- Μηνύματα
- 17.724
- Reaction score
- 58.477
Είμαστε λοιπόν κλασσικοί δικαναλικοί χρήστες και θέλουμε να διορθώσουμε την απόκριση χωρίς να καταφεύγαμε σε πολυκαναλικούς επεξεργαστές ή γνωστές λύσεις που θα μας δημιουργούσαν ενδοιασμούς με την κατασκευή και τους όρους ένταξης σε δεδομένο setup.
Τι θα χρειαζόταν να έχουμε :
- Ηλεκτρονικό υπολογιστή για την επεξεργασία των δεδομένων.Κατά προτίμηση σε περιβάλλον Windows για τη βασική εργασία,της οποίας όμως οι καρποί θα είναι τροφοδοτήσιμοι σε οποιοδήποτε λειτουργικό σύστημα.Εννοείται βαθμονομημένο USB μικρόφωνο και REW και μερικά ακόμα νομίμως διαθέσιμα δωρεάν προγράμματα στα οποία θα γίνει αναφορά παρακάτω.
- Ψηφιακό αναπαραγωγό ή διαμετακομιστή αρχείων φέροντα ενσωματωμένη μηχανή Συνέλιξης.Η τελευταία θα τροφοδοτείται με αρχεία από ιδιαίτερες Κρουστικές Αποκρίσεις αντιστοιχούσες στη δική μας ενιαία οντότητα ηχείων-χώρου και τις οποίες θα έχουμε συνθέσει εμείς οι ίδιοι.
- Ενεργό κροσάρισμα με όμοια sub,κατά προτίμηση καθένα συνδεδεμένο με το δικό του δορυφόρο,όπως γίνεται σε home studio διατάξεις.Αυτό γίνεται δια λόγους απλοποίησης στη διαρρύθμιση του setup,κατά τρόπον ώστε να γίνεται πιο βατή η διαχείριση της απόκρισης για την περαιτέρω διόρθωση.Η μέθοδός μας βασίζεται στο τέχνασμα να εξεταστεί το σύνολο δορυφόρου-sub ως ενιαίο ηχείο πλήρους φάσματος χωρίς να εκτελεί διαχείριση χαμηλού ανάμεσα σε διαφορετικά κανάλια - όπως θα έκαναν τα προγηγμένα λογισμικά της αγοράς.Και φυσικά να διατίθεται ωφέλιμη ενέργεια υπό ισοδύναμους όρους για κάθε κανάλι κατά την ισοστάθμιση στις πρώτες οκτάβες.
- Όσο δυνατόν πιο τακτοποιημένη αρχική χωροταξία του setup.Είμαστε υποβαθμισμένοι από χέρι κάθε φορά που καλούμαστε να διορθώσουμε εκ των υστέρων ανισορροπίες στησίματος που θα μπορούσαν να έχουν διευθετηθεί προτού ξεκινούσε οποιαδήποτε διαδικασία διόρθωσης.
- Διάθεση για συστηματική ενασχόληση και υπομονή.Δεν αναμένουμε να γινόταν ΄΄άπαικτο΄΄ ένα setup που δεν θα μας έκανε να νιώθουμε άνετα εξαρχής.Κανένα λογισμικό δεν θα έκανε λ.χ. τα Harbeth να έπαιζαν σαν...ATC ούτε και ν'άλλαζε άρδην τις εγγενείς ηλεκτρομηχανικές ιδιότητες σε σύνολα μεγαφώνων-καμπινών.Αυτό που μπορεί είναι να βοηθούσε δεδομένο σύνολο να έπιανε τη βέλτιστη προβλεπόμενη απόδοση μέσα σε τυπικό οικιακό χώρο με όλα τα τρωτά που αυτός συνεπάγεται.
Ο ίδιος δεν θα έμπαινα καν σε κόπο να διορθώσω ένα setup που δεν θα με συγκινούσε δεόντως ακόμα και στο...αδιόρθωτο στάδιο.
Τι δεν θα χρειαζόταν :
- Βινυλιοσύστημα...Θεωρώ άτοπη την επεξεργασία βινυλιακού σήματος με παραμονή σε αμιγές αναλογικό πεδίο.Η αναγκαία αναλογικοψηφιακή (ADC) μετατροπή δημιουργεί αρνητικούς συνειρμούς σε πολλούς παραδοσιακούς χρήστες και περαιτέρω διατυπώσεις για τους αποφασισμένους.Ο ίδιος προτείνω - εφόσον θα μας ενδιέφερε τόσο πολύ - την ανάπτυξη δεξιοτήτων κατά τη διαχείριση σήματος σε αμιγές ψηφιακό πεδίο και μόνο ύστερα από επιτυχή έκβαση στο ψηφιακό σήμα ν'ασχολούμαστε με επεμβάσεις σε βινυλιακή έξοδο σήματος.Ή απλώς να προμηθευόμασταν ένα miniDSP SHD.
- Αλλαγή προενισχυτή ή παρεμβολή στην προενισχυτική έξοδο σταδίων επεξεργασίας με αμφισβητούμενη ποιότητα από τους παραδοσιακούς ακροαματικόφιλους λόγω υλικών και προδιαγραφών τους.
Πρώτο στάδιο,διασφαλίζουμε αξιόπιστες συνθήκες κατά τη λήψη των μετρήσεων που θα επεξεργαστούμε.
Βεβαιωνόμαστε ότι το μικρόφωνο στην αρχικά προβλεπόμενη θέση μέτρησης θα ισαπέχει με προσέγγιση χιλιοστού από το ορισμένο σημείο αναφοράς στο εκάστοτε ηχείο που είναι συνήθως το κέντρο του tweeter.Εξίσου μικρορυθμισμένη και η κλίση καθενός ηχείου.Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αποστασιόμετρο laser ή σημαδεμένο σπάγκο χωρίς ενδοτικότητα.
Κατόπιν πάμε στο χωρίο Preferences υποενότητα Analysis του REW και ορίζουμε Use Acoustic Timing Reference στο Impulse Response Calculator ώστε η παράθεση της Κρουστικής Απόκρισης ως προς την αρχική θέση μικροφώνου να γινόταν σε κάθε μέτρηση με σταθερό χρονικό σημείο αναφοράς ανεξάρτητα από το βαθμό latency που θα προσέθεταν άλλοι κρίκοι της αλυσίδας συμπεριλαμβανομένου και του υπολογιστή.Αυτό θα εξασφάλιζε επίσης συμβατότητα ανάμεσα σε μετρήσεις πραγματοποιημένες σε διαφορετικές συνεδρίες.
Στο ίδιο χωρίο κάνουμε και Add Frequency Dependent Window (FDW) με πλάτος παραθύρου ίσο προς 15 κύκλους.Μια τέτοια τιμή θα ισοδυναμεί με 150 - 15 και 1,5 msec σε ύψος 100 - 1000 και 10000 Hz αντιστοίχως.Αυτό καθορίζει το εύρος φασικής ανάλυσης που θα έχει η μέτρηση στο πεδίο του χρόνου και πόση χρονική πληροφορία θα συμψηφίζεται για την εξαγωγή ενός μέσου όρου.Επειδή κιόλας κατά τη μετέπειτα επεξεργασία των αποτελεσμάτων θα εφαρμόζονται FDW κατ'επιλογήν,είναι επίσης χρήσιμο να ορίζεται κατά τις λήψεις.
Ανάλογος συμψηφισμός της πληροφορίας στο πεδίο της συχνότητας επιτυγχάνεται χάρη σε πολλαπλές λήψεις με τη θέση μικροφώνου μετακινούμενη - για μονό sweet spot - κατά 30 περίπου εκατοστόμετρα μπρος-πίσω , δεξιά-αριστερά και διαγωνίως ως προς το προκαθορισμένο sweet spot.Στην οθόνη της κλασσικής πυξίδας,για προκαθορισμένο κεντρικό sweet spot στην κουκίδα,οι πρόσθετες λήψεις θα έχουν το μικρόφωνο στις θέσεις N-S-W-E-NE-NW-SE-SW αντίστοιχα.΄Όποιοι βεβαίως αισθάνονται απόλυτη σιγουριά για την ακινησία της κεφαλής τους πάνω στη θέση ακρόασης θα μπορούσαν εναλλακτικώς να χρησιμοποιούσαν μονάχα δύο πρόσθετες μετρήσεις με το μικρόφωνο στην καθεμία να βρισκόταν δίπλα από δεξί και αριστερό αυτί ως προς την κεφαλή ακροατή στο sweet spot.
Στις πρόσθετες λήψεις για κάθε κανάλι ξεχωριστά μαζί με την αρχική από το sweet spot για το ίδιο κανάλι θα εφαρμοστούν από τον πίνακα Controls στην υποενότητα ALL SPL οι λειτουργίες Time Align , Vector Averaging & Apply Var Smoothing για να ολοκληρωθεί με την εντολή Average the Responses ευρισκόμενη κάτω αριστερά στη γραφική παράσταση του ALL SPL.Θα ονομάσουμε το τελικό προϊόν λ.χ. Average συν όνομα σχετικού καναλιού.
Εάν μας αγχώνουν οι βυθίσεις στις πρώτες οκτάβες,τότε μπορούμε να βάλουμε από την αρχή 1/12 oct Smoothing.Η δημιουργία μέσου όρου πάνω στην απόκριση συχνότητας τείνει να εξαλείφει ως περιττή πληροφορία από την ισοστάθμιση προς επιλεγμένη καμππύλη-στόχο μικρές ανωμαλίες στην προκύπτουσα καμπύλη απόκρισης.Κατ'αυτόν τον τρόπο αποφεύγουμε περιττή επιβάρυνση στην επεξεργασία ισοστάθμισης.
Για την εξαγωγή ενδεικτικής μέσης απόκρισης που θα χρησιμεύσει σε ισοστάθμιση προς καμπύλη-στόχο για καθένα κανάλι δεν είναι ενεργοποιημένο το FDW.Η ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του FDW ανεξάρτητα για καθένα μετρητικό παράθυρο πραγματοποιείται πιέζοντας το εικονίδιο IR Windows στην κεντρική σελίδα του REW.Εμφανίζεται παραθυράκι άνω αριστερά όπου μπορούμε να ενεργοποιήσουμε (καθορίζοντας παράλληλα το μέγεθος παραθύρου) ή να γίνει η αντίστροφη ενέργεια χωρίς να παραλείψουμε να πιέσουμε στο τέλος την εντολή Apply Windows.Για λόγους ευταξίας δημιουργούμε σε αυτό το στάδιο ένα αντίτυπο της απόκρισης συχνότητας για καθένα κανάλι.
Στη γραμμή εντολών του REW άνω αριστερά : File > Export > Export measurement as .txt κι έχοντας ανοιγμένη την ομόλογη μέτρηση ονομάζουμε το εξαγόμενο αρχείο λ.χ. Left Amplitude και το καταχωρούμε σε ιδιαίτερο φάκελο με τίτλο λ.χ. Room Measurements.Κάνουμε το ίδιο για κάθε κανάλι ξεχωριστά.
Ακολούθως ενεργοποιούμε τη λειτουργία FDW για τo Vector Average ομώνυμο κανάλι και ξαναεξάγουμε νέο αρχείο .txt με αυτή τη μέτρηση που θα ονομαστεί λ.χ. Left FDW15 ή όποιο εύρος παραθύρου θα έχουμε προεπιλέξει.Οι καταχωρήσεις των μετρήσεων υπό συνθήκες FDW θα χρησιμοποιηθούν σε μεταγενέστερο στάδιο για τη διόρθωση της φάσης.
Στη συνέχεια θα επιλέξουμε την καμπύλη-στόχο για τη διαδικασία ισοστάθμισης.
Πατάμε το εικονίδιο Preferences υποενότητα House Curve.Εκεί αναμένεται να φορτώσουμε υπό μορφή καταχωρημένου σε άλλο φάκελο αρχείου .txt τις επιθυμητές παραμέτρους της καμπύλης.
Είναι εύκολο να συνθέσουμε οποιαδήποτε μορφή καμπύλης επιθυμούμε.Εισάγουμε σε κενό φάκελο κειμένου (.txt) τα παρακάτω νούμερα αναφερόμενα σε κλίμακα κεντρικών συχνοτήτων ανά εν τρίτον οκτάβας:
25
31.5
40
50
63
80
100
125
160
200
250 0.0
315
400
500
630
800
1000
1250
1600
2000
2500
3150
4000
5000
6300
8000
10000
12500
16000
20000
Αφέθηκε δίπλα στη συχνότητα 250 Hz η ένδειξη 0.0 dB ως σημείο καμπής ΄΄μηδέν΄΄.Συμπληρώνουμε αφήνοντας ΄΄κενό΄΄ δίπλα από τις υπόλοιπες με την τιμή στάθμης σε dB (οι δεκαδικές υποδιαιρέσεις με τελεία και όχι υποδιαστολή) που θα θέλουμε να υπάρχει τόνωση ή υποχώρηση.Οι τιμές υποχώρησης χρειάζονται βεβαίως να προηγείται το αρνητικό πρόσημο.
Πριν τη συνέχεια και για λόγους αξιοπιστίας παρατίθεται και το desktop setup στην ενιαία του οντότητα όπως είχαν επιλεγεί για τις πρώτες δοκιμές μέχρι την τελική επιτυχία του εγχειρήματος...
Τι θα χρειαζόταν να έχουμε :
- Ηλεκτρονικό υπολογιστή για την επεξεργασία των δεδομένων.Κατά προτίμηση σε περιβάλλον Windows για τη βασική εργασία,της οποίας όμως οι καρποί θα είναι τροφοδοτήσιμοι σε οποιοδήποτε λειτουργικό σύστημα.Εννοείται βαθμονομημένο USB μικρόφωνο και REW και μερικά ακόμα νομίμως διαθέσιμα δωρεάν προγράμματα στα οποία θα γίνει αναφορά παρακάτω.
- Ψηφιακό αναπαραγωγό ή διαμετακομιστή αρχείων φέροντα ενσωματωμένη μηχανή Συνέλιξης.Η τελευταία θα τροφοδοτείται με αρχεία από ιδιαίτερες Κρουστικές Αποκρίσεις αντιστοιχούσες στη δική μας ενιαία οντότητα ηχείων-χώρου και τις οποίες θα έχουμε συνθέσει εμείς οι ίδιοι.
- Ενεργό κροσάρισμα με όμοια sub,κατά προτίμηση καθένα συνδεδεμένο με το δικό του δορυφόρο,όπως γίνεται σε home studio διατάξεις.Αυτό γίνεται δια λόγους απλοποίησης στη διαρρύθμιση του setup,κατά τρόπον ώστε να γίνεται πιο βατή η διαχείριση της απόκρισης για την περαιτέρω διόρθωση.Η μέθοδός μας βασίζεται στο τέχνασμα να εξεταστεί το σύνολο δορυφόρου-sub ως ενιαίο ηχείο πλήρους φάσματος χωρίς να εκτελεί διαχείριση χαμηλού ανάμεσα σε διαφορετικά κανάλια - όπως θα έκαναν τα προγηγμένα λογισμικά της αγοράς.Και φυσικά να διατίθεται ωφέλιμη ενέργεια υπό ισοδύναμους όρους για κάθε κανάλι κατά την ισοστάθμιση στις πρώτες οκτάβες.
- Όσο δυνατόν πιο τακτοποιημένη αρχική χωροταξία του setup.Είμαστε υποβαθμισμένοι από χέρι κάθε φορά που καλούμαστε να διορθώσουμε εκ των υστέρων ανισορροπίες στησίματος που θα μπορούσαν να έχουν διευθετηθεί προτού ξεκινούσε οποιαδήποτε διαδικασία διόρθωσης.
- Διάθεση για συστηματική ενασχόληση και υπομονή.Δεν αναμένουμε να γινόταν ΄΄άπαικτο΄΄ ένα setup που δεν θα μας έκανε να νιώθουμε άνετα εξαρχής.Κανένα λογισμικό δεν θα έκανε λ.χ. τα Harbeth να έπαιζαν σαν...ATC ούτε και ν'άλλαζε άρδην τις εγγενείς ηλεκτρομηχανικές ιδιότητες σε σύνολα μεγαφώνων-καμπινών.Αυτό που μπορεί είναι να βοηθούσε δεδομένο σύνολο να έπιανε τη βέλτιστη προβλεπόμενη απόδοση μέσα σε τυπικό οικιακό χώρο με όλα τα τρωτά που αυτός συνεπάγεται.
Ο ίδιος δεν θα έμπαινα καν σε κόπο να διορθώσω ένα setup που δεν θα με συγκινούσε δεόντως ακόμα και στο...αδιόρθωτο στάδιο.
Τι δεν θα χρειαζόταν :
- Βινυλιοσύστημα...Θεωρώ άτοπη την επεξεργασία βινυλιακού σήματος με παραμονή σε αμιγές αναλογικό πεδίο.Η αναγκαία αναλογικοψηφιακή (ADC) μετατροπή δημιουργεί αρνητικούς συνειρμούς σε πολλούς παραδοσιακούς χρήστες και περαιτέρω διατυπώσεις για τους αποφασισμένους.Ο ίδιος προτείνω - εφόσον θα μας ενδιέφερε τόσο πολύ - την ανάπτυξη δεξιοτήτων κατά τη διαχείριση σήματος σε αμιγές ψηφιακό πεδίο και μόνο ύστερα από επιτυχή έκβαση στο ψηφιακό σήμα ν'ασχολούμαστε με επεμβάσεις σε βινυλιακή έξοδο σήματος.Ή απλώς να προμηθευόμασταν ένα miniDSP SHD.
- Αλλαγή προενισχυτή ή παρεμβολή στην προενισχυτική έξοδο σταδίων επεξεργασίας με αμφισβητούμενη ποιότητα από τους παραδοσιακούς ακροαματικόφιλους λόγω υλικών και προδιαγραφών τους.
Πρώτο στάδιο,διασφαλίζουμε αξιόπιστες συνθήκες κατά τη λήψη των μετρήσεων που θα επεξεργαστούμε.
Βεβαιωνόμαστε ότι το μικρόφωνο στην αρχικά προβλεπόμενη θέση μέτρησης θα ισαπέχει με προσέγγιση χιλιοστού από το ορισμένο σημείο αναφοράς στο εκάστοτε ηχείο που είναι συνήθως το κέντρο του tweeter.Εξίσου μικρορυθμισμένη και η κλίση καθενός ηχείου.Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αποστασιόμετρο laser ή σημαδεμένο σπάγκο χωρίς ενδοτικότητα.
Κατόπιν πάμε στο χωρίο Preferences υποενότητα Analysis του REW και ορίζουμε Use Acoustic Timing Reference στο Impulse Response Calculator ώστε η παράθεση της Κρουστικής Απόκρισης ως προς την αρχική θέση μικροφώνου να γινόταν σε κάθε μέτρηση με σταθερό χρονικό σημείο αναφοράς ανεξάρτητα από το βαθμό latency που θα προσέθεταν άλλοι κρίκοι της αλυσίδας συμπεριλαμβανομένου και του υπολογιστή.Αυτό θα εξασφάλιζε επίσης συμβατότητα ανάμεσα σε μετρήσεις πραγματοποιημένες σε διαφορετικές συνεδρίες.
Στο ίδιο χωρίο κάνουμε και Add Frequency Dependent Window (FDW) με πλάτος παραθύρου ίσο προς 15 κύκλους.Μια τέτοια τιμή θα ισοδυναμεί με 150 - 15 και 1,5 msec σε ύψος 100 - 1000 και 10000 Hz αντιστοίχως.Αυτό καθορίζει το εύρος φασικής ανάλυσης που θα έχει η μέτρηση στο πεδίο του χρόνου και πόση χρονική πληροφορία θα συμψηφίζεται για την εξαγωγή ενός μέσου όρου.Επειδή κιόλας κατά τη μετέπειτα επεξεργασία των αποτελεσμάτων θα εφαρμόζονται FDW κατ'επιλογήν,είναι επίσης χρήσιμο να ορίζεται κατά τις λήψεις.
Ανάλογος συμψηφισμός της πληροφορίας στο πεδίο της συχνότητας επιτυγχάνεται χάρη σε πολλαπλές λήψεις με τη θέση μικροφώνου μετακινούμενη - για μονό sweet spot - κατά 30 περίπου εκατοστόμετρα μπρος-πίσω , δεξιά-αριστερά και διαγωνίως ως προς το προκαθορισμένο sweet spot.Στην οθόνη της κλασσικής πυξίδας,για προκαθορισμένο κεντρικό sweet spot στην κουκίδα,οι πρόσθετες λήψεις θα έχουν το μικρόφωνο στις θέσεις N-S-W-E-NE-NW-SE-SW αντίστοιχα.΄Όποιοι βεβαίως αισθάνονται απόλυτη σιγουριά για την ακινησία της κεφαλής τους πάνω στη θέση ακρόασης θα μπορούσαν εναλλακτικώς να χρησιμοποιούσαν μονάχα δύο πρόσθετες μετρήσεις με το μικρόφωνο στην καθεμία να βρισκόταν δίπλα από δεξί και αριστερό αυτί ως προς την κεφαλή ακροατή στο sweet spot.
Στις πρόσθετες λήψεις για κάθε κανάλι ξεχωριστά μαζί με την αρχική από το sweet spot για το ίδιο κανάλι θα εφαρμοστούν από τον πίνακα Controls στην υποενότητα ALL SPL οι λειτουργίες Time Align , Vector Averaging & Apply Var Smoothing για να ολοκληρωθεί με την εντολή Average the Responses ευρισκόμενη κάτω αριστερά στη γραφική παράσταση του ALL SPL.Θα ονομάσουμε το τελικό προϊόν λ.χ. Average συν όνομα σχετικού καναλιού.
Εάν μας αγχώνουν οι βυθίσεις στις πρώτες οκτάβες,τότε μπορούμε να βάλουμε από την αρχή 1/12 oct Smoothing.Η δημιουργία μέσου όρου πάνω στην απόκριση συχνότητας τείνει να εξαλείφει ως περιττή πληροφορία από την ισοστάθμιση προς επιλεγμένη καμππύλη-στόχο μικρές ανωμαλίες στην προκύπτουσα καμπύλη απόκρισης.Κατ'αυτόν τον τρόπο αποφεύγουμε περιττή επιβάρυνση στην επεξεργασία ισοστάθμισης.
Για την εξαγωγή ενδεικτικής μέσης απόκρισης που θα χρησιμεύσει σε ισοστάθμιση προς καμπύλη-στόχο για καθένα κανάλι δεν είναι ενεργοποιημένο το FDW.Η ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του FDW ανεξάρτητα για καθένα μετρητικό παράθυρο πραγματοποιείται πιέζοντας το εικονίδιο IR Windows στην κεντρική σελίδα του REW.Εμφανίζεται παραθυράκι άνω αριστερά όπου μπορούμε να ενεργοποιήσουμε (καθορίζοντας παράλληλα το μέγεθος παραθύρου) ή να γίνει η αντίστροφη ενέργεια χωρίς να παραλείψουμε να πιέσουμε στο τέλος την εντολή Apply Windows.Για λόγους ευταξίας δημιουργούμε σε αυτό το στάδιο ένα αντίτυπο της απόκρισης συχνότητας για καθένα κανάλι.
Στη γραμμή εντολών του REW άνω αριστερά : File > Export > Export measurement as .txt κι έχοντας ανοιγμένη την ομόλογη μέτρηση ονομάζουμε το εξαγόμενο αρχείο λ.χ. Left Amplitude και το καταχωρούμε σε ιδιαίτερο φάκελο με τίτλο λ.χ. Room Measurements.Κάνουμε το ίδιο για κάθε κανάλι ξεχωριστά.
Ακολούθως ενεργοποιούμε τη λειτουργία FDW για τo Vector Average ομώνυμο κανάλι και ξαναεξάγουμε νέο αρχείο .txt με αυτή τη μέτρηση που θα ονομαστεί λ.χ. Left FDW15 ή όποιο εύρος παραθύρου θα έχουμε προεπιλέξει.Οι καταχωρήσεις των μετρήσεων υπό συνθήκες FDW θα χρησιμοποιηθούν σε μεταγενέστερο στάδιο για τη διόρθωση της φάσης.
Στη συνέχεια θα επιλέξουμε την καμπύλη-στόχο για τη διαδικασία ισοστάθμισης.
Πατάμε το εικονίδιο Preferences υποενότητα House Curve.Εκεί αναμένεται να φορτώσουμε υπό μορφή καταχωρημένου σε άλλο φάκελο αρχείου .txt τις επιθυμητές παραμέτρους της καμπύλης.
Είναι εύκολο να συνθέσουμε οποιαδήποτε μορφή καμπύλης επιθυμούμε.Εισάγουμε σε κενό φάκελο κειμένου (.txt) τα παρακάτω νούμερα αναφερόμενα σε κλίμακα κεντρικών συχνοτήτων ανά εν τρίτον οκτάβας:
25
31.5
40
50
63
80
100
125
160
200
250 0.0
315
400
500
630
800
1000
1250
1600
2000
2500
3150
4000
5000
6300
8000
10000
12500
16000
20000
Αφέθηκε δίπλα στη συχνότητα 250 Hz η ένδειξη 0.0 dB ως σημείο καμπής ΄΄μηδέν΄΄.Συμπληρώνουμε αφήνοντας ΄΄κενό΄΄ δίπλα από τις υπόλοιπες με την τιμή στάθμης σε dB (οι δεκαδικές υποδιαιρέσεις με τελεία και όχι υποδιαστολή) που θα θέλουμε να υπάρχει τόνωση ή υποχώρηση.Οι τιμές υποχώρησης χρειάζονται βεβαίως να προηγείται το αρνητικό πρόσημο.
Πριν τη συνέχεια και για λόγους αξιοπιστίας παρατίθεται και το desktop setup στην ενιαία του οντότητα όπως είχαν επιλεγεί για τις πρώτες δοκιμές μέχρι την τελική επιτυχία του εγχειρήματος...
Last edited: