Σχόλια περί κλασικής μουσικής από το θέμα της ταινίας Tar (2022)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Επίσης χρησιμοποιεί βινύλια, τα οποία τα απλώνει στο πάτωμα σαν τραχανά για να της έρθει η έμπνευση :p
Με τελικό νικητή την 5η του Mahler με τον Claudio Abbado να διευθύνει τη Φιλαρμονική Βερολίνου το 1993 , μολονότι υπάρχει στο παλμαρέ του και η προγενέστερη ερμηνεία με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Chicago...
1679656804937.png

1679657257712.png


Μη με αναγκάζεις να κάνω spoiling σε μια άλλη στιχομυθία σχετική με το βινυλιακό μέσο.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Δεν μιλάω για γραβάτες και λεξιλόγιο. Ούτε εγώ τα γουστάρω.
Η γενικότερη εικόνα και συμπεριφορά, αυτό που βγάζει προς τα έξω, αποκλείεται να τραβήξει κάποιον περίεργο για τη φιλοσοφία.
O υποφαινόμενος πάντως το παρακολούθησε για να μη χαλάσει το χατήρι του thva κλείνοντας τα μάτια και ακούγοντας παράλληλα σονάτες για πιάνο του Scriabin. Με κάτι απλουστευμένο σε γραπτά κείμενα θ'απολάμβανε καλύτερα τη μουσική ενόσω διαβάζει.

Η φιγούρα πάντως που τραβάει καποιους περίεργους στη φιλοσοφία τα τελευταία χρόνια είναι ο Zizek (είτε μας αρέσει είτε οχι :p ).
Με τόσων χρόνων...φιγούρα δεν είναι ν'απορούμε. :roflmao:
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
38.083
Reaction score
91.602
Η φιγούρα πάντως που τραβάει καποιους περίεργους στη φιλοσοφία τα τελευταία χρόνια είναι ο Zizek (είτε μας αρέσει είτε οχι :p ).
Βοήθεια! :roflmao:
 

Μηνύματα
7.704
Reaction score
6.434
Με τελικό νικητή την 5η του Mahler με τον Claudio Abbado να διευθύνει τη Φιλαρμονική Βερολίνου το 1993 , μολονότι υπάρχει στο παλμαρέ του και η προγενέστερη ερμηνεία με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Chicago...
View attachment 285862
View attachment 285864

Μη με αναγκάζεις να κάνω spoiling σε μια άλλη στιχομυθία σχετική με το βινυλιακό μέσο.
Δεν υπάρχει..."τελικός νικητής" σε μία τέτοια αρκετά "δύστροπη" και εξαιρετικά απαιτητική Συμφωνία.
Χωρίς να αμφισβητώ την εξαίρετη ερμηνεία του Abbado (τον είχα δει στο Βερολίνο με την Berliner αλλά όχι στην 5η του Mahler), για μένα μέγας Μαλερίστας ήταν ο Klaus Tennstedt. Ως προς το ηχητικό αποτέλεσμα (σε superb SACD) η ερμηνεία του Michael Tilson-Thomas.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Αμπελοφιλοσοφίες μάι ας.

View attachment 285904
Κανένας μας δεν γίνεται να κοιμάται ήσυχος... :sneaky:
Δεν υπάρχει..."τελικός νικητής" σε μία τέτοια αρκετά "δύστροπη" και εξαιρετικά απαιτητική Συμφωνία.
Χωρίς να αμφισβητώ την εξαίρετη ερμηνεία του Abbado (τον είχα δει στο Βερολίνο με την Berliner αλλά όχι στην 5η του Mahler), για μένα μέγας Μαλερίστας ήταν ο Klaus Tennstedt. Ως προς το ηχητικό αποτέλεσμα (σε superb SACD) η ερμηνεία του Michael Tilson-Thomas.
΄΄Τελικός νικητής΄΄ αναφερόταν στο LP που έμεινε στο πάτωμα από τη σκηνή της ταινίας. Εδώ μαρτυρούσε τη σπουδή για την εικόνα στο εξώφυλλο αφού άμα ήταν να επέλεγε οπωσδήποτε Abbado ελκυστικότερη απόδοση θα φαινόταν η προγενέστερη με τη Chicago Symphony μολονότι η ηχητική της ποιότητα είναι λιγότερο απαστράπτουσα. Στην ταινία πάντως η ηρωίδα δήλωνε προτίμηση στον Bernstein.

Συμφωνώ για τον Tennstedt αλλά μου αρέσει επίσης η ερμηνεία από τον Δημήτρη Μητρόπουλο

Εάν θέλαμε δηλαδή να δούμε την πάλη μιας γυναίκας στο

Για αυτό σε λέω Class A (όχι απο τις μοσαντένιες). ¨Ασε που αυτό δεν έχει σχέση με πολυκάναλο vs δικάναλο ή έχει και αυτό ; 😃

Να σου πω και για αυτό, εγώ, μια και την ταινία δεν είδα αλλά και την μουσική της ιμμέρσιβ δεν άκουσα.

Δεν θα είχε καλό "εστιασμό" απο αυτόν που ξέρετε και λέτε, σε σχέση με το δικάναλο ή απλό πολυκάναλο, αντίθετα απο αυτά που λένε οι "μελέτες" του ΝΚ και οι δικές σου.

Εφόσον θεωρήσουμε ότι το ιμμέρσιβ αναπαράγει σωστότερα και σε μεγαλύτερη ποσότητα τις ανακλάσεις του χώρου και την πραγματικότητα μιας αίθουσας μουσικής τότε αυτό αυτόματα μεταφραζόμενο δεν θα οδηγούσε σε "καλή" εστίαση αλλά και απο το γεγονός ότι σε μια μουσική αίθουσα το πεδίο ανακλάσεων συγκριτικά με το άμεσο ήχο είναι σε μεγαλύτερο βαθμό και με διαφορετική λογική εναρμονισμένα μεταξύ τους.

😃

Θα στα πεί ο Bhutia επιστημονικά. Εγώ τα λέω "φιλολογικά". 😃
Η απόδοση στις δυναμικές αντιθέσεις συναρτάται κυρίως με την άμεση ηχητική ενέργεια. Έχοντας λοιπόν τουλάχιστον τρεις ισότιμες σε διαχείριση ενέργειας ηχειακές πηγές στα μπροστινά κανάλια θεωρώ ότι σε κανονικές στάθμες αναφοράς θα υπάρχει πλεονέκτημα. Σε ψιθυριστές μεταμεσνύκτιες στάθμες είναι αρκετά πιθανό να φαινόταν πιο απολαυστική η απόδοση από SET , τότε ούτως ή άλλως η χαμηλή στάθμη θα μετρίαζε το ξάφνιασμα όπως περνούσε αυτό από το μοντάζ στην ταινία.

Η ανταγωνιστική σχέση ανάμεσα σε ολικές διαστάσεις ηχητικής σκηνής και οξύτητα κατά την εστίαση αφορά κυρίως σε δικαναλικά setup όπου δεν θα είχαμε περιφερικά ηχεία να μας παρέχουν πρόσθετες χωρικές συνιστώσες.

Σε τι ποσοστό με άλλους 20 παράγοντες που επιδρούν. Έχεις βγάλει και ποσοστά ;

Ή με όλα τα άλλα ισότιμα ; Να αναφέρεται και αυτό καμιά φορά γιατί βαριέμαι να ακούω τα πειράγματα του ΝΚ. 😃
Δεν ασχολούμαι με ποσόστωση... Οι στιγμιαίες κορυφώσεις πάντως εξαρτώνται αποκλειστικά από την άμεση.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
συναρτάται κυρίως με την άμεση ηχητική ενέργεια. + τρεις ισότιμες σε διαχείριση ενέργειας ηχειακές πηγές στα μπροστινά κανάλια θεωρώ ότι σε κανονικές στάθμες αναφοράς θα υπάρχει πλεονέκτημα.
Σε τι ποσοστό με άλλους 20 παράγοντες που επιδρούν. Έχεις βγάλει και ποσοστά ;

Ή με όλα τα άλλα ισότιμα ; Να αναφέρεται και αυτό καμιά φορά γιατί βαριέμαι να ακούω τα πειράγματα του ΝΚ που θα ακολουθήσουν της δήλωσης σου. 😃
 

Μηνύματα
7.704
Reaction score
6.434
Κανένας μας δεν γίνεται να κοιμάται ήσυχος... :sneaky:

΄΄Τελικός νικητής΄΄ αναφερόταν στο LP που έμεινε στο πάτωμα από τη σκηνή της ταινίας. Εδώ μαρτυρούσε τη σπουδή για την εικόνα στο εξώφυλλο αφού άμα ήταν να επέλεγε οπωσδήποτε Abbado ελκυστικότερη απόδοση θα φαινόταν η προγενέστερη με τη Chicago Symphony μολονότι η ηχητική της ποιότητα είναι λιγότερο απαστράπτουσα. Στην ταινία πάντως η ηρωίδα δήλωνε προτίμηση στον Bernstein.

Συμφωνώ για τον Tennstedt αλλά μου αρέσει επίσης η ερμηνεία από τον Δημήτρη Μητρόπουλο


Η απόδοση στις δυναμικές αντιθέσεις συναρτάται κυρίως με την άμεση ηχητική ενέργεια. Έχοντας λοιπόν τουλάχιστον τρεις ισότιμες σε διαχείριση ενέργειας ηχειακές πηγές στα μπροστινά κανάλια θεωρώ ότι σε κανονικές στάθμες αναφοράς θα υπάρχει πλεονέκτημα. Σε ψιθυριστές μεταμεσνύκτιες στάθμες είναι αρκετά πιθανό να φαινόταν πιο απολαυστική η απόδοση από SET , τότε ούτως ή άλλως η χαμηλή στάθμη θα μετρίαζε το ξάφνιασμα όπως περνούσε αυτό από το μοντάζ στην ταινία.

Η ανταγωνιστική σχέση ανάμεσα σε ολικές διαστάσεις ηχητικής σκηνής και οξύτητα κατά την εστίαση αφορά κυρίως σε δικαναλικά setup όπου δεν θα είχαμε περιφερικά ηχεία να μας παρέχουν πρόσθετες χωρικές συνιστώσες.


Δεν ασχολούμαι με ποσόστωση... Οι στιγμιαίες κορυφώσεις πάντως εξαρτώνται αποκλειστικά από την άμεση.
Ο Bernstein είναι από τους αγαπημένους μου στον Mahler, καθόσον αγαπούσε ιδιάιτερα τα έργα του εν λόγω συνθέτη. Σίγουρα οι ερμηνείες του έχουν όλη εκείνη την ενέργεια και πάθος σε συνδυασμό με το έμφυτο και πλούσιο ταλέντο του.
Πάντως, ο Tennstedt goes further...deep to the essence of Mahler's Symphonies.
Αλλά η Tar θάβει το φινάλε: "Γιατί Μιχαλάκη, γιατί;"
Aς την αφήσουμε να τον "θάβει". Ταινία είναι...after all!
Η 5η είναι αρκετά δύστροπη και άνιση Συμφωνία. Ο Μ. Tilson-Thomas έχει επιλέξει...some very broad movements, ήτοι σε αρκετούς φαίνεται..."αργός". Πάντως, η παραγωγή των Συμφωνιών του Mahler είναι εξαίρετη εώς υποδειγματική για την πολυσχιδή και πληθωρική ενορχήστρωση του συνθέτη.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.084
Reaction score
829
Την καλύτερη 5η Μαλερ έχει κάνει ο Μπαρσάι με μια γερμανική ορχήστρα πιτσιρικάδων... Αν θέλουμε κάτι από το παρελθόν τότε πάμε στον Μπρούνο Βάλτερ και την Νεα Υόρκη...

Ο Μάλερ δεν είναι εύκολη υπόθεση και δεν υπάρχει πλήρης κύκλος κάποιου ερμηνευτή να ξεχωρίζει συνολικά... Αν είναι αν αγοραστεί σώνει και καλά κύκλος πάμε στον Λέννυ και την πρώτη του προσπάθεια με Νέα Υόρκη ( και επ' ουδενί στην δεύτερη ευρωπαϊκή). Επειδή όμως θα ακούσουμε περισσότερο Μπερνστάιν και λιγότερο Μάλερ, το αντισταθμίζουμε αγοράζοντας και κύκλο με Μπουλέζ που ακούμε καθαρό Μάλερ και έχουμε την πλήρη εικόνα ...

Τα τελευταία χρόνια έχει πολλούς ερμηνευτές που πατώντας πάνω στις βάσεις των μεγάλων του παρελθόντος, ( Κλέμπερερ, Βάλτερ, Χορενστάιν) και με τα σύγχρονα μέσα ηχογράφησης της εποχής μας, έχουν δώσει ωραία πράγματα, όρεξη να έχει να ψάχνει κανείς ( τα αδέλφια Φίσερ, ο Τζουρόφσκι, ακόμη και ο Θοδωρής που έκανε καλή τρίτη πατώντας στην εξαιρετική του Χορενστάιν, κλπ κλπ)... εννοείται ότι υπάρχουν δεκάδες άλλες αξιόλογες προσπάθειες, και ως συνήθως στο τέλος της ημέρας τα πάντα ανάγονται στο προσωπικό γούστο...

