Ποδήλατο

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
15.936
Reaction score
48.737
Όπως σε όλα τα χόμπι έτσι και στο ποδήλατο το μικρόβιο της αναβάθμισης καραδοκεί πολύ επικίνδυνα.
Ένας αρχάριος συνήθως κάνει τη λάθος επιλογή για πολλούς λόγους.
Πρώτος και βασικός το κόστος, και καλά στο αρχικό πακέτο να υπάρχει ένα πλαίσιο της προκοπής, εκεί είναι λίγο το κακό.
Τα φτωχά ποδήλατα συνήθως ανάλογα το μέγεθος δεν πάνε αναλογικά και τα περιφερειακά, συνήθως είναι πολύ φτωχά και one size, οπότε άμα θες να το φέρεις στα μέτρα σου, χρήζουν αλλαγής, άρα παραπάν κόστος.
Οι τροχοί που είναι ένα από τα βασικά εξαρτήματα είναι τελείως χάλια, έχουν παράκεντρα hub, άθλια κωνικά ρουλεμάν και κακής ποιότητας στεφάνια και ακτίνες, πολύ γρήγορα θα χαλάσουν, άρα παραπάν κόστος.
Τα πλαίσια επίσης πονάνε, δεν δίνεται η ανάλογη προσοχή και είναι λίγο στραβά, με στραβές φωλιές στους άξονες των τροχών.
Θα μπορούσα να γράφω με τις ώρες, τεσπα εν ολίγοις η φτώχεια τρώει το παρά.
Ένα σύνολο για κάποιον που θέλει πραγματικά να ασχοληθεί ή το χρειάζεται ως μέσον μετακίνησης γύρω στα 800-1200 ευρώ είναι ως βάση με όλα αυτά που έχω δει κατά καιρούς.
 

Μηνύματα
30.920
Reaction score
25.593




ΝΑΧΑΜΕ ΝΑΛΕΓΑΜΕ....

ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΗΤΑΝ ΤΡΙΓΩΝΑ ΘΑ ΑΛΛΑΖΕ ΚΑΤΙ?
 



bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
15.936
Reaction score
48.737
12.5 κιλά σχεδόν τρέκινγκ δηλαδή και δισκόφρενα υδραυλικά μεν αλλά με qr
Αααα να γειά σου, πες του φίλου μας, του βαρώνου ότι είναι πεταμένα λεφτά, εσένα σε ακούει :)
 
Last edited:

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.587
Είστε λίγο υπερβολικοί. Τα orbea είναι γνωστό πως τα έχουν τα κιλάκια τους, μοιάζει με επιλογή της εταιρίας, το ακολουθείς ή πας αλλού. Το πρόβλημα μετά είναι τα μηχανικά δισκόφρενα κι όχι τα qr αντί για άξονες, σε αυτή την κατηηγορία και τύπο ποδηλάτου δεν έχει διαφορά.


Τώρα που το θυμήθηκα ένα άλλο χαρακτηριστικό που πρέπει να έχει το αστικό ποδήλατο κατά τη γνώμη μου είναι μανέτες 2 δακτύλων. Μπορεί να ακούγεται παράξενο αλλά στην Αθήνα των εκατομμυρίων λακουβών και κακοτεχνιών θα αναγκαστείς να σηκωθείς από τη σέλα αρκετές φορές. Σε αυτές τις περιπτώσεις τα φρένα των 4 δακτύλων (που συναντάμε σχεδόν σε όλα τα ποδήλατα του τύπου) είναι λίγο επικίνδυνα, ειδικά αν κινείσαι γρήγορα. Επίσης οι μανέτες των 2 δακτύλων είναι πιο μικρές και σου επιτρέπουν να κόψεις το τιμόνι σου πιο στενό, ακόμα και 2 πόντοι θα παίξουν το ρόλο τους στην κίνηση ανάμεσα στο μποτιλιάρισμα. Αυτός είναι ο λόγος που λέω πως καλό είναι να φτιάχνεις το ποδήλατό σου με βάση τα θέλω και την εμπειρία σου.
 

Μηνύματα
16.691
Reaction score
23.673
Κάνεις λάθος , δισκόφρενο χωρίς άξονα είναι σφάλμα , 1000 φορές ριμ μπρεικς
Το βλέπω από το κουμπ του μεγάλου μου , οριακά αλλάζει σχήμα πιρούνι τροχός κλπ στο φρενάρισμα και δεν τον λες φθηνουλι 750 ευρουλακια είχε.
Δισκόφρενο μόνο υδραυλικό μόνοε άξονα αλλιώς rim brake μη σου πω v brakes
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
15.936
Reaction score
48.737
Αρέ εδώ άμα πατήσω δυνατά τη κούρσα ακούω τα qr που ζορίζονται, με τη αδράνεια των δίσκων τρώει μεγάλο ζόρι εκεί σακάτ, τι συζητάμε τώρα.
Ασε που δεν είναι μαναχά αυτές οι διαφορές, στα thru Axle το κέντρο του τροχού και το πλέξιμο στις ακτίνες έχει offset με τη ενίσχυση στη μεριά του δίσκου που τρώει όλο το ζόρι.
Πετάμε λεφτά, ξανά λέω, ποδήλατο με δίσκους και qr.
Εκτός και αν το θες για το πάρκο, να μη το πιέζεις και να κάνεις ρομαντικό πετάλι.
 

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.587
Τι να σας πω, εγώ δεν έχω διακρίνει κάποιο πρόβλημα. Το QR χρειάζεται μόνο για να σφίξει το πιρούνι πάνω στα άκρα του κέντρου, δε δέχεται κάποια δύναμη. Καταλαβαίνω πως στην περίπτωση του άξονα μοιράζονται καλύτερα οι δυνάμεις αλλά και πάλι η δισκόπλακα είναι αριστερά, εκεί θα πέσει πίεση. Σίγουρα όμως μιλάμε για αστική μετακίνηση και μικρές έως μέτριες ταχύτητες. Για μένα, αναλόγως τιμής φυσικά, δε θα ήταν αποτρεπτικός παράγοντας. Σε κούρσα φυσικά αλλάζουν τα πράγματα.
 

Μηνύματα
16.691
Reaction score
23.673
Στα rim brakes δε σε νοιάζει. Στον δίσκο που είναι μικρός σε διάμετρο και μόνο αριστερά η ροπή είναι πολύ μεγάλη και τείνει να ξεκεντραρει το qr να βγει έξω από το πιρούνι.
Σπάνια θα κάτσει στη φωλιά ακίνητο.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
15.936
Reaction score
48.737
Δεν κάθεται σε καμία περίπτωση το qr ακίνητο, παίζει συνέχεια, σφίγγεις ξανά πάλι. Στο τέλος κάνεις ζημιά στη φωλιά του άξονα, ανοίγει σαν μπουργάνα και κάθεται στραβά ο τροχός. Αυτά δεν τα βγάζω απ το κεφάλιμ, έχω δει να συμβαίνουν.
Ειδικά στα φτωχά πλαίσια που οι φωλιές των τροχών είναι μπουργάνες από καινούριες, κάτα κόρον...
 


Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.587
Δλδ χειρότερα τα quick release ;
Τι ρωτάς; Το όγδοο θανάσιμο αμάρτημα, σύμφωνα με το μπρέτσο, είναι :p

Δεν έχω πολλές εμπειρίες, δύο ποδήλατα με qr, το ένα με δίσκους και το άλλο με δαγκάνες. Όχι μόνο δε χρειάστηκε ποτέ να ξανασφίξω τα qr αλλά όσες φορές αφαίρεσα τους τροχούς χρειάστηκε να προσπαθήσω αρκετά για να τα ανοίξω.
 


Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.411
Reaction score
35.937
Τι ρωτάς; Το όγδοο θανάσιμο αμάρτημα, σύμφωνα με το μπρέτσο, είναι :p

Δεν έχω πολλές εμπειρίες, δύο ποδήλατα με qr, το ένα με δίσκους και το άλλο με δαγκάνες. Όχι μόνο δε χρειάστηκε ποτέ να ξανασφίξω τα qr αλλά όσες φορές αφαίρεσα τους τροχούς χρειάστηκε να προσπαθήσω αρκετά για να τα ανοίξω.

Μα ούτε κι εγώ είχα θέμα να χαλαρώνουν, για αυτό ρωτώ.
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
38.090
Reaction score
91.617
Μα ούτε κι εγώ είχα θέμα να χαλαρώνουν, για αυτό ρωτώ.
Όλα εξαρτώνται από τον συνδυασμό ποιότητας υλικών και δυνάμεων που ασκούνται. Είναι πιο εύκολο να κάνουμε κάτι ακραίο με φτηνό εξοπλισμό και να έχουμε δυσάρεστο αποτέλεσμα. Και μόνο από τον κατά πολύ μεγαλύτερο αριθμό "φτηνών" ποδηλάτων που κυκλοφορούν.

Το πρόβλημα μεγεθύνεται και λόγω μόδας. Τα δισκόφρενα είναι πλέον must και τοποθετούνται από τις εταιρείες σε low budget προτάσεις που δεν έχουν τις απαραίτητες προδιαγραφές.

Λόγω του τρόπου που ασκούνται οι στρεπτικές δυνάμεις στους δίσκους ακόμα και μία φτηνή κατασκευή με thru-axle είναι προτιμότερη από μία καλύτερη με QR.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
15.936
Reaction score
48.737
Ξέρει κάνα καλό παιδάκι τι σημαίνει αυτό το σύμβολο που άναψε?
Πρώτη φορά το βλέπω...
IMG_20230416_191743.jpg
 

Μηνύματα
16.691
Reaction score
23.673
Ειδοποίηση συμβάντος, πήρε ή θα πάρει κάποιον να ενημερώσει ότι κάτι έπαθες - ΑΝ έχεις πάρει μαζί σου τηλέφωνο και ΑΝ έχεις βάλει κάποιο νούμερο να καλέσει
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
15.936
Reaction score
48.737
Ααααα, πάτσα τέρμα φρένα σε ένα φανάρι και άναψε ειδοποίηση,δεν είχα όμως κινητό μαζίμ και το ακύρωσα.
Άκου να δεις τι παράδοξο παίζει εδώ σαπάν στη Λάρσα, με το έχουν κάνει πολλές φορές.
Έρχεσαι και σε κλείνει το φανάρι, ο άλλος δεν ξεκινάει άμα δεν περάσεις με κόκκινο, εγώ όμως δεν το ρισκάρω επειδή έχω συνηθίσει αλλιώς στη ζουρλοαθήνα, πατάω φρένα, κόβω όλη τη φόρα, με δίνει ο άλλος προτεραιότητα και αντί να τον ευχαριστήσω τον βρίζω φυσικά. :roflmao:
 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.832
Μηνύματα
2.953.333
Members
38.243
Νεότερο μέλος
desmios2025
Top