- Μηνύματα
- 17.695
- Reaction score
- 58.389
Στιγμιαία έμπνευση...Πολυ ανδιαφερον νημα αγαπητε Γιαννη. Μακαρι αυτο το νημα να παει πολλες σελιδες αντιθετα με κατι αλλα που δε το αξιζουν και συνεχιζονται επι χρονια απο οτι παρατηρω.
Λιγο πολυ αυτα που αναφερθηκαν ειναι γνωστα (και εχουν επιτευχθει απο πολλες δεκαετιες πισω απλως μαλλον εμεις τωρα τα ανακαλυπτουμε και νομιζουμε οτι ανακαλυπτουμε κατι νεο) και οι σχεδιαστες εχουν διαφορα οπλα στη διαθεση τους για να το πετυχουν - π.χ. στενη μπαφλα, ακριβως ματσαρισμενα μεγαφωνα, αποσταση απο πισω τοιχο και αλλα πολλα φανταζομαι.
Λεγοντας βεβαια αυτο, εχω ακουσει μεγαλο μονοδρομο με λαμπατο 8 W (μπαφλα 60 εκ και κολλημενα στο πισω τοιχο και δωματιο 3.7 Χ 4.5 μετρα) να μη καταλαβαινει τιποτε και να εχει ενα βαθος οχι σαν αυτο που γνωριζουμε πολλοι αλλα αδιανοητο της ταξης τα οργανα να βγαινουν απο τον τον πισω τοιχο και να ακουγονται απο εναν πεζοδρομο που ειχε εξω 10 μετρα (και ας περνουσε κοσμος τον ακουγες και αυτον). Τι εγινε εκει ο χωρος δεν επαιξε ρολο ? Οπως επισης και τρανζιστορατο που η εικονα του ηταν λες και εβλεπες τηλεοραση. Στο τελευταιο παραδειγμα βεβαια ακουγα οργανα σε θεσεις που θα ορκιζομουν οτι ειναι σωστες (μαλιστα ενα τυμπανο θα ορκιζομουν οτι ηταν σε ενα εξωστη μεσα στο χωρο-στουντιο και βαρουσε απο εκει) και οταν ελεγξα ετσι απο περιεργεια (γιατι ειχα τρελλαθει) τις συνθηκες του στουντιο και που ηχογραφηθηκε δεν υπηρχαν πολλα απο αυτα που ακουσα (και σιγουρα οχι ο εξωστης).
Παντως ενα ερωτημα που προσπαθησα να βαλω εμβολιμα σε ενα ωραιο νημα που ειχε ανοιχτει για το ραδιοφωνο (καθως το ραδιοφωνο δε ξερω πως : εχει τρομερο soundstage) δε ετυχε μεγαλου ενδιαφεροντος -τουλαχιστον προς απαντηση (εκτος απο μια απαντηση απο τον κο Costas Ear ) και ελπιζω να εχει εδω (καθως ειναι ο τιτλος του νηματος) ειναι το εξης: Να συζητηθει το γεγονος οτι αλλο ειναι το soundstage και αλλο το imaging και μπορει να εχεις καλο το ενα και οχι καλο το αλλο. Καποιοι μαλιστα ανθρωποι τα θεωρουν πολλες φορες και λιγο αντιμαχομενα μαλιστα (συμπεραλαμβανομενου και εμενα - ιδιως σε λιγοτερα ικανα συστηματα).
Σε αυτους που το εχουν παρατηρησει το φαινομενο υπαρχει μια αμφιβολια το τι χαρακτηριζει (πιο) αληθεια (σχετικο βεβαια καθως τιποτε δεν ειναι αληθεια) και θεωρουν οτι το soundstage (εαν και κατι επιθυμητο) ειναι κατι αρκετα ψευτικο (με την εννοια οτι αλλαζει πολυ με τις συνθηκες ιδιως χωρου) ενω το imaging ειναι παντα ενδειξη του καλου συστηματος.
Επισης μπορει καποιος να εχει φαινομενικα καλο soundstage αλλα παιζει ρολο και τι λεπτομερεις ακουει στο βαθος ή πλατος αυτης της σκηνης (στα ακρα της σκηνης και περιφερειακα δηλ. και οχι μονο στο κεντρο).
Οσον αφορα τις ηχογραφησεις εχεις δικιο για να καταλαβεις βαθος και λοιπα πρεπει να ακουσεις κλασικη και jazz (και παλι οχι ολα) και οχι ροκ και ποπ που μπορει να εχουν αλλα κανει μπαμ οτι ειναι ψευτικα. Τα ακουσματα σου ειναι φυσικα που σε εκαναν να δωσεις προσοχη σε αυτοωτο "μερος" της αναπαραγωγης. Βεβαια το παν ειναι η ηχογραφηση αυτο ειναι σιγουρο. Ολη η πληροφορια εκει ειναι (ασχετως καλου ή κακου συστηματος. Εδω και πολλα χρονια τα ηχεια ειναι καλα σε αυτον τον τομεα εαν στηθουν σωστα βεβαια).
Παλιες ηχογραφησεις το εχουν απλετο και χωρις καν οργανα νοιωθεις το βαθος και διαστασεις του χωρου που ηχογραφηθηκε (οταν τα στουντιο ηταν ολα τεραστια). Ακου Yma Sumac 1955 (ξερω γω?) (mambo ή και ολα της) για να την ακουσεις να τραγουδαει μονη της και να νοιωσεις το βαθος και τη σκηνη.
Σε μονόδρομο ριγμένη
μια λαμπίτσα ξαναμμένη
καμπανάκια να χτυπάνε με μανία
σκηνή ψάχνω να φτουρήσει
βάθος απύθμενο να στήσει
στη γωνία αγωνία στη γωνία
Τη γωνία με λαχτάρα ν'αφουγκράζομαι
μπακλαβάδες με Mathilda δεν σιροπιάζουμε
Με Αυτιά και Ντιμιφούτη
και κρυφό γκουρού τσιφούτη
το αυγό άμα το πιάσω πώς να κουρέψω
ένα immersive με τσακίζει
το setup μου δεν θ'αξίζει
τα καλώδια της Kondo αν τελέψω
Στη γωνία τιμωρία να με βάζουνε
αγωνία ατελώς δεν τη μοιράζουνε