Τα immersive format πετυχαίνουν και τα immersive setup με τα πλήθη ηχείων... θα πεθάνουν

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.983
Reaction score
11.435
Η ανάπτυξη και διείσδυση του dolby atmos δίνει τη δυνατότητα παραγωγής καλύτερων masters νέων παραγωγών και remasters παλαιότερων. Ανεξάρτητα από τον αριθμό των καναλιών και την αξία του συστήματος του εκάστοτε χρήστη που θα αναπαράξει τα masters αυτά.

Η δυνατότητα αυτή είναι ΙΜΗΟ το μεγαλύτερο όφελος που θα έχουν(μ)ε οι ακροαματικόφιλοι. Καλύτερο software.

Μένει να δούμε κατά πόσο η δυνατότητα αυτή θα αξιοποιηθεί από τους μηχανικούς και παραγωγούς, ειδικά σε εμπορικά είδη μουσικής που πάσχουν και το περισσότερο.

EDIT: Και για να κάνω τη σύνδεση με τον πολύ συμπαθή Andrew Scheps του βίντεο-μάθημα αγγλικών, μένει να δούμε κατά πόσο ο ίδιος θα βελτιώσει τα παλιά του masters που αφορούν πλείστο αριθμό εμπορικών παραγωγών.


Κάποια από αυτά είναι διάσημα για την ...κακή τους ηχητική ποιότητα. Χωρίς βέβαια να ευθύνεται αποκλειστικά ο ίδιος.

Π.χ. https://dr.loudness-war.info/album/view/69624

Εμπρός καλέ μας Ανδρεά! Δώσε μας καλύτερο ηχητικά Αμερικανικό ρόκ/ποπ!
 
Last edited:

D

Deleted member 50795

Guest
Οι κυρ. Μενιοι λοιπον δεν μπορουν να καθιερωσουν ενα προιον, μονο η αποδοχη ενος ευρεως κοινου μπορει να το καθιερωσει.
ο λαός είναι ο τελικός αποδέκτης και approver . Στο παρελθόν έχουμε δει αισιόδοξα και μεγαλόπνοα AV πρότζεκτ , που δεν περπάτησαν και πήγαν κουβα πανηγυρικά.:biggrin:
Η δυνατότητα αυτή είναι ΙΜΗΟ το μεγαλύτερο όφελος που θα έχουν(μ)ε οι ακροαματικόφιλοι. Καλύτερο software.
συμφωνώ απόλυτα…8-)
 
Last edited by a moderator:


Μηνύματα
1.994
Reaction score
4.704
Κάποια από αυτά είναι διάσημα για την ...κακή τους ηχητική ποιότητα. Χωρίς βέβαια να ευθύνεται αποκλειστικά ο ίδιος.
Οχι το 21 της Adele παντως.
Αριστοτεχνικα "φτιαγμενο".
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.983
Reaction score
11.435
Οχι το 21 της Adele παντως.
Αριστοτεχνικα "φτιαγμενο".
Αρκετά είναι καλά, συμφωνώ. Το ίδιο ισχύει με όσους γνωστούς μηχανικούς μαστεράδες έχω ψάξει. Κάποια καλά μάστερς, τα περισσότερα κακά. Που σημαίνει ότι δεν καθορίζουν οι μηχανικοί μαστεράδες την ηχητική ποιότητα του τελικού προιόντος, στην εμπορική μουσική. Ηχογράφηση, μίξη, μάστερ, παραγωγός, κλπ. Οτιδήποτε από αυτά μπορεί να είναι ο αδύναμος κρίκος.

Δεν ισχύει το ίδιο με λιγότερα εμπορικά είδη. Πάρτε παράδειγμα την ECM. Σταθερά πολύ καλή ηχητική ποιότητα σε βάθος χρόνου. Ποιότητα από ξεκινά από το στούντιο ηχογράφησης και τα μικρόφωνα μέχρι το μάστερινγκ.
 

Μηνύματα
455
Reaction score
1.569
Κάποιοι ήρθαν πάλι αδιάβαστοι :gotcha:
Γιατι δεν τους πιανεις απο το αυτι να τους καθησεις στο θρανιο να τους τα μαθεις ?

Φανταζομαι ομως πως για να κρινεις καποιους αδιαβαστους σημαινει πως εσυ εισαι διαβασμενος αλλα επειδη μερικες φορες αλλα διαβαζουμε και αλλα καταλαβαινουμε φανταζομαι πως εσυ θα εχεις και καποια εμπειρια, θα γνωριζεις πχ να κανεις μια μελετη χωρου, θα εχεις στησει καμποσα πολυκαναλα συστηματα κλπ.

Ειναι πχ εντελως διαφορετικο να μιλαει κανεις για ηχητικες καλυψεις και αλλο να εχει καθισει σε μια 64 καναλη κονσολα και να μιξαρει ενα event.

Οι καλοι φιλοι δεν μιλανε με αοριστολογιες, ειναι συγκεκριμενοι. Λενε πχ: Εκει εκαμες λαθος, κατσε να σου πω το σωστο.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Πολλαπλά ηχεία δεν σημαίνει απαραίτητα 15 geithain που δεν χωράνε στο σαλόνι. Θα υπάρχουν και έξυπνα κόμπακτ ηχεία που δεν θα επιβάλλονται στον χώρο. Δεν είναι άλλωστε όλοι ξετρελαμένοι με την 3η οκτάβα και προβληματιζονται αν θα κατορθώσει να φτάσει σε επίπεδα υψηλής έντασης απαραμορφωτα. :D
Ένας τέτοιος παράγοντας έχει ήδη θιγεί στην εκκίνηση του νήματος. Θα μπορούσε λ.χ. να στηθεί άνετα ένα immersive με διακριτά κανάλια από NXT panel ηχεία αξίας 200-300 ευρών ανά τεμάχιο και ολοκληρωμένο AV με τις σχετικές πιστοποιήσεις.
Οι κάτοχοι ιμερσιβ σεταπ δεν αγχώνονται με την επιτυχία των ιμερσιβ φόρματ διότι υπάρχουν και οι αλγόριθμοι απμιξινγκ και σίγουρα οι κάτοχοι είναι περισσότεροι απ τους κατόχους πικαπ.
Αυτά που έχετε στα σπίτια σας, κάτι πικάπ, κάτι λάμπες και κάτι ηχεία ντουλάπες με χρυσόσκονη, αυτά ναι έχουν πεθάνει για τα καλά.
Για τα πολλαπλά υπογουφερ να μας ενημερώσεις @Bhutia ποτε και αν θα πεθάνουν. 😀
Το παρόν νήμα δεν πραγματεύεται τόσο την επικράτηση format όπως το Atmos όσο την υποχώρηση σε βάθος χρόνου των κλασσικών immersive setup. H ίδια η αναγνώριση της πραγματικότητας δεν θα έπρεπε να συγχύζει οποιαδήποτε μερίδα καταναλωτών...

Άτοπη η τελική πρό(σ)κληση.... Πολλαπλά sub με τα συνήθη μεγέθη καμπίνας δεν αναμένεται να στεριώσουν καθόλου σε οικιακούς χώρους κοινής χρήσης. Ο ίδιος μάλιστα δεν έχω ενσωματώσει ποτέ άνω από τρία και αυτά με κομψές διαστάσεις σε όσα setup έχω παρουσιάσει.
Θα συμφωνησω απολυτα με τον @Bhutia. Οι μεγαλες εταιρειες νοιζονται για μεγαλους ογκους πωλησεων για αυτο και ενα οποιοδηποτε format καθιερωνεται μονο οταν ειναι ευρεως διαδεδομενο.

Ας παρουμε ομως σαν δεδομενο οτι ο κυρ. Μενιος εχει την οικονομικη δυνατοτητα να αγορασει ενα πληρες immersive συστημα και οτι διαθετει τον απαιτουμενο χωρο ο οποιος ειναι καταλληλα κατασκευασμενος.

Για την τοποθετηση του συστηματος θα πρεπει ή να αποτανθει σε καποιον που γνωριζει για να του κανει την μελετη και την τοποθετηση του συστηματος ή να αρχισει να παιζει με αυτοματες ρυθμισεις του DSP και ενα μικροφωνο ή ακουγοντας καποιους εδω και εκει.

Τα πραγματα δεν ειναι τοσο απλα οπως οταν ειπε καποιος: Δες τι γραφει η JBL Professional και παρεθεσε ενα PDF με καμποσα subs. Εκεινο που δεν ηξερε ειναι πως η JBL Professional παρουσιαζε σε αυτο παραδειγματα καλυψεων σε μεγαλους χωρους οπως κινηματογραφοι κλπ και οχι για οικιακους χωρους. Το οτι στα σχεδια εβαζε 8-12 θεσεις ηταν γιατι δεν μπορουσε να βαλει 200 θεσεις στο σχεδιο. Εξ' αλλου η JBL ηταν ισως η πρωτη που ασχοληθηκε με πολυκαναλα συστηματα μεγαλων χωρων.

Θα ακουσετε μερικους "ειδικους" των PDF να προτεινουν πολλαπλα subs σε μικρους οικιακους χωρους. Απλα γελαστε !

Αν λοιπον ο κυρ. Μενιος αποφασισει να ρυθμισει το συστημα του με το DSP που εχει και ενα μικροφωνο ισως καταφερει κατι αλλα αυτο θα απεχει αρκετα απο το σωστο.

Ο καυμενος ο επεξεργαστης του DSP δεν μπορει αν ανταπεξελθει στις τεραστιες απαιτησεις μιας τετοιας ρυθμισης γιατι θα πρεπει να μετρησει RT's, Delays, φασεις, αναιρεσεις, αποκρισεις κλπ για καθε ηχειο ξεχωριστα και μετα προθετοντας καθε φορα ενα ηχειο να ξαναπροσδιοριζει και να ρυθμιζει παλι ολες αυτες τις παραμετρους του συστηματος.

Ακομα και για καποιον πεπειραμενο μελετητη η ΣΩΣΤΗ ρυθμιση ενος τετοιου συστηματος ειναι αρκετα δυσκολη υποθεση.

Στο τελος ας υποθεσουμε οτι ο κυρ. Μενιος καταφερε με τον εναν ή με τον αλλον τροπο να κανει μια ικανοποιητικη ή και σωστη ρυθμιση, νομιζετε οτι καποιοι σαν τον κυρ. Μενιο θα μπορεσουν να καθιερωσουν ενα format ?

θα πειτε πως η Ferrari ζει πουλωντας σε λιγους ? Εδω μιλαμε για format και οχι για καποιο προιον.

Οι κυρ. Μενιοι λοιπον δεν μπορουν να καθιερωσουν ενα προιον, μονο η αποδοχη ενος ευρεως κοινου μπορει να το καθιερωσει.

Το μονο που μπορει να κανει ο κυρ. Μενιος ειναι να προσπαθει να διατυμπανιζει ποσο ωραια ακουει για να επηρεασει οσο πιο πολλους γινεται μπας και μεινει το format και δεν του μεινουν τα ηχεια του σαν διακοσμητικα.

Στην Ελλαδα ειναι συχνο δε το φαινομενο: Το δικο μου αμαξι ειναι το καλυτερο, δεν καιει τιποτα, τρεχει σαν τον ανεμο, δεν χαλαει κλπ και να καμαρωνω σαν το γυφτικο σκερπανι.

Ας εχουμε υπ' οψιν μας πως αν μια εταιρεια μυριστει κερδος θα ακολουθησει ή και σε μερικες περιπτωσεις θα προσπαθησει να καθιερωσει ενα δικο της format, ο παρελθον ειναι γεματο απο τετοια παραδειγματα.

Ο μεγαλυτερος εμπορικος πολεμος μεταξυ format ηταν αυτος των video. Πρωτη η Sony εβγαλε το Beta και ολα τα videoclubs ανοιξαν με αυτο το format, αρκετους μηνες μετα βγηκε το VHS το οποιο και επεκρατησε παρ' οτι καποιος που αγοραζε ενα VHS δεν εβρισκε στην αρχη τιτλους να νοικιασει για να δει. Στον πατο πηγε και το 2000 που ηταν και το οικονομικωτερο ολων.
Ο Κ. Μένιος θα προμηθευτεί setup τύπου Sonos πιστοποιημένο λ.χ. κατά Atmos και θ'απολαμβάνει απερίσπαστος μουσική και ταινίες χωρίς να ενδιαφερόταν ιδιαιτέρως για το πώς θα τον αντιμετώπιζαν όσοι θα είχαν ταλαιπωρηθεί να στήνουν γνήσια immersive με όλες τις διατυπώσεις.

Σημασία για τις εταιρείες που εμπλέκονται στη σύσταση των αλγορίθμων έχει να κινούνται αγοραστικά τα format και οι σχετικές πιστοποιήσεις. Η ίδια η Dolby λ.χ. δεν παράγει καταναλωτικές συσκευές. Μοναδική εξαίρεση τα ακουστικά που πάλι κάποια άλλη εταιρεία κατασκευάζει δια λογαριασμό της πρώτης.
Δεν είναι ακριβές. Δεν θα παρακμάσουν.
Σε καμία περίπτωση δεν θα μειώνονται τα ήδη υπάρχοντα immersive setup στην πάροδο του χρόνου.
Μπορεί να μην γίνουν πολλά, μπορεί να μην κυριαρχήσουν στην αγορά, αλλά θα βαίνουν αυξανόμενα, ειδικά σε χώρες όπου υπάρχει «άπλα», σε χρήματα και σε μέγεθος σπιτιών, δες ΗΠΑ, Αυστραλία.
Αυτό που θα παρακμάσει σίγουρα, είναι το παραδοσιακό δικάναλο με τα μεγάλα ηχεια στα σαλόνια. Όσο περνάνε τα χρόνια στις πλάτες των λίγων εναπομείναντων γραφικών μεσηλίκων, τόσο αυτά τα συστήματα θα καταλήγουν στις αποθήκες και στα αζήτητα. Ήδη οι πωλήσεις καινούργιων τέτοιων συστημάτων έχουν ελαττωθεί, μόνο τράμπες γίνονται μεταξύ των χαιεντάδων οι οποίοι είναι πλέον επαπειλούμενο είδος.
Το δικάναλο θα παραμείνει στα desktop συστήματα, στα διάφορα sonos, στα ακουστικά των κινητών, στις streaming Bluetooth ηχομπάρες των νεαρών και σε κάποια ελάχιστα “έξυπνα” lifestyle συστήματα με ηχεια τύπου Kii και D&D.
Κατά τη μελλοντική εξέλιξη των υλοποιήσεων με πιστοποίηση immersive όσοι τωρινοί χρήστες διαθέτουν ΄΄ορθόδοξα΄΄ setup με τους ενδεδειγμένους όρους διευθέτησης και ισχυρούς pre/pro για διαχείριση στο σήμα θα έχουν ΄΄κερδίσει΄΄ στο ότι θα λογαριάζονται λιγότερο γραφικοί και παρωχημένοι σε σχέση με το πώς θα θα θεωρούσαν οι ίδιοι επί του παρόντος τους παραδοσιακούς δικαναλικούς χρήστες. Τα ίδια τα setup όμως δεν θα έχουν την προσδοκώμενη αξία στην εξέλιξη της υψηλής πιστότητας.
Οχι το 21 της Adele παντως.
Αριστοτεχνικα "φτιαγμενο".
Που ν'ακούσεις το remix του "What's Going On" με τη φωνή του Marvin Gaye να έρχεται ΄΄εξ'ουρανού΄΄ . Εδώ και αν μιλάμε για μεταφυσική live εμπειρία.
Αρκετά είναι καλά, συμφωνώ. Το ίδιο ισχύει με όσους γνωστούς μηχανικούς μαστεράδες έχω ψάξει. Κάποια καλά μάστερς, τα περισσότερα κακά. Που σημαίνει ότι δεν καθορίζουν οι μηχανικοί μαστεράδες την ηχητική ποιότητα του τελικού προιόντος, στην εμπορική μουσική. Ηχογράφηση, μίξη, μάστερ, παραγωγός, κλπ. Οτιδήποτε από αυτά μπορεί να είναι ο αδύναμος κρίκος.

Δεν ισχύει το ίδιο με λιγότερα εμπορικά είδη. Πάρτε παράδειγμα την ECM. Σταθερά πολύ καλή ηχητική ποιότητα σε βάθος χρόνου. Ποιότητα από ξεκινά από το στούντιο ηχογράφησης και τα μικρόφωνα μέχρι το μάστερινγκ.
Της ECM ακολουθούν έναν κανόνα που θα έπρεπε να είναι απαράβατος... Ακούγονται ως πραγματική μουσική ανεξαρτήτως αλγορίθμων για τη σύσταση immersive πεδίου.

Κάποιοι ήρθαν πάλι αδιάβαστοι :gotcha:
Καