Από nordost σε κάτι άλλο !!!

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.676
Reaction score
58.324
1) Ναι

2)Σε όλα είναι κοινά παοδεκτό ως gold ratio το 15% για το κοντινότερο στο optimum της απόδοσης του εκάστοτε συστήματος.

3)στο φτηνό καλώδιο μόνο καθαρό σήμα δε περνάει... δε μπορεί ότι και να λένε, όποιοι και να το λένε!
Οι διαφορές μπορεί να είναι από μικρές εως τεράστιες!
Τώρα γιατί απορρίπτεται από τα φόρουμ..ειλικρινά δε μπορώ να σου απαντήσω!
Είνια περισσότερο ο ξερολισμός και λιγότερο το ΄ότι δεν υπάρχουν διαφορές, μιας και όπως είδες διαφορές υπάρχουν!!
΄΄Φθηνά΄΄ καλώδια μπορεί να είναι στο βάθος και αρκετά από τα...κοστοβόρα.Ιδίως σε όσες εταιρείες θα είχαν βάλει απλώς δική τους ΄΄ούγια΄΄ σε προϊόντα από καταξιωμένους ΟΕΜ προμηθευτές τους.
 

Μηνύματα
131
Reaction score
165
Ο Greg Calbi mastering engiineer με grammy αλλά κυρίως υπεύθυνος για το mastering σε john Lennon, Bruce Springsteen, Talking Heads, Patti Smith κ.τ.λ σε ένα βιντεάκι του 2010, εξηγεί και δείχνει κάποια από τα μηχανήματα που χρησιμοποιεί. Μάλιστα μιλάει και για τα καλώδια που χρησιμοποιεί.
Έχει ένα ενδιαφέρον να τον ακούσετε .
Να δείτε πως τιουνάρει το κάθε session.
Εδώ και χρόνια έχω καταλήξει στα καλώδια μου. Όχι γιατί είναι φθηνά αλλά γιατί ταιριάζουν στον ήχο και στα μηχανήματα που γουστάρω.
Συμφωνώ με την άποψη ότι το τελευταίο πράγμα που ασχολείσαι σε ένα setup είναι τα καλώδια.
Αλλά τον ρόλο τους τον παίζουν.
 

Μηνύματα
4.023
Reaction score
3.901
Στο πόστ του κύριου Χατζηστάμου αναφέρεται ότ το 15% του κόστους του συστήματος που έθεσε ώς παράδειγμα ήταν τα καλώδια. Είναι πρακτικά αδύνατον δηλαδή το εν λόγω σύστημα να έπαιζε όμοια με πολύ χαμηλότερου κόστους καλώδια?
Ξέχνα το 15% και συναφείς συσχετισμούς, το συγκεκριμένο σετ είχε προ -ντακ και τελικό των 30.000, ηχεία των 8000, καλώδια των 4000 συν ένα πλέυερ!
Ο Gonis(μέλος του φορουμ) ανέφερε για τα καλώδια του σεταπ, ότι ήταν ακριβώτερα του όλου συστήματος και σαυτό ήταν η απάντηση του Χ'μου.

Γενικά κανείς δε μιλάει για ποσοστό τιμήματος καλωδίων στο σύστημα, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα.
Το παραπάνω σεταπ ήταν ένα πρότζεκτ του Χ'μου επειδή τούκατσε η συγκεκριμένη ιδέα.
Η αναφορά των εντυπώσεων σε ένα στούντιο μπορεί να άλλαζε(καλύτερη ή χειρότερη).

Δεν βασίσθηκε σε ορθολογισμό αλλά στην καύλα του χαιεντά-εμπόρου και δεν συστήθηκε προς αγορά αλλά προς ακουστική απόλαυση.
 

TGD

Μηνύματα
8.784
Reaction score
8.838
SHAPE loudloudspeakers are nearfield monitor loudspeakers and should be positioned between 40cm and 2 metres from and facing the listener.

Το Aria 906 είναι κατάλληλο για δωμάτια μετρώντας από 15m2 και από απόσταση ακρόασης των 2.5m

Το ΑΠΟ εγώ το διαβάζω ότι είναι το ελάχιστο. Αν ήταν το συνιστώμενο θα έλεγε ΣΕ απόσταση.
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.139
Reaction score
30.754
innouos kai to roon
Αυτοί οι δυο τα βρήκαν ή ακόμα ψάχνονται?

χωρίς αγάπες κι έρωτες ούτε με τα εξώφυλλα ούτε με τα ασημένια δισκάκια... ούτε με την ξινή
:whistling: :angel:
 

Μηνύματα
1.643
Reaction score
3.222
Αν περιμένει κάποιος ότι το ενεργό ηχειάκι των 1000€/τεμάχιο θα παίξει σαν παθητικό του 1000€ θα εκπλαγεί δυσάρεστα σε δικάναλη ακρόαση, εκεί που η δημιουργία του phantom καναλιού με monitor ηχείο είναι σχεδόν ανύπαρκτη.
όλα τ' αλλά είναι...λόγια της πλώρης που λέιε κι ο bhutia!
Γενικά δεν μπερδεύομαι σε τέτοια θέματα και αντιπαραθέσεις, αλλά προς αποκατάσταση της αλήθειας νιώθω ότι πρέπει να πω δυό πράγματα που έχω βιώσει από πρώτο χέρι.
Κι όμως, με ενεργά ηχειάκια των 198€/τεμάχιο (Adam T7V) μόλις σε δικάναλη ακρόαση, στον ίδιο ακριβώς χώρο (σε μικρότερη απόσταση ακρόασης βέβαια), είχα σημαντική βελτίωση σε όλους τους τομείς (και φυσικά μια χαρά phantom κανάλι) τόσο από τα παθητικά Monitor Audio RX6 (τιμή 1,100€/ζευγάρι) - καλά η μεταξύ τους διαφορά ήταν χαοτική - όσο και από τα Martin Logan Electromotion ESL (τιμή 2,220€/ζευγάρι) οδηγούμενα με έναν τελικό Parasound A23 (τιμή 1,500€), όποιος θέλει το πιστεύει...
Και μιλάω για σκέτα τα δύο ηχεία, χωρίς τα σαμπ και τα υπόλοιπα surround (σε χώρο 31 τετραγωνικά, δεν τον λες και μικρό)...
 


Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Γενικά δεν μπερδεύομαι σε τέτοια θέματα και αντιπαραθέσεις, αλλά προς αποκατάσταση της αλήθειας νιώθω ότι πρέπει να πω δυό πράγματα που έχω βιώσει από πρώτο χέρι.
Κι όμως, με ενεργά ηχειάκια των 198€/τεμάχιο (Adam T7V) μόλις σε δικάναλη ακρόαση, στον ίδιο ακριβώς χώρο (σε μικρότερη απόσταση ακρόασης βέβαια), είχα σημαντική βελτίωση σε όλους τους τομείς (και φυσικά μια χαρά phantom κανάλι) τόσο από τα παθητικά Monitor Audio RX6 (τιμή 1,100€/ζευγάρι) - καλά η μεταξύ τους διαφορά ήταν χαοτική - όσο και από τα Martin Logan Electromotion ESL (τιμή 2,220€/ζευγάρι) οδηγούμενα με έναν τελικό Parasound A23 (τιμή 1,500€), όποιος θέλει το πιστεύει...
Και μιλάω για σκέτα τα δύο ηχεία, χωρίς τα σαμπ και τα υπόλοιπα surround (σε χώρο 31 τετραγωνικά, δεν τον λες και μικρό)...
Δεν μπορω ευκολα να το πιστεψω αυτο και ειμαι σιγουρος οτι υπαρχουν και αλλοι παραμετροι μεσα σε ολη αυτην την αλλαγη προς τον καλυτερο ηχο,ιδιως με τις κριτικες που εχω διαβασει για τον Α23.Ποιος λες εσυ οτι ειναι ο λογος που τα φθηνα ενεργα παιξαν καλυτερα;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.934
Reaction score
85.176
Μα αυτό ακριβώς ήταν και το νόημα της απορίας που εξέφρασα προς τον Κο Χατζησταμου πριν.
Ένα ζεύγος near field ενεργών κρίνεται (ορθώς) ακατάλληλο να αναπαράγει οποιαδήποτε μουσική, πόσο μάλλον κλασσική, στα 4 μέτρα.
Τι στο διατανο είναι αυτό που κάνει έναν συνδυασμό παθητικών και ενισχυτή, ΣΤΟ ΊΔΙΟ ΜΠΆΤΖΕΤ, να κρίνεται καταλληλοτερο;
Είναι και τα δυο ακατάλληλα, ειδικά για κλασική. Για μουσική του ασανσέρ το συζητάω.

Το ποιο απο τα δυο είναι λιγότερο ακατάλληλο απο το άλλο είναι μια παράδοξη συζήτηση.

Σαν να λέμε μεταξύ δυο αυτοκινήτων ποιο είναι πιο κατάλληλο για υποβρύχιο.
 
Last edited:

leandros

Πάρτε παθητικά!
Μηνύματα
3.204
Reaction score
6.113
΄΄Φθηνά΄΄ καλώδια μπορεί να είναι στο βάθος και αρκετά από τα...κοστοβόρα.Ιδίως σε όσες εταιρείες θα είχαν βάλει απλώς δική τους ΄΄ούγια΄΄ σε προϊόντα από καταξιωμένους ΟΕΜ προμηθευτές τους.
Ομοίως bhutia μ..συμβαίνει με τα αρκετά ακριβά ενεργά που κατασκευάζονται στα βάθη της κίνας από ΟΕΜ κατασκευαστές, έναντι πινακίου φακής και παρουσιάζονται ως υπερετεχνουργήματα στα ανά το κόσμο φόρουμς..με τη στάμπα των "ειδικών"....
εκεί να δεις θέματα!!
Γιατί το tweeter φυσάει στα 2 μέτρα, το woofer κάνει σα βαπόρι...κι άλλα τέτοια ωραία..
Να τα λέμε κι αυτά ε??:sneaky::sneaky:
 



Μηνύματα
3.796
Reaction score
6.809
Ευχαριστώ κάποιους συμφουρίτες ( όχι ο Λέανδρος ) που μου δάνεισαν μερικά καλώδια να κάνω κάποιες δοκιμές για να ολοκληρώσω το σετ απ μου.
Δώσε κόσμο, να μάθουμε και τους υπόλοιπους εμπόρους σαν τον Λέανδρο. Και iban κλπ εεε
:lolsign: :lolsign: :lolsign:
 


Μηνύματα
16.478
Reaction score
30.454
Ευχαριστώ κάποιους συμφουρίτες ( όχι ο Λέανδρος ) που μου δάνεισαν μερικά καλώδια να κάνω κάποιες δοκιμές για να ολοκληρώσω το σετ απ μου.
Στα δάνεισαν με την προοπτική αγοράς τους από τους ίδιους ως μεταχειρισμένα, ή για να τα αγοράσεις καινούρια από κατάστημα εφόσον σε ικανοποιησουν?
Αν θες μου απαντάς, όχι με το ζόρι.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.934
Reaction score
85.176

Μηνύματα
16.478
Reaction score
30.454
SHAPE loudloudspeakers are nearfield monitor loudspeakers and should be positioned between 40cm and 2 metres from and facing the listener.

Το Aria 906 είναι κατάλληλο για δωμάτια μετρώντας από 15m2 και από απόσταση ακρόασης των 2.5m

Το ΑΠΟ εγώ το διαβάζω ότι είναι το ελάχιστο. Αν ήταν το συνιστώμενο θα έλεγε ΣΕ απόσταση.
Μάλιστα.. Δηλαδή το Aria 906 με το..... θηριώδες 6,5αρι γουφερ, είναι κατάλληλο για ακροάσεις από 2,5μετρα και πάνω σύμφωνα με την ανάγνωση σου..

Προσοχή στο ωστικό κύμα.. Μην τραυματιστεί κάνεις όταν αρχίσει να βαραει το γουφερ του..!
Όχι, ειναι η προτεινόμενη απόσταση. Δείτε το πρωτότυπο:

View attachment 161432


Σελίδα 14
Με πρόλαβες ρε κερατά!
 


P

PMC

Guest
Ουφ....έκατσα και διάβασα.
Και συμφωνώ σε όλα με τους φίλους που με βοήθησαν να καταλάβω και ευτυχώς κατάλαβα....
Ευχαριστώ.

Και επειδή ισχύει αυτό...σε μένα.!


Αυτό θα είχε νόημα μόνο στην εξής περίσταση:

Ο "χριστιανός" να έχει ένα σύστημα-χώρο που να μετράει σωστά (με αποδείξεις, όχι με "το αυτί").
Επίσης ο "χριστιανός" θα πρέπει να γνωρίζει τα βασικά περί ακουστικής: χρόνους αντήχησης, σχέση ηχείου -χώρου, καμπύλες ακουστότητος κτλ. Εύκολα είναι, έχουν γραφτεί εδώ 1000 φορές.
Εάν δεν τα γνωρίζει αυτά δεν μπορεί να αποκρυπτογραφήσει αυτά που ακούει, θα είναι σαν τον αρχαίο Έλληνα που νόμιζε (ήταν σίγουρος) πως τους κεραυνούς τους ρίχνει ο Δίας.

Μετά, θα μπορούσε η "εμπειρία" του να έχει κάποιο ενδιαφέρον για τον αναγνώστη.
Πριν η εμπειρία του είναι σκουπίδι.

Αλλιώς αν ο "χριστιανός" στο σπίτι του ακούει με καμπύλη Kukuruku Α και ο αναγνώστης με καμπύλη Kukuruku B, τα συμπεράσματα του πρώτου δεν είναι εφαρμόσιμα στον δεύτερο, άρα του είναι παντελώς αδιάφορα.

Συμπέρασμα:
Φτιάξτε το σύστημα-χώρο για να έχετε άποψη επι του ακουστικού αποτελέσματος η οποία να εφαρμόζεται και στον επόμενο.
Φτιάξτε τα προαπαιτούμενα, και μετά αγοράστε όσα καλώδια γουστάρετε, και γράψτε και γνώμες να γίνει τζερτζελές.
Αγοράστε, αγοράστε πράμα. Κλέφτες θα γίνουν οι ντίλερς;

Αλλά κυριως ισχύει αυτό . Το έχω πει απλά από παρατήρηση αλλά επιβεβαιώνεται και μέσω του τοολ και της ψυχοακουστικης....
Και έχει δίκιο που μου φωνάζει ο φίλος μου ο Δημήτρης.....


Για να κλείσει το θέμα περί "πληροφορίας που χάνεται", ας δούμε τα δεδομένα, τι πραγματικά συμβαίνει στου Jio:

Εδώ βλέπουμε πως άκουγε ο Jio πριν και μετά την ισοστάθμιση που είχε γίνει τον Οκτώβριο, πριν αγοράσει τα treatments (τώρα έχει γίνει νέα ισοστάθμιση απο τον Μανώλη, δεν έχω στοιχεία):

View attachment 160863

Όπως βλέπουμε πριν την ισοστάθμιση είχε τονισμένα μπάσα και πρίμα, τα οποία σε στάθμη αναφοράς χρωμάτιζαν την ηχογράφηση κατα πολύ.
Σαν να βλέπεις προβολέα αρρύθμιστο, σαν να βλέπεις έναν πίνακα ζωγραφικής με κόκκινα γυαλιά.

Πχ στα πρίμα, έχει τόνωση έως και 9db, και αυτές οι συχνότητες ακούγονται σε διπλάσια ένταση στο αυτί του. Ετσι νομίζει πως εμφανίζεται πληροφορία που πριν "κρυβόταν", ενώ στην πραγματικότητα γίνεται το αντίθετο: δημιουργείται ανισορροπία μεταξύ μεσαίων και πρίμων.

Αντιθέτως, όταν ακούμε σε χαμηλή στάθμη, το αυτί μας (σύμφωνα με τις καμπύλες Fletcher Munson) ζητάει περισσότερο μπάσο, και λίγο περισσότερα πρίμα για να ακούσει σωστά.
Δείτε εδώ (τα ίδια και τα ίδια, ξέρω, αλλά κάποτε θα τα καταλάβουν όλοι)

View attachment 160864

Βλέπετε πως στα 60phon για να ακούσει σωστά το αυτί μας ζητάει εως και 10db περισσότερα μπάσα απο ότι στα 85phon που είναι η στάθμη αναφοράς.

Έτσι λοιπόν εξηγούνται και τα δυο που αναφέρει ο @jiovani75 .
Δεν είναι κουφός, περιγράφει σωστά αυτό που ακούει. :thumbsup:

Βλέπει τους κεραυνούς σωστά, αλλά νομίζει πως τους ρίχνει ο Δίας.:(
Και εκεί είναι που είμαι υποχρεωμένος να τον σταματήσω για να μην εκτίθεται και να εξηγήσω τι πραγματικά ακούει.

Η σωστή λύση φυσικά θα ήταν να φτιάξει άλλο ένα preset στον Trinnov για χαμηλές στάθμες το οποίο να λαμβάνει αυτά τα επιστημονικά δεδομένα υπόψιν.

Έτσι λοιπόν εξηγούνται αυτά που ακούμε στις "εμπειρίες"
Όλα εξηγούνται αν ξέρεις τα βασικά.

Ήρθες στα ίσια σου τώρα;

:tongue::tongue::tongue:
Φυσικά και ο κεφαλας είχες δίκιο σε αυτό που μου προτείνει....


jiovani75......να φτιαξεις μια μνημη για δικαναλο full range, εχεις φουλ δυνατοτητες ...



και αν εχει καποιο ειδος loudness ο trinnov βαλε την καμπυλη που εχεις ως reference για να ακους απο χαμηλες εντασεις εως οπου θελεις....

και δοκιμασε και κανα καλωδιο, τζαμπα ειναι, το γυρνας πισω αν δεν.... ;)

.........και αποτι διαβασα, μιση μοναδα επεσες στο RT60,,,,,πολυ πραμα και καλο....λιγο επεσες !!!!!

Και εξαιτίας αυτού που πολύ εύστοχα παρατηρεί και ο Κώστας....



Ο Τουλ διερεύνησε εκτενώς, με διπλά τυφλά τεστ σε μεγάλο αριθμό ακροατών (ψυχοακουστική) ποια είναι η "φλατ καμπύλη για το ανθρώπινο αυτί σε στάθμη αναφοράς" που αρέσει σε όλους.

Εκνευρίζεται (δικαίως) που δεν ενσωματώνουν την καμπύλη του, σε όλα τα προγράμματα ισοστάθμισης χώρου.

Μπιζίνγκα.

Βεβαίως εκνευρίζεται δικαίως και όταν ο χρήστης παίζει με τα μπάσα και πρίμα, λες και ξέρει ο τιποτένιος χρήστης τι πα να κάνει (ας πούμε με καλώδια).

Μπιζίνγκα δις.

Ωστόσο, είμεθα ταγμένοι και θα πεθάνουμε στη μάχη προασπίζοντας τα δικαιώματα του χαϊεντά.

Μπιζίνγκα τρις.



Ο κάθε παπάρας που δήθεν δικαιούται άποψης, διότι αυτός "ξέρει" τι θέλει να ακούει και πως το θέλει να ακούγεται, διότι δήθεν έχει "γούστο", κάνει λάθος.

Η επιστημονική κοινότητα έχει διασαφηνίσει με επαρκείς μελέτες ψυχοακουστικής τι είναι το "γούστο", τι "αρέσει" και γιατί "αρέσει", και έχει κλείσει το θέμα.

Διάβασμα χρειάζεται.

View attachment 161028

Άααα! Μια τόνωση εκεί στους 10-κατι χιλιοκυκλους γιατί υπάρχει;

Μπιζίνγκα. "All listeners" λέει ε; Φακ!
Ένα είναι το συμπέρασμα κύριοι....
Δείτε λίγο και σεις το παρακάτω γράφημα.

477F95C1-A99D-4C4C-B300-535837EFBC49.jpeg



Ισοσταθμιση......
Μας λέει λοιπόν ο τοολ με τον ποιο ξεκάθαρο τρόπο ότι ΜΟΝΟ στην στάθμη αναφοράς 85db ισχύει αυτό που ακούμε . Μόνο σε αυτή την στάθμη. Μόνο στα 85 db.
Αν κάποιος θέλει να ακούει όπως του αρέσει στα 60 η στα 70 η στα 80 η στα 95 , 105, 115 dB η ταρκετ κερβ που ακούει πρέπει να αλλάζει. Δεν κάνει η ίδια ταργκετ κερβ!

Φανταστείτε ότι από τα 85 dB για να ακούς το ίδιο στα 65 πρέπει να βάλεις διαφορα 20 dB συν στα μπάσα.!!!
Άρα κύριοι η ισοσταθμιση είναι καλή ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΑΚΟΥΣ 85 dB. Μόνο τότε ισχύει ....μόνο εκεί που έχεις μετρήσει.

Τι πρέπει να κανείς όμως όταν ακούς χαμηλά ( 35,45,65,75, dB ) η δυνατότερα ( 95,105,115?)
Οι φίλοι μου μου λένε φτιάξε ένα άλλο ταρκετ κερβ .....και τους ευχαριστώ .......αλλά !!!
Για ποια στάθμη ? ( ) ότι ναναι ? Για χαμηλότερα και ποσό? Η για πιο δυνατά από την στάθμη αναφοράς?
Ξέρω εγώ να το φτιάξω ? ( όχι από χειρισμό του τριννοβ αλλά από μουσικό αποτέλεσμα . Εδώ ο Χ¨σταμ έφαγε τόσες ώρες )


Το πρόβλημα είναι σοβαρό!
Γιαυτο πήρα την απόφαση που θα τα διορθώσει ΟΛΑ.

Συμπέρασμα !
Πως το είπαμε ρε παιδιά το konto?
Ποιο μοντέλο είναι ?







Δεν βασίσθηκε σε ορθολογισμό αλλά στην καύλα του χαιεντά-εμπόρου και δεν συστήθηκε προς αγορά αλλά προς ακουστική απόλαυση.

Αυτό μου αρκεί .....αυτό μου κάνει .... αυτό είναι το σωστό....έτσι πρέπει να στήνονται τα συστήματά.




Καλή μεγάλη εβδομάδα.....
 

Attachments

Last edited by a moderator:



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.963
Μηνύματα
2.957.402
Members
38.270
Νεότερο μέλος
Nice_kid
Top