Πόσο αληθινό είναι το ηχητικό αποτέλεσμα σε ένα hifi όταν αυτό φιλτράρεται μέσα από πολλά ψηφιακά και αναλογικά στάδια;

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.805
Reaction score
30.725
αυτός που πρέπει να το ευχαριστιέται είμαι "εγώ", όσο εγωιστικό και αν ακούγεται!
Και είναι και το μόνο που μετράει.
Και καθόλου εγωιστικό καθώς αν κάνουμε ότι θέλουν οι άλλοι δεν θα είμαστε ποτέ χαρούμενοι.
Αν υπάρχουν καλύτερα συστήματα; Ουουου, πολλά!
Αν υπάρχουν χειρότερα συστήματα; Άλλα τόσα!
Δεν είμαστε σε κάποιο διαγωνισμό. Τελεία.
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Πάντως σιγά - σιγά, όλοι το γυρίζουν πια στο ψηφιακό! Θέλουμε δεν θέλουμε, η τεχνολογία εξελίσσεται!

Παράδειγμα.

Γιατί η class D είναι digital ?

Ψηφιακά μικρόφωνα, πότε θα βγαλουν :) .... ποτέ...
 
Last edited:

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.494
Reaction score
21.888
Ψηφιακά μικρόφωνα υπάρχουν εδώ και χρόνια. Δηλαδή, μικρόφωνα κλασικής αρχιτεκτονικής με ενσωματωμένο ADC. Δεν ξέρω αν έχουν κυκλοφορήσει και μικρόφωνα με διαμορφωτή PWM, μιας που δηλαδή το σήμα PWM δεν χρειάζεται ψηφιοαναλογική μετατροπή, τουλάχιστον θεωρητικά.
 

Μηνύματα
327
Reaction score
535
Καλησπέρα σε όλους

Τελευταία και λόγο της ενασχόλησης μου με την κλασσική μουσική πολύ περισσότερο από πριν έχω μπει σε σκέψεις για το αν το τελικό αποτέλεσμα που ακούμε στο σύστημα μας είναι κοντά στο αληθινό ή όλα αυτά τα ψηφιακά, αναλογικά καλούδια το επηρεάζουν. Και τι εννοώ με αυτό αν τελικά τα διάφορα ψηφιακά καλούδια που βάζουμε στο μονοπάτι από το έργο μέχρι τα ηχεία (external dacs, internal dacs ktl) επηρεάζουν αυτό που ακούει ο εκτελεστής σε σχέση με αυτό που ακούμε εμείς. Στο δικό μου σύστημα υπάρχει pro με τα δικά του ψηφιακά συστήματα, μετά υπάρχει dac, μετά αυτά καταλήγουν στα ενεργά που και αυτά έχουν το κατιτίς τους. Όλα αυτά επηρεάζουν και πως;

Φιλικά Κωνσταντίνος
Στις μεγάλες ορχήστρες, ο διευθηντής είναι αυτός που καθορίζει τον ήχο του συνόλου. Όταν λοιπόν ζητάει από τον κάθε πολύπειρο μουσικό απίστευτες λεπτομέρειες σχετικά με το παίξιμό του σε κάθε πασάζ, με όργανα τεράστιου κόστους, καταλαβαίνει κάποιος ότι το κάθε τι μετράει. Από τη στιγμή λοιπόν που θα μπουν μικρόφωνα για την εγγραφή του έργου, ξεκινούν οι εκπτώσεις. Το έργο είναι γραμμένο για ζωντανή ακρόαση σε συγκεκριμένο χώρο και προορίζεται να εκτελεστεί από ορχήστρα με συγκεκριμένη τοποθέτηση των οργάνων και με κοινό που κάθεται σε συγκεκριμένες θέσεις (αν και το τελευταίο επηρρεάζει προφανώς την ακουστική). Όταν λοιπόν εμείς τα βάζουμε όλα αυτά σε 2 ηχεία, περνώντας από πάρα πολλές βαθμίδες, όσο καλό και να είναι το σύστημά μας, όσο φροντισμένος και να είναι ο χώρος μας, το σίγουρο είναι ότι χάνουμε ένα πολύ μεγάλο μέρος της συγκίνησης που προσφέρει η ζωντανή παρουσία.
Αφού λοιπόν αποδεχτούμε και λυτρωθούμε από το γεγονός ότι δεν πρόκειται να ακούσουμε σε καμία περίπτωση κάτι εφάμιλλο του πραγματικού γεγονότος, παίρνουμε ένα στερεοφωνικό σύστημα το οποίο να ικανοποιεί τις ακουστικές μας ανάγκες χωρίς ανούσιες ακρότητες (δυστηχώς ο χώρος του hifi έχει πολλές του είδους) και απολαμβάνουμε τη μουσική που μας αρέσει.
Όσο σηκώνει η τσέπη μας. Και ότι περισσέψει σε ζωντανές παραστάσεις. Όχι σε καλώδια.
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Ψηφιακά μικρόφωνα υπάρχουν εδώ και χρόνια. Δηλαδή, μικρόφωνα κλασικής αρχιτεκτονικής με ενσωματωμένο ADC. Δεν ξέρω αν έχουν κυκλοφορήσει και μικρόφωνα με διαμορφωτή PWM, μιας που δηλαδή το σήμα PWM δεν χρειάζεται ψηφιοαναλογική μετατροπή, τουλάχιστον θεωρητικά.
Δεν εννούσα φυσικά αυτό (ενσωματωμένο ADC κλπ) εννούσα τα απαραίτητα αναλογικά του μέρη, διάφραγμα, πηνίο και μαγνήτη.
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Στις μεγάλες ορχήστρες, ο διευθηντής είναι αυτός που καθορίζει τον ήχο του συνόλου. Όταν λοιπόν ζητάει από τον κάθε πολύπειρο μουσικό απίστευτες λεπτομέρειες σχετικά με το παίξιμό του σε κάθε πασάζ, με όργανα τεράστιου κόστους, καταλαβαίνει κάποιος ότι το κάθε τι μετράει. Από τη στιγμή λοιπόν που θα μπουν μικρόφωνα για την εγγραφή του έργου, ξεκινούν οι εκπτώσεις. Το έργο είναι γραμμένο για ζωντανή ακρόαση σε συγκεκριμένο χώρο και προορίζεται να εκτελεστεί από ορχήστρα με συγκεκριμένη τοποθέτηση των οργάνων και με κοινό που κάθεται σε συγκεκριμένες θέσεις (αν και το τελευταίο επηρρεάζει προφανώς την ακουστική). Όταν λοιπόν εμείς τα βάζουμε όλα αυτά σε 2 ηχεία, περνώντας από πάρα πολλές βαθμίδες, όσο καλό και να είναι το σύστημά μας, όσο φροντισμένος και να είναι ο χώρος μας, το σίγουρο είναι ότι χάνουμε ένα πολύ μεγάλο μέρος της συγκίνησης που προσφέρει η ζωντανή παρουσία.
Αφού λοιπόν αποδεχτούμε και λυτρωθούμε από το γεγονός ότι δεν πρόκειται να ακούσουμε σε καμία περίπτωση κάτι εφάμιλλο του πραγματικού γεγονότος, παίρνουμε ένα στερεοφωνικό σύστημα το οποίο να ικανοποιεί τις ακουστικές μας ανάγκες χωρίς ανούσιες ακρότητες (δυστηχώς ο χώρος του hifi έχει πολλές του είδους) και απολαμβάνουμε τη μουσική που μας αρέσει.
Όσο σηκώνει η τσέπη μας. Και ότι περισσέψει σε ζωντανές παραστάσεις. Όχι σε καλώδια.
Λες ε ? δεν είναι το ίδιο πράγμα ή και καλύτερο, που έλεγαν οι Γιαπωνέζοι σε ενα παραπάνω πόστ ? :) . Πλάκα κάνω μια χαρά τα λές.

Πάντως για αυτό :+ και με κοινό που κάθεται σε συγκεκριμένες θέσεις (αν και το τελευταίο επηρρεάζει προφανώς την ακουστική)+ .... το έχουν λίγο πολύ υπολογισμένο. (την απορροφητικότητα των καθισμάτων πάντως σίγουρα). Ε, λίγο που σπάνια να πέσουν εξω πολύ σε πληρότητα , οι μουσικοί ξέρουν πώς να "παιξουν" ώστε να το καλύψουν και αυτό.
 

Μηνύματα
327
Reaction score
535
Λες ε ? δεν είναι το ίδιο πράγμα ή και καλύτερο, που έλεγαν οι Γιαπωνέζοι σε ενα παραπάνω πόστ ? :) . Πλάκα κάνω μια χαρά τα λές.

Πάντως για αυτό :+ και με κοινό που κάθεται σε συγκεκριμένες θέσεις (αν και το τελευταίο επηρρεάζει προφανώς την ακουστική)+ .... το έχουν λίγο πολύ υπολογισμένο. (την απορροφητικότητα των καθισμάτων πάντως σίγουρα). Ε, λίγο που σπάνια να πέσουν εξω πολύ σε πληρότητα , οι μουσικοί ξέρουν πώς να "παιξουν" ώστε να το καλύψουν και αυτό.
Συγνώμη, μάλλον εγώ το διατύπωσα λάθος. Εννοούσα, από την πλευρά του θεατή, ότι σε μια αίθουσα, δεν ακούνε το ίδιο κάποιος που βρίσκεται δεξιά πάνω στον εξώστη και κάποιος που βρίσκεται στην πλατεία.

Θα είχε ενδιαφέρον να μαθαίναμε λεπτομέρειες για το πως έγινε το εν λόγω πείραμα. Πάντως πολλές φορές μπερδεύουμε το καλύτερο με το πιο εντυπωσιακό άκουσμα. Είναι σχετικά εύκολο να φτιάξεις ένα πολυκαναλλικό σύστημα, να κάθεσαι εσύ στη μέση και να ακούς βιολιά μπροστά αριστερά, τρομπέτες πίσω δεξιά και πάνω, όμποε και κλαρινέτα πίσω δεξιά, κρουστά από παντού και ότι άλλο φαντάστηκε αυτός που έκανε τη μίξη. Κάποιοι θα πουν "μα σε βάζει μέσα στην ορχήστρα"
Είναι αυτό το ζητούμενο; Γούστα είναι αυτά αλλά προσωπικά, όχι.
 

Ndis

Titika
Μηνύματα
1.925
Reaction score
4.755
Εγώ πάντως τα περισσότερα τα διαβαζω ως ευχολόγια και προκαταλήψεις. Τα αυτιά μας είναι ένα εργαλείο και ως τέτοιο έχoυν συγκεκριμένο εύρος λειτουργιών. Το αν η τεχνολογία έχει φτάσει στο σημείο του να μην είναι δυνατος ο διαχωρισμός του ζωντανού γεγονοτος από το ηχογραφημένο είναι επουσιώδες, και να μην είμαστε εκεί αργά ή γρήγορα θα φτάσουμε...
Το μάτι,το ντύσιμο, ο οποιοσδήποτε παράγοντας αφορά την ψυχοσύνθεση του καθενός μας αν και καθοριστικός όμως μην μπερδευουμαι τα μήλα με τα πορτοκαλια. Το ίδιο συμβαίνει πχ όταν βλέπουμε ένα videoclip ενός τραγουδιού σε σχέση με το άκουσμα του ίδιου από ένα tidal η ένα Spotify.
 


Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Συγνώμη, μάλλον εγώ το διατύπωσα λάθος. Εννοούσα, από την πλευρά του θεατή, ότι σε μια αίθουσα, δεν ακούνε το ίδιο κάποιος που βρίσκεται δεξιά πάνω στον εξώστη και κάποιος που βρίσκεται στην πλατεία.

Θα είχε ενδιαφέρον να μαθαίναμε λεπτομέρειες για το πως έγινε το εν λόγω πείραμα. Πάντως πολλές φορές μπερδεύουμε το καλύτερο με το πιο εντυπωσιακό άκουσμα. Είναι σχετικά εύκολο να φτιάξεις ένα πολυκαναλλικό σύστημα, να κάθεσαι εσύ στη μέση και να ακούς βιολιά μπροστά αριστερά, τρομπέτες πίσω δεξιά και πάνω, όμποε και κλαρινέτα πίσω δεξιά, κρουστά από παντού και ότι άλλο φαντάστηκε αυτός που έκανε τη μίξη. Κάποιοι θα πουν "μα σε βάζει μέσα στην ορχήστρα"
Είναι αυτό το ζητούμενο; Γούστα είναι αυτά αλλά προσωπικά, όχι.
++ Συγνώμη, μάλλον εγώ το διατύπωσα λάθος. Εννοούσα, από την πλευρά του θεατή, ότι σε μια αίθουσα, δεν ακούνε το ίδιο κάποιος που βρίσκεται δεξιά πάνω στον εξώστη και κάποιος που βρίσκεται στην πλατεία. ++

Εγώ συγγνώμη μάλλον που δε μου πήγε το μυαλό ότι μπορούσες να εννοούσες αυτό. Αλλά έτσι κι αλλιώς πληροφοριακά ανέφερα ..... .ότι ανέφερα.

¨Οσον αφορά το πολυκάναλο, δε γνωρίζω, δεν έχω ακούσει. Λογικά και θεωρητικά είναι ανώτερο. Επίσης δε θα με χαλούσε να άκουγα απο τη "θεση" του μαέστρου, έαν κάτι τέτοιο είναι εφικτό και μέσα στις δυνατόττές του, σαν αναπαραγωγή. Εγω είμαι too old for new tricks και το πολυκάναλο θέλει την "αφοσίωσή" του σε πολλά επίπεδα που δεν έχω χρόνο για αυτό.

Όσον αφορά το ψηφιακό ή αναλογικό μέρος της εγγραφής κυρίως, αλλά και αναπαραγωγής, εάν κάποιος έχει ακούσει raw digital αρχείο είναι καταπληκτικό. Όταν η μετατροπή του γίνεται σε αναλογικό. (σχεδόν πάντα δηλαδή αλλά όχι ενετελώς πάντα ....) για οποιοδήποτε λόγο κυρίως π.χ. για editing κάτι "συμβαίνει" και ο ήχος χαλάει - χάνει πάρα πολύ. Δε ξέρω να πω τεχνικά γιατί.
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
++ Συγνώμη, μάλλον εγώ το διατύπωσα λάθος. Εννοούσα, από την πλευρά του θεατή, ότι σε μια αίθουσα, δεν ακούνε το ίδιο κάποιος που βρίσκεται δεξιά πάνω στον εξώστη και κάποιος που βρίσκεται στην πλατεία. ++

Εγώ συγγνώμη μάλλον που δε μου πήγε το μυαλό ότι μπορούσες να εννοούσες αυτό. Αλλά έτσι κι αλλιώς πληροφοριακά ανέφερα ..... .ότι ανέφερα.

¨Οσον αφορά το πολυκάναλο, δε γνωρίζω, δεν έχω ακούσει. Λογικά και θεωρητικά είναι ανώτερο. Επίσης δε θα με χαλούσε να άκουγα απο τη "θεση" του μαέστρου, έαν κάτι τέτοιο είναι εφικτό και μέσα στις δυνατόττές του, σαν αναπαραγωγή. Εγω είμαι too old for new tricks και το πολυκάναλο θέλει την "αφοσίωσή" του σε πολλά επίπεδα που δεν έχω χρόνο για αυτό.

Όσον αφορά το ψηφιακό ή αναλογικό μέρος της εγγραφής κυρίως, αλλά και αναπαραγωγής, εάν κάποιος έχει ακούσει raw digital αρχείο είναι καταπληκτικό. Όταν η μετατροπή του γίνεται σε αναλογικό. (σχεδόν πάντα δηλαδή αλλά όχι ενετελώς πάντα ....) για οποιοδήποτε λόγο κυρίως π.χ. για editing κάτι "συμβαίνει" και ο ήχος χαλάει - χάνει πάρα πολύ. Δε ξέρω να πω τεχνικά γιατί.

Λάθος : ++ ....η μετατροπή του γίνεται σε αναλογικό....++

Εννοούσα επεξεργασία για να γραφτεί π.χ. τα headers, sampling rate, bit depth, κανάλια, compression κλπ
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Δεν είναι μόνο το τεχνικό μέρος που αδυνατεί να προσεγγίσει την αίσθηση της "ζωντανής" μουσικής.
Υπάρχει τεράστια διαφορά ψυχολογικής προσέγγισης.

Κλείσιμο εισιτηρίων, αναμονή έως το μουσικό γεγονός, προετοιμασία πριν την έξοδο, συνεννοήσεις, η παρέα (ή και όχι), αλλαγή εικόνων… όλα αυτά δημιουργούν μία προδιάθεση που δεν υπάρχει όταν απλά επιλέγουμε την «κονσέρβα» από το ράφι ή από την πλατφόρμα μουσικής ροής.

Οπότε, προσωπικά, έχοντας συνειδητοποιήσει πως άλλο το "ζωντανό" και άλλο η "κονσέρβα", δημιουργώ ένα σύστημα που βρίσκεται μέσα στις οικονομικές μου δυνατότητες, ταιριάζει στις χωροταξικές συνθήκες που θα κληθεί να λειτουργήσει, που με ευχαριστεί, που με "κρατά" στην ακρόαση της μουσικής, που καλύπτει τα προσωπικά μου "κολλήματα" σε τεχνικούς τομείς και αν για κάποιους είναι λάθος το όλο στήσιμο, τελικά, αυτός που πρέπει να το ευχαριστιέται είμαι "εγώ", όσο εγωιστικό και αν ακούγεται!

Αν υπάρχουν καλύτερα συστήματα; Ουουου, πολλά!
Αν υπάρχουν χειρότερα συστήματα; Άλλα τόσα!

Όταν όμως βάζω τα αγαπημένα μου μουσικά θέματα και με κάνει να μην ασχολούμαι με το πώς παίζει αλλά με το τί παίζει, τότε τα ξεχνώ όλα :)
Δεν είναι άσχημο να ζούμε μέσα στα όνειρα,αρκεί να είναι πραγματικά δικά μας χωρίς να τα έχουν εμφυσήσει άλλοι.:sneaky:
Στις μεγάλες ορχήστρες, ο διευθηντής είναι αυτός που καθορίζει τον ήχο του συνόλου. Όταν λοιπόν ζητάει από τον κάθε πολύπειρο μουσικό απίστευτες λεπτομέρειες σχετικά με το παίξιμό του σε κάθε πασάζ, με όργανα τεράστιου κόστους, καταλαβαίνει κάποιος ότι το κάθε τι μετράει. Από τη στιγμή λοιπόν που θα μπουν μικρόφωνα για την εγγραφή του έργου, ξεκινούν οι εκπτώσεις. Το έργο είναι γραμμένο για ζωντανή ακρόαση σε συγκεκριμένο χώρο και προορίζεται να εκτελεστεί από ορχήστρα με συγκεκριμένη τοποθέτηση των οργάνων και με κοινό που κάθεται σε συγκεκριμένες θέσεις (αν και το τελευταίο επηρρεάζει προφανώς την ακουστική). Όταν λοιπόν εμείς τα βάζουμε όλα αυτά σε 2 ηχεία, περνώντας από πάρα πολλές βαθμίδες, όσο καλό και να είναι το σύστημά μας, όσο φροντισμένος και να είναι ο χώρος μας, το σίγουρο είναι ότι χάνουμε ένα πολύ μεγάλο μέρος της συγκίνησης που προσφέρει η ζωντανή παρουσία.
Αφού λοιπόν αποδεχτούμε και λυτρωθούμε από το γεγονός ότι δεν πρόκειται να ακούσουμε σε καμία περίπτωση κάτι εφάμιλλο του πραγματικού γεγονότος, παίρνουμε ένα στερεοφωνικό σύστημα το οποίο να ικανοποιεί τις ακουστικές μας ανάγκες χωρίς ανούσιες ακρότητες (δυστηχώς ο χώρος του hifi έχει πολλές του είδους) και απολαμβάνουμε τη μουσική που μας αρέσει.
Όσο σηκώνει η τσέπη μας. Και ότι περισσέψει σε ζωντανές παραστάσεις. Όχι σε καλώδια.
Γι αυτό τόσο οι ηχητικοί μηχανικοί που επιμελούνται την ακουστική συμπεριφορά αιθουσών ή συναυλιών όσο και οι ιθύνοντες σε σπουδαίες παραγωγές λογαριάζονται κι εκείνοι ως...καλλιτέχνες.
 
Last edited:

Μηνύματα
327
Reaction score
535
Εγώ πάντως τα περισσότερα τα διαβαζω ως ευχολόγια και προκαταλήψεις. Τα αυτιά μας είναι ένα εργαλείο και ως τέτοιο έχoυν συγκεκριμένο εύρος λειτουργιών. Το αν η τεχνολογία έχει φτάσει στο σημείο του να μην είναι δυνατος ο διαχωρισμός του ζωντανού γεγονοτος από το ηχογραφημένο είναι επουσιώδες, και να μην είμαστε εκεί αργά ή γρήγορα θα φτάσουμε...
Το μάτι,το ντύσιμο, ο οποιοσδήποτε παράγοντας αφορά την ψυχοσύνθεση του καθενός μας αν και καθοριστικός όμως μην μπερδευουμαι τα μήλα με τα πορτοκαλια. Το ίδιο συμβαίνει πχ όταν βλέπουμε ένα videoclip ενός τραγουδιού σε σχέση με το άκουσμα του ίδιου από ένα tidal η ένα Spotify.
Σίγουρα οι δυνατότητες που υπάρχουν είναι τεράστιες, ειδικά στο ψηφιακό πεδίο. Ένας σημαντικός παράγοντας βέβαια είναι και η δημιουργία κάποιων στάνταρντς (τύπου sacd ίσως) τα οποία να ακολουθούνται από τη μουσική βιομηχανία για να υπάρχει προβλέψιμο αποτέλεσμα και να μην κάνει ο καθένας ό,τι πιστεύει ο ίδιος ότι λειτουργεί καλύτερα.
Ίσως εν τέλει, ο λόγος που δεν έχει υλοποιηθεί/υιοθετηθεί κάτι τέτοιο να είναι και το κόστος. Γιατί καλή η πολυφωνία αλλά αν έχει τιμή εκκίνησης τα €20.000 για ένα σύστημα αναπαραγωγής, μάλλον θα απευθύνεται σε πολύ λίγους.
Και αυτός δεν είναι αμελητέος παράγοντας, ειδικά όταν μιλάμε για μια τεράστια βιομηχανία όπως είναι αυτή της μουσικής.
 



Ndis

Titika
Μηνύματα
1.925
Reaction score
4.755
Ίσως εν τέλει, ο λόγος που δεν έχει υλοποιηθεί/υιοθετηθεί κάτι τέτοιο να είναι και το κόστος. Γιατί καλή η πολυφωνία αλλά αν έχει τιμή εκκίνησης τα €20.000 για ένα σύστημα αναπαραγωγής, μάλλον θα απευθύνεται σε πολύ λίγους.
Και αυτός δεν είναι αμελητέος παράγοντας, ειδικά όταν μιλάμε για μια τεράστια βιομηχανία όπως είναι αυτή της μουσικής.
20Κ πλέον δεν κάνει ούτε ενα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο, αλλά επειδή η τσέπη του καθενός είναι υποκειμενικό ζήτημα το ξεπερνάω.

Ξανά η τεχνολογία στον άξονα του χρόνου θα δώσει λύση. Σκέψου ότι σήμερα κουβαλάς στην τσέπη σου στην μορφή τηλεφώνου, υπολογιστικές συσκευές οι οποιες είναι μερικές δεκάδες (ίσως και εκατοντάδες) τάξεις μεγέθους ισχυρότερες απο την πλειοψηφία των εξυπηρετητών του 2000. To έχω γράψει ξανά, προ ενός έτους έπαθα πολιτισμικό σόκ με την ποιότητα του ήχου που παρήγαγε ενα φορητό ηχείο jbl σε συνθήκες ... βεράντας! Σε σχέση με τα εφηβικά μου χρόνια είναι αστείο το πόσο καλό ήχο μπορεί να σου αγοράσουν μερικές (λίγες) εκατοντάδες ευρώ. Στα επόμενα 20-30 χρόνια στο μέλλον η απόδοση θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο και το κόστος θα μειωθεί ακόμη μικρότερο. Νομίζω πάντως οτι ακόμη και σήμερα μπορεί κάποιος με λίγα (σχετικά) χρήματα να έχει καλό ως πολύ καλό ηχιτικό αποτέλεσμα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.805
Reaction score
30.725
Όταν η μετατροπή του γίνεται σε αναλογικό. (σχεδόν πάντα δηλαδή αλλά όχι ενετελώς πάντα ....) για οποιοδήποτε λόγο κυρίως π.χ. για editing
Δεν υπάρχει αυτό.
Η εγγραφή γίνεται ψηφιακά και παραμένει τέτοια και κατά το editing - mastering. Εδώ και πολλά πολλά χρόνια. Και ανάλογα το σύστημα μπορεί να παραμείνει ψηφιακή ακόμα και μέχρι να φτάσει στο ηχείο. Φτάνει να είναι ενεργό και να έχει εσωτερικά DACs.


Στα επόμενα 20-30 χρόνια
Στα επόμενα χρόνια είμαι σίγουρος πως ο κεντρικός επεξεργαστής ενός mainstream πολυκάναλου συστήματος θα είναι η smart TV και όχι ένας εξωτερικός AV.
Η δυνατότητα υπάρχει και τώρα αλλά θα γίνει ακόμα καλύτερη. Streaming υπηρεσίες ήχου και εικόνας, αυτόματο Calibration, ασύρματο πολυκάναλο με Atmos, κλπ κλπ.
 
Last edited:

Μηνύματα
2.563
Reaction score
5.460
Καλησπέρα σε όλους

Τελευταία και λόγο της ενασχόλησης μου με την κλασσική μουσική πολύ περισσότερο από πριν έχω μπει σε σκέψεις για το αν το τελικό αποτέλεσμα που ακούμε στο σύστημα μας είναι κοντά στο αληθινό ή όλα αυτά τα ψηφιακά, αναλογικά καλούδια το επηρεάζουν. Και τι εννοώ με αυτό αν τελικά τα διάφορα ψηφιακά καλούδια που βάζουμε στο μονοπάτι από το έργο μέχρι τα ηχεία (external dacs, internal dacs ktl) επηρεάζουν αυτό που ακούει ο εκτελεστής σε σχέση με αυτό που ακούμε εμείς. Στο δικό μου σύστημα υπάρχει pro με τα δικά του ψηφιακά συστήματα, μετά υπάρχει dac, μετά αυτά καταλήγουν στα ενεργά που και αυτά έχουν το κατιτίς τους. Όλα αυτά επηρεάζουν και πως;

Φιλικά Κωνσταντίνος
Πάρε ένα σαξόφωνο τενόρο, βάλε έναν σαξοφωνίστα να παίζει ανάμεσα από τα ηχεία σου (ανεξαρτήτου αξίας) και μετά βάλε την καλύτερη εγγραφή σου με σαξόφωνο τενόρο και αν αυτό που ακούσεις πλησιάζει έστω και 50% αυτό που άκουσες ζωντανά θα είναι θαύμα..... (και θα αξίζει τα λεφτά που έδωσες για ηχεία).
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Δεν υπάρχει αυτό.
Η εγγραφή γίνεται ψηφιακά και παραμένει τέτοια και κατά το editing - mastering. Εδώ και πολλά πολλά χρόνια. Και ανάλογα το σύστημα μπορεί να παραμείνει ψηφιακή ακόμα και μέχρι να φτάσει στο ηχείο. Φτάνει να είναι ενεργό και να έχει εσωτερικά DACs.



Στα επόμενα χρόνια είμαι σίγουρος πως ο κεντρικός επεξεργαστής ενός mainstream πολυκάναλου συστήματος θα είναι η smart TV και όχι ένας εξωτερικός AV.
Η δυνατότητα υπάρχει και τώρα αλλά θα γίνει ακόμα καλύτερη. Streaming υπηρεσίες ήχου και εικόνας, αυτόματο Calibration, ασύρματο πολυκάναλο με Atmos, κλπ κλπ.
(.... Λάθος : ++ ....η μετατροπή του γίνεται σε αναλογικό....++

Εννοούσα επεξεργασία για να γραφτεί π.χ. τα headers, sampling rate, bit depth, κανάλια, compression κλπ..)

Αυτό που έγραψα παραπάνω σαν διόρθωση (επεξεργασία δηλαδή του ίδιου του ψηφιακού και όχι μετατροπή αναλογικού) .... δε το διάβασες ? Δηλαδή ΚΑΘΕ επεξεργασία απο το RAW αρχείο ... προκαλεί αλλοίωσή του. Ή διαφωνείς και με αυτό ? (εννοώ εαν διαφωνείς ότι γίνεται επεξεργασία , όχι εαν θεωρείς οτι χειροτερεύει η ποιότητα)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.805
Reaction score
30.725
Δηλαδή ΚΑΘΕ επεξεργασία απο το RAW αρχείο ... προκαλεί αλλοίωσή του. Ή διαφωνείς και με αυτό ?
Εξαρτάται τι εννοούμε αλλοίωση.
Σχεδόν σε όλες τις εγγραφές αν ακούσεις το RAW αρχείο όπως το λες μετά την εγγραφή θα θες να πετάξεις τα ηχεία σου. Εδώ έρχεται το Mastering με το να το κάνει να είναι "σωστό" για ηχεία.

Ακόμα και οι live εγγραφές από συναυλίες κατευθείαν στο μέσο, όπως θέλουν να τα αποκαλούν, περνάνε από κονσόλες με αμέτρητα DSP φίλτρα πριν δώσουν την έξοδο για εγγραφή.

Παντού γίνεται αυτό. Ακόμα και στην εικόνα. Η αρχική RAW εικόνα είναι χάλια. Ακόμα και στο film. Έχει όμως την ανάλυση και την πληροφορία να γίνει εξαιρετική.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.823
Μηνύματα
2.953.075
Members
38.243
Νεότερο μέλος
desmios2025
Top