Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.831
Reaction score
76.331
Πωωωωω, είχε 2 γεμάτες θέσεις φόρτισης και περίμενε 1 ακόμα αυτοκίνητο; Καταστροφή! :rolleyes:
 


Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.831
Reaction score
76.331
Εγώ δεν θα πάρω ακόμη γατί μπορεί να έχω παροιμιώδη υπομονή αλλα έχω και συγκεκριμένες ανάγκες.
Το επόμενο σε 2-3 χρόνια φυσικά θα είναι ηλεκτρικό.

Το άρθρο όμως είναι γελοίο.
 

MAD

Σιαρτάκιας
Μηνύματα
5.255
Reaction score
1.167
Το άρθρο (εάν κατάλαβα καλά), είναι υπέρ των ηλεκτρικών, απλά τονίζει, ότι θα πρέπει να γίνουν και άλλες θέσεις φόρτισης, γιατί τώρα είναι σχεδόν ανύπαρκτες!
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.573
Reaction score
98.643
Το άρθρο ( του Pronews μη χε...) επικεντρώνεται στο πόσο πλήρωσε ο άλλος για το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο, με την γνωστή χαιρέκακη αντικειμενικότητα του συγκεκριμένου site που έχει πάρει προ πολλού διαζύγιο από την αλήθεια, αφού μιλάει για 100.000 ή 150.000.

Μόνο που το Model 3 έχει γύρω στις 60.000, ενώ το Enyaq 38.000 €.
 




Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.831
Reaction score
76.331
Ήθελε την επόμενη μέρα το Ντολμαδάκι να παίξει, πήγαμε στο κάτω κομμάτι που έχει άπλα και είναι ίσιο, όλα καλά.
Εκεί που πήγαινε βλέπει μπροστά της και ελαφρά δεξιά τον παπυροθάμνο, πάει να κόψει κι αντ' αυτού γκαζώνει, πανικοβάλλεται και τον περνάει απο πάνω με άλμα! :roflmao:


Αργότερα κούρεψα μια δοκιμαστική όλο το γκαζόν εκτός άκρων και πολύ απότομων σε λιγότερο απο ώρα. Στο πολύ αργό γκάζι και με χαμηλή ταχύτητα λάμας!
Η βόλτα καταναλώνει λίγη μπαταρία, το κούρεμα πολλή.

Οι 3 μπαταρίες (10+10+5=25 Ah) φορτίζουν με 1600W wallbox φορτιστή σε μία ώρα και κάτι.

20220422_131349.jpg



20220422_120949.jpg
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.562
Reaction score
84.087
Τι γίνεται με το “κινούμαι ηλεκτρικά 2”;
Υποτίθεται θα άνοιγε τον Απρίλιο
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.882
Reaction score
136.975
Οι 3 μπαταρίες (10+10+5=25 Ah) φορτίζουν με 1600W wallbox φορτιστή σε μία ώρα και κάτι.
Για τις μπαταρίες, ισχύουν τα βασικά:
(δε τα λέω βασικά για σένα, υποθέτω τα γνωρίζεις)

1. Τις αποθηκεύεις με φόρτιση ιδανικά περί το 50-60%. Αν ο συνδυασμός wallbox που έχεις δε σου δείχνει ποσοστό φόρτισης, θα πρέπει να σκαρφιστείς κάτι, ώστε να μη τις αποθηκεύεις φουλ φορτισμενες.

2. Για να κάνεις δουλειά, αν φτάνει το 50% της συνολικής χωρητικότητας, τότε τις φορτίζεις μέχρι το 80% και σταματάς στο 30%. Γενικά το 30-80% είναι ο χρυσός κανόνας χρήσης για όλες τις μπαταρίες λιθιου. Επόμενο σκαλοπάτι το 20-80%.

3. Αν χρειάζεσαι όλη τη χρήσιμη χωρητικότητα, τότε τουλάχιστον ξεκίνα χρήση αμέσως μόλις φορτιστει πλήρως, δηλαδή μη το αφήσεις να κάθεται φορτισμένο 100%.

4. Αν γίνεται μη τις ξελιγωνεις τις μπαταρίες μέχρι 0% να ψοφήσουν, τις γ@μ@ς ασαλιωτα. Φυσικά, αν χρειάζεται όντως, ή αν βγάζεις γούστα, γ@μ@ τες ασαλιωτα, ου στα δγιαλο δηλαδής.🤣😁😂

5. Μια φορά το έτος, ένας πλήρης κύκλος 100%-0% είναι χρήσιμος στη βαθμονόμηση, αν αυτή βέβαια σε ενδιαφέρει.

Αυταααααααααα..


Οι νέες μπαταρίες lpf των Τεσλα, λένε πως δεν έχουν ανάγκη, ας φορτιζουν συνεχώς μέχρι 100%. Αυτό φυσικά δεν ισχύει, κι αυτές φθείρονται πολύ περισσότερο αν τις πηγαίνεις μέχρι 100% συνεχώς. Ωστόσο αυτές χάνουν πολύ τη βαθμονόμησή τους, δηλαδή απαιτούν συχνά ένα 0%-100% ώστε να είναι αξιόπιστη η ένδειξη υπολοίπου. Προτείνεται 1 φορά το μήνα, αν βέβαια σε ενδιαφέρει ιδιαίτερα η ακρίβεια βαθμονόμησής τους.
 

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.831
Reaction score
76.331
Θα φορτίζεται 30-40 φορές το χρόνο, δεν πρόκειται ν' ασχοληθώ με τις μπαταρίες όπως δεν ασχολούμαι (τρίτος χρόνος για τις 2, δεύτερος για τις άλλες 2) με τα μπορντούρια-φυσητήρι-τρίμμερ Stihl.

100% πάντα γιατί είναι μόνο 3 μπαταρίες στις 6 θέσεις, όσο χρειάζεται ο δικός μου κήπος. Έχουν 3 χρόνια εγγύηση και αν χαλάσει μετά μία, αλλάζεις μία.

Και αν γίνει η στραβή, λύνεται η μπαταρία:


Voltage56
Battery Power TypeLithium-ion
Cell SupplierSamsung SDI
Cell Model NumberUR18650NSX/INR18650-25R(5)
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.882
Reaction score
136.975
Όλα αυτά για μια φόρτιση την εβδομάδα και αν ... Δηλαδή 20 χρόνια για να πέσουν 20%
Αυτό ακριβώς ισχύει στα περισσότερα ev για κίνηση εντός πόλης.

1 φορά τη βδομάδα θα μπορούσε να φορτίζει πολύς κόσμος, με ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που βγάζει πχ 210χλμ μέσα στην πόλη και καθημερινά οι απαιτήσεις είναι 30χλμ.
30*7=210

Το δικό μου μέσα στην πόλη βγάζει ανέτως 500χλμ και μέσο όρο χρειάζομαι 70 τη μέρα, αρα 1 φορά τη βδομάδα;

Χαχαχαχαχαχαχα, όχι, δε πάει έτσι. 😎

Θινκ ev. 😉

Τες πα, σιγά σιγά θα τα κάνετε κι εσείς αυτά, μηχανικά, χωρίς σκέψη. Κι εγώ έλεγα πριν το πάρω ότι θα φορτίζω 1 φορά τη βδομάδα, αντε 2 το πολύ.
Μετά απο τόσο καιρό χρήσης, έμαθα, συνήθισα σε άλλο τρόπο σκέψης. Τώρα; Πρακτικά κάθε μέρα το κουμπώνω στη μπριζα, να είναι στο 70%, καλά είναι εκεί, φορτίζει και πολύ γρήγορα το λίγο που θέλει. 😎

Και στο Εβόρα στο βουνό που πάω, όπου φτάνω με 53% αν ξεκινήσω με 90%, θα το βάλω σε μια σουκο για να πάει 64% όσο θα τρώω, κι ας μη χρειάζεται. Φυσικά χωρίς άγχος. Είναι τρόπος χρήσης. 😎
 



symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.497
Reaction score
7.882
Κι εγώ έλεγα πριν το πάρω ότι θα φορτίζω 1 φορά τη βδομάδα, αντε 2 το πολύ.
Μετά απο τόσο καιρό χρήσης, έμαθα, συνήθισα σε άλλο τρόπο σκέψης. Τώρα; Πρακτικά κάθε μέρα το κουμπώνω στη μπριζα, να είναι στο 70%, καλά είναι εκεί
Έψαχνα λίγο σχετικά με αυτό, θυμόμουνα και τα διαγράμματα που είχες ποστάρει όπως αυτό:

1651133697878.png


Έπεσα όμως και πάνω σε αυτό:

όπου ο τύπος λέει ότι το κάθε "cycle" (όπως εννοείται στο διάγραμμα) δεν είναι ένα πλήρες cycle. Οπότε φτιάχνει παρακάτω το πινακάκι με το "work done" όπου βγαίνει πως το 65-75 έχει πολύ μεγαλύτερη πτώση για το ίδιο έργο!

Έψαξα λοιπόν να βρω την original έρευνα:

και είδα ότι για το συγκεκριμένο κομμάτι (Dynamic Stress Test Cycling) λέει το εξής:
"For each test, the cell first starts at a set SoC level and the DST profile is applied repetitively until the set stop level is reached. The cell is then recharged back to the starting level at a 1 C-rate to finish one test cycle."

Μήπως λοιπόν τελικά έχει δίκιο ο accubattery;

Εγώ δεν το έχω εφαρμόσει ακόμα το "λίγο και συνέχεια", οπότε δεν ανησυχώ, αλλά σκεφτόμουν μήπως το ξεκινήσω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.882
Reaction score
136.975
Μήπως λοιπόν τελικά έχει δίκιο ο accubattery;
Όχι. 😂😁🤣

Στις λεπτομέρειες κρύβεται η πραγματικότητα, διότι τα ανωτέρω στοιχεία αφορούν συγκεκριμένες συνθήκες για συγκεκριμένα κελιά.

Το πρόβλημα με τους δενδριτες δεν υπολογίζεται ούτε η εκάστοτε ψύξη.

Δηλαδή στο 100% (και γενικώς όσο κει πάνω ψηλά το πας) η πτώση χωρητικότητας είναι σημαντική αναλόγως του χρόνου που μένει ακινητοποιημενο το κελί στην 100% φόρτιση.

Δηλαδή ενώ το 85-25 βγαίνει έστω για λίγο καλύτερο από το 75-25 στον πίνακα work done, στην πραγματικότητα το 75-25 είναι σαφώς καλύτερο.

Ο χρόνος ακινητοποιημενου οχήματος είναι σημαντικό ζήτημα, και το αυτοκίνητο δεν είναι όλο το 24-ωρο στο δρόμο, όπως ένα πείραμα με τα σελς.

Περί του 50% είναι το ασφαλέστερο σημείο ακινητοποίησης για τις 23 ώρες κάθε 24-ωρου που μένει ακίνητο το ΙΧ σου.

Για τη μεγάλη παραγωγή έργου, όπως έχουμε πει, φορτίζεις 100% και φεύγεις αμέσως μόλις φορτίσει, έχω φύγει αρκετές φορές με 93-97% καθώς το είχα προγραμματίσει να φορτίσει Μαξ για ταξίδι, όπου θα γράψει πολλά χιλιόμετρα (μεγάλο έργο).

Για τη μισή ώρα δρόμου την ημέρα, που θα πάω στη δουλειά, που οριακά ζεσταίνονται σωστά οι μπαταρίες, όλα αυτά δεν έχουν νόημα.

Το 25-75 είναι πολύ σωστό γενικά, και στις κρύες μέρες του χειμώνα καλό είναι να μη πέφτει κάτω από 40%.

Δηλαδη, χειμώνα 40-75 και καλοκαίρι 25-75.

Και για μεγαλύτερο ταξίδι φορτίζεις 90-100% και φεύγεις asap.

❤❤❤❤❤❤❤


🎉💋💜💕😘😍☺💏💚💝💗💓💖💞


Πάμε τώρα σε φόρτιση της προκοπής επί ελληνικού εδάφους.

KIA EV6 στα ΣΕΑ Αταλάντης:

(ο φορτιστής δίνει Μαξ 200 αμπέρ, οπότε αναλόγως αρχιτεκτονικής τα 400 βολτ οχήματα θα παίρνουν 80 κιλοβατ και τα 800 βολτ θα φτάνουν 160 κιλοβατ)

FB_IMG_1651134345569.jpg



Σε 24 λεπτά πήρε 50 κιλοβατωρες!



FB_IMG_1651134360234.jpg


Στο 64% έπαιρνε 156 κιλοβατωρες!


Και το όχημα (Ελληνας)

FB_IMG_1651134352629.jpg


FB_IMG_1651134356376.jpg


Αυταααααααααα
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.497
Reaction score
7.882
Το 25-75 είναι πολύ σωστό γενικά, και στις κρύες μέρες του χειμώνα καλό είναι να μη πέφτει κάτω από 40%.
ΟΚ, οπότε προς το παρόν λέω να μην αλλάξω συνήθειες.

Τις περισσότερες φορές το βάζω όταν πέσει γύρω στο 35%. Το βράδυ κατά τις ώρες του νυχτερινού φορτίζει μέχρι το 80κάτι.

Όμως:
- αφενός το "80κάτι" είναι λίγο λιγότερο λόγω του πάνω buffer.
- αφετέρου οι "κρύες νύχτες του χειμώνα" δεν με επηρεάζουν τόσο γιατί είναι σε κλειστό γκαράζ, οπότε η θερμοκρασία δεν πέφτει ποτέ πάρα πολύ.
 


Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.603
Μηνύματα
2.945.930
Members
38.207
Νεότερο μέλος
Babis Ef
Top