- Μηνύματα
- 17.624
- Reaction score
- 58.077
Με EQ αρνητικού gain σε περίπτωση τόνωσης από προβληματική συνιστώσα ιδιορρυθμού - συνήθως από ακατάλληλη τοποθεσία sub ή κεντρικής θέσης ακρόασης - γίνεται να ομαλοποιηθεί η απόκριση κατά τη λήψη με ροζ θόρυβο και περιστρεφόμενο μικρόφωνο με τον ανυποψίαστο χρήστη να θεωρεί πως διαχειρίστηκε το πρόβλημα. Όταν όμως γίνει το sweep στο spectrogram διαπιστώνεται ότι παρά την ομαλοποιημένη στάθμη η ενεργειακή ουρά εξαιτίας του ιδιορρυθμού καθώς και η υψηλή τοπική τιμή group delay θα έχουν διατηρηθεί. Αυτή η ανωμαλία στο πεδίο του χρόνου θα γίνεται έντονα αντιληπτή και ακόμα χειρότερα κατά την περιφορά εντός κι εκτός δωματίου όπου θα μεταδίδεται λασπώδες ΄΄μπουμπουνητό΄΄ χαμηλών.Δε δουλεύει έτσι.
Άμα έχει πικ 10 ντεσιμπέλ και ρίξεις 10 ντεσιμπέλ για να "στρώσει" μπορεί να μη κατέβει ούτε 3 ντεσιμπέλ η καμπούρα.
Δεν "ακούει" στο eq ο χώρος, δεν δουλεύει έτσι. Είναι σα να έχεις ένα δορυφόρο με αλλοπρόσαλλο οφ αξις, να βλέπεις σπινοραμα για φόνο. Ποιο eq?
Ομοίως, άμα έχει βύθιση 10 ντεσιμπέλ, δώσε και 20 ντεσιμπέλ εσύ, άντε να κερδίσεις 3 το πολύ.
Και στις 2 περιπτώσεις, ταΐζεις ένα απατο βαρέλι.
Δεν είναι σοφό...
Δεν παλεύεται ο χώρος με eq, μιλάμε για συντονισμούς χώρου που αποδίδουν κέρδος 10 ντεσιμπέλ, και θα τα δώσουν ακόμα και με ίχνος μπάσου σε αυτές τις συχνότητες.
Ομοίως οι βυθίσεις. Δεν παλεύονται με eq, μη λέτε χαζομάρες.
Ταυτόχρονα, η μείωση κατά 10 ντεσιμπέλ, έχει σοβαρά μειονεκτήματα σε διάφορους τομείς, όπως βεβαίως και η τόνωση κατά 10 ντεσιμπέλ.
Αυτά δε γίνονται.
Στο eq μπορείς να παίζεις με 3-4 ντεσιμπέλ το μάξιμουμ. Προτιμότερο είναι να παίζεις με 2-3 ντεσιμπέλ σε κάθε πηγή, παρά με περισσότερα.
Ως πηγή εδώ εννοούμε την πηγή ήχου, το σαμπ ας πούμε είναι μια πηγή ήχου, υπεύθυνη για συνολικά 2 οκτάβες. Οκ, παίξε με eq σε αυτές τις οκτάβες, με 3-4 ντεσιμπέλ εύρος.
Άλλο τόσο, έχεις για να παίξεις στο φάσμα του δορυφόρου. Όσο το ξεχειλώνεις, κάτι χάνεις που θα είναι σημαντικό.
Με +-3 ντεσιμπέλ εύρος στις ρυθμίσεις eq, γενικά θα φέρεις εύκολα τον δορυφόρο να παίζει στρωτά στο φάσμα, και ταυτόχρονα να του φορέσεις το επιθυμητό ταργκετ κερβ.
Ομοίως με +-3 ντεσιμπελ ρυθμίσεις στο eq του σαμπ, μπορείς να κάνεις τα βασικά για το ταργκετ κερβ, και όσο συμμαζέψεις σε απόκριση, δεν είναι για χορταση το eq, ή θα καταστρέψεις το δυναμικό εύρος (παρασέρνοντας και το δορυφόρο) ή θα σκοτώσεις το punch.
Προσωπικά κάνω προσπάθειες να μειώσω στο ελάχιστο δυνατό τη χρήση eq, τόσο στο σύνολο των σαμπ, όσο και στο φάσμα των δορυφόρων.
Σκεφτείτε ότι το ταργκετ κερβ των 10 συνολικής κλίσης ντεσιμπέλ, είναι +-5 σε όλο το φάσμα, και μπορεί να μοιραστεί -+ 2,5 στα σαμπ και -+2,5 στους δορυφόρους.
Κουκλάκι ζωγραφιστό.
(Κι ήδη έχασες 10 ντεσιμπέλ, τόσο στο σιναντ, όσο και στο δυναμικό εύρος)
Γι αυτό και κρίνεται αναγκαίο σε τέτοιες περιπτώσεις να δοκιμάζονταν εναλλακτικές διαχειρίσεις, τοποθεσίες για sub κι ενδεχομένως ως προς τη θέση του MLP αντί σκέτου παιγνιδιού με EQ.
Καλώς ή κακώς, έχω αρχειοθετημένα μετρητικά παραδείγματα από ποικιλία διαφορετικών περιπτώσεων.Δεν είναι σταθερά τα αποτελέσματα, αναλόγως σεταπ/χώρου μπορεί η μία ή άλλη προσέγγιση να δώσει καλύτερο αποτέλεσμα.
Καλή η θεωρία, αλλά όταν μπεις στον κάθε χώρο και αρχίσεις να μετράς με το μικρόφωνο την μία ή την άλλη προσέγγιση, και με διαφορετικά softwares, τρως μεγάλη κρυάδα. Απ' έξω απο τον χορό, πολλά σαμπάκια παίζουν.
...
Εντυπωσιακές παρουσιάσεις έχει κάνει ο @Bhutia, αλλά δεν είναι για όλους