Αυτό,το...κάτι άλλο...

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.642
Reaction score
138.657
Στο τσαρδί του αμίρ, χρησιμοποιούν έναν αλγόριθμο που βγάζει ένα σκορ, το οποίο δείχνει (ναι αλήθεια) πόσο αρέσει ένα ηχείο.

Ο εν λόγω αλγόριθμος, δεν είναι ούτε τυχαίος, ούτε αυθαίρετος. Αποτελεί συμπέρασμα εμπεριστατωμενων ερευνών, και εμπεριέχει όλη την υπάρχουσα γνώση πάνω στον ήχο.

Αν θέλετε να μάθετε τι είναι αυτό που κάνει ένα ηχείο (ή ένα σεταπ κατ' επέκταση) να "αρέσει" στον άνθρωπο, δεν έχετε παρά να δείτε τι συμπεριλαμβάνει αυτός ο αλγόριθμος αξιολόγησης.

Αυτά λέει η επιστήμη πάνω στον ήχο, ανεξαρτήτως ηχογράφησης.

Οτιδήποτε διαφορετικό από το ανωτέρω, είναι αυθαίρετο και λάθος.

Ευχαριστώ, παρακαλώ, χαίρεται. 😂😜🤣
 
Last edited:

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.176
Reaction score
21.824
Μήπως παίζ' αλγόριθμος για μπάμιες and stuff γιατί δεν πείθεται εύκολα η γυναίκα? :biggrin:
Να έχω ένα ''χαρτί'' στα χέριαμ' βρε αδερφέ :p
Χθες έφτιαξε κριθαράκι η αθεόφοβη..
Ανατρίχιασα. 🥶
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.713
Reaction score
58.445
Στο τσαρδί του αμίρ, χρησιμοποιούν έναν αλγόριθμο που βγάζει ένα σκορ, το οποίο δείχνει (ναι αλήθεια) πόσο αρέσει ένα ηχείο.

Ο εν λόγω αλγόριθμος, δεν είναι ούτε τυχαίος, ούτε αυθαίρετος. Αποτελεί συμπέρασμα εμπεριστατωμενων ερευνών, και εμπεριέχει όλη την υπάρχουσα γνώση πάνω στον ήχο.

Αν θέλετε να μάθετε τι είναι αυτό που κάνει ένα ηχείο (ή ένα σεταπ κατ' επέκταση) να "αρέσει" στον άνθρωπο, δεν έχετε παρά να δείτε τι συμπεριλαμβάνει αυτός ο αλγόριθμος αξιολόγησης.

Αυτά λέει η επιστήμη πάνω στον ήχο, ανεξαρτήτως ηχογράφησης.

Οτιδήποτε διαφορετικό από το ανωτέρω, είναι αυθαίρετο και λάθος.

Ευχαριστώ, παρακαλώ, χαίρεται. 😂😜🤣
Εδώ μας προτείνουν να στραβώσουμε τα πηρούνια για να μας αρέσει το φαί
Πρέπει να το ξαναδείς συνολικά το ζήτημα , και να αντιληφθείς 'οτι δεν είναι όλα ίσιωμα , και δεν αρέσουν όλα σε όλους .
Ως εκ τούτου οφείλεις να παραδεχτείς την υποδεέστερη ποιότητα μπλα μπλά μπλά......
΄΄This is not a spoon,this is a...sfork΄΄ :wink: :roflmao:
 

Μηνύματα
16.623
Reaction score
19.586
Πρός όλους : εαν η διαμορφωμένη απορία μου είναι χωρίς βάση, φυσικά απορρίψτε την).

Πρός : @dapost, τα εξής :

Εγω, δε ξέρω εαν έχει επαναληφθεί ή όχι κάποια συζήτηση , (αλλά με ενδιαφέρει η "αλήθεια¨ και ας έχω επενδύσει όπως θεωρώ σε ενα "καλό" σύστημα και χώρο, βέβαια κυρίως για κλασική και άλλα είδη, που συνηθως έχουν σχετικά καλές εγγραφές) όπως αναφέρεται πιο πάνω, ούτε με ενδιαφέρει να πω την σαχλαμάρα μου , αλλά πρώτιστα να καταλάβω τον προβληματισμό και εσυ πως σκέφτεσαι συμπερασματικά για αυτην την "μελέτη" (εγω να θεωρήσω σωστά τα αποτελέσματα της)..... δηλαδή θέλω να καταλάβω βαθύτερα τι θεωρείς ότι διακυβεεύται εδω (άσχετα εαν είναι σωστό ή όχι ...το διακύβευμα θέλω, ώστε να ξέρω πάνω σε τι να σκεφτώ).

Υπάρχει περίπτωση δηλαδή να εννοείς οτι πάμε στην κάτωθι σειρά σκέψης : (?)

Α). Δηλαδή οτι η ηχογραφηση και εγγραφή είναι σημαντική και δεν αξίζει να έχεις καλά μηχανήματα για να ακούς κακές ηχογραφήσεις ? Οκ αυτό είναι γνωστό, έχει προβληματίσει έξυπνους ανθρώπους και γνωστούς και για αυτό και εγω εξάλλου πιστεύω σε εναν βαθμό οτι όντως δεν αξίζει για ροκ ποπ να έχεις καλά μηχανηματα , χωρο κλπ και αξίζει μόνο για κλασική (και πάλι....).

Β). Η σκέψη σου συνεχίζει και στην άλλη πλευρά του νομίσματος (ή μάλλον στη δεύτερη ανάγνωση που εμφαίνεται να ακολουθεί λογικά) ?? ..... δηλαδή εαν είναι έτσι και αλλιώς η εγγραφή να είναι καλή, θα παίξει καλά και σε ενα πιο "κακό" χαμηλών δυνατοτήτων σχετικά συστημα - χωρο κλπ .....οπότε δε χρειαζόμαστε καν να έχουμε καλύτερα μηχανήματα αναπαραγωγής κλπ . ?

Συνδυάζοντας την Α) και Β) σαν παραδοχές φτάνουμε στην συμπερασματική παραδοχή ? ότι : τελικά ΠΟΤΕ δε χρειάζεται στη ουσία να επενδύσουμε σε "καλό" συστημα κλπ αλλά μόνο να έχουμε καλές εγγραφές (που στο κάτω κάτω οι κακές δεν μας οδηγούν πουθενά είναι απορριπτεες, οπότε απομένουν μόνο οι καλές σαν "αναγκαστική επιλογή" ώστε να ιανοποιηθεί το κριτηριο της Α) παραδοχής ...,, που όμως με τη σειρά τους οι καλές εγγραφές μας οδηγούν συμφωνα με την Β) παραδοχή σε ενα απλό -φτηνό συστημα ? .... Αρα , ο συνδυασμός Α) και Β) οδηγούν ΠΑΝΤΑ σε αναγκαιότητα αγοράς μόνο "φτηνό¨χαμηλών δυνατοτητων συστημα κλπ , ... αρα μη ξοδεύουμε τα χρηματά μας σε τιποτε, δεν αξίζει, είναι παραμύθι ?? ).

Αυτή είναι η λογική που θές να εξετάσω σαν διακύβευμα ? (την περιεγραψα λίγο απόλυτα για να καταλάβω....δε με ενδιαφερουν οι "γκρι" περιοχές αυτής. αυτη την στιγμή και να χαθώ σε αυτές).

There is no spoon indeed.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.486
Reaction score
12.264
Πρός όλους : εαν η διαμορφωμένη απορία μου είναι χωρίς βάση, φυσικά απορρίψτε την).

Πρός : @dapost, τα εξής :

Εγω, δε ξέρω εαν έχει επαναληφθεί ή όχι κάποια συζήτηση , (αλλά με ενδιαφέρει η "αλήθεια¨ και ας έχω επενδύσει όπως θεωρώ σε ενα "καλό" σύστημα και χώρο, βέβαια κυρίως για κλασική και άλλα είδη, που συνηθως έχουν σχετικά καλές εγγραφές) όπως αναφέρεται πιο πάνω, ούτε με ενδιαφέρει να πω την σαχλαμάρα μου , αλλά πρώτιστα να καταλάβω τον προβληματισμό και εσυ πως σκέφτεσαι συμπερασματικά για αυτην την "μελέτη" (εγω να θεωρήσω σωστά τα αποτελέσματα της)..... δηλαδή θέλω να καταλάβω βαθύτερα τι θεωρείς ότι διακυβεεύται εδω (άσχετα εαν είναι σωστό ή όχι ...το διακύβευμα θέλω, ώστε να ξέρω πάνω σε τι να σκεφτώ).

Υπάρχει περίπτωση δηλαδή να εννοείς οτι πάμε στην κάτωθι σειρά σκέψης : (?)

Α). Δηλαδή οτι η ηχογραφηση και εγγραφή είναι σημαντική και δεν αξίζει να έχεις καλά μηχανήματα για να ακούς κακές ηχογραφήσεις ? Οκ αυτό είναι γνωστό, έχει προβληματίσει έξυπνους ανθρώπους και γνωστούς και για αυτό και εγω εξάλλου πιστεύω σε εναν βαθμό οτι όντως δεν αξίζει για ροκ ποπ να έχεις καλά μηχανηματα , χωρο κλπ και αξίζει μόνο για κλασική (και πάλι....).

Β). Η σκέψη σου συνεχίζει και στην άλλη πλευρά του νομίσματος (ή μάλλον στη δεύτερη ανάγνωση που εμφαίνεται να ακολουθεί λογικά) ?? ..... δηλαδή εαν είναι έτσι και αλλιώς η εγγραφή να είναι καλή, θα παίξει καλά και σε ενα πιο "κακό" χαμηλών δυνατοτήτων σχετικά συστημα - χωρο κλπ .....οπότε δε χρειαζόμαστε καν να έχουμε καλύτερα μηχανήματα αναπαραγωγής κλπ . ?

Συνδυάζοντας την Α) και Β) σαν παραδοχές φτάνουμε στην συμπερασματική παραδοχή ? ότι : τελικά ΠΟΤΕ δε χρειάζεται στη ουσία να επενδύσουμε σε "καλό" συστημα κλπ αλλά μόνο να έχουμε καλές εγγραφές (που στο κάτω κάτω οι κακές δεν μας οδηγούν πουθενά είναι απορριπτεες, οπότε απομένουν μόνο οι καλές σαν "αναγκαστική επιλογή" ώστε να ιανοποιηθεί το κριτηριο της Α) παραδοχής ...,, που όμως με τη σειρά τους οι καλές εγγραφές μας οδηγούν συμφωνα με την Β) παραδοχή σε ενα απλό -φτηνό συστημα ? .... Αρα , ο συνδυασμός Α) και Β) οδηγούν ΠΑΝΤΑ σε αναγκαιότητα αγοράς μόνο "φτηνό¨χαμηλών δυνατοτητων συστημα κλπ , ... αρα μη ξοδεύουμε τα χρηματά μας σε τιποτε, δεν αξίζει, είναι παραμύθι ?? ).

Αυτή είναι η λογική που θές να εξετάσω σαν διακύβευμα ? (την περιεγραψα λίγο απόλυτα για να καταλάβω....δε με ενδιαφερουν οι "γκρι" περιοχές αυτής. αυτη την στιγμή και να χαθώ σε αυτές).

There is no spoon indeed.
Ένα πιο καλοστημένο σύστημα όμως, μπορεί π.χ. να κατέβει με περισσότερη άνεση σε χαμηλές συχνότητες απο ένα π.χ. vintage συστηματάκι που αρκετοί φίλοι απολαμβάνουν τα βινύλιά τους και που βλέπουμε τακτικά σε φωτογραφίες. Αυτά τα συστήματα όμως, απλά δεν παίζουν τις πληροφορίες που ένα καλοστημένο σύστημα θα παίξει. Θες δεν θες δηλαδή, τα ηχεία ή ακόμα και τα ενεργά συστατικά του συστήματος, θα κόψουν κάτι, άρα θα ζοριστούν λιγότερο, άρα θα κρύψουν τις αδυναμίες τους. Μαζί με τις αδυναμίες τους όμως, θα κρύψουν και πληροφορίες του προγράμματος. Για κάποιον που ενδιαφέρεται γι'αυτές τις λεπτομέρειες λοιπόν, ένα καλοστημένο σύστημα είναι μονόδρομος. Π.χ. δεν θεωρώ σπατάλη αυτό που εχει φτιάξει ο Κώστας και κατανοώ πλήρως αυτό που λέει ότι ο Trinnov γι'αυτό που προσφέρει παρέχεται "κοψοχρονιά" ( άσχετα αν βλέποντας τους αριθμούς, λέμε ότι είναι ένα πανάκριβο μηχάνημα ). Δεν το έχω ακούσει, αλλά καταλαβαίνω (πλέον) τί κάνει το σύστημά του. Είναι όμως πολύ πιθανό, φίλοι που τη βρίσκουν με τον χρωματισμό και τις...πινελιές να το ακούσουν και να ξεράσουν βατράχια.
 

Μηνύματα
16.623
Reaction score
19.586
Ένα πιο καλοστημένο σύστημα όμως, μπορεί π.χ. να κατέβει με περισσότερη άνεση σε χαμηλές συχνότητες απο ένα π.χ. vintage συστηματάκι που αρκετοί φίλοι απολαμβάνουν τα βινύλιά τους και που βλέπουμε τακτικά σε φωτογραφίες. Αυτά τα συστήματα όμως, απλά δεν παίζουν τις πληροφορίες που ένα καλοστημένο σύστημα θα παίξει. Θες δεν θες δηλαδή, τα ηχεία ή ακόμα και τα ενεργά συστατικά του συστήματος, θα κόψουν κάτι, άρα θα ζοριστούν λιγότερο, άρα θα κρύψουν τις αδυναμίες τους. Μαζί με τις αδυναμίες τους όμως, θα κρύψουν και πληροφορίες του προγράμματος. Για κάποιον που ενδιαφέρεται γι'αυτές τις λεπτομέρειες λοιπόν, ένα καλοστημένο σύστημα είναι μονόδρομος. Π.χ. δεν θεωρώ σπατάλη αυτό που εχει φτιάξει ο Κώστας και κατανοώ πλήρως αυτό που λέει ότι ο Trinnov γι'αυτό που προσφέρει παρέχεται "κοψοχρονιά" ( άσχετα αν βλέποντας τους αριθμούς, λέμε ότι είναι ένα πανάκριβο μηχάνημα ). Δεν το έχω ακούσει, αλλά καταλαβαίνω (πλέον) τί κάνει το σύστημά του. Είναι όμως πολύ πιθανό, φίλοι που τη βρίσκουν με τον χρωματισμό και τις...πινελιές να το ακούσουν και να ξεράσουν βατράχια.
Αυτά όλα, που αναφέρεις είναι στην "γκρί" περιοχή που ανέφερα. Εγω δε θέλω να μπώ σε μια ατέρμονη ανάλυση και ενδεχόμενα ή λυσεις κλπ εαν δεν έχω καταλάβει αρχικά το ερώτημα ποιό είναι.

Εμένα, με ενδιάφερει αρχικά, το ερώτημα του dapost και τι τον απασχολεί στην ουσία. Οι απαντήσεις που θα αναζητήσει ο καθένας γαι τον εαυτό του (άσχετα εαν τις ποστάρει δημόσια) θα εξάρτηθεί απο το severity του ερωτήματος που απασχολεί τον Δαπόστ και που μας προτρέπει ίσως να απασχολήσει τον καθένα μας. Εαν δεν είναι αυτό και πρόκειται περί παρερμηνείας των σκέψεων που ενδεχόμενα τον απασχολούν και που έγινε απο εμένα .... δεν υπάρχει λόγος να συζητηθεί κάτι παραπέρα.

Δε θα μιλάμε χωρίς μια βάση ερωτήματος. Και μια και τον προβληματισμό και την μελετη τα παρεθεσε ο Δαπόστ και κανένας άλλος εγω τον τιμώ με το να ζητήσω τον πρωτο προβληματισμό απο αυτόν. Όχι απο εμένα ή απο οποιοδήποτε άλλον που στο κάτω κάτω δε το σκέφτηκε και δεν τον έχει απασχολήσει ή το θεωρεί ανόητο ή λάθος ή ..πολλά ή.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.445
Καλημέρα!

Οι ίδιοι ερευνητές σε νεώτερη μελέτη και άρθρο τους [1] εξέτασαν διάφορες ενδιαφέρουσες υποθέσεις που σχετίζονται με την υποκειμενική και αντικειμενική αξιολόγηση της ηχητικής ποιότητας popular music.

Ανάμεσα σε αυτές ΔΕΝ είναι η αξιολόγηση της ηχητικής ποιότητας της μουσικής αυτής καθεαυτής. Παρόλα αυτά, τη μέτρησαν και αυτή. Ξανά. Με καλύτερο σύστημα (ισοσταθμισμένα HD800).

Και τί βρήκαν:

1.png


Χειρότερες αξιολογήσεις από την προηγούμενη μελέτη τους!

Οι experts ειδικά, και για άγνωστη ή λίγο γνωστή σε αυτούς μουσική, έδωσαν μέση αξιολόγηση λίγο πάνω από το 2.5/5, λίγο πάνω από τη βάση!

Και παρακάτω η περιγραφή του συστήματος και χώρου ακρόασης.
"The test took place in the listening room at University of Salford, a room that conforms to appropriate standards set out in ITU-R BS 1116-1 [2]. Audio was delivered via Sennheiser HD 800 headphones, the frequency response of which was measured using a Bruel & Kjær Head and ¨ Torso Simulator (HATS). Low-frequency rolloff in the response below 110 Hz was compensated using an IIR filter designed using the Yule-Walker method. As this compensation boosted the response at low frequencies, the addition of a notch filter at 0 Hz was required to ameliorate the increased DC offset. To avoid clipping, audio was attenuated prior to equalization."

Αυτά είναι τα φακτς.

Έχει κι άλλα αν θέτε.

Κακοφωνίξ, στο δέντρο.

[1] https://www.aes.org/tmpFiles/elib/20220211/18102.pdf
 
Last edited:

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.236
Reaction score
42.460
εχει ενδιαφερων πως αλλαζουν τα αποτελεσματα μιας μελετης οταν αλλαζει κατι απο την ολη εξισωση..
αναφορικα με την ποπ, ειχαμε ασχοληθει εδω
+ Διακρινω οτι οι experts ειναι πιο συγκρατημενοι στις εκδηλωσεις τους(υπο μορφη βαθμολογιας) απο τους μουσικους και οι naive ειναι αρκετα πιο χαλαροι ..
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.445
Πρός όλους : εαν η διαμορφωμένη απορία μου είναι χωρίς βάση, φυσικά απορρίψτε την).

Πρός : @dapost, τα εξής :

Εγω, δε ξέρω εαν έχει επαναληφθεί ή όχι κάποια συζήτηση , (αλλά με ενδιαφέρει η "αλήθεια¨ και ας έχω επενδύσει όπως θεωρώ σε ενα "καλό" σύστημα και χώρο, βέβαια κυρίως για κλασική και άλλα είδη, που συνηθως έχουν σχετικά καλές εγγραφές) όπως αναφέρεται πιο πάνω, ούτε με ενδιαφέρει να πω την σαχλαμάρα μου , αλλά πρώτιστα να καταλάβω τον προβληματισμό και εσυ πως σκέφτεσαι συμπερασματικά για αυτην την "μελέτη" (εγω να θεωρήσω σωστά τα αποτελέσματα της)..... δηλαδή θέλω να καταλάβω βαθύτερα τι θεωρείς ότι διακυβεεύται εδω (άσχετα εαν είναι σωστό ή όχι ...το διακύβευμα θέλω, ώστε να ξέρω πάνω σε τι να σκεφτώ).

Υπάρχει περίπτωση δηλαδή να εννοείς οτι πάμε στην κάτωθι σειρά σκέψης : (?)

Α). Δηλαδή οτι η ηχογραφηση και εγγραφή είναι σημαντική και δεν αξίζει να έχεις καλά μηχανήματα για να ακούς κακές ηχογραφήσεις ? Οκ αυτό είναι γνωστό, έχει προβληματίσει έξυπνους ανθρώπους και γνωστούς και για αυτό και εγω εξάλλου πιστεύω σε εναν βαθμό οτι όντως δεν αξίζει για ροκ ποπ να έχεις καλά μηχανηματα , χωρο κλπ και αξίζει μόνο για κλασική (και πάλι....).

Β). Η σκέψη σου συνεχίζει και στην άλλη πλευρά του νομίσματος (ή μάλλον στη δεύτερη ανάγνωση που εμφαίνεται να ακολουθεί λογικά) ?? ..... δηλαδή εαν είναι έτσι και αλλιώς η εγγραφή να είναι καλή, θα παίξει καλά και σε ενα πιο "κακό" χαμηλών δυνατοτήτων σχετικά συστημα - χωρο κλπ .....οπότε δε χρειαζόμαστε καν να έχουμε καλύτερα μηχανήματα αναπαραγωγής κλπ . ?

Συνδυάζοντας την Α) και Β) σαν παραδοχές φτάνουμε στην συμπερασματική παραδοχή ? ότι : τελικά ΠΟΤΕ δε χρειάζεται στη ουσία να επενδύσουμε σε "καλό" συστημα κλπ αλλά μόνο να έχουμε καλές εγγραφές (που στο κάτω κάτω οι κακές δεν μας οδηγούν πουθενά είναι απορριπτεες, οπότε απομένουν μόνο οι καλές σαν "αναγκαστική επιλογή" ώστε να ιανοποιηθεί το κριτηριο της Α) παραδοχής ...,, που όμως με τη σειρά τους οι καλές εγγραφές μας οδηγούν συμφωνα με την Β) παραδοχή σε ενα απλό -φτηνό συστημα ? .... Αρα , ο συνδυασμός Α) και Β) οδηγούν ΠΑΝΤΑ σε αναγκαιότητα αγοράς μόνο "φτηνό¨χαμηλών δυνατοτητων συστημα κλπ , ... αρα μη ξοδεύουμε τα χρηματά μας σε τιποτε, δεν αξίζει, είναι παραμύθι ?? ).

Αυτή είναι η λογική που θές να εξετάσω σαν διακύβευμα ? (την περιεγραψα λίγο απόλυτα για να καταλάβω....δε με ενδιαφερουν οι "γκρι" περιοχές αυτής. αυτη την στιγμή και να χαθώ σε αυτές).

There is no spoon indeed.
Με βάση τα φακτς περί ηχητικής ποιότητας εμπορικής μουσικής (ειδικά αυτά που αφορούν τη δυναμική περιοχή της), βγάζω δύο λογικά συμπεράσματα:
1. το σύστημα / χώρος πρέπει να είναι τόσο - όσο η μουσική που θα παίξει + κάποιο headroom.
2. ο ακροατής δικαιούται αν θέλει και μπορεί να προσπαθήσει να βελτιώσει την προσλαμβάνουσα ηχητική ποιότητα. Με dsp, λάμπες ή ...upmixing ;-)

Δε συνεχίζω την ανάλυση των 1. και 2. γιατί δεν έχουμε αφομοιώσει ακόμη το 0. που είναι τα φακτς.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.642
Reaction score
138.657
Δε συνεχίζω την ανάλυση των 1. και 2. γιατί δεν έχουμε αφομοιώσει ακόμη το 0.
Νόημα στην όλη κουβέντα που γίνεται, έχει μόνο το 2, και μάλιστα επακριβώς η μεθοδολογία που οφείλει να ακολουθήσει όποιος πάει να το εφαρμόσει. Πχ με καβλώδια; Α, άμα είναι έτσι, οκ. 🤣😜😂

Σοβαρά όμως.

Είμαι ξεκάθαρα θετικός στο 2, ως αρχή.

Και ποιος δεν είναι; ο τουλ; κι αυτός είναι. 😜🤣😂

Ωστόσο, σε καλώ να το αναλύσεις σε βάθος, με σαφείς οδηγίες "χρήσης", αλλά μόνον με τρόπους που δεν είναι αντίθετοι με τις βασικές αρχές υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής, με τον αλγόριθμο του αμίρ, και με τις έρευνες της χαρμαν, του τουλ, του ολιβ σιν, και των υπολοίπων εγκεφαλων του οντιο, οι οποίες έχουν αποδείξει με πληθώρα διπλών τυφλών δοκιμών το "τι αρέσει" στο ανθρώπινο αυτί. 😎

Δηλαδή, δε θα ξεχάσουμε αυτά που ξέρουμε. 😎

Εν ολίγοις, οποιαδήποτε προτροπή αντιβαίνει στα ήδη αποδεδειγμένα, θα απορρίπτεται άνευ συζήτησης.


ΥΓ. Το expert vs non expert listeners, εχει σαφείς και αποδεδειγμένες διακυμάνσεις στο target curve. Τα γνωστά, δεν χρειάζονται επαναλήψεις.
 

Μηνύματα
16.623
Reaction score
19.586
Με βάση τα φακτς περί ηχητικής ποιότητας εμπορικής μουσικής (ειδικά αυτά που αφορούν τη δυναμική περιοχή της), βγάζω δύο λογικά συμπεράσματα:
1. το σύστημα / χώρος πρέπει να είναι τόσο - όσο η μουσική που θα παίξει + κάποιο headroom.
2. ο ακροατής δικαιούται αν θέλει και μπορεί να προσπαθήσει να βελτιώσει την προσλαμβάνουσα ηχητική ποιότητα. Με dsp, λάμπες ή ...upmixing ;-)

Δε συνεχίζω την ανάλυση των 1. και 2. γιατί δεν έχουμε αφομοιώσει ακόμη το 0. που είναι τα φακτς.
Όχι εγω κατανόησα απλώς ήθελα τη γνώμη σου για τα implications (επιπτώσεις) και τη σοβαρότητα αυτών στο θέμα που ανέφερα, το τι πρέπει να πράξει ο καθένας ανάλογα την περίπτωση. Τα 1. και 2. χαρά μου να ακούσω την ανάλυση όλων, απο εδω και πέρα αλλά για μένα είναι ξεκάθαρα θέματα αυτά στο μυαλό μου.

Προφανώς με την ευγένεια που φαίνεται να σε διακρίνει ή κάποιο βάρος ευθύνης λόγου που διακρίνω οτι εχεις για το θέμα, απάντησες ανάλογα. Καταλάβα όμως και την απάντησή σου.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.642
Reaction score
138.657
Προσωπικά, είμαι ολίγον τι κέρβερος στο θέμα.

Δηλαδή, αν ποτέ έκανα τη δουλειά του καλιμπρέιτορ στον ήχο, να στήνω συστήματα σε όντιοφιλς, είτε expert listeners, είτε musicians, είτε απλούς non expert music lovers, θα έστηνα ένα by the book σεταπ, μετρημένα, με πιο κομμένα πρίμα από όλα τα γνωστά ταργκετ κερβ, και ελαφρώς τσιμπημένα μπάσα, και θα άφηνα σαφείς οδηγίες χρησης:

"άμα το πειράξεις, θα σε βρω, θα έρθω νύχτα και θα σου κόψω το λαρύγγι".🪓⚔🗡

Τι; μόνον ο λιαμ;

 
Last edited:

Μηνύματα
16.623
Reaction score
19.586
Υπάρχουν και δευτερεύοντα θέματα αρχειακής διατήρησης της μουσικής σε καλά μαστερ, που δεν φαίνεται να απασχολεί και δεν είναι βέβαια της παρούσης.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.642
Reaction score
138.657
Καλώς ή κακώς, η μεγάλη μου εμπειρία στο θέμα της ισοστάθμισης, μου έχει δείξει ξεκάθαρα, πως σε πολλούς φίλους που πήγα και είδαν τα ματάκια μου τρελά ταργκετ κερβ, πονεσαν τα αφτχιά μου στο άκουσμα, όταν το γύρισα (πολλές φορές με το ζόρι) στο "έτσι είναι το πράμα", καταρχήν ηρέμησαν τα αυτιά μου, αλλά οι αντιδράσεις των ιδιοκτητών ήταν όλες ίδιες, όλοι αντέδρασαν, ανεξαιρέτως, δε το ήθελαν έτσι, το ήθελαν όπως ήταν πριν, και επειδή επέμενα (με ξέρετε νομίζω), τελικά οι εξελίξεις ήταν μικτές:

1. Κάποιοι (ελάχιστοι) πεισθηκαν, το άφησαν έτσι, κι ηρέμησε η ζωή τους. Τελείωσε το χόμπι.

2. Κάποιοι (αρκετοί) ήθελαν το χρόνο τους, έκαναν βήματα πίσω, ξανά βήματα μπροστά, ξανά πίσω, ξανά μπροστά, και μετά από μήνες ή χρόνια, κατέληξαν πάλι σε αυτό που τους είχα πει τότε.

3. Κάποιοι (αρκετοί) με το που έφυγα από το χώρο τους, το γύρισαν στα παλιά τους τα "αγαπημένα" σετινγκς. Επί σειράς ετών συνεχίζουν να αλλάζουν μηχανήματα και καλώδια, ρίχνουν ασταμάτητα λεφτά για "αναβάθμιση", και δε θα τελειώσουν ποτέ. Και μέσα από τον τάφο τους, θα θέλουν να παραγγείλουν εκείνο το νέο ντακ που βγήκε χωρίς ανάδραση. Καμμένα χαρτιά. Δεν υπάρχει Ελπίς. Οι αγαπημένοι πελάτες των μαγαζιών χαϊ ενδ.


Πικ γιορ πόιζον.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.114
Reaction score
85.646
Πάλι δεν καταλαβαίνω που είναι το θέμα συζήτησης.

Όλοι ξέρουμε πως στην ποπ μουσική κυριαρχούν οι άθλιες ηχογραφήσεις. Και κάθε δεκαετία έχει τα δικά της χαρακτηριστικά αθλιότητας. Ένα μικρό ποσοστό είναι οι αξιοπρεπείς/καλές ηχογραφήσεις.
Δεν είναι νέο αυτό, ούτε χρειάζεται επιστημονική τεκμηρίωση. Είναι σαν να κάνουμε μελέτη για το αν πεθαίνουν οι άνθρωποι αν τους μαχαιρώσεις στην καρδιά. Τι νόημα έχει;

Κάποια χαρακτηριστικά μιας ηχογράφησης μπορούν ίσως να βελτιωθούν με τα διαθέσιμα μέσα που έχει ο ακροατής. Παραδείγματος χάριν, αν μια ηχογράφηση είναι άμπαση, μπορείς να πειράξεις την καμπύλη, ή και να έχεις ένα έτοιμο preset για άμπασες ηχογραφήσεις.
Εδώ λοιπόν συμφωνώ. Μερικά presets, άλλο με παραπάνω μπάσο, άλλο με λιγότερο, άλλο με λιγο τονισμένο το midbass κτλ μπορούν να είναι πολύ χρήσιμα για την ποπ.

Αν όμως είναι τίγκα στο κλιπάρισμα η ηχογράφηση, δεν μπορείς να την διορθώσεις. Δεν γίνεται. Αν δεν έχει δυναμικό εύρος, δεν έχει, τέρμα. Είναι κάποια χαρακτηριστικά που δεν μπορούν να βελτιωθούν.

Μπορείς βέβαια να προσθέσεις παραμόρφωση, προσπαθώντας να την βελτιώσεις , βάζοντας ας πούμε μια λάμπα, το γμσε και ψόφησε που λένε δηλαδή, μήπως και τύχει η συγκεκριμένη παραμόρφωση της συγκεκριμένης λάμπας να ακούγεται πιο συμπαθητικά στο συγκεκριμένο τραγούδι.
Δηλαδή αν η ταινία Matrix σου φαίνεται λίγο πράσινη στην σωστή αναπαραγωγή της, χώνεις και λίγο κόκκινο και πειράζεις ελάχιστα το focus να θολώσει λίγο, και που ξέρεις, μπορεί εσένα να σου αρέσει έτσι. Δεν θα σε ενοχλει το πράσινο μετά.:roflmao:
Δεν ξέρω από που να το πιάσω και που να το αφήσω ρε παιδιά, ήμαρτον δηλαδή.
:headbang:
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.445
Για να είμαι δίκαιος απέναντι στους αγαπητούς ιατρούς του φόρουμ, λέω ότι καταλαβαίνω την αντίθεση ή εστω τη δυσπιστία τους αναφορικά με το 2.

Πάει και δικαίως το μυαλό τους σε καβλώδια, παραμορφωσιομηχανές ανεπαρκών τεχνικών χαρακτηριστικών, ματζούνια και άλλες διαδεδομένες ανάμεσα στους audiophiles "βέλτιστες πρακτικές" που συνήθως είναι και μόνιμου χαρακτήρα. Προφανώς δε θα τις επέλεγα ή συνιστούσα αλλά από την άλλη δε θα έκοβα και την καλημέρα σε όποιον αγαπάει το πικαπ ή το μπομπινόφωνό του, ειδικά αν έχει κατάλληλο software να ακούει και να γουστάρει. Επίσης δεν είναι θανάσιμο αμάρτημα να έχει το ντακ σου τελικό στάδιο λαμπάτο που κάνει ένα saturation ή ένα soft clipping στα πρίμα. Σε όλες τις ηχογραφήσεις, ναι.

Εταιρείες όπως sonos και άλλες κάνουν σοβαρή έρευνα σε αλγορίθμους που αναλύουν χαρακτηριστικά (features) της μουσικής και τροποπούν με dsp, σε real-time, τη μουσική έτσι ώστε να βελτιώνεται η προσλαμβάνουσα ηχητική της ποιότητα. Κάτι ανάλογο κάνουν και οι αλγόριθμου upmixing με βάση τα spatial features. Θεωρώ ότι εδώ υπάρχει χώρος για περαιτέρω έρευνα, με μεθόδους μηχανικής μάθησης και ΑΙ. Αυτές τις μεθόδους έχω στο μυαλό μου όταν μιλώ για το 2.

Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί έξυπνοι, έμπειροι και καλοπροαίρετοι audiophiles, όπως ο φίλος μου ο Άκης 😍😘🥰, δεν αναγνωρίζουν ότι η ηχητική ποιότητα της εμπορικής μουσικής (όχι μόνο της ποπ, δείτε τα δείγματα των μελετών) είναι λίγο πάνω από τη βάση. Δηλαδή ότι ισχύει το 0.
 
Last edited:

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.176
Reaction score
21.824
3. Κάποιοι (αρκετοί) με το που έφυγα από το χώρο τους, το γύρισαν στα παλιά τους τα "αγαπημένα" σετινγκς. Επί σειράς ετών συνεχίζουν να αλλάζουν μηχανήματα και καλώδια, ρίχνουν ασταμάτητα λεφτά για "αναβάθμιση", και δε θα τελειώσουν ποτέ. Και μέσα από τον τάφο τους, θα θέλουν να παραγγείλουν εκείνο το νέο ντακ που βγήκε χωρίς ανάδραση. Καμμένα χαρτιά. Δεν υπάρχει Ελπίς. Οι αγαπημένοι πελάτες των μαγαζιών χαϊ ενδ.
Να τους ψήσεις να ασχοληθούν και με άλλο χόμπυ..
Είναι ο μόνος τρόπος.
Εγώ ψωνίζω φωτογραφικούς φακούς - μηχανές και δεν περισσεύουν άλλα για ηχεία.. :p
Αν τους περισσεύουν έτσι κι αλλιώς.. τότε ας τους, δε πειράζ'.. :rolleyes:

Κάποια χαρακτηριστικά μιας ηχογράφησης μπορούν ίσως να βελτιωθούν με τα διαθέσιμα μέσα που έχει ο ακροατής.
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.445
Καλώς ή κακώς, η μεγάλη μου εμπειρία στο θέμα της ισοστάθμισης, μου έχει δείξει ξεκάθαρα, πως σε πολλούς φίλους που πήγα και είδαν τα ματάκια μου τρελά ταργκετ κερβ, πονεσαν τα αφτχιά μου στο άκουσμα, όταν το γύρισα (πολλές φορές με το ζόρι) στο "έτσι είναι το πράμα", καταρχήν ηρέμησαν τα αυτιά μου, αλλά οι αντιδράσεις των ιδιοκτητών ήταν όλες ίδιες, όλοι αντέδρασαν, ανεξαιρέτως, δε το ήθελαν έτσι, το ήθελαν όπως ήταν πριν, και επειδή επέμενα (με ξέρετε νομίζω), τελικά οι εξελίξεις ήταν μικτές:

1. Κάποιοι (ελάχιστοι) πεισθηκαν, το άφησαν έτσι, κι ηρέμησε η ζωή τους. Τελείωσε το χόμπι.

2. Κάποιοι (αρκετοί) ήθελαν το χρόνο τους, έκαναν βήματα πίσω, ξανά βήματα μπροστά, ξανά πίσω, ξανά μπροστά, και μετά από μήνες ή χρόνια, κατέληξαν πάλι σε αυτό που τους είχα πει τότε.

3. Κάποιοι (αρκετοί) με το που έφυγα από το χώρο τους, το γύρισαν στα παλιά τους τα "αγαπημένα" σετινγκς. Επί σειράς ετών συνεχίζουν να αλλάζουν μηχανήματα και καλώδια, ρίχνουν ασταμάτητα λεφτά για "αναβάθμιση", και δε θα τελειώσουν ποτέ. Και μέσα από τον τάφο τους, θα θέλουν να παραγγείλουν εκείνο το νέο ντακ που βγήκε χωρίς ανάδραση. Καμμένα χαρτιά. Δεν υπάρχει Ελπίς. Οι αγαπημένοι πελάτες των μαγαζιών χαϊ ενδ.


Πικ γιορ πόιζον.
Ένα target curve (φάρμακο) για όλες τις παθήσεις; Ναι, οκ, καλύτερα από το καθόλου φάρμακο.

Αλλά δείτε πως διαφέρουν μερικά μόνο από τα ηχητικά χαρακτηριστικά της μουσικής :

1.png


Και εν πάσει περιπτώσει, εγώ είμαι μόνο που έχοντας βάλει ένα λογικό ταργκετ κερβ στο dirac, όταν ακούω π.χ. david bowie ή μετάλλικα νομίζω ότι χάλασαν τα γούφερς και άμα μπει κανένα κομμάτι ηλεκτρονικής π.χ. infected mushroom, νομίζω ότι θα πέσει ο τοίχος και θα δει τη σκόνη ο Άκης από δίπλα;
 
Last edited:


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.095
Μηνύματα
2.961.761
Members
38.287
Νεότερο μέλος
tenten300
Top