christos77
Master of Diffusion
- Μηνύματα
- 6.972
- Reaction score
- 14.790
ρεσιταλευχαριστω, παω ν' ακουσω αμπα απου 'χουνε πολυεπιπεδες μελωδιες και αμφισημων μυνηματων στιχους ...
ρεσιταλευχαριστω, παω ν' ακουσω αμπα απου 'χουνε πολυεπιπεδες μελωδιες και αμφισημων μυνηματων στιχους ...
ρει δεν παιζεσαι, νασε καλα ολδυ μουΟτι μπορει να πιασει ο καθενας χρηστο (ομιλω δι εμε)
Δυστυχώς, όταν δεν έχουν τι να πουν επί της ουσίας, εκτρέπονται σε ό,τι άλλο δύναται να προκύψει.Εντάξει, πάει άλλο ένα νήμα... Φτάσαμε στις 32 σελίδες και τα 2/3 των ποστ είναι για χαβαλέ.
Ποιος τι πού?εν παση περιπτωση, την υγεια μας να χουμε, θα δουμε μετα απο 200 χρονια αν ακουνε ραϊχ...
ΟΚ. Ας συνεχίσουμε, αλλά, επειδή θίγετε αρκετά θέματα και βαίνουμε σε πιο λεπτομερή ζητήματα, θα απαντήσω μόνον στο πρώτο, ώστε να μην δημιουργούνται πολύ εκτεταμένα ποστ. Σε επόμενα, θα απαντήσω όπου δει.ας συνεχισω τις σκεψεις-ερωτησεις... αναποδα....
- πρεσιζιον,
και φυσικα δεν γραφανε οι συνθετες στη παρτιτουρα τους αυτοσχεδιασμους, περα των λιγων στολιδιων που ετσι βοηθουσαν τους λιγοτερο καλους τους μαθητες. αν τους γραφανε -οπως ισχυριζεσται- δεν θα ηταν αυτοσχεδιασμοι, αλλα θα γινοταν αυτοματα πρεσιζιον.
μεχρι κ οι κατεντζες ειναι τυποποιημενες σε πρεσιζιον σταϊλ. εχετε δει κανενα σολιστ σε ρεσιταλ να αυτοσχεδιαζει οταν ερχεται η στιγμη της κατεντζας;
να βγει απο τη παρτιτουρα; αν ναι πιο ειναι το ποσοστο; θυμιζω οτι μεχρι 19ο αι. ηταν το ... φυσιολογικο να παιζει αυτοσχεδιασμους στο κομματι του ο συνθετης. τελικα τι θελουμε, να παιζουμε τη παλαια μουσικη, με παλαια οργανα, σε 432, μεχρι και ντρεσ κοντ, αλλα πρεσιζιον; δεν ερχεται σε αντιθεση με τη λογικη τους;
-εκτελεστης, αυτο με το μπριλιαντ που γραψατε, μου ηλθε αυτοματα στη σκεψη η ομωνυμη εταιρια παραγωγης. καπως ετσι ειναι , εχει μεινει η λαμπροτητα στο ονομα. η ποιοτητα;
οπως φυσικα ξερετε (εχω την εντυπωση -μπορει να κανω κ λαθος- οτι τεχνηεντως πηγατε σε αυτη τη μικρη ηλικια, για την ηλικια αυτη εγραψα μονο ως το κομματι της ενορχηστρωσης η επενδυσης μιας μελωδιας με αρμονικα στοιχεια), οταν ειθισται να λεμε "σολιστ" δεν λεμε καποιον 20αρι φερελπι νεο, αλλα εναν 30-40 που να εχει βιωματικες εμπειριες, και πριν φτασει στα 50 να αρχισουν να τον εγκαταλειπουν φυσικες λειτουργιες.
μην αναφερω παραδειγματα, παλαιο σουπερ σταρ -βσ- τωρινο 40αρι, σιγουρα τα ξερετε καλυτερα απο εμενα.
-συνθετης, το θεμα ειναι αν ειναι αναγνωρισιμοι οι συνθετες στην εποχη τους η αν ειναι μετα απο 200 χρονια; εκει σας εχασα.
εν παση περιπτωση, την υγεια μας να χουμε, θα δουμε μετα απο 200 χρονια αν ακουνε ραϊχ... εμενα δεν μου αρεσει ο τερρυ ριλεϋ , και δεν μπορω με τις γνωσεις που εχω αποκομισει να τον κατανοησω, αυτοματα σημαινει οτι δεν θα ειναι κλασικος στο μελλον;
αυτος που δεν ειναι αναγνωρισιμος στην εποχη του δεν θα ειναι στο μελλον; η θα ειναι; (μπαχ)
και φυσικα το αντιστροφο, συνθετες που ηταν αναγνωρισιμοι και εχουν πεσει στην αφανεια με την παροδο των χρονων (πολλα παραδειγματα, επισης ειμαι σιγουρος οτι τα ξερετε...) αυτοι δεν ειχαν καλη μελωδικη γραμμη και επενδυσης καλης αρμονιας;
αυτο που ειπα για τους "επομενους" συνθετες ειναι οτι μπορουν να γραψουν σε παλαιοτερη φορμα, ενας σειραϊστης η ενας μινιμαλιστης μπορουσε π.χ. να γραψει μπαροκ ροκοκο σταϊλ, ενας μπαροκ δεν ειχε καν διανοηθει το δωδεκαφθογγισμο.
και εκει ειναι η εξελιξη του ανθρωπινου πνευματος, το οτι εγκαταλειφθηκαν η τονικοτητα, ο ρυθμος, η φορμα, δεν σημαινει οτι οι συνθετες δεν ειχαν την ικανοτητα να γραψουν... μια αρια και δυο μαζουρκες.
πιστευω ειναι αστειο να θεωρηθει οτι ο αλεατοριστης κεϊτζ δεν μπορουσε* να γραψει μια σουιτα, ενα κονσερτο μπαροκ.
το αντιθετο δεν μπορουσε να συμβει. αν μπορουσαν δεν θα το ειχαν κανει; οι (μικρες) καινοτομιες που καναν σταδιακα, χρονο-χρονο, συνθετης-συνθετης με τις ιδεες τους, δεν προχωρησαν τη μουσικη;
ειδαλως θα παιζαμε κιθαρις με σανδαλια.
* αν ομως τα υποθεσουμε ολα αυτα, αυτο σημαινει οτι οι παλαιοτερης γενιας δασκαλοι, δεν ηταν καλοι. γιατι ολοι αυτοι ειναι σαν γενεαλογικο δεντρο, δεν φυτρωσαν απο μονοι τους.
απλα τωρα (και σε κουβεντες που κανω με διαφορους Καλους Συνθετες...) ειναι οτι δεν εχει νοημα να προχωρησει καποιος σε μια τετοια γραφη, που να μεινει μετα τυπωμενη, πρεπει να εχει κατι να "πει", κ πλεον στο καιρο μας αυτη ειναι η δυσκολια.
τωρα πλεον γραφονται εργα η απο παραγγελιες, η επενδυσης συναυλιας, η διαγωνισμου, η προσωπικης ευχαριστησης για μεσα στο συρταρι- εεεε συγγνωμη, το λαπτοπ...
- δασκαλος,
μηπως ενας σοφος δασκαλος σπρωχνει το μαθητη του να πεταξει, κ οχι να του κοψει τις φτερουγες; ενα ονομα, δεν κανει το καλο δασκαλο.
η δουλεια του καλου δασκαλου δεν ειναι να φτασει το μαθητη του σε πεδια που δεν ειχε φανταστει; στα ορια του, και να τον σπρωξει στο να τα ξεπερασει; και οχι να λυνει για 2 χρονια I-IV-V-I-V7-I και να του λεει ετσι ειναι η αρμονια;
διαλειμμα 4λεπτο , βενιαμιν
Ευχαριστώ για την απάντησή σας.εχετε δικιο σε πολλα
αλλα ομως, σας παραθετω ενα βιντεο , τροφη για σκεψη.
αναλογα ειναι σε ολες τις τεχνες (ζωγραφικη - Ελμίρ ντε Ορί , ακομα και σημερα δεν ξερουμε ποσοι ειναι "αυθεντικοι" ματις κ ρενουαρ... . δηλαδη δεν ζωγραφιζε καλα; απλα ακολουθησε εσφαλμενα αλλο δρομο απο το να καθησει να κανει κατι δικο του. σε λογοτεχνια - Κωνσταντίνος Σιμωνίδης )
πηρα τα "κακα" παραδειγματα...
οι μουσικολογοι που ασχολουνται νοτα-νοτα σε ορφανα εργα, και δεν μπορουν με σιγουρια να πουνε οτι αυτο ειναι του ταδε η απο που συμπληρωθηκε ενα ημιτελες.
περισσοτερα οταν εχω χρονο για μερικες "ενστασεις" μου στα γραφομενα σας το σ/κ.
καλη σας συνεχεια
Ως απλό και αρκετά νέο μέλος και εγώ, σε καλωσορίζω στο φόρουμ αυτό και σε ευχαριστώ για μια πολύ ενδιαφέρουσα και επί της ουσίας του θέματος απάντηση.Τα κάτωθι αναφερόμενα δεν θα προσθέσουν γνώση γιατί αφενός δεν υπάρχει (μιας και άπειρη) απλά θα εξηγήσει την παρατήρηση και προβληματισμό του αγαπητού prince και θα δώσει κάτι που έως τώρα δεν το διάβασα.
Το κάθε είδος μουσικής, για τους επαγγελματίες στον χώρο απαιτεί ως καύσιμο το ακροατήριο, που μάλλον σημαίνει ότι πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι τοπικές κοινωνικές συνθήκες. Δηλαδή μια χώρα ευημερούσα αξιακά δύναται να εκτιμά και να ‘’συντηρεί’’ ένα πιο εξεζητημένο ακροατήριο, που με την σειρά του συντηρεί υπερβολικά κοπιάζοντες επαγγελματίες.
Συμπληρώνω, ότι δεν ακούμε εύκολα και ευχάριστα όλων των ειδών τα ακούσματα. Η αναζήτηση διαφορετικών ακουσμάτων προϋποθέτει την διάθεση του δυσεύρετου πλέον χρόνου, αν υπάρχουν μερικοί οβολοί.
Δεν θεωρώ αυτονόητο ότι οι φτωχοί ιθαγενείς δεν πρέπει να ακούν και παίζουν μουσική στο ‘’χαμηλό’’ τους επίπεδο, ούτε αυτονόητα ταυτίζομαι με τους χαπακωμένους σταρ αριστουργημάτων, ούτε η επικρατούσα μουσική στα σαλόνια της Αναγεννησιακής Ευρώπης πρέπει οπωσδήποτε να μας εκφράζει σήμερα. Συμπληρώνω την παρατήρηση ότι η Ελλάδα με άλλο μορφωτικό επίπεδο θα άκουγε και άλλη μουσική.
Καταλήγω ότι αν δεν είσαι επαγγελματίας αλλά χομπίστας πρέπει αφενός να ευχαριστιέσαι με αυτό που κάνεις αλλά όχι μόνο, πάντα πρέπει να διατηρείς και ισχυρή αίσθηση καθήκοντος με όποιο τρόπο οι λίγοι μπορούν να το πράξουν. Πιο λιανά πρέπει να εκτιμώ την κλασική μουσική γιατί καταγράφεται στην εξέλιξη της μουσικής, και την έχω ανάλογα με την αντίληψή μου στην εγκυκλοπαίδεια ή σε μέρος της συλλογής μου ή ακούω κιόλας και αν πρέπει παρακολουθώ και ζωντανά.