Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.664
Reaction score
8.277
Είναι λίγο περίεργο το ρεύμα, όπως λέει και ο Κώστας. Δεν μπορεί να ξεχωρίσει το ρεύμα για το αυτοκίνητο από το υπόλοιπο ρεύμα που είναι βασικό αγαθό. Και έτσι δεν μπορεί να υπερ-φορολογηθεί. Για να μην μιλήσουμε για φωτοβολταϊκά κλπ. όπου δεν μπορεί καν να στο χρεώσει, όχι να το υπερ-χρεώσει.

Αυτό που μπορεί να γίνει σίγουρα είναι να φορολογηθεί υψηλά το ρεύμα στους δημόσιους φορτιστές. Έτσι όμως θα έχουμε χρήστες δύο ταχυτήτων: Αυτούς που διαθέτουν ιδιόκτητη θέση στάθμευσης (κατά κανόνα πιο ευκατάστατους) και τους υπόλοιπους, οι οποίοι θα πρέπει να πληρώνουν τα σπασμένα. Δεν νομίζω να γίνει ανεκτό αυτό.

Οπότε τι μένει; Αυξημένα τέλη, αυξημένα διόδια (ακόμη και αστικά, φορολόγηση της χρήσης δηλαδή), αυξημένοι φόροι σε όσους συνεχίσουν να χρησιμοποιούν συμβατικά κλπ. Ή και γενικά μεταφορά του βάρους κάπου εντελώς αλλού, δεν ξέρω που.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.049
Reaction score
139.387
Αυτό που μπορεί να γίνει σίγουρα είναι να φορολογηθεί υψηλά το ρεύμα στους δημόσιους φορτιστές
Όλα αυτά δεν γίνονται και δε θα γίνουν.

Το ΙΧ θα πάψει να είναι Ι θα πάψει να υπάρχει η έννοια κτήσης ΙΧ και όλα θα είναι αυτόνομα και παροχή υπηρεσίας από στόλους εταιρικούς.
Οι άνθρωποι δεν θα βγάζουν δίπλωμα οδήγησης. Παν αυτά.

Δεν θα υπάρχει ΙΧ για να φορολογηθεί.
Αυτά είναι ξεκάθαρα.

Φορολόγηση μόνο στην υπηρεσία, κατά τα γνωστά.

Η μπιζνα του πετρελαίου βαδίζει προς το τέλος, όπως βάδιζε κάποτε η μπιζνα των αλόγων για τα καρα.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.315
Reaction score
86.214
Όλα αυτά δεν γίνονται και δε θα γίνουν.

Το ΙΧ θα πάψει να είναι Ι θα πάψει να υπάρχει η έννοια κτήσης ΙΧ και όλα θα είναι αυτόνομα και παροχή υπηρεσίας από στόλους εταιρικούς.
Οι άνθρωποι δεν θα βγάζουν δίπλωμα οδήγησης. Παν αυτά.

Δεν θα υπάρχει ΙΧ για να φορολογηθεί.
Αυτά είναι ξεκάθαρα.

Φορολόγηση μόνο στην υπηρεσία, κατά τα γνωστά.

Η μπιζνα του πετρελαίου βαδίζει προς το τέλος, όπως βάδιζε κάποτε η μπιζνα των αλόγων για τα καρα.
Θα έχουμε πεθάνει πολλές φορές μέχρι να γίνουν αυτά
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.049
Reaction score
139.387
<<η Audi από το 2026 τα μοντέλα που θα παρουσιάζει θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά.>>


Σας το λέω με μεγάλη βεβαιότητα, από το 2025 και μετά, θα έχει τελειώσει το πράμα.

2-3 χρόνια έχουν μείνει για να προσαρμοστεί ο κόσμος στα νέα δεδομένα.

<<Από το 2026 η Audi θα σταματήσει να παρουσιάζει αυτοκίνητα diesel και βενζίνης, όταν οι DS προβάλλει πιο ανυπόμονη, «κυκλώνοντας» το 2024. Για την Opel η μεγάλη μέρα θα έρθει το 2028, με τις Ford και Volvo να έχουν ως ορίζοντα το 2030. Από το 2027 κάθε πρεμιέρα της Alfa Romeo θα αφορά αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, και η Alpine το 2024 θα επαναλανσαριστεί ως αποκλειστικά ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία.>>

 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.056
Reaction score
28.325
Σε άλλα νέα μεγάλοστέλεχος της BMW είπε σε γνωστό μου έλληνα , ότι θα συνεχίσουν να παράγουν ICE και μετά το 2040 , γιατί λέει έτσι τους ζητάει ο κόσμος.
Αυτά από φίλο ο οποίος πηγαινοέρχεται Νυρεμβέργη , κάθε βδομάδα. Ενώ ο κολλητός του είναι στην βαυαρία .
Το μεγάλοστέλεχος είναι λίγο κούκου , μόνο 31 ετών , αλλά περνάει η γνώμη του.
Αυτ'ός θέλει λέει τα ice τουλάχιστον μέχρι το 2040 να παράγονται κανονικά και να αγοράζει ο κόσμος .
Ακουσον ακουσον γιατρέ μου.
Τα είπε και δημόσια προ ημερών όλα αυτά .
Με λίγα λόγια η BMW δεν λέει b bye στα ICE.
 

Μηνύματα
1.318
Reaction score
1.987
το μόνο σίγουρο είναι ότι όταν τα ηλεκτρικά γίνουν η πλειοψηφία,
θα φορολογηθούν φουλ ,
όπως τώρα τα συμβατικά, εννοώ υπολογίστε χοντρικά το ίδιο κόστος που έχει κάποιος από τέλη , κάυσιμα κλπ
τρόποι υπάρχουν πολλοί, προβλέπω συνδυασμό: εφάπαξ τέλος + τέλη ετήσια + τέλη βάσει χιλιομέτρων
(θα βρουν ένα τρόπο, μέσω ΚΤΕΟ, δηλώσεων, κάποιο ματζαφλέρι, άλλο; )
 

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.028
Reaction score
76.885
Ψαχούλεψα Μπεεμβεδάκι iX χθες κι έπαθα πολιτισμικό σοκ... 😔
Τεράστιο και πανάκριβο αλλά υπέροχο! Καμία σχέση με τις φωτό και τα βίντιοουζ. 😍
 



TGD

Μηνύματα
9.017
Reaction score
9.044
Σε άλλα νέα μεγάλοστέλεχος της BMW είπε σε γνωστό μου έλληνα , ότι θα συνεχίσουν να παράγουν ICE και μετά το 2040
Φυσικά. Όλα αυτά τα υποχρεωτικά ηλεκτρικά ισχύουν για την Ευρώπη. Στον υπόλοιπο κόσμο θα πουλάνε μια χαρά.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.049
Reaction score
139.387
Ψαχούλεψα Μπεεμβεδάκι iX χθες κι έπαθα πολιτισμικό σοκ...
Αναμενόμενο... 👌



"Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), η τιμή του φυσικού αερίου έχει αυξηθεί μέσα σε ένα χρόνο κατά 132,3%, του πετρελαίου θέρμανσης κατά 45,9%, του ηλεκτρικού ρεύματος κατά 18,9%, των καυσίμων κατά 22,3%."


Σημερινό άρθρο.. 😎


ΥΓ.
Φόρτιση...

 
Last edited:

Μηνύματα
63
Reaction score
108
Κάτσε να ανοίξει η Τεσλα και στην Ελλάδα την χρήση των ταχυφορτιστών της (250kW) για τα υπόλοιπα EV, κάτσε να μπουν μερικοί υψηλής ισχύος ταχυφορτιστες (>150kW) κάτσε να βάλει 5-10 350-αρηδες η ionity, και μετά θα σου πω εγώ τι κοστολόγηση θα έχουν οι 50-ρηδες που τώρα τους έχουν κάνει χρυσούς..
Να ρωτήσω κάτι μιας και το έχεις ψάξει για τα τεσλα.

Πως γίνεται τα mainstream ev (vw group, stellantis group) να δίνουν μέγιστη φόρτιση 0.8C και η τεσλα να τσιτώνει μέχρι και με 2C (σε μικρό SoC).
Έχουν ανακαλύψει κάτι τόσο ξεχωριστό, είναι τόσο πιο μπροστά οι μπαταρίες τους ;

Προσωπικά, αν ήταν δικό μου το ΙΧ, με 50KW max θα ήθελα να φορτίζω (0.4C), μονίμως 20%-80% (δλδ πραγματικό 30%-70% αν υπολογίσεις το buffer). Για να μην πω πως και 22KW είναι υπερ-αρκετά για μέσα στην πόλη.
Ναι, αν κάνω ταξίδι, θέλω και 0.8C και μην σου πω 1C. Αλλά να φορτίζω συνεχώς σε 0.8C με την παρούσα τεχνολογία λιθίου; Δεν ξέρω, κάτι θα έχω χάσει μάλλον.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.049
Reaction score
139.387
Τίποτα δεν έχασες. :)

Στην παρούσα φάση όλοι χρησιμοποιούν πάνω κάτω ίδιες μπαταρίες, οπότε οι δυνατότητες φόρτισης δεν διαφέρουν πρακτικά καθόλου.

Η Τεσλα έχει χρόνια στο κουρμπέτι, κι έχει μαζέψει τα δεδομένα που ήθελε, οπότε ανοίγει την κάνουλα φόρτισης λίγο παραπάνω από τους άλλους, πριν από τους άλλους.

Η μερτσεντες την ανοίγει εξ'αρχης. Προφανώς έχει κάνει κατά μονας τα απαραίτητα τεστ, δεν περιμένει να συλλέξει δεδομένα από τους χρήστες.

Η VW ξεκίνησε πρόσφατα, οπότε πάει πιο χαλαρά γιατί τώρα μαζεύει τα δεδομένα της, αλλά ήδη το 5 βγήκε με 130kW και ενημέρωσαν πως και στο 3 1st edition θα πάει 130 το καλοκαίρι (2 χρόνια κυκλοφορίας), δηλαδή μιλάμε για 2C+ στην 58-αρα.

Το buffer δεν είναι σταθερού μεγέθους.

Λόγου χάριν στο id3 με τη μικρή μπαταρία, έχουν βάλει 55kWh σύνολο και δίνουν 45 kWh για χρήση, κρατώντας τεράστιο μπαφερ (10kwh) .

Στη μεσαία μπαταρία έχουν βάλει 62kwh και δινουν 58kwh για χρήση, κρατώντας πολύ μικρότερο μπαφερ (μόλις 4 kWh).

Προφανώς υπάρχει λόγος. Η μικρή μπαταρία είναι πιο εύκολη επιλογή για πόλης, και πιθανώς για ενοικιαζομενα, τα οποία ο κάθε παπαρας θα τα πηγαίνει 0% έως 100% οπότε κράτα μια πισινή μεγάλε.

Στην πιο μεγάλη μπαταρία, που δίνει πιο καλή αυτονομία, θέλει ο χρήστης να κρατάει τα μπόσικα.

Στην audi ξεκίνησαν με μεγαλύτερο μπαφερ και στη συνέχεια το μείωσαν, δίνοντας περισσότερη αυτονομία στον κόσμο, υποθέτω ότι τα δεδομένα που συνέλεξαν έδειξαν πως αυτό είναι ασφαλής επιλογή.

Για την φόρτιση τα δεδομένα από Τεσλα έχουν δείξει πως δεν υπήρξε στατιστικά μεγαλύτερη πτώση χωρητικότητας σε μπαταρίες που φορτιζαν πάντα σε Τεσλα ταχυφορτιστες σε σχέση με άλλες μπαταρίες που φορτιζαν από σουκο.

Σε βάθος χρόνου 4-ετιας + τα δεδομένα από στατιστική ανάλυση διαφοράς χρήσης δείχνουν πως δεν έχει νόημα να κρατάς χαμηλή ταχύτητα φόρτισης.

Μόνο η εξάντληση της μπαταρίας (0%) δείχνει να έχει σοβαρές συνέπειες, ούτε καν η φόρτιση στο 100% αν ξεκινάς άμεσα να αποφορτίζεις με ταξίδι.

Προφανώς ο κατασκευαστής ξέρει που και πόσο να κόψει το C και ξέρει που να αφήσει το μπαφερ (πάνω ή κάτω) ώστε να είναι ασφαλής η ζωή της μπαταρίας και σε κανιβαλλο..
Για να μην πω πως και 22KW είναι υπερ-αρκετά για μέσα στην πόλη.
Μέσα στην πόλη και τα 11kw είναι μια χαρά.

Στο ταξίδι να πα να γμθει 3C +.



YΓ. Και στο μανιουαλ χρήσης των Γερμανών, και στο μανιουαλ χρήσης της Τεσλα, αναγράφεται με απόλυτη σαφήνεια να μην αφήνεις την μπαταρία να πέφτει κάτω από 20% και να μην ανεβάζεις τη φόρτιση πάνω από 80%, εκτός κι αν είναι απαραίτητο για ταξίδι, και τότε να ξεκινάς άμεσα, δηλαδή να μη το αφήσεις να κάθεται 100% φορτισμένο καθόλου.

Αντιθέτως, σε κανένα μανιουαλ δεν αναγράφεται να μη φορτίζεις με τη μέγιστη ταχύτητα φόρτισης που έχει το όχημα. :)
 
Last edited:

MAD

Σιαρτάκιας
Μηνύματα
5.258
Reaction score
1.167
<<η Audi από το 2026 τα μοντέλα που θα παρουσιάζει θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά.>>


Σας το λέω με μεγάλη βεβαιότητα, από το 2025 και μετά, θα έχει τελειώσει το πράμα.

2-3 χρόνια έχουν μείνει για να προσαρμοστεί ο κόσμος στα νέα δεδομένα.

<<Από το 2026 η Audi θα σταματήσει να παρουσιάζει αυτοκίνητα diesel και βενζίνης, όταν οι DS προβάλλει πιο ανυπόμονη, «κυκλώνοντας» το 2024. Για την Opel η μεγάλη μέρα θα έρθει το 2028, με τις Ford και Volvo να έχουν ως ορίζοντα το 2030. Από το 2027 κάθε πρεμιέρα της Alfa Romeo θα αφορά αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, και η Alpine το 2024 θα επαναλανσαριστεί ως αποκλειστικά ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία.>>

ΘΑ! Έλεγε και ο Παπανδρέου, και είδατε τι έπαθε! ΘΑ! ΘΑ! ΘΑ! Ο μηχανικός μου μου είπε, οτι η BMW μου, με λίγη συντήρηση, έχει προσδόκιμο περίπου 20+ χρόνια! Μετά εγώ θα είμαι στον παπαφίγκο, οπότε δεν νομίζω ότι πρέπει να σκέπτωμαι τι αυτοκίνητα ΘΑ κυκλοφορούν τότε!!! :laugh: :laugh: :laugh:
 

Μηνύματα
16.921
Reaction score
24.070
κανέναν δε θα έπρεπε να προβληματίζει τι αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν στο μέλλον το άμεσο και το πιο μακρυνό.
το θέμα αφορά μόνο τους επαγγελματίες μεταφορείς που βγάζουν λεφτά από τη χρήση του αυτοκινητού.
όλοι οι υπόλοιποι αποδεδειγμένα για δεκαετίες αγοράζουμε με καταναλωτικά κριτήρια : οτι μας αρέσει (για διάφορους λόγους) και μπορούμε να αγοράσουμε.
 

Μηνύματα
63
Reaction score
108
Μέσα στην πόλη και τα 11kw είναι μια χαρά.
Τα AC11 (7.5 για εμένα που έχω μικρό onboard) είναι μια χαρά ΑΝ μπουν παντού σε πεζοδρόμια φορτιστές με κάποιο συνδρομητικό μοντέλο για να βγάλουν και τα έξοδά τους οι δήμοι.

AC11 σε βενζινάδικα υπάρχουν ήδη και βαράνε μύγες.
Τί θα κάνω; Θα πάω να αφήσω το ΙΧ 12ώρες σε ένα βενζινάδικο που έχει 1 θέση μόνο;
Ποιός θα προλάβει την 1 θέση (σε 1 χρόνο);

DC22 νομίζω το μικρότερο ρεαλιστικό σενάριο για βενζινάδικα σε αστικά κέντρα. Οτιδήποτε πιο κάτω, ισως βολέψει για 2-3 χρόνια κι αυτό αν μπουν σε κάθε βενζινάδικο της γειτονιάς.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.049
Reaction score
139.387
Τα κουτσουρεμενα 7,5 στο ac είναι ένα θέμα..

Προφανώς υποστηρίζω εδώ και καιρό πως το ac πρέπει να καταργηθεί, μόνο DC παρακαλώ, είναι ανόητο (και αντιοικολογικο και περιττό έξοδο) να κουβαλάνε όλα τα ΙΧ από ένα ινβερτερ, και να μη βάζουν ένα ινβερτερ για όλα τα ΙΧ μέσα στο φορτιστή!

Πιο πόντιος πεθαίνεις...

Βλέπω τους εν σειρά 22-ρηδες (κατ'ευφημισμό) της ΔΕΗ Blue στα ΑΒ Βασιλόπουλος, και κλαίω, πεταμένα λεφτά, όλοι είναι 11-ρηδες για τους πολλούς, και 7,5-αρηδες για κάποιους σαν εσένα..
Βάλτε μέσα ένα ρημάδι ινβερτερ να είναι 22-αρης DC για όλους, μα πόσο μυαλό θέλει...

Τέλος πάντων, θεωρώ πως αν πηγαίνεις 2 φορές τη βδομάδα στα σουπερμάρκετ για ψώνια και 2 φορές για καφέ, αν την ώρα που ψωνίζεις και πίνεις καφέ φορτίζει με πραγματικά 11kw, κατά βάση είσαι οκ για όλη τη βδομάδα.
Με 2 ώρες κάθε φορά, μιλάμε για 8 ώρες φόρτισης διάσπαρτες μέσα στη βδομάδα, που με 11kW σημαίνει σύνολο 88kwh που με κατανάλωση 15/100km είναι 590χλμ τη βδομάδα.

Ε, αρκεί για όλο τον κόσμο νομίζω, ποιος βγάζει πάνω από 600χλμ τη βδομάδα; αντε να χρειαστεί μια ώρα ακόμα, ένα καφέ μια μπύρα ένα βράδυ με φεγγάρι.

Προφανώς οι φορτίσεις δε χρειάζεται (και δε πρέπει) να είναι 10%-90%, αλλά κάθε φορά από 30-40% να πηγαίνεις 60% και να φεύγεις.


Νομίζω πως βγαίνει και με 11-ρη (όχι με 7,5 όμως) αλλά εννοείται πως με 22-αρη DC λύνεται 100% το θέμα για όλους και πολύ πιο εύκολα.


Επίσης καλή ιδέα είναι απλή σουκο σε θέσεις στάθμευσης, είτε σε κλειστά γκαράζ που αφήνεις το όχημα όλη νύχτα, είτε για το 8ωρο εργασίας.
Με 3kw από απλή σουκο, σε ένα 8-ωρο παίρνεις 24kwh..
 
Last edited:

Μηνύματα
63
Reaction score
108
Θα μάθουμε βέβαια κι εμείς.
Θα έρθει η απόκεντρωση και η τμηματοποίηση του γεμίσματος.

Απο εκεί που έχουμε μάθει να πάμε να γεμίζουμε 1 φορά στο τόσο, θα γίνει συνήθειο αυτό που λες. Να κάνουμε tsoukoutsoukou charging.
2kwh εδώ, 1 εκεί, 2 παραπέρα.
Και το γέμισμα θα είναι μόνο για ταξίδια.
Συν το οτι τα ηλεκτρικά δεν καίνε τίποτα στο κέντρο (πολλά φανάρια, σταμάτε ξεκίνα, ουρές,...).

Με τa ΑΒ έχω άλλο θέμα.
Πήγα στο ελληνικό που έχουν μια 6άδα. 4 πιασμένοι απο ηλεκτρικά που φορτίζουν (!) και οι άλλοι 2 απο χαζά. Άδειες θέσεις παντού βέβαια, 50% πληρότητα.
Ενιγουέι, λέω στην υπεύθυνο σαν παρατήρηση το θέμα και η απάντηση ήταν "ακόμα δεν είναι υποχρεωτικά για EV".
Κουκουρούκου.
Τί τα έβαλες τότε;

Επίσης, παντού το ίδιο λάθος. Οι θέσεις ηλεκτρικών είναι θελκτικές. Εϊναι κοντά σε σκάλες, κοντά σε έισοδο.
ΟΧΙ, ΟΧΙ, ξυπνήστε (αν διαβάζετε).
Τις θέσεις φόρτισης βάλτε τις στου διαόλου την μάνα. Δίπλα στα σκουπίδια.
Ρίξτε και πίσα και πούπουλα αν θέλετε κάτω.
Δεν θέλουμε real estate, διαθεσιμότητα θέλουμε.
(ε, μα πια, τσαντίστηκα αλλά για εσάς παλεύω, εγώ έχω φορτιστή σπίτι :roflmao::roflmao::roflmao:)
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.243
Μηνύματα
2.968.296
Members
38.293
Νεότερο μέλος
KosmasTR
Top