Μετά το '70, ο Μάλερ έγινε μόδα και όλοι θέλουν να αναμετρηθούν μαζί του ... γι' αυτό και είναι πιασσάρικο, ταινίες σαν και την παρούσα να τον εμπλέκουν στα πλαίσια να ετεροκαθορισθούν σαν αξιόλογες ...

Θα την δω σίγουρα λόγω Μπλανσετ, πλην, πλέον, όταν ακούω για τρις ώρες διάρκεια πέφτουν τα αυτιά μου ...
 
Last edited:

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
αφού στις προβαλλόμενες μελέτες περί διέγερσης και ρεαλισμού στην ηχητική σκηνή δεν υπάρχουν δεδομένα εξαγόμενα αποκλειστικά από μικρόφωνα χωρίς τη συμμετοχή ακροατών.
Δεν πιστεύουμε κύριε μου σε υποκειμενικές κρίσεις. Να έρθουν οι ίδιοι οι ακροατές να τους βάλω εγώ μουσική και μετά θα σου πω εγώ τι βαθμολογία θα βάλουν. Εξάλλου μιλάμε για την δυνατότητα των μηχανημάτων να αποδώσουν αυτά τα χαρακτηριστικά και όχι το ακουστικό περιβαλλον μέσα στο οποίο εξασφαλίζεται η απόδοση αυτών αλλά ούτε και της εγγραφής. Μέλετες σε ακουστικά περιβάλλοντα μουσικών αιθουσών υπάρχουν κάποιες σκέψεις, παρατηρήσεις και απόψεις για μόνο ένα μικρό μέρος που αφορά το θέμα (π.χ. μία που σε είχα ρωτήσει για σχέση μεταξύ RT και αίσθησης απομάκρυνσης οργάνων απο τον ακροατή και πάλι σε ορισμένες μόνο θέσεις και στις οποίες πάλι πληρούνται συγκεκριμένα κριτήρια) που έχουν γίνει και σχεδιασμός πειραμάτων αλλά σε οικιακούς δεν υπάρχει όχι μόνο αυτό αλλά ούτε καν βασικά άλλα πράγματα. .

Η ψυχοακουστική έχει πολύ δρόμο ακόμη για να αποκρυτπογραφήσει το πως αντιλαμβάνεται ο εγκέφαλος την μουσική και τι διεργασίες συντελούνται. Δεν έχει εξηγήσει ακόμη βασικά και σημαντικά πράγματα. Σε αυτά παρεμπιπτόντως πρόσθεσε και την "κίνηση" που αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος μεταξύ δύο ή περισσοτέρων μουσικών νότων, κίνηση η οποία διατηρείται ακόμη και μετά το τέλος της νότας και εισερχόμενοι στην πλήρη σιωπή-ησυχία. Η μουσική και η ησυχία είναι απόλυτα και σε υψηλό βαθμό συνδεδεμένες μεταξύ τους, καθώς η μουσική λαμβάνει χώρα εντός της σιωπής και η η σιωπή είναι γεμάτη μουσική. Η μουσική δεν είναι απλώς διαδοχικοί ήχοι όπως αντιμετωπίζεται και μελετάται όχι μόνο ηλεκτρονικά αλλά και ψυχοακουστικά. ¨Εστω και μια απλή νότα ή η διαδοχή της ακόμη και η διάρκεια τους είναι κάτι που είναι (μυστηριωδώς) αναμενόμενο απο την λογική του ανθρώπου και η προσδοκία της και αναμονή της ή ακόμη και η παραμικρή καθυστέρηση στην εμφάνισή της, είναι και λυτρωτική ή το αντίθετο. Αυτό αφορά και την ροή της.

Αυτό θα είναι το δεύτερο θέμα εξέτασης. 😃 Σε τρίτο θα αναφερθώ εάν συνεχίσιες να βάζεις τόσο υψηλό βαθμό στον Ιαρ και μηδέν σε όλους εμάς τους άλλους. .😃 Θα σε καταγγείλω όπως την Κέιτ για κατάχρηση καθηγητικής εξουσίας και favouritism.😃
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Δεν πιστεύουμε κύριε μου σε υποκειμενικές κρίσεις. Να έρθουν οι ίδιοι οι ακροατές να τους βάλω εγώ μουσική και μετά θα σου πω εγώ τι βαθμολογία θα βάλουν. Εξάλλου μιλάμε για την δυνατότητα των μηχανημάτων να αποδώσουν αυτά τα χαρακτηριστικά και όχι το ακουστικό περιβαλλον μέσα στο οποίο εξασφαλίζεται η απόδοση αυτών αλλά ούτε και της εγγραφής. Μέλετες σε ακουστικά περιβάλλοντα μουσικών αιθουσών υπάρχουν κάποιες σκέψεις, παρατηρήσεις και απόψεις για μόνο ένα μικρό μέρος που αφορά το θέμα (π.χ. μία που σε είχα ρωτήσει για σχέση μεταξύ RT και αίσθησης απομάκρυνσης οργάνων απο τον ακροατή και πάλι σε ορισμένες μόνο θέσεις και στις οποίες πάλι πληρούνται συγκεκριμένα κριτήρια) που έχουν γίνει και σχεδιασμός πειραμάτων αλλά σε οικιακούς δεν υπάρχει όχι μόνο αυτό αλλά ούτε καν βασικά άλλα πράγματα. .

