Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)


Μηνύματα
17.596
Reaction score
25.272
Για να κάνουμε και μια αναδρομή , τα ταμπούρα ήταν και είναι ακόμη (για τα βαρέα οχήματα) μια πολύ αποδοτική λύση για την πέδηση που δεν υστερεί σε δύναμη έναντι δισκόφρενων.
Τα τελευταία προτιμήθηκαν όμως στα ιχ γιατί τα ταμπούρα έχουν ένα εγγενές πρόβλημα με την παρατεταμένη πέδηση , θερμαίνονται και η διαστολή τους τα απομακρύνει από τις σιαγωνες μειώνοντας την διαθέσιμη δύναμη πέδησης σε ένα φρενάρισμα απόεγαλη ταχύτητα που διαρκεί ώρα.
Αυτό πλέον στα ηλεκτρικά οχήματα δεν αποτελεί πρόβλημα καθώς η αναγεννητική πέδηση αφενός διατηρεί κρύο το ταμπούρο σε όλη τη διαδρομή ενώ σε ένα φρενάρισμα ανάγκης συνδράμει σημαντικά ώστε να μην γίνει αισθητή η μείωση της ισχύος πέδησης από αυτό.
Η εφαρμογή τους στα βαρέα οχήματα από την άλλη (καθώς η χρήση δισκόφρενων δεν είναι ότι πιο εύκολο σε αυτά τα κιλά) έχει βελτιώσει σημαντικά την απόδοση τους.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.132
Reaction score
143.595

Ωραίο συγκριτικό μεταξύ βενζινοκίνητου και ηλεκτρικού μοκκα.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
4.108
Reaction score
9.038
Αυτό πλέον στα ηλεκτρικά οχήματα δεν αποτελεί πρόβλημα καθώς η αναγεννητική πέδηση αφενός διατηρεί κρύο το ταμπούρο σε όλη τη διαδρομή ενώ σε ένα φρενάρισμα ανάγκης συνδράμει σημαντικά ώστε να μην γίνει αισθητή η μείωση της ισχύος πέδησης από αυτό.
Απλά το θέμα είναι πως το πρόβλημα με τις εκπομπές ρύπων/τακακόσκονης το έχουν τα συμβατικά, όχι τα ηλεκτρικά. Τα ηλεκρικά δεν φρενάρουν σχεδόν ποτέ και άρα παράγουν ελάχιστους ρύπους.

Αν λοιπόν τα ταμπούρα "επανέρχονται" επειδή τα ηλεκτρικά το επιτρέπουν, είναι δώρο-άδωρο γιατί τα ηλεκτρικά δεν τα χρειάζονται.

Από την άλλη, μπορεί να πει κάποιος ότι δεν οδηγούν όλοι με one pedal driving και άρα κάποιοι φρενάρουν περισσότερο. Και άρα παράγουν περισσότερους ρύπους. Επίσης έχουν περισσότερες πιθανότητες να ζεστάνουν τα ταμπούρα τους και να έχουν το πρόβλημα της μειωμένης δύναμης πέδησης. Λούπα.
 


Μηνύματα
1.490
Reaction score
2.304
Απλά το θέμα είναι πως το πρόβλημα με τις εκπομπές ρύπων/τακακόσκονης το έχουν τα συμβατικά, όχι τα ηλεκτρικά. Τα ηλεκρικά δεν φρενάρουν σχεδόν ποτέ και άρα παράγουν ελάχιστους ρύπους.

Αν λοιπόν τα ταμπούρα "επανέρχονται" επειδή τα ηλεκτρικά το επιτρέπουν, είναι δώρο-άδωρο γιατί τα ηλεκτρικά δεν τα χρειάζονται.

