Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
16.965
Reaction score
24.167
σχετικά είναι όλα αυτά, αν πχ στη Λάρισα το αφήσεις μισή ώρα σε ταχυφορτιστή (αν το πρόγραμμα βολεύει κλπ) επιστρέφεις και άνετα και οικονομικά.
 

Gio

Μηνύματα
293
Reaction score
185
Όχι, ρωτάω αν μπορεί να κάνει καμμία 300ρια χλμ, αν τό οδηγεί κάποιος, όπως θα οδηγούσε ένα βενζινοκίνητο, χωρίς να χρειάζεται, να κάνει στάσεις, υπολογισμούς καί τέτοια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.217
Reaction score
139.756
Εντελως άνετα θα πας δηλαδή, εννοείται.

Εκεί θα φορτίσεις για την επιστροφή.

Γω πάω συχνά Μεθώνη για ψάρι, και ξεκινάω από πλαγιαρι, πες από Περαία, μετά το αεροδρόμιο.

Με 80% ξεκινάω για Μεθώνη, ποτέ 100% για τέτοια μικρή απόσταση.

Αλλα για απόσταση που ξεπερνάει τα 160-170χλμ, με ταχύτητες αυτοκινητόδρομο, και μάλιστα 130, μη περιμένεις αυτονομία πάνω από 300χλμ.

Στο δρομολόγιο Περαία Θεσσαλονίκης έως Βόλο, στο γνωστό ξενοδοχείο στην παραλία μετά την εκκλησία, απόσταση 250χλμ από το σπίτι μου, τελευταία φορά που πήγα έφτασα με 12% μπαταρία, έλεγε είχα υπόλοιπο άλλα 80χλμ, δηλαδή σύνολο 330χλμ αυτονομίας, αλλά πήγαινα με 110-120 και ελάχιστα 130.


Γενικά στο ev αν θες να βγάλεις περισσότερα χιλιόμετρα με την αυτονομία της μπαταρίας, πας 10-20χλμ/ω πιο αργά.

Αυτό, διότι στα ΣΕΑ (με εξαίρεση της Αταλάντης που έχει 150-αρη) έχει ακόμα 50-αρηδες φορτιστές, που αργούν.

Φυσικά, αν δεις την μπαταρία να πέφτει κάτω από 20%, κάνεις μια μικρή στάση, έστω 10 λεπτά ρε αδερφέ, να πάρει λίγο ζουμί ακόμα, όσο πάρει μέχρι να πάρεις ένα καφέ, έτσι για άνεση.

Έχει στο infotainment πλοήγηση που σου λέει το υπόλοιπο της απόστασης, και πόσο βγάζει η μπαταρία. Σου προτείνει και στάσεις για φόρτιση. Γενικά δε παίζει να μείνεις, βγάζει 800 μηνύματα, σου δίνει λύσεις το ίδιο.

Κατέβασε κάνα app, να βλέπεις που έχει σταθμούς φόρτισης. Το στάνταρ είναι το plugshare.

Εγώ με την εμπειρία 32.000χλμ στο δρόμο με ev, μια χαρά μπορώ να κάνω πήγαινε έλα Θεσσαλονίκη Λάρισα χωρίς στάση φόρτισης, αλλά δεν πρόκειται να το κάνω, για κανένα λόγο. Απλώς θα προγραμματισω μια φόρτιση εκεί που θα πάω (Λάρισα) για όσο με βολεύει (δε χρειάζεται σε καμία περίπτωση να πάει 100%) και στην επιστροφή, αναλόγως ενδείξεων, αν χρειάζεται θα κάνω μια 10-λεπτη στάση, ένα καφέ, κάτι στα γρήγορα.

Δεν υπάρχει λόγος να προσπαθώ να δω πόσα θα βγάλει χωρίς φόρτιση, παν αυτές οι μέρες. Λαστ γιαρ.
 
