O Kubelik ήταν αναμφίβολα ένας μεγάλος και εμπνευσμενος μαέστρος, ο δε Mahler του θεωρείται από τις πλέον σοβαρές και σίγουρες ερμηνείες των Συμφωνιών του συνθέτη. Το μόνο πρόβλημα που, τουλάχιστον εγώ (και οι "ομοιοί" μου) βλέπω, είναι οι ηχογραφήσεις που είναι κάπως...dated και, παρά τις όποιες προσπάθειες βελτίωσης της "εικόνας", δεν παύουν να φαίνονται οι περιορισμοί της τότε παραγωγής τους.Τώρα τον Αυγουστο εχοντας χρόνο στη διάθεσή μου
αλλα και τη συλλογη Kubelik the Symphony edition της DG.
θα επιμεινω στον Ραφαηλ Κουμπελικ.
Ο κυκλος του με τις συμφωνιες του Mahler ειναι εξαιρετικος.
Χωρις να τονιζει υπερβολικα το δραματικο στοιχειο αλλα χωρις να του λειπει η ενταση
και υποβοηθουμενος απο αυτη την ορχηστρα φαινομενο αλλα και εξαιρετικες φωνες
παρουσιαζει ολη την ομορφια και τον λυρισμο αυτων των συνθεσεων
με απολαυστικο θα ελεγα τροπο. View attachment 177504
Επειδή οι Συμφωνίες του Mahler είναι τεράστιες ως προς τη διάρκειά τους, με εξαιρετικά πυκνή, απαιτητική δύσκολη εώς δύστροπη (σε αρκετά σημεία) ενορχήστρωση, η παραγωγή του σχετικού προιόντος (CD, SACD, Blu-ray) βοηθά πάρα πολύ εάν είναι όσο γίνεται πιο αναλυτική και με το μεγαλύτερο εύρος ως προς the dynamics και την ευρύτητα στην αίσθηση του χώρου.
Ως εκ τούτου, δεν είναι περίεργο ότι υπάρχουν περί τις 10 παραγωγές SACD είτε όλων των Συμφωνίων είτε ορισμένων εξ αυτών. Από τις πλέον πετυχημένες τόσο ως προς την ερμηνεία αλλά και την καλλίτερη δυνατή παραγωγή: a) ο εντυπωσιακός κύκλος του Michael Tilson Thomas με την Ορχήστρα του, την θαυμάσια San Francisco Symphony Orchestra, στην εταιρεία της Ορχήστρας SFS Media,
b) Η εξαιρετική ερμηνεία του Jonathan Nott με τη Συμφωνική της Βαμβέργης, σε εξαιρετική φόρμα και σε μια εκθαμβωτική παραγωγή της Ελβετικής Tudor και
c) Η ιδιαίτερα αισθαντική προσέγγιση του Ivan Fischer με την "ορχήστρα" του, την πολύ αποτελεσματική Budapest Festival Orchestra, στην άψογη παραγωγή της Ολλανδικής Channel.
Προσωπικά, θεωρώ τις Συμφωνίες του εν λόγω συνθέτη από τις πλέον δύσκολες στην αναπαραγωγή τους σε δίσκους και προτιμώ να καταφέυγω στα Τραγούδια του, περιλάμβανομένου και του εμβληματικού αριστουργήματός του, το Τραγούδι της Γης, που έχουν κάποια πιο λογική εξέλιξη στη γραφή αλλά και στην παρακολούθησή τους. Από τις Συμφωνίες του, η Τετάρτη είναι η πιο θαυμάσια στην ανάπτυξή της και πραγματικά σημαίνουσα για μένα, όπου ακόμα και η πολύ μεγάλη αργή κίνηση έχει μια μοναδική συνέπεια στην εξέλιξή της και στην μαγευτική ενορχήστρωσή της.