Καλώδια και θύματα

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.116
Reaction score
30.629
Ο άνθρωπος προσπαθεί χρησιμοποιώντας και άλλες έρευνες πρότερες (και θεωρητικές και υποκειμενικές) να εξασφαλίσει το μέγιστο περιβάλλον που θα εξασφαλίσει την εντονότερη εμφάνιση και συσχετισμό της υποκειμενικής ακρόασης που θα προέκυπτε (προκυψει) με το καλώδια ΚΑΙ ΟΧΙ με άλλα φαινόμενα που να οφείλονται σε άλλους παράγοντες. Μεγιστοποιεί το μελλοντικό του αποτέλεσμα και καλά κάνει , αυτό θα έκανε κάθε επιστημονας ....δεν ξέρω γιατί δεν το καταλαβινετε χα χα.

Συνεχίζεις να μην καταλαβίνεις ότι δεν ήταν ο σκοπός του αυτός και μετα απο όσα έγραψα χα χα.

Παραιτούμαι. χα χα
Αυτό θα ίσχυε αν σκοπός του ήταν να διερευνήσει διαφορές μετάδοσης RCA vs XLR.
Για να αναδείξει αν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα σε καλώδια, θα έπρεπε να διατηρήσει ΟΛΟΥΣ τους άλλους παράγοντες ολόιδιους.
 


Μηνύματα
16.478
Reaction score
19.397
Αυτό θα ίσχυε αν σκοπός του ήταν να διερευνήσει διαφορές μετάδοσης RCA vs XLR.
Για να αναδείξει αν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα σε καλώδια, θα έπρεπε να διατηρήσει ΟΛΟΥΣ τους άλλους παράγοντες ολόιδιους.
Οχι βρε Σταυρο, δεν είναι έτσι τα πράγματα. Δεν μπορω΄να τα εξηγήσω καλύτερα και είναι και βράδυ. Trust me και ξαναδιάβασε το δευτερη φορά. Εαν και δεν νομ΄ζιω ότι πρόβλημα είναι αυτό. Πρέπι λίγο να σκεφτείς τους σκοπούς μιας εργασίας.

Αλλα ΟΚ θα ακολουθησει και αλλή του εργσία που θα αρχίσει να το "κυκλώνει" το θέμα όπως θές. Ξέρει αυτός που το πάει. Και εγω ξέρω που το πάει.

Το XLR το διάλεξε για να αυξήσει την πιθανότητα (να την εισάγαγει ΚΑΙ ΑΥΤΗΝ μέσα καλύτερα να πω σαν παράμετρο) για να μεγιστοποιήσει το αποτέλεσμα του (να είναι πιο διακριτό, να μην δέχεται επιρροής). Μετά θα κάνει RCA RCA. εξάλλου είπε και τους λόγους (θα χρειζόταν να εισαχθεί κουτι μετατροπης, ντιφερέσιαλς κλπ) που θα επηρρέζε χιρότερα το αποτέλεσμα. Τα ξαναείπα παραπανω στον Αστρονοτ. Για τον αρχικό του σκοπό καλά το έκανε. εφω μιλάμε ακόμα διαφωνούν οι οντιοφιλ εαν ακουγονται ή όχιι διαφορές. (είτε XLR είτε σκατα και ολόσκατα, είτε όλα μέσα τουρμπο χα χα).

Σταυρο το όλο κόλπο είναι το time domain τα τρανσιεντς και το IMD. ¨ολα τα άλλα είναι δευτερέυοντα παραμυθια και εαν όχι χωρίς αυτα που σου λέω μουσική ΔΕΝ ακούς. Εστίασε εκεί τις ερευνες αου και μην ασχολείσαι με Αμιρ και internut gurus. Εγω οσυ λεώ που να εστιάσεις. Τους ανθρώπους που ασχολούνται με τα παραπανω (σημαντικά) θέματα θα τους βρείς εσυ και θα σχηματίσεις δική σου άποψη.
 
Last edited:



Μηνύματα
16.478
Reaction score
19.397
Οχι βρε Σταυρο, δεν είναι έτσι τα πράγματα. Δεν μπορω΄να τα εξηγήσω καλύτερα και είναι και βράδυ. Trust me και ξαναδιάβασε το δευτερη φορά. Εαν και δεν νομ΄ζιω ότι πρόβλημα είναι αυτό. Πρέπι λίγο να σκεφτείς τους σκοπούς μιας εργασίας.

Αλλα ΟΚ θα ακολουθησει και αλλή του εργσία που θα αρχίσει να το "κυκλώνει" το θέμα όπως θές. Ξέρει αυτός που το πάει. Και εγω ξέρω που το πάει.

Το XLR το διάλεξε για να αυξήσει την πιθανότητα (να την εισάγαγει ΚΑΙ ΑΥΤΗΝ μέσα καλύτερα να πω σαν παράμετρο) για να μεγιστοποιήσει το αποτέλεσμα του (να είναι πιο διακριτό, να μην δέχεται επιρροής). Μετά θα κάνει RCA RCA. εξάλλου είπε και τους λόγους (θα χρειζόταν να εισαχθεί κουτι μετατροπης, ντιφερέσιαλς κλπ) που θα επηρρέζε χιρότερα το αποτέλεσμα. Τα ξαναείπα παραπανω στον Αστρονοτ. Για τον αρχικό του σκοπό καλά το έκανε. εφω μιλάμε ακόμα διαφωνούν οι οντιοφιλ εαν ακουγονται ή όχιι διαφορές. (είτε XLR είτε σκατα και ολόσκατα, είτε όλα μέσα τουρμπο χα χα).

Σταυρο το όλο κόλπο είναι το time domain τα τρανσιεντς και το IMD. ¨ολα τα άλλα είναι δευτερέυοντα παραμυθια και εαν όχι χωρίς αυτα που σου λέω μουσική ΔΕΝ ακούς. Εστίασε εκεί τις ερευνες αου και μην ασχολείσαι με Αμιρ και internut gurus. Εγω οσυ λεώ που να εστιάσεις. Τους ανθρώπους που ασχολούνται με τα παραπανω (σημαντικά) θέματα θα τους βρείς εσυ και θα σχηματίσεις δική σου άποψη.
Εππισης να ξέρεις ότι η στατιστική ανάλυση που έχει βασιστεί, είναι πολυ καλή και του δίνει την δυνατότητα ακομα και υποκειμενικά στην επόμενη που θα κάνει μεταξυ rCA RCA να την χρησιμοποιήσει με τέτοιο τρόπο που να κάνει ακριβής αναγωγή συμπερασματων. (εαν θέλει , που δήλωσε ότι θέλει και θα το κάνει).

Τεσπά εγω τον βρίσκω μια χαρα. Τώρα εαν θέλει κάποιο να βρεί παρατηρησεις, εχει να λέει όσο θέλει και για συτό το πειπερ αλλά και σε όλα. Π.χ. λέει ο Αστρονοτ δεν έκανε το τέστ που θέλω εγω και λέει ο Τουλ των 6 sec... αρα είναι λάθος και δεν τη δέχομαι.

Πρώτα απο όλα και αυτο το έχω ξαναπεί αυτα τα τεστ είναι αποτυχημενα (μόνο για pitch και εαν)..... δεν ε΄χουν καμια απολυτως αξία και όμως όλοι νομίζουν ότι έχουν. Το λέει και ο Κολούμπια χα χα και συμφωνω απολυτα .... κυρίως όμως δεν κοιτάει κανένας τα αρνητικά τεστ (τον αριθμό), δεν συμπερλαμβάνονται, δεν σας τα λένε. χα χα. Ολά είναι μυθευματα αυτά. Καμια επιστημονική, ούτε καν στατιστικά ¨αληθεια".

Το οτι τα αρνητικά που πάνε για το κάλαθος των αχρηστων και δεν συμπεριλαμβανονται και ακόμη χειρότερα αποκρύπτονται ....., δεν σου λέει τίποτε ? Ο Αμίρ δεν τα λέει αυτά ε ? χα χα
 
Last edited:



Μηνύματα
7.480
Reaction score
12.258
Βρε @thva τόσα σεντόνια γράψαμε κι οι δύο, αλλά πρακτικά λέμε το ίδιο πράγμα. Αυτό που λέω σχετικά με το εάν ακούγονται ή όχι τα καλώδια, είναι ότι δεν ακούγονται και ΑΝ ακούγονται, είναι ανεπαίσθητη η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ( και όχι αυτή που φαντάζεται ο ακροατής ) μεταβολή, κάτω απο τις ίδιες συνθήκες ακρόασης δηλαδή. Μάλιστα, γράφω και λέω ότι ακόμα και αν υπάρχει αυτή η μεταβολή, είναι εύκολα διαχειρήσιμη με την αλλαγή της θέσης των ηχείων.
Οι δοκιμές που έκανα εγώ με τα καλώδιά μου, ήταν την εποχή που ασχολιόμουν πολύ με μετρήσεις προκειμένου να βρω την ιδανική θέση για τα ηχεία μου. Είχα λοιπόν πρόσφατη, φρέσκια την εμπειρία της αλλαγής της απόδοσης του συστήματός μου αλλάζοντας θέση των ηχείων, καθώς και το ποσοστό on/off axis.
Αφού λοιπόν θεωρείς ότι αυτά που περιγράφει ο συντάκτης της μελέτης είναι αληθή και εμπλέκεται στην εξίσωση η χρονική απόκλιση, μπας και εντοπίζεις τον κοινό παρανομαστή του χρόνου και στις δύο προσεγγίσεις; Δηλαδή, αν αλλάξεις θέση στα ηχεία, λίγο πίσω, λίγο μπρος, αλλάξεις γωνία ηχείου προς θέση ακρόασης ( ποσοστό on off axis δηλαδή ), αλλάξεις ακόμα και τη κλίση του ηχείου κατά τον κατακόρυφο άξονα, σε ποιο πεδίο ακριβώς παρεμβαίνεις...? Εισάγεις ή μειώνεις κλάσματα χρόνου μέχρι ο ήχος να φτάσει στη θέση ακρόασης, ναι ή ου; Άρα, ισχύει αυτό που λέω ότι "ακόμα και αν υπάρχουν διαφορές, αυτές είναι διαχειρήσιμες μέσω της τροποποίησης της τοποθέτησης του ηχείου", ναι ή ου?
Πάμε παρακάτω τώρα. Άντε και ακούγονται αυτές οι διαφορές. Αυτό σημαίνει ότι κάθε καλώδιο έχει τις δικές του ιδιότητες, τη δική του συμπεριφορά στο σύστημα. Θαυμάσια, ας το δεχτούμε αυτό. Ως προς ΤΙ θα καλιμπράρει ο επίδοξος calibrator - audiophile - χρυσαυτιάς το σύστημά του και με ποιες αναφορές ακριβώς; Υπάρχει λίστα με καλώδια και χαρακτηριστικά αυτών ( εδώ είναι ελάχιστοι οι κατασκευαστές που παρέχουν πληροφορίες ακόμα και για τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά των προϊόντων τους )? Πως στο κόρακα θα επιλέξετε το σωστό καλώδιο για τις ανάγκες του εκάστοτε συστήματος και αλήθεια, λαμβάνετε μετρήσεις απο τη συμπεριφορά του εκάστοτε μηχανήματος ξεχωριστά για να έχετε όλες τις παραμέτρους της εξίσωσης προκειμένου να κάνετε το τέλειο time alignment? Ή θεωρείς επιστημονική ή έστω και έγκυρη μέθοδο το να ακούτε το κοντό και το μακρύ του εκάστοτε reviewer ( ή του wannabe reviewer - χρυσαυτιά γκουρού )?
Τέλος, ο κυριούλης μπορεί να τα λέει θαυμάσια και να βγάζει τα δικά του πορίσματα ( αν και επαναλαμβάνω, κάτι που είναι ακουστό, πρέπει κάποιος να είναι σε θέση να το ακούσει κάτω απο οποιεσδήποτε συνθήκες, άρα ακόμα και σε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ τυφλό τεστ, αλλά δεν θα υπάρξει ούτε ένας χρυσαυτιάς που θα δεχτεί να συμμετάσχει σε ένα τέτοιο τεστ, γιατί θα γίνει ρόμπα ). Εγώ λαμβάνω υπ'όψιν το video του Ethan με τον null tester όπου αποδεικνύει ξεκάθαρα ότι οι όποιες διαφορές, ΑΝ υπάρχουν, βρίσκονται σε στάθμη -90db κάτω απο τη μέση στάθμη του προγράμματος, αδύνατο δηλαδή να το ακούσει κάποιος. Παράλληλα, σέβομαι περισσότερο την άποψη που έχει εκφράσει και η Bryston, ότι δηλαδή το μόνο που έχει σημασία σε ένα καλώδιο, είναι τα ηλεκτρικά του χαρακρηριστικά και αυτά ανάλογα το ρόλο που παίζει το καλώδιο στο σύστημα. Δεν μιλάει ούτε για time alignment μέσω καλωδίων, ούτε για μικροαποκλίσεις στην απόκριση πλάτους που είναι μη ακουστές.
Και προτού πεις κάτι για τη δοκιμή του Ethan, σκέψου τί κάνει ο null tester: δίνει το ίδιο σήμα σε δύο εισόδους, μέσω δύο διαφορετικών ( προς σύγκριση ) καλωδίων. Τη μια είσοδο την αντιστρέφει ως προς την άλλη και βγάζει τη διαφορά τους. Αυτό που εσείς πιστεύετε ότι ακούτε. Αυτό το αποτέλεσμα της διαφοράς, χρειάζεται να ενισχύσει κατά τουλάχιστον 90db για να γίνει ακουστό σαν ψίθυρος. Και όλα αυτά όχι με τόνους που τόσο πολύ σας ενοχλούν, αλλά με μουσική.
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.116
Reaction score
30.629
δεν είναι έτσι τα πράγματα
Έτσι είναι. Γιατί ο απλός καταναλωτής ενδιαφέρεται μόνο για το αν αξίζει τον κόπο να αλλάξει καλώδια, όχι για την ερευνητική πλευρά του θέματος.

time domain τα τρανσιεντς και το IMD
Βρήκε επίδραση σε αυτά από τα καλώδια? Δεν πρόκειται να βρει.

μην ασχολείσαι με Αμιρ
Ψάξε το νήμα (και οτιδήποτε άλλο σχετικά με καλώδια) και θα δεις ότι δεν έχω ασχοληθεί, δεν έχω αναφέρει καν το όνομά του. Άλλωστε, υπάρχουν κι άλλοι πολλοί που έχουν καταρρίψει τους ισχυρισμούς των καλωδιάδων, μέχρι και στο στερεοφάιλ έχουν διατυπωθεί αμφιβολίες.
 



Μηνύματα
16.478
Reaction score
19.397
Βρε @thva τόσα σεντόνια γράψαμε κι οι δύο, αλλά πρακτικά λέμε το ίδιο πράγμα. Αυτό που λέω σχετικά με το εάν ακούγονται ή όχι τα καλώδια, είναι ότι δεν ακούγονται και ΑΝ ακούγονται, είναι ανεπαίσθητη η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ( και όχι αυτή που φαντάζεται ο ακροατής ) μεταβολή, κάτω απο τις ίδιες συνθήκες ακρόασης δηλαδή. Μάλιστα, γράφω και λέω ότι ακόμα και αν υπάρχει αυτή η μεταβολή, είναι εύκολα διαχειρήσιμη με την αλλαγή της θέσης των ηχείων.
Οι δοκιμές που έκανα εγώ με τα καλώδιά μου, ήταν την εποχή που ασχολιόμουν πολύ με μετρήσεις προκειμένου να βρω την ιδανική θέση για τα ηχεία μου. Είχα λοιπόν πρόσφατη, φρέσκια την εμπειρία της αλλαγής της απόδοσης του συστήματός μου αλλάζοντας θέση των ηχείων, καθώς και το ποσοστό on/off axis.
Αφού λοιπόν θεωρείς ότι αυτά που περιγράφει ο συντάκτης της μελέτης είναι αληθή και εμπλέκεται στην εξίσωση η χρονική απόκλιση, μπας και εντοπίζεις τον κοινό παρανομαστή του χρόνου και στις δύο προσεγγίσεις; Δηλαδή, αν αλλάξεις θέση στα ηχεία, λίγο πίσω, λίγο μπρος, αλλάξεις γωνία ηχείου προς θέση ακρόασης ( ποσοστό on off axis δηλαδή ), αλλάξεις ακόμα και τη κλίση του ηχείου κατά τον κατακόρυφο άξονα, σε ποιο πεδίο ακριβώς παρεμβαίνεις...? Εισάγεις ή μειώνεις κλάσματα χρόνου μέχρι ο ήχος να φτάσει στη θέση ακρόασης, ναι ή ου; Άρα, ισχύει αυτό που λέω ότι "ακόμα και αν υπάρχουν διαφορές, αυτές είναι διαχειρήσιμες μέσω της τροποποίησης της τοποθέτησης του ηχείου", ναι ή ου?
Πάμε παρακάτω τώρα. Άντε και ακούγονται αυτές οι διαφορές. Αυτό σημαίνει ότι κάθε καλώδιο έχει τις δικές του ιδιότητες, τη δική του συμπεριφορά στο σύστημα. Θαυμάσια, ας το δεχτούμε αυτό. Ως προς ΤΙ θα καλιμπράρει ο επίδοξος calibrator - audiophile - χρυσαυτιάς το σύστημά του και με ποιες αναφορές ακριβώς; Υπάρχει λίστα με καλώδια και χαρακτηριστικά αυτών ( εδώ είναι ελάχιστοι οι κατασκευαστές που παρέχουν πληροφορίες ακόμα και για τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά των προϊόντων τους )? Πως στο κόρακα θα επιλέξετε το σωστό καλώδιο για τις ανάγκες του εκάστοτε συστήματος και αλήθεια, λαμβάνετε μετρήσεις απο τη συμπεριφορά του εκάστοτε μηχανήματος ξεχωριστά για να έχετε όλες τις παραμέτρους της εξίσωσης προκειμένου να κάνετε το τέλειο time alignment? Ή θεωρείς επιστημονική ή έστω και έγκυρη μέθοδο το να ακούτε το κοντό και το μακρύ του εκάστοτε reviewer ( ή του wannabe reviewer - χρυσαυτιά γκουρού )?
Τέλος, ο κυριούλης μπορεί να τα λέει θαυμάσια και να βγάζει τα δικά του πορίσματα ( αν και επαναλαμβάνω, κάτι που είναι ακουστό, πρέπει κάποιος να είναι σε θέση να το ακούσει κάτω απο οποιεσδήποτε συνθήκες, άρα ακόμα και σε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ τυφλό τεστ, αλλά δεν θα υπάρξει ούτε ένας χρυσαυτιάς που θα δεχτεί να συμμετάσχει σε ένα τέτοιο τεστ, γιατί θα γίνει ρόμπα ). Εγώ λαμβάνω υπ'όψιν το video του Ethan με τον null tester όπου αποδεικνύει ξεκάθαρα ότι οι όποιες διαφορές, ΑΝ υπάρχουν, βρίσκονται σε στάθμη -90db κάτω απο τη μέση στάθμη του προγράμματος, αδύνατο δηλαδή να το ακούσει κάποιος. Παράλληλα, σέβομαι περισσότερο την άποψη που έχει εκφράσει και η Bryston, ότι δηλαδή το μόνο που έχει σημασία σε ένα καλώδιο, είναι τα ηλεκτρικά του χαρακρηριστικά και αυτά ανάλογα το ρόλο που παίζει το καλώδιο στο σύστημα. Δεν μιλάει ούτε για time alignment μέσω καλωδίων, ούτε για μικροαποκλίσεις στην απόκριση πλάτους που είναι μη ακουστές.
Και προτού πεις κάτι για τη δοκιμή του Ethan, σκέψου τί κάνει ο null tester: δίνει το ίδιο σήμα σε δύο εισόδους, μέσω δύο διαφορετικών ( προς σύγκριση ) καλωδίων. Τη μια είσοδο την αντιστρέφει ως προς την άλλη και βγάζει τη διαφορά τους. Αυτό που εσείς πιστεύετε ότι ακούτε. Αυτό το αποτέλεσμα της διαφοράς, χρειάζεται να ενισχύσει κατά τουλάχιστον 90db για να γίνει ακουστό σαν ψίθυρος. Και όλα αυτά όχι με τόνους που τόσο πολύ σας ενοχλούν, αλλά με μουσική.
To time domain που λέει και λέμε δεν έχει σχέση με τα ηχεια και πότε φθάνει ο ήχος στα αυτιά αλλά με τις επιλογές στην σχεδίαση. Βέβαια εαν δεις και αυτός παρέχει στην εργασία του πληροφορίες και μετρήσεις του χώρου, ώστε να αυξήσει τις πιαθανότητες να ακούσει οποιοδήποτε διαφορά προκύψει καλύτερα.

Τα καλώδια είναι η αφορμή για συζήτηση (δεν μας νοιάζουν και τόσο, ιδίως τους πολυκάναλους), το time domain είναι για όλα τα μηχανήματα ειδικά dac, D ενισχυτές και εκεί αναφερόμουν (ορμώμενος απο τα σχόλια του Κολούμπια).

Επίσης όπως λέει ο Σταύρος παρακάτω είναι μια εργασία , τον κόσμο δεν τον νοιάζει.
Έτσι είναι. Γιατί ο απλός καταναλωτής ενδιαφέρεται μόνο για το αν αξίζει τον κόπο να αλλάξει καλώδια, όχι για την ερευνητική πλευρά του θέματος.


Βρήκε επίδραση σε αυτά από τα καλώδια? Δεν πρόκειται να βρει.


Ψάξε το νήμα (και οτιδήποτε άλλο σχετικά με καλώδια) και θα δεις ότι δεν έχω ασχοληθεί, δεν έχω αναφέρει καν το όνομά του. Άλλωστε, υπάρχουν κι άλλοι πολλοί που έχουν καταρρίψει τους ισχυρισμούς των καλωδιάδων, μέχρι και στο στερεοφάιλ έχουν διατυπωθεί αμφιβολίες.
Στην πρ'ωτη παράγραφο, ναι έτσι είναι τα πράγματα. Να ερευνητικά μιλάμε. Επίσης όπως είπα παραπάνω στον Αστονότ τα καλώδια είναι η αφορμή. Φαινόμενα και αποκλίσειςστο time domain είναι περισσότερο σημαντικά για τα μηχανήματα ιδίως dac , d ενισχυτές. ¨Εοχυν ερευνηθεί (δεν δημοσιοποιούνται) και μη σου πωαπο εκεί έχει πάρει την ιδεά ο Κολούμπια και το ερευνά στα καλώδια (να δει εαν ισχύει κάτι ανάλογο και σε αυτά μιας και το FR κλπ δείχνει να μην έχει σχέση και απο υποκειμενικές ερευνες).

Στην δευτερη παράγραφο ... αυτη την επιίδραση ψάχνει, συσχετισμούς.

Στην τρίτη παράγραφο ..... δε είπα εγω ότι ασχολήθηκες, προσπαθώ να σου εξηγήσω τον σκοπό της εργασίας ... (και) επίσης ήθελα να σου πω αυτό που σου λέω και στην πρώτ παράγραφο, ότι ήταν η αφορμή για να σου πω για τη επίδραση αυτών των αποκλίσεων στα dac και D ενισχυτές, που ακόμα προσπαθούν να το βελτιώσουν σε αυτόν τον τομέα (και που ξέρω ότι ενδιαφέρεσαι , εννοω για dac κλπ). Όχι να το ψάξεις λόγω των καλωδίων που και να υπάρχει ή αποδειχθεί ότι υπάρχει, ο ρόλος τους θα είναι πολυ μικρότερος απο τα μηχανήματα.
 
Last edited:

billpeppas

A/V Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.097
Reaction score
7.146
Εσύ είδες αυτές τις έρευνες που δεν δημοσιοποιούνται δηλαδή και κατέληξες και σε συμπεράσματα.
 

Μηνύματα
16.478
Reaction score
19.397
Εσύ είδες αυτές τις έρευνες που δεν δημοσιοποιούνται δηλαδή και κατέληξες και σε συμπεράσματα.
Με έπιασες τώρα, χα χα. Δεν ξέρω τι να απαντήσω. :D Περνάς και εσυ και πολλοί άλλοι πολυ χρόνο να σκέφτεσαι τρόπους να διαψευδείς κάποιον ανάλογα με τα πιστεύω και απόψεις σου, αντί να σκέφτεσαι τρόπους να ερευνήσεις. Αντίθετα φαντάζομαι ότι είσαι χαρακτήρας που κάτι άλλα τα καταπίνεις αμάσητα, χα χα. Για να σου απαντήσω όμως, σε περίπτωση που μια στο εκατομμύριο, η ερώτησή σου είναι καλής πρόθεσης, παραβλέποντας το ιστορικό των άλλων που κατά καιρούς μου έχεις απευθύνει στο παρελθόν .... όχι δεν έχω πρόσβαση στις μη δημοσιοποιημένες έρευνες του κάθε κατασκευαστή audio, ξέρω όμως σίγουρα ότι γίνονται απο δηλώσεις των ιδίων (κάποιων) και οι οποίες φυσικά φαντάζομαι και εννοείται, δεν είναι επιστημονικές εργασίες με την έννοια που γνωρίζουμε, αλλά περισσότερο πειραματικές δοκιμές πρός εκτίμηση και καλυτέρευση των προιόντων τους. Εχω διαβάσει όμως κάποια πράγματα απο την πραγματική επιστημονική έρευνα που έχει γίνει στον τομέα και πάνω στις οποίες (και τις οποίες σίγουρα διαβάζουν) βασίζονται τα corporate πειράματά τους και ξέρω τι "κυνηγάνε" και ποιά είναι τα προβλήματα. Το θέμα δεν αφορά συνήθως και κυρίως audio εφαρμογές μόνο, αλλά και άλλες (απεικόνιση κλπ). Όσον αφορά πως καταλήγω εγω σε συμπεράσματα στο θέμα ήχου , έχω κάνει κατά καιρούς εμπειιρικά κάποιους δικούς μου συσχετισμούς μεταξύ τοπολογίας , σχεδίασης κλπ με κάποια χαρακτηριστικά αυτού. Αλλά αυτό λίγο ενδιαφέρει, καθώς άλλος μπορεί να έχει κάνει πιο εκτεταμένους συσχετισμούς και με μεγαλύτερη πληροφόρηση (αντικειμενική και υποκειμενική) κα για πιο πολλά θέματα που κρίνει ότι έχουν μεγαλύτερη σημασία και επίπτωση στον ήχο. Ας βάλει στην αναζήτησή του και αυτά που προτείνω εγω σαν σημαντικά. Μπορεί βέβαια να πιστεύει και τον κάθε ένα στο ίντερνετ που θα τον "οδηγήσει" στα δικά του προτεινόμενα μονοπάτια, δίνοντας του έτοιμες "συνταγές" χωρίς να κάνει προσπάθεια ο ίδιος. Ελεύθερη χώρα είμαστε.
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.116
Reaction score
30.629
Ένα κάτι που θα μπορούσα να δεχτώ ως λογικό (για επιστημονικό δεν ξέρω) είναι αυτό που έγραψε ο Άτκινσον:
I have also identified speaker cables in blind comparison - Martin Colloms has written that a possible reason for the difference is the manner in which speaker cables reject RF interference. Everyone assumes that an amplifier has a single input. But the output terminals are the input to the negative-feedback loop and the cable connecting the amplifier to the speakers is actually an antenna. At audio frequencies, that antenna is connected to a very low impedance, so why would this matter? But while the loudspeaker may have low impedance at audio frequencies, this may well not be so at radio frequencies. And at frequencies at which it best behaves as an antenna, the cable will inject RF energy into the amplifier's feedback loop. Even a few millivolts of RF can drive a feedback amplifier into slew-rate limiting.
Από την άλλη όμως, υποτίθεται ότι ένας σωστά κατασκευασμένος ενισχυτής (και όχι μόνο) θα πρέπει να μην επηρεάζεται. Ο σοβαρός και υπεύθυνος κατασκευαστής πρέπει να βάζει στην άκρη τα διάφορα φρουφρού κι αρώματα, που προβάλουν οι διάφοροι "μπουτίκ", για χάρη της ουσίας.