Η ψυχοακουστική έχει πολύ δρόμο ακόμη για να αποκρυτπογραφήσει το πως αντιλαμβάνεται ο εγκέφαλος την μουσική και τι διεργασίες συντελούνται. Δεν έχει εξηγήσει ακόμη βασικά και σημαντικά πράγματα. Σε αυτά παρεμπιπτόντως πρόσθεσε και την "κίνηση" που αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος μεταξύ δύο ή περισσοτέρων μουσικών νότων, κίνηση η οποία διατηρείται ακόμη και μετά το τέλος της νότας και εισερχόμενοι στην πλήρη σιωπή-ησυχία. Η μουσική και η ησυχία είναι απόλυτα και σε υψηλό βαθμό συνδεδεμένες μεταξύ τους, καθώς η μουσική λαμβάνει χώρα εντός της σιωπής και η η σιωπή είναι γεμάτη μουσική. Η μουσική δεν είναι απλώς διαδοχικοί ήχοι όπως αντιμετωπίζεται και μελετάται όχι μόνο ηλεκτρονικά αλλά και ψυχοακουστικά. ¨Εστω και μια απλή νότα ή η διαδοχή της ακόμη και η διάρκεια τους είναι κάτι που είναι (μυστηριωδώς) αναμενόμενο απο την λογική του ανθρώπου και η προσδοκία της και αναμονή της ή ακόμη και η παραμικρή καθυστέρηση στην εμφάνισή της, είναι και λυτρωτική ή το αντίθετο. Αυτό αφορά και την ροή της.

Αυτό θα είναι το δεύτερο θέμα εξέτασης. 😃 Σε τρίτο θα αναφερθώ εάν συνεχίσιες να βάζεις υψηλό βαθμό στον Ιαρ.😃 Θα σε καταγγείλω όπως την Κέιτ για κατάχρηση καθηγητικής εξουσίας και favouritism.😃
Χωρίς διάθεση συνηγορίας, ο Ear μας αραδιάζει διάφορα θεωρητικά δεδομένα αφότου έχει ήδη ξετρελαθεί με τον τρόπο που ακούγεται το τρέχον setup του. Αν κάτι τον ευνοεί αυτό δεν είναι ο υποφαινόμενος αλλά το πόσο απολαμβάνει το δικό του setup.
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Χωρίς διάθεση συνηγορίας, ο Ear μας αραδιάζει διάφορα θεωρητικά δεδομένα αφότου έχει ήδη ξετρελαθεί με τον τρόπο που ακούγεται το τρέχον setup του. Αν κάτι τον ευνοεί αυτό δεν είναι ο υποφαινόμενος αλλά το πόσο απολαμβάνει το δικό του setup.
Aren't we all ? 😃
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.242
Reaction score
137.859
Να έρθουν οι ίδιοι οι ακροατές να τους βάλω εγώ μουσική και μετά θα σου πω εγώ τι βαθμολογία θα βάλουν.
Αδικείσαι εδώ χάμου.
Γιατί δε κάνεις μια μελέτη να την παρουσιάσεις στην AES? 😁
Δεν πιστεύουμε κύριε μου σε υποκειμενικές κρίσεις.
Κάνεις λάθος.

Οι υποκειμενικές κρίσεις ακροατών, είναι σοβαρό εργαλείο της ψυχοακουστικης, σε δίπλα τυφλά τεστ, στα οποία έχουν βασιστεί ένα σωρό μελέτες.

Η AES είναι γεμάτη τέτοιες.
Νασαι σιγουρος ομως πως και 16 να μου εδιναν και παρ' οτι το συστημα εχει την δυνατοτητες πολυκαναλου ηχου παλι stereo θα το εβγαζα.
Αδιόρθωτος. 🤪😜😁
 

Μηνύματα
4.997
Reaction score
8.864
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο απ την κριτική της ταινίας.
,, Κάθε βλέμμα παρατηρείται προσεκτικά, οι πρόβες και οι συζητήσεις είναι ρεαλιστικές, τεταμένες και άβολες με την καλύτερη έννοια της λέξης. Κάθε εικόνα, κάθε δωμάτιο είναι πάντα υπερβολικά ψυχρό. Η μουσική δεν ζεσταίνει κανέναν εδώ. Κάτι τέτοιο βέβαια ενοχλεί όλους όσους τους αρέσει η μουσική. Τίποτα δεν μένει από την ιδέα της θεραπευτικής και ενωτικής δύναμης της μουσικής,,

@Bhutia εσύ ενοχλήθηκες? :D
 

Μηνύματα
4.997
Reaction score
8.864
Εγώ το πιστεύω ότι η κλασική μουσική δεν είναι σε θέση να καλυτερευσει την ψυχή ενός ανθρώπου. Μύθος είναι για μένα όσο και αν πολλοί πιστεύουν περί του αντιθέτου.
Αν είναι έτσι όπως λέει ο κριτικός θα πω ένα μεγάλο μπράβο στον σκηνοθέτη που την ξεμπροστιαζει.
Τωρα είναι που θα την δω οπωσδηποτε 😀
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο απ την κριτική της ταινίας.
,, Κάθε βλέμμα παρατηρείται προσεκτικά, οι πρόβες και οι συζητήσεις είναι ρεαλιστικές, τεταμένες και άβολες με την καλύτερη έννοια της λέξης. Κάθε εικόνα, κάθε δωμάτιο είναι πάντα υπερβολικά ψυχρό. Η μουσική δεν ζεσταίνει κανέναν εδώ. Κάτι τέτοιο βέβαια ενοχλεί όλους όσους τους αρέσει η μουσική. Τίποτα δεν μένει από την ιδέα της θεραπευτικής και ενωτικής δύναμης της μουσικής,,
@Bhutia εσύ ενοχλήθηκες? :D
Κάθε άλλο... Ο συντάκτης στο απόσπασμα που δημοσιεύεις προβάλλει ΄΄ιδέα τριών τετάρτων΄΄ ως προς την εκτίμηση και τον αντίκτυπο της μουσικής. Θα μ'ενοχλούσε άμα ήταν όλα αυτά τα στοιχεία δοσμένα με αντίθετο χαρακτήρα.

Αυτή η ταινία δεν περιγράφει ρομαντικές - με την έννοια της καθομιλουμένης όχι την αμιγώς μουσική - αποδράσεις σε μεγαλειώδη πεδία της ανθρώπινης φύσης. Είναι περισσότερο κλινική περιγραφή μιας προσωπικότητας καθώς διαρρηγνύεται αυτή στις ραφές της ερχόμενη αντιμέτωπη με αλληλουχία καταστάσεων που την μετατρέπουν από θηρευτή σε θήραμα.
 
Last edited:

D

Deleted member 50795

Guest
..» με το αριστερό χέρι δίνω το έναυσμα και ξεκινάει ο χρόνος και με το δεξί τον μετράω (και με ακολουθουν) και ορισμενες φορές τον «σταματώ» ως μια ψευδαίσθησή (against the odds) και μετά «ξεκινάω« πάλι (χωρίς όμως να έχει σταματήσει) και με ακολουθούν όλοι και σεις μαζί.»...

