Περίθλασης το...ανάγνωσμα

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.445
Εγώ πάντως θα το πουλήσω το κεντρικό. Ένα σκασμό λ7 και δεν καταλαβαίνω τίποτα (σαν την Τζούλια).

ΕDΙΤ: Οι ενήλικοι να κάνουν το τεστ:
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.713
Reaction score
58.441
δοκιμες τοιχοματικων οριων....
:headbang:
Τοιχωματικών...οργίων. :roflmao:

Εγώ ένα πράμα ξερω: άμα πας να βάλεις δγιό ηχεία να βγάλουν το παρακάτω κτήνος (90-μελής ορχήστρα μαζί με το εκκλησιαστικο όργανο):

View attachment 240970

Τα καημένα τα ηχειακια θα φωνάζουν τη μαμά τους μετά τις αρπες:


View attachment 240971

Γι'αυτό πάρτε καμιά 25-αρια ηχεία (με τα σαμπ μαζί εννοώ), ειδάλλως να ακούτε φρεντι σε σόλο και πολύ σας είναι. Τραβούσε κατ τσιριδες ο άτιμος μέσα από τα προεξεχοντα δόντια..


Μετα μου θέλετε κι "αέρα" ...😄😁🤣😂
Καλέ μου Ear,κάποιος εύελπις του καλού ήχου μας έλεγε πριν από καιρό ότι το κύριο ενεργειακό βάρος κατά την αναπαραγωγή από οποιοδήποτε πλήθος καναλιών θα το επωμίζονταν - πέραν των sub εννοείται - σταθερά τα τρία μπροστινά κανάλια (Left-Center-Right).Επομένως υπό ποια συνθήκη θ'αναμενόταν τα περιφερικά κανάλια ν'ανακουφίσουν την τριπλέτα από τα μπροστινά;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.632
Reaction score
138.642
Καταρχήν τα μπροστινά δεν είναι μόνον τριπλετα, διότι θα μπορεί να είναι πενταπλετα έως εφταπλετα και εννιαπλέτα, αναλόγως απμιξινγκ που χρησιμοποιείται και διάταξης σεταπ που έχεις καταφέρει μετά κόπων και βασάνων να υλοποιήσεις.

Θυμήσου τα φροντ γουάιντ (σχεδόν Γουάιλντ) για αρχή.

Αφετέρου, το σωστό το απμιξινγκ, το μπρουταλ, το ωραίο, το ιμερσιβ το μυρωδάτο, τα βάζει όλα στη μάχη, ακόμα και τα πίσω πάνω, απλώς είναι ολίγα ντεσιμπέλ πιο κάτω από όλα τα υπόλοιπα, και δε σου τραβάνε την προσοχή, νιώθεις πως δε παίζουν κιόλας άμα σε ρωτήσουν, αλλά μια χαρά παίζουν, και δύο χαρές μη σου πω.

Είναι αυτό το σενάριο που ακούς ωραία περιελιξη αλλά νιώθεις πως απλά ο χώρος έχει καλή ηχητική, δε πιστεύεις πως παίζουν τα πίσω, και σηκώνεσαι και πας να κολλήσεις αυτί να δεις αν παίζει, αλλά δε χρειάζεται, μόλις πλησιάζεις καταλαβαίνεις.

Μετα λες το πίσω πάνω αποκλείεται να παίζει, δεν υπάρχει περίπτωση. Και παίρνεις σκάλα, ανεβαίνεις, και πριν φτάσεις πάνω, στο 3ο σκαλοπάτι νιώθεις πάλι Πόντιος.

Όχι Πιλάτος, αλλά αυτός ο ξάδερφος του κωστικα, ο μπατζανακης του γιωρικα, άλλος ένας Πόντιος που συμμετέχει σε ανέκδοτα περί οντιο. Πολύ γέλιο βγάζεις. Γελάς εσύ με τον εαυτό σου καταρχάς, το οποίο από μόνο του είναι κορυφαίο.

