Τελικά, υπάρχει hi-fi σήμερα;

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.007
Reaction score
28.234

Εγώ πάντως όποτε ακούω αυτό το κομμάτι φιάχνομαι απίστευτα , δεν με νοιάζει από που το ακούω , έχω 3 συστήματα στο σπίτι , από όπου και αν το ακούσω ευφραίνομαι απίστευτα , δεν κάθομαι να δω τι μπάσα βγάζει ο ενισχυτής ή τα ηχεία , ούτε τι βλώδια , τίποτα , ακούω την τύπισα και τους άλλους δύο που πιάνουν τα όργανα και τα λιώνουν.
Ιδίως αν κοιτάξει κανείς το βίντεο θα δεί ότι η τύπισα παίζει σαν να έχει μοτεράκια στα δάκτυλά της .
Είναι και κοντούλα και σηκώνεται για να παίξει κάποια σημεία του κομματιού που ή ίδια έχει συνθέσει .
Μαγεία .
Αλλη μία μαγεία είναι το children of Sanchez.
Eχω και πολλές άλλες , αλλά δεν είναι του παρόντος.
 

Μηνύματα
1.694
Reaction score
1.532
Για καποιους ειναι ακομα ζητουμενο το ποιοι παραγοντες συμβαλλουν
στην συναισθηματικη εμπλοκη- μ'αρεσει αυτος ο ορος.
Το σιγουρο ειναι οτι λιγοι κατασκευαστες την επιτυγχανουν.
Ειναι αυτο απαραιτητη προυποθεση της υψηλης πιστοτητας;
Την απαντηση ας τη δωσει ο καθενας μονος του.
Όχι. Δεν είναι. Και δεν υπάρχει χώρος για υποκειμενικές μεταφράσεις του όρου υψηλή πιστότητα.
Από την άλλη, μπορεί ο καθένας να δώσει μόνος του την απάντηση στο τι είναι αυτό που τον ευχαριστεί. Το οποίο προφανώς δεν είναι απαραίτητο να είναι η υψηλή πιστότητα.
 

Μηνύματα
16.654
Reaction score
19.623
Αφού αρέσει σε κάποιους η "αναζήτησή" μου στο να προσπαθήσω να συλλάβω τι σημαίνει για εμένα Χαι Φαι και τι θα πρότεινα στον καθένα απο μας να απαιτεί και αποζητεί, πέρα απο οποιοδήποτε "ορισμό" της wiki ή άλλων, να συμπλρώσω τον τρίτο για εμένα "δείκτη" πρός εξέταση (είπαμε να το κάνουμε σιγά σιγά) υπολογίζοντας μέσα και την πρώτη αναφερόμενη απο τον Prince ήτοι (1. Σε κάνει να καταλαβαίνεις καλύτερα το νόημα και σκοπό της σύνθεσης αλλά και των μουσικών και άρα ανακαλύπτεις, απολαμβάνεις και εκτιμάς καινουργια είδη μουσικής που ίσως πριν δεν "κατανοούσες" τόσο καλά, 2. Συναισθηματική εμπλοκή.

....3. Δεν υπάρχουν μπάσα, μεσαία, υψηλά που βλέπω όλοι να συζητάτε και σας απασχολούν όταν σπανίως υποκειμενική περιγραφή έχω δει να επιχειρείται (ή -τε ... γράφεται ?). Προσωπικά δεν έχω μιλήσει ποτέ με τέτοιους όρους, το αντίθετο μάλιστα, στα "αστεία" μου κατά περιόδους "πειράζω" κάποιες φορές όποιον αναφέρεται σε αυτά (εαν είναι να μην αναφέρεται σε κάποιο συγκεκριμένο θέμα πιθανής βλάβης, αλλά σε περιγραφή).
Υπάρχει μόνο μουσική και η ροή αυτής. Όχι μόνο σε κάποιον δίσκο άλμπουμ, αλλά σχεδόν σε όλους. Και όταν υπάρχει , λόγω κάποιων εγγραφών απο "λάθος" μίξης ή επιτηδες εισαγμένη λόγω αισθητικής .... δεν ενοχλεί, ούτε απο μόνη της σαν ύπαρξη αλλά πάλι σίγουρα δεν χαλάει ή διαταράσσει το σύνολο των παραπάνω 1 και 2. Παύεις να μπορείς να εκφράζεσαι με τέτοιους όρους, έστω και εαν χρειάζεται. Σου έρχεται σαν αφύσικο καθώς πραγματικά δεν υπάρχουν για εσένα.

Αυτό που λέει ο Κος Μάρκου αλλά να ισχύει για όλα, όχι με ορισμένες εγγραφές και άσχετα με το εαν αυτή μας αρέσει ή όχι.

Η "προτίμηση" μας σε συγκεκριμένο είδος ή κομμάτι ή τραγούδι ή σύνθεση δεν έχει κανέναν αντίκτυπο στο να βιώσεις το παραπάνω περιγραφόμενο σαν συνεχή εμπειρία. Η "αντικειμενικότητα" της σύνθεσης δηλαδη κατα κάποιο τρόπο σου επιβάλλεται, δεν τίθεται θέμα επιλογής ή προτίμησης δικής σου στην σύνθεση ή αλλού ή δυνατότητα, ή ελεύθερια η υποκειμενικότητα σου, να την καθορίσει ή να την επηρρεασει..

Επίσης η εμπλοκή, δράση της μουσικής πάνω σου είναι συναισθηματική, εγκεφαλική αλλά και σαν φυσιολογία σώματος.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.654
Reaction score
19.623
(συνέχεια) .... Η εμπλοκή αυτή μπορεί να διαφέρει φυσικά σε βαθμό και εδω μπαίνει η προτίμηση αλλά και η ίδια η σύνθεση. Αλλά η προτεραίοτητα που θα δώσεις είναι πολύ πιο εύκολη , ξεκάθαρη και συνήθως άσχετως βαθμού εμπλοκής προσωπικής δικής σου .... δεν σε κάνει να τις ξεχωρίζεις ή να τις "βαθμολογείς". Στην συνείδησή σου σε όλες μπορείς να βρείς κάποιο χρήσιμο νόημα ή αντίκτυπο. Η διαφορά δεν έχει πλέον τόσο μεγάλη σημασία, η προτίμηση εμπλουτίζεται, η διαδικασία είναι και βιώνεται σαν πιο δημοκρατική και σε κάνει και εσένα να νοιώθεις και καλύτερος άνθρωπος. Οπως σε όλα τα καλά αισθήματα το 1 % με το 100 % δεν έχει τόσο μεγάλη διαφορά. Οι γραμμές και διαχωρισμοί αλληλεπικαλύπτονται και εαν όχι, τουλάχιστον καταλάβαινεις το νόημα της ύπαρξης των (και συνήθως επίσης καταλαβαίνει ότι η αδυναμία να νοιώσεις όπως περιγ΄ραφω είναι συνήθως δική σου ευθύνη ή "λαθος" και όχι της σύνθεσης τόσο, όσο νόμιζες και επίσης όχι της εγγραφής ;) για να πουμε και κάτι πρακτικό και πεζό Χαι Φαι μορφής).
 

Μηνύματα
16.654
Reaction score
19.623
αν και απαιτουν μια μικρη προσπαθεια για να γινουν αντιληπτες,
Ευχαριστώ, έχω πει πολλές φορές ότι είμαι και απροπόνητος πολλά χρόνια τώρα, και αμόρφωτος των θετικών επιστημών :) . Το κατά δύναμιν λοιπόν.

Υπάρχουν και χειρότερα που να δεις μηχανικούς μόλις πατήσουν τα 60. Με κάτι άναρθρες κραυγές επικοινωνούν και κάτι "'αργγκ" :D (να θυμηθούμε και τα κόμικ), όταν σπάνια μιλάνε καμια φορά μόνο για να ζητήσουν pass the salt .... "άργκ". Ζήτηση νερού είναι " αουα", ζήτηση ψωμιού το ίδιο "αουα" , άντε να τα ξεχωρίσεις χα χα χα κλπ.

Μπορεί να φταίνε και τα νοήματα, που είναι λίγο δύσκολα, όπως και οι συσχετισμοί και προεκτάσεις και σε άλλα συνειδησιακά πεδία , που θα έλεγε και ο Bhutia χα χα, που θέλω να δίνω και να δημιουργώ, ώστε να μην είναι βαρετό για εμένα. Είναι και γιατί πάντα γράφω βιαστικά και ήδη έχω ξεπεράσει κατά πολυ την δυνατότητα χρόνου που έχω απο άλλα πράγματα, συμμετέχοντας. Έχω και κάτι τρελές και συνεχείς διακοπές ιντερνετ, ακούω και μουσική που με αποσπά χα χα. Δικαιολογίες , δικαιολογίες ....
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.755
Reaction score
58.647
"Αφού αρέσει σε κάποιους η "αναζήτησή" μου στο να προσπαθήσω να συλλάβω τι σημαίνει για εμένα Hi-Fi και τι θα πρότεινα στον καθένα από μας να απαιτεί και αποζητά, πέρα από οποιονδήποτε "ορισμό" της wiki ή άλλων, να συμπληρώσω τον τρίτο για εμένα "δείκτη" πρoς εξέταση (είπαμε να το κάνουμε σιγά σιγά) υπολογίζοντας μέσα και την πρώτη αναφερόμενη από τον Prince ήτοι (1. Σε κάνει να καταλαβαίνεις καλύτερα το νόημα και σκοπό της σύνθεσης αλλά και των μουσικών και άρα ανακαλύπτεις, απολαμβάνεις και εκτιμάς καινούρια είδη μουσικής που ίσως πριν δεν "κατανοούσες" τόσο καλά, 2. Συναισθηματική εμπλοκή.

..3. Δεν υπάρχουν μπάσα, μεσαία, υψηλά που βλέπω όλοι να συζητάτε και σας απασχολούν όταν σπανίως υποκειμενική περιγραφή έχω δει να επιχειρείται (ή -τε .. γράφεται ?). Προσωπικά δεν έχω μιλήσει ποτέ με τέτοιους όρους, το αντίθετο μάλιστα, στα "αστεία" μου κατά περιόδους "πειράζω" κάποιες φορές όποιον αναφέρεται σε αυτά (εάν είναι να μην αναφέρεται σε κάποιο συγκεκριμένο θέμα πιθανής βλάβης, αλλά σε περιγραφή).
Υπάρχει μόνο μουσική και η ροή αυτής. Όχι μόνο σε κάποιον δίσκο άλμπουμ, αλλά σχεδόν σε όλους. Και όταν υπάρχει , λόγω κάποιων εγγραφών από "λάθος" μίξης ή επίτηδες εισαγμένη λόγω αισθητικής .. δεν ενοχλεί, ούτε από μόνη της σαν ύπαρξη αλλά πάλι σίγουρα δεν χαλάει ή διαταράσσει το σύνολο των παραπάνω 1 και 2. Παύεις να μπορείς να εκφράζεσαι με τέτοιους όρους, έστω και εάν χρειάζεται. Σου έρχεται σαν αφύσικο καθώς πραγματικά δεν υπάρχουν για εσένα.

Αυτό που λέει ο Κος Μάρκου αλλά να ισχύει για όλα, όχι με ορισμένες εγγραφές και άσχετα με το εάν αυτή μας αρέσει ή όχι.

Η "προτίμηση" μας σε συγκεκριμένο είδος ή κομμάτι ή τραγούδι ή σύνθεση δεν έχει κανέναν αντίκτυπο στο να βιώσεις το παραπάνω περιγραφόμενο σαν συνεχή εμπειρία. Η "αντικειμενικότητα" της σύνθεσης δηλαδή κατά κάποιον τρόπο σου επιβάλλεται, δεν τίθεται θέμα επιλογής ή προτίμησης δικής σου στην σύνθεση ή αλλού ή δυνατότητα, ή ελευθερία η υποκειμενικότητα σου, να την καθορίσει ή να την επηρεάσει..

Επίσης η εμπλοκή, δράση της μουσικής πάνω σου είναι συναισθηματική, εγκεφαλική αλλά και σαν φυσιολογία σώματος".


" (συνέχεια) . Η εμπλοκή αυτή μπορεί να διαφέρει φυσικά σε βαθμό κι εδώ μπαίνει η προτίμηση αλλά και η ίδια η σύνθεση. Αλλά η προτεραιότητα που θα δώσεις είναι πολύ πιο εύκολη , ξεκάθαρη και συνήθως ασχέτως βαθμού εμπλοκής προσωπικής δικής σου .. δεν σε κάνει να τις ξεχωρίζεις ή να τις "βαθμολογείς". Στην συνείδησή σου σε όλες μπορείς να βρεις κάποιο χρήσιμο νόημα ή αντίκτυπο. Η διαφορά δεν έχει πλέον τόσο μεγάλη σημασία, η προτίμηση εμπλουτίζεται, η διαδικασία είναι και βιώνεται σαν πιο δημοκρατική και σε κάνει και εσένα να νοιώθεις και καλύτερος άνθρωπος. Όπως σε όλα τα καλά αισθήματα το 1 % με το 100 % δεν έχει τόσο μεγάλη διαφορά. Οι γραμμές και διαχωρισμοί αλληλεπικαλύπτονται και εάν όχι, τουλάχιστον καταλαβαίνεις το νόημα της ύπαρξης των (και συνήθως επίσης καταλαβαίνει ότι η αδυναμία να νοιώσεις όπως περιγράφω είναι συνήθως δική σου ευθύνη ή "λάθος" και όχι της σύνθεσης τόσο, όσο νόμιζες και επίσης όχι της εγγραφής ;) για να πούμε και κάτι πρακτικό και πεζό Hi-Fi μορφής)".

Στο παρόν μήνυμα έκανα QUOTE σε δύο προηγούμενες δημοσιεύσεις του thva.Κάνοντας την παράθεση εμφανίστηκαν διάφορα χωρία υπογραμμισμένα με κόκκινη σήμανση, αφού η πλατφόρμα προβλέπει την κατάδειξη σφαλμάτων κατά τη γραφή. Η επανάληψη των λόγων με τις κατάλληλες διορθώσεις ώστε να εξαφανιστούν οι κόκκινες σημάνσεις αντικατοπτρίζει την πεμπτουσία της Υψηλής Πιστότητας, δηλαδή την παρουσίαση νοημάτων με τρόπο που να μειώνει άχρηστα ψεγάδια κατά την εμφάνιση.
 

Μηνύματα
16.654
Reaction score
19.623
"Αφού αρέσει σε κάποιους η "αναζήτησή" μου στο να προσπαθήσω να συλλάβω τι σημαίνει για εμένα Hi-Fi και τι θα πρότεινα στον καθένα από μας να απαιτεί και αποζητά, πέρα από οποιονδήποτε "ορισμό" της wiki ή άλλων, να συμπληρώσω τον τρίτο για εμένα "δείκτη" πρoς εξέταση (είπαμε να το κάνουμε σιγά σιγά) υπολογίζοντας μέσα και την πρώτη αναφερόμενη από τον Prince ήτοι (1. Σε κάνει να καταλαβαίνεις καλύτερα το νόημα και σκοπό της σύνθεσης αλλά και των μουσικών και άρα ανακαλύπτεις, απολαμβάνεις και εκτιμάς καινούρια είδη μουσικής που ίσως πριν δεν "κατανοούσες" τόσο καλά, 2. Συναισθηματική εμπλοκή.

..3. Δεν υπάρχουν μπάσα, μεσαία, υψηλά που βλέπω όλοι να συζητάτε και σας απασχολούν όταν σπανίως υποκειμενική περιγραφή έχω δει να επιχειρείται (ή -τε .. γράφεται ?). Προσωπικά δεν έχω μιλήσει ποτέ με τέτοιους όρους, το αντίθετο μάλιστα, στα "αστεία" μου κατά περιόδους "πειράζω" κάποιες φορές όποιον αναφέρεται σε αυτά (εάν είναι να μην αναφέρεται σε κάποιο συγκεκριμένο θέμα πιθανής βλάβης, αλλά σε περιγραφή).
Υπάρχει μόνο μουσική και η ροή αυτής. Όχι μόνο σε κάποιον δίσκο άλμπουμ, αλλά σχεδόν σε όλους. Και όταν υπάρχει , λόγω κάποιων εγγραφών από "λάθος" μίξης ή επίτηδες εισαγμένη λόγω αισθητικής .. δεν ενοχλεί, ούτε από μόνη της σαν ύπαρξη αλλά πάλι σίγουρα δεν χαλάει ή διαταράσσει το σύνολο των παραπάνω 1 και 2. Παύεις να μπορείς να εκφράζεσαι με τέτοιους όρους, έστω και εάν χρειάζεται. Σου έρχεται σαν αφύσικο καθώς πραγματικά δεν υπάρχουν για εσένα.

Αυτό που λέει ο Κος Μάρκου αλλά να ισχύει για όλα, όχι με ορισμένες εγγραφές και άσχετα με το εάν αυτή μας αρέσει ή όχι.

Η "προτίμηση" μας σε συγκεκριμένο είδος ή κομμάτι ή τραγούδι ή σύνθεση δεν έχει κανέναν αντίκτυπο στο να βιώσεις το παραπάνω περιγραφόμενο σαν συνεχή εμπειρία. Η "αντικειμενικότητα" της σύνθεσης δηλαδή κατά κάποιον τρόπο σου επιβάλλεται, δεν τίθεται θέμα επιλογής ή προτίμησης δικής σου στην σύνθεση ή αλλού ή δυνατότητα, ή ελευθερία η υποκειμενικότητα σου, να την καθορίσει ή να την επηρεάσει..

Επίσης η εμπλοκή, δράση της μουσικής πάνω σου είναι συναισθηματική, εγκεφαλική αλλά και σαν φυσιολογία σώματος".


