Οδηγός αγοράς ενεργών ηχείων

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.253
Reaction score
137.889
...μα πες μου τελικα γιατι θα με σκασεις ! Τα γραφομενα σου τα πληκτρολογεις , η χρησιμοποιεις μικροφωνο ?
Πληκτρολόγιο από την οθόνη στο κινητό.
Αρκετά γρήγορα γράφω, αλλά όχι τόσο γρήγορα όσο θα ήθελα.
Δεν είναι ιδιαίτερα βολικό..

Σε κανονικό πληκτρολόγιο στο πισι, θα μπορούσα να γράφω πολύ πιο γρήγορα, αλλά έχω χρόνια να χρησιμοποιήσω πισι για ποστς, διότι συνήθως βλέπω τηλεόραση όταν γράφω κάνα μήνυμα.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.172
Reaction score
21.804
Πληκτρολόγιο από την οθόνη στο κινητό.
Αρκετά γρήγορα γράφω, αλλά όχι τόσο γρήγορα όσο θα ήθελα.
Ούτε με 50 ευρώ τη φράση δεν το έκανα αυτό (στον ρυθμό που το κάνεις).
Πρεσβύωψ...
Παρών :biggrin: :roflmao:
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.253
Reaction score
137.889
Ένας σωστός οδηγός αγοράς ηχείων (δεν έχει σημασία ενεργά ή παθητικά) θεωρώ ότι θα πρέπει να αφορά στις κατάλληλες κάθε φορά επιλογές και στους αναπόφευκτους συμβιβασμούς, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης, καθώς επίσης προτεραιότητες και περιορισμούς
Ναι, προφανώς.

Όλα τα ποστ μου εδώ, που αφορούν στάθμες και ταργκετ κερβ και σαμπ, κλπ, δεν έχουν καμία σχέση με το αν τα ηχεία είναι ενεργά ή παθητικά, δεν αλλάζει τίποτα.

Είπα εξ'αρχής πως εδώ ασχολούμαι με υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής, στην αγγλικήν το γνωστό high fidelity of reproduction (κοινώς hi-fi) και σε αυτές τις αρχές αναφέρομαι.

Στο hi-fi τα απολύτως βασικά είναι τρίγωνο ακρόασης (ισόπλευρο κι όχι πανοράματος), ομαλή απόκριση συχνότητας (20Hz-20kHz - τονική ισορροπία), χαμηλές ολικές αρμονικές παραμορφώσεις (<1% THD), και βεβαίως στάθμες αναφοράς (85-105 στη θέση ακρόασης).

Κάπου εκεί τελειώνει το παραμύθι του hi-fi.

Για τα υπόλοιπα, δεν ασχολούμαι.
 
Last edited:


Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.172
Reaction score
21.804
Εγω προτεινω να ανεβασει ενα real time YT video εν ωρα δρασης !
Υ.Γ sorry γιια τα offtopic .
Άσε, εδώ δεν μπορώ να βλέπω τους πιτσιρικάδες χωμένους μέσα στο κινητό τους όλη την ώρα, αν δώ και τον ear να γράφει σαν δαιμονισμένος θα πάθω κατάθλιψη.. :tongue:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.253
Reaction score
137.889
Άσε, εδώ δεν μπορώ να βλέπω τους πιτσιρικάδες χωμένους μέσα στο κινητό τους όλη την ώρα, αν δώ και τον ear να γράφει σαν δαιμονισμένος θα πάθω κατάθλιψη.. :tongue:
Δαιμονισμένος δε πειράζει.
Εσύ, ας υποφέρεις.
Το κυριότερο είναι να μην υποφέρει το πληκτρολόγιο.
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.905
Reaction score
14.666
Στα πολύ πολύ πολύ ακριβότερα ηχεία, όπου οι απαιτήσεις μπορούν να είναι πολύ υψηλές, σαφώς υπάρχει περίπτωση να μη χρειάζεται ισοσταθμιση σε σοβαρά φτιαγμένο χώρο.
σαν τον θκομ χερ ντοκτορ :drinks:
 


christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.905
Reaction score
14.666
να που συμφωνουμε απολυτα σε κατι ευγε χερ ντοκτορ :drinks: το νεο μου τσιπουρο ειναι καλυτερο απ τα μαλτ που πινς:lol:
Στο hi-fi τα απολύτως βασικά είναι τρίγωνο ακρόασης (ισόπλευρο κι όχι πανοράματος), ομαλή απόκριση συχνότητας (20Hz-20kHz - τονική ισορροπία), χαμηλές ολικές αρμονικές παραμορφώσεις (<1% THD), και βεβαίως στάθμες αναφοράς (85-105 στη θέση ακρόασης).
Αυτα τα χουμε εδω και χρονια:p:):)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.815
Reaction score
30.741
+1 here.
H χρήση του AVSITE (και πάαααααρα πολλών ακόμα) από εμένα γίνεται κατά 100% από το κινητό.

Σχετικά με τα posts του @costas EAR νομίζω είναι εύκολο να καταλάβει κανείς αυτό που έλεγε κάποτε ο ίδιος, και νομίζω και άλλοι.
Πρώτα αγοράζουμε Subs και μετά δορυφόρους.
Επίσης καταλαβαίνουμε και κάτι ακόμα. Ότι πρέπει να αποφασίσουμε πρώτα για τι χρήση θέλουμε τα ενεργά ηχεία. Γιατί πιθανότατα λόγο οικονομικών θεμάτων θα πάρουμε ακατάλληλα για αυτή ηχεία και στο τέλος θα καταλήξουν στο service, ενώ εμείς θα λέμε ότι φταίνε τα ηχεία που "eκλ@σ3" το woofer ή τα κυκλώματα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.253
Reaction score
137.889
JBL’s 4349 "Studio Monitor"

JBL claims that “the resulting 2-way design is a triumph for accurate sound reproduction and an affirmation of Harman’s unique capacity to deliver professional-studio-grade performance for discerning consumers.” Despite the “Studio Monitor” moniker, the 4349 is intended for professionals and home listeners alike.

Κόστος $7.500 το ζευγάρι.

Αναφέρομαι σε αυτά, όχι για κανέναν άλλο λόγο, μα γιατί είναι μια έξοχη ευκαιρία να πέσουν κάποιες αντιλήψεις για όρια και κόκκινες γραμμές.

"Studio monitor" με το όνομα, με τη στάμπα της JBL, μόνιτορ με τη βούλα δηλαδή, και η JBL δε κοροϊδεύει, μετράει όπως μετράνε τα καλά μόνιτορ. Σωστά.

Φτιαγμένο τόσο για τους στουντιαδες και γενικά τον επαγγελματικό χώρο, όσο και για οικιακή χρήση, άλλωστε η εμφάνιση είναι τυπική ηχείου οικιακής χρήσης.

Κυρίως δηλαδή, είναι για οικιακή χρήση, παρά το ότι λέγεται "στούντιο μονιτορ".

Βεβαίως άριστη δουλειά κάνει σε στούντιο. 12" γουφερ έχει, σηκώνει SPL να κλαίς. Άσε κείνη η κόρνα από πάνω, δε μασάει, σκοτώνει.

Και έχει ρυθμιστικά πριμων και ανωτέρων πριμων. Φτιάχνεις λίγο την καμπύλη, δίνεις την πτώση στο ταργκετ κερβ ρε φίλε.

Α, το εν λόγω στούντιο μονιτορ, είναι παθητικό. :party: :party: :party:

Ναι, σας το άφησα για κερασάκι στην τούρτα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.253
Reaction score
137.889
ΥΓ. Ο χαρακτηρισμός "στούντιο μονιτορ" δε σημαίνει τίποτα το ιδιαίτερο. Απλώς πρόκειται για ένα ...ηχείο. Το αν παίζει "καλά", το δείχνουν οι μετρήσεις του.

Γενικώς "μόνιτορ" δε σημαίνει τίποτε άλλο, εκτός από οθόνη υπολογιστή. :lol:

ΥΓ. 2. Το "ενεργό" στο ηχείο δε σημαίνει τίποτα περί ποιότητας του ηχείου.

"Ενεργό" σημαίνει μόνο ότι έχει και ενισχυτές μέσα, δε χρειάζεται να του βάλεις εσύ. Πολλά ενεργά, έχουν τους ενισχυτές τους έξω από το κουτί του ηχείου, δηλαδή το κουτί είναι "παθητικό" και συνδέεται με καλώδια ηχείων με ένα μηχάνημα κάπου. Έτσι είναι πρακτικά σχεδόν όλα τα εντοιχισμένα ενεργά ηχεία main monitor σε μεγάλα στούντιο, δεν έχουν ενισχυτές στην πλάτη, έχουν βγει εκτός.

Βασικά το είτε υπάρχουν είτε δεν υπάρχουν ενισχυτές στην πλάτη του ηχείου, δεν καθορίζει αν το ηχείο είναι "ενεργό".

Ενεργό λέγεται αυτό που έχει ενεργό κροσοβερ, είτε αναλογικό είτε ψηφιακό.

Αυτό, δίνει ξεχωριστές ενεργές εξόδους, με ενεργή έξοδο (τάση) προενισχυσης, για να οδηγήσει τα τελικά στάδια ισχύος.

Δηλαδή, η ενσωμάτωση προενισχυτή με δυνατότητες κρος, μετατρέπει ένα παθητικό ηχείο σε ενεργό, είτε έχει μηχανήματα μέσα στην καμπίνα, είτε όχι.

Δηλαδή, με ένα τρινοβ κάνεις ενεργά όλα τα ηχεία του πλανήτη, ξηλώνοντας τα παθητικά κρος και αντικαθιστώντας τα όποια φίλτρα κρος είχαν, με αντίστοιχα (και καλύτερα) του τρινοβ.

Το μόνο πρόβλημα είναι πως ο τρινοβ είναι ακριβός, και μετά θα χρειάζεσαι ένα τελικό για κάθε δρόμο.

Φυσικά, υπάρχουν πάρα πολλές φίρμες, που κατασκευάζουν ενεργά κροσοβερ, είτε στο αναλογικό πεδίο είτε στο ψηφιακό, τα οποία ονομάζονται είτε "ενεργά κρος" είτε "loudspeaker management" μηχανήματα, με πολλαπλές δυνατότητες πέραν του κρος.

Γι'αυτό, πάρτο έτοιμο το ενεργό, εκτός κι αν έχεις πολλά λεφτά και γνώσεις, οπότε το κάνεις και μόνος σου ενεργό το παθητικό σου. ;)

Το ίδιο ηχείο θα έχεις, τις ίδιες μονάδες θα έχει, το ίδιο ντισπέρσιον πανάθεμά το, το ίδιο μπας ριφλεξ, απλώς θα παίζει λίγο καλύτερα, για λόγους προφανείς, που έχουν εξηγηθεί αναλυτικά και κατ'επαναληψιν.
 
Last edited:

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.353
Reaction score
8.006
Τη βγαινω με κοκκινο στον απο πανω και βαζω λιστα με ενεργα Li hi fi (lifestyle high fidelity)







Για πρωην χαϊενταδες που δυσκολευονται να πανε κατευθειαν σε στουντιακά.
Με σαλονατη εμφανιση, ευκολιες και ηχο.
Χάπι σόπινγκ :laugh:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.253
Reaction score
137.889
Τα μισά από αυτά που έβαλες, χρησιμοποιούνται και ως στούντιο μονιτορ, δηλαδή και στα στούντιο τα βρίσκεις..

Προφανώς με κλειστά μάτια και σωστό ταργκετ κερβ σε κάθε περίπτωση, είναι πρακτικά απίθανο να ξεχωρίσεις κάποιο από τα ανωτέρω, σε σχέση με άλλα "τυπικά μαύρα" "ενεργά" "στουντιακά μόνιτορ" (μόνο το δυναμικό εύρος δε κρύβεται, τα Μαξ εσπιελ), ενώ ταυτόχρονα, σε πολλά στούντιο θα δεις χρεπια ηχεία, είτε ενεργά είτε παθητικά, να χρησιμοποιούνται ως "στούντιο μονιτορ".

Δεν έχει ουσιαστικό νόημα η ορολογία.
Ο κάθε παίκτης στουντιάς, όποιο ηχείο θέλει το κοτσαρει κει δίπλα στην κονσόλα ή πίσω από αυτήν, ακόμα και εντελώς χρεπι μπιενταμπλεγιου, και αυτομάτως βαφτίζεται "στούντιο μονιτορ" εις το όνομα του Πατρός και του υιού και του Αγίου πνεύματος, αμήν παναΐτσα μου που μπλέξαμε..

Πολλοί στουντιαδες δουλεύουν με εντοιχιζμένες ιδιοκατασκευές, από συνοικιακούς ντιούηδες, που ούτε η μάνα τους δε τους ξέρει.

Πολλοί έχουν κάτι ξεχασμένα σκατόκουτα από το '70, εντελώς ανάξια λόγου, κυρίως παθητικά. Ε, και;

Δεν με πιάνει κανένα "ρίγος συγκίνησης" όταν κάποιο ηχείο χρησιμοποιείται και σε "στούντιο" βαφτισμένο ως "μόνιτορ", μηδέν, δε μου λέει τίποτα.

Αντιθέτως, οι μετρήσεις του ηχείου, λένε τα πάντα όλα, τόσο για το ντισπέρσιον, όσο και για τις τονικές αλλοιώσεις, την οφ αξις απόκριση, τις παραμορφώσεις, την κρουστική του απόκριση, τα Μαξ εσπιελ, τους ιδιοσυντονισμούς της κωλοκαμπίνας του, τα υψίσυχνα παράγωγα του μπας ριφλεξ του, τη συμπεριφορά του στο σημείο κρος, τα πάντα όλα φαίνονται στις μετρήσεις.

Τώρα αν ένα ηχείο μετράει άριστα, και έχει χρησιμοποιηθεί σε εκατοντάδες ή δεκάδες χιλιάδες στούντιο, τότε αυτό θεωρείται ως προσόν, διότι αν συνοδεύεται και από θετικές ακουστικές εντυπώσεις αμέτρητων στουντιαδων, ποιος είμαι γω για να πω κάτι περισσότερο;

Αν ένα ηχείο μετράει μετριοχάλια ή απλώς σκατά, το ότι χρησιμοποιείται σε άπειρα στούντιο, τι μας ενδιαφέρει; Το θέλουν για να ξέρουν πως ακούγεται από χάλια συστήματα, το θέλουν για κάνα μοντάζ σε διαφημιστικά τηλεόρασης, δε με νοιάζει τι το θέλουν, χέστηκα. Με ενδιαφέρει μόνο το ηχείο που μετράει σωστά.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.253
Reaction score
137.889
Δηλαδή, οι δυνατότητες των σαμπ σε μέγιστες στάθμες στη θέση ακρόασης, οφείλουν να είναι κατά 15,5 ντεσιμπέλ υψηλότερες, από το μέγιστο χρήσιμο max SPL των δορυφόρων.
Επειδή στο παραπάνω ποστ ασχολήθηκα με τα σαμπ και τις στάθμες που αυτά χρειάζονται, ιδίως σε πολυκάναλο, χρήσιμο είναι να υπάρχει και δω λινκ από το σεντονακι που'κατσα κι έγραψα περί ισοστάθμισης των πολλαπλών σάμπ.

Βεβαίως αυτά, ισχύουν είτε μιλάμε για ενεργούς είτε για παθητικούς δορυφόρους, είτε για δικάναλο είτε για πολυκάναλο, είτε για ενεργά είτε για παθητικά σαμπ, είτε για κλασική μουσική είτε για ροκ, είτε για χαμηλές στάθμες είτε για υψηλές, και ασχέτως μάρκας και πάχους και εμφάνισης και τιμής καλωδιώσεων.

Αυτά, ισχύουν γενικά. ;)
 



Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.172
Reaction score
21.804


Τελευταια Μηνυματα

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.835
Μηνύματα
2.953.513
Members
38.246
Νεότερο μέλος
TimoleonTimoleon
Top