Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.767
Για να παραμένεις σε ταχύτητα 130 χλμ/Ω χρειάζεται περίπου 15 άλογα ισχύος.

Αυτή η ισχύς είναι για να αντισταθμίσει τις απώλειες, οι οποίες είναι 2 ειδών:

1. Αεροδυναμική αντίσταση

2. Αντίσταση κύλισης και βάρος

Η αεροδυναμική αντίσταση σε αυτήν την ταχύτητα των 130, ευθύνεται για το ~60% της κατανάλωσης.

Στα 150-160 αγγίζει το ~80% της κατανάλωσης και χρειάζεται διπλάσια ισχύς (~30 άλογα) για τις αντιστάσεις.

Η ισχύς που απαιτείται για υψηλότερες ταχύτητες, πάει μάλλον λογαριθμικά (στον κύβο της ταχύτητας), και για 210 χλμ/Ω απαιτούνται περί τα 200 άλογα.

Σε αυτή την ταχύτητα, η συντριπτική πλειοψηφία της ισχύος καταναλώνεται για τις αεροδυναμικές αντιστάσεις.

Σαφώς η ισχύς που απαιτείται για την υπερνίκηση των αντιστάσεων σχετίζεται με τον κύβο της ταχύτητας, όπως ειπώθηκε ήδη, το θέμα όμως είναι να κατανοήσουμε σε κάθε ταχύτητα κίνησης τι ποσοστό της ισχύος που χρειάζεται για τη διατήρηση αυτής της ταχύτητας κίνησης, καταναλώνεται για να υπερνικηθεί η αεροδυναμική αντίσταση, και αυτό οκ πάει γραμμικά, ας πούμε (δε ξέρω ακριβώς και σαφώς εξαρτάται από πολλές παραμέτρους) πως είναι 60% στα 130, 80% στα 160 και 90% στα 200. Γραμμικά ξερωγω οκ.

Δεν ξέρω τους τύπους υπολογισμού, αλλά στην ηλεκτροκίνηση ξέρω καλά πως η συνολική αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου, δηλαδή το γινόμενο της εμπρόσθιας επιφάνειας επί τον συντελεστή οπισθέλκουσας, είναι αποφασιστικής σημασίας για την κατανάλωση που θα δεις σε υψηλές ταχύτητες κίνησης.

Μόνος του ο συντελεστής οπισθέλκουσας δεν είναι αποφασιστικής σημασίας. Η μετωπική επιφάνεια είναι μάλλον παραμελημένη ιστορία.

Εάν ας πούμε το Τέσλα Υ έχει dc 0,23 και μετωπιαία επιφάνεια 2,5 τετραγωνικά μέτρα, θα εμφανίζει μεγαλύτερη αεροδυναμική αντίσταση από ένα αυτοκίνητο με dc στα 0.28 και επιφάνεια 2 τμ.

0.28*2= 0.56
0.23*2,5=0.575

κερδαει το 0,28 παρότι "χειρότερο" από το 0,23

η τάση για σουβ, που είναι ψηλά και ογκώδη, άρα με μεγάλη μετωπική επιφάνεια, επιδεινώνει τρομερά την κατάσταση, ιδίως εάν συνοδεύεται από ψηλό συντελεστή οπισθέλκουσας.

Δεν σώζεται η κατάσταση με μεγάλες μπαταρίες, δε γίνεται.

Τα μεγάλου μήκους αυτοκίνητα έχουν καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας από τα μικρά, και τα σουβ μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια από τα Σεντάν.

Άρα χαμηλές αεροδυναμικές αντιστάσεις θα εμφανίσουν τα μεγάλου μήκους Σεντάν, πχ το γνωστό Μερτσέντες βιζιον.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: TGD

Μηνύματα
6.858
Reaction score
5.395
Πας πιο αργά ή/και κάνεις μια στάση ακόμη για φόρτιση σε ταξίδι και έχεις όσο ψηλό SUV με όσο μεγάλη μετωπική επιφάνεια τραβάει η ψυχή σου.
 

D

Deleted member 50795

Guest
Η αντίσταση (δύναμη) πάει με το τετράγωνο, η ισχύς πάει με τον κύβο. Απλά συμπληρώνω. 8-)

Αν κάποιοι γνωρίζουν άλλη αεροδυναμική από αυτή που διδαχτήκαμε ας την παρουσιάσουν.
ωραια για πες μου στα παραδείγματα που ανέφερα , με τι τύπους λύθηκαν?
(εγω τι νομίζεις ότι χρησιμοποίησα)
αλλα που κολλάει το παράδειγμα που ειπα, με αυτα που εσυ και ο άλλος λέτε εδώ…
μιλησα εγω για γραμμική , ή εκθετική σχέση των συντελεστών-παραμέτρων?
αρχισατε τις εξυπνάδες , γιατι προφανώς δε καταλάβατε αυτα που έγραψα και θέλατε να πείτε τα δικά σας.
αν έμπαινες στον κόπο (όπως σου ειπα), να επαληθεύσεις τις τιμές hp, όπως σου ειπα, θα έβλεπες ότι σαφως και ισχυουν οι τύποι που αναφέρεις, γιατι αυτούς «επικαλούμΆι« και εγω.
(το γράφω απλά)…
η δύναμη οπισθέλκουσας σαφως και έχει γραμμική σχέση με το cd, αλλά για να έχει νόημα σύγκρισης πρέπει να κρατάμε σταθερή τη μεταβλητή του τετραγώνου της ταχύτητας.
οπως και η ταχύτητα έχει εκθετική (στο τετράγωνο ) επίδραση, στην δύναμη οπισθέλκουσας, με αντίστοιχη σταθερά το cd , για συγκρίσεις μεγεθών.

στα παραπάνω αν βάλεις αλλη μια φορά στο γινόμενο την ταχύτητα ( στην τριτη), τοτε βρίσκουμε την ισχύ.
ποιος είπε το αντίθετο?:geek:

πες μου τώρα τι σχέση έχουν αυτα , σε σχέση με αυτό που ήθελα να πω μόνο σαν παράδειγμα με νούμερα , για την επίδραση του αεροδυναμικου συντελεστή της οπισθέλκουσας , σε δυο παραδείγματα (ουσιαστικά 4 προβλήματα)
και αρχίσατε τις γραμμικοτητες και τους κύβους . :confused:
ειλικρινα δε μπορώ να σας καταλάβω ορισμένους..
μαλλον δε κατάλαβές τι εννοώ με το »απώλεια ισχύος» , καθώς και τα δυο αυτοκίνητα καταναλώνουν κάποια ισχύ από τη διαθέσιμη που έχουν , για να πετύχουν τα νούμερα αυτά.

δηλαδη ήθελα απλά να πω ότι το ένα αυτοκίνητο με χαμηλό cd σπαταλάει την ίδια ισχύ, με ένα άλλο με μεγαλύτερο cd , αλλά με μπόνους +12-15 km/h, από το άλλο….(για τα παραδείγματα αυτα)

άλλα ειπα εγω και άλλο παράδειγμα είπες εσυ με το cd0,19 …και 132 km/h
(το οποίο θέλει ~11 hp για αυτό):biggrin:
που κολλάει αυτό , με αυτά που είπα σα νούμερα..?
την αντίδραση σας δε την κατάλαβα με τα πολυώνυμα , τις γραμμικοτητες και τους κύβους…είπε κανείς τίποτα αντίθετο?

Bravo στον κροκ , για το 9.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.767
Πας πιο αργά ή/και κάνεις μια στάση ακόμη για φόρτιση σε ταξίδι και έχεις όσο ψηλό SUV με όσο μεγάλη μετωπική επιφάνεια τραβάει η ψυχή σου.
Αυτή είναι η μισή αλήθεια, μάλλον το 1/3 της αλήθειας, και με περιθώρια σφάλματος..😂😜🤪😁

Το άλλο 1/3 της αλήθειας, είναι δεμενοιαζει πόσο καίει πάνω από 130, αφού τα όρια ταχύτητας είναι μέχρι 130. 😂😜🤪😁

Μένει όμως ένα τελευταίο 1/3 της πραγματικά σκληρής και πικρής αλήθειας, που λέει ότι το αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι ικανό να βγάζει μια νορμάλ απόσταση με την νόμιμη ταχύτητα κίνησης των 130 χλμ/Ω, ώστε να μη χρειάζεται να κάνεις μια μισάωρη στάση φόρτισης για κάθε 1 ώρα οδήγησης (καταντάει γελοίο), και για να γίνει αυτό πραγματικότητα και να μην είναι μια γελοιοτητα η ηλεκτροκίνηση, θα πρέπει να έχει υψηλό efficiency σε αυτήν την λογική και νόμιμη ταχύτητα κίνησης των 130 χλμ/Ω, και για να γίνει αυτό θα πρέπει να έχει όσο το δυνατόν πιο μικρή μετωπική επιφάνεια και όσο το δυνατόν καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας, και βέβαια με το μικρότερο βάρος αυτοκινήτου.

Ακόμα και με >100 kWh μπαταρία, σε ένα πολύ βαρύ, ογκώδες σουβ και με υψηλό συντελεστή οπισθέλκουσας, δε θα βγάζεις πάνω από 1-1,5 ώρα οδήγησης με 130, θα ψοφαει η μπαταρία.

Να, δείτε τώρα πόσο απλό είναι:

Για ταξίδι με μεγάλες αποστάσεις σε αυτοκινητόδρομο, είναι φυσικό, αναμενόμενο και εν πολλοίς αναγκαίο να ζητάς από το αυτοκίνητο να μπορεί να κυλάει με 130χλμ/Ω για ένα 3-ωρο, δηλαδή να βγάζει 400 χλμ χωρίς να ψοφαει η μπαταρία (να μένει ένα 5-10%), δηλαδή να έχει πραγματική αυτονομία 440 χλμ σε ταχύτητα κίνησης 130χλμ/Ω σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, κρύου ή ζέστης, με κλιματισμό και τα όλα να δουλεύουν.

Αν σε αυτή την ταχύτητα κίνησης έχει μέση κατανάλωση 20kWh/100km θα χρειαστεί 88kWh συνολική χωρητικότητα για να βγάλει 440 χλμ.

Αν έχει μέση κατανάλωση 25, θα χρειαστεί 110 kWh.

Αν έχει μέση κατανάλωση 30, θα χρειαστεί μπαταρία 132 kWh.

Και πάει λέγοντας..

Άρα, επειδή μπαταρία πάνω από 90 kWh δύσκολα κουβαλιεται και μόνο λόγω βάρους αυξάνεται τραγικά η κατανάλωση, χρειάζεται να επιτευχθεί χαμηλότερη μέση κατανάλωση στα 130 km/h από 20kwh/100.

Το iD.3 με μικρού βάρους 58-αρα μπαταρία, έχει πάνω από 20kWh/100km κατανάλωση στα 130km/h.

Τα Τέσλα, το παλεύουν επιτυχώς το 20-αρι κατανάλωσης, με λίγη προσοχή στις λεπτομέρειες (μέγεθος ζάντας, πλάτος ελαστικού, επιλογή ελαστικού με χαμηλή αντίσταση κύλισης, υψηλή πίεση ελαστικού, χαλαρή χρήση κλιματισμού, χρήση μειωμένης ιπποδύναμης και καλή εκμετάλλευση του regeneration).

Άρα, καλώς ή κακώς, απαιτείται υψηλότερο efficiency. Απαιτείται έλεγχος των αεροδυναμικών αντιστάσεων, και σούπερ υψηλής απόδοσης αντλία θερμότητας.
Συν συν συν, διάφορα ψιλά.

Δεν υπάρχουν άλλες μαγικές συνταγές, εκτός κι αν οκ κάνεις στάση μισή ώρα φόρτισης για κάθε μία ώρα οδήγησης, ή εκτός αν πας με 90 σε δρόμο με όριο ταχύτητας τα 130, που αμφότερα είναι γελοία και γελοιοποιούν πλήρως την ηλεκτροκίνηση. 😎

Δείτε τώρα πόσο πέτυχε το Μερτσέντες βιζιον, στα 130 χλμ/ω. 😎
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.549
Reaction score
98.529
BYD dolphin και Seal:

View attachment 288481

Κινεζιά; Δε σας αρέσει; Οκ, αλλά έχει συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,219!

View attachment 288480

Να το το κινέζικο γκολ.


82 kWh, 570 WLTP, 0-100 σε 3,8".



View attachment 288484


ΥΓ. Δεν είναι καθόλου απλή υπόθεση να βγάλεις cd στο 0,219, θέλει σοβαρή έρευνα και τεχνογνωσία. Μην υποτιμάτε τα "κινέζικα"..


View attachment 288485

Αργά ή γρήγορα, αυτές οι μουρες με το δέρμα μονόκερου μέσα, δεν θα έχουν περιθώρια ύπαρξης, το WLTP και η πραγματική αυτονομία σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, βαράνε στο κεφάλι:

View attachment 288486
cd 0,26 και τεράστια εμπρόσθια επιφάνεια..
Κάπου ώπα με τα κινέζικα, ειδικά με κάτι...flagship BYD...

 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.549
Reaction score
98.529
Δύσκολο το παρόν (πολλή κομπίνα, πολύ χρήμα στον κουβά, πολλές χρεωκοπίες, πενιχρά αποτελέσματα), χλωμό το μέλλον των κινέζικων EV, ειδικά μετά την απαγόρευση πώλησης νέας γενιάς chips στην Κίνα από τις ΗΠΑ

 

Μηνύματα
6.858
Reaction score
5.395
Για ταξίδι με μεγάλες αποστάσεις σε αυτοκινητόδρομο...
Εφόσον κάνεις συχνά τέτοια ταξίδια φυσικά. Αλλιώς είναι δευτερεύουσας σημασίας η τεράστια αυτονομία και προέχει η άνεση σε κατσικόδρομους και στο να ανεβαίνεις πεζοδρόμια.

Προσωπικά, αφού πηγαινοέρχομαι Χαλκιδική άνετα, μου φτάνει. Μάλιστα ούτως ή άλλως κάνω μια στάση εκεί στο σούπερ-μάρκετ, οπότε με τη στάση εκεί εξασφαλίζω δωρεάν και τον γυρισμό. Με 80% ξεκινάω από Θεσσαλονίκη, με 80% ξεκινάω κι όταν επιστρέφω. Στην ουσία τα 100 χλμ μόνο το πήγαινε καλείται το αμάξι να καλύψει.

Για Θεσσαλονίκη-Σόφια, μια στάση για μάσα στο Happy στο ύψος του Σαντάνσκι την κάνω ούτως ή άλλως, οπότε συμπληρώνω δωρεάν έτσι ένα 25%, ώστε να με βγάλει άνετα μέχρι τη Σόφια με 120χλμ/ώρα. Μάλιστα δεν ξεκινάω καν γεμάτος από Θεσσαλονίκη. Και με 60% να φύγω, θα φτάσω χωρίς να κάνω οικονομία με 10% στο Marikostinovo όπου θα φορτίσω με πάνω από 85kW στον ταχυφοριστή εκεί μέχρι τα 50% σε λίγα λεπτά, και τσιμπώντας μετά κι ένα 25% έξτρα από τη στάση στο Happy, θα φτάσω πάλι με άνεση στη Σόφια, όπου στην είσοδο της πόλης με περιμένει πάλι ταχυφορτιστής, όπου θα φορτίσω μέχρι τα 80%.

Έχω κάνει 25.000χλμ σε ένα χρόνο, δεν κατάλαβα πρόβλημα αυτονομίας. Ναι, δεν καλύπτω την απόσταση Θεσσαλονίκη-Σόφια χωρίς ενδιάμεση φόρτιση, αλλά και τι έγινε; Η μόνη διαφορά είναι ότι αντί να παρκάρω επάνω, παρκάρω στο υπόγειο του Happy στο Sandanski, όπου έχει 3-4 φορτιστές.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.767
Δεκτή η χαλαρή όψη του θέματος, στο στυλ σιγά τι είναι μια ενδιάμεση στάση, αλλά το Θεσσαλονίκη Σόφια είναι μόλις 290 χλμ και δεν υπάρχει κανένας λόγος ενδιάμεσης στάσης, όπως και το Θεσσαλονίκη Βόλος, ακόμα και με το iD.3, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό για πραγματικά μεγάλες αποστάσεις (να έχεις να κάνεις πάνω από 500χλμ), και ενώ μιλάω για μεγάλες αποστάσεις σε αυτοκινητόδρομο με 130χλμ/ω, αναφέρεις τα 100χλμ απόσταση στον επαρχιακό δρόμο της Χαλκιδικής μέγιστων ορίων ταχύτητας στα 110..

Και γω πάω Νικήτη με το 27% της μπαταρίας, οδηγώντας μονίμως 10-15χλμ πάνω από τα όρια ταχύτητας του δρόμου. Και;

Πάω μέχρι τέρμα άκρη του κάθε παιδιού της Χαλκιδικής και γυρνάω χωρίς ενδιάμεση φόρτιση. Και;

Άλλη ιστορία είναι το μεγάλο ταξίδι, να θες να ξεκινήσεις από Θεσσαλονίκη και να πας οδικώς μέχρι Λουμπλιάνα, απόσταση 1.200 χιλιόμετρα, και να θες να τα κάνεις σε μια μέρα, να ξεκινήσεις πρωί πρωί από Θεσσαλονίκη και να κοιμηθείς το βράδυ στη Λουμπλιάνα.

Πόσες στάσεις θες; Μια κάθε κατό χιλιόμετρα;
2 στάσεις χρειάζεσαι (και θερμικό να έχεις), για φαγητό και καφέ, λίγη ξεκούραση, δηλαδή μια στάση ανά 400 χλμ. Και αυτό λέω ότι αρκεί, να βγάζει κάτι πάνω από 400χλμ, αρκεί να μη σου βγάζει την ψυχή, δηλαδή να μη χρειάζεται σώνει και καλά να πας με 90..

Δηλαδή ξεκινάς από Θεσσαλονίκη και πρώτη στάση εδώ:

Tesla Supercharger

Δεύτερη στάση εδώ:

Tesla Supercharger

Και φτάνεις Λουμπλιάνα. Χαλαρά, πάλι σε Τέσλα σουπερτσάρτζερς, άλλη μια 8-αδα σε περιμένει εκεί:


Πες μου τώρα αν μπορείς να πας με το C4 στη Λουμπλιάνα σε 1 μέρα...
Γιατί με θερμικό, μια χαρά μπορείς. Στανταρακι.

Προσωπικά, με iD.3 δεν ξεκινάω τέτοιο ταξίδι, αλλά με Τέσλα LR δεν υπάρχει θέμα. Χαλαρά.

Γι'αυτό έχει ο Bjorn το 1000χλμ Τσάλεντζ, δείχνει ακριβώς την κατάσταση, μάλιστα σε μια χώρα με υπερπλήρες δίκτυο ταχυφορτιστων.
 
Last edited:

TGD

Μηνύματα
8.597
Reaction score
8.615
Δεν νομίζω ότι έχουμε κάτι διαφορετικό από αυτά που ισχύουν και στα ICE. Απλά εκεί κανείς δεν ενδιαφέρεται αφού θα σταματήσει στο σίγουρο βενζινάδικο για 5 λεπτά.
Στα αεροπλάνα αυτοί οι υπολογισμοί είναι συνηθισμένοι για να βρεθεί η διαδρομή με τη χαμηλότερη κατανάλωση.
 

D

Deleted member 50795

Guest
Δεν νομίζω ότι έχουμε κάτι διαφορετικό από αυτά που ισχύουν και στα ICE. Απλά εκεί κανείς δεν ενδιαφέρεται αφού θα σταματήσει στο σίγουρο βενζινάδικο για 5 λεπτά.
Στα αεροπλάνα αυτοί οι υπολογισμοί είναι συνηθισμένοι για να βρεθεί η διαδρομή με τη χαμηλότερη κατανάλωση.

πολυ σωστα…αλλά οι περισσότεροι χρήστες δεν λαμβάνουν υπ´οψη αυτές τις παραμέτρους που επηρεάζουν το range του BEV τους ( τις αγνοούν):geek:

πολυ σωστα γιατί στα ICE κανείς δε νοιάζεται για αυτά , καθώς σε 5 λεπτά το έχει λύσει το «πρόβλημα» ..σε κάθε βενζινάδικο που είναι δίπλα του..:biggrin:

στο πρώτο άρθρο , λέει ενδιαφέροντα πράγματα για το safety buffer range των BEV και πως επηρεάζει το θεωρητικό range.
 
Last edited by a moderator:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.567
Reaction score
30.465
Κάπου ώπα με τα κινέζικα, ειδικά με κάτι...flagship BYD...

Και αν συμβαίνουν αυτά σε οχήματα των +$30.000 φαντάσου τι μπορεί να συμβεί σε αυτά των $10.000 & $15.000. Όχι για βόλτα αλλά ούτε σε σβηστό σε έκθεση δεν μπαίνω. Το κακό είναι πως όλα τα ηλεκτρικά λεωφορεία που θα έρθουν σύντομα στην Ελλάδα είναι Κινέζικα. Και δεν είναι 10-20 αλλά 350 αν θυμάμαι καλά. Ας ευχηθούμε να μην έχουμε δράματα.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.746
Reaction score
42.905

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.567
Reaction score
30.465
Το Νο1 πρόβλημα είναι η φόρτιση. Είτε αυτό αφορά την απόσταση μεταξύ των φορτιστών είτε την ταχύτητα φόρτισης. Όταν λυθεί αυτό κανείς δεν θα ασχολείται με την απόσταση που θα μπορεί να διανύσει το κάθε ηλεκτρικό. Όπως δεν ασχολείται και σήμερα με τα ICE, που σωστά έγραψαν και άλλοι πριν.

H αποδοτικότητα δεν θα έρθει μόνο από την αεροδυναμική. Ευτυχώς δηλαδή αλλιώς θα γεμίζαμε matchbox. Οι extra πινελιές που έχει πάνω του ένα όχημα δεν είναι απαραίτητα μόνο αεραγωγοί για ψύξη συγκεκριμένων τμημάτων αλλά και για αισθητικούς λόγους. Αυτές οι extra πινελιές είναι το όχημα μετατροπείς ενός κλασικού σχεδίου σε νεανικό, δυναμικό, σπορ.

H αποδοτικότητα θα έρθει και με τα διαφορετικά - ελαφρύτερα υλικά, καθώς και από τις πιο "αδύναμες" επιδόσεις. Αν δεν κάνω λάθος, αν εξαιρέσεις τα Dacia και Smart όλα τα άλλα επιβατικά ηλεκτρικά έχουν τα 0-100 κάτω από 10". Αυτό θα αλλάξει, θα έρθουν και εκείνα των 13" και 15". Oι μειωμένες επιδόσεις θα φέρουν και τις μικρότερες μπαταρίες ενώ η απόσταση θα παραμένει ίδια. Σε συνδυασμό και με τα ελαφρύτερα υλικά τα οχήματα θα είναι πάλι σε νορμάλ επίπεδα βάρους, με αποτέλεσμα την αυξημένη αποδοτικότητα.

Την νορμάλ αποδοτικότητα είναι το σωστό βέβαια, αλλά για τα σημερινά δεδομένα θα είναι αυξημένη.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.767
Το πόδι του οδηγού είναι πάντα ο σημαντικότερος παράγοντας στην κατανάλωση, όλα τα υπόλοιπα έπονται. 😎


Το Νο1 πρόβλημα είναι η φόρτιση.
Όχι στο τεστ των 1.000 χλμ του Bjorn, διότι είναι σε χώρα με υπερπλήρες δίκτυο ταχυφορτιστων, άρα βγαίνει εκτός αυτή η παράμετρος.

Βγάζοντας λοιπόν αυτήν την παράμετρο από το παιχνίδι, θα δεις ότι τα ev, αναλόγως efficiency, χωρητικότητας μπαταρίας και ταχύτητας φόρτισης, έχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ τους στο χρόνο τον οποίο χρειάζονται για να ολοκληρώσουν αυτήν την απόσταση.

Βλέπεις λοιπόν την κατανάλωση με 120 km/h:
(Κοίτα ποιο πλησιάζει τις 20kWh/100km)

Screenshot_20230128-213101.png


Και με χειμωνιάτικα ελαστικά:

Screenshot_20230307-094017~3.png


Πάνε δες στα 35' και μετά τι λέει..



Και κοίτα χρόνο που χρειάζονται για να κάνουν 1.000 χιλιόμετρα απόσταση (στον συνολικό χρόνο συμπεριλαμβάνονται οι χρόνοι για τις απαραίτητες φορτίσεις, και βάσει συνολικού χρόνου βγαίνει η μέση ταχύτητα εκτέλεσης της διαδρομής) :

Screenshot_20230417-101336~2.png

Και τα "γρήγορα" που λέμε:
Screenshot_20230417-102658~4.png

Το Νο1 πρόβλημα είναι η φόρτιση. Είτε αυτό αφορά την απόσταση μεταξύ των φορτιστών είτε την ταχύτητα φόρτισης. Όταν λυθεί αυτό κανείς δεν θα ασχολείται με την απόσταση που θα μπορεί να διανύσει το κάθε ηλεκτρικό.
Νομίζω πως κατάλαβες το λάθος του συλλογισμού σου.
Ακόμα και φορτιστές ανά 60χλμ να υπάρχουν, το ένα θα θέλει 16 ώρες για να κάνει τη διαδρομή, και το άλλο 9:45 ώρες. Ε, έχει μια διαφορά, δε νομίζεις; 🤪😁😂

ΥΓ. Με ICE την διαδρομή αυτή, ως αναφορά δηλαδή, την έχει κάνει σε 9 ώρες. 😎

Screenshot_20230417-104031~2.png


Και ακολουθεί, σε απόσταση αναπνοής, το μοντελ 3 LR, με 20 λεπτά παραπάνω χρόνο. 😎

Ω τι έκπληξη, ε; 😁🤪😂

Long Range λέμε, δεν γίνεται ούτε με μικρές μπαταρίες, ούτε με μαγεία. Χρειάζεται εξαιρετικό efficiency και μεγάλη (όχι υπερβολικά λόγω βάρους) μπαταρία, κι όπως φαίνεται το πιο αεροδυναμικό μοντελ 3 με την μεγάλη μπαταρία του LR, έχει κατανάλωση κάτω από 20kWh/100km και γι'αυτό έβγαλε τέτοιο χρόνο. 😎
 
Last edited:


melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.746
Reaction score
42.905
ευτυχως που υπάρχουν αρκετοί εδώ μέσα που καταλαβαίνουν …:geek:
Αυτό ξαναπές το!

ειλικρινα δε μπορώ να σας καταλάβω ορισμένους..
την αντίδραση σας δε την κατάλαβα με τα πολυώνυμα , τις γραμμικοτητες και τους κύβους
 

D

Deleted member 50795

Guest
Το Νο1 πρόβλημα είναι η φόρτιση. Είτε αυτό αφορά την απόσταση μεταξύ των φορτιστών είτε την ταχύτητα φόρτισης. Όταν λυθεί αυτό κανείς δεν θα ασχολείται με την απόσταση που θα μπορεί να διανύσει το κάθε ηλεκτρικό. Όπως δεν ασχολείται και σήμερα με τα ICE, που σωστά έγραψαν και άλλοι πριν.
πες τα ρε σύ Αλέξη… :geek:

…Μελίνα μη προσπαθείς άλλο , σε έχω καταλάβει καιρό τώρα πως γράφεις..(φανταζομαι και άλλοι)
τζάμπα προσπαθείς..:geek:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.567
Reaction score
30.465
Το πόδι του οδηγού είναι πάντα ο σημαντικότερος παράγοντας στην κατανάλωση, όλα τα υπόλοιπα έπονται. 😎



Όχι στο τεστ των 1.000 χλμ του Bjorn, διότι είναι σε χώρα με υπερπλήρες δίκτυο ταχυφορτιστων, άρα βγαίνει εκτός αυτή η παράμετρος.

Βγάζοντας λοιπόν αυτήν την παράμετρο από το παιχνίδι, θα δεις ότι τα ev, αναλόγως efficiency, χωρητικότητας μπαταρίας και ταχύτητας φόρτισης, έχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ τους στο χρόνο τον οποίο χρειάζονται για να ολοκληρώσουν αυτήν την απόσταση.

Βλέπεις λοιπόν την κατανάλωση με 120 km/h:
(Κοίτα ποιο πλησιάζει τις 20kWh/100km)

View attachment 288533

Και με χειμωνιάτικα ελαστικά:

View attachment 288534

Πάνε δες στα 35' και μετά τι λέει..



Και κοίτα χρόνο που χρειάζονται για να κάνουν 1.000 χιλιόμετρα απόσταση (στον συνολικό χρόνο συμπεριλαμβάνονται οι χρόνοι για τις απαραίτητες φορτίσεις, και βάσει συνολικού χρόνου βγαίνει η μέση ταχύτητα εκτέλεσης της διαδρομής) :

View attachment 288538
Και τα "γρήγορα" που λέμε:
View attachment 288540

Νομίζω πως κατάλαβες το λάθος του συλλογισμού σου.
Ακόμα και φορτιστές ανά 60χλμ να υπάρχουν, το ένα θα θέλει 16 ώρες για να κάνει τη διαδρομή, και το άλλο 9:45 ώρες. Ε, έχει μια διαφορά, δε νομίζεις; 🤪😁😂

ΥΓ. Με ICE την διαδρομή αυτή, ως αναφορά δηλαδή, την έχει κάνει σε 9 ώρες. 😎

View attachment 288541

Και ακολουθεί, σε απόσταση αναπνοής, το μοντελ 3 LR, με 20 λεπτά παραπάνω χρόνο. 😎

Ω τι έκπληξη, ε; 😁🤪😂

Long Range λέμε, δεν γίνεται ούτε με μικρές μπαταρίες, ούτε με μαγεία. Χρειάζεται εξαιρετικό efficiency και μεγάλη (όχι υπερβολικά λόγω βάρους) μπαταρία, κι όπως φαίνεται το πιο αεροδυναμικό μοντελ 3 με την μεγάλη μπαταρία του LR, έχει κατανάλωση κάτω από 20kWh/100km και γι'αυτό έβγαλε τέτοιο χρόνο. 😎
Για εσένα, και για άλλους, που σε/ σας ενδιαφέρουν τα ταξίδια και τα Europe road trips όπως έχεις πει, όλα αυτά πρέπει να τα κοιτάς. Για πάρα πολύ κόσμο, και εγώ μέσα, μας είναι μέχρι και αδιάφορα. Επίσης, για τις δικές σου ανάγκες ένα Tesla ίσως να είναι και μονόδρομος. Το οποίο "ίσως" διαγράφεται αφού σου αρέσουν.

Υπάρχουν και οι υπόλοιποι.
Είτε αυτό αφορά την τσέπη, είτε τις ανάγκες και τα θέλω τους.

Σε εντελώς προσωπικό επίπεδο, μου είναι εντελώς αδιάφορο σε πόση ώρα θα κάνω τα 1000χλμ μαζί με τις φορτίσεις. Και καταλαβαίνω απόλυτα πως αυτό δείχνει τις δυνατότητες του οχήματος. Όμως, για τα εντός νομού χλμ, και την κατά +95% φόρτιση στο σπίτι, κλάιν. Big time.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.767
Μελετήστε καλά το 1.000 km EV challenge του Bjorn, έχουν λυθεί όλες οι απορίες, έχουν βγει όλα τα συμπεράσματα.

Το δίκτυο ταχυφορτιστων είναι ένα "παιδικό" πρόβλημα, το οποίο όμως σε κάποιες χώρες έχει ήδη ξεπεραστεί πλήρως, ιδίως με το εξαιρετικό δίκτυο ταχυφορτιστων της Τέσλα.

Μετά από αυτήν την παράμετρο, και βγάζοντάς την απ'εξω από το συλλογισμό, για μεγάλες αποστάσεις υπάρχουν ήδη τα EV που μπορούν να κάνουν παραπλησιους χρόνους με ICE σε ένα μεγάλο ταξίδι, 1.000 χιλιομέτρων.

Απαιτούνται:

1. Μεγάλη μπαταρία (~80 kWh έως 100 kWh, αναλόγως τεχνολογίας και βάρους αυτής)

2. Μεγάλη ταχύτητα φόρτισης (να ξεπερνάει η ισχύς φόρτισης τα 200kW)

3. Εξαιρετική αεροδυναμική (συνδυασμός μικρής μετωπικής επιφάνειας και χαμηλού συντελεστή οπισθέλκουσας)

4. Εξαιρετικό συνολικό efficiency (drivetrain, heat pump, ελαστικά, κλπ) ώστε σε ταχύτητα αυτοκινητόδρομου να είναι η συνολική κατανάλωση κάτω από 20 kWh/100 km.

5. Πόδι του οδηγού.


Θα αργήσουν πολύ να αλλάξουν ριζικά οι προδιαγραφές των μπαταριών, οπότε μέχρι τότε, δεν θα αλλάξει τίποτα. Όταν και αν θα επιτευχθεί εξαιρετικά υψηλή ενεργειακή χωρητικότητα ανά κιλό στην μπαταρία, ή εάν φορτίζει το αυτοκίνητο εν κινήσει επαγωγικά από τον δρόμο, τότε οκ, με 500kWh μπαταρία μικρού βάρους, θα μπορεί και το μεγαλύτερο τζιπ να βγάζει μονοκοπανιά 2 και 3 χιλιάδες χιλιόμετρα. Προσωπικά εκτιμώ πως πρώτα θα πάψει να υπάρχει η ιδιοκτησία αυτοκινήτων, θα μεταβούμε σε καθεστώς ενοικίασης υπηρεσίας, και μετά θα γίνει αυτό. 😁🤪😂😜
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.559
Μηνύματα
2.944.272
Members
38.197
Νεότερο μέλος
YiorgosM
Top