και έτσι κάπως απάντησε , υπονοώντας ότι ο conductor δεν είναι μετρονόμος ,όπως νομίζουμε, αλλά μια ένα άτομο radical, »μετρώντας» τον (μουσικό) χρόνο με αντισυμβατικό τρόπο , καταφεύγοντας σε μορφές (μουσικής) ψευδαίσθησης και οδηγεί την μουσική με τον τρόπο της , στο αποτέλεσμα που αυτή θέλει και πιστεύει σωστό. (δημιουργικός εγωισμός στα όρια της ψύχωσης με νηφαλιότητα?)
νομιζω θα την δω την ταινία.:geek:
 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
7.704
Reaction score
6.434
Εγώ το πιστεύω ότι η κλασική μουσική δεν είναι σε θέση να καλυτερευσει την ψυχή ενός ανθρώπου. Μύθος είναι για μένα όσο και αν πολλοί πιστεύουν περί του αντιθέτου.
Αν είναι έτσι όπως λέει ο κριτικός θα πω ένα μεγάλο μπράβο στον σκηνοθέτη που την ξεμπροστιαζει.
Τωρα είναι που θα την δω οπωσδηποτε 😀
Η Μουσική γενικά μπορεί να αλλάξει τον άνθρωπο (όχι μόνον ως προς την ψυχή του αλλά ακόμα και ως προς την...υγεία του). Η αλλαγή αυτή μπορεί να είναι προς το καλλίτερο ή προς το χειρότερο ανάλογα με την κάθε ξεχωριστή περίπτωση τόσο του συγκεκριμένου μουσικού έργου όσο και του συγκεκριμένου ατόμου.
Η Κλασική Μουσική, εάν απλά την "ακούς" (to hear the Music), μόνον κατά τύχη μπορεί να έχει οιαδήποτε ευεργετική (ή και αρνητική) επίδραση σε οιονδήποτε ακροατή. Εάν όμως την ακούς με προσοχή (to listen attentively), η επίδρασή της δύναται να είναι σχεδόν καθοριστικού χαρακτήρα...συχνάκις προς τη λύτρωση της ψυχής ή, σε "εξαιρετικές" περιστάσεις, και στην καταστροφή της (βλ. Το Κουρδιστό Πορτοκάλι). Η βασική αρετή της Μουσικής αυτής είναι ότι, πέραν από οιαδήποτε άλλα χαρακτηριστικά της, προβάλλει την υψηλότερη δυνατή αισθητική που η Τέχνη της Μουσικής έχει τη δύναμη να προσφέρει μέσω του πλέον εκλεπτυσμένου ήχου, της καλλίτερης δυνατής αρμονίας, της εξαιρετικής αντίστιξης, της πλεόν εμπνευσμένης ενορχήσρωσης κοκ...
Τουτέστιν, μας καθιστά...(τουλάχιστον) τη ζωή μας πιο...ωραία...Η επικράτηση του ωραίου (ως αρετή) μπορεί να κάνει τη ζωή μας να φαίνεται πιο όμορφη και, κατά συνεκδοχή, να μπορέσουμε να καταστούμε "καλλίτεροι" άνθρωποι (ως προς την εμπέδωση των αρετών μας).
 

Μηνύματα
4.997
Reaction score
8.864
Η Μουσική γενικά μπορεί να αλλάξει τον άνθρωπο (όχι μόνον ως προς την ψυχή του αλλά ακόμα και ως προς την...υγεία του). Η αλλαγή αυτή μπορεί να είναι προς το καλλίτερο ή προς το χειρότερο ανάλογα με την κάθε ξεχωριστή περίπτωση τόσο του συγκεκριμένου μουσικού έργου όσο και του συγκεκριμένου ατόμου.
Η Κλασική Μουσική, εάν απλά την "ακούς" (to hear the Music), μόνον κατά τύχη μπορεί να έχει οιαδήποτε ευεργετική (ή και αρνητική) επίδραση σε οιονδήποτε ακροατή. Εάν όμως την ακούς με προσοχή (to listen attentively), η επίδρασή της δύναται να είναι σχεδόν καθοριστικού χαρακτήρα...συχνάκις προς τη λύτρωση της ψυχής ή, σε "εξαιρετικές" περιστάσεις, και στην καταστροφή της (βλ. Το Κουρδιστό Πορτοκάλι). Η βασική αρετή της Μουσικής αυτής είναι ότι, πέραν από οιαδήποτε άλλα χαρακτηριστικά της, προβάλλει την υψηλότερη δυνατή αισθητική που η Τέχνη της Μουσικής έχει τη δύναμη να προσφέρει μέσω του πλέον εκλεπτυσμένου ήχου, της καλλίτερης δυνατής αρμονίας, της εξαιρετικής αντίστιξης, της πλεόν εμπνευσμένης ενορχήσρωσης κοκ...
Τουτέστιν, μας καθιστά...(τουλάχιστον) τη ζωή μας πιο...ωραία...Η επικράτηση του ωραίου (ως αρετή) μπορεί να κάνει τη ζωή μας να φαίνεται πιο όμορφη και, κατά συνεκδοχή, να μπορέσουμε να καταστούμε "καλλίτεροι" άνθρωποι (ως προς την εμπέδωση των αρετών μας).
Στην πρώτη παράγραφο μας αναφέρετε ότι η Μουσική μπορεί να αλλάξει τον άνθρωπο είτε προς το καλύτερο είτε προς το χειρότερο αναλογα με την κάθε ξεχωριστή περίπτωση.
Επομένως η Μουσική από μόνη της δεν μπορεί να οδηγήσει προς μια συγκεκριμενη κατεύθυνση, να επιδράσει a priori ευεργετικά. Πολύ γενικόλογα όλα αυτά.
Μια αλλαγή προς το καλύτερο θα ήταν για παράδειγμα να περιορίσει κάνεις την ματαιοδοξία του ή τον αυταρχισμού του ή ακόμη ακόμη να νικήσει κάποιες φοβίες του. Όλα αυτά νομίζετε ότι μπορούν να γίνουν έτσι απλά με την προσεκτική ακρόαση μουσικής?
 

Μηνύματα
7.704
Reaction score
6.434
Στην πρώτη παράγραφο μας αναφέρετε ότι η Μουσική μπορεί να αλλάξει τον άνθρωπο είτε προς το καλύτερο είτε προς το χειρότερο αναλογα με την κάθε ξεχωριστή περίπτωση.
Επομένως η Μουσική από μόνη της δεν μπορεί να οδηγήσει προς μια συγκεκριμενη κατεύθυνση, να επιδράσει a priori ευεργετικά. Πολύ γενικόλογα όλα αυτά.
Μια αλλαγή προς το καλύτερο θα ήταν για παράδειγμα να περιορίσει κάνεις την ματαιοδοξία του ή τον αυταρχισμού του ή ακόμη ακόμη να νικήσει κάποιες φοβίες του. Όλα αυτά νομίζετε ότι μπορούν να γίνουν έτσι απλά με την προσεκτική ακρόαση μουσικής?
Στην πρώτη παράγραφο αναφέρομαι στη Μουσική γενικά, σε όλες τις μορφές της και είδη της (περιλαμβάνομένων και ειδών όπως η rap, trap και ό,τι άλλο χαρακτηρίζεται ως "μουσική" σήμερα). Ως εκ τούτου, οι όποιες μεταβολές στον άνθρωπο μπορεί να ποικίλλουν κατά περίπτωση αλλά υφίστανται, έστω και για ορισμένο χρονικό διάστημα...(καθόσον ο ακροατής τέτοιας μουσικής βομβαρδίζεται από εφήμερα επίκαιρα "έργα"...of those genres).
Το υπόλοιπο κείμενό μου αναφέρεται στην ουσιαστική και καθοριστική δράση της Κλασικής Μουσικής σε αυτούς που εντρυφούν με συνέπεια στην ακρόαση/μελέτη των ούτως ή άλλως απαιτητικών ακόμη και για ακρόαση έργων. Οι όποιες μεταβολές μπορεί να προέλθουν έχουν να κάνουν με το ότι η Μουσική αυτή στηρίζεται και εστιάζει σε ορισμένες αρέτες του ανθρώπινου είδους, πρωτίστως σε αυτήν του...ωραίου και , μέσω αυτής της αρετής, προάγονται και οι άλλες αρετές περί του καλού, του ενδιαφέροντος για τον άνθρωπο, η ευγένεια καθώς και των πλέον θετικών συναισθημάτων, όπως η αγάπη, η ελπίδα και η πίστη για το καλλίτερο και μερικά ακόμη, πάντα κατά περίπτωση.
Κακή χρήση της Μουσικής αυτής, βεβαίως, δύναται να έχει αντίθετα αποτελέσματα (π.χ. κακοποίηση, βασανιστήρια με υπόκρουση έργα μεγίστων συνθετών...και άλλα τοιαύτα, όπως μας έδειξε πολύ εύγλωττα το "Clockwork Orange")...
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Γιατί δε κάνεις μια μελέτη να την παρουσιάσεις στην AES?
Εγώ πρώτα απο όλα δεν παρουσιάζω, δημοσιεύω και σίγουρα όχι σε εμπορικοβιομηχανικόβιοτεχνικά επιμελητήρια ή άρθρα σε εφημερίδες. 😃
Οι υποκειμενικές κρίσεις ακροατών, είναι σοβαρό εργαλείο της ψυχοακουστικης, σε δίπλα τυφλά τεστ, στα οποία έχουν βασιστεί ένα σωρό μελέτες.

Η AES είναι γεμάτη τέτοιες.
Εάν και δεν κινούμαι σε τέτοιου είδους κλάδους, ξέρω τουλάχιστον βασικά πράγματα, ότι όποτε χρησιμοποιούνται στην επιστήμη υποκείμενα (άνθρωποι), είναι κυρίως για εντελώς διαφορετικούς λόγους απο αυτούς που νομίζεις εσύ και για τους οποίους θα τις χρησιμοποιούσες εσύ. 😃
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.829
Μηνύματα
2.953.213
Members
38.243
Νεότερο μέλος
desmios2025
Top