Η σημασία της Κλασικής Μουσικής στην εποχή μας.

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.627
Reaction score
58.092
Αυτό το νήμα ενδείκνυται να έχει την τιμητική του τις γιορτινές μέρες...Ευχές για Καλά Χριστούγεννα με album κοινού παρονομαστή...

Baroque χορωδιακές συνθέσεις λιγότερο γνωστές αλλά με ισχυρή ώθηση προς ψυχική ανάταση και πρόσθετη παροχή τα εξαιρετικά τεχνικά χαρακτηριστικά της παραγωγής.
1671902912550.png



Σπάνιες πολυφωνικές συνθέσεις του Adriaan Willaert. Ιριδίζουσα ελεγεία πάνω σε σύμφωνες και διάφωνες συνηχήσεις ενδεικτική ενός πολιτισμικού στροβιλισμού που διέκρινε τόσο την εποχή της Αναγέννησης όσο και τη σύγχρονη με τον τεχνολογικό οργασμό της τελευταίας να στερείται τον ευεργετικό αντίκτυπο της προηγούμενης...
1671903538339.png



Τρίτο και ΄΄φαρμακερό΄΄, το τετραμελές γυναικείο φωνητικό group Dialogos υπό διεύθυνση Katarina Livljanic ερμηνεύει με λαμπρό αυτοσχεδιασμό συνθέσεις δομημένες από μεσαιωνικά χειρόγραφα.Η αφήγηση μιας ψυχής καταδιωκόμενης από Ερινύες και η κοπιαστική πορεία προς τη λύτρωση.
1671904137994.png

 

Μηνύματα
7.707
Reaction score
6.437
Και μία ακόμη αργή κίνηση από το έξοχο (από κάθε άποψη) Κουιντέτο για Πιάνο του μεγάλου Shostakovich (σε σολ ελάσσονα). Μία σπάνιας ευαισθησίας, έντονης τρυφερότητας και υψίστης μουσικότητας μουσική δημιουργία (a stroke of genius). Κατά τη γνώμη μου ταιριάζει σε κάθε περίοδο, όπως αυτή των Χριστουγέννων.
Μουσική μυσταγωγία!
 

Μηνύματα
7.707
Reaction score
6.437
Και κάτι πιο κοντά στο πνεύμα των Χριστουγέννων. Η σπάνιας αισθητικής ευαισθησίας και εξαίσιας μελωδίας σύνθεση του σπουδαίου Βέλγου συνθέτη Cesar Franck με τον τίτλο Panis Angelicus, σε μία σπάνια βιντεοσκόπηση του 1978 με τον voce d'oro Luciano Pavarotti από συναυλία στο Μόντρεαλ.
Sublime!
 
Last edited:




Μηνύματα
7.707
Reaction score
6.437
Και κάτι πιο ανάλαφρο, εξίσου αισθαντικό, υψηλής αισθητικής νοσταλγικό τραγούδι από το πάντα σημαίνον American Songbook, σε μία εξαιρετικά λέπτης αισθητικής ερμηνεία από την καλλίφωνη Kiri Te Kanawa, την σπουδαία Philharmonia Orchestra υπό τη διεύθυνση του expert του είδους Carl Davis.
Καλά Χριστούγεννα σε όλους, όπως και να είστε, όπου και να βρίσκεστε...
 
Last edited:

Μηνύματα
7.707
Reaction score
6.437
Μία πλεόν αριστουργηματική Άρια από το Κατά Ματθαίον Πάθος του μέγιστου Bach, the sublime "Erbarme dich" (Λυπήσου με), σε μία εκστατική ανυπέρβλητη ερμηνεία από την έξοχη Julia Hamari, με την Ορχήστρα Bach του Μονάχου υπό τη εξαιρετικά αισθαντική διεύθυνση του σπουδαίου Karl Richter.
Μία ανεπανάληπτη μουσική ερμηνεία μίας από τις πλεόν κορυφαίες μουσικές συνθέσεις για την ανθρώπινη φωνή προορισμένη για την επαφή με ό,τι πιο ανώτερο...και ό,τι πιο βαθύ...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.627
Reaction score
58.092
1672426087790.png


Οι αλλαγές των ετών δεν σηματοδοτούν κάποια ουσιαστική πρόοδο αλλά μονάχα μια συλλογική προσδοκία γι απολογισμό και νέες ενάρξεις...Αυτές οι δύο συνθέσεις του Steve Reich αυξάνουν την εκτίμησή μας προς την Κλασσική Μουσική ...του 21ου αιώνα.

Η αρχιτεκτονική των συνθέσεων θεμελιώνεται από ένα πρότυπο ολιγομελούς συνόλου που εισάγει περισσότερες οργανικές ομάδες ως πρόσθετα δομικά υλικά καθώς απλώνεται σε διαστάσεις στο χώρο.Στο πεδίο του χρόνου το τέμπο είναι σταθεροποιημένο με διαφοροποιούμενη τη διάρκεια που θα έχουν οι νότες ανάμεσα στις διαδοχικές κινήσεις.

Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει Νέος Χρόνος και ό,τι καταμετράμε είναι μια χρηστική σύμβαση.Η ροή του Χρόνου δεν έχει ορόσημα και υφίσταται στην ύπαρξη τόσο τη δική μας όσο και του περιβάλλοντος χώρου.Όπως οι νότες από διαφορετικά όργανα συνηχούν σ'ένα μουσικό κομμάτι έτσι λειτουργούν η ανάσυρση περασμένων στιγμών με την απήχηση των μελλοντικών σε δεδομένη στιγμή στη δική μας συνείδηση.

 

Μηνύματα
7.707
Reaction score
6.437
Αν και έχουν γραφεί μία πληθώρα τραγουδιών, ύμνων, ορατορίων κ.α. για τα Χριστούγεννα, υπάρχουν ελάχιστα τραγούδια (ή άλλο μουσικό υλικό) για την παραμονή της Πρωτοχρονιάς.
Το πλέον εμβληματικό και διαχρονικό (τουλάχιστον σε ορισμένες χώρες της Δύσης) μας έρχεται από το πολύτιμο American Songbook και πρόκειται για μία σύνθεση του Frank Loesser του 1947. Πρόκειται για ένα πολύ τρυφερό, νοσταλγικό και ιδιαίτερα εκφραστικό και αισθαντικό τραγούδι...very apt for the case...
H βαθειά συγκινησιακή ερμηνεία της ηθοποιού και τραγουδίστριας Samantha Gracie είναι...spot on!
 
Last edited:

Μηνύματα
463
Reaction score
578

Φίλος της κλασικής μουσικής δεν είμαι όμως άκουσα αυτό το έργο σε φιλικό σπίτι και έμεινα εκτασιασμενος. Μου έκανε εντύπωση πως σε πρόχειρη έρευνα που έκανα δεν βρήκα άλλη εκτέλεση
 

Μηνύματα
7.707
Reaction score
6.437

Φίλος της κλασικής μουσικής δεν είμαι όμως άκουσα αυτό το έργο σε φιλικό σπίτι και έμεινα εκτασιασμενος. Μου έκανε εντύπωση πως σε πρόχειρη έρευνα που έκανα δεν βρήκα άλλη εκτέλεση
Όντως είναι η μοναδική ηχογραφημένη εκτέλεση του έργου, αλλά δεν είναι και τόσο περίεργο, καθόσον, πέραν των πολυπαιγμένων και πολύ ακουσμένων Carmina Burana, άλλα έργα του Orff δεν έχουν καταφέρει να "περάσουν" στο ευρύ κοινό...ούτε καν τα Catulli Carmina. Το συγκεκριμένο έργο είναι η τελευταία του σύνθεση.
Αποτελεί έναν ιδιότυπο συνθέτη του παρελθόντος αιώνος που το συνολικό του έργο είναι αρκετά άνισο και αρκούντως...ξεχωριστό...(υπερβολική χρήση κρουστών, περίεργη αρμονική γλώσσα, περίπλοκα ρυθμικά μοτίβα κλπ.).
 

Μηνύματα
463
Reaction score
578
Όντως είναι η μοναδική ηχογραφημένη εκτέλεση του έργου, αλλά δεν είναι και τόσο περίεργο, καθόσον, πέραν των πολυπαιγμένων και πολύ ακουσμένων Carmina Burana, άλλα έργα του Orff δεν έχουν καταφέρει να "περάσουν" στο ευρύ κοινό...ούτε καν τα Catulli Carmina. Το συγκεκριμένο έργο είναι η τελευταία του σύνθεση.
Αποτελεί έναν ιδιότυπο συνθέτη του παρελθόντος αιώνος που το συνολικό του έργο είναι αρκετά άνισο και αρκούντως...ξεχωριστό...(υπερβολική χρήση κρουστών, περίεργη αρμονική γλώσσα, περίπλοκα ρυθμικά μοτίβα κλπ.).
Εκτός της πολύπλοκης σύνθεσης και απαίτησης ικανότητας από τους εκτελεστές είναι τόσο απόκοσμο......
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.627
Reaction score
58.092
Μολονότι ο Mozart είχε αφιερώσει τη συγκεκριμένη σειρά για κουαρτέτο εγχόρδων στον Haydn, τιτλοφορήθηκε το έργο νο.17 από τον εκδότη του "Το Κυνήγι" αφού το εμψυχωτικό τέμπο με τις ρυθμικές ενότητες τις τρίλιες και τα περιεχόμενα drones παρέπεμπαν στην αναζωογόνηση της φύσης και απολαύσεις σχετιζόμενες με αυτήν.


O Schubert βάζει τον περαστικό ταξιδιώτη του ν'απεχθάνεται τον κυνηγό - σύμβολο αρρενωπότητας και φυσιολατρικών προφάσεων στον οποίο εστιάζεται η σεξουαλική έλξη της Ωραίας Μυλωνούς.


O Elgar στο Enigma Variations περιγράφει με υποβλητικούς τόνους τον Βιβλικό Νεμρώδ


Ο Franck στο συμφωνικό ποίημα "Le Chasseur Maudit" καταδεικνύει τη φρίκη αντί της αίγλης στο αιματηρό σπορ του κυνηγιού και το συνδέει αλληγορικά με τις πολεμικές αιματοχυσίες αφηγούμενος τη Θεία Τιμωρία για τον κυνηγό που παρενέβη θρησκευτικές επιταγές :


Η αλληγορία λαμβάνει δοξαστικό κι εθνικιστικό χαρακτήρα στο " Κυνηγετικό Μαρς" του Sibelius ως κάλεσμα του φινλανδικού λαού στα όπλα ενάντια στο ρωσικό στρατό το 1917


Η κλασσική μουσική με τις εκλεπτυσμένες πινελιές της ιχνογραφεί άλλοτε την πολιτισμική ανάταση κι άλλοτε τη βαρβαρότητα.Η σύγχρονη εποχή με την αίγλη της τεχνολογικής υπεροπλίας δεν θα γινόυαν ν'ανταποκρίνεται πιστότερα σ'έναν τέτοιο διχασμό συλλογικής προσωπικότητας.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.707
Reaction score
6.437
Μολονότι ο Mozart είχε αφιερώσει τη συγκεκριμένη σειρά για κουαρτέτο εγχόρδων στον Haydn, τιτλοφορήθηκε το έργο νο.17 από τον εκδότη του "Το Κυνήγι" αφού το εμψυχωτικό τέμπο με τις ρυθμικές ενότητες τις τρίλιες και τα περιεχόμενα drones παρέπεμπαν στην αναζωογόνηση της φύσης και απολαύσεις σχετιζόμενες με αυτήν.


O Schubert βάζει τον περαστικό ταξιδιώτη του ν'απεχθάνεται τον κυνηγό - σύμβολο αρρενωπότητας και φυσιολατρικών προφάσεων στον οποίο εστιάζεται η σεξουαλική έλξη της Ωραίας Μυλωνούς.


O Elgar στο Enigma Variations περιγράφει με υποβλητικούς τόνους τον Βιβλικό Νεμρώδ


Ο Franck στο συμφωνικό ποίημα "Le Chasseur Maudit" καταδεικνύει τη φρίκη αντί της αίγλης στο αιματηρό σπορ του κυνηγιού και το συνδέει αλληγορικά με τις πολεμικές αιματοχυσίες αφηγούμενος τη Θεία Τιμωρία για τον κυνηγό που παρενέβη θρησκευτικές επιταγές :


Η αλληγορία λαμβάνει δοξαστικό κι εθνικιστικό χαρακτήρα στο " Κυνηγετικό Μαρς" του Sibelius ως κάλεσμα του φινλανδικού λαού στα όπλα ενάντια στο ρωσικό στρατό το 1917


Η κλασσική μουσική με τις εκλεπτυσμένες πινελιές της ιχνογραφεί άλλοτε την πολιτισμική ανάταση κι άλλοτε τη βαρβαρότητα.Η σύγχρονη εποχή με την αίγλη της τεχνολογικής υπεροπλίας δεν θα γινόυαν ν'ανταποκρίνεται πιστότερα σ'έναν τέτοιο διχασμό συλλογικής προσωπικότητας.
Πολύ ενδιαφέρουσα αντιπαράθεση της πολυσχιδούς εκφραστικής δυνατότητας της Μουσικής πάνω σε ένα θέμα.
Πάντως, πέρα από τους τίτλους που οι συνθέτες, οι εκδότες ή έτεροι εμπλεκόμενοι έδιναν κατά καιρούς σε ορισμένα έργα, οι συνθέσεις αυτές βαίνουν πέρα από την όποια "προγραμματική" τους προοπτική. Π.χ. στο εξαίσιο Κουαρτέτο του Mozart (στο οποίο ούτε ο συνθέτης ούτε ο εκδότης του έδωσε το σχετικό όνομα), η αργή του κίνηση είναι ένα υπερβατικά όμορφο και υποβλητικό Adagio (σε Μι ύφεση μείζονα) που δεν έχει καμία προφανή σχέση με το κυνήγι.
Ομοίως, το τελευταίο από τα έξι Κουαρτέτα τα αφιερωμένα στον Haydn (σε Ντο μείζονα, Κ. 465) φέρει την επωνυμία..."The Dissonance" (Η δυσαρμονία) κυρίως ένεκα της περιέργης αρμονικά αργής εισαγωγής της πρώτης κίνησης (και εδώ η "ονομασία" δεν εδόθη από τον συνθέτη). Και σε αυτό το Κουαρτέτο, η αργή κίνηση (σε Φα μείζονα) δεν έχει καμία σχέση με τον "τίτλο" του έργου και είναι από τις πλέον αισθαντικές και υψίστου μελωδικού κάλλους.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.627
Reaction score
58.092
Πολύ ενδιαφέρουσα αντιπαράθεση της πολυσχιδούς εκφραστικής δυνατότητας της Μουσικής πάνω σε ένα θέμα.
Πάντως, πέρα από τους τίτλους που οι συνθέτες, οι εκδότες ή έτεροι εμπλεκόμενοι έδιναν κατά καιρούς σε ορισμένα έργα, οι συνθέσεις αυτές βαίνουν πέρα από την όποια "προγραμματική" τους προοπτική. Π.χ. στο εξαίσιο Κουαρτέτο του Mozart (στο οποίο ούτε ο συνθέτης ούτε ο εκδότης του έδωσε το σχετικό όνομα), η αργή του κίνηση είναι ένα υπερβατικά όμορφο και υποβλητικό Adagio (σε Μι ύφεση μείζονα) που δεν έχει καμία προφανή σχέση με το κυνήγι.
Ομοίως, το τελευταίο από τα έξι Κουαρτέτα τα αφιερωμένα στον Haydn (σε Ντο μείζονα, Κ. 465) φέρει την επωνυμία..."The Dissonance" (Η δυσαρμονία) κυρίως ένεκα της περιέργης αρμονικά αργής εισαγωγής της πρώτης κίνησης (και εδώ η "ονομασία" δεν εδόθη από τον συνθέτη). Και σε αυτό το Κουαρτέτο, η αργή κίνηση (σε Φα μείζονα) δεν έχει καμία σχέση με τον "τίτλο" του έργου και είναι από τις πλέον αισθαντικές και υψίστου μελωδικού κάλλους.
Παρατίθεται ο παρακάτω σύνδεσμος για το no.17 :
 

Μηνύματα
7.707
Reaction score
6.437
Άλλη μία εξαίσια, άκρως αισθαντική και ακραιφνώς ρομαντική αργή κίνηση από το 2ο Τρίο για Πιάνο (σε λα ελάσσονα) της εξαίρετης Γαλλίδας συνθέτη Cecile Chaminade. Η αργή κίνηση είναι ένα υπέροχα μουσικό και μελωδικό Lento (σε Μι μείζονα μέ ένα μεσαίο μέρος στη μι ελάσσονα), που δεν στερείται μίας πολύ καλοδουλεμένης αρμονικής γραφής. Η θαυμάσια ερμηνεία είναι από το εξαίρετο Βρετανικό ATOS Trio.
Εξαίρετη αίσθηση της Μουσικής ως το πλέον εκφραστικό μέσο της ανθρώπινου ψυχισμού και της διανόησης.
 
Last edited:


Μηνύματα
7.707
Reaction score
6.437
Συνεχίζοντας με μερικές από τις πλεόν σημαντικές αργές κινήσεις έργων Μουσικής Δωματίου, ιδού το εξαίρετο, μοναδικό στην "υφή" του, σχεδόν απόκοσμο και ταυτόχρονα έντονα συγκινησιακό και νοσταλγικό Adagio από το πρώτο Τρίο για Πιάνο του μεγάλου Brahms. Το εν λόγω Τρίο είναι ομοτονικό, κινούμενο στις τέσσερις κινήσεις του μετάξυ της Σι μείζονος και της ελάσσονος, κατά διαδοχικό τρόπο, ούτως ώστε να αποτελεί ένα από τα πολύ ολίγα έργα της Κλασικής Μουσικής, όπου ένα έργο που αρχίζει με τη μέιζονα, καταλήγει στην ελάσσονα (ένα άλλo ξεχωριστό παράδειγμα αποτελεί η "Ιταλική" Συμφωνία του Mendelssohn, ξεκινώντας από τη Λα μείζονα για να τελειώσει στην τονική ελάσσονα).
Η εν λόγω αργή κίνηση, είναι, ως εκ τούτου, στη Σι μείζονα, με ένα εξαιρετικά αισθαντικά μελωδικό μεσαίο μέρος, δοσμένο αποκλειστικά στο τσέλο (και το πιάνο), γραμμένο στην εξαιρετικά σπάνια κλίμακα Σολ διέση ελάσσονα.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.707
Reaction score
6.437
Άλλη μία εξαιρετική αργή κίνηση ενός μοναδικής μουσικότητας και συγκινησιακού μεγαλείου έργου Μουσικής Δωματίου, η Tres calme αργή κίνηση από το Κουαρτέτο για Πιάνο σε Λα μείζονα (Op. 30) του πολύ πρώιμα και άκρως αδικοχαμένου αλλά τόσο εμπνευσμένου Γάλλου συνθέτη Ernest Chausson. H σπουδαία αυτή κίνηση ξεκινά με ένα πολύ αισθαντικό θέμα στη σπάνια κλίμακα της Ρε ύφεση μείζονος για να μεταβεί σε ένα δεύτερο θέμα στη Φα μείζονα. Η κίνηση, παρά την πολύ συναισθηματική της ένταση είναι και πολύ σπουδαία ως σύνθεση.
Η ερμηνεία αυτή είναι very well spotted, από τέσσερις εξαίρετους Γάλλους σολίστες. Ανάμεσά τους και η εξαιρετική βιολίστρια Marie Chilemme, νυν μέλος του πολύ σπουδαίου Κουαρτέτου Εγχόρδων Ebene.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.838
Μηνύματα
2.953.763
Members
38.247
Νεότερο μέλος
NSR
Top