" (συνέχεια) . Η εμπλοκή αυτή μπορεί να διαφέρει φυσικά σε βαθμό κι εδώ μπαίνει η προτίμηση αλλά και η ίδια η σύνθεση. Αλλά η προτεραιότητα που θα δώσεις είναι πολύ πιο εύκολη , ξεκάθαρη και συνήθως ασχέτως βαθμού εμπλοκής προσωπικής δικής σου .. δεν σε κάνει να τις ξεχωρίζεις ή να τις "βαθμολογείς". Στην συνείδησή σου σε όλες μπορείς να βρεις κάποιο χρήσιμο νόημα ή αντίκτυπο. Η διαφορά δεν έχει πλέον τόσο μεγάλη σημασία, η προτίμηση εμπλουτίζεται, η διαδικασία είναι και βιώνεται σαν πιο δημοκρατική και σε κάνει και εσένα να νοιώθεις και καλύτερος άνθρωπος. Όπως σε όλα τα καλά αισθήματα το 1 % με το 100 % δεν έχει τόσο μεγάλη διαφορά. Οι γραμμές και διαχωρισμοί αλληλεπικαλύπτονται και εάν όχι, τουλάχιστον καταλαβαίνεις το νόημα της ύπαρξης των (και συνήθως επίσης καταλαβαίνει ότι η αδυναμία να νοιώσεις όπως περιγράφω είναι συνήθως δική σου ευθύνη ή "λάθος" και όχι της σύνθεσης τόσο, όσο νόμιζες και επίσης όχι της εγγραφής ;) για να πούμε και κάτι πρακτικό και πεζό Hi-Fi μορφής)".

Στο παρόν μήνυμα έκανα QUOTE στις δύο τελευταίες δημοσιεύσεις του thva.Κάνοντας την παράθεση εμφανίστηκαν διάφορα χωρία υπογραμμισμένα με κόκκινη σήμανση, αφού η πλατφόρμα προβλέπει την κατάδειξη σφαλμάτων κατά τη γραφή. Η επανάληψη των λόγων με τις κατάλληλες διορθώσεις ώστε να εξαφανιστούν οι κόκκινες σημάνσεις αντικατοπτρίζει την πεμπτουσία της Υψηλής Πιστότητας, δηλαδή την παρουσίαση νοημάτων με τρόπο που να μειώνει άχρηστα ψεγάδια κατά την εμφάνιση.
Δεν βλέπω κάτι εγω και δεν υπάρχουν λάθη ορθογραφικά .... δεν καταλάβαινω τι βλέπεις. ? Κάτι περίεργο συμβάινει άλλης "φυσεως". Τι άλλα γράφω και ορνιθοσκαλίσματα βγαίνουν ? χα χα. Μήπως οι διακοπές μου στο ίντερνετ ή μου κάνουν τέστ στη γραμμή ?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.755
Reaction score
58.647
Δεν βλέπω κάτι εγω και δεν υπάρχουν λάθη ορθογραφικά .... δεν καταλάβαινω τι βλέπεις. ? Κάτι περίεργο συμβάινει άλλης "φυσεως". Τι άλλα γράφω και ορνιθοσκαλίσματα βγαίνουν ? χα χα. Μήπως οι διακοπές μου στο ίντερνετ ή μου κάνουν τέστ στη γραμμή ?
Όποιος έχει απορία, μπορεί να την επιλύσει κάνοντας ο ίδιος διαδοχικά quote στα συγκεκριμένα μηνύματα από τον ίδιο τον thva και στο μήνυμα παράθεσης από τον υποφαινόμενο ώστε να διαπίστωνε τις διαφορές ..

Η έννοια του Hi-End με τις συναισθηματικές και συνειδησιακές εμπλοκές έγκειται στα ίδια τα νοήματα..
Η δε έννοια του Hi-Fi στην όσο δυνατόν πιο αψεγάδιαστη παράθεσή τους.
 

head-stef

Headphones
Μηνύματα
663
Reaction score
2.327
Η "συναισθηματική εμπλοκή" με τη μουσική (που είναι ασφαλώς πολύ σημαντική επιδίωξη) μπορεί να συμβεί και με ένα τρανζιστοράκι στη σκοπιά. Ή με το σύστημα των € 200 κι ένα ποτήρι κρασί παραπάνω. Ή με το κορίτσι δίπλα σου. Είναι εντελώς υποκειμενική κατάσταση και πολλές φορές απρόβλεπτη ή άπιαστη. Υπόκειται στην επιρροή πολλών παραγόντων. Συνεπώς δεν θα μπορούσε ποτέ να είναι (σοβαρό) κριτήριο για την ηχητική ή κυκλωματική/κατασκευαστική ποιότητα ενός συστήματος ή μιας συσκευής.

Παλιά υπήρχε το IHF (Institute of High Fidelity manufacturers) - μπορεί να υπάρχει ακόμη ή να μετονομάστηκε - και οι πολλοί κατασκευαστές που συμμετείχαν είχαν θεσπίσει από κοινού τις ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές για κάθε είδος συσκευής, προκειμένου τα μηχανήματα να θεωρούνται "Hi-Fi", δηλ. επαρκώς ακριβή στην αναπαραγωγή της μουσικής. Μάλιστα συχνά η ένδειξη "IHF" έμπαινε στα μηχανήματα που πληρούσαν τις προδιαγραφές.

Πέρα απ' αυτά, μπορεί ο καθένας να θεωρεί Hi-Fi ότι του αρέσει... Αυτό δεν αλλάζει την πραγματική ταυτότητα ή την ηχητική αξία του μηχανήματος.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.247
Reaction score
86.060
Κάθε μέρα που περνάει το Hi Fidelity βελτιώνεται. Και στα μηχανήματα, και στα φορμάτ, και στην μελέτη της ακουστικής των χώρων, και στη διαθέσιμη μουσική, και στην ποιότητα των εγγραφών, και στο ξεβράκωμα των πλασεμποφιδέμπορων. Παντού. 40 χρόνια ενασχόλησης, τα έχω δει όλα..

Υπάρχουν και εξαιρέσεις, κυρίως στις παραγωγές σύγχρονης μουσικής, αυτά που παλιότερα ονομάζαμε ποπ. Συνεχίζει δυστυχώς εκεί η μανία των Loudness wars.
Αν αφήσουμε αυτήν την αδυναμία, σε όλους τους άλλους τομείς είμαστε έτη φωτός πιο μπροστά από την δεκαετία του 80 και του 90.

Τι να συγκρίνουμε; Ακόμα και το ραδιοφωνάκι του παρελθόντος έχει αντικατασταθεί απο τα θαυματουργά Bluetooth ηχειάκια που στριμάρουν Tidal από το κινητό.
 

head-stef

Headphones
Μηνύματα
663
Reaction score
2.327
Κάθε μέρα που περνάει το Hi Fidelity βελτιώνεται. Και στα μηχανήματα, και στα φορμάτ, και στην μελέτη της ακουστικής των χώρων, και στη διαθέσιμη μουσική, και στην ποιότητα των εγγραφών, και στο ξεβράκωμα των πλασεμποφιδέμπορων. Παντού. 40 χρόνια ενασχόλησης, τα έχω δει όλα..

Υπάρχουν και εξαιρέσεις, κυρίως στις παραγωγές σύγχρονης μουσικής, αυτά που παλιότερα ονομάζαμε ποπ. Συνεχίζει δυστυχώς εκεί η μανία των Loudness wars.
Αν αφήσουμε αυτήν την αδυναμία, σε όλους τους άλλους τομείς είμαστε έτη φωτός πιο μπροστά από την δεκαετία του 80 και του 90.

Τι να συγκρίνουμε; Ακόμα και το ραδιοφωνάκι του παρελθόντος έχει αντικατασταθεί απο τα θαυματουργά Bluetooth ηχειάκια που στριμάρουν Tidal από το κινητό.
Μην το λες, τα ...στηρίγματα καλωδίων είναι ακόμη στα σπάργανα! Επίσης, για τον τελευταίο και σημαντικότερο κρίκο της ηχητικής αλυσίδας, ...τον αέρα που μεσολαβεί από τα ηχεία μέχρι το αυτί, υπάρχουν ελάχιστες μελέτες. Σίγουρα κάτι θα ετοιμάζει η Newairdost! :boast::p
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.207
Reaction score
31.056
για τον τελευταίο και σημαντικότερο κρίκο της ηχητικής αλυσίδας, ...τον αέρα που μεσολαβεί από τα ηχεία μέχρι το αυτί, υπάρχουν ελάχιστες μελέτες.
και όμως! :biggrin:







Δεν μπόρεσα να βρω το καλύτερο. Δεν θυμάμαι σε ποιο περιοδικό το είχα διαβάσει.
Ήταν συνέντευξη στον χώρο κάποιου μπάρμπα που είχε αγοράσει, αρκετά τσουχτερά, κάτι "μαγικά" παλούκια και τα είχε στήσει όρθια αραιά στο πάτωμα. Αυτά "περιποιούνταν" λέει τον αέρα και τακτοποιούσαν τα μόριά του! :gotcha:
 


head-stef

Headphones
Μηνύματα
663
Reaction score
2.327
Και να η επανάσταση! Ο ιθύνων νους της No-airdost (θυγατρική της New-airdost), δόκτωρ Ντοστ Ράδαμος, δήλωσε σε χθεσινή συνέντευξη τύπου ότι "ο καλύτερος αέρας μεταξύ ηχείου και αυτιού είναι ο καθόλου αέρας! Έτσι επιτυγχάνεται η απόλυτη έλλειψη παραμόρφωσης, ανακλάσεων του χώρου και μαζί κάθε άλλου ήχου, αφού αυτά ως γνωστόν δεν μεταδίδονται στο κενό!"
Η εταιρεία μετά από μακρόχρονη έρευνα παρουσίασε δύο νέα προϊόντα: 1) μια ισχυρή αντλία αέρα που αναμένεται να είναι σχετικά οικονομική καθώς δεν θα χρειάζεται να είναι αθόρυβη, και 2) ειδική συσκευασία πραγματικού κενού, που όμως θα είναι πολύ ακριβή και μόνο για high-vacum λύσεις, καθώς η εταιρεία θα προμηθεύεται το κενό με outsourcing από τη Space-X.
Πρόκειται για πραγματική ...κενοτομία! Φημολογείται πάντως σύντομη απάντηση της Adio-quest με προϊόν άγνωστης ακόμη τεχνολογίας που θα ονομάζεται Αdio-room!
 

Μηνύματα
2.521
Reaction score
1.815
Απορώ πως υπάρχει κόσμος που μπορεί και "αποσυνδέει" το συναίσθημα από την αναπαραγωγή της μουσικής.
Προσωπικά μιλώντας, αυτό είναι και το ζητούμενο, η συναισθηματική εμπλοκή.
Το ότι μπορεί να υπάρξει και απο ένα τρανζιστοράκι στη σκοπιά δε σημαίνει ότι μπορεί να συμβεί το ίδιο και απο ένα σύστημα αρκετών χιλιάδων ευρώ.
Η προσωπική προτίμηση θα πρέπει να είναι ο απόλυτος παράγοντας επιλογής.
Δεν σας έχει τύχει να ακούσετε ένα πανάκριβο σύστημα καλοστημένο σε καλό χώρο και να σας είναι αδιάφορο? Να μη σας κάνει κλικ?
Το έχω πάθει άπειρες φορές όπως φυσικά και το αντίθετο.
 

Μηνύματα
1.015
Reaction score
2.846
κάτι "μαγικά" παλούκια
Αυτά "περιποιούνταν" λέει τον αέρα και τακτοποιούσαν τα μόριά του! :gotcha:
Τα μόρια του αέρα ή μήπως κάποια μαλακά μόρια του μπάρμπα?

Αν μιλάμε για παλούκια, συγνώμη αλλά δε δύνανται να περιποιηθούν μαλακά μόρια του μπάρμπα. Εκτός απ' τον αέρα, ίσως ν' ανακούφιζαν και ... ανικανοποίητες οπές ;).
Επιστημονικά μιλώντας πάντα, έτσι;

:laugh:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.547
Reaction score
22.023
Κάθε μέρα που περνάει το Hi Fidelity βελτιώνεται. Και στα μηχανήματα, και στα φορμάτ, και στην μελέτη της ακουστικής των χώρων, και στη διαθέσιμη μουσική, και στην ποιότητα των εγγραφών, και στο ξεβράκωμα των πλασεμποφιδέμπορων. Παντού. 40 χρόνια ενασχόλησης, τα έχω δει όλα..

Υπάρχουν και εξαιρέσεις, κυρίως στις παραγωγές σύγχρονης μουσικής, αυτά που παλιότερα ονομάζαμε ποπ. Συνεχίζει δυστυχώς εκεί η μανία των Loudness wars.
Αν αφήσουμε αυτήν την αδυναμία, σε όλους τους άλλους τομείς είμαστε έτη φωτός πιο μπροστά από την δεκαετία του 80 και του 90.

Τι να συγκρίνουμε; Ακόμα και το ραδιοφωνάκι του παρελθόντος έχει αντικατασταθεί απο τα θαυματουργά Bluetooth ηχειάκια που στριμάρουν Tidal από το κινητό.
Αυτές τις διαπιστώσεις έχω κάνει κι εγώ, και γι' αυτό άνοιξα αυτό το θέμα. Βάσει των δυνατοτήτων που είχαν οι συσκευές hi-fi προ 40ετίας και άνω, ήταν περίπου αναμενόμενο να χαρακτηρίζονται με αυτήν την "χαλαρή" λέξη, fidelity. Εμένα προσωπικά ουδέποτε μου έκατσε καλά, καθώς εννοιολογικά ταιριάζει περισσότερο με την απόκριση της νοημοσύνης, παρά μιας κρύας μηχανής. Βέβαια, εδώ και τρεις δεκαετίες, η αγορά εφηύρε τον όρο high end, δίνοντας μιαν άνευ προηγουμένου ένεση αναζωογόνησης στις πωλήσεις, αλλ' ως πρακτική, το high end ακολούθησε εντελώς άλλη πορεία, καταργώντας σχεδόν εξ ολοκλήρου την πίστη στην ηχογράφηση, στρέφοντάς την προς το υπερφύαλο Εγώ του ακροατή.

Εν πάση περιπτώσει, όμως, για να το θέσω χωρίς περιστροφές, γιατί το hi-fi δεν έγινε high precision audio, ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων; Σήμερα, με τα ηλεκτρονικά, τα μεγάφωνα και κυρίως τα ηχογραφικά μέσα που (μπορεί να) έχει κανείς στη διάθεσή του, μπορεί να επιτύχει ακριβέστατο αποτέλεσμα, ακόμη και με παθητικά ηχεία...

Μήπως τελικά το fidelity είναι πλέον αυτονόητο, οπότε επαρκεί ο όρος home audio;
 

Μηνύματα
5.038
Reaction score
8.960

να το βαλω μηπως σε σποιλερ να μην το δει ο μπουτχιας και αρχισει να εκνευριζεται :biggrin:

Σε μια εποχή που παράγεται μουσική ειδικά για ηχεία smartphone εφήβων, υπάρχει μια λαχτάρα για μεγάλο ήχο. Μιλήσαμε με τον ηχολήπτη Guy Sternberg για την audiophile μουσική και φτιάξαμε μια λίστα αναπαραγωγής για φίλους hi-fi.
Τι είναι η audiophile μουσική;

"Audiophile" σημαίνει πρώτα και κύρια ηχητική πιστότητα, που σημαίνει ότι το ηχογραφημένο κομμάτι ακούγεται ακριβώς όπως το πρωτότυπο, σαν να στέκεσαι στο στούντιο με το συγκρότημα. Αλλά συχνά αυτό σημαίνει κομμάτια μουσικής που ακούγονται ιδιαίτερα πολυεπίπεδα και πολύπλοκα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ένας ιδιαίτερα μεγάλος αριθμός οπαδών της τζαζ ή της κλασικής μουσικής περιγράφουν τους εαυτούς τους ως ακουστικόφιλους, ενώ οι οπαδοί της πανκ ροκ πιθανώς δίνουν λιγότερη αξία στην ποιότητα του ήχου, εφόσον τα ηχεία είναι αρκετά δυνατά.
Το "Da Da Da" των Trio είναι εξαιρετική παραγωγή από τον "πέμπτο Beatle" Klaus Voormann, αλλά κανείς δεν θα σκεφτόταν να το βάλει σε μια audiophile playlist. Άλλωστε, το μινιμαλιστικό τραγούδι λειτουργεί άψογα και με ένα μονο φορητό ραδιόφωνο.
Ο ηχολήπτης και παραγωγός Guy Sternberg το περιγράφει ως εξής:

«Μια audiophile ηχογράφηση είναι αυτή που μεταφέρει στον ακροατή όλα τα συναισθήματα της παράστασης. Διαφέρει πολύ από στυλ σε στυλ, αλλά γενικά θα πρέπει να καλύπτει όλο το εύρος συχνοτήτων και να έχει μεγάλο δυναμικό εύρος για να έχετε μια «πραγματική» εμπειρία ακρόασης».
 

Μηνύματα
93
Reaction score
64

Εγώ πάντως όποτε ακούω αυτό το κομμάτι φιάχνομαι απίστευτα , δεν με νοιάζει από που το ακούω , έχω 3 συστήματα στο σπίτι , από όπου και αν το ακούσω ευφραίνομαι απίστευτα , δεν κάθομαι να δω τι μπάσα βγάζει ο ενισχυτής ή τα ηχεία , ούτε τι βλώδια , τίποτα , ακούω την τύπισα και τους άλλους δύο που πιάνουν τα όργανα και τα λιώνουν.
Ιδίως αν κοιτάξει κανείς το βίντεο θα δεί ότι η τύπισα παίζει σαν να έχει μοτεράκια στα δάκτυλά της .
Είναι και κοντούλα και σηκώνεται για να παίξει κάποια σημεία του κομματιού που ή ίδια έχει συνθέσει .
Μαγεία .
Αλλη μία μαγεία είναι το children of Sanchez.
Eχω και πολλές άλλες , αλλά δεν είναι του παρόντος.
Ποσα χρονια το εψαχνα το children of sanchez και δεν μπορουσα να το θυμηθω καθολου σαν τιτλο. Σε υπερευχαριστω.
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.201
Μηνύματα
2.965.963
Members
38.302
Νεότερο μέλος
ggianno88
Top