Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.595
Reaction score
30.494
Bye bye απαγόρευση ICE το 2035. Συνεχίζουν κανονικά με e-fuel.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.246
Reaction score
1.862
το αν θα συνεχίσουν με e-fuel θα εξαρτηθεί
από το πόσο θα έχουν οι μπαταρίες τότε,
αν περιμένουν να καθορίσουν τις εξελίξεις με πολιτικές αποφάσεις, το παιχνίδι χάθηκε
 

Μηνύματα
16.569
Reaction score
23.506
θα αργήσουμε να δούμε efuels στην αγορά ωστόσο η έλευση αυτών θα δώσει μεγάλα περιθώρια στην αξιοποίηση υβριδικών υλοποιήσεων μέχρις ότου είναι δυνατόν να έχουμε παραγωγή μπαταριών σε βαθμό που μπορεί να καλύψει την ζήτηση και σε βάρος που δε θα απαιτεί 235 λάστιχο σε c segment ιχ.

βέβαια το πρόβλημα αρχικά βρίσκεται εδώ
1679854190194.png

μόνο για την ναυτιλία και τις αεροπορικές μεταφορές οι σημερινές μορφές ανανεώσιμων πηγών ίσα που επαρκούν.
για την ξηρά ούτε λόγος.
οπότε εκτός από συλλογή co2 που ασπούμε είναι μια διαδικασία σε εξέλιξη, χρειάζονται πολλαπλάσιες επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές.
επιπλέον για το θέμα της κίνησης στην ξηρά όπου ο ανεφοδιασμός είναι κάτι ασφαλές και εύκολο υπάρχουν πολλές επιλογές με σοφότερη αυτή τη στιγμή την καθαρή ηλεκτροκίνηση (ποιός ο λόγος να μετατρέπεις ηλεκτρική ενέργεια σε χημική για να την καις με βαθμό απόδοσης κατώτερο του 50% στην κίνηση ενός οχήματος όταν μπορείς να την αποθηκεύσεις σε μια μπαταρία - αν ελαφρύνουν και γίνουν πιο προσιτές ; ) αλλά για περιπτώσεις ναυτικών μεταφορών που οι μπαταρία είναι επιστημονική φαντασία τα e-fuels είναι μια πολύ καλή εναλλακτική
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.881
Reaction score
136.971

Η βενζίνη και το πετρέλαιο, θα κατεβάσουν ρολά.

Αυτό είναι το μόνο βέβαιο.😎

Για να ησυχάσουν οι Γερμανοί, άφησαν ανοιχτό το παράθυρο των e-fuels, παράθυρο που αργά ή γρήγορα θα κλείσει, μπαζει.

Όπως είπε ο Παναγιώτης πιο πάνω, για πλοία παίζει, για τα ΙΧ όμως, είναι σαφής η επικράτηση των ηλεκτρικών.

Αφήνω προσωπικά ένα μικρό παραθυράκι για μεγάλα φορτηγά, αν και κει, δε δίνω πολλές πιθανότητες..
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.595
Reaction score
30.494
Για να ησυχάσουν οι Γερμανοί
, οι Ιταλοί, οι Πολωνοί και οι Βούλγαροι.

Αν και ακόμα και το e-fuel στα οχήματα είναι μεταβατικό στάδιο με διάρκεια ζωής μέχρι το 2050. Αυτό δεν είδα να το γράφει κάποιο άρθρο. Μάλλον το ξέχασαν. 🙂
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.881
Reaction score
136.971
, οι Ιταλοί, οι Πολωνοί και οι Βούλγαροι.

Αν και ακόμα και το e-fuel στα οχήματα είναι μεταβατικό στάδιο με διάρκεια ζωής μέχρι το 2050. Αυτό δεν είδα να το γράφει κάποιο άρθρο. Μάλλον το ξέχασαν. 🙂
Μέχρι τότε πολλά αλλάζουν, δεν έχει νόημα η κουβέντα.

Τα e-fuels είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο ακόμα, και οι πρώτες σημαντικές εφαρμογές τους δεν θα είναι στην αυτοκίνηση.

Μέχρι τότε, καλό 2035-2040, η τεχνολογία των μπαταριών και το κόστος των μπαταριών θα έχουν αλλάξει αρκετά, άρα δεν έχει νόημα καμία συζήτηση για τώρα.

Μια στελαντις μόνον να καταργήσει τα ice και να βγάζει μόνον EV, αρκεί για να ολοκληρωθεί το ποίημα σε Ευρώπη και Αμερική.

Για τον υπόλοιπο πλανήτη τι θα κάνουν, λίγο μας απασχολεί.
 

TGD

Μηνύματα
8.611
Reaction score
8.631
Μου αρέσει που λένε ότι τα eFuel είναι οικολογικά. Γιατί άραγε, επειδή τα φτιάχνουμε τεχνητά; Το ίδιο δεν ρυπαίνουν στο τέλος;
 

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.831
Reaction score
76.331
Μου αρέσει που λένε ότι τα eFuel είναι οικολογικά. Γιατί άραγε, επειδή τα φτιάχνουμε τεχνητά; Το ίδιο δεν ρυπαίνουν στο τέλος;
Η καλλιέργειά τους απορροφά CO2.
 

Μηνύματα
16.569
Reaction score
23.506
τα efuels είναι αυτό που λένε αειφόρος λύση , απορροφάνε co2 στην παραγωγή , παράγουν co2 - την ίδια ποσότητα - στην χρήση. ομοίως και για νερό και άζωτο , τραβάνε H+ απο ηλεκτρόλυση και Ν2 από τον αέρα και στην καύση τα επιστρέφουν.
αποτελούν επιπλέον λύση για την χρήση της περισσευούμενης ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ χωρίς τα προβλήματα της αποθήκευσης.
εναλλακτικά αν βρεθεί τρόπος απόθεσης του C από το μεθάνιο ώστε να αποτελεί υγειές μέρος της τροφικής αλυσίδας (πχ αποτελεί βασική τροφή για οργανισμούς της αβύσσου) το φυσικό αέριο είναι σοβαρή περίπτωση να παραχθούν efuels.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.881
Reaction score
136.971
Η περίσσεια ενέργεια από ΑΠΕ, αν δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ή αποθηκευθεί με κανέναν άλλον τρόπο, ναι, θα μπορούσε να αποθηκευτεί σε e-fuels, τα οποία στη συνέχεια, και κατά σειρά προτεραιότητας, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως εξής:

1. Για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας όταν οι ΑΠΕ δεν παράγουν, δηλαδή τη νύχτα για τα φωτοβολταϊκά, δηλαδή αποθήκη ενέργειας.
Εναλλακτική επιλογή εδώ οι μπαταρίες, έργα αντλησιοταμιευσης, ύψωσης, κλπ.

2. Για παραγωγή θέρμανσης στη βιομηχανία κυρίως, αλλά και σε άλλες μεγάλης κλίμακας χρήσεις.
Εναλλακτική επιλογή οι αντλίες θερμότητας.

3. Θέρμανση, όπου χρειάζεται.
Εναλλακτική επιλογή οι αντλίες θερμότητας.

4. Μεταφορές, κυρίως αεροπλάνα και πλοία, πιθανώς φορτηγά.
Εναλλακτική αξιόλογη, δεν υφίσταται ακόμα σε πλοία και αεροπλάνα, στα φορτηγά άρχισαν να κυκλοφορούν με μπαταρίες.
Άρα εδώ έχει σίγουρα ψωμί.

5. Αυτοκίνητα ΙΧ? Μπα, ελάχιστες οι πιθανότητες. Οι μπαταρίες μια χαρά δουλεύουν εδώ, δεν υπάρχει λόγος.

Από το δικό τους site

Thanks to their compatibility with today’s internal combustion engines, eFuels can also power vehicles, airplanes and ships, thus allowing them to continue to operate but in a climate-friendly manner. The same applies to all heating systems that use liquid and gaseous fuels.

&

Existing means of transport and heating can be converted environmentally friendly by using eFuels. For example, means of transport such as trucks or airplanes, as well as construction machinery and oil-fired heating systems, for which there is not yet a sensible technical alternative as a means of propulsion, can be operated in a climate-neutral manner. eFuels can also be used in the offroad sector or in industry




Στην αποθήκευση ενέργειας δεν νομίζω ότι έχουν μέλλον. Οι μπαταρίες θα νικήσουν.

Έχει μέλλον όμως στη βιομηχανία, στη θέρμανση σε μεγάλες εφαρμογές, στα πλοία και στα αεροπλάνα.

Πολύ μικρές οι πιθανότητες για μεγάλα φορτηγά, διότι οι μπαταρίες έδειξαν ήδη πως μπορούν.
 
Last edited:


Μηνύματα
7.475
Reaction score
1.560
Η περίσσεια ενέργεια από ΑΠΕ, αν δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ή αποθηκευθεί με κανέναν άλλον τρόπο, ναι, θα μπορούσε να αποθηκευτεί σε e-fuels, τα οποία στη συνέχεια, και κατά σειρά προτεραιότητας, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως εξής:

1. Για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας όταν οι ΑΠΕ δεν παράγουν, δηλαδή τη νύχτα για τα φωτοβολταϊκά, δηλαδή αποθήκη ενέργειας.
Εναλλακτική επιλογή εδώ οι μπαταρίες, έργα αντλησιοταμιευσης, ύψωσης, κλπ.

2. Για παραγωγή θέρμανσης στη βιομηχανία κυρίως, αλλά και σε άλλες μεγάλης κλίμακας χρήσεις.
Εναλλακτική επιλογή οι αντλίες θερμότητας.

3. Θέρμανση, όπου χρειάζεται.
Εναλλακτική επιλογή οι αντλίες θερμότητας.

4. Μεταφορές, κυρίως αεροπλάνα και πλοία, πιθανώς φορτηγά.
Εναλλακτική αξιόλογη, δεν υφίσταται ακόμα σε πλοία και αεροπλάνα, στα φορτηγά άρχισαν να κυκλοφορούν με μπαταρίες.
Άρα εδώ έχει σίγουρα ψωμί.

5. Αυτοκίνητα ΙΧ? Μπα, ελάχιστες οι πιθανότητες. Οι μπαταρίες μια χαρά δουλεύουν εδώ, δεν υπάρχει λόγος.

Από το δικό τους site

Thanks to their compatibility with today’s internal combustion engines, eFuels can also power vehicles, airplanes and ships, thus allowing them to continue to operate but in a climate-friendly manner. The same applies to all heating systems that use liquid and gaseous fuels.

&

Existing means of transport and heating can be converted environmentally friendly by using eFuels. For example, means of transport such as trucks or airplanes, as well as construction machinery and oil-fired heating systems, for which there is not yet a sensible technical alternative as a means of propulsion, can be operated in a climate-neutral manner. eFuels can also be used in the offroad sector or in industry




Στην αποθήκευση ενέργειας δεν νομίζω ότι έχουν μέλλον. Οι μπαταρίες θα νικήσουν.

Έχει μέλλον όμως στη βιομηχανία, στη θέρμανση σε μεγάλες εφαρμογές, στα πλοία και στα αεροπλάνα.

Πολύ μικρές οι πιθανότητες για μεγάλα φορτηγά, διότι οι μπαταρίες έδειξαν ήδη πως μπορούν.
Οι τεχνολογίες αποθήκευσης δεν είναι ακριβώς ανταγωνιστικές μεταξύ τους. Λειτουργούν σε διαφορετικό χρόνο, και με διαφορετικό όγκο.

Για άμεση αποθήκευση και άμεση έγχυση ενέργειας, οι μπαταρίες είναι ασυναγώνιστες. Είναι όμως ακριβές και με μεγάλες απαιτήσεις σε δυσεύρετες πρώτες ύλες, οι οποίες μάλιστα ελέγχονται και από κάποιον που γεωστρατηγικά δεν είναι στο δικό μας στρατόπεδο.

Η αντλησιοταμίευση από την άλλη απαιτεί έργα τεράστιου προϋπολογισμού (εκατοντάδες εκατομμύρια), έχουν τεράστιες απώλειες (απόδοση χαμηλότερη του 70% λόγω εξάτμισης), δεν έχουν τόσο άμεση λειτουργία αποθήκευσης / παραγωγής όσο οι μπαταρίες, αλλά έχουν τεράστια χωρητικότητα, και εντέλει χαμηλό κόστος ανά αποθηκευμένη μεγαβατώρα.

Για ακόμη μεγαλύτερη κλίμακα, υπάρχει η χημική αποθήκευση, δηλαδή η παραγωγή καυσίμων, είτε υδρογόνου, είτε συνθετικών καυσίμων. Και αυτό αποθήκευση ενέργειας είναι. Ενέργειας την οποία μπορούμε να έχουμε σε τεράστιο πλεόνασμα από τις ΑΠΕ, οι οποίες παράγουν πλέον με χαμηλό κόστος, αλλά με σημαντικές διακυμάνσεις στην παραγωγή. Διακυμάνσεις τις οποίες η αποθήκευση εξομαλύνει.

Εγώ βλέπω ότι η αξία των θερμικών αυτοκινήτων στην αγορά μεταχειρισμένων αρχίζει να ανεβαίνει, καθώς πλήθος ανθρώπων βλέπουν στα θερμικά μελλοντική συλλεκτική αξία. Αυτές οι αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες / λίγα εκατομμύρια θερμικών που σήμερα κοστίζουν κάποιες χιλιάδες ευρώ, αλλά θα έχουν κατ' ελάχιστον αξία αντίστοιχη μικρού ή μεγάλου διαμερίσματος στο μέλλον, κάπως θα πρέπει να κινούνται. Η δική μου εκτίμηση είναι ότι αυτό θα γίνεται με συνθετικά καύσιμα, που θα ομοιάζουν με τη βενζίνη. Αντίστοιχα, η Ferrari π.χ. είναι κάτι το ξεχωριστό για την Ιταλία και όχι μόνο σε οικονομικό επίπεδο. Θεωρώ εξαιρετικά απίθανο να υπάρχει στο ορατό από εμάς μέλλον γκάμα Ferrari χωρίς κάποιο θερμικό κινητήρα. Δεν θα μου έκανε καμία εντύπωση όμως το να υπάρχει ατμοσφαιρική δωδεκακύλινδρη Ferrari στη γκάμα της εταιρείας το 2040, η οποία θα καίει κάποιο συνθετικό καύσιμο. Το οποίο θα έχει κόστος της τάξης των κάποιων ευρώ ανά λίτρο, προ φόρων, σε σημερινές τιμές.

Αυτά δεν αφορούν τους συνηθισμένους χρήστες, αλλά μόνο ένα εξειδικευμένο κοινό. Οι καθημερινοί χρήστες θα αγκαλιάσουν τα οχήματα που θα εξασφαλίζουν πλήρη αυτονομία (=ηλεκτροκίνηση), μεγάλους χώρους σε μικρό footprint (=ηλεκτροκίνηση), χαμηλό κόστος συντήρησης και καυσίμου (=ηλεκτροκίνηση). Ειδικά αν έχουμε κάποιο breakthrough στην τεχνολογία των μπαταριών που θα μειώσει το κόστος τους ή θα αυξήσει την ενεργειακή τους πυκνότητα κατά 10-20%, έτσι ώστε να ξεπεραστεί και για τα μικρομεσαία το όποιο άγχος αυτονομίας.

Κάτι ακόμη: Είναι προς όφελος των διαχειριστών δικτύων σε χώρες με αυξημένη διείσδυση ΑΠΕ το να εγκαταστήσουν εκτεταμένο δίκτυο παρόδιων φορτιστών, το οποίο θα μπορεί να παρέχει δυνατότητες V2G, το οποίο θα επιτρέψει αυξημένες δυνατότητες διείσδυσης ΑΠΕ με χαμηλότερες ανάγκες κατασκευής μεμονωμένων σταθμών αποθήκευσης. Γιατί να πληρώνεις για να εγκαταστήσεις (ή να αποζημιώνεις) utility grade σταθμούς μπαταριών των 100 MW - 200-400 MWh, όταν μπορείς να έχεις την ίδια χωρητικότητα αποθήκευσης μοιρασμένη σε 4-5.000 σταθμευμένα ΙΧ το βράδυ;

Μόνη εξίσωση προς επίλυση σε ότι αφορά τα ΙΧ είναι ο τρόπος με τον οποίον οι κυβερνήσεις θα αναπληρώσουν τις απώλειες φορολογικών εσόδων από τους φόρους κατανάλωσης.

Η ναυτιλία μπορεί στο άμεσο μέλλον να ικανοποιήσει τους στόχους μείωσης των εκπομπών ρύπων με τη χρήση LNG, η αεροπορία θα μείνει πιθανότατα στα ορυκτά καύσιμα (ενδεχομένως με σταδιακή ποσόστωση συνθετικών καυσίμων) η βιομηχανία θα πρέπει πρώτα να καταργήσει το πετρέλαιο (και το αέριο είναι μια χαρά σε μεσοπρόθεσμο στάδιο, ενδεχομένως το υδρογόνο σε βάθος χρόνου).

Οι οδικές μεταφορές ίσως και να λειτουργήσουν με μπαταρίες, ας δούμε τι θα κάνει η Tesla με τη δική της προσπάθεια, μπορεί σε συνδυασμό με τις εξελίξεις στην τεχνολογία των μπαταριών να εκπλαγούμε ευχάριστα. Η ηλεκτροκίνηση εκεί δεν παρέχει απλώς μία εναλλακτική στο καύσιμο κίνησης, αλλά μπορεί σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες εξελίξεις να ανατρέψει οριστικά τα δεδομένα σε μία ολόκληρη βιομηχανία, αυτή των οδικών μεταφορών, όπου ένα από τα μεγαλύτερα κόστη είναι οι αποδοχές των οδηγών, αλλά και τα υποχρεωτικά τους διαλείμματα για ξεκούραση.

Κατά τα άλλα είναι μόνο λογική η αύξηση του μεριδίου των ΜΜΜ, τα οποία κατά βάση θα είναι ηλεκτροκίνητα, είτε με μπαταρίες (π.χ. αστικά λεωφορεία), είτε με τροφοδοσία από το δίκτυο (τραμ, τρόλει, μετρό, σιδηρόδρομος).
 

TGD

Μηνύματα
8.611
Reaction score
8.631
Ξέχασες τις μηχανές Sterling για αποθήκευση. Υπαρκτές εδώ και χρόνια λύσεις για βραχυχρόνια αποθήκευση μεγάλης ποσότητας ενέργειας.
 

Μηνύματα
7.475
Reaction score
1.560
Ξέχασες τις μηχανές Sterling για αποθήκευση. Υπαρκτές εδώ και χρόνια λύσεις για βραχυχρόνια αποθήκευση μεγάλης ποσότητας ενέργειας.
Ομολογώ ότι χρειάστηκε να το ψάξω, στέρλινγκ μηχανές ήξερα μόνο κάτι μηχανές που λειτουργούσαν με αξιοποίηση πολύ μικρών θερμοκρασιακών διαφορών.

Κατά τα φαινόμενα μπορούν να αξιοποιηθούν και για ανάκτηση θερμότητας από χαμηλές σχετικά θερμοκρασίες. Ενδιαφέρον μεν, δείχνει μακρυά από την εμπορικής κλίμακας υλοποίηση. Μπαταρίες, Αντλησιοταμίευση, Υδρογόνο, Συνθετικά καύσιμα από την άλλη, είναι υφιστάμενες τεχνολογίες.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.881
Reaction score
136.971
To VtG είναι κολοσσιαίας σημασίας να υλοποιηθεί το συντομότερο δυνατόν.

Θα λύσει όλα τα προβλήματα.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.881
Reaction score
136.971
Φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων κάθε 60 χλμ. παντού μέχρι το 2026


Τρεχάτε ποδαράκια μου.


ΥΓ. Έως το 2031, σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο θα πρέπει να υπάρχουν κάθε τουλάχιστον 200 χιλιόμετρα. 😁
 

TGD

Μηνύματα
8.611
Reaction score
8.631
Eνδιαφέρον μεν, δείχνει μακρυά από την εμπορικής κλίμακας υλοποίηση.
Είδες αυτό;
Δεν μπορώ να το βρω, αλλά πριν λίγους μήνες είχα δει μια Σουηδική εταιρία που ήδη πουλά τέτοια συστήματα για βιομηχανική χρήση.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.497
Reaction score
7.882
To VtG είναι κολοσσιαίας σημασίας να υλοποιηθεί το συντομότερο δυνατόν.

Θα λύσει όλα τα προβλήματα.
Δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα της μακροπρόθεσης αποθήκευσης (από καλοκαίρι σε χειμώνα), που είναι και το πιο σημαντικό.

Για τη βραχυπρόθεσμη κουτσά στραβά υπάρχουν λύσεις.
 
Last edited:


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.608
Μηνύματα
2.945.878
Members
38.204
Νεότερο μέλος
john-john
Top