Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
1.318
Reaction score
1.987
ξέρει κάποιος αν
σε πυλωτή πολυκατοικίας υπάρχει άλλη επιλογή από το ρίχνω μπαλαντέζα;
πχ μπορεί να μπει wallbox?
 

minas

Πισιά
Μηνύματα
4.087
Reaction score
3.987
ξέρει κάποιος αν
σε πυλωτή πολυκατοικίας υπάρχει άλλη επιλογή από το ρίχνω μπαλαντέζα;
πχ μπορεί να μπει wallbox?
Σε απασχολει τεχνικά ή νομικά; Πάντως δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο κώλυμα, και μάλιστα επιδοτείται, εφόσον τεκμαίρεται ότι σου ανήκει ή μισθώνεις θέση στάθμευσης.
 

Μηνύματα
1.318
Reaction score
1.987
τεχνικά εννοώ, προσπαθώ να καταλάβω αν γίνεται με μπαλαντέζα καταρχήν
και αν μπορεί κάποιος να βάλει wallbox
 

Μηνύματα
16.921
Reaction score
24.070
πρέπει να ρωτήσεις τους παρόχους αν μπορούν να σου βγάλουν μια νέα παροχή με δικό της ρολόι.
διαφορετικά να ρωτήσεις στον ΔΕΔΔΙΕ αν επιτρέπεται να βγάλεις μια δεύτερη παροχή από το ρολόι σου (με τις απαιτούμενες ασφαλιστικές διατάξεις φυσικά)
γενικά το όλο εγχείρημα είναι πρωτόγνωρο και θέλει ψάξιμο.

με ένα σύντομο ψάξιμο

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄
ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΦΟΡΤΙΣΗΣ Η/Ο ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡ. 2 ΕΩΣ 7 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 8 ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2010/31/ ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 19ΗΣ ΜΑΪΟΥ 2010 ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ (L 153), ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡ. 5 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 1 ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2018/844 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 30ΗΣ ΜΑΪΟΥ 2018 (L 156)

Άρθρο 21.Εγκατάσταση υποδομών επαναφόρτισης Η/Οσε νέα κτίρια (παρ. 2, 5 και 6 του άρθρου 8 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/844)


Άρθρο 22.Εγκατάσταση υποδομών επαναφόρτισης Η/Ο σε υφιστάμενα κτίρια (παρ. 2, 3, 5 και 6 του άρθρου 8 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/844)

1. Σε υφιστάμενα κτίρια, τα οποία είχαν υποχρέωση πρόβλεψης θέσεων στάθμευσης, δύναται να εγκαθίσταται νέα υποδομή καλωδίωσης σε κοινόχρηστους ή και κοινόκτητους χώρους, για την τοποθέτηση ξεχωριστής κοινόχρηστης παροχής, η οποία επιτρέπει την τοποθέτηση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο. Σε περιπτώσεις κτιρίων με πολλαπλές ιδιοκτησίες, για την ανωτέρω εγκατάσταση απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της απόλυτης πλειοψηφίας των συνιδιοκτητών [τουλάχιστον πεντακόσια ένα χιλιοστά (501/1000)]. Η λειτουργία και ο τρόπος χρήσης του συνόλου της εγκατάστασης συμπεριλαμβάνονται σε τεχνική έκθεση ηλεκτρολόγου ή ηλεκτρολόγου μηχανικού, η οποία προσαρτάται στον κανονισμό του κτιρίου.
2. Σε υφιστάμενα κτίρια επιτρέπεται στον ιδιοκτήτη ή δικαιούχο αποκλειστικής χρήσης χώρου στάθμευσης, με αποκλειστική δαπάνη, ευθύνη και επιμέλειά του, η εγκατάσταση υποδομής καλωδίωσης στη δική του θέση στάθμευσης και η εγκατάσταση και λειτουργία σημείου επαναφόρτισης Η/Ο, το οποίο τροφοδοτείται απευθείας μέσω της υφισταμένης παροχής ρεύματος ιδιόκτητου χώρου εντός της ίδιας οικοδομής ή μέσω νέας ιδιόκτητης παροχής ρεύματος. Για την εφαρμογή του παρόντος ορίζονται τα εξής:
α) Ο ιδιοκτήτης ή ο δικαιούχος αποκλειστικής χρήσης χώρου στάθμευσης υποχρεούται να προβεί σε προηγούμενη έγγραφη γνωστοποίηση προς τον διαχειριστή του κτιρίου επί αποδείξει παραλαβής της, ο οποίος οφείλει να ενημερώσει αμελλητί τους λοιπούς συνιδιοκτήτες του κτιρίου. Μετά την πάροδο τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από τη γνωστοποίηση προς τον διαχειριστή, ο ως άνω ιδιοκτήτης ή δικαιούχος χρήσης δικαιούται να προβεί στην εγκατάσταση.
β) Η υπεύθυνη δήλωση εγκαταστάτη (Υ.Δ.Ε.) που προβλέπεται στο άρθρο 2 του ν. 4483/1965 (Α΄ 118), το αντίγραφο της έγγραφης γνωστοποίησης προς τον διαχειριστή του κτιρίου και η απόδειξη παραλαβής της διατηρούνται στο αρχείο του ιδιοκτήτη ή του δικαιούχου χρήσης του χώρου στάθμευσης και είναι διαθέσιμα για έλεγχο.
γ) Η γενική συνέλευση των συνιδιοκτητών του κτιρίου δικαιούται, με απόφαση της απόλυτης πλειοψηφίας των συνιδιοκτητών [τουλάχιστον πεντακόσια ένα χιλιοστά (501/1000)] να εναντιωθεί στην πραγματοποίηση της εγκατάστασης, λόγω ουσιώδους παρεμπόδισης της χρήσης των υπόλοιπων χώρων στάθμευσης ή κοινόχρηστων χώρων του κτιρίου, προσκομίζοντας τεχνική έκθεση αρμόδιου ηλεκτρολόγου μηχανικού στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης, με κοινοποίηση στον ενδιαφερόμενο. Με την ίδια διαδικασία, δύναται να ζητήσει οποτεδήποτε τη διακοπή λειτουργίας της εγκατάστασης αυτής, λόγω μη τήρησης των προδιαγραφών ασφαλούς κατασκευής και λειτουργίας της ή ουσιώδους παρεμπόδισης της χρήσης των υπόλοιπων χώρων στάθμευσης ή κοινόχρηστων χώρων του κτιρίου.
3. Σε υφιστάμενα κτίρια, στα οποία γίνονται εργασίες ανακαίνισης με οικοδομική άδεια, που περιλαμβάνουν τον χώρο στάθμευσης, εντός του κτιρίου ή σε παρακείμενο χώρο, ή την ηλεκτρολογική υποδομή του κτιρίου, ισχύουν οι υποχρεώσεις των παρ. 1 έως 4 του άρθρου 21, εκτός αν ο υπεύθυνος μηχανικός δηλώσει, με υπεύθυνη δήλωσή του στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης, ότι το συνολικό κόστος εγκατάστασης των σημείων επαναφόρτισης Η/Ο και υποδομής καλωδίωσης, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, υπερβαίνει το επτά τοις εκατό (7%) του συνολικού κόστους της ανακαίνισης του κτιρίου.
4. Σε υφιστάμενα κτίρια που δεν προορίζονται για κατοικία και διαθέτουν περισσότερες των είκοσι (20) θέσεων στάθμευσης οχημάτων, εγκαθίσταται υποχρεωτικά μία (1) κατ’ ελάχιστον θέση στάθμευσης με σημείο επαναφόρτισης Η/Ο ανά είκοσι (20) θέσεις στάθμευσης έως την 1η.1.2023.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.049
Reaction score
139.386
Φυσικά όλα γίνονται και δεν είναι καμιά τρελή επιστήμη, ένα ρημάδι καλώδιο είναι.

Για τριφασικό φορτιστή θέλει πίνακα.

Έχω αρκετά παραδείγματα τέτοιας υλοποίησης.

Πχ

 
Last edited:

Μηνύματα
16.921
Reaction score
24.070
σημαντικό είναι να γνωρίζεις το νομικό καθεστός της θέσης στάθμευσης αν είναι στα χαρτιά δική σου ή κοινόχρηστη κλπ.
απο τη στιγμή που θα περάσεις παράλληλο πινακάκι στον μετρητή σου (όπως σου δίνει το δικαίωμα η νομοθεσία) πρέπει να είναι δική σου η θέση.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.049
Reaction score
139.386
Άμα δε το βλέπετε το παραπάνω ποστ από Facebook , πείτε μου να το κοπιαρω.
 




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.049
Reaction score
139.386
έχω αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης βάσει κανονισμού
Έτσι κι αλλιώς θα χρειαστεί να δηλωθεί στον δεδδηε, έτσι κι αλλιώς θα γίνει από ηλεκτρολόγο εγκαταστάσεων, ο οποίος στη συνέχεια το δηλώνει.

Πάνε κατευθείαν σε ηλεκτρολόγο.
Εννοείται ότι γίνεται.

Πάρε 2-3 προσφορές, έχουν την τάση να σε γδέρνουν...
Όλα μέσα, θα χρειαστείς κάνα 1.200-αρι.
Το ποσό αυτό, δεν "αποσβενεται" ποτέ, είναι για να φορτίζεις γρήγορα, είναι "χρήσιμη πολυτέλεια" .

Οικονομοτεχνικα, συμφέρει και αρκεί μια γερή μπριζα σουκο στη θέση στάθμευσης, με 200€ έξοδα εγκατάστασης..
Όταν στο νυχτερινό έφτασε η KW τα 0,20 λογικό είναι να ανέβει στους ταχυφορτιστές.
Όχι, δεν είναι λογικό.
Λογική κοστολόγηση για 50-αρη είναι 30 λεπτά την κιλοβατώρα.

Απλώς δεν έχουν ακόμα ανταγωνισμό.

Κάτσε να ανοίξει η Τεσλα και στην Ελλάδα την χρήση των ταχυφορτιστών της (250kW) για τα υπόλοιπα EV, κάτσε να μπουν μερικοί υψηλής ισχύος ταχυφορτιστες (>150kW) κάτσε να βάλει 5-10 350-αρηδες η ionity, και μετά θα σου πω εγώ τι κοστολόγηση θα έχουν οι 50-ρηδες που τώρα τους έχουν κάνει χρυσούς..

Η Τεσλα θέλει συνολικά ένα δίμηνο για εγκατάσταση έως λειτουργία μιας 10-δας φορτιστών σε ένα σημείο φόρτισης.

Όταν βάλει η Τεσλα σε 2-3 σημεία στην εθνική οδό τις σειρές των ταχυφορτιστών της, θα πέσει πολύ κλάμα από όλους αυτούς τους κλόουν που ζητάνε 60 λεπτά στην κιλοβατώρα σε 50-αρη..

Έχει προγράμματα συνδρομής η Τεσλα, με μικροποσο μηνιαία (~15€), ώστε μετα να σου βγαίνει 15 σεντς η κιλοβατώρα σε 250-αρη και 350-αρη.
 
Last edited:

TGD

Μηνύματα
9.015
Reaction score
9.044
Έξω από τη νομαρχεία στον Βόλο φτιάξανε δύο θέσει φόρτισης για ηλεκτρικά. Καταλαμβάνονται από τα ντήζελ φορτηγάκια του δημοσίου! Ιδανική θέση για τους υπαλλήλους.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.897
Reaction score
10.837
Όχι, δεν είναι λογικό.
Λογική κοστολόγηση για 50-αρη είναι 30 λεπτά την κιλοβατώρα.
Last gear.
Οι τιμές στην ενέργεια πάνε πακέτο.
Φέτος έχουν εκτιναχθεί.
Όταν σας έρθει ο εκκαθαριστικός να κάθεστε .
 

Μηνύματα
63
Reaction score
108
Φυσικά όλα γίνονται και δεν είναι καμιά τρελή επιστήμη, ένα ρημάδι καλώδιο είναι.
Μπορείς να περάσεις έτσι χύμα εξωτερικό καλώδιο χωρίς σπιράλ/σωλήνες ή/και γειώσεις ;
Αυτό στην φωτό με χύμα ( ; ) κόκκινο καλώδιο δεν μου φαίνεται τόσο καλή εγκατάσταση.
Αν το υπέγραψε βέβαια ηλεκτρολόγος, θα ξέρει.


@KiriakR να ρωτήσεις 2-3 εταιρείες όπως είπε ο costas και να τους ζορίσεις να σου δώσουν τιμή χωρίς να δώσεις προκαταβολή.
Αν κάποιος θέλει λεφτά για μελέτη, άσε τον στον τέλος (και πες του το στο τηλ να το ξέρει οτι θα μείνει για το τέλος).
Φέρε πρώτα αυτούς που θα σου πουν χωρίς λεφτά.
Και όποιος σου κάνει την εγκατάσταση, να σου δώσει απόδειξη και αν γίνεται να σου κάνει ο ίδιος την ΥΔΕ.
Να έχεις υπογραφή σε 2 σημεία οτι κάποιος ηλεκτρολόγος το έκανε αυτό.

Μην ξεχάσεις, πριν την εγκατάσταση να ενημερώσεις εγγράφως τον διαχειριστή για να ξεκινήσει τις διαδικασίες.
Δεν μπορούν να στο μπλοκάρουν έτσι απλά αν έχεις μελέτη/προσφορά και την εγκατάσταση την κάνει σοβαρός ηλεκτρολόγος.

Εγώ μετά απο 1 παπατζοεταιρεία έπεσα σε μια λογική και η εγκατάσταση ήταν απροβλημάτιστη.
Αν θες κάτι άλλο πες αλλά έχω ιδιόκτητη θέση σε κλειστό υπόγειο γκαράζ, διαφέρουν λίγο οι περιπτώσεις μας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.049
Reaction score
139.386
Μπορείς να περάσεις έτσι χύμα εξωτερικό καλώδιο χωρίς σπιράλ/σωλήνες ή/και γειώσεις ;
Όχι βέβαια, αν είναι σε εξωτερικό χώρο.
Εντός ειδικού σπιράλ πλαστικού με προδιαγραφές για εξωτερική χρήση.
Βεβαίως και με σιδερένιο σωλήνα.

Για να βγάλεις μια μπριζα, αρκεί ένα αυτοματακι και ένας διαρροής.
Αυτό στην φωτό με χύμα ( ; ) κόκκινο καλώδιο δεν μου φαίνεται τόσο καλή εγκατάσταση.
Αν το υπέγραψε βέβαια ηλεκτρολόγος, θα ξέρει.
Έχει όλες τις προδιαγραφές που απαιτούνται.
Μην ξεχάσεις, πριν την εγκατάσταση να ενημερώσεις εγγράφως τον διαχειριστή
1 μήνα πριν τις εργασίες, απλώς τον ενημερώνεις.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.590
Reaction score
36.295

" Στην περίπτωση του σπιτιού που γίνεται χρήση πρίζας ή ενός wallbox το κόστος ρεύματος για μετακινήσεις με ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι προσιτό. Χαρακτηριστικό είναι το τιμολόγιο εταιρεία παροχής ρεύματος που χρεώνει την kWh, 0.059 ευρώ. "

Ο "αρθρογράφος" έχει πάρει ως βάση σύγκρισης μάλλον την καθαρή αξία ρεύματος, όχι την τελική τιμή που καταλήγει να πληρώνει ο καταναλωτής. Δεν ξέρω σε ποια χώρα ζει, πάντως η κιλοβατώρα στη χώρα μας στις συνήθεις καταναλώσεις των νοικοκυριών (τις οποίες οπωσδήποτε θα υπερβαίνει και με το παραπάνω όποιος συν τοις άλλοις φορτίζει και το ηλεκτρικό του όχημα) δεν κοστίζει μόνο 5,9 λεπτά του ευρώ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.049
Reaction score
139.386
Last gear.
Οι τιμές στην ενέργεια πάνε πακέτο.
Φέτος έχουν εκτιναχθεί.
Όταν σας έρθει ο εκκαθαριστικός να κάθεστε .
Είναι στρεβλή η κατάσταση αυτή την εποχή, η Ελλάδα παίρνει ρεύμα ακριβότερα από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.

Αυτό θα διορθωθεί, είναι πρόσκαιρο.

Το ρεύμα θα γίνει ακόμα πιο φθηνό με την ολοκλήρωση των ΑΠΕ.

Αυτό που θα συνεχίσει την ανηφόρα, με απόλυτη βεβαιότητα, είναι τα υγρά καύσιμα.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.590
Reaction score
36.295
πρέπει να ρωτήσεις τους παρόχους αν μπορούν να σου βγάλουν μια νέα παροχή με δικό της ρολόι.
διαφορετικά να ρωτήσεις στον ΔΕΔΔΙΕ αν επιτρέπεται να βγάλεις μια δεύτερη παροχή από το ρολόι σου (με τις απαιτούμενες ασφαλιστικές διατάξεις φυσικά)
γενικά το όλο εγχείρημα είναι πρωτόγνωρο και θέλει ψάξιμο.

...ωστόσο ο πρωθυπουργός της χώρας ήδη ανακοίνωσε ότι το 2030 δεν θα πωλούνται πια ιχ με κινητήρες εσωτερικής καύσεως. Θα μου πεις, και ο Κένεντι είχε ανακοικώσει ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 1960 οι Αμερικανοί θα πατούσαν στη Σελήνη και έγινε, αλλά υπάρχει και μια τεράστια διαφορά σοβαρότητας και διάθεσης πόρων για την επίτευξη στόχων. Εδώ είμαστε πέσε πίτα να σε φάω, όλα νομίζουμε ότι αλλάζουν με μια υπογραφή και με μια διάταξη νόμου. Από την εποχή των Συνταγματαρχών κι εντεύθεν τουλάχιστον.
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.243
Μηνύματα
2.968.284
Members
38.293
Νεότερο μέλος
KosmasTR
Top