alexis
Reticular Activating System
- Μηνύματα
- 18.753
- Reaction score
- 32.726
Ναι καλά.Και σήμερα και αύριο και μεθαύριο, δε μπήκε καμία θηλιά στο λαιμό μας.
Ένα μικρό φωτοβολταϊκό με λίγες μπαταρίες πακέτο, είναι μια επένδυση που ανά πάσα στιγμή, μπορεί να αντικαταστήσει για πάντα την φόρτιση των αυτοκινήτων.
Φαντάζομαι πως δεν έχουν όλοι αυτή τη δυνατότητα, αλλά σίγουρα κανένας δεν έχει τη δυνατότητα να φτιάξει κατ'οικον εξόρυξη πετρελαίου και κατασκευή βενζίνης.
Τέλος πάντων, προς ώρας, δεν υπάρχει σοβαρός λόγος για κάτι τέτοιο, διότι όπως είπα, τα έξοδα μετακίνησης είναι αμελητέα.
Αν και όταν αυτό αλλάξει, θα δούμε.
Λύσεις όμως, υπάρχουν.


Θες να πάμε μια, εκεί για εσένα;
Έχεις κατανάλωση 13kwh/100km. Δηλαδή 5.2kwh για τα 40km που κάνεις την ημέρα, πες χοντρικά.
Δηλαδή θες μια μπαταρία λιθίου 10kwh που έχει 5900€. Θες και ένα σύστημα φωτοβολταϊκών να σου παράγει 5.2kwh την ημέρα τον Δεκέμβριο. Αυτό θέλει ένα σύστημα 3kwp και έναν inverter 3kw με φορτιστή. Χοντρικά 3500€. Φτάσαμε στα 9400€.
Η παραπάνω μπαταρία έχει ζωή 4500 φορτίσεις, δηλαδή 12 χρόνια, αν όλα πάνε καλά. Δηλαδή 490€ το χρόνο κόστος χρήσης.
Καταναλώνεις 1900kwh το χρόνο για αυτά τα 40km ημερησίως, που σημαίνει ότι ετήσια η kWh από τον ήλιο σου κοστίζει 0.257€, και αυτά στο ιδανικό σενάριο που η μπαταριά θα ζήσει 12 χρόνια.
Που είναι το τσάμπα για πάντα;

9400€ για 40km την ημέρα.

Δεν έχεις ιδέα πόσους υπολογισμούς έχω κάνει για να δω τι και πως συμφέρει. Με λες και ειδικό πλέον με τόσο διάβασμα και excel.

Άντε ρε @symos πες τα γιατί θα μας τρελάνουν, και διαβάζουν και όσοι πιθανότατα θέλουν να βρούνε εναλλακτικές.Πάντως λύση για τη μακροπρόθεσμη αποθήκευση ενέργειας, δεν υπάρχει προς ώρας.
Αν δηλαδή καταργηθεί το Net Metering όπως το ξέρουμε σήμερα, που παράγεις ρεύμα το καλοκαίρι και στο δίνει πίσω τζάμπα η ΔΕΗ τον χειμώνα (οκ, με μια μικρή επιβάρυνση ρυθμιζόμενων), θα σκουρύνουν τα πράγματα.
Θα πρέπει είτε να βάλεις Φ/Β και μπαταρία αρκετά μεγάλη για να σου δίνει 100% αυτονομία τον χειμώνα (και όχι μεσοσταθμικά μέσα στο έτος), είτε να καλύπτεις μόνο μέρος της κατανάλωσής σου.
Ακόμα και αν υποθέσουμε πως έχεις χώρο για το σενάριο Α (πλήρη κάλυψη τον χειμώνα) θα πληρώνεις πολύ περισσότερα απ'ότι με το σημερινό μοντέλο. Είτε σε κόστη εγκατάστασης, είτε χρήσης, γιατί και πάλι τον χειμώνα σε παρατεταμένες κακοκαιρίες δεν θα σε φτάνει η μπαταρία.
Αν σκεφτείς ότι με αντλία/κλιματιστικά και αυξημένη κατανάλωση EV τον χειμώνα μπορεί να χρειάζεσαι έως και τα 2/3 του ετήσιου ρεύματός σου, ενώ η παραγωγή του Φ/Β πέφτει στο 1/3 της καλοκαιρινής, εκτινάσσεται το κόστος στον θεό καθώς θες 5 φορές μεγαλύτερη εγκατάσταση, ΣΥΝ μπαταρίες, που ούτε αυτές τις πολυχρειάζεσαι σήμερα.
Εγώ δηλαδή αντί για 7,5 χιλιάρικά που έδωσα θα έπρεπε μαζί με μπαταρία να δώσω κοντά στα 50. Απόσβεση πότε;;;
Και φυσικά, όπως είπα και παραπάνω, ποιος θα έχει και τον χώρο για κάτι τέτοιο.
Last edited: