Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.831
Reaction score
76.331
Διάβαζα χθες οτι οι πολύ μικροί κατασκευαστές, με κάτω απο 1000 οχήματα τον χρόνο, δεν θα υπάγονται στους μηδενικούς ρύπους της ΕΕ.
Ανοίγει παραθυράκι για κάθε μεγάλο κατασκευαστή να έχει κάτι σαν την Alpine και να περιορίζει την παραγωγή σε πολύ φανατικούς με υψηλότερη τιμή.

EDIT:

 

Μηνύματα
1.329
Reaction score
2.324
Διάβαζα χθες οτι οι πολύ μικροί κατασκευαστές, με κάτω απο 1000 οχήματα τον χρόνο, δεν θα υπάγονται στους μηδενικούς ρύπους της ΕΕ.
Ανοίγει παραθυράκι για κάθε μεγάλο κατασκευαστή να έχει κάτι σαν την Alpine και να περιορίζει την παραγωγή σε πολύ φανατικούς με υψηλότερη τιμή.
Κάτι ήξερε ο Πανόπουλος
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.591
Reaction score
30.493
Ο Όμιλος Βασιλάκη φέρνει την MG στην Ελλάδα, λένε οι πληροφορίες. Οπότε ας ρίξουμε ένα βλέφαρο στα EVs. 🙂

 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.880
Reaction score
136.963
Το iD.7 πρέπει να είναι καταπληκτικό αυτοκίνητο.

Στη νέα meb+ πλατφόρμα, με μεταξόνιο στα 3 μέτρα, πάνω από ioniq 6 και model 3, τους κύριους στόχους του ανταγωνισμού.

Άντε να δούμε..
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.880
Reaction score
136.963
Αξίζει μια αναφορά στα παιδιά του Facebook group "ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα", που οργάνωσαν άλλη μια επιτυχημένη συγκέντρωση, αυτή τη φορά στο Βόλο:

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.880
Reaction score
136.963

Μεγάλη στροφή σε ΑΠΕ, μπαταρίες για αποθήκευση (αναπτύσσει χαρτοφυλάκιο με επιπλέον 21 αιολικά πάρκα και 7 Συστήματα Ενεργειακής Αποθήκευσης με μπαταρίες (BESS)), και φυσικά για την ηλεκτροκίνηση αναφορά, όπου λέει τα εξής:

<<Ο Ομιλος συνεχίζει να επενδύει στην κινητικότητα (E-Mobility), αναπτύσσοντας στρατηγικές συνεργασίες και εξοπλίζοντας συνεχώς τα πρατήριά του με σημεία φόρτισης.

Μάλιστα, έως το 2023 αναμένονται 1.000 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και εγκατάσταση ταχυφορτιστών. Έως το 2030 ο στόχος είναι να φτάσει τα 4.000 σημεία φόρτισης.

Με μερίδιο αγοράς πάνω από 30% η Μotor Oil μέσα από τα εμπορικά σήματα Ψωράλ και Avin (σε Ελλάδα, Β. Μακεδονία, Σερβία, Κροατία και Κύπρο) σκοπεύει να αναπτύξει ελκυστικούς προορισμούς πελατών σε όλο το δίκτυο λιανικής, διευκολύνοντας τη διείσδυση της ηλεκτρονικής κινητικότητας στη ζωή των πολιτών.>>
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.880
Reaction score
136.963
Εντυπώσεις χρήσης από το Audi Q4 40 e-tron:

PXL_20230406_081055030~2.jpg


PXL_20230406_081038149.jpg


PXL_20230406_081108650~2.jpg


Με τις 19" ζάντες και ελαστικά 235/55 μπροστά και 255/50 πίσω.

Ευγενική χορηγία της ΚΑΡΕΝΤΑ ως αυτοκίνητο αντικατάστασης, και δεύτερη μέρα χρήσης, δηλαδή πολύ περισσότερο από ένα απλό τεστ ντραιβ μισής ώρας..
Τυπικά το έχουν διαθέσιμο ως αυτοκίνητο για test drive, με ιδιαίτερα μεγάλη ζήτηση.

Κόστος νομίζω λίγο πάνω από 63 χιλιάρικα σε αυτήν την έκδοση, χωρίς να ξέρω επακριβώς.

Το εν λόγω αυτοκίνητο, έχει head up display, δερμάτινα ρυθμιζόμενα καθίσματα και κομμάτι δέρμα στις πόρτες:

PXL_20230406_081318515.jpg


PXL_20230406_081226639.jpg


Η εξωτερική του σχεδίαση μου φέρνει ανάμικτα συναισθήματα. Η μούρη είναι για τα δικά μου γούστα "too much", σα να προσπαθεί να δείξει δεξερωγωτι, ενώ δεν είναι..

Από πίσω είναι μάλλον αδιάφορο.

Θετική εικόνα από την πλαϊνή όψη, με το τυπικό "σουβ" παρουσιαστικό, και τους τονισμένους πίσω θόλους.

Το εσωτερικό του, δεν μου άρεσε καθόλου. Δεν είναι μόνον το χρώμα του δέρματος, που δε μου αρέσει, αλλά το σύνολο των πραγμάτων που βλέπω μέσα από τη θέση του οδηγού, που νομίζω ότι ταιριάζουν μόνον σε ηλικιωμένους Γερμανούς, έξτρα συντηρητικούς, που η απομίμηση καρμπον στο ταμπλό είναι το μάξιμουμ που θα αποδεχτούν ως νεωτερισμό, μέσα σε μια κατάθλιψη..

Δεν υπάρχουν στοιχεία νεανικά, χαρούμενα, να έχουν λίγη ζωντάνια, λίγη χαρά στο μάτι, στην προσπάθεια να δείξει σοβαρό και καθωσπρέπει, λες και θα μεταφέρεις κάνα πρωθυπουργό ή τον παπά της ενορίας.

Από χρηστικής άποψης, δεν βρήκα καθόλου βολικό το χώρο αποθήκευσης στην κεντρική κονσόλα, όπου το κινητό μου έκανε βόλτες αν το έβαζα μπροστά (όπου κρύβεται από την άνω κεντρική κονσόλα με τον επιλογέα ταχυτήτων) και πίσω μαγκωσε και δε μπορούσα να το βγάλω, δύσκολα στρίβεις και το χέρι εκεί μέσα.

Δεν έχει η συγκεκριμένη έκδοση μια θέση ασύρματης φόρτισης κινητού, πράγμα που είναι πρόσθετο.

Από χρηστικής άποψης, απογοήτευση ήταν η έλλειψη matrix led, που βεβαίως είναι πρόσθετα, και ενώ τα φώτα ήταν γενικώς καλά, δεν έχουν καμία σχέση με τα πολύ ανώτερης ποιότητας matrix led που έχω συνηθίσει στο iD.3 που έχω.

Επίσης δεν έχει ηλιοροφή το εν λόγω ΙΧ.

Έχει όμως head up display, όμοιο με αυτό που ξέρω, μια χαρά.

Τα καθίσματα ήταν μια τεράστια απογοήτευση. Μα πόσο πιο σκληρά τα κάνουν εκεί στην Audi? Τι γελοίο πράγμα, να είναι σκληρά για να θεωρούνται σπορ, δε το καταλαβαίνω, ας τα κάνουν πέτρες να γίνουν σούπερ σπορ! Εντελώς άβολα, και στην προσπάθειά μου να βολευτω και με την ηλεκτρική υποβοήθηση της μέσης, το μόνο που κατάφερα ήταν τελικά να με ενοχλήσει η μέση μου! Αισχος. Ειλικρινά, αισχρότητα.
Βολικές βρήκα όμως τις θέσεις ανάπαυσης του αντιβραχίου, τόσο στην πόρτα όσο και στον τεμπέλη. Μπορείς να ακουμπάς ωραία το χέρι σου, και να πιάνεις τιμόνι χαλαρά. Σούπερ βολικό, κάτι που δεν με έχει βολεψει καθόλου στο iD.3, κυρίως γιατί είναι πολύ χαμηλό αυτό στην πόρτα (θα βολεψει μόνον κοντούς), αλλά και για την έλλειψη κανονικού τεμπέλη ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα (έχει κάτι λεπτά μπρατσάκια της πλάκας, τα οποία όμως έχουν αντικατασταθεί στην καινούργια έκδοση από κανονικό τεμπέλη).

Θετική εικόνα μου άφησε το infotainment, από άποψης απόκρισης (αμεσότητα), αλλά νομίζω πολύ απλό, περιορισμένων δυνατοτήτων.
Ε, φυσικά, άμα αφαιρέσεις πράματα, όσα μείνουν θα δουλεύουν πιο καλά. Κλασσικοί Γερμανοί..

Ωραίος και ο πίνακας ενδείξεων μπροστά στο τιμόνι, λέει πολλά και τα λέει ωραία.

Το τιμόνι λίγο μικρό το βρήκα, και κάπως περίεργο το σχήμα του, δεν το πολυσυμπάθησα για να πω την αλήθεια.
Ωστόσο έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες μετακίνησης, και προς τα έξω, οπότε τελικά θα βολευτεις.

Οι αναρτήσεις της έκδοσης αυτής είναι μεν μαλακές, σε βαθμό να αναγνωρίζω πλεύση σε κάποια τμήματα του δρόμου, αλλά ταυτόχρονα βαράνε πολύ περισσότερο από όσο θα περίμενες σε εγκάρσιες ανωμαλίες, παρά το μεγάλο προφίλ των ελαστικών, αλλά γενικώς σε άλλες ανωμαλίες του οδοστρώματος τα πάνε περίφημα.

Συγκριτικά, μάλλον τις αναρτήσεις του iD.3 προτιμώ.

Η ηχομόνωση δεν είναι σπουδαία. Στις χαμηλές ταχύτητες άκουγα τον τεχνητό ήχο του αυτοκινήτου για τους πεζούς πολύ περισσότερο από όσο τον ακούω στο iD.3. Πιθανώς το συγκεκριμένο να μην φοράει το παρμπρίζ ηχομόνωσης, αλλά άκουγα μηχανάκια και αυτοκίνητα από έξω περισσότερο από όσο έχω συνηθίσει να ακούω στο iD.3 και το ίδιο συμβαίνει με το θόρυβο των ελαστικών πάνω στο οδόστρωμα, ακούγεται αρκετά, και είχε και κάποιους συντονισμούς σε τύπους οδοστρώματος, πλέον εκνευριστικούς.
Βεβαίως γενικά είναι ένα πλέον ήσυχο αυτοκίνητο, και δεν άκουσα αεροδυναμικούς θορύβους μέχρι τα 130, εκεί νομίζω τα πάει καλύτερα από το iD.3.

Τα φρένα του είναι ωραία, νομίζω καλύτερα στην αίσθηση από το iD.3 αλλά δεν πλακωθηκα στα φρένα ούτε έκανα δοκιμές. Σαν πρώτη αίσθηση όμως σε απλές μετακινήσεις, τα προτιμώ από την αίσθηση που δίνει το iD.3.

Στις στροφές δε γέρνει πρακτικά καθόλου, όπως περίμενα να κάνει με αυτές τις αναρτήσεις. Προφανώς το χαμηλό κέντρο βάρους σώζει την κατάσταση στα ηλεκτρικά. Στρίβει μια χαρά.

Ωστόσο έχει σημαντικά μεγαλύτερο κύκλο στροφής από το iD.3, πράγμα που σε ελιγμούς ιδίως μέσα στην πόλη, το κάνει να δυσκολεύει την κατάσταση.

Στις επιδόσεις επιτάχυνσης είναι μια τεράστια απογοήτευση. Ούτε από στάση, ούτε εν κινήσει δεν πλησιάζει ούτε για πλάκα την σβελταδα του iD.3. Το αυξημένο βάρος του και πιθανώς η ρύθμιση που του έχουν κάνει, έχει σαν αποτέλεσμα να το νιώθω πολύ αργοσυρτο σε σχέση με ότι έχω συνηθίσει στο iD.3, αλλά οκ, δεν είναι πατάτα σαν τα αντίστοιχα ICE, στο φανάρι θα φύγει πρώτο. 😜😁🤪

Η ορατότητα του μπροστινού τμήματος του αυτοκινήτου είναι μηδενική από τη θέση οδήγησης, δεν ξέρεις που σκατά τελειώνει το κωλάμαξο, κι είναι μακρύ, άρα επαφίεσαι μόνον στα ηλεκτρονικά. Κάνει μπιπ μπιπ, θέλει μια καμπύλη εκμάθησης, δεν το έχω ακόμα, υποθέτω ότι σε καμία βδομάδα μπορείς να το μάθεις. Για πίσω τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα, δε βλέπεις Χριστό. 😜😁🤪

Συνολικά είναι μεν ένα καλό αυτοκίνητο, με πολύ καλούς χώρους, αλλά η αισθητική του δεν μου αρέσει, και πέραν του υποκειμενικού, με το χέρι στην καρδιά, χίλιες φορές προτιμώ το οικονομικότερο iD.3 για πάρα πολλούς λόγους, κυρίως όμως γιατί είναι πολύ πιο ευχάριστο και ακριβές στην οδήγηση και με καλύτερη αίσθηση του δρόμου, εν συντομία πιο απολαυστικό αυτοκίνητο, χωρίς να βρίσκω τίποτα σημαντικά καλύτερο στο Q4.

Στα θετικά του όμως, να σημειώσω τους άφθονους χώρους, το μεγάλο ground clearance (ως σουβ), τα ωραιότατα φρένα του, και την πιο εκτεταμένη χρήση "ποιοτικών" υλικών στην καμπίνα.
 




Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.559
Reaction score
84.081
Δηλαδή το Tesla είναι καλύτερο από αυτό; Πόσα θέλετε να μας τρελάνετε; :biggrin:

Αφήστε μας ήσυχους με τα "τιμόνι - tablet" solutions. :biggrin:

Δεν θέλουμε λέμε :biggrin:

View attachment 287275
Κάτι τέτοιο θυμόμουν, το είχα δει πριν μερικούς μήνες και μου άρεσε. Μια χαρά είναι.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.880
Reaction score
136.963
Και μερικές φωτογραφίες από το εσωτερικό:

Ο δύσχρηστος χώρος αποθήκευσης στην κεντρική κονσόλα, κάτω από την επιφάνεια επιλογής ταχυτήτων, που είναι μαγνήτης δαχτυλιών:

PXL_20230406_081310914.jpg


Το κάθισμα συνοδηγού, ήδη με κάποιες ζαρες σε αυτοκίνητο με 8.000χλμ..

PXL_20230406_081300821.jpg



Μαλακά υλικά μπροστά από το τιμόνι πάνω στο ταμπλό, και μπροστά του η οθόνη του head up display:

PXL_20230406_081250808.jpg



Σκληρό πλαστικό με απομίμηση καρμπον


PXL_20230406_081245994.jpg




Η κεντρική κονσόλα:


PXL_20230406_081240841.jpg
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.880
Reaction score
136.963
Δηλαδή το Tesla είναι καλύτερο από αυτό; Πόσα θέλετε να μας τρελάνετε; :biggrin:
Κατά την προσωπική μου άποψη και σύμφωνα με το δικό μου γούστο, το εσωτερικό του Τέσλα Υ σε λευκό, είναι κλάσεις πιο ευχάριστο και νεανικό και χαρούμενο από του Q4.

Αντιθέτως, το εσωτερικό του Τέσλα σε μαύρο, είναι ένα απαράδεκτο χάλι, με κείνα τα ξύλα κομοδίνου που δεν τα αντέχει ο οργανισμός μου. Δεν θα έπαιρνα ποτέ εκείνη τη μλκια...

ΥΓ.
Επίσης να μην παραβλέπουμε πως το model Y προσφέρει σε λιγότερα λεφτά, απείρως περισσότερη αυτονομία, τραγικά υψηλότερες επιδόσεις επιτάχυνσης, τετρακίνηση, και μια οθόνη στο infotainment άλλου επιπέδου, με σοφτγουερ διαστημικό.

Χωρίς να υπολείπεται σε χώρους, και επίσης στην κατηγορία σουβ.

Πρόσθεσε και το δίκτυο ταχυφορτιστων της Τέσλα, κι έδεσε το γλυκό.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.591
Reaction score
30.493
Δεν θα έπαιρνα ποτέ, ποτέ, ποτέ, άσπρο εσωτερικό. Ποτέ. Τόσα χρώματα υπάρχουν. Άσπρο; Άσχετα αν η Tesla έχει μόνο άσπρο μαύρο. Θέλω κουμπιά, πολλά. Σιγά μην κάθομαι να ψάχνω.

Επίσης να μην παραβλέπουμε πως το model Y προσφέρει σε λιγότερα λεφτά, απείρως περισσότερη αυτονομία, τραγικά υψηλότερες επιδόσεις επιτάχυνσης, τετρακίνηση, και μια οθόνη στο infotainment άλλου επιπέδου, με σοφτγουερ διαστημικό.
Μια χαρά το παραβλέπουμε, και δύο μη σου πω. Με μοναδική εξαίρεση τις δυνατότητες του software και την αυτονομία, τα άλλα είναι μέχρι και αδιάφορα.

Μην ξεχνάμε πως ότι προσφέρει η Tesla έρχεται με ένα σοβαρό κόστος. Μηδέν δυνατότητα επισκευής μπαταρίας, για σασί κλάψε με μάνα κλάψε με. Πέταμα όλο και καινούργιο.

Και όχι, η μικτή δεν είναι η λύση.

Όλες τις αδυναμίες του σχεδιασμού του και το cost effective plan (για εκείνον) τα έχει μεταφέρει στον πελάτη. 8-)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.880
Reaction score
136.963
Δηλαδή το Tesla είναι καλύτερο από αυτό;
Δεν έκανα σύγκριση με Τέσλα, θα ήταν άδικο. 😁

Κατά την δική μου κριτική, μέτρο σύγκρισης ήταν το iD.3 και συγκεκριμένα το iD.3 της δικής μου έκδοσης (πρώην 47,5 χιλιάρικα και νυν ~56 χιλιάρικα) είναι καλύτερο από αυτό που παρουσίασα, τη συγκεκριμένη έκδοση, που βγαίνει κοντά στα 63 (ή λίγο παραπάνω) χιλιάρικα.

Δηλαδή το εν λόγω Q4 είναι 8-10 χιλιάρικα ακριβότερο του iD.3 με τον εξοπλισμό που έχω. Πρακτικά ίδιας κατηγορίας τιμή.

Ούτε keyless entry δεν έχει το Q4 που παρουσίασα, το δικό μου έχει. 😎

Το δικό μου έχει και Μάτριξ φώτα, και ηλιοροφή, και head up display, και αντλία θερμότητας, κι ένα πλήρες πακέτο όλων των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, που πάνε πλέον ένα ένα ως πρόσθετα.

Ούτε αντλία θερμότητας δεν έχει το εν λόγω Q 4..

Η 4-κίνητη και πλούσιου εξοπλισμού έκδοση του Q4, με ισχυρότερες επιδόσεις, τα καθίσματα τα σενια που έδειξες στη φωτογραφία μαζί με διάφορες πινελιές ποιότητας στην κονσόλα (έξτρα όλα), τα Μάτριξ φώτα και την ηλιοροφή, μπορεί να σου αρέσει, αλλά δε θα την πάρεις ποτέ, γιατί τα λεφτά του είναι υπερδιπλάσια του iD.3 αγαπητέ μου, και το Τέσλα που επιμένεις να αναφέρεις, έρχεται πιο φτηνά από το iD.3 οπότε για Τέσλα σε κόβω, κοίταξε να το συνηθίσεις. 😜😁🤪

Βέβαια το Τέσλα έχει αντλία θερμότητας που δεν έχει κανένα άλλο, ανεξαρτήτως χρημάτων, και efficiency που δε πλησιάζει κανένα άλλο, ανεξαρτήτως χρημάτων, και επιδόσεις που δε ξέρω πού αλλού και με πόσα λεφτά θα τις βρεις, και υψηλότερη τελική ταχύτητα, και όχι μόνον keyless entry, αλλά παπάδες με το σοφτγουερ. Μη ξεχνάς το Dolby Atmos στο Τέσλα. 😎

Και πιο φτηνό από iD.3.
Γι'αυτό ξαναλέω, κοίτα να το συνηθίσεις, με Τέσλα θα καταλήξεις. 😁
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.608
Μηνύματα
2.945.775
Members
38.204
Νεότερο μέλος
john-john
Top