Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Μηνύματα
16.275
Reaction score
19.054
Τι σχέση έχει το μάστερ τείπ με το μάστερ φάϊλ του pcm ?
Μην λές χοντράδες.
Άι, καλά. Εγω έχω σχηματίσει δική μου "ορολογία" για το τι είναι "master" στα διάφορα στάδια pre και post production της μουσικής διαδικασίας και τι πρέπει να διατηρηθεί σωστά. Κάθε τi που μπορείς με ασφάλεια να κάνεις fall back και να το ξαναδουλέψεις. Δώσε μου εμένα τα multitrack masters (μάστερ τα λέμε και αυτά) να σου κάνω εγω μια μίξη μούρλια και για 5.1 όχι τα "μαγικά" που κάνουν οι μαστεράδες απο στέρεο μίξ και κοροιδεύουν τον κόσμο (ούτε καν απο stems). :D Άσε που και ιστορικά άλλο λέμε master ανα εποχή και μέσο εγγραφής, αλλά τώρα με το digital αποθήκευση αρχείων .... Τι σαν τα digital εγγραφές που διατηρούνταν σε reel to reel tapes.?

Τέλος πάντων εγω έχω δικές μου ορολογίες. Εσεις λέτε το final master για παραγωγή για διαφορά φορμάτ. Έτσι "παίδευα" και τον @alexis με τα raw files που του έλεγα, :) και για αυτό αυτά που έγραψα ήταν για αυτόν, σαν ¨συνέχεια" κάποιας παλαιάς ανταλλαγής πόστ μας.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.600
Reaction score
30.498
Δεν υπάρχουν multi track masters.
Υπάρχει μόνο το final mix (το οποίο είναι το τελικό αρχείο που πάει για να γίνει mastering), και το αρχείο που θα προκύψει από το mastering και είναι το master file.

Δεν υπάρχει κάτι άλλο. Δεν ξέρω γιατί κάνετε τη ζωή σας δύσκολη και γιατί δημιουργείτε αρχεία και ονόματα που δεν υπάρχουν στο workflow.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.019
Ναμμ '22 έκανε πρώτη εμφάνιση ένα πολύ σοβαρό τριδρομο ηχείο της fluid με μια κόρνα "Να" με το συμπάθιο στο ριμπον τουιτερ, και 2 γουφερ.

Να ξέρετε. 😎
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.600
Reaction score
30.498
:rolleyes:

Screenshot_20220613-111256_Gallery.jpg



 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.600
Reaction score
30.498
5 Atmos mastering engineers κουβεντιάζουν μεταξύ τους, για .... τεσσερισήμισι ώρες. :biggrin:

Καλή διασκέδαση

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.019
Θα το δω στον προβολέα, με απμιξινγκ, μαλτ, ξηροκαρπια, όλο το πακέτο. :party:


ΥΓ.
Το φρέσκο fluid στον αμίρ ήταν προπαραγωγής, δε στρέχει.
Βεβαίως οι μετρήσεις του ήταν εξαιρετικές. Στο βερτικαλ, μπορεί να είναι και πλεονέκτημα η συμπεριφορά του, αλλά κάτσε να δούμε το παραγωγής μοντέλο.
Στην ναμμ ήταν η πρώτη επίσημη παρουσίαση, και κάποιοι κάποιοι το ξεχώρισαν. Τα λεφτά του είναι πολύ καλά, και σε αυτά τα λεφτά, παίζει να είναι τρελή χρυσή ευκαιρία.

Σημειώστε δε, ότι είναι κλειστό. Δεν έχει τρύπα. Δε φυσάει αέρα από τρύπα. Δε ξέρω αν με εννοείτε. 😎❤

Κι άμα παιζ από 40, τότε θα δουλέψει ε-ξαι-ρε-τι-κά από 80 με σαμπ από κάτω. 😎
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.600
Reaction score
30.498
Αύριο να γράψεις τι κατάλαβες. :biggrin:
Να πέσουν και μερικά κάστρα, όχι πως δεν τα ξέρουμε βέβαια.

Το έχω δει δύο φορές.
Επανάληψη μήτηρ μαθήσεως. :biggrin:
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.600
Reaction score
30.498
Δεν είναι masterclass, κουβεντούλα είναι σαν είχαν πάει για καφεδάκι, αλλά μέσα σε όλο αυτό το χρόνο βγαίνουν και καλές πληροφορίες και για τον ακροατή. Και για εμένα που μου αρέσει να μαθαίνω τα in house των studios. Τα περισσότερα τα έχω γράψει και εγώ διάσπαρτα σε διάφορα θέματα.

Θα μας πει αύριο ο Κώστας. Να κρατήσει σημειώσεις. 🙂
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.736
Reaction score
16.354
Άι, καλά. Εγω έχω σχηματίσει δική μου "ορολογία" για το τι είναι "master" στα διάφορα στάδια pre και post production της μουσικής διαδικασίας και τι πρέπει να διατηρηθεί σωστά. Κάθε τi που μπορείς με ασφάλεια να κάνεις fall back και να το ξαναδουλέψεις. Δώσε μου εμένα τα multitrack masters (μάστερ τα λέμε και αυτά) να σου κάνω εγω μια μίξη μούρλια και για 5.1 όχι τα "μαγικά" που κάνουν οι μαστεράδες απο στέρεο μίξ και κοροιδεύουν τον κόσμο (ούτε καν απο stems). :D Άσε που και ιστορικά άλλο λέμε master ανα εποχή και μέσο εγγραφής, αλλά τώρα με το digital αποθήκευση αρχείων .... Τι σαν τα digital εγγραφές που διατηρούνταν σε reel to reel tapes.?

Τέλος πάντων εγω έχω δικές μου ορολογίες. Εσεις λέτε το final master για παραγωγή για διαφορά φορμάτ. Έτσι "παίδευα" και τον @alexis με τα raw files που του έλεγα, :) και για αυτό αυτά που έγραψα ήταν για αυτόν, σαν ¨συνέχεια" κάποιας παλαιάς ανταλλαγής πόστ μας.
να βάλουμε και τα ...stems στη ζωή μας να έχουμε να ....μπερδευόμαστε! :p
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.600
Reaction score
30.498
να βάλουμε και τα ...stems στη ζωή μας να έχουμε να ....μπερδευόμαστε! :p
Ναι, εδώ δεν μπορούν να καταλάβουν γιατί το Atmos έχει λιγότερο eq και compression από το stereo, τα stems μας μαραναν. 😅

Η πλάκα είναι πως όσοι μιλάνε για καθαρό και ασυμπίεστο ήχο, πλέκουν εγκώμια στο stereo και χλευάζουν το Atmos, ενώ θα έπρεπε να κάνουν το αντίθετο. 🙂
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.019
Θα μας πει αύριο ο Κώστας. Να κρατήσει σημειώσεις. 🙂
Δεν νομίζω πως θα το δω σήμερα, δεν προλαβαίνω. Ίσως, κάποια στιγμή στο επόμενο σβκ. Μπήκε στο πρόγραμμα κάποτε θα το δω.

Καλύτερα να μεταφέρεις εσύ που το είδες και 2 φορές, ένα ρεζουμέ.
Η πλάκα είναι πως όσοι μιλάνε για καθαρό και ασυμπίεστο ήχο, πλέκουν εγκώμια στο stereo και χλευάζουν το Atmos, ενώ θα έπρεπε να κάνουν το αντίθετο. 🙂
Ου γαρ οιδασι τι ποιούσι. 😜

Τουλάχιστον μας χαρίζουν γέλιο. 🤣



ΥΓ.
Θέλω να ακούσω άλλη μια φορά ολόκληρο το νέο Blue ray του Eric Clapton, το οποίο είναι με dolby atmos, και θα σας μεταφέρω τις αναλυτικές μου εντυπώσεις, πραγματικά το αξίζει αυτή η υπέροχη παραγωγή.

Συνοπτικά, γκ@μάει και γ@μοδέρνει. 😁😘
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.600
Reaction score
30.498
Συνήθως ότι γράφω μου έρχεται επειδή άκουσα κάτι σχετικό και το θυμήθηκα.
The other way around, δεν. 🙂

Η δεύτερη φορά ήταν πριν πολύ καιρό. Ίσως παίξει και τρίτη αν δεν έχω τι να κάνω, και θα γράψω έκθεση. 🙂

Αυτό που είπα για το compression, το οποίο βέβαια δεν θυμάμαι αν το άκουσα σε αυτό το video ή σε άλλο του Andrew Scheps επειδή έχω δεί πάρα πάρα πολλά, είναι ότι στο stereo, για να ακούσεις όλα τα όργανα να παίζουν σωστά από δύο ηχεία, πρέπει να παίξεις με eq και compression, δεν γίνεται αλλιώς. Αν έχεις μια κιθάρα και ένα πιάνο πχ μέσα σε όλα τα άλλα, και αυτά τα δύο πατάνε το ένα το άλλο, πρέπει να αποφασίσεις ποιο θες και το άλλο θα το ρίξεις. Με αυτό τον τρόπο θα ακουστούν και τα δύο.
Από την άλλη στο Atmos, επειδή έχεις πολλά ηχεία δεν υπάρχει η ανάγκη eq και compression, τουλάχιστον όχι τόση όση και στο stereo, με αποτέλεσμα να μπορείς να μοιράσεις τα όργανα στο χώρο και να παίξουν καθαρά και ασυμπίεστα. Έτσι κ αλλιώς και στο χώρο εγγραφής να ήσουν τίποτα δεν έρχεται μόνο από μπροστά.

Στα Black Bird studios έκαναν ένα πείραμα. Έγραψαν μια μπάντα και είχαν ένα μικρόφωνο για κάθε ηχείο. Μετά έπαιξαν το πολυκάναλο αρχείο και το έγραψαν πάλι αλλά αυτή τη φορά είχαν ένα μικρόφωνο μπροστά από κάθε ηχείο.
Έπαιξαν πάλι το αρχείο και ήταν σαν να μην έφυγε ποτέ η μπάντα από το χώρο.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.019
Σε βινύλιο αν περάσεις όλη τη μπάντα, γίνεται σκατά θες δε θες, αλλά άμα το βάλεις σε πικάπ που να κοστίζει πάνω από 50.000 ευρώ, με κεφαλή που να κοστίζει πάνω από 5.000 ευρώ, τότε λένε παίζει καλύτερα από την ίδια την μπάντα (πάλι σκατα, αυτό δεν αλλάζει). 😂
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.600
Reaction score
30.498
5 Atmos mastering engineers κουβεντιάζουν μεταξύ τους, για .... τεσσερισήμισι ώρες. :biggrin:

Καλή διασκέδαση

To Dolby Atmos είναι ένα adaptable speaker format. Δεν είναι ένα format με καθορισμένο αριθμό ηχείων σαν το 5.1. To 5.1 ήταν ένα format με 6 ηχητικά σήματα. Αν δεν είχες ένα ηχείο δεν θα άκουγες τι παίζει αυτό το ηχείο. Στο Atmos μπορεί να γίνει κάτι σαν "σμίκρυνση" και να παίξει real time στο layout που έχεις. Η version του Atmos για ακουστικά δεν είναι Atmos, αλλά μια επέκταση. Το Αtmos είναι ενα speaker playback system, και δεν μπορεί να αντικατασταθεί.

Η version των ακουστικών βγαίνει από το ίδιο ADM file που παίζει και το Atmos. Εδώ έχουμε δύο εκδοχές. Την εκδοχή της Dolby και αυτή της Apple. Η Αpple διαγράφει εντελώς τον κώδικα της Dolby για το Binaural Rendering και κάνει τα δικά της. Μπορείς να τo ακούσεις μόνο με ακουστικά Apple, και επειδή η μετατροπή γίνεται στα ακουστικά, κάθε φορά που βγαίνει κάποιο update αλλάζει και το playback, συνήθως καλύτερο.

Και τα δύο formats προσπαθούν να σου δώσουν μια αίσθηση του χώρου ενός Atmos file, όχι να παίξουν Atmos, και το κάνουν με διαφορετικό τρόπο.
Υπάρχει το Head Transfer Function το οποίο εχει να κάνει με το πώς διαφέρει ο ήχος που προσεγγίζει το αριστερό και το δεξί αυτί, ανάλογα με το από πού προέρχεται. Ο εγκέφαλος έχει εξαιρετική ικανότητα να καταλάβει που είναι η πηγή επειδή υπάρχει μια διαφορά στον ήχο ανάλογα το αυτί. Αν κουνήσεις και λίγο το κεφάλι η διαφορά μεγεθύνεται και έτσι ο εντοπισμός είναι καλύτερος, ειδικά στο κάτω πεδίο, το επίπεδο που είναι το κεφάλι. Το πάνω επίπεδο είναι διαφορετική ιστορία γιατί αυτό που συμβαίνει είναι ότι προς τα πάνω το frequency response των αυτιών αλλάζει. Όταν κοιτάς μπροστά και ανάλογα το σχήμα του αυτιού η περιοχή 3.5khz - 4khz τονίζεται, και όσο η ηχητική πηγή ανεβαίνει αυτή η περιοχή φτάνει μέχρι και τα 8khz. Όλα αυτά στα ακουστικά γίνονται απλά πιο bright. Ο Dolby Βinaural Renderer εξαρτάται από το Head Transfer Function, ενώ της Αpple από το Head Tracking αν έχεις ακουστικά με Head Tracking.

Δυστυχώς με Binaural μικρόφωνο δεν μπορείς να καταγράψεις ένα Atmos Playback από ηχεία. Το έκαναν στα Capitol Studios και δεν δούλεψε.

Στα Black Bird Studios έκαναν ένα άλλο πείραμα. Έγραψαν μια μπάντα και είχαν ένα μικρόφωνο για κάθε ηχείο. Μετά έπαιξαν το πολυκάναλο αρχείο και ήταν σαν να περπατούσες ανάμεσα στη μπάντα.

Αυτά από τα πρώτα 10', με το κινητό. 🙂

Πάω σπίτι 🏠.....
 

Μηνύματα
16.275
Reaction score
19.054
Αν έχεις μια κιθάρα και ένα πιάνο πχ μέσα σε όλα τα άλλα, και αυτά τα δύο πατάνε το ένα το άλλο, πρέπει να αποφασίσεις ποιο θες και το άλλο θα το ρίξεις. Με αυτό τον τρόπο θα ακουστούν και τα δύο.
Από την άλλη στο Atmos, επειδή έχεις πολλά ηχεία δεν υπάρχει η ανάγκη eq και compression, τουλάχιστον όχι τόση όση και στο stereo, με αποτέλεσμα να μπορείς να μοιράσεις τα όργανα στο χώρο και να παίξουν καθαρά και ασυμπίεστα. Έτσι κ αλλιώς και στο χώρο εγγραφής να ήσουν τίποτα δεν έρχεται μόνο από μπροστά.
Αυτά γίνονται με το panning αριστερά δεξιά στην σκηνή και είναι μόνο όταν δυο ή περισσότερα όργανα παίζουν την ίδια νότα (ή κοντινές συχνότητες) και δεν μπορείς να ακούσεις καλά το ένα με το άλλο (masking), οπότε τα χωρίζεις. Αυτά που λέει δεν γίνονται με eq και compression αλλά με με eq και reverb σε stereo (μέχρι και πίσω απο το κεφάλι σου μπορείς να τοποθετήσεις ήχο) αλλά με κόστος στο phase που μπορεί να σου "στειλει" όλο το μίξ, προβλήματα που δεν έχει τόσο η πολυκάναλη εγγραφή (καθώς υπάρχει μεγαλύτερος χώρος να κινηθείς) αλλά πάλι στην μουσική τουλάχιστον (οι ταινίες είναι άλλο) μόνο λόγω θεωρητικής τεχνικής δυνατότητας .... δεν μπορείς να κάνεις ότι να είναι με το panning στην πράξη, καθώς η μίξη σου θα βγεί εντελώς ανισόρροπη (μπορείς αλλά δεν θα είναι καλό το αποτέλεσμα) . Επίσης γίνεται συνήθως για λόγους αίσθησης directivity του ήχου (καθαρότερο imaging που λέτε οι οντιοφίλ). Επίσης οι πολύ ταλαντούχοι το χρησιμοποιούν και για έλεγχο της αίσθησης των δυναμικών χωρίς να αυξάνουν το volume. Είναι πολλά τα κόλπα και οι τεχνικές και εξαρτώνται πολλά πράγματα απο τον καλό μηχανικό είτε ειναι στέρεο είτε πολυκάναλο είτε ότι θες. Δεν είναι έτσι απλά όσο "παρουσιάζονται" τα πράγματα απο βίντεο. Εμείς εντυπωσιαζόμαστε ίσως με αυτά που είμαστε άσχετοι. Αυτοί που ξέρουν ....

Πάντως ναι μπορεί να χρειαστεί να κάνεις drop κάποιο όργανο στο stereo (συνήθως κανα απο τα (πολλά) συνθ) γιατί σου κάνει το αποτέλεσμα muddy.

Όσον αφορά τα άλλα που έγραψες οι μάστεράδες είναι απλά για λουστράρισμα κα κυρίως για το φορμάτ που προορίζεται (ή για όλα, εαν αυτός είναι ο σκοπός). Όλα τα άλλα καθορίζονται στην μίξη και απο τις τεχνικές τοποθέτησης των μικροφώνων κατά την διάρκεια της εγγραφής (και στο πολυκάναλο). Αυτό θα αποτελέσει και θα δώσει την ελευθερία στο μίξινγκ για καλύτερο αποτέλεσμα (άστο το μάστερινγκ , αλλή σημασία και μεγαλύτερο (άλλον) "ρόλο" μπορεί να έχει στις ταινίες) . Μπορεί να έχεις καλύτερες τεχνικές δυνατότητες και δυναμικό για καλύτερο αποτέλεσμα και να έχεις κουκουρούκου αποτέλεσμα και στο πολυκάναλο.

Το master μόνο σαν λέξη είναι δικιάς μου "ορολογίας' . Το multitracks masters είναι μια χαρά mainstream ορολογία, δεν είναι δική μου.

Κακώς δεν ασχολούμαστε πιο πολύ με αυτά, θα καταλαβαίναμε πιο πολλά και για το χόμπι "μας".

Φυσικό και λογικό να καταρρέει μια εγγραφή που ηταν με πολυκάναλο στήσιμο όταν μεταφέρεται σε βινύλιο. Δεν φταίει το βινύλιο αυτό καθαυτό (με την εννοια που αναφέρθηκε). Βασικά το ίδιο ισχύει και για στέρεο μίξ. Ο ρόλος των μικροφώνων και τοποθέτησης τους είναι εντελώς διαφορετικός (ιδίως τα πίσω μικρόφωνα, που πιάνουν τις ανακλάσεις, οι αποστάσεις , οι γωνίες και ενα σωρό άλλα πράγματα ανάλογα τον σκοπό και για που και με τι μηχανήματα , προορίζεται να ακουστεί μια πολυκάναλη μίξη).
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.600
Reaction score
30.498
Αυτά γίνονται με το panning αριστερά δεξιά
Δεν θα το έλεγα..
με eq και reverb σε stereo (μέχρι και πίσω απο το κεφάλι σου μπορείς να τοποθετήσεις ήχο
Μου θυμίζεις το θείο από το Brooklyn.
 

Μηνύματα
16.275
Reaction score
19.054
Δεν θα το έλεγα..

Μου θυμίζεις το θείο από το Brooklyn.
Φυσικά γίνονται με το panning. Πως αλλιώς θα κάνεις "χώρο" για να μην "πέσει" το ένα πάνω στο άλλο ? Και ακριβώς επειδή στο πολυκάναλο έχεις αυτόν τον χώρο, έχεις καλύτερο αποτέλεσμα.
Γίνεται να χρησιμοποιήσεις και compression αλλά μόνο αφού δεν είσιαι ικανοποιημένος και σαν τελευταία κίνηση για να είναι όσο το δυνατόν λιγότερο. Μπορεί να το απαιτέι και η ηχογράφηση ή το είδος της μουσικής. Κυρίως στις χαμηλές εφαρμόζεται μεταξύ μπασου και kick drum (sidechain compression). Επίσης για να "κάτσει¨καλά στην μίξη, εαν και αυτό ανάλογα το είδος μουσικής (ροκ, ποπ, edm κλπ) σημάινει και άλλο πράγμα, για τον καθένα όντως χρησιμοποιείται για να μην πεφτουν οι συχνότητες των οργάνων η μια πάνω στην άλλη μην αφήνοντας κάποια να ακουστούν καθαρά ή χρησιμοποιείτι για να σταματήσεις το bleeding κατα την διάρκεια της εγγραφής που παρόλο την απομόνωση (συνήθως της ντραμς) διαφεύγει. Αλλά αυτό είναι άλλο απο τον "χώρο" που έχεις για να διαχωρίσεις τα όργανα και που είναι ατού για το πολυκάναλο και εκεί θα αναφερόταν, νομίζω, αυτός που το άκουσες, αλλιώς δεν έχει κάποιο νόημα να αναφερόταν σε αυτό το "υπερ" που έχει η πολυκάναλη επεξεργασία αλλά και εγγραφή (φυσικά όμως σε συνδυασμό με την μέθοδο arrangment των μικροφώνων). Αλλιώς, compreesion σαν εργαλείο κυρίως αφορά τα δυναμικά, ή το να κάνεις κάποιο όργανο η τη φωνή να ξεχωρίσει απο την μίξη και ως τέτοιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στο πολυκάναλο. Δεν βλέπω για ποιό άλλο λόγο τα ξεχωρίζει, αυτός που το διάβασες. Πάντως ναι με την καλύτερη διάταξη και άλλη χρήση των μικροφώνων κατά την πολυκάναλη εγγραφή (εαν και χάνεις την σύλληψη ανακλάσεων του χώρου που την αναπληρώνεις αλλιώς) μπορείς να πετύχεις να την βγάλεις με λιγότερο compression αλλά όχι λόγω κάποιας "ανωτερότητας" στην αναπαραγωγή (αλλά στην εγγραφή και πάλι δυνητικά).

Τελος πάντων δεν ξέρω τι διάβασες, πρποσπαθώ απλώς να το εξηγήγησω με αυτα που έχω διαβάσει και λάθος να κάνω πάντως, δεν είναι ανάγκη να καταφεύγεις σε ειρωνείες , που φαντάζομαι αυτή με τον θείο απο το Μπρουκλυν είναι κάποιους είδους ειρωνεία (άλλο ενα απο τα εξυπνακιστικά εσωτερικά σας αστεία). Πάει χάλασες και εσυ και σε είχα για "καλό" παιδί. χα χα.

Ποιός είναι ο θείος απο το Μπρουκλυν αλήθεια, εαν και σιγά μην μου πείς ε?. Όχι μόνο την πετάμε την ειρωνεία αλλά την αφήνουμε και σαν μυστήριο για να έχει καλύτερο "αποτέλεσμα" μεταξυ των μυημένων σε αυτήν. Έχει καλύτερο αντικτυπο. Μάλιστα. Μπράβο. Ωραία τακτική. Ωραία ψυχολογία στην πιάτσα της λαικής αγοράς. Ξέρω και εγω να την χρησιμοποιήσω αλλά δε θέλω άσε και μη σου πω τι μου θυμίζεις εσυ γιατί θα σε πειράξει πολύ).
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.619
Μηνύματα
2.946.392
Members
38.210
Νεότερο μέλος
Aris29
Top