Last edited:

Gio

Μηνύματα
293
Reaction score
185
Αν είναι έτσι τα πράγματα, τότε μάλλον για αυτοκίνητο πόλης μου μοιάζει, καί τά τριάντα καί κάτι που ζητάνε είναι πολλά.
 

Μηνύματα
6.999
Reaction score
5.550
Οι μηχανόβιοι είναι συνηθισμένοι με την ανάγκη ανεφοδιασμού σε βενζίνη στα 200χλμ.

Έτσι και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στα 200χλμ θα χρειαστεί να κάνεις μιας στάση για φόρτιση, είτε για να συνεχίσεις είτε για να επιστρέψεις.

Ακόμα και αμάξι με 80άρα μπαταρία να έχεις, πάλι τη στάση σου θα την κάνεις, δεν θα κάνεις μονοκοπανιά 400 χλμ, ακόμα κι αν σου δίνει τέτοια αυτονομία το αμάξι από 100% μέχρι 0 με 130χλμ/ώρα. Πάντα στο 20%-80% της μπαταρίας κινείσαι εξάλλου, η αυτονομία 100%-0 είναι θεωρητική τιμή και μόνο.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.641
Reaction score
36.419
Η λογική στην παρούσα τεχνολογία των EV είναι ότι η φόρτιση γίνεται κατά κανόνα εκεί όπου σταθμεύουν.

Αυτή είναι και η μεγάλη αδυναμία τους στη χώρα μας.

Το σταματάω 15 λεπτά για έναν καφέ, ένα κατούρημα, ψάχνω στην πόλη πού έχει να το φορτίσω όσο κάνω τη δουλειά μου κλπ, είναι σενάρια χρήσης που δεν κάθονται καλά σε όλους.
 

Μηνύματα
6.999
Reaction score
5.550
Πωπω, μια καλή κουβέντα δεν έχεις γράψει στο νήμα.
Πολύ με στραβό μάτι τα έχεις πάρει τα ηλεκτρικά βρε παιδί μου. Το πιάνεις από δω, το πιάνεις από κει, μόνο αρνητικά βρίσκεις. :D
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.641
Reaction score
36.419
Καθόλου. Για δεδομένη μερίδα είναι εξαιρετική επιλογή. Απλώς όχι για όλους.

Εννοώ για τη χώρα μας, με τις δεδομένες συνθήκες και με την παρούσα τεχνολογία.
 

Μηνύματα
6.999
Reaction score
5.550
Υπάρχουν πολλοί όμως που καλύπτουν τις προϋποθέσεις να πάρουν. Ας μην τους αποθαρρύνουμε με μόνιμη μίρλα σαν κακές πεθερές.

Ας πάρουν πρώτα όοοοοολοι όσοι μπορούν να πάρουν (και είναι πάρα πολλοί αυτοί) και μετά συζητάμε και τι μένει να γίνει για να καλυφθούν και οι υπόλοιποι. Μέχρι τότε θα έχουν βελτιωθεί και οι συνθήκες σε όλους τους τομείς.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.641
Reaction score
36.419
Δεν είναι μίρλα όταν υπάρχει δεδομένη επιχειρηματολογία.

Δεν αντιλέγω ότι για εσένα και τον Κώστα μπορεί να ταιριάζουν μια χαρά. Είναι πολλές ωστόσο οι συνθήκες που πρέπει να πληρούνται, τόσες που μόνο με σοβαρά κίνητρα μπορεί να γύρει για κάποιους παραπάνω η πλάστιγγα, και πάλι όχι για τόσους πολλούς. Και μάλιστα κίνητρα, του είδους εκείνου που εξ ορισμού δεν μπορεί παρά να επιφυλάσσονται για πολύ λίγους.
Γενναία επιδότηση έστω και μετ' εμποδίων; Το πλέον σταθερό των κινήτρων, τουλάχιστον όσο η κυβέρνηση θέλει να δείχνει πρόσωπο που αγκαλιάζει τις νέες τεχνολογίες. Ρεαλιστικά όμως, εάν μιλάμε για μια αγορά που θα πρέπει να πιάσει τα 10.000 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ετησίως για να λέμε ότι γίνεται κάτι όχι σοβαρό, αλλά έστω και μετρήσιμο από άποψη περιβαλλοντικού οφέλους, μια επιδότηση 8 χιλιάρικα στο καθένα θα σήμαινε μείον 80 εκ. ευρώ, χώρια εκείνα που θα χάσει το δημόσιο ταμείο από τον ΕΦΚ καυσίμων, τα τέλη κυκλοφορίας κλπ.
Δωρεάν παρκάρισμα στο κέντρο της πόλης; Πάλι όσο τα EV είναι πολύ-πολύ λίγα.
Δωρεάν φόρτιση; Ήδη νομίζω καταργήθηκε ή όχι.
Υπεραπόσβεση στα έξοδα; Ναι καλά. Για πόσους;

Δεν μιλώ για εμένα. Καθώς το έχω γυρίσει σε ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης στη βασική διαδρομή σπίτι-γραφείο, και στις περισσότερες μικροδιαδρομές της πόλης που έτρωγαν σταθερά 6.000 χλμ από όσα έκανα ετησίως, δεν δικαιολογείται καν η αλλαγή ιχ, για τα υπόλοιπα 4-5.000 που κάνω, ιδίως εκτός πόλης (εκεί όπου χωλαίνουν και τα ηλεκτρικά). Να το δω σαν ιχ πόλης; Πάλι αυτοκίνητο θα είναι στην μποτιλιαρισμένη Θεσσαλονίκη, για εμένα άστο. Που δεν θα έπρεπε να είναι για κανέναν ρεαλιστικό σενάριο μετακίνησης για 5-6-10 χιλιόμετρα εντός πόλης το ιχ, αλλά παίρνουμε την ελληνική πραγματικότητα και την κάνουμε ...ηλεκτροκινούμενη. Τραγικό.
Αλλά πάρε ένα τυπικό σενάριο μετακίνησης. Πριν 2 εβδομάδες έπρεπε να πάμε σε κηδεία έξω από τα Τρίκαλα. 430 χιλιόμετρα πήγαινε έλα. Ξεκίνησα σαν άνθρωπος, έβαλα μέσα στην πόλη βενζίνη, ούτε 1,5 λεπτό δίχως να λοξοδρομήσω, έστω και αν πόνεσα στα 2,20 (τότε), έκανα 220 χιλιόμετρα δίχως καμία στάση, πήγαμε, καθίσαμε κλπ κλπ, μπήκαμε στο αυτοκίνητο, άλλα 220 χιλιόμετρα και φτάσαμε σπίτι. Με EV, καθώς στο χωριό προορισμού ούτε συζήτηση για σταθμό φόρτισης, θα έπρεπε να κάνω τουλάχιστον μια στάση (ημίωρη; ή δύο μικρότερες) για φόρτιση, που δεν το κάνω. Να πιω έναν καφέ; Ποτέ στη ζωή μου δεν έχω πιει καφέ σε βενζινάδικο. Ή πάντως δεν θυμάμαι να έχω πιει μη λέω μεγάλα λόγια. Δεν λέω ότι είναι κάτι φοβερό. Αλλά δεν είναι για τον καθένα. Πάντως όχι για μένα.
 

Μηνύματα
16.965
Reaction score
24.167
τα ev είναι μια καλή ευκαιρία να αναλογιστεί κάποιος σοβαρά τι ακριβώς ψάχνει από ένα αυτοκίνητο, γιατί μέχρι σήμερα τα κριτήρια ήταν ασαφή και με εντελώς λάθος απαντήσεις.
αυτό το "αν πάω ταξίδι" ειδικά όταν εκφράζεται από κόσμο που με το ζόρι πάει ταξίδι 2 φορές το χρόνο είναι μια εξαιρετικά δαπανηρή αντίληψη της πραγματικότητας που οδηγεί στην αγορά ενός οχήματος που καλύπτει τις ανάγκες 10 ημερών χρήσης το χρόνο και δεν προσφέρει τίποτα παραπάνω στις υπόλοιπες 350.
αν έχεις λεφτά κανένα θέμα, όταν όμως σφίγγεσαι και κάνεις περικοπές ώστε να αγοράσεις μέγεθος οχήματος που αρκεί για τις 10 μέρες , το αποτέλεσμα είναι να έχεις χειρότερο μέσο για τις 350 είτε γιατί δεν βολεύει, είτε γιατί καίει παραπάνω είτε γιατί έκοψες εξοπλισμό πχ αυτόματο κιβώτιο κλπ και πιθανότατα θα χρειαστείς και 2ο όχημα.

ένα τραβηγμένο παράδειγμα είναι το κόστος ενοικίασης για 15 μέρες καλοκαίρι από τον ακριβότερο ενοικιαστή στην απολύτως ακριβότερη κατηγορία οχήματος για να πάει η οικογένεια διακοπές με άνεση:
1655380267533.png


εναλλακτικά μπορείς και με τα μισά
1655380360044.png
1655380380727.png


αν λοιπόν αναλογιστείς πόσες μέρες πραγματικά χρειάζεσαι χώρους και αυτονομία και τα βάλεις κάτω, πιθανότατα ζεις με μικρομεσαίο ev με την μικρή μπαταρία και πληρώνεις στην 10ετία πολύ λιγότερα χρήματα και έχεις καλύτερο εξοπλισμό και ποιότητα χρήσης.
αλλά θέλει τολμηρή και ψύχραιμη σκέψη.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.641
Reaction score
36.419
τα ev είναι μια καλή ευκαιρία να αναλογιστεί κάποιος σοβαρά τι ακριβώς ψάχνει από ένα αυτοκίνητο, γιατί μέχρι σήμερα τα κριτήρια ήταν ασαφή και με εντελώς λάθος απαντήσεις.
αυτό το "αν πάω ταξίδι" ειδικά όταν εκφράζεται από κόσμο που με το ζόρι πάει ταξίδι 2 φορές το χρόνο είναι μια εξαιρετικά δαπανηρή αντίληψη της πραγματικότητας που οδηγεί στην αγορά ενός οχήματος που καλύπτει τις ανάγκες 10 ημερών χρήσης το χρόνο και δεν προσφέρει τίποτα παραπάνω στις υπόλοιπες 350.
αν έχεις λεφτά κανένα θέμα, όταν όμως σφίγγεσαι και κάνεις περικοπές ώστε να αγοράσεις μέγεθος οχήματος που αρκεί για τις 10 μέρες , το αποτέλεσμα είναι να έχεις χειρότερο μέσο για τις 350 είτε γιατί δεν βολεύει, είτε γιατί καίει παραπάνω είτε γιατί έκοψες εξοπλισμό πχ αυτόματο κιβώτιο κλπ και πιθανότατα θα χρειαστείς και 2ο όχημα.

ένα τραβηγμένο παράδειγμα είναι το κόστος ενοικίασης για 15 μέρες καλοκαίρι από τον ακριβότερο ενοικιαστή στην απολύτως ακριβότερη κατηγορία οχήματος για να πάει η οικογένεια διακοπές με άνεση:
Ούτε κι αυτό είναι ρεαλιστικό, αλλά μάλλον στερεοτυπικό σενάριο χρήσης:
"η οικογένεια φεύγει 2 εβδομάδες διακοπές" ή "Χριστούγεννα και Πάσχα στο χωριό"
Σαν τις Διακοπές του κυρίου Ιλό μου ακούγεται, απλώς με πιο χλιδάτο όχημα:

 

Gio

Μηνύματα
293
Reaction score
185
Φίλε Pankrok, τό σκεπτικό σου κατά την γνώμη μου είναι λάθος.
Ένα μικρομεσαίο ηλεκτρικό κοστίζει από 28000(;) το c4 του flash έως 35000 το id3 του δοκτωρα.
Σ αυτά αν προσθέσουμε 5000 περίπου το χρόνο για ενοικίαση, γιατί μη μου πεις ότι δεν θά πας κάπου Χριστούγεννα, Πάσχα,και κάνα δύο τριήμερα, στην δεκαετία σου βγαίνει το ev αεροπλάνο.
 

Μηνύματα
6.999
Reaction score
5.550
Πάντως όχι για μένα.
Το "όχι για σένα" το υπερτονίζεις κατά τη γνώμη μου, το τεντώνεις τόσο, που δείχνεις πολέμιος της εξέλιξης.

Δεν πειράζει να πάρουν πολλοί ηλεκτρικό. Άστους να πάρουν, καλό είναι, κακό δεν είναι.

Μπορεί να είναι μειοψηφία, αλλά είναι πολλοί αυτοί που θα εξυπηρετηθούν μια χαρά με το ηλεκτρικό. Εσύ τους βλέπεις σαν σταγόνα στον ωκεανό, εγώ βλέπω άπειρους με δυνατότητα φόρτισης σπίτι τους, που έχουν γκαράζ, πάρκινγκ, αυλές, πυλωτές. Μιλάμε για εκατοντάδες χιλιάδες κόσμος που άμεσα μπορεί να εγκαταστήσει μια πρίζα σούκο κοντά στο αμάξι του. Από αυτούς αν πιάσουμε τους υποψήφιους αγοραστές με προγραμματισμένη αγορά φέτος καινούριου αυτοκινήτου, παραμένουν χιλιάδες αυτοί που μπορούν κάλλιστα να επιλέξουν ηλεκτρικό.

Το νερό μπήκε στο αυλάκι, δεν έχει επιστροφή. Ας το αφήσουμε να κυλήσει λοιπόν χωρίς γκρίνια. Οι νόμοι της αγοράς θα εξομαλύνουν εν καιρώ όλα τα εμπόδια σε υποδομές κτλ.
 

Μηνύματα
4.390
Reaction score
4.385
Ισχύει ότι δεν είναι συνετό να κάνεις φόρτιση σε μεγάλους ταχυφορτιστες πάνω από 2-3 φορές τον χρόνο γιατί ζορίζεται πολύ η μπαταρία;
 


Μηνύματα
6.999
Reaction score
5.550
Φίλε Pankrok, τό σκεπτικό σου κατά την γνώμη μου είναι λάθος.
Ένα μικρομεσαίο ηλεκτρικό κοστίζει από 28000 (το c4 του flash έως 35000 το id3 του δοκτωρα.
Σ αυτά αν προσθέσουμε 5000 περίπου το χρόνο για ενοικίαση, γιατί μη μου πεις ότι δεν θά πας κάπου Χριστούγεννα, Πάσχα,και κάνα δύο τριήμερα, στην δεκαετία σου βγαίνει το ev αεροπλάνο.
29 έβγαινε το C4 πετρέλαιο.
26.750 μου βγήκε το ίδιο ακριβώς μοντέλο σε ηλεκτρικό.

Από τα λεφτά που θα ξόδευα σε βενζίνες για 30.000 χλμ. τον χρόνο, ναι, άνετα αποταμιεύω 5.000 ευρώ για να τα φάω σε μακρινά ταξίδια χωρίς το ηλεκτρικό αμάξι. Προσωπικά, αντί να νοικιάσω άλλο αμάξι, προτιμώ με αεροπλάνο 1-2 ταξίδια στο εξωτερικό και καμιά κρουαζιέρα.

Ένα μήνα που έχω το αμάξι, 2.200 χλμ έχω κάνει, πόσα λεφτά θα έδινα στον βενζινά; Πάνω από 300 ευρώ! Συν το αναλογικό έξοδο των χλμ σε λάδια/σέρβις κτλ, πόσα γίνονται; 400;

Χαχα, ζήτημα να ξόδεψα 100 ευρώ για ρεύμα, μπορεί και πολύ λιγότερο αφού τις μισές φορές φόρτισα σε σουπερμάρκετ. Τα λεφτά πάλι έφυγαν, αλλά στο σουπερμάρκετ, όχι στον βενζινά.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.641
Reaction score
36.419
Το "όχι για σένα" το υπερτονίζεις κατά τη γνώμη μου, το τεντώνεις τόσο
αντίστοιχα μπορώ θα μπορούσα να πω και για εσένα:

Από τα λεφτά που θα ξόδευα σε βενζίνες για 30.000 χλμ. τον χρόνο

Σίγουρα οι 30.000 χλμ τον χρόνο δεν είναι καθόλου τυπική χρήση ιχ στη χώρα μας. Ούτε και οι 6-7 που κάνω (πλέον) εγώ, αν και οι 11.000 που σταθερά έκανα παλιότερα μάλλον είναι τυπικό δείγμα.
Φυσικά για κάποιον που κάνει τόσα χιλιόμετρα όπως εσύ όχι απλώς είναι ελκυστικό το EV αλλά μάλλον μονόδρομος, ακόμη και εάν δεν έχεις δική σου παροχή φόρτισης. Αλλά το μη κρίνουμε εξ ιδίων τα αλλότρια ισχύει αμφίδρομα.
 

Μηνύματα
6.999
Reaction score
5.550
Αν τα 25-30.000 χλμ δεν είναι τυπική χρήση, αλλά είναι πολύ λιγότερα, τότε αντίστοιχα μικρότερη πρέπει να είναι και η γκρίνια για έλλειψη ταχυφορτιστών.

Αν δηλαδή η τυπική χρήση είναι πηγαινοέρχομαι καθημερινά στη δουλειά εντός πόλης και πάω μια κοντινή βόλτα σε μια παραθαλάσσια ταβέρνα το σαββατοκύριακο, δηλ. 250 χλμ την εβδομάδα, ακόμα περισσότερο κερδίζει το ηλεκτρικό σε ευκολία χρήσης. Μια φορά τη βδομάδα χρειάζεται να το βάλεις σε μια σούκο πρίζα στην πυλωτή του σπιτιού σου και καλύπτεσαι για όλη τη βδομάδα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.217
Reaction score
139.756
Όπως έχω ξαναπεί, μην παίρνετε ev, δε φτάνουν για μας.

Δεν είναι για σας.

Είναι νωρίς ακόμα. 😂

Μόνο μη γκρινιάζετε οι μη κάτοχοι ev.
Αυτό κι αν είναι μλκια.
Γιατί μόνον οι "μη κάτοχοι" γκρινιάζουν, λες και τους έδωσε κάποιος ev με το ζόρι, κι έχει καταστραφεί η ζωή τους. 😂🤣😜






ΥΓ.
Μπήκα να κάνω παραγγελία Τεσλα.

IMG-1bd0f679209756a478f086eb31b554e3-V.jpg


Μάρτη 23 λέει, που ξέρω θα πάει τουλάχιστον 4-5 μήνες πίσω.

Τες πα, όποιος θέλει πολύ να πάρει Τεσλα, όποιος καίγεται, λιώνει, το θέλει απεγνωσμένα, μόνον αυτός, ας μπει να παραγγείλει άμεσα, ώστε να πάρει ένα, πιθανώς πριν το τέλος του 23.

Όσοι εχουν δεύτερες σκέψεις, οποιαδήποτε αμφιβολία, έστω μικρή τιποτένια ελάχιστη, μη τυχόν πατήσουν το κουμπί παραγγελίας.
Δε φτάνουν λέμε.
Έλεος κάπου.
 
Last edited:


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.317
Μηνύματα
2.971.496
Members
38.299
Νεότερο μέλος
ngk-lighting
Top