TAR (2022)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Ευχαριστώ. ¨Ασε κατάλαβα τον συμβολισμό. ¨ασχτεα για τους λόγους (κοινωνικά, κατακραυγή κλπ) για να καταδεχθεί να κάνει κάτι τέτοιο α) συνέβη μεταστροφή μέσα της για το νόημα της υψηλής τέχνης ή β) Δεν ήταν ποτέ ταγμένη σε αυτό για τους "σωστους" λόγους αλλά για να προωθεί το "εγώ" της μέσω της μουσικής αγνότητας και καθαρότητας που περιλείει την υψηλή τέχνη ως έκφραση γ) αυτοτιμωρείται για να επέλθει και η κάθαρση μέσα της (ή του έργου και θεατή) καθώς συνειδητοποίησε τα κατώτερα κίνητρα της και ταπεινώθηκε. και κανά δυο άλλοι λόγοι που σκέφτομαι και βαριέμαι να γράψω τώρα. χα χα Είδες που ξέρω τι ρωτάω χωρίς να έχω δει τίποτε ; Magic ε ? χα χα
Η σκηνή του εμετού υπονοεί ότι μέσα σε όλα τ'άλλα κάποια αηδία για τον εαυτό της πρέπει να ένιωθε...
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Η σκηνή του εμετού υπονοεί ότι κάποια αηδία για τον εαυτό της πρέπει να ένιωθε...
Δεν την είδα την σκηνή, δεν την έχει νομίζω πουθενα (απο αυτές που είδα τουλάχιστον, και πάλι όχι πολλές).

Ναι βέβαια, πιθανόν.
... πριν γινει γνωστη μαεστρο, ηταν πολλαπλη προσωπικοτητα, και μελαχρινη και κσανθια.. :smoke:
View attachment 286418
Λίγο να την δεις σε συνεντεύξεις της , καταλαβαίνεις ότι η Κέιτ πουλάει πάγο σε εσκιμώους. (αρκεί να μην είναι Εσκιμώοι συτοί στους οποίους απευθύνεται ... (ματάκι λόγω απουσίας απο την βιβλιοθήκη μου του εν λόγω ιμότζυ ... και χα χα).

Υπάρχει και υπήρχε πάντα κάποιο off στην αίσθηση που μου άφηνε (και) σαν ηθοποιός. Δεν μπορώ να το εντοπίσω που αλλά υπάρχει ένα off. Ποτέ δεν πειθεί σε βάθος η ηθοποιία της.

Πάντως ξέρει πιάνο και τα κατάφερε κάπως έως πάρα πολυ καλά στις εν λόγω σκηνές (μία είδα βέβαια μόνο).
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Δεν την είδα την σκηνή, δεν την έχει νομίζω πουθενα (απο αυτές που είδα τουλάχιστον, και πάλι όχι πολλές).

Ναι βέβαια, πιθανόν.

Λίγο να την δεις σε συνεντεύξεις της , καταλαβαίνεις ότι η Κέιτ πουλάει πάγο σε εσκιμώους. (αρκεί να μην είναι Εσκιμώοι συτοί στους οποίους απευθύνεται ... (ματάκι λόγω απουσίας απο την βιβλιοθήκη μου του εν λόγω ιμότζυ ... και χα χα).

Υπάρχει και υπήρχε πάντα κάποιο off στην αίσθηση που μου άφηνε (και) σαν ηθοποιός. Δεν μπορώ να το εντοπίσω που αλλά υπάρχει ένα off. Ποτέ δεν πειθεί σε βάθος η ηθοποιία της.

Πάντως ξέρει πιάνο και τα κατάφερε κάπως έως πάρα πολυ καλά στις εν λόγω σκηνές (μία είδα βέβαια μόνο).
Επί τη ευκαιρία , ο χαρακτήρας της TAR υποδυόμενος εννοείται από την Kate Blanchett πιθανότατα θα εμφανιστεί ξανά στο επόμενο project του σκηνοθέτη , μια ταινία μικρού μήκους με τον τίτλο "The Fundraiser".

 


rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.672
Reaction score
98.997
Το θέμα ξανανοίγει μόνο για μηνύματα που αφορούν την ταινία.

Τα μηνύματα που αφορούσαν και θα αφορούν κλασική μουσική, φιλοσοφία και διάφορα άλλα που γράφηκαν στο θέμα του Tar, μεταφέρθηκαν εδώ:
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Αγαπητέ Bhutia, δυστυχώς θα σπάσω την υπόσχεση μου για μια εις βάθος ανάλυση του κεντρικού νοήματος της ταινίας Tar λόγω χρόνου, διάθεσης αλλά κυρίως λόγω του παλιού δόγματος μου και ξανά επιστροφής μου (regress) σε αυτό και που το είχα παραβιάσει δοκιμαστικά και με την προτροπή σου (υποβοηθούμενη και απο την ματαιδοξία μου) ότι θα μπορούσε ενδεχομένως μια τέτοια στάση να αποτελέσει ή αποδειχθεί χρήσιμη. Τελευταία γεγονότα κατέδειξαν σε εμένα φανερό ότι τέτοιο regreesion (εμπνεόμενη ως δόγμα απο γνωστό τραγούδι των Ξύλινων Σπαθιών) είναι απαραίτητο. Αντίθετη στάση θα αποδεικνυόταν ειδικά για το συγκεκριμένο θέμα και την σπουδαιότητα του, τουλάχιστον για το 97 % των αναγνωστών του νήματος σου απο ουδέτερη, αδιάφορη μέχρι και επιζήμια. Εξάλλου θα έπαιρνε και πολλά πόστ για να γίνει σωστή δουλειά.

Εάν και έχω την συνείδηση μου ήσυχη καθώς εν μέρει για αυτό που διαπραγματεύεται το έργο έχω κάνει για όλες τις πλευρές του αποσπασματικά αναφορές σε διάσπαρτα πόστ που κάποιος μπορεί εάν θέλει να κάνει μια σύνδεση αλλά και συγχρόνως επειδή δεν μου αρέσει να σπάω υποσχέσεις , επειδή βασικά πρώτα και κυρίως είναι υποσχέσεις στον εαυτό μου, να σου πω επιγραμματικά κάποια πράγματα (όλα δευτερεύοντα).

1) Όλη η ουσία και το κεντρικό νόημα του έργου - τουλάχιστον αυτό που αποτελεί αντικειμενικά την κορωνίδα του είναι η σκηνή που είδα που η Κέιτ παίζει το πρελούδιο του Μπάχ στον Μάξ και είναι καθισμένοι μαζί στο πιάνο. Εκεί που πήγε σαν - δεν ξέρω- επισκέπτρια καθηγήτρια σε μια Σχολή Καλών Τεχνών.
2) Το θέμα έχει σημασία απο άποψη μουσικής θεωρίας, μουσικολογίας με τρομερές προεκτάσεις στην φιλοσοφία, στην φιλοσοφία της τέχνης αλλά ακόμη και στην θρησκειολογία λόγω φυσικά του Μπάχ αλλά και της έννοιας του απόλυτου.
3) Το δεύτερο πόστ μου, απο αυτά που σου είπα να ψάξεις για να μην ψάχνω εγώ, γραμμένο σε ανύποπτο χρόνο και εν αγνοία μου της ύπαρξης της ταινίας είναι ακριβώς αυτό που διδάσκει η Κέιτ στον Μάξ.
Μιμήσεις της, του εν λόγω κομματιού παιγμένο απο τον Σρέντερ που με την τελειότητα της εκτέλεσης του αλλά και ιδεολογικής του στάσης, δεν αφήνει κανένα νόημα στην λέξη "ερμηνεία" (καθώς η τελειότητα δεν επιδέχεται την ερμηνεία) αλλά και μίμηση της επίσης του ίδιου κομματιού απο τον απαράδεκτο Γκούλντ που καταλήγουν το κομμάτι να είναι Γκούλντ και όχι Μπάχ..... είναι απο αυτήν κατακριτέα και συμφωνώ απόλυτα. Για τον Γκούλντ μέχρι και για αυτό είχα ποστάρει πολυ πλαιότερα την γνώμη του Seymour Bernstein με την οποία πάλι συμφωνούσα. (αλλά και με την Κέιτ που πρφανώς συμφωνεί με τον S. Bernstein).
4) Για το θέμα της δημιουργία υψηλής τέχνης και ηθικής αξίας έργων απο ¨ανήθικους" ανθρώπους επίσης κατηγορηματικά δεν υπάρχει κανένας συσχετισμός και κάλλιστα μπορεί να συμβεί. Αυτό έχει αποδειχθεί ιστορικά με παραδείγματα, δεν είναι καν debatable θέμα. Απλώς αποτελεί άξιο έρευνας απο την φιλοσοφία, ψυχολογία κλπ γιατί και πως μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο. Θεωρίες εξήγησης υπάρχουν πολλές. Ανέφερα κάποιες που θεωρώ εγώ σωστές και πιο πθανές ,( εαν θες την γνώμη μου) και αφορούν θέματα λύτρωσης, απελευθέρωσης του δημιουργού αλλά κυρίως αυτό που πάλι σε πρόσφατο πόστ μου ανέφερα στον Ν.Κ. περί φαντασίας. Η φαντασία σε όλες τις τέχνες αλλά ιδιαίτερα στην μουσική είναι το πάν. Αντίθετα απο το sci fi (που δεν έχει σχεση με την φαντασία όπως πολλοί πιστεύουν ή και να έχει κάποια, πάλι υπόκειται στους περιορισμούς που αναφέρω και για τις άλλες τέχνες παρακάτω ) ή και την λογοτεχνια ή ακόμη και την ζωγραφική που όλες ο δημιουργός αναγκάζεται και περιορίζεται απο την φύση τους να κάνει αναφορές που έχουν την ρίζα του στο ρεαλιστικό της φύσης ή των χαρακτήρων κλπ που μαζί τους αναγκαστικά θα κουβαλάνε και την ασχήμια και ηθική παρακμή κλπ (π.χ. στη περιγραφή χαρακτήρων σε ένα μυθιστόρημα κλπ) .... η μουσική μπορεί να κινηθεί καθαρά 100 % στο φανταστικό. Το φανταστικό δεν έχει ρίζα στην ασχήμια. Οι δυνατότητες του είναι άπειρες( τεράστιες) στην απόδοση και αποτύπωση μιας ιδανικής, όμορφης φιλοσοφικά και ηθικά κατάστασης την οποία έχει συλλάβει ο δημιουργός της. Για αυτό και είναι η βασίλισσα των τεχνών. Η ποίηση είναι η μόνη που μπορεί κάπως να πλησιάσει αλλά και πάλι έχει κάποιους απο τους παραπάνω αναφερόμενους περιορισμούς , ανάλογα και πως θα το "χειριστεί" το ποίημα του ο δημιουργός του.
5) Η Tar (ο χαρακτήρας) έχει δίκο σε όλα κατά τη γνώμη μου 1000 %. Είναι εμφανές και μόνο απο αυτή την σκηνή.
6) Η λεσβιακή της σχεση απο ότι διάβασα και συμφωνούν όλοι δεν δίνεται κάποια έμφαση. Και να δινόταν old news.
7) Η δίωξη της εαν είναι λόγω κατάχρησης εξουσίας, ή και άλλα ποινικά ή ηθικά παραπτωματα της, εάν είναι δίκαιες και αληθινές οι όποιες κατηγορίες εναντίον της , καλώς έγιναν (δικό της πρόβλημα, να μην φερόταν έτσι) αλλά αυτό δεν σημαίνει τίποτε στο έαν έχει δίκιο στην άποψη της για τα μουσικά ή φιλοσοφικά θέματα. Ούτε είναι σωστό να στιγματιστεί και να μην αφεθεί να συνεχίσει την πορεία της σε όποιο επίπεδο ήθελε και φυσικά εάν είχε σταματήσει ότι παράνομο ή ανήθικο έκανε στο μέλλον. Ένας λόγος που εγώ έχω εκφραστεί πάλι με παλιό πόστ μου ότι δεν θέλω (και κανένας δεν πρέπει να θέλει) να μαθαίνει για την ζωή ενός καλλιτέχνη. Αυτά τα κάνουν λόγω της μόδας, της βιομηχανίας του θεάματος ή άτομα που ψάχνουν για ήρωες , αντιήρωες, είδωλα κλπ και είναι αποτέλεσμα της εμφάνισης των ΜΜΕ , του κινηματογράφου παλιότερα και σήμερα του ίντερνετ.
8) ¨Εαν η "εξορία" της οφείλεται σε κάποιου είδους αυτοτιμωρίας, αυτοταπείνωσης κλπ και αυτό το έχουμε καλύψει. Βέβαια τώρα που το ξανασκέφτομαι και με αυτό που μου είπες ότι δεν στέκεται να το δικαιολογήσει ο σκηνοθέτης το ταξίδι της στην Ασία και που "κατάντησε" να παίζει .... το άφησε για άλλο λόγο έτσι .... για να προκαλέσει στον θεατή την αναρώτηση το εάν θα έπρεπε (εάν και η ίδια το ήθελε) να της επιτραπεί η επαναφορά της στο status που είχε ως Μαέστρος. Άρα αυτή απλώς μπορεί να φυτοζωούσε, πιστή πάντα στο έργο της και στην ανάγκη της με το να διευθύνει ακόμη και μπροστά σε σκυλιά και "κατώτερης" ποιότητας έργα. (εάν ήταν) και με μιά ελπίδα ότι θα επανερχόταν στο μέλλον. Μπορεί να οφειλόταν όμως και σε σκοπούς της συνέχισης της ματαιοδοξίας της.
9) Δεν πρέπει να ξεχνάμε επίσης ότι η Tar δεν είναι δημιουργός perse όπως είναι ένα συνθέτης. Απλώς καλείται να είναι όσο πιο πιστή στην ερμηνεία του έργου του. Οπότε είναι και λίγο δικαιολογημένη η αδυναμία της να πάρει ευχαρίστηση απο αυτό (την δημιουργία) και άρα πιο εύκολο να ξεστρατίσει απο τον δρόμο της. Ο δημιουργός δημιουργεί την "αληθεια" του. Το πως θα αναπαραχθεί πιστά πάντα εξάλλου ήταν αγγαρεία και για αυτόν και έχει κόστος και θυσία και απαιτήσεις απο τους υπολοίπους (εκτελεστές κλπ). Η σύλληψη είχε ήδη γίνει, η ευχαρίστηση του, ο σκοπός του, έχει συντελεσθεί. Η υπευθυνότητα του όσον αφορά να διαδοθεί αυτό το έργο σε όλους μας είναι (όταν και πάλι μόνο είναι ζωντανός) που τον ωθεί στην ολοκλήρωση του σταδίου αυτού της άψογης εκετέλεσης και ερμηνείας του έργου του απο τους άλλους.
10) Τα σπουδαία και σημαντικά όπως σου είπα δεν είναι εδώ παρά μόνο τα δευτερεύοντα. Μπορούν όμως να εξαχθούν εάν το ψάξεις σε πιο βάθος στους τομείς που σου ανέφρα ότι έχει τρομερές και μεγάλες προεκτάσεις.
11) Έρευνα στο ιντερνετ, εάν ξέρεις ποιόν πρέπει να ξεχωρίσεις απο αυτούς που εκφράζουν γνώμη, τουλάχιστον μόνο όμως μουσικολογικά θα σου αποκαλύψει αυτά που λέω. Παραπέρα θέλει καποια μικρή φιλοσοφική ματιά και οπτική στο θέμα. Αυτή δεν υπάρχει απο λίγο που κοίταξα. Αλλά δεν το αποκλείω να υπάρχει ή να υπάρξει στο μέλλον.
12) Εαν αυτό το θέμα που αφορά την σκηνή που λέω , δεν έχει αναλυθεί σε μεγαλύτερο βάθος με άλλες σκηνές όσον αφορά τις προεκτάσεις του, τότε όπως σου ξαναείπα είναι απλώς κράχτης και απευθύνεται σε πολύ λίγους με γνώσεις μουσικολογίας και διαφωνίες εντός της τάξης αυτών. Επίσης θα μπορούσε να σκεφθεί πάνω στο θέμα αυτό κάποιος απο μια αναφορά ενός λεπτού και δεν χρειαζόταν ολόκληρη ταινία με πλοκή και μάλιστα χαρακτήρες που δεν συναντιώνται σε ένα περιβάλλον όπως αυτό της κλασικής. Εάν όμως ήταν κάποιος να το κανει, θα το είχε κάνει απο μόνος του και με άλλες αφορμές αλλά και απο άλλους "δρόμους". Αυτά τα ολίγα και ολίγου "κόστους" και "ζημίας' γαι το θέμα.
 

TGD

Μηνύματα
8.742
Reaction score
8.764
Πολύ καλή παρουσίαση. Αλλά στην πορεία της ταινίας μου δημιουργήθηκαν δυο απορίες σχετικά με την ευνοούμενή της τσελίστρια.
1. Πόσο επηρέασε η γνώση της Tár ποια έπαιζε τσέλο τη στάση της;
2. Η γνώση της Tár ήταν τυχαία, ή προσχεδιασμένη;

Αυτό το τελευταίο μου έρχεται στο μυαλό από τη σκηνή στο ιδιωτικό αεροπλάνο στο τέλος που κάποιος στέλνει βίντεο την Tár και λογικά ήταν η τσελίστρια. Μοιάζει σαν να πήγε "φυτευτή" για να πάρει τη δουλειά στην ορχήστρα και να παρακολουθεί την μαέστρο.

Δηλαδή, η Tár που τα έλεγε αυτά στο Julliard (εκεί γίνεται το masterclass), τα εφάρμοζε και στην καθημερινότητά της ή έμενε στο επίπεδο της παρτιτούρας;
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
3) Το δεύτερο πόστ μου, απο αυτά που σου είπα να ψάξεις για να μην ψάχνω εγώ, γραμμένο σε ανύποπτο χρόνο και εν αγνοία μου της ύπαρξης της ταινίας είναι ακριβώς αυτό που διδάσκει η Κέιτ στον Μάξ.
Bhutia , δεν είναι ούτε το δεύτερο πόστ μου απο αυτά που σε έβαλα να ψάχνεις (για να μην ψάχνω εγώ). Βιάστηκα στην απάντηση μου που σου είπα ότι είναι το δευτερο (και όχι το πρώτο). Δεν είναι κανένα.

Είναι ένα πόστ μου που σου έλεγα ότι η ακουστική ως επιστήμη (αλλά και η νευροεπιστήμη) δεν μπορεί να αποφανθεί για βασικά πράγματα, όπως γιατί ακολουθεί κάποος τόνος κάποιον άλλον , την διαρκεια και την κίνηση που προκαλείται απο την διαδοχικότητα τους καθώς και την σημασία της ησυχίας αλλά και των παύσεων, λες και η μουσική έχει μια λογική δική της κλπ που ακολουθεί ο συνθέτης ...

Κρίμα γιατί ήταν σημαντικό και είχα σκοπό να το επισυνάψω στο πάνω πόστ όσον αφορά το 3), για να καταλάβουν όλοι καλά. Εάν το βρώ θα το ποστάρω. Αλλά χειρρότερος στο ψάξιμο απο εμένα δεν υπάρχει χα χα.

Μπορέι να μην είναι κάν σε αυτά τα δύο νηματα που μου έβαλες. Μπορεί να είναι σε κάποιο άσχετο. Σε κάνεναν που αφορά την ακουτσική ? Δεν θυμαμαι ρε γμτ . Πρέπει να ψάξω τα δικά μου μηνάματα όλα μέχρι ημέρες πίσω και έγραψα και πολλά ο βλάκας. χα χα
 
Last edited:

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Bhutia , δεν είναι ούτε το δεύτερο πόστ μου απο αυτά που σε έβαλα να ψάχνεις (για να μην ψάχνω εγώ). Βιάστηκα στην απάντηση μου που σου είπα ότι είναι το δευτερο (και όχι το πρώτο). Δεν είναι κανένα.

Είναι ένα πόστ μου που σου έλεγα ότι η ακουστική ως επιστήμη (αλλά και η νευροεπιστήμη) δεν μπορεί να αποφανθεί για βασικά πράγματα, όπως γιατί ακολουθεί κάποος τόνος κάποιον άλλον , την διαρκεια και την κίνηση που προκαλείται απο την διαδοχικότητα τους καθώς και την σημασία της ησυχίας αλλά και των παύσεων, λες και η μουσική έχει μια λογική δική της κλπ που ακολουθεί ο συνθέτης ...

Κρίμα γιατί ήταν σημαντικό και είχα σκοπό να το επισυνάψω στο πάνω πόστ όσον αφορά το 3), για να καταλάβουν όλοι καλά. Εάν το βρώ θα το ποστάρω. Αλλά χειρρότερος στο ψάξιμο απο εμένα δεν υπάρχει χα χα.

Μπορέι να μην είναι κάν σε αυτά τα δύο νηματα που μου έβαλες. Μπορεί να είναι σε κάποιο άσχετο. Σε κάνεναν που αφορά την ακουτσική ? Δεν θυμαμαι ρε γμτ . Πρέπει να ψάξω τα δικά μου μηνάματα όλα μέχρι ημέρες πίσω και έγραψα και πολλά ο βλάκας. χα χα
Κάπου που λέγαμε και για σκηνή ή ύψος σκηνής (με ΝΚ μαζί) ?? Νομίζω εκεί. Ποιό ήταν αυτό και που ήταν ?

Εκεί μάλλον. Άντε θυμήσου εσυ που είσαι quasi vegan xa xa

@Ν.Κ. εσυ θυμάσαι που λέγαμε για ύψος σκηνής ?
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Δηλαδή, η Tár που τα έλεγε αυτά στο Julliard (εκεί γίνεται το masterclass), τα εφάρμοζε και στην καθημερινότητά της ή έμενε στο επίπεδο της παρτιτούρας;
Εμένα ρωτάw TGD ; Δεν την έχω δεί την ταινία και δεν ξέρω να σου απαντήσω σε αυτά.

Σε αυτό που έκανα διαχωρισμό (κουότ απο εσένα) θα μπορούσα να πω κάτι απο την σκηνή λίγο που είδα κια κυκλοφορέι στο ιντερνετ.

Εκεί του λέει λοιπόν του Μάξ να μην επηρέαζεται απο τίποτε σε ότι αφορά τον χαρακτήρα ή απόψεις ή ... κλπ ώστε να αποφασίσει πως και εάν τον "ερμηνεύσει". Ούτε πως χέζει κλπ βρισιές , δεν ξέρω τι έλεγε. Τα ίδια ισχύουν και για αυτήν. Να μην την βλέπει σαν κάτι που την θεωρεί "σκύλα" πως την είπε αλλά να βλέπει εαν ο δρόμος που του δείχνει είναι σωστός. Ισα ισα μπορεί να "μιλούσε" και για αυτήν μέσω του Μπαχ. Δεν βλεπω ασυνέπεια. Για να τον σοκάρει, να τον ξεκλειδώσει το έκανε. Και εάν μάλιστα χρονικά το έκανε μετά την σκηνή του πιάνου (δεν το δείχνει το κλιπ χρονικά σαν αλληλουχία και δεν το ξέρω) που του φέρθηκε καλά και μετά αφου είδε ότι δεν έπιασε το καλό, τότε άρχισε το ¨άγριο¨ πάλι δικαιολογημένο και σωστό ήταν αυτό που του εκανε. Εγωισμός του ήτανε. Και αυτή εγωισμός της αλλά ήταν για έναν "ανώτερο" σκοπό. Να το κάνει να καταλάβει.

Σιγουρα δεν παίζει παρτιτούρα αφου του το παίζει όπως είναι σωστό να παιχθεί. Σαν ένα είδος ερωτήσεων και απαντήσεων , ενοποιημένο αρμονικά για να προκαλεί την ένταση και την απελευθέρωση της έντασης. Οπότε το κάτεχει σίγουρα. Του το παίζει κιόλας και του λέει νιώσε το... μην σκεφτεσαι τι και πως και τι μπορεί να είχε ο Μπάχ όπως τον έχει αυτός στο μυαλό του (σαν λευκό νεκρό συνθέτη δεν ξέρω τι άλλο λέει). Του δείχνει και τις ανοησιες της ερμηνεία του Γκούλντ Και όταν τελειώνει αυτός της λέει βλακείες. Πορφανώς και η ίδια μέσα στον ίδιο της τον εαυτό μπορούσε να διαχωρίσει τις πράξεις της στην ζωή με την ανάγκη ή προσπάθεια της να καταλάβει το νοήμα του Μπαχ.

Ο νεαρός μπορεί να ήθελε να επάιζε και τζαζ ή πιο μοντέρνα είδη. Αυτά τα είδη εμπεριέχουν και βασίζονται αλλού ερμηνευτικά και στην ελευθερία του καλλιτέχνη και δεν είναι προορισμένα να ακολουθούν πιστά μια σύνθεση όπως στην κλασική (το θεωρούν σκλαβιά ένω είναι πειθαρχία και ιεράρχηση). Για αυτό του λέει κάπου νομίζω στο κλιπ πρέπει να είσαι πειθαρχημένος ή δεν το λέει ? (δεν θυμαμαι, τώρα που σου απάνταω το θυμήθηκα και το συσχέτισα on the fly).
 
Last edited:

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Επίσης @TGD αλλά και όλοι όσοι το έχετε δει, εγώ όσον αφορά το ηθικό δίλημμα, εάν δεν είναι τίποτε ξεκάθαρο ώς πρός την "ένταση" και επίπτωση των πράξεων της σε άλλα άτομα , επιεδή ξέρω πως σκέφτονται οι σκηνοθέτες και πως τα αφήνουν όλα σε ισορροπία σχοινιού ίδιως όταν θέλουν να σε κάνουν να έρθεις σε δίλημμα, θα το εξέταζα με την παρακάτω λογική :

Θα εξέταζα σαν αρχή, όλα τα παραπτώμματα της (εκτός της ηθικής της και τον χαρακτήρα της που όμως δεν επηρρεάζει άλλους) απέναντι στους άλλους, τον βαθμό της έντασης τους, τον λόγο που εξυπηρετούσαν (π.χ. πίεση για καλύτερη απόδοση του έργου), την ζημιά σε αντιστάθμισμα με την όποια και τι πιθανή βραχυπρόθεσμη ή μακρυπρόθεσμη θετική επίδραση θα είχε μια τέτοια ζημιά, την πρόθεση της, την πίεση κάτω απο την οποία βρισκόταν ή εαν είχε κατατσεί πλέον ένα μόνιμο χαρκτηριστικό της η όποια "κακή" συμπεριφορά, ..... σε σύγκριση με την προσφορά της.

Μην ξεχνάμε ότι δεν μπορούμε να κρίνουμε έναν άνθρωπο αλλά και το γεγονός ότι όλοι εάν έχουμε κρίνει σωστά τον ευατό μας και θεωρήσουμε ότι δεν είμαστε άγιοι (που δεν είμαστε κανένας δεν είναι ίσως, δεν ξέρω) θα δούμε ότι οι σχέσεις ενηλίκων μέχρι ένα βαθμό είναι ένα πάρε δώσε αλλά και ότι όλοι έχουμε εκρήξεις θυμού, μεγαλείου, ναρκισσιστικής συμπεριφοράς και το δικαιολογούμε και στον εαυτό μας αλλά και στους άλλους με κάποιο "ταλέντο" ή "ικανότητα" ή "μόρφωση" ή "ανωτερότητα" ή "προσφορά" μας (στην κοινωνία ή στους δικούς μας) ή οικονομική μας προσφορά ή ότι θεωρούμε ότι μπορεί να προσφέρουμε κλπ και πάνω στα οποία "πατάμε" για να δικαιολογήσουμε την όποια κακή μας συμπεριφορά. Κανονικά δεν μπορούμε να κρίνουμε (πως το λέει η θρησκεία μην κρίνεις για να μην κριθείς) αλλά επειδή είμαστε ατελή όντα κρίνουμε. Ε, όταν κρινουμε πρέπει τουλάχιστον να κρίνουμε αναλογικά κάπως. Υπάρχει μια ασυνείδητη σούμα και ένα κρίσιμο όριο που ο καθένας θα ανεχτεί και θα δικαιολογήσει τον εαυτό του αλλά και τους άλλους όταν επιδυκνείουν τέτοιες συμπεριφορές. Αυτό γίνεται ασυνείδητα και εξαρτάται απο χίλια πράγματα, βιώματα , συνθήκες, υγεία, διάθεση, παδική ηλικία ή τραύματα, εξυπνάδα, χρόνο που έχουμε στην διάθεση μας να αντιδράσουμε , και που επεξεργάζεται ο εγκέφαλος μας στιγμιαία απο past experiences. Οι αντιδράσεις μας αυτές δεν είναι βασισμένες στην λογική αλλά περισσότερο στο συναίσθημα και στην εμπειρία. Η εγκεφαλική και λογική ανάλυση τους είναι για άλλο λόγο. Για να τις κατανοήσουμε και να μην τις επαναλάβουμε ή και όποτε χρειαστεί να τις ανασύρουμε ή να τις χρησιμοποιήσουμε ως άμυνα κλπ κλπ

Δεν μπορεί να εξετάζεις τα πράγματα απο μια οπτική μόνο ή αποσπασματικά ή αποκομμένα. Πρέπει να τα εξετάζεις όσο πιο συνολικά και ολιστικά μπορείς ιδίως όταν αφορά ηθικά διλήμματα. Αυτό ισχύει και για την γνώση την επιστημονική σε ένα θέμα αλλά και την γνώση απο εμπειρία, αίτιο κλπ. Αυτές οι επιλογές, το κόστος τους, και η υπευθυνότητα που προκύπτει απο αυτήν την συνεχή και αδιάκοποη ασυνείδητη διεργασία, φτιάχνει και την ηθική έστω την ιδεατή άσχετα εαν δεν μπορείς να την τηρήσεις ή διατηρήσεις για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Τουλάχιστον ξέρεις ποιά είναι και δεν λες βλακείες ή δεν κρίνεις άδικα μια κατάσταση. Βοηθάει και σε άλλα πράγματα που μπορεί και πρέπει να αποφύγεις στην ζωή. Σου δίνει και ένα μέτρο που αποφασίζεις εσύ και όχι άλλοι για εσένα πως , πότε και με τι σκοπό και για ποιόν λόγο θα το εφαρμόσεις ή εάν αναγκάστηκεις ή εαν θα ξαναναγκαστείς να το εφαρμόσεις. Μετά ξεφεύγουμε απο την φιλοσοφία, ιδεολογία , κοσμοθεωρία μας , ψυχολογία και την λογική και πάμε στην θεολογία ή σε γκουρού καταστάσεις (δεν τα γνωρίζω). Πάντως όλα είναι μια ζυγαριά συν και πλήν όχι μόνο ποσοτικά αλλά και του τι λείπει απο τον καθένα που του πληρεί ο άλλος ώστε να ολοκληρωθεί ως προσωπικότητα. Ο έρωτας για παράδειγμα είναι μια τέτοια διεργασία με σκοπό την ολοκλήρωση. Ο σκοπός είναι αυτός ως έμφυτο. Να ... βλέπεις πόσο καλός είναι σε κάποια πράγματα ο Bhutia και του δικαιολογώ για αυτήν του την προσφορά τις ανοησίες που λέει για τις λάμπες. Τι να τον κάνω ; 😃 😍 Και αυτός σε εμένα αλλα. Όλοι σκεφτόμαστε έτσι αλλά υπάρχει ένα όριο που ο καθένας μπορεί να αποδεχθεί ανάλογα το σημείο εξέλιξης και στάδιο ολοκλήρωσης που βρίσκεται σαν προσωπικότητα.

Κοίτα τώρα πόση ώρα μου πήρε να σου εξηγησω μια διεργασία που έτσι και αλλιώς κάνουμε και γνωρίζουμε όλοι κάθε δευτερόλεπτο (λέμε τώρα). 😃

Και όλα αυτά για να την κρίνουμε μόνο σαν άνθρωπο. Όχι για να συσχετίσουμε την ηθική της συμπεριφορά με το ταλέντο της να διακρίνει την όποια πρόθεση του συνθέτη ή να την συσχετίσουμε με το εάν αυτό που ισχυρίζεται ως γνώμη είναι σωστό. Μια ολοκληρωμενη ενηλικη προσωπικότητα θα εξέταζε εαν θα το δοκιμάσει ή εφαρμόσει το προτεινόμενο απο αυτήν τρόπο. Στα παιδιά επίσης όλα αυτά τα θέματα δεν ισχύουν, θέλουν άλλη προσέγγιση. Οποιος δεν έχει εκπαιδευτεί σωστά μέχρι την ηλικία των 18 θα τυρρανιστεί μέχρι να μάθει πολύ περισσότερο ή μπορεί και να μην το καταφέρει ποτέ. Αυτοί μένουν πάντα και λίγο παιδιά και στην ουσία και ανεύθυνοι (άσχετα εαν έχουν δουλειες με υπευθυνότητα).
 
Last edited:

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
14.161
Reaction score
35.848
Την ξεκινησα, το παλεψα, ωραιες οι σκηνες με τη μουσικη, την ορχηστρα κλπ,ωραια φωτογραφια αλλα πολυ μπλα μπλα χωρις λογο, πολυ σινεφιλ για τα γουστα μου.. προσπαθησα να παω στις μουσικες στο γρηγορο ff αλλα.. παλι δεν το παλεψα, χαρα σ εσας, νεξτ!
 


Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Ένα άλλο που μπορεί να σας ενδιαφερει σχετικά με την ταινία αλλά και γενικά σε σχέση με την μη πραγματοποίηση επι δεκαετίες της εναρμόνησης σε ακαδημαικό επίπεδο μεταξύ σπουδών κλασικής μουσικής και contemporary ή film scores ακόμη και Broadway συνθέσεων και εκτελέσεων και για όσους έχουν την εντύπωση ότι οι φιλόσοφοι δεν έχουν τον πρώτο λόγο σε αυτά, που μετά μεταφέρονται και οι όποιες επιπτωσεις τους (θετικές ή αρνητικές) ανάλογα των αποφάσεων που παίρνουν παρακάτω στους μουσικούς κύκλους και αποτέλεσε νομίζω και την τριβή και έλλιψη επικοινωνίας μεταξύ Tar και Max στην επίμαχη σκηνή και ως πρός την αδυναμία του Μάξ να καταλάβει τι του έλεγε η Tar αλλά ίσως και το αντίθετο, κύκλοι στην μουσικολογία θεωρούν αρκετά υπέυθυνο αυτόν τον φιλόσοφο (Σχολή Βερολίνου) που θεώρησε κατώτερο το είδος και δεν επέτρεψε να μαθαίνεται ή να ενταχθεί σωστά στην μουσική θεωρία των ανώτατων σχολών. Το κύρος του και οι θέσεις του στο θέμα ήταν αποδεκτές τότε πλήρως αλλά ακόμη και σήμερα απο μερικούς.

Επικέντρωση για το θέμα αυτό κυρίως στο Music and the culture industry.

 

Μηνύματα
925
Reaction score
362
Που να δείτε τι έγραψα στον Μπαρλα για τον Ταρκόφσκι χα χα.
[/QUOTE]
τι γραψατε για τον Ταρκοφσκι ?
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Που να δείτε τι έγραψα στον Μπαρλα για τον Ταρκόφσκι χα χα.
τι γραψατε για τον Ταρκοφσκι ?
[/QUOTE]
Τίποτε μωρέ , πλάκα έκανα. Κάτι ψιλά του έγραψα. Εντάξει δυνατός ο Μπαρλάς στο σινεμά. Εγώ αυτά που λέω όλα ήδη τα ξέρω απο τα 25. Καμιά σοβαρή εξέλιξη μου απο τότε. Τώρα είμαι 56 και δεν έχω ασχοληθεί στην ουσία τόσα χρόνια και δεν τα θυμάμαι και καλά. Δεν είχαμε ίντερνετ τότε χα χα. ¨Ασε που δεν μας ενδιέφεραν τόσο οι κριτκές, βλέπαμε ταινίες χωρίς biases και η όποια ποιότητα τους και διαφήμιση τους κρίνονταν και γίνονταν απο στόμα σε στόμα.
 






Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.825
Μηνύματα
2.953.084
Members
38.243
Νεότερο μέλος
desmios2025
Top