... ... ...
Παρεμπιπτόντως, είναι κάτι που το έχω δει τόσο συχνά τα τελευταία χρόνια ώστε να δικαιούμαι να το θεωρώ πλέον κανόνα. 8-) Η συχνή συνύπαρξη στη σκέψη πολλών (θα μιλήσω έξω απ' τα δόντια: λιγότερο ή περισσότερο ψεκασμένων) αμφισβήτησης έως άρνησης ποικίλλων θέσεων της επιστήμης.
Στην ίδια συζήτηση υπάρχουν 2,3 τέτΧοιες περιπτώσεις, μέχρι και τα εμβόλια έμπλεξαν :gotcha: όποιος δεν βαριέται ας τα ψάξει.
 

billpeppas

A/V Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.097
Reaction score
7.146
Συσκευή εν έτη 2022 που δεν κάνει σωστό filtering σε οποιοδήποτε input/output είναι για τα σκουπίδια.

@thva πολύ ψηλά τους έχεις τους κατασκευαστές στο μυαλό σου.
Αν ήταν όλα αγγελικά πλασμένα όπως τα φαντάζεσαι, και καταπιάνονταν οι κατασκευαστές ψάχνοντας συνέχεια τι είναι καλύτερο και σωστότερο, δεν θα είχαμε πλέον τηλεοράσεις που έρχονται με default preset σαν τα περισσότερα που έχουν θερμοκρασία λευκού στα 7700K - 8500K, με το "football mode", το "dynamic mode", ούτε θα έρχονταν με την χρωματική ακρίβεια σε βαθμό που λες "τι στο καλό έκαναν αυτοί εκεί" και βλέπεις το κίτρινο μουσταρδί και το πράσινο λαχανί, κ.ο.κ.
Ούτε στο audio θα είχαμε ηχεία που έχουν "Smiley face" FR, ούτε θα είχαμε ολοκληρωμένους ενισχυτές που επιβάλουν στον ήχο τα δικά τους (έχω μετρήσει Onkyo συγκεκριμένο μοντέλο, 2 διαφορετικά κομμάτια, που ότι ηχείο και να έβαζες επάνω στο FR υπήρχε συγκεκριμένο peak σε συγκεκριμένη συχνότητα (σε εξωτερικό χώρο, σε gp μέτρηση...).
Και φυσικά το ίδιο επιβεβαιώθηκε και με μετρήσεις με oscilloscope.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.849
Reaction score
27.925
Ένα κάτι που θα μπορούσα να δεχτώ ως λογικό (για επιστημονικό δεν ξέρω) είναι αυτό που έγραψε ο Άτκινσον:
I have also identified speaker cables in blind comparison - Martin Colloms has written that a possible reason for the difference is the manner in which speaker cables reject RF interference. Everyone assumes that an amplifier has a single input. But the output terminals are the input to the negative-feedback loop and the cable connecting the amplifier to the speakers is actually an antenna. At audio frequencies, that antenna is connected to a very low impedance, so why would this matter? But while the loudspeaker may have low impedance at audio frequencies, this may well not be so at radio frequencies. And at frequencies at which it best behaves as an antenna, the cable will inject RF energy into the amplifier's feedback loop. Even a few millivolts of RF can drive a feedback amplifier into slew-rate limiting.
Από την άλλη όμως, υποτίθεται ότι ένας σωστά κατασκευασμένος ενισχυτής (και όχι μόνο) θα πρέπει να μην επηρεάζεται. Ο σοβαρός και υπεύθυνος κατασκευαστής πρέπει να βάζει στην άκρη τα διάφορα φρουφρού κι αρώματα, που προβάλουν οι διάφοροι "μπουτίκ", για χάρη της ουσίας.

