Δημητρης 777
Spendorious
- Μηνύματα
- 7.176
- Reaction score
- 21.823
Να του πεις να μην είναι σφιχτόκ@λος και να πιάσει μια μπύρα απ' το ψυγείο..Κι αν μού ζητήσει τεκμηρίωση?
Να του πεις να μην είναι σφιχτόκ@λος και να πιάσει μια μπύρα απ' το ψυγείο..Κι αν μού ζητήσει τεκμηρίωση?
Είναι καταρχάς ανώφελο να προβληθούν αντιρρήσεις σε εμπειρίες και αφηγήσεις...Εξίσου περιττό ν'αντιτίθεμαι υπό χιουμοριστικούς όρους σε άτομα που έχουν οριστικοποιήσει τη δική τους γνώμη έχοντας κιόλας μεγαλύτερη ηλικία από τη δική μου.. Δια λογαριασμό των υπολοίπων σημειώνεται ότι η αντίθεση προς τον Prince δεν αφορά σε απόψεις που μπορεί να συμμεριζόμουν και ο ίδιος, αλλά σε μια συγκεκριμένη θεώρηση, δηλαδή ότι η Κλασσική Μουσική δεν συνιστά το ΄΄ άλφα και ωμέγα ΄΄ στη μουσική δημιουργία, κατά τρόπον ώστε πέραν αυτής να μη μπορούσε κάποιος ακροατής να ψυχαγωγείται εξερευνώντας σε βάθος άλλα είδη μουσικής. Η δε ΄΄άφεση΄΄ που επικαλούμαι δεν αφορά σε αμαρτήματα, αλλά στην απαγκίστρωση του ίδιου μας του εαυτού από οποιονδήποτε εγκλωβισμό..Συγνώμη για την καθυστέρηση αλλά η σημερινή ημέρα ήταν...one of these days...(πολύ busy ειδικά και για την ηλικία μου).
Ως προς το πρώτο μέρος, εφόσον είναι η "δική σου άποψη" μάλλον μου περισσεύει ή όποια διαφοροποίηση.
Απλώς, να προσθέσω ότι, και σήμερα, που και οι συνθέτες και κυρίως οι σολίστες και ερμηνευτές έχουν όλα τα πλέον προηγμένα τεχνικά μέσα, αγωνίζονται μετά μεγάλης επιμέλειας για το πως θα επιτύχουν τον πλέον εκλεπτυσμένο ήχο, την πιο αυστηρά σοβαρή τεχνική και την πλέον ειλικρινή ως προς το έργο ερμηνεία.
Επειδή, στις πάνω από 4 δεκαετίες ενασχόλησής μου με τη Μουσική αυτή (η οποία δεν είναι απλώς ένα..."ιδίωμα"), είχα την τύχη να παραβρεθώ σε αρκετές πρόβες, ορισμένες φορές και πολύ μεγάλων μουσικών. Ενθυμούμαι, όταν, πριν από αρκετά έτη, είχε έλθει εδώ ο Brendel για μία συναυλία του στο Μέγαρο Μουσικής, δοκίμασε περίπου επτά πιάνα για να καταλήξει σε αυτό που είχε τον ήχο που θα ταίριαζε καλλίτερα στο πρόγραμμά του. Σε μία άλλη περίπτωση, επίσης πριν από ουκ ολίγα έτη, όταν είχε έλθει ο Ashkenazy για αντίστοιχο ρεσιτάλ, είχε στο πρόγραμμά του και μία Σονάτα του Mozart. Επί ώρες, μαζί με την μουσικό σύζυγό του, συζητούσαν πως θα έπρεπε να παιχτεί ένα μικρό πέρασμα στην αργή κίνηση της Σονάτας. Αφού μετά από ώρες καταλήξαν στο επιθυμητώς ορθόν και αφού το ερμήνευσε ούτως, επιστρέφοντας μετά το πέρας της συναυλίας, συνέχισε να έχει αμφιβολίες για το κατά πόσον τελικά είχαν δίκιο για την τελική επιλογή τους.
Με άλλα λόγια, η Κλασική Μουσική απαιτεί το μέγιστο δυνατό εκλεπτυσμό στον ήχο, χωρίς να θυσιάζεται η τεχνική αρτιότητα και η κατά το δυνατόν ορθή ως προς το έργο ερμηνεία.
Ως εκ τούτου, για να μεταβούμε στα της αντίστοιχης αναπαραγωγής των έργων αυτών σε κάποια μορφή ηχογραφημένου υλικού, ο ερμηνευτής, ο παραγωγός και ο ηχολήπτης πρέπει να αποσκοπούν στο να μπορέσουν να υπηρετήσουν τα ανωτέρω.
Ως εκ τούτου, και το σύστημα που θα επιλεγεί να υπηρετήσει τη Μουσική αυτή δεν μπορεί να είναι πολύ..."συμβιβασμένο". Η αναφορά μου για το "Κατώφλι στην Αλήθεια της Μουσικής" σαφώς και υπονοεί ότι εναπόκειται στην αντίληψη του εκάστοτε ακροατή ως προς το πως θα χρησιμοποιήσει, βάσει του τι έχει κατανοήσει και εκτιμήσει από το μουσικό έργο, το πλεόν πιστό ηχητικό αποτέλεσμα. Η "καθολική συνθήκη" εναπόκειται στο ότι, με ένα συμβιβασμένο σύστημα, και ο πλέον εμβριθής και "ψημένος" ακροατής δεν θα φθάσει στο...κατώφλι...για να πάει στα περαιτέρω...Πρόσφατα, σε μία ανανέωση του συστήματός μου, μόνον με μία έκπτωση στα interconnect καλώδια έχασα την ακρίβεια στη χροιά και μερικώς στο sound image. H όλη ακρόαση "πήγε περίπατο" και αναγκάστηκα να αναβαθμίσω και τα εν λόγω καλώδια.
Τώρα ως προς τα της απόλαυσης, είμαι σταθερός στη θέση μου που έχω εκφράσει και αναλύσει αρκετά διεξοδικά στο σχετικό νήμα μου στην Κλασική Μουσική. Η Μουσική αυτή καθίσταται πολύ πιο ολοκληρωμένα απολαυστική όταν μπορεί ο ακροατής να κατανοήσει τουλάχιστον τις βασικές πτυχές της σύνθεσης και του βαθύτερου νοήματος του έργου. Φυσικά, ουδόλως τούτο αποτελεί υποχρέωση και η επιλογή της..."άφεσης" (αμαρτιών?)...is OK, εάν τα κριτήρια εστιάζονται στο τι είναι..."εύκολο, άνετο, γρήγορο". Όμως, τα έργα της Κλασικής Μουσικής δεν είναι, στην πλειονότητά τους, ούτε εύκολα, ούτε άνετα, ούτε για γρήγορη "ανάγνωση". Όπως ο ερμηνευτής χρειάζεται τη μέγιστη δυνατή παιδεία και προετοιμασία για να τα ερμηνεύσει ως δει και ο συνεπής ακροατής οφείλει να κάνει το δικό του..."έργο" για τη μέγιστη δυνατή σχέση του με το έργο, τον συνθέτη και τον ερμηνευτή.
Οι αντιρρήσεις .. κύκλους κάνουν. Η ανακάλυψη νέων ψυχαγωγικών στοιχείων δεν αφορά τόσο σε όσους θα κληθούν ν' αποδώσουν τα έργα όσο στους τελικούς αποδέκτες, το κοινό. Το οποίο ελπίζω να μην εξετάζεται με ελιτίστικες οπτικές ως προς τις μουσικές του προτιμήσεις, αφού σε αντίθετη περίπτωση θα σήμαινε διάκριση ανθρώπων ανάλογη κάποιων άλλων που μπορεί να γίνονται στη σύγχρονη εποχή με βάση κοινωνικά, πολιτικά, οικονομικά, υγειονομικά, χαϊφαϊντελιστικά κτλ. κριτήρια...Προσωπικά, έχω ακούσει αμέτρητες φορές ορισμένα βασικά έργα της Κλασικής Μουσικής και δεν το έχω κάνει γιατί, σε κάθε ακρόαση ανακαλύπτω "νέα στοιχεία και σημασία" σε αυτά, αλλά γιατί, κάθε ακρόαση (σε ζωντανή εκτέλεση ή σε αναπαραγωγή ηχογραφημένου υλικού), λάμβάνει χώρα μία μύηση στην όλη διαδικασία της ακρόασης, που εμπεδώνει κάθε φορά τη σχέση μου με το έργο, τον συνθέτη και τον ερμηνευτή.
Έχουν υπάρξει εκατοντάδες ηχογραφήσεις π.χ. των Συμφωνιών του Beethoven. Παρά το γεγονός ότι μερικοί mavericks μαέστροι προσπαθούν να φάνουν πιο πρωτότυποι, πολύ σπάνια η πληθώρα αυτών κομίζει γλαύκα εις Αθήνας. Στις πλείστες των περιπτώσεων, μιλάμε για την άποψη του μαέστρου, του σολίστα κοκ. όχι, όμως, για νέα στοιχεία και νοήματα. Στην πράξη όλοι υπηρετούν...την παρτιτούρα του συνθέτη.
Για να λέμε και του Prince το δίκιο, η οργανική παλέτα στα έργα Κλασσικής παρέχει ανεξάντλητο φάσμα και διαβαθμίσεις στη δεξιοτεχνική υποβολή μηνυμάτων απευθυνόμενων τόσο προς τη συνείδηση όσο και στο συλλογικό ασυνείδητο.τροφη για σκεψη αποτελει η ψυχολογια του ηχου που αποτελει βασικο εργαλειο στις διαφημισεις και τον κινηματογραφικο ηχο.
ας δουμε για παραδειγμα την συνδεση μεταξυ συναισθηματων και μουσικων μοτιβων.
Χαρα και λυπη αποτυπωνονται διαφορετικα
Χαρα:
pitch -υψηλο , ποικιλια/παραλλαγη στην μελωδια -δυνατη, τεμπο - γρηγορο, ενταση ηχου - υψηλη, ρυθμος - ανομοιομορφος, ηχοχρωμα - αρκετα overtones, pitch progression - μετριοπαθες, αρχικα πανω και κατοπιν κατω
Λυπη αντιστοιχα: χαμηλο, περιορισμενη, αργο, χαμηλη, ομοιομορφος, λιγοτερα overtones, προς τα κατω.
επομενως η συνθεση μπορει να δημιουργησει διαφορα συναισθηματα στους ανθρωπους χωρις να απαιτειται καποιου ειδους ειδικη γνωση απο τον ακροατη και μπορει να επιτευχθει και περαν της κλασσικης μουσικης.
Έφαγες?Ας..βαλω και μια δευτερη δοση.. View attachment 263781
Πιάσε μια μπύρα..... εβλεπα εφιαλτη στο δρομο με της νοτες..και σηκωθηκα..
Κάτσε, μιας και έδωσες το ΟΚ, να στα πω λίγο σταράτα, επιγραμματικά και χωρίς τσιρμάντζουλες ή φιλοσοφίες ή με φροντισμένο και διανθισμένο λεκτικά κείμενο (ελιτίστικο σαν τα τα δικά σου χα χα), που εαν το επέλεγα θα ήταν 20 φορές πιο μεγάλο και θα άφηνε και μεγαλύτερα περιθώρια παρερμηνείας.Οι αντιρρήσεις .. κύκλους κάνουν. Η ανακάλυψη νέων ψυχαγωγικών στοιχείων δεν αφορά τόσο σε όσους θα κληθούν ν' αποδώσουν τα έργα όσο στους τελικούς αποδέκτες, το κοινό. Το οποίο ελπίζω να μην εξετάζεται με ελιτίστικες οπτικές ως προς τις μουσικές του προτιμήσεις, αφού σε αντίθετη περίπτωση θα σήμαινε διάκριση ανθρώπων ανάλογη κάποιων άλλων που μπορεί να γίνονται στη σύγχρονη εποχή με βάση κοινωνικά, πολιτικά, οικονομικά, υγειονομικά, χαϊφαϊντελιστικά κτλ. κριτήρια...
Απλώς χρησιμοποιώ το πόστ για να ποστάρω την συνέχεια.Για να λέμε και του Prince το δίκιο, η οργανική παλέτα στα έργα Κλασσικής παρέχει ανεξάντλητο φάσμα και διαβαθμίσεις στη δεξιοτεχνική υποβολή μηνυμάτων απευθυνόμενων τόσο προς τη συνείδηση όσο και στο συλλογικό ασυνείδητο.
Ας αναλογιστούμε ενδεικτικά και μόνο σε πόσους μπελάδες έμπαινε ο Shostakovich μ' ένα καθεστώς προγραμματισμένο να εκλαμβάνει με υποχθόνιους τρόπους τέτοιες λεπτές διαβαθμίσεις.
Εδω ένα πιο απλό παράδειgμα για εργασία που θα εξεταστούμε όλοι τον Ιούλιο που λέει και ο Κος Χρήστος . @christos77Βρε thvaμ' θέλω να σε διαβάσω αλήθεια, αλλά μου βγήκαν τα ματάκιαμ' μεσημεριάτικα (ούτε 3ο καφέ δεν έχω πιεί ακόμα..).
Μήπως παίζει να τα ανεβάζεις σε mp3?
Όσες φορές έχω μπει σε πειρασμό ν'απαντούσα με σφοδρότητα επιχειρημάτων υπό το σκεπτικό πως οποιαδήποτε ήπια αντίδραση θα μπορούσε να εκλαμβάνεται ως αδυναμία , συνειδητοποιώ ακολούθως ότι κάθε δράση τελούμενη υπό το κράτος του να μη φαινόμασταν αδύναμοι συνιστά ακόμα μεγαλύτερη...αδυναμία.-Καλά το ψυχανεμίστηκα εγω, ότι έχεις αφήσει ιδεολογικά κριτήρια να επηρρεάζουν και να παρεισφρήσουν στα μουσικά σου κριτήρια. Μεγάλο λάθος.
-Το ίδιο και κάποιοι επίσης αξιόλογοι κατά τα άλλα και κατά τη γνώμη μου συμφουρίτες μου (όχι οι γνωστοί γραφικοί) , που σε υποστηρίζουν σε κάτι ανάλογες και άλλες στο παρελθόν αναφορές σου.+++...
Πάντα φιλικά ε ? χα χα
Η νέα γενιά είναι ο καθρέφτης της απερχόμενης ! Αν κάποιος θυμώνει μαζί της κι αναζητά τον υπαίτιο της κατάντιας, αρκεί να ρίξει μια ματιά στον καθρέφτη και θα τον δει αμέσως !Το HIFI υπάρχει, όσο υπάρχουν και οι ακροατές που θέλουν να ακούν μουσική, πιστά.
Μουσική.
Οι ακροατές αυτοί όμως τείνουν να εξαφανιστούν, διότι η νέα γενιά κατά πρώτον δεν ακούει μουσική.
Ακούει συνήθως κάτι μ@λ@κίες ραπ και τραπ και κραπ τύπου σνικ και τρανός.
Αυτό δεν είναι μουσική για μένα, αλλά είναι για τους νέους που την ακούν και την θεωρούν μουσική.
Απορώ υπάρχει σε αυτά τα "τραγούδια" παρτιτούρα με νότες;
Δεν νομίζω.
Απλά απαγγέλουν ένα ποίημα που έγραψαν με βρισιές και μαλ@κίες έχοντας από κάτω ένα ρυθμικό ντουπ ντουπ, μια υπόκρουση.
Χρειάζεται καλό σύστημα και ακριβά μηχανήματα για να ακούσεις κάτι τέτοιο;
Όχι βέβαια και γι΄ αυτό η νέα γενιά κυκλοφορεί με ακουστικά ή φορητά ηχειάκια bluetooth, συνήθως φτηνά και έχει σαν πηγή το κινητό.
Και είναι ευχαριστημένοι με αυτό που ακούνε.
Διότι οι περισσότεροι δεν έχουν ακούσει μουσική σε καλό σύστημα.
Bλέπω ότι δεν έχουν ιδέα από κλασσική μουσική, τζαζ, ροκ κ.λ.π.
Δεν ξέρουν π.χ. τους PINK FLOYD, QUEEN, LED ZEPPELIN, ROLLING STONES, BOB DYLAN, TOTO, POLICE, ACDC, DEEP PURPLE και άλλα πολλά ονόματα.
Ξέρουν τον Michael Jackson όμως και αρκετά τραγούδια του.
Δεν έχουν ιδέα για Μπετόβεν, Μπαχ, Μότσαρτ, Σούμπερτ, Τσαϊκόφσκι, Βιβάλντι, όμως έχουν ακούσει πολλά από τα πολύ γνωστά κομμάτια τους όπως η αρχή της 5ης συμφωνίας του Μπετόβεν τα τρία μι κι ένα ντο.
Το γνωρίζουν σαν άκουσμα, αλλά δεν έχουν ιδέα ποιανού είναι.
Εξαιρούνται οι νέοι που πηγαίνουν σε ωδείο και μαθαίνουν μουσική.
Εμείς οι παλιότεροι που ζήσαμε την εποχή του πικάπ γινόμαστε όλο και λιγότεροι.
Πάρτε το χαμπάρι, γεράσαμε.
(με αφορμη αυτο, επιπροσθετως να πω) ... η μουσικη διαπαιδαγωγηση ειναι συνυφασμενη και με την κοινωνικη μορφωση. Εξεταζοντας μονο το μουσικο δεντρο (χωρις να μοιωνω τη σημαντικοτητα του)... χανουμε το (κοινωνικο)δασος.Η νέα γενιά είναι ο καθρέφτης της απερχόμενης ! Αν κάποιος θυμώνει μαζί της κι αναζητά τον υπαίτιο της κατάντιας, αρκεί να ρίξει μια ματιά στον καθρέφτη και θα τον δει αμέσως !
Αν ο πατέρας (η και η μάνα) είχε στημένο ένα συγκρότημα της προκοπής κι άκουγε συστηματικά "ποιοτική" μουσική, τα παιδιά θα είχαν μια "εικόνα" για σύγκριση. Ακόμα κι αν "έτρωγαν" πού και πού κάνα "βρώμικο" έξω, πάντα θα επέστρεφαν για "σπιτικό" φαγητό. Αλλά το μήλο πέφτει κάτω από την ημιμαθή, ξερόλα, παρτάκια και φοβερά αδιάφορη "γέρικη μηλιά" ..............