- Μηνύματα
- 4.997
- Reaction score
- 8.864
Δεν μπορώ να ακούω για πολλή ώρα Βάγκνερ. Αρχίζω να έχω την επιθυμία να εισβάλω στην Πολωνία.
Γούντυ Άλλεν
Γούντυ Άλλεν
Γι'αυτό τρώμε και κάνα σουβλάκι μια στις τόσες, και παίζουμε Spotify όλη μέρα, να είμαστε ένα με το πλήθος (αλλά σουβλάκια μόνο στον τάδε, ο ένας στους χίλιους που δε τα ψήνει σα στεγνο κρέας μούμιας, και Spotify premium με 3D upmixing, κι άσε και το κιομπουζ με το τινταλ στην παρέα).Επίσης όσο πιο πολύ εντρυφεί κάποιος στο "ωραίο" και το "καλύτερο" (το δικό του πάντα), τόσο ενισχύονται οι αντικοινωνικές και οι ελιτίστικες τάσεις. Έχετε δει άνθρωπο που δεν ικανοποιείται εύκολα να είναι προσιτός;
Υ.Γ. Για καλό το έγραψα το παραπάνω.
Φαντάζομαι κάπως έτσι θα αισθάνονται και όλοι αυτοί οι Εβραίοι Μαέστροι (π.χ. Daniel Barenboim) και οι σχετικές Ορχήστρες (τωρά πια μέχρι και Ισραηλίτικες) που έχουν ερμηνεύσει και συνεχίζουν να ερμηνεύουν για πολλοστή φορά τα έργα του ούτως ή άλλως μέγιστου αυτού συνθέτη (ως αναγνωρίζεται παγκοσμίως).Δεν μπορώ να ακούω για πολλή ώρα Βάγκνερ. Αρχίζω να έχω την επιθυμία να εισβάλω στην Πολωνία.
Γούντυ Άλλεν
...οι αντιθετικες (που οδηγουν σε πολωτικες καταστασεις) εννοιες (καλο-κακο, ωραιο - ασχημο κοκ οπως και οι συγκριτικοι και υπερθετικοι βαθμοι τους) εμπεριεχονται στον ιδιο τον ανθρωπο /τοσο εμφυτα, οσο και επικτητα εντως μιας κοινωνιας/ , μονο να καλλιεργησουν (-> εξευγενισουν) μπορουν, και αυτο αν και εφοσων βρεθει προσφορο (και καπου καταλληλο) ψυχικο (-> πνευματικο) εδαφος.Για να το κάνουμε ίσως πιο κατανοητό (one more time). Η Κλασική Μουσική και η Τέχνη γενικότερα δεν αποτελούν το "φάρμακο" (η "πανάκεια" που ανέφερε και ο decembered) που θα κάνει τον άνθρωπο ενάρετο και θα του μάθει τις αρετές του ωραίου και του καλού. Αποτελούν, όμως, το μέσο που, με τη συνεχή και συνεπή "χρήση", δύναται να βοηθήσει προς την κατεύθυνση αυτή.
Υ.Γ. : Ας μην ανοίξουμε και το κεφάλαιο των εικαστικών τεχνών, γιατί δεν θα τελειώσουμε ποτέ...
Και βέβαια... Dimi & Ear διακεκριμένα παραδείγματα, Απαιτητικοί μέχρις εσχάτων σε γαστρονομία και immersive, αλλά άκρως προσιτοί σε όλον τον κόσμο (που θα διέθετε πενηντάρικα εννοείται) .Επίσης όσο πιο πολύ εντρυφεί κάποιος στο "ωραίο" και το "καλύτερο" (το δικό του πάντα), τόσο ενισχύονται οι αντικοινωνικές και οι ελιτίστικες τάσεις. Έχετε δει άνθρωπο που δεν ικανοποιείται εύκολα να είναι προσιτός;
Υ.Γ. Για καλό το έγραψα το παραπάνω.
Το ωραίο γενικα εμπεριέχει έναν βαθμό υποκειμενικοτητας, για παράδειγμα ένας πίνακας του Πικάσο δεν είναι για όλους ωραίος.Για να το κάνουμε ίσως πιο κατανοητό (one more time). Η Κλασική Μουσική και η Τέχνη γενικότερα δεν αποτελούν το "φάρμακο" (η "πανάκεια" που ανέφερε και ο decembered) που θα κάνει τον άνθρωπο ενάρετο και θα του μάθει τις αρετές του ωραίου και του καλού. Αποτελούν, όμως, το μέσο που, με τη συνεχή και συνεπή "χρήση", δύναται να βοηθήσει προς την κατεύθυνση αυτή.
Σιγά σιγά θα μας πούνε ότι οι συμφωνίες του Μάλερ τους βοήθησαν να κατανοήσουν ότι η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο είναι κακό πράγμα.... ΝΚ, μη ξεχναμε οτι υπαρχει και το hatecore.. (ή αλλιως νατσιπανκ)
Μάλιστα. Μετά το hifi guide και το food guide ηρθε το.. music guide. Τι θα ακολουθήσει άραγε;Σιγά σιγά θα μας πούνε ότι οι συμφωνίες του Μάλερ τους βοήθησαν να κατανοήσουν ότι η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο είναι κακό πράγμα.
Ωραίο το αφήγημα πάντως.
Όπως λέει και μια έρευνα
,, Από την αρχαιότητα αναφέρεται ότι ο Ορφέας εξαπάτησε θεούς, ανθρώπους, φυτά και άγρια ζώα με λύρα και τραγούδι. Η πίστη στα μαγικά αποτελέσματα της μουσικής εξακολουθεί να αντανακλάται ακόμη και σήμερα σε πολλούς μύθους και
αστικούς θρύλους,,
Το "ωραίο" και το "καλό" σαφώς και είναι...υποκειμενική υπόθεση για το κάθε...υποκείμενο που κρίνει με τις προσωπικές του εμπειρίες, γνώσεις και...άλλες συναφείς παραμέτρους (συμφέροντα ως προς την έννοια του καλού πρωτίστως). Εκείνο που έχει σημασία και ιδιάιτερο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι το κάθε 'υποκείμενο" χρησιμοποιεί τις αυτές ιδιότητες για να ορίσει υποκειμενικά τι είναι ωραίο και τι καλό. Αυτό που επιτελεί η συστηματική ακρόαση και μελέτη της Κλασικής Μουσικής είναι η αναζήτηση και προσέγγιση στις ιδιότητες που καθορίζουν το ωραίο και, κατ' επέκταση, το καλό (και όχι μόνον...).Το ωραίο γενικα εμπεριέχει έναν βαθμό υποκειμενικοτητας, για παράδειγμα ένας πίνακας του Πικάσο δεν είναι για όλους ωραίος.
Πιθανόν για τον Παρθενώνα να αποδεχτούν όλοι ότι αυτό είναι κάτι το ωραίο. Αυτό όμως είναι κατανοητό ακόμη και απο εναν απαιδευτο άνθρωπο. Νομίζετε ότι ένας άνθρωπος χωρίς γνώσεις και παιδεία δεν μπορεί να αντιληφθεί για παραδειγμα την ομορφιά της φύσης?
Δεν χρειάζεται την κλασική για να κατανοήσει τι είναι ωραίο.
Για να κατανοήσει τι είναι καλό πάλι δεν χρειάζεται την κλασική. Στην ουσία όλοι κατανοούν τι είναι σωστό. Η αλαζονεία είναι κάτι κακό για όλους, δεν χρειαζόμαστε την 9η του Μπετόβεν.
Στην πράξη βέβαια υπάρχουν αλαζόνες που ακούν κλασική. Θα εξακολουθησουν να είναι αλαζόνες όσα έργα κλασικής και εάν παρακολουθήσουν, πιθανον να γίνουν και χειρότεροι αλαζόνες.
Η ακρόαση και μελέτη των Συμφωνιών του Μάλερ αποτελεί ένα εξαιρετικά μεγάλο και δύσβατο "ταξίδι" σε εξαιρετικά υπερβατικές ατραπούς, που, ακόμα και εάν ο έμπειρος ακροατής ή και μουσικός φθάσει στα μισά του..."δρόμου", θα είναι εξαιρετικά πλούσιος σε άγνωστες μέχρι τότε εμπειρίες αντίληψης του κόσμου και συναισθημάτων για ανθρώπους και καταστάσεις που είτε δεν γνώριζε ή παρέβλεπε μέχρι τότε.Σιγά σιγά θα μας πούνε ότι οι συμφωνίες του Μάλερ τους βοήθησαν να κατανοήσουν ότι η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο είναι κακό πράγμα.
Ωραίο το αφήγημα πάντως.
Όπως λέει και μια έρευνα
,, Από την αρχαιότητα αναφέρεται ότι ο Ορφέας εξαπάτησε θεούς, ανθρώπους, φυτά και άγρια ζώα με λύρα και τραγούδι. Η πίστη στα μαγικά αποτελέσματα της μουσικής εξακολουθεί να αντανακλάται ακόμη και σήμερα σε πολλούς μύθους και
αστικούς θρύλους,,
Επειδή βρήκε διάδρομο και το έβαλε μέσα ;..μονο οταν προσγειωνεται αεροπλανο χειροκροταω
Genial!..Νομίζω είναι καλό να ασχολούνται και κάποιοι άνθρωποι με την κλασική μουσική για να βιώσουν έντονα συναισθήματα, να ανακαλύψουν νέα νοήματα, να διαμορφώσουν άλλη αντίληψη για τον κόσμο και να βιώσουν υπερβατικές καταστάσεις καθότι τα ναρκωτικά δεν φτάνουν για όλους.
Σε συνέχεια του off topic πριν τη μεταφορά:Η ακρόαση και μελέτη των Συμφωνιών του Μάλερ αποτελεί ένα εξαιρετικά μεγάλο και δύσβατο "ταξίδι" σε εξαιρετικά υπερβατικές ατραπούς, που, ακόμα και εάν ο έμπειρος ακροατής ή και μουσικός φθάσει στα μισά του..."δρόμου", θα είναι εξαιρετικά πλούσιος σε άγνωστες μέχρι τότε εμπειρίες αντίληψης του κόσμου και συναισθημάτων για ανθρώπους και καταστάσεις που είτε δεν γνώριζε ή παρέβλεπε μέχρι τότε.
Επίσης όσο πιο πολύ εντρυφεί κάποιος στο "ωραίο" και το "καλύτερο" (το δικό του πάντα), τόσο ενισχύονται οι αντικοινωνικές και οι ελιτίστικες τάσεις. Έχετε δει άνθρωπο που δεν ικανοποιείται εύκολα να είναι προσιτός;
Υ.Γ. Για καλό το έγραψα το παραπάνω.