... ... ...
Παρεμπιπτόντως, είναι κάτι που το έχω δει τόσο συχνά τα τελευταία χρόνια ώστε να δικαιούμαι να το θεωρώ πλέον κανόνα. 8-) Η συχνή συνύπαρξη στη σκέψη πολλών (θα μιλήσω έξω απ' τα δόντια: λιγότερο ή περισσότερο ψεκασμένων) αμφισβήτησης έως άρνησης ποικίλλων θέσεων της επιστήμης.
Στην ίδια συζήτηση υπάρχουν 2,3 τέτΧοιες περιπτώσεις, μέχρι και τα εμβόλια έμπλεξαν :gotcha: όποιος δεν βαριέται ας τα ψάξει.
Βλακείες λέει .
Το σήμα εξόδου του ενισχυτή είναι ενισχυμένο και έχει πολύ υψηλό immunity σε rf interference.
Μιλάμε για σήμα που έχει κάποια volts τάση , από 1volt μέχρι και πάνω από 50 . Δεν υπάρχει αυτό που λέει για rf antenna , από καλώδιο που μεταφέρει κάποια volts ac τάσης. Αυτά είναι φαντασιώσεις του atkinson.
Τα τερματικά των ηχείων δεν είναι η είσοδος της ανάδρασης, μα με την καμία όμως. Μεταξύ της ανάδρασης και των τερματικών των ηχείων παρεμβάλονται αντιστάσεις στους εκπομπούς των τρανζίστορς και πηνία στραγγαλισμού , που κόβουν τις πολύ υψηλές για προστασία κατά της ταλάντωσης του ενισχυτή.
 


Μηνύματα
347
Reaction score
273
Συσκευή εν έτη 2022 που δεν κάνει σωστό filtering σε οποιοδήποτε input/output είναι για τα σκουπίδια.

@thva πολύ ψηλά τους έχεις τους κατασκευαστές στο μυαλό σου.
Αν ήταν όλα αγγελικά πλασμένα όπως τα φαντάζεσαι, και καταπιάνονταν οι κατασκευαστές ψάχνοντας συνέχεια τι είναι καλύτερο και σωστότερο, δεν θα είχαμε πλέον τηλεοράσεις που έρχονται με default preset σαν τα περισσότερα που έχουν θερμοκρασία λευκού στα 7700K - 8500K, με το "football mode", το "dynamic mode", ούτε θα έρχονταν με την χρωματική ακρίβεια σε βαθμό που λες "τι στο καλό έκαναν αυτοί εκεί" και βλέπεις το κίτρινο μουσταρδί και το πράσινο λαχανί, κ.ο.κ.
Ούτε στο audio θα είχαμε ηχεία που έχουν "Smiley face" FR, ούτε θα είχαμε ολοκληρωμένους ενισχυτές που επιβάλουν στον ήχο τα δικά τους (έχω μετρήσει Onkyo συγκεκριμένο μοντέλο, 2 διαφορετικά κομμάτια, που ότι ηχείο και να έβαζες επάνω στο FR υπήρχε συγκεκριμένο peak σε συγκεκριμένη συχνότητα (σε εξωτερικό χώρο, σε gp μέτρηση...).
Και φυσικά το ίδιο επιβεβαιώθηκε και με μετρήσεις με oscilloscope.
Έχεις μπερδευτεί λίγο. Τα παραδείγματα σου αφορούν consumer συσκευές. Είναι άντως έτσι εκεί τα πράγματα αλλά στις "άλλες“ συσκευές οι κατασκευαστές νοιάζονται και κάνουν καλή δουλειά συνήθως.
Κάποιοι προσπαθείτε να ενοποιήσετε τις συσκευές του χώρου. Mega λάθος.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.907
Μηνύματα
2.955.764
Members
38.259
Νεότερο μέλος
kassius
Top