alexis
Reticular Activating System
- Μηνύματα
- 18.731
- Reaction score
- 32.716
Υπάρχει και μη γνήσιος ήχος;ευτυχως γιατι θα ακούμε τον γνήσιο ήχο ενός κινητήρα.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Αυτό εδώ το εργοστάσιο της Porsche στην Παταγονία είναι ο λόγος της όλης φασαρίας του e-fuel. Μέχρι σήμερα της έχει κοστίσει 100.000.000 €.

Και όπως φαίνεται έχουν ξεκινήσει και άλλες προσπάθειες κατασκευής εργοστασίων για e-fuels, όπως αυτό εδώ της Δανέζικης Arcadia efuels. H Arcadia efuels θα κατασκευάσει την πρώτη μονάδα μαζικής παραγωγής καθαρού καυσίμου ουδέτερου CO2 για αεροσκάφη στο λιμάνι του Vordingborg. Η ανακοίνωση έγινε αρχές Ιανουαρίου, πριν την απόφαση της ΕΕ
Πάμε τώρα στα νούμερα. Σήμερα μια Panamera με ρεζερβουάρ 80lt γεμίζει με κόστος 440 δολαρίων. Αυτό μας κάνει 5.5 δολάρια το λίτρο. Και αυτή είναι η τιμή διυλιστηρίου, αν θες. Κόστος. Δεν έχει μέσα κέρδος παραγωγού και εμπόρου, κόστος μεταφοράς και φόρους. Και ενώ ακόμα δεν έχουμε εργοστάσια μαζικής παραγωγής efuels, η efuel alliance μας λέει εδώ πως το κόστος παραγωγής το 2025,


Πάμε και στην παραγωγή. Αυτή τη στιγμή η Αμερική καταναλώνει 370 εκατομμύρια γαλόνια την ημέρα. Κάποιοι έκανα τους υπολογισμούς και τους βγαίνει πως για να γίνει η μετάβαση θα χρειαστούν 9500 εργοστάσια παραγωγής efual ΜΟΝΟ για την Αμερική. Δηλαδή ένα εργοστάσιο για κάθε 39.000 πολίτες ή 190 εργοστάσια σε κάθε πολιτεία. Αν πιάσουμε την California που είναι και η μοναδική πολιτεία που έχει ανακοινώσει απαγόρευση θερμικών κινητήρων το 2035, θα χρειαστεί 1000 εργοστάσια efuel σύμφωνα με τον πληθυσμό των 39.0000.000 κατοίκων. Eφικτό; Αν κοιτάξουμε και τον συνολικό αριθμό οχημάτων στη χώρα, θα δούμε πως σύμφωνα με το Forbes ο συνολικός αριθμός ξεπερνά το μισό δις οχήματα.
How Many Americans Own a Car?
Car ownership in America is on the rise. Only 8.3% of households did not have a vehicle in 2021, a 5.7% decrease from 2017, when 8.8% of households did not have a vehicle.[2]
- Most households (91.7%) had at least one vehicle in 2021, up from 91.2% in 2017. [2]
- 37.1% of households had two vehicles in 2021, a 0.8% decrease from 2017 (37.4%).[2]
- 22.1% of households had three or more vehicles in 2021, a 7.28% increase from 2017 (20.6%).[2]
Πάμε και στην Ευρώπη που μας ενδιαφέρει. Η ΕΕ καταναλώνει 223.713.000 λίτρα καυσίμου την ημέρα. Τα στοιχεία βέβαια έχουν 22 από τις 27 χώρες. Σύμφωνα με την αναλογία στην Αμερική θα χρειαστούμε 1615 εργοστάσια efuel. Αν αφαιρέσουμε τις 5 παραπάνω χώρες ώστε να έχουμε σωστές αναλογίες (Μάλτα, Κροατία, Κύπρος, Βουλγαρία, Ρουμανία), θέλουμε 1 εργοστάσιο για κάθε 257.000 κατοίκους. Δηλαδή στην Ελλάδα θέλουμε 39 εργοστάσια. Ποσοστό 2.4% βάση πληθυσμού. Βάση κατανάλωσης και σύμφωνα με αυτό τον πίνακα θέλουμε 3.1%. Μάλλον το 3.1% είναι το σωστό, οπότε θέλουμε 50 εργοστάσια παραγωγής efuel. Να κάνουμε 10; 15; 20; Tην υπόλοιπη ποσότητα να την εισάγουμε; Δηλαδή αντί να έχουμε την δική μας ενέργεια από AΠΕ, θα πληρώνουμε πάλι τεράστια νούμερα για εισαγωγές καυσίμων.
Efficiency.
Ηλεκτρικά οχήματα: +95%
eFuel: 15% - 16%.
H παραγόμενη ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που καταλήγει στην μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι αποδοτική κατά 95% το ελάχιστο. Δηλαδή για κάθε kwh που μπαίνει στην μπαταρία τα 950w θα βγουν στην ρόδα.
Το efuel για να παραχθεί θέλει τεράστιες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας και ΜΟΝΟ από ΑΠΕ. Αλλιώς δεν θεωρείται Carbon neutral. H αναγκαία παραγωγή υδρογόνου ρίχνει το efficiency με το καλημέρα σας στο 30%. Το συνολικό efficiency στο τελικό προϊόν πέφτει στο 15% - 16%. Δηλαδή για κάθε kwh που παράχθηκε από ΑΠΕ, μόνο τα 160w πέρασαν στην ρόδα. Όταν στα ηλεκτρικά περνάνε τα 950w.
Εννοείται βέβαια πως οι μεγάλοι θα πέσουν με τα μούτρα στην παραγωγή του. Μόνο που θα χρειαστούν τεράστιες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ. Kαι επειδή δεν φυσάει συνέχεια ούτε έχει συνέχεια ήλιο θα χρειαστούν και τεράστιες εγκαταστάσεις αποθήκευσης ενέργειας. Μπαταριές δηλαδή. Με άλλα λόγια, οι μπαταρίες (που δεν φτάνουν για όλα τα EVs επειδή δεν έχουμε αρκετό λίθιο), θα βρούμε λίθιο για να πάνε στα εργοστάσια παραγωγής e-fuels.
Oπότε, η ίδια μπαταρία που θα αποθήκευση 1 kwh, θα μας δώσει στον τροχό 950w στο ηλεκτρικό και 160w στο θερμικό με e-fuel.
e-fuel: Τρομερή ιδέα, στην προσωπική - αστική μετακίνηση.
Last edited: