Πόσο αληθινό είναι το ηχητικό αποτέλεσμα σε ένα hifi όταν αυτό φιλτράρεται μέσα από πολλά ψηφιακά και αναλογικά στάδια;

hawkwind78

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
3.139
Reaction score
3.172
Καλησπέρα σε όλους

Τελευταία και λόγο της ενασχόλησης μου με την κλασσική μουσική πολύ περισσότερο από πριν έχω μπει σε σκέψεις για το αν το τελικό αποτέλεσμα που ακούμε στο σύστημα μας είναι κοντά στο αληθινό ή όλα αυτά τα ψηφιακά, αναλογικά καλούδια το επηρεάζουν. Και τι εννοώ με αυτό αν τελικά τα διάφορα ψηφιακά καλούδια που βάζουμε στο μονοπάτι από το έργο μέχρι τα ηχεία (external dacs, internal dacs ktl) επηρεάζουν αυτό που ακούει ο εκτελεστής σε σχέση με αυτό που ακούμε εμείς. Στο δικό μου σύστημα υπάρχει pro με τα δικά του ψηφιακά συστήματα, μετά υπάρχει dac, μετά αυτά καταλήγουν στα ενεργά που και αυτά έχουν το κατιτίς τους. Όλα αυτά επηρεάζουν και πως;

Φιλικά Κωνσταντίνος
 





Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Καλησπέρα σε όλους

Τελευταία και λόγο της ενασχόλησης μου με την κλασσική μουσική πολύ περισσότερο από πριν έχω μπει σε σκέψεις για το αν το τελικό αποτέλεσμα που ακούμε στο σύστημα μας είναι κοντά στο αληθινό ή όλα αυτά τα ψηφιακά, αναλογικά καλούδια το επηρεάζουν. Και τι εννοώ με αυτό αν τελικά τα διάφορα ψηφιακά καλούδια που βάζουμε στο μονοπάτι από το έργο μέχρι τα ηχεία (external dacs, internal dacs ktl) επηρεάζουν αυτό που ακούει ο εκτελεστής σε σχέση με αυτό που ακούμε εμείς. Στο δικό μου σύστημα υπάρχει pro με τα δικά του ψηφιακά συστήματα, μετά υπάρχει dac, μετά αυτά καταλήγουν στα ενεργά που και αυτά έχουν το κατιτίς τους. Όλα αυτά επηρεάζουν και πως;

Φιλικά Κωνσταντίνος
Όπως θα μπορούσε να σημειώσει και ο σπουδαίος Dave Brock,ο εκτελεστής θα κάνει το έργο του ανεξαρτήτως φίλτρων... :sneaky:
Η οδυνηρή πλάνη έγκειται στο ότι αρκετοί ακροαματικόφιλοι θεωρούν πως τα κλασσικά αναλογικά setup - και ιδίως υπό τους συνηθισμένους για τους χρήστες τρόπους διευθέτησης σε οικιακούς χώρους - δεν παρεμβάλλουν ακόμα πιο αδιαφανή φίλτρα στο σήμα...
 
Last edited:

Ultra Audio

Επαγγελματίας
Μηνύματα
4.178
Reaction score
2.590
Αν εννοείς αληθινό το ηχητικό αποτέλεσμα που αποδίδει μία ορχήστρα κλασικής μουσικής, χωρίς ενίσχυση, π.χ. όπως σε ένα μέγαρο μουσικής, ή καλύτερα στο Musikverain της Βιέννη ή ακόμη καλύτερα εδώ
Δεν υπάρχει περίπτωση να το ακούσεις σε κανένα σύστημα......

Αυτό που εισπράττει όλος σου ο οργανισμός, ακούγοντας τον Κουρεντζή με την ορχήστρα του, δεν το νιώθεις σε "κονσέρβα".

Φακτς οφ λάιφ....

Καλησπέρα σε όλους

Τελευταία και λόγο της ενασχόλησης μου με την κλασσική μουσική πολύ περισσότερο από πριν έχω μπει σε σκέψεις για το αν το τελικό αποτέλεσμα που ακούμε στο σύστημα μας είναι κοντά στο αληθινό ή όλα αυτά τα ψηφιακά, αναλογικά καλούδια το επηρεάζουν. Και τι εννοώ με αυτό αν τελικά τα διάφορα ψηφιακά καλούδια που βάζουμε στο μονοπάτι από το έργο μέχρι τα ηχεία (external dacs, internal dacs ktl) επηρεάζουν αυτό που ακούει ο εκτελεστής σε σχέση με αυτό που ακούμε εμείς. Στο δικό μου σύστημα υπάρχει pro με τα δικά του ψηφιακά συστήματα, μετά υπάρχει dac, μετά αυτά καταλήγουν στα ενεργά που και αυτά έχουν το κατιτίς τους. Όλα αυτά επηρεάζουν και πως;

Φιλικά Κωνσταντίνος
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.802
Reaction score
30.720
Από ένα σημείο και πάνω (ενα νούμερο σε db που δεν θυμάμαι), και που πιάνουν σχεδόν όλα τα σοβαρά DACs, δεν αξίζει να ασχοληθείς με το τι κάνει ή δεν κάνει ένα DAC γιατί είναι τόσο μα τόσο μικρή η "παρουσία του" που και 10 ή και 20 ίδια DACs να βάλεις το ένα μετά το άλλο πριν το ηχείο, δεν θα καταλάβεις τίποτα.

Πάρε ένα DAC από αυτά τα γνωστά που μετράνε καλά. Δώσε σήμα στην είσοδο και σε ένα πρόγραμμα ήχου γράψε την έξοδο. Πάρε το αρχείο που μόλις έγραψες και δώσε το ως σήμα στο dac και γράψε κάνα την έξοδο. Πάρε το 3ο αρχείο που μόλις έγραψες και δώσε το ως σήμα στο dac και γράψε πάλι την έξοδο. Και ξανά και ξανά και ξανά.......
Θα βαρεθείς να γράφεις, θα κουραστείς, και ακόμα διαφορά δεν θα έχεις καταφέρει να ακούσεις.
Αυτό είναι ένα καλό DAC, που μπορεί να έχει και 100€.

Αυτό όμως δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας που δεν θα ακούσεις ποτέ όπως ακούς στο Μέγαρο Μουσικής ή σε κάποιο άλλο Concert Hall.

Με την πολυκάναλη ηχογράφηση μπορείς να έρθεις πολύ κοντά αλλά όχι σαν να είσαι εκεί.
Βέβαια και αυτό είναι υπό μερική αμφισβήτηση καθώς πανεπιστήμιο στην Ιαπωνία έκανε πολυκάναλη ηχογράφηση και σε διπλανό δωμάτιο έκανε live αναπαραγωγή το σήμα.
Σχεδόν όλοι οι ακροατές είπαν πως δεν κατάλαβαν διαφορά ανάμεσα στο live event και σε αυτό με τα ηχεία.
Κάποιοι είπαν πως το δωμάτιο με τα ηχεία ήταν καλύτερο.

Εδώ έρχεται και το ερώτημα μέχρι ποιό σημείο καταλαβαίνει πραγματικά ο άνθρωπος; Και πόσα ηχεία μπορούν να του δώσουν το live event. Από ποιό σημείο και μετά δεν έχει καμία σημασία η προσθήκη ηχείων;
 
Last edited:

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
14.160
Reaction score
35.845
Το βασικοτερο ολων ειναι πως ακους κι ακουμε το ηχογραφημενο αποτελεσμα/παραγωγη της ηχογραφησης, δηλαδη τα μηχανακια μας αναπαραγουν μια ηχογραφηση οπως κι αν ειναι αυτη κι οχι ενα λαιβ , μια ορχηστρα η οτιδηποτε αλλο.
Οποτε , προσπαθωντας να το πω απλα, καταλαβαινεις.
 

Μηνύματα
7.471
Reaction score
12.240
Η οδυνηρή πλάνη έγκειται στο ότι αρκετοί ακροαματικόφιλοι θεωρούν πως τα κλασσικά αναλογικά setup - και ιδίως υπό τους συνηθισμένους για τους χρήστες τρόπους διευθέτησης σε οικιακούς χώρους - δεν παρεμβάλλουν ακόμα πιο αδιαφανή φίλτρα στο σήμα...
Μαζί σου όλ δε γουέι που λεν και στο χωριό μου..!!
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Αν εννοείς αληθινό το ηχητικό αποτέλεσμα που αποδίδει μία ορχήστρα κλασικής μουσικής, χωρίς ενίσχυση, π.χ. όπως σε ένα μέγαρο μουσικής, ή καλύτερα στο Musikverain της Βιέννη ή ακόμη καλύτερα εδώ
Δεν υπάρχει περίπτωση να το ακούσεις σε κανένα σύστημα......

Αυτό που εισπράττει όλος σου ο οργανισμός, ακούγοντας τον Κουρεντζή με την ορχήστρα του, δεν το νιώθεις σε "κονσέρβα".

Φακτς οφ λάιφ....
Κι εγώ...μαζί με τον ultra.Να ξεκαθαρίσουμε όμως ότι θεμελιώδες κομμάτι της μέθεξης που εισπράττουμε υπό live συνθήκες είναι το εύρος στην παρεχόμενη δυναμική ζώνη,παράγοντας που προηγείται του αρμονικού πλούτου,αφού δεν γίνεται να προκύψει αρμονική πληρότητα υπό συμπιεσμένο δυναμικό εύρος...Επόμενος κρίσιμος παράγων η πολική απόκριση των οργάνων υπό τις live συνθήκες και η αλληλεπίδραση με το χώρο του γεγονότος,στοιχεία τα οποία κατά κανόνα δεν αναπλάθονται πλήρως μέσα από δεδομένη διαδικασία παραγωγής.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Από ένα σημείο και πάνω (ενα νούμερο σε db που δεν θυμάμαι), και που πιάνουν σχεδόν όλα τα σοβαρά DACs, δεν αξίζει να ασχοληθείς με το τι κάνει ή δεν κάνει ένα DAC γιατί είναι τόσο μα τόσο μικρή η "παρουσία του" που και 10 ή και 20 ίδια DACs να βάλεις το ένα μετά το άλλο πριν το ηχείο, δεν θα καταλάβεις τίποτα.

Πάρε ένα DAC από αυτά τα γνωστά που μετράνε καλά. Δώσε σήμα στην είσοδο και σε ένα πρόγραμμα ήχου γράψε την έξοδο. Πάρε το αρχείο που μόλις έγραψες και δώσε το ως σήμα στο dac και γράψε κάνα την έξοδο. Πάρε το 3ο αρχείο που μόλις έγραψες και δώσε το ως σήμα στο dac και γράψε πάλι την έξοδο. Και ξανά και ξανά και ξανά.......
Θα βαρεθείς να γράφεις, θα κουραστείς, και ακόμα διαφορά δεν θα έχεις καταφέρει να ακούσεις.
Αυτό είναι ένα καλό DAC, που μπορεί να έχει και 100€.

Αυτό όμως δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας που δεν θα ακούσεις ποτέ όπως ακούς στο Μέγαρο Μουσικής ή σε κάποιο άλλο Concert Hall.

Με την πολυκάναλη ηχογράφηση μπορείς να έρθεις πολύ κοντά αλλά όχι σαν να είσαι εκεί.
Βέβαια και αυτό είναι υπό μερική αμφισβήτηση καθώς πανεπιστήμιο στην Ιαπωνία έκανε πολυκάναλη ηχογράφηση και σε διπλανό δωμάτιο έκανε live αναπαραγωγή το σήμα.
Σχεδόν όλοι οι ακροατές είπαν πως δεν κατάλαβαν διαφορά ανάμεσα στο live event και σε αυτό με τα ηχεία.
Κάποιοι είπαν πως το δωμάτιο με τα ηχεία ήταν καλύτερο.

Εδώ έρχεται και το ερώτημα μέχρι ποιό σημείο καταλαβαίνει πραγματικά ο άνθρωπος; Και πόσα ηχεία μπορούν να του δώσουν το live event. Από ποιό σημείο και μετά δεν έχει καμία σημασία η προσθήκη ηχείων;

++ Κάποιοι είπαν πως το δωμάτιο με τα ηχεία ήταν καλύτερο. ++

Καλά οι Γιαπωνέζοι παίρνουν φωτογραφία το ηλιοβασίλεμα και το θεωρούν πιο καλό απο το αληθινό. Παντρεύονται και ρομπότ αντί γυναίκες. Επίσης, ώς γνωστόν είναι κοντοί, αδύνατοι και μικρόσωμοι και τα δυναμικά της μουσικής περνάνε πάνω απο το κεφάλι τους και δε τα καταλαβαίνουν. :) :)
Κι εγώ...μαζί με τον ultra.Να ξεκαθαρίσουμε όμως ότι θεμελιώδες κομμάτι της μέθεξης που εισπράττουμε υπό live συνθήκες είναι το εύρος στην παρεχόμενη δυναμική ζώνη,παράγοντας που προηγείται του αρμονικού πλούτου,αφού δεν γίνεται να προκύψει αρμονική πληρότητα υπό συμπιεσμένο δυναμικό εύρος...
Χα χα μαζί γράψαμε.
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Ας αναλύσουμε το παράδειγμά σου:
  • Βρίσκεσαι εντός χώρου "Α" όπου,
  • δύο ηχεία, με τα μεγάφωνά τους (ηλεκτρο-μηχανική, ακολουθούμενη από μηχανο-ακουστική μετατροπή ενέργειας)
  • προσπαθούν να σου δώσουν την εντύπωση ότι αναπαράγουν (εκμεταλλευόμενα τις αρχές της στεροφωνίας και την αλληλεπίδρασή τους με χώρο "Α" - και ό,τι βρίσκεται εντός αυτού)
  • οτιδήποτε κατάφερε να αποτυπωθεί στο μέσο που χρησιμοποιείς
    • ανάλογα το μέσο, π.χ. στο πικάπ έχεις έξτρα ηλεκτρο-μηχανικές (για αποθήκευση) και μηχανο-ηλεκτρικές (για αναπαραγωγή) μετατροπές
  • από ένα σύνθετο μουσικό δρώμενο (όργανα, μουσικοί, κοινό) εντός χώρου "Β"
  • όπως αυτό καταγράφηκε μέσω μικροφώνων (ακουστικο-μηχανική μετατροπή, ακολουθούμενη από μηχανο-ηλεκτρική μετατροπή)
  • μετά από σχετική επεξεργασία από τους μηχανικούς ήχους (δε σου λέω καν τι μετατροπές μπορείς να έχουν υπάρξει εκεί)
Από την παραπάνω - επιφανειακή μόνο - ανάλυση του ερωτήματός σου, μπορούμε με απόλυτη βεβαιότητα να πούμε ότι οι AD/DA μετατροπές εντός του ηχοσυστήματός σου είναι οι τελευταίες που θα πρέπει να σε απασχολούν όταν ψάχνεις να βρεις που χάθηκε το "αληθινό ηχητικό αποτέλεσμα".

1632481137069.jpeg
 

Μηνύματα
7.409
Reaction score
4.792
Ουτοπία αγαπητε .
Αλλά δεν είναι και λόγος αυτός να ακους απο ραδιοφωνικο σταθμό με μονοφωνικό ραδιο .
Κάνε το κέφι σου και μην κυνηγάς την ουρά σου .
Ο καθένας όπως μπορεί με ότι μπορεί
 

hawkwind78

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
3.139
Reaction score
3.172
Οπότε μετά από όλες τις απαντήσεις με τις οποίες συμφωνώ η μείωση των παρεμβαλόμενων ψηφιοαναλογικών πρόσθετων στο μονοπάτι του ήχου από την πηγή στο ηχείο θα επιφέρει μικρότερες παρεμβολές και αλλοιώσεις από την αρχική ηχογράφηση που έχει ήδη προσθέσει παρεμβολές από την εκτέλεση του δημιουργού. Με λίγα λόγια το χρειαζόμαστε πχ το dac των μέχρι 1000 ευρώ ή το βγάζουμε από το loop για να πετύχουμε καλύτερη αναπαραγωγή;
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.802
Reaction score
30.720
Ο "δημιουργός" μπορεί να εκτελέσει το έργο πολύ περισσότερο από ένα DAC. 8-)
O μαστεράς να δεις εκτέλεση :smg:. To mastering δεν είναι τίποτα παραπάνω από την "δημιουργική" προσθήκη EQ & distortion. :)
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Ένας γνωστός μου αναγνωρίζει μόνο
δύο καταστάσεις: δουλευει-δεν δουλεύει.
Είναι ευτυχισμένος.
Έχω έναν άλλο γνωστό ο οποίος είναι λιγότερο ευτυχισμένος,καθότι διχάζεται ανάμεσα στις εξής δύο καταστάσεις : ΄΄μας δουλεύουν - δεν μας δουλεύουν΄΄ :sneaky:
Οπότε μετά από όλες τις απαντήσεις με τις οποίες συμφωνώ η μείωση των παρεμβαλόμενων ψηφιοαναλογικών πρόσθετων στο μονοπάτι του ήχου από την πηγή στο ηχείο θα επιφέρει μικρότερες παρεμβολές και αλλοιώσεις από την αρχική ηχογράφηση που έχει ήδη προσθέσει παρεμβολές από την εκτέλεση του δημιουργού. Με λίγα λόγια το χρειαζόμαστε πχ το dac των μέχρι 1000 ευρώ ή το βγάζουμε από το loop για να πετύχουμε καλύτερη αναπαραγωγή;
Όχι τόσο για ΄΄πιστότερη΄΄ - όπως καθένας θα μπορούσε να το εννοεί - όσο για πιο εύχρηστη κι ευέλικτη συνθήκη αναπαραγωγής,η οποία ισχύει καθολικώς.
 

hawkwind78

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
3.139
Reaction score
3.172
Μήπως όλα τα πρόσθετα είναι μέρος του καταναλωτισμού και όχι της καλύτερης αναπαραγωγής και απλά ένας ενισχυτής με 2 ηχεία να σου δώσει αυτό που θέλεις να ακούσεις; Ζητώ συγνώμη για τις ανησυχίες αλλά συνέχεια κάτι λείπει από την αλυσίδα, είτε είναι αυτό ένας audio processor, ή ενας αριθμός ηχείων ή subwoofers, είτε ένα dac με περισσότερη λεπτομέρεια, είτε ένα phono που να δώσει το κατιτίς παραπάνω κτλ κτλ. Αν κάποιος φτάσει στο σημείο να τα βάλει όλα αυτά θα ακούσει αυτό που ήθελε να ακούσει ο δημιουργός ή θα ακούσει αυτό που θέλει η βιομηχανία της μουσικής και των στερεοφωνικών;
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.821
Μηνύματα
2.953.011
Members
38.243
Νεότερο μέλος
desmios2025
Top