Από την άλλη, μπορεί να πει κάποιος ότι δεν οδηγούν όλοι με one pedal driving και άρα κάποιοι φρενάρουν περισσότερο. Και άρα παράγουν περισσότερους ρύπους. Επίσης έχουν περισσότερες πιθανότητες να ζεστάνουν τα ταμπούρα τους και να έχουν το πρόβλημα της μειωμένης δύναμης πέδησης. Λούπα.
είτε φρενάρεις με το δεξί πόδι, είτε οδηγάς one pedal
το ίδιο και το αυτό δουλεύουν τα φρένα,

και στις δύο περιπτώσεις,
όσο επαρκεί* ο συνδυασμός κινητήρα-μπαταριών για την αναγέννηση, δεν εμπλέκονται τα φρένα,
όταν το φρενάρισμα είναι δυνατότερο, τότε θα δουλέψουν τα φρένα

* σε πολύ πολύ μεγαλύτερο βαθμό στα ηλεκτρικά από ότι στα υβριδικά, εξαρτάται χοντρικά από το μέγεθος κινητήρα και μπαταρίας και έπίσης ελαττώνεται όταν η μπαταρία είναι σχεδόν γεμάτη
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
4.108
Reaction score
9.038
και στις δύο περιπτώσεις,
όσο επαρκεί* ο συνδυασμός κινητήρα-μπαταριών για την αναγέννηση, δεν εμπλέκονται τα φρένα,
όταν το φρενάρισμα είναι δυνατότερο, τότε θα δουλέψουν τα φρένα
Δεν ισχύει σε όλα τα αυτοκίνητα αυτό που λες.

Αλλά έχεις δίκιο ότι σε κάποια ισχύει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.132
Reaction score
143.595
έπίσης ελαττώνεται όταν η μπαταρία είναι σχεδόν γεμάτη
Είναι και δεν είναι έτσι.

Πρακτικά, επειδή η μπαταρία είναι γεμάτη, είναι η μπαταρία αυτή που αποτελεί φραγμό στην φόρτιση από regeneration.

Και φυσικά, όταν η μπαταρία είναι στο 100%, δε πα να της δίνεις 800 kW, δε θα παίρνει τίποτα.

Ωστόσο, τα μοτέρ του regeneration συνεχίζουν να δουλεύουν και να παράγουν ισχύ φόρτισης, ασχέτως εάν αυτή η ισχύς δεν καταναλώνεται στην μπαταρία.

Δηλαδή, ακόμα και στο 100% της μπαταρίας, εάν η ισχύς του regeneration είναι έως 100kW, θα παράγονται 100kW (που δεν θα καταναλώνονται σε φόρτιση) και θα υπάρχει διαθέσιμη ισχύς πέδησης 100kW.

Δηλαδή η ισχύς πέδησης του regeneration, είναι πάντα εκεί, πάντα διαθέσιμη μέσω του μοτέρ του regeneration, ασχέτως του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας.

Το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας θα επηρεάζει μόνον την εκμετάλλευση για φόρτιση, κι όχι την ίδια την ισχύ του μοτέρ του regeneration.
Δεν ισχύει σε όλα τα αυτοκίνητα αυτό που λες.
Δεν ξέρω αυτοκίνητο που να μην ισχύει αυτό.

Δηλαδή, σε όλα τα EV, νομίζω ότι όταν πατάς φρένο, βλέπεις την ένδειξη φόρτισης να ανεβαίνει.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
4.108
Reaction score
9.038
Δεν ξέρω αυτοκίνητο που να μην ισχύει αυτό.

Δηλαδή, σε όλα τα EV, νομίζω ότι όταν πατάς φρένο, βλέπεις την ένδειξη φόρτισης να ανεβαίνει.
Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι δεν ισχύει σε όλα, όμως δεν έχω αυτή τη στιγμή στο μυαλό μου συγκεκριμένο μοντέλο, θα πρέπει να το ψάξω.

Πάντως ούτε και το άλλο που λες ισχύει:

Δηλαδή, ακόμα και στο 100% της μπαταρίας, εάν η ισχύς του regeneration είναι έως 100kW, θα παράγονται 100kW (που δεν θα καταναλώνονται σε φόρτιση) και θα υπάρχει διαθέσιμη ισχύς πέδησης 100kW.
Τουλάχιστον στο δικό μου αυτοκίνητο. Όταν είναι φορτισμένο στο 100% (και μέχρι να πέσει κάτω από το 95%) όταν αφήνεις το γκάζι δεν υπάρχει επιβράδυνση, ή υπάρχει ελάχιστη.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.132
Reaction score
143.595
Τουλάχιστον στο δικό μου αυτοκίνητο. Όταν είναι φορτισμένο στο 100% (και μέχρι να πέσει κάτω από το 95%) όταν αφήνεις το γκάζι δεν υπάρχει επιβράδυνση, ή υπάρχει ελάχιστη.
Αυτό είναι άσχετο..
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
5.021
Reaction score
11.502
Υπάρχει και η αρχή διατήρησης της ενέργειας. Δεν μπορώ να καταλάβω που πάει η ενέργεια πέδησης αν δεν αποθηκεύεται στις μπαταρίες.
 


Μηνύματα
1.490
Reaction score
2.304
Υπάρχει και η αρχή διατήρησης της ενέργειας. Δεν μπορώ να καταλάβω που πάει η ενέργεια πέδησης αν δεν αποθηκεύεται στις μπαταρίες.
αν δεν μπορεί να πάει στις μπαταρίες, θα πρέπει να υπάρχουν αντιστάσεις ή κάπου για κατανάλωση
δεν ξέρω τι ισχύει στα αυτοκίνητα

ξέρω ότι ηλεκτρικά τρένα μπορούν να επιστρέφουν ενέργεια στο δίκτυο
και ντηζελοκίνητα τρένα ( από παλιά σε εμπορικές αμαξοστοιχίες) έχουν τεράστιες αντιστάσεις για το λόγο αυτό,
απλά για βοήθεια στο παρατεταμένο φρενάρισμα (που τα φρένα τα παίζουν κυριολεκτικά)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.132
Reaction score
143.595
Τι εννοούμε με το "υπάρχει διαθέσιμη ισχύς πέδησης 100kW" αφού αφήνω το γκάζι και το αυτοκίνητο δεν φρενάρει;
Εννοούμε ότι αν πατήσεις φρένο, αυτή είναι άμεσα και πρωτίστως διαθέσιμη, και ακολουθεί η ισχύς πέδησης των δισκόφρενων.

αν δεν μπορεί να πάει στις μπαταρίες, θα πρέπει να υπάρχουν αντιστάσεις ή κάπου για κατανάλωση
Όχι.
Διότι απλώς αναπτύσσεται μια τάση, και εάν δεν υπάρχει αντίσταση (αυτή της μπαταρίας) η τάση δεν οδηγεί σε καταναλισκομενη ισχύ.

Απλώς υπάρχει μια τάση. Δε χρειάζεται σώνει και καλά να καταναλωθεί κάπου.

Υπάρχει και η αρχή διατήρησης της ενέργειας. Δεν μπορώ να καταλάβω που πάει η ενέργεια πέδησης αν δεν αποθηκεύεται στις μπαταρίες.
Δεν πάει πουθενά, διότι δε γεννάται ισχύς (ενέργεια), γεννάται τάση.
Ισχύς εμφανίζεται με την αντίσταση στο κύκλωμα της τάσης.

Απλώς μια τάση εμφανίζεται από την περιστροφή του μοτέρ του regeneration, χωρίς κατανάλωση.

Είναι σα να λες που πάει η τάση της μπριζας, αν δε βάλω ένα ηλεκτρικό σίδερο να πάρει ενέργεια.

Φαντάσου το δυναμό στο ποδήλατο. Όταν έρχεται σε επαφή με την ρόδα, παράγεται τάση. Εάν ανάψεις το φως του ποδηλάτου, αυτή η τάση καταναλώνεται στην αντίσταση της λάμπας, οπότε έχουμε ισχύ πάνω στη λάμπα, ενέργεια. Εάν δε το ανάψεις το φως, δεν καταναλώνεται ενέργεια, απλώς υπάρχει μια τάση. Το δυναμό συνεχίζει να γυρνάει, εμφανίζοντας μια μηχανική αντίσταση στην κύλιση της ρόδας, χωρίς να παράγει έργο φωτίζοντας το δρόμο.
Η μηχανική αντίσταση αυτή, στο αυτοκίνητο, είναι η ισχύς πέδησης.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.490
Reaction score
2.304
αν δεν υπάρχει αντίσταση, είτε με τη μορφή απλής παθητικής αντίστασης ή με τη μορφή φόρτισης της μπαταρίας ή κατανάλωσης αλλού,
μένει μόνο η μηχναική αντίσταση του μοτέρ, που μόνη της είναι πολύ μικρή για να είναι χρήσιμη για πέδηση

εφόσον έχεις κινητική ενέργεια κάπου πρέπει να πάει, δεν γίνεται αλλοιώς
για αυτό έγραψα παραπάνω για ντηζελομηχανές τρένων με τεράστιες αντιστάσεις (και ανεμιστήρες για να τις ψύχουν)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.132
Reaction score
143.595
Προσωπικά, στο iD.3 έχω ίδια αίσθηση regenerative "φρένου" στην επιλογή "B", είτε η μπαταρία είναι στο 100% είτε άδεια.

Πατώντας φρένο σχετικά δυνατά, ακόμα και με 100% μπαταρία, βλέπω τη μπάρα regeneration να αυξάνεται, αλλά είναι περιορισμένο το μέγιστο εύρος της. Πιθανώς όντως να χρησιμοποιείται κάποια αντίσταση για αυτή τη δουλειά, ίσως και του κλιματιστικού, δε γνωρίζω.

Βεβαίως βλέπω χρήσιμο τον σοφτγουερικό περιορισμό του regenerative braking στα υψηλά ποσοστά μπαταρίας, ώστε να είναι ίσο με την μέγιστη ισχύ που μπορεί να καταναλωθεί σε φόρτιση της μπαταρίας, ώστε να αφήνει το αυτοκίνητο να τσουλαει χωρίς αντίσταση, προς όφελος του συνολικού efficiency.
 


Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
5.082
Reaction score
11.231
Όταν εμπλέκεται το δυναμό του ποδηλάτου δυσκολεύει το πετάλι γιατί φρενάρει. Αν δεν φρενάρει δεν ανάβει λαμπάκι η δεν φορτίζει μπαταρία ή δεν γίνεται θερμότητα στις αντιστάσεις. Ταση και όχι φρένο συγχαρητήρια για το αεικίνητο .
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.132
Reaction score
143.595
Όταν εμπλέκεται το δυναμό του ποδηλάτου δυσκολεύει το πετάλι γιατί φρενάρει.
Προφανώς.

Αυτό είναι το regenerative braking.

Την ώρα που φρενάρει το δυναμό, μπορείς να ανάψεις λάμπα για φως. Είτε ανάψεις λάμπα είτε δεν ανάψεις, αυτό φρενάρει. Και να αφαιρέσεις τη λυχνια από το φως, θα συνεχίσει να φρενάρει το δυναμό, δε σταματάει το φρενάρισμα αν βγάλεις την λάμπα.

Στα αυτοκίνητα, αν θέλουν σώνει και καλά να φαν ενέργεια, έτσι γιατί περισσεύει, δεν χρειάζεται καμία επιπρόσθετη αντίσταση για να φάνε αυτήν την ενέργεια που παράγεται, διότι υπάρχουν άμεσα διαθέσιμες οι αντιστάσεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών, όπου ανετως τρώνε μπόλικα kW μόνον για θέρμανση (το είδα πάνω από 15kW ακίνητος σε κρύες μέρες στο ξεκίνημα), και πάντα υπάρχει το κλιματιστικό του αυτοκινήτου, αλλά και αντίσταση θέρμανσης για τον κλωβό του αυτοκινήτου, και ξεχωριστό κλιματιστικό για ψύξη των μπαταριών. Άμα τα βάλεις όλα μαζί να δουλεύουν, η κατανάλωση είναι τρελή.
 

Μηνύματα
7.096
Reaction score
5.614
Τουλάχιστον στο δικό μου αυτοκίνητο. Όταν είναι φορτισμένο στο 100% (και μέχρι να πέσει κάτω από το 95%) όταν αφήνεις το γκάζι δεν υπάρχει επιβράδυνση, ή υπάρχει ελάχιστη.
Στο 97% που ήμουν χτες δούλευε κανονικά το B. Βολεύει που είναι ξεχωριστό κουμπί και είναι εμφανής και άμεση η διαφορά. Από τα 70χλμ/ώρα που πήγαινα σε κατηφόρα, με άφημα του γκαζιού σταμάτησα στο φανάρι χωρίς να πατήσω φρένο.

Το είχα εκτός το B για να φάω επίτηδες μπαταρία, μη μείνει το αμάξι στα 97% για μιάμιση μέρα, αλλά τελικά δεν το αντέχω να φεύγει αέρα-πατέρα χωρίς φρένο κινητήρα.

Για να φάω μπαταρία ακολούθησα μετά μια κόντρα μεταξύ μηχανής και φτιαγμένου σπορ αυτοκινήτου από φανάρι σε φανάρι. Εντάξει, δεν τους κέρδιζα, αλλά πού με χάνεις πού με βρίσκεις, μαζί ήμασταν σε κάθε φανάρι. Αυτοί πατημένοι με μουγκρητά, εγώ ακολουθούσα χαλαρός, με ανακύκλωση για να μην εισπνέω τα σύννεφα καπνού τους. Σε κάποια φάση σταμάτησαν την κόντρα, θα είδαν ότι το πατάνε το πατάνε και στην ουσία δεν πετάγονται στο πράσινο όσο νομίζουν.

Σε άλλη φάση, νεαρός ταξιτζής με Mercedes, ενοχλημένος που καταλάμβανα την αριστερή λωρίδα στο φανάρι, κόβει απότομα δεξιά και το σανιδώνει, δίνω κι εγώ μια χαλαρή γκαζιά να πάμε δίπλα-δίπλα, ξαφνικά έργα στη δεξιά λωρίδα, εγώ είχα ήδη κόψει εκείνος αγκομάχησε να με περάσει και να μπει αριστερά να γλυτώσει τα έργα. Μάλλον του χάλασα το επιδεικτικό προσπέρασμα. Στην πορεία μετά τον έβλεπα, οδηγούσε επιθετικά, αλλά δεν με έφτανε, λύσσαξε.

Σε άλλο φανάρι, παπάκι δεξιά μου, τελευταία στιγμή πριν ανάψει το πράσινο αποφασίζει να διασχίσει τις διαβάσεις μπροστά μου για να στρίψει αριστερά. Τη ρόδα πρόλαβε να στρίψει αριστερά μόνο κι εγώ είχα ήδη φύγει με το
που άναψε το πράσινο 10 μέτρα μπροστά. Τον είδα στον καθρέφτη σαστισμένο-κοκκαλωμένο. Δεν έχουν μάθει να φεύγει το αυτοκίνητο ακαριαία και αθόρυβα στο φανάρι. Σου λέει, μέχρι να βάλει αυτός πρώτη, και ν’ αρχίσει να πατάει το γκάζι, εγώ θα έχω περάσει αριστερά του.

Ε, μ’ αυτά και μ’ αυτά γύρισα με 90% σπίτι.
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.751
Μηνύματα
3.026.445
Members
38.489
Νεότερο μέλος
Nikos88
Top