melina
Cargo 200
- Μηνύματα
- 23.884
- Reaction score
- 43.185
Πρώτον, δεν μιλάει εδώ για "τα πάντα". Πρόκειται για τη Μουσική και την Τέχνη γενικότερα. Ένα τραγούδ(ακ)ι της ποπ, λόγου χάριν, δεν απαιτεί κάποια ιδιαίτερη επένδυση. Το ακούς απλά και φτάνει. Μετά έρχεται κάποιος άλλος ερμηνευτής και το λέει διαφορετικά (άλλη τονικότητα, άλλο ρυθμό, στυλ κλπ) και πάλι το ακούς και, μετά από λίγα χρόνια αν ξεχαστεί (το εφήμερον), δεν έχασες και τίποτα..Δεν συμβαίνει με τα πάντα αυτό;
Κατά τα άλλα ..."δώσε πόνο..."
Αυτό που προσπαθεί να πει ο ποιητής εστιάζεται στο ότι σε άλλες μορφές μουσικής, όπου, ελλείψει ακριβούς παρτιτούρας και έχοντας συνήθως στίχους που στέλνουν ένα σάφες μήνυμα με μιά απλή ή τουλάχιστον σαφή μουσική υποστήριξη, η "απλή πρόσληψη" μας αρκεί και μας ικανοποιεί.Γιατί;
Η βυζαντινή μουσική είναι από τους πολύ πρώτους προδρόμους αυτού που αποκαλούμε συμβατικά Κλασική.αν όλα αυτά τα κάνει η κλασική...... η βυζαντινή μουσική δηλαδή τι κάνει?
Ως φαίνεται ο Hermann δεν άντεξε στην..."επένδυση" και χάθηκε στη...Στέπα της αμφισβήτησης.Φαίνεται ότι ολα τα σημαντικά ερωτήματα είναι διαχρονικά...
"Αντιπαθουσα την τζαζ αλλά την προτιμούσα δέκα φορές περισσότερο απ'ολες αυτές τις σύγχρονες ακαδημαικες μουσικές, γιατί άγγιζε με τη χαρουμενη και ωμη αγριοτητα της ακόμα και τον δικό μου κόσμο των ενστίκτων και αναδινε έναν πρωτόγονο και ειλικρινή αισθησιασμό....
...Εμείς οι παλιοί γνωστες και θαυμαστές της παλιότερης Ευρώπης της παλιότερης αυθεντικής μουσικης, της γνήσιας αλλοτινής ποίησης είμαστε απλώς μια μικρή ηλίθια μειοψηφία από κομπλεξικους που αυριο θα ξεχαστούν και θα χλευαστουν;
Άραγε αυτό που ονομάζουμε πολιτισμο αυτό που ονομάζουμε πνεύμα αυτό που ονομάζουμε ψυχή αυτό που ονομάζουμε ιερό και ωραίο είναι απλώς ένα φάντασμα κάτι νεκρό εδώ και καιρό που μόνο μερικοί τρελλοί από εμάς το θεωρούν ακόμα γνήσιο και ζωντανό;"
Έρμαν Έσσε
Ο Λύκος της Στέπας (1927).
Μετάφραση Νίκου Μαστορακη.
Εκδόσεις Κακτος.
Edidor. αυτα τα λεει ο χερμαν το 1927 σκεφτειτε τη γινεται στο σωτηριο 2020Φαίνεται ότι ολα τα σημαντικά ερωτήματα είναι διαχρονικά...
"Αντιπαθουσα την τζαζ αλλά την προτιμούσα δέκα φορές περισσότερο απ'ολες αυτές τις σύγχρονες ακαδημαικες μουσικές, γιατί άγγιζε με τη χαρουμενη και ωμη αγριοτητα της ακόμα και τον δικό μου κόσμο των ενστίκτων και αναδινε έναν πρωτόγονο και ειλικρινή αισθησιασμό....
...Εμείς οι παλιοί γνωστες και θαυμαστές της παλιότερης Ευρώπης της παλιότερης αυθεντικής μουσικης, της γνήσιας αλλοτινής ποίησης είμαστε απλώς μια μικρή ηλίθια μειοψηφία από κομπλεξικους που αυριο θα ξεχαστούν και θα χλευαστουν;
Άραγε αυτό που ονομάζουμε πολιτισμο αυτό που ονομάζουμε πνεύμα αυτό που ονομάζουμε ψυχή αυτό που ονομάζουμε ιερό και ωραίο είναι απλώς ένα φάντασμα κάτι νεκρό εδώ και καιρό που μόνο μερικοί τρελλοί από εμάς το θεωρούν ακόμα γνήσιο και ζωντανό;"
Έρμαν Έσσε
Ο Λύκος της Στέπας (1927).
Και όχι μόνο το γυαλι.Editor. αυτα τα λεει ο χερμαν το 1927 σκεφτειτε τη γινεται στο σωτηριο 2020
οπου το γυαλι διαμορφωνει την αισθητικη των ανθρωπων με οτι αυτο συνεπαγεται
αλτερ ιγκο του Bryan Eno :ο κωστας ΕΑΡ
μην ειμαι απο τα αρχεγονο και απιθμενο βαθος του μελλοντoς -μηνυμα απο τη φυση - ...αρχεγονα βαθη του παρελθοντος μας
Κάτι που να μετρά τέλεια, υποθέτω.Εαν ο κωστας ΕΑΡ δεν ηταν γιατρος και ηταν συνθετης τι μουσικη θα εγραφε;
Αυτό το κάνει ο Ξενάκης, ο Στιβ Ράιχ κι ο Φίλιπ Γκλας. Πιθανώς κι ο Μότσαρτ, αλλά δεν είμαι τόσο μαθηματικός για να ξέρω.Κάτι που να μετρά τέλεια, υποθέτω.
Πετάω τον Ξενάκη γιατί μπλιαχ, πετάω και τον Ράιχ γιατί κακώς έκανε καριέρα με τέτοιο επίθετο. Κρατώ Glass και Mozart (αν και όντως δεν είναι ξεκάθαρο για τον δεύτερο αλλά who cares, μιλάμε για ιδιοφυΐα), και εννοείται ζήτω η βυζαντινή μουσική.Αυτό το κάνει ο Ξενάκης, ο Στιβ Ράιχ κι ο Φίλιπ Γκλας. Πιθανώς κι ο Μότσαρτ, αλλά δεν είμαι τόσο μαθηματικός για να ξέρω.
Ζήτω η βυζαντινή μουσική.
Δικαιολογημένος.Πετάω τον Ξενάκη γιατί μπλιαχ
Τα πιάσαμε τα λεφτά μας...Μουσική για 3 ψάλτες.
Το Στάθη Ψάλτη, το Γουίζι και τη μαϊμού.