Δηλαδή, όλα παίζουν, μοιράζονται με πολύ ωραίους αλγόριθμους όλο το ενεργειακό περιεχόμενο της δολοφονικής μπάντας, και ανέτως, χαλαρώς και αβιάστως, βγάζουν ανείπωτα πράματα.

Στο δικάναλο μομπι να δεις με τι μίσος παίζει το πάνω πίσω, που δε τολμάς να ανέβεις παραπάνω σκαλοπάτι στη σκάλα που έβαλες επειδή ήσουν σίγουρος ότι δεν έπαιζε. Ρόμπα.

Βασικά και μόνα τους να τα αφήσεις, τα δυό πίσω πάνω, στο δικάναλο μομπι, μια χαρά θα γεμίζουν μουσική όλο το δωμάτιο. Βεβαίως, όταν παίζουν όλα τα ηχεία, μόνο από εμπρός νομίζεις ότι σου έρχονται οι γροθιές. Αμ δε.

Κάτσε να κάνω καφέ τώρα..
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.168
Reaction score
30.905
Το νήμα έγινε "της περίθλασης το σιδηρούν κιγκλίδωμα". Τώρα, πώς θα ακούγονται τα ηχεία πίσω από το κάγκελο που θα χρειαστεί να βάλω για να προστατέψω από τη γάτα το σεταπιον, οψέποτε καταφέρω, περιμένω να μου πείτε. Νήμα περίθλασης δεν είναι?
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.236
Reaction score
42.460
........... ασε με και σημερα ολοκληρωσα τη συλλογη με τα 5.1 του νικ κειβ...υπολειποταν ενα τελευταιο...(το πρωτο) 🐒
εντιτ, α! μου εχει ξεφυγει και ενα ακομα απο τα τελευταια αλμπουμ (push the sky away) ...και προκειται για το δευτερο αλμπουμ του με bad seeds "firstborn is dead".. να το παρω αμα ξαναμπω στο discogs...μην μεινει ετσι.. 🐒
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.713
Reaction score
58.441
........... ασε με και σημερα ολοκληρωσα τη συλλογη με τα 5.1 του νικ κειβ...υπολειποταν ενα τελευταιο...(το πρωτο) 🐒
εντιτ, α! μου εχει ξεφυγει και ενα ακομα απο τα τελευταια αλμπουμ (push the sky away) ...και προκειται για το δευτερο αλμπουμ του με bad seeds "firstborn is dead".. να το παρω αμα ξαναμπω στο discogs...μην μεινει ετσι.. 🐒
1645200299846.png

Καταρχήν τα μπροστινά δεν είναι μόνον τριπλετα, διότι θα μπορεί να είναι πενταπλετα έως εφταπλετα και εννιαπλέτα, αναλόγως απμιξινγκ που χρησιμοποιείται και διάταξης σεταπ που έχεις καταφέρει μετά κόπων και βασάνων να υλοποιήσεις.

Θυμήσου τα φροντ γουάιντ (σχεδόν Γουάιλντ) για αρχή.

Αφετέρου, το σωστό το απμιξινγκ, το μπρουταλ, το ωραίο, το ιμερσιβ το μυρωδάτο, τα βάζει όλα στη μάχη, ακόμα και τα πίσω πάνω, απλώς είναι ολίγα ντεσιμπέλ πιο κάτω από όλα τα υπόλοιπα, και δε σου τραβάνε την προσοχή, νιώθεις πως δε παίζουν κιόλας άμα σε ρωτήσουν, αλλά μια χαρά παίζουν, και δύο χαρές μη σου πω.

Είναι αυτό το σενάριο που ακούς ωραία περιελιξη αλλά νιώθεις πως απλά ο χώρος έχει καλή ηχητική, δε πιστεύεις πως παίζουν τα πίσω, και σηκώνεσαι και πας να κολλήσεις αυτί να δεις αν παίζει, αλλά δε χρειάζεται, μόλις πλησιάζεις καταλαβαίνεις.

Μετα λες το πίσω πάνω αποκλείεται να παίζει, δεν υπάρχει περίπτωση. Και παίρνεις σκάλα, ανεβαίνεις, και πριν φτάσεις πάνω, στο 3ο σκαλοπάτι νιώθεις πάλι Πόντιος.

Όχι Πιλάτος, αυτός ο ξάδερφος του κωστικα, ο μπατζανακης του γιωρικα, άλλος ένας Πόντιος που συμμετέχει σε ανέκδοτα περί οντιο. Πολύ γέλιο βγάζεις. Γελάς εσύ με τον εαυτό σου καταρχάς, το οποίο από μόνο του είναι κορυφαίο.

Δηλαδή, όλα παίζουν, μοιράζονται με πολύ ωραίους αλγόριθμους όλο το ενεργειακό περιεχόμενο της δολοφονικής μπάντας, και ανέτως, χαλαρώς και αβιάστως, βγάζουν ανείπωτα πράματα.

Στο δικάναλο μομπι να δεις με τι μίσος παίζει το πάνω πίσω, που δε τολμάς να ανέβεις παραπάνω σκαλοπάτι στη σκάλα που έβαλες επειδή ήσουν σίγουρος ότι δεν έπαιζε. Ρόμπα.

Κάτσε να κάνω καφέ τώρα..
Από την απάντησή σου συμπεραίνω ότι τα (κάτω) μπροστινά ηχεία δεν απαλλάσσονται από κάποιο ενεργειακό βάρος χάρη στην ύπαρξη των περιφερικών καναλιών,εκτός και αν δεδομένη παραγωγή θα προέβλεπε να μην εντοπίζεται η ηχητική σκηνή από το κυρίως μουσικό γεγονός στη συνηθισμένη μπροστινή θέση...Τα δεύτερα θα συνεισφέρουν άμεση ηχητική ενέργεια για την προαγωγή στη χωρική αίσθηση,εννοείται εφόσον θα τηρείται μια ενδεδειγμένη τοποθέτηση, καθότι έστω και μικρές αστοχίες σε αυτόν τον τομέα θα προξενούσαν σε κάποιον βαθμό κατάρρευση της ιδεώδους ηχόσφαιρας.

Στις δε περιπτώσεις σκέτου upmixing πάνω σε ολιγοκαναλικό υλικό η ενέργεια που θα κατανέμεται στα περιφερικά κανάλια από τους αλγορίθμους κανονικά θα είναι προστιθέμενη και όχι διαμοιρασμένη σε επιπλέον κομμάτια απ'όση θα περικλειόταν στην αυθεντική εκδοχή.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.818
Reaction score
16.656
Μετα λες το πίσω πάνω αποκλείεται να παίζει, δεν υπάρχει περίπτωση. Και παίρνεις σκάλα, ανεβαίνεις, και πριν φτάσεις πάνω, στο 3ο σκαλοπάτι νιώθεις πάλι Πόντιος.
..............
Στο δικάναλο μομπι να δεις με τι μίσος παίζει το πάνω πίσω, που δε τολμάς να ανέβεις παραπάνω σκαλοπάτι στη σκάλα που έβαλες επειδή ήσουν σίγουρος ότι δεν έπαιζε. Ρόμπα.
Αφήστε τις ..σκάλες, που ελέγχετε αν παίζουν τα ηχεία και ακούστε καμιά μουσική!!! :p
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.632
Reaction score
138.642
Από την απάντησή σου συμπεραίνω ότι τα (κάτω) μπροστινά ηχεία δεν απαλλάσσονται από κάποιο ενεργειακό βάρος χάρη στην ύπαρξη των περιφερικών καναλιών,
Λάθος συμπέρασμα βγάζεις, το ανάποδο ισχύει.
εκτός και αν δεδομένη παραγωγή θα προέβλεπε να μην εντοπίζεται η ηχητική σκηνή από το κυρίως μουσικό γεγονός στη συνηθισμένη μπροστινή θέση.
Όχι, στη συνηθισμένη.
η ενέργεια που θα κατανέμεται στα περιφερικά κανάλια από τους αλγορίθμους κανονικά θα είναι προστιθέμενη και όχι διαμοιρασμένη σε επιπλέον κομμάτια απ'όση θα περικλειόταν στην αυθεντική εκδοχή
Όχι, διαμοιράζεται, δεν προστίθεται κάτι.
Το άθροισμα των διαμοιρασμενων καναλιών, μαθηματικά και μετρητικα, ισούται με το άθροισμα των αρχικών 2.

Το spatial resolution αυξάνει κατά το δοκούν (χαϊεντιστί το πλάτος της μουσικής εικόνας), τυπικά αυξάνοντας την συμμετοχή των πλαϊνών σαραουντ.

Γενικά το πλάτος της εικόνας που απολαμβάνεις σε τέτοιο ιμερσιβ σεταπ, είναι αδιανόητο για οποιοδήποτε τυπικό σεταπ 2 καναλιών. Αν προσέξεις στις ακουστικές του εντυπώσεις ο γκεομιατ το εντόπισε πολύ πολύ σωστά.



ΥΓ. Είχα παρουσιάσει παλιότερα κάποιον αλγόριθμο απμιξινγκ, όπου από κάθε Μέιν κανάλι, αφαιρείται χονδρικά το 1/3 της κοινής πληροφορίας με το άλλο Μέιν, και το 1/3 της τομής τους, του διαφορετικού περιεχομένου.
Το πρώτο, το κοινό περιεχόμενο, κατευθύνεται στο κεντρικό ηχείο, και σε ιμερσιβ, σε τμήμα των άνω εμπρός.
Το δεύτερο, η τομή, κατευθύνεται προς τα εξωτερικά ηχεία, αυξάνοντας το πλάτος.
Το κοινό τμήμα, επίσης διαμοιράζεται σε όλα τα κανάλια, με συγκεκριμένο αλγόριθμο.
Κάποια εκτός φάσης περιεχόμενα, μεσω αλγορίθμων γίνονται κατανοητά ως χωρική πληροφορία, και μοιράζονται αναλόγως, με έμφαση στα πίσω ηχεία.

Γενικώς είναι ένα αρκετά πολύπλοκο μαθηματικό μοντέλο, αλλά η ουσία είναι πως αν κάθε κυρίως κανάλι σε 2-καναλο έχει περιεχόμενο 100%, μετά το διαμοιρασμό παίζει κάτω από 30%.

Οι αλγόριθμοι είναι αρκετά πολύπλοκοι. Πχ παίζουν κάτι σενάρια να αφαιρείται από το κυρίως δεξί (προστίθεται με αντιθετη φάση) το 1/4 της τομης του με το αριστερό, ή κάτι τέτοια μπερδεμένα που δε γίνεται να τα θυμάται ανθρώπινος εγκέφαλος απ'εξω, εκτός κι αν τα έχει σχεδιάσει, και με σειρά ακροάσεων για επιβεβαίωση, και μετρήσεων βεβαίως. Απο τη μία πρέπει οι μετρήσεις των αθροισματων όλων των καναλιών (όσα κι αν είναι αυτά) να παραμένει σταθερά ίσο με το άθροισμα των 2 αρχικών, και ταυτόχρονα τα μισά δεξιά κανάλια του σεταπ αθροιζομενα να βγάζουν το δεξί, και μετρητικα να επαληθεύεται αυτό σε σωστά στημένο ιμερσιβ με μέτρηση στην mpl. Ακόμα κι η αξιολόγηση του πλάτους της εικόνας και του βάθους, όπως και της χωρικής πληροφορίας κι αν αυτή θα βγει από πίσω, έχει μοντελοποιηθει και ερμηνευτεί μαθηματικά για να περάσει σε αλγόριθμους.

Το τελικό στοίχημα είναι με στέρεο κάψα μικροφώνου προσομοίωσης αυτιών (το γνωστό πλαστικό κεφάλι), στην mlp, να καταγραφεί το αυθεντικό διναναλο περιεχόμενο, όταν παίζουν ένα σκασμό ηχεία, ενώ είναι γνωστό πως αυτό δεν είναι εφικτό με 2 μόνον ηχειακες πηγές (χρειάζεται μια ενιαία στέρεο κάψα, δηλαδή μηδενισμός της απόστασης μεταξύ των 2 αυτιών, και πάλι υπάρχει ντιπ λόγω αλληλεπιδρασης 2 πηγών, αναπόφευκτο).
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.551
Reaction score
2.148
Δεν βλέπω την αναλογία.

Άλλο να συγκρίνεις παντοκατευθυντικά ηχεία με δίπολα και στενής διασποράς, (ηχεία και καραμπόλες), και άλλο να συγκρίνεις την αίσθηση χωρου που δημιουργείται απο ανακλασεις με την αίσθηση χωρου που δημιουργείται απο άμεσο ήχο.
Ντεν συλλάβατε το πνεύμα μου Κύριε !
Δεν μιλούσα για αναλογίες ούτε για συγκρίσεις αρχιτεκτονικής ηχείων.

Για την διασπορά προσωπικών προτιμήσεων και ιδίως προτεραιοτήτων μιλούσα.
Στο "αξίζει, αλλά δεν αξίζει τον κόπο" , προηγείτο ένα "προσωπικά".
Αξίζει δε λέω, αλλά για 'ΜΕΝΑ δεν αξίζει τον κόπο. Υπο την ευρεία έννοια: και οικονομική και απαιτούμενου χρόνου απασχόλησης, ως προς την προσφερόμενη ευχαρίστηση. Πολύ λίγο με απασχολεί πως ακούγεται η αίθουσα και η πιστότητα αναπαραγωγής του μουσικού δρώμενου μεσα σ'αυτήν που απασχολεί (ίσως) περισσότερο τον Bhutia.

Για εσένα αξίζει. Για άλλους αξίζουν μόνο τα δυναμικά κι' ας μαμηθούν όλα τα υπόλοιπα. Για άλλους τα σιρόπια. Πάσσο
 


toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.551
Reaction score
2.148
Το ζήτημα είναι οικονομικό.

Και ξαναδιαβαζοντας την τελευταία παράγραφο που έγραψες:

Νομίζω πως το ίδιο λες και συ, εμμέσως.
Αξίζει μεν η ηχητική διαφορά, αλλά δεν αξίζει να δώσεις τόσα λεφτά.

Δηλαδή νομίζω πως αν σου χάριζαν 16 τεμάχια τζενελεκ the ones, σε ότι χρώμα θες, με προϋπόθεση να τα στήσεις στο χώρο σου και να ακούς dolby atmos και upmixing, και πάρε δώρο κι όσα σαμπ θες, ε, νομίζω δε θα τα γύριζες πίσω στο μαγαζί, να έλεγες "όχι μωρέ, δεν αξίζει τον κόπο". 😜🤣😝
Το ίδιο λέω, όχι εμμέσως αλλά άμεσα (νόμιζα οτι ήμουν εύκολα κατανοητός)
Αλλά με το ζήτημα να είναι όχι μόνο οικονομικό, αλλά και βα-βού-ρας, το έχω δοκιμάσει, μη ξεχνάς, με 6 ηχεία συν 3 σαμπ και ξέρω.

Η ζωή είναι μικρή Θείο και έχω φάει και το μεγάλο κομμάτι. Σιγά μη στήνω ικριώματα για 16 κομμάτια, σιγά μην πρέπει να απομονώνομαι σε "ντεντηκέιτεντ" (το μισώ αυτό) για να τα ακούσω, σιγά μην αφιερώσω τις απαιτούμενες εργατοώρες για "την αίσθηση αίθουσας".

Οσο κι' αν σε σοκάρει, θα τα γύριζα τα ρημάδια στο μαγαζί
(εμμμ... θα κράταγα δύο, εμμμ... κι' άλλα δύο, εμμμ... κι' άλλα δυό ποτέ δεν ξέρεις).

Αν τώρα μου χάριζες μια Mc Laren, αυτήν δεν θα στην επέστρεφα
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.713
Reaction score
58.441
...
Γενικά το πλάτος της εικόνας που απολαμβάνεις σε τέτοιο ιμερσιβ σεταπ, είναι αδιανόητο για οποιοδήποτε τυπικό σεταπ 2 καναλιών. Αν προσέξεις στις ακουστικές του εντυπώσεις ο γκεομιατ το εντόπισε πολύ πολύ σωστά.
...
Όπως εντόπισε ότι...θα μπορούσε να ζήσει και χωρίς αυτό... :wink:
Αν θα με απασχολούσε κάτι,είναι να δινόταν η ανωτέρω απάντηση απευθείας στο αρχικό ερώτημα,δηλαδή στο αν γίνεται απαλλαγή των μπροστινών ηχείων από κάποιο ποσοστό ενέργειας...
Πετάνε ή δεν πετάνε τα βιολιά ?
Ασχολίαστο θα μείνει αυτό ? :D
Αμ, η τούμπα ? πετάει ή όχι ?
Το στοιχείο με τα βιολιά έχει ξεκαθαριστεί προ πολλού,παραμένοντας ως εσωτερικός αστεϊσμός...
Όσο για την τούμπα,αναρωτιέμαι αν με τις κωλοτούμπες ο ενδιαφερόμενος θ'άκουγε...ανάποδο immersive. :roflmao:
...
Αν τώρα μου χάριζες μια Mc Laren, αυτήν δεν θα στην επέστρεφα
Το ζήτημα ακόμα και τότε θα ήταν να έχεις πίστα κοντά σου για να την αξιοποιούσες...Αλλιώς αν ήταν να τη θαυμάζεις φυλαγμένη σε γκαράζ ή σκέτη βόλτα στην παραλιακή το ΣΚ...Let the sour cherry be absent.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.111
Reaction score
85.636
αξίζει, αλλά δεν αξίζει τον κόπο
Το ίδιο ισχύει και για τα mp3 και τα FLAC.
Μια χαρά ακούμε και με τα mp3, και το Spotify.

Μια χαρά ακούμε και με το Sonos. Ένα τεμάχιο αρκεί.

Μια χαρά βλέπουμε και ταινία σε 40αρα tv. Από nova.

Συνολικά αυτο το χόμπι αξίζει, αλλά δεν αξίζει τον κόπο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.632
Reaction score
138.642
Αν θα με απασχολούσε κάτι,είναι να δινόταν η ανωτέρω απάντηση απευθείας στο αρχικό ερώτημα,δηλαδή στο αν γίνεται απαλλαγή των μπροστινών ηχείων από κάποιο ποσοστό ενέργειας...
Νομίζω πως απαντήθηκε επαρκώς.
Όπως εντόπισε ότι...θα μπορούσε να ζήσει και χωρίς αυτό... :wink:
Α, πολύ αμφιβάλλω. 😂😉

Ρίχνω το μικρόβιο, και η εξάπλωση είναι εγγυημένη. 😎

Τελικώς όμως, όσον αφορά το πλάτος της μουσικής σκηνής, το εν λόγω σχόλιο του γκεομιατ ήταν προφορικό, μεταξύ μας, δεν το αποτύπωσε γραπτώς, ειδάλλως θα το θυμόσουν, είμαι βέβαιος.

Μόνον αυτό έγραψε (πήγα να τσεκάρω):

ο εγκέφαλος τροφοδοτήθηκε με εντελώς καινούργιο τρόπο!!
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα αφενός το ξάφνιασμα (σε γνωστές ηχογραφήσεις) του τύπου "από που μας ήρθε τώρα αυτό", αφετέρου την απόλαυση του διαχωρισμού κάποιων οργάνων ή φωνών με τρόπο εντυπωσιακό σε σχέση με το δικάναλο.
Αμα το δει ο γκεομιατ είμαι σίγουρος ότι θα περιγράψει αυτό που λέω για το πλάτος της σκηνής με καλύτερο τρόπο απ'αυτον που το λέω. 🤣😁😂

Κι είναι βέβαιο αυτό, διότι επί σειράς ωρών ακούγαμε δικαναλες ηχογραφήσεις, αλλά πάντα με upmixing. 😎



Συνολικα αν μπορώ να κάνω ένα ρεζουμέ:

Εν συντομία, η διαφορά μεταξύ δικαναλης και πολυκάναλης αναπαραγωγής (upmixing) ενός δικάναλου μουσικού αρχείου, μπορεί εύκολα να παραλληληστεί με τη διαφορά ακρόασης του ίδιου κομματιού από 2 ηχεία ή ένα ζευγάρι ακουστικά.

Το μονοφωνικό περιεχόμενο, στα ηχεία θα γίνει φαντομ κεντρικό, ή τουλάχιστον αυτός είναι ο θεωρητικός στόχος, ενώ στα ακουστικά θα αναπαραχθεί νοητικά στο κέντρο του κεφαλιού μας.

Το εύρος της στερεοφωνιας, στα ηχεία θα έχει γωνία 60°, ενώ στα ακουστικά 180°.

Το ιμερσιβ απμιξινγκ πλησιάζει προς τα ακουστικά..😎

Αλλά με τις εξής διαφορές:

Οι αλγόριθμοι upmixing δικάναλου στο ιμερσιβ, αποφεύγουν την εστίαση στο κέντρο του κεφαλιού μας, δικαίως, και καταφέρνουν να παραμένει εμπρός το κεντρικό είδωλο του μονοφωνικού περιεχομένου, όπως μια φωνή.

Ταυτόχρονα, το πλάτος της σκηνής, αποφεύγουν (δικαίως) να το κάνουν 180°, και παίζει (αναλόγως ηχογραφησης ίσως) μεταξύ 90-120°.

Στο αμιγώς πολυκαναλο υλικό, υπάρχουν ανέτως και αναπαραγονται άριστα όλες οι δυνατότητες των ακουστικών, και προσαυξημενες (εστίαση στο κέντρο του κεφαλιού μας ή και πίσω ή/και πάνω από αυτό, και πλάτος μουσικής σκηνής 180-360° και με επέκταση στον κάθετο άξονα και προς κάθε κατεύθυνση).
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.713
Reaction score
58.441
Νομίζω πως απαντήθηκε επαρκώς.
Α, πολύ αμφιβάλλω. 😂😉
Ρίχνω το μικρόβιο, και η εξάπλωση είναι εγγυημένη. 😎
Τελικώς όμως, όσον αφορά το πλάτος της μουσικής σκηνής, το εν λόγω σχόλιο του γκεομιατ ήταν προφορικό, μεταξύ μας, δεν το αποτύπωσε γραπτώς, ειδάλλως θα το θυμόσουν, είμαι βέβαιος.
Μόνον αυτό έγραψε (πήγα να τσεκάρω):
Καθένας έχει δικαίωμα ν'αμφιβάλλει όσο θέλει...Ο ίδιος θυμάμαι πρόσφατο σχόλιο σε νήμα που παρακολουθώ:
geomiat said:
...
Πολυκάναλα ψήνομαι μόνο σε κινηματογράφο, στη μουσική αποσυντονίζομαι, έρχεται διαφορετικά η πληροφορία. Όταν βλέπω μουσικά δρώμενα, αντέχω τον πολυκάναλο ήχο, περιμένω και έναν σκληρό -μπακαπ αρχείων γράφεται στα φόρουμ- από ένα "τομάρι :fuckyou:" , να ακούσω με την ησυχία μου.
Πιθανό να είναι το επόμενο παιχνίδι ακρόασης. ..
...
Συνολικά αυτο το χόμπι αξίζει, αλλά δεν αξίζει τον κόπο.
Υπάρχουν πάντα χόμπι που καθένας θα μπορούσε να θεωρεί αξιότερα... :wink:
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.632
Reaction score
138.642
το έχω δοκιμάσει, μη ξεχνάς, με 6 ηχεία συν 3 σαμπ και ξέρω.
Δεν ξεχνώ. 👍👍👍👍

Είναι μεγάλη αλήθεια πως έκανες πρωτοποριακό σεταπ μια εποχή μαύρης μαγείας καλωδίων, όταν κοιμόμασταν όλοι μας τον βαθύ ύπνο του χαϊ ενδ.

Ωστόσο, από τότε, έχουν αλλάξει αρκετά πράγματα, και το ολοκληρωμένο ιμερσιβ είναι ένα νέο πακέτο διαφορετικών δυνατοτήτων και περιγραφής, που ξεφεύγει πολύ από τα τότε δεδομένα που δοκίμασες.

Πολύ όμως, μεγάλες διαφορές. Τόσο σε δυνατότητα δυναμικού και συχνοτικου εύρους εκάστου καναλιού (κάθε ένα κανάλι ταβανιού έχει ίδιες δυνατότητες με κάθε μέιν) και τα στριμ ήχου μπορούν να εκμεταλλευτούν αυτό το γεγονός με τα νέα φορματ ώστε να επιτύχουν ανάπλαση ενός ηχητικού object σε οποιοδήποτε σημείο της νοητής ηχοσφαιρας με απόλυτα πειστικό τρόπο.

Αυτά, την εποχή που πειραματιστηκες, ήταν στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας..
θυμάμαι πρόσφατο σχόλιο
Και γω, διότι εγώ προφανώς είμαι το τομάρι, και "το επόμενο παιχνίδι ακρόασης" του γκεομιατ θα είναι ένας σκληρός δίσκος μουσικής με πολυκαναλα έως ιμερσιβ, που θέλουν 2,5 ζωές για να τα ακούσεις όλα... 🤣😁😂

Εν τω μεταξύ, μετά το πρώτο σοκ, και την αδράνεια τόσων ετών ακρόασης, αυτά σύντομα συνηθιζονται, δεν είναι δα τίποτα σπουδαίο.

Μετα, δε ξεσυνηθιζονται. Επιστροφή στη μονοφωνια δε παίζει, αν συνηθίσεις στο στέρεο, θα σου λείπει η ανάλυση στον άξονα.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.713
Reaction score
58.441
Δεν ξεχνώ. 👍👍👍👍
...
Αυτά, την εποχή που πειραματιστηκες, ήταν στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας..
Άμα κιόλας το όλο setup δεν είναι διευθετημένο by the book σε κάθε λεπτομέρεια,θα παραμένει στη σφαίρα της... φαντασίωσης. :sneaky:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.632
Reaction score
138.642
Άμα κιόλας το όλο setup δεν είναι διευθετημένο by the book σε κάθε λεπτομέρεια,θα παραμένει στη σφαίρα της... φαντασίωσης. :sneaky:
Σα την ευκολία του μονοφωνικού, δεν έχει. 😏




ΥΓ.
Το εύκολο σενάριο σήμερα, είναι πολυκαναλα ακουστικά. Πραγματικά εύκολο, αλλά οι κριτικές ανθρώπων που ξέρουν, λεν πως δεν πλησιάζουν σοβαρά ηχειακά ιμερσιβ σετάπ, αλλά εύκολα ξεπερνούν τυπικά σαλονάτα. 😉

ΥΓ. 2. Επεξεργαστές τύπου τρινοβ, ξεπερνούν πολλαπλούς σκοπελους της μη by the book τοποθέτησης, αποδεδειγμένα. 😎
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.088
Μηνύματα
2.961.664
Members
38.286
Νεότερο μέλος
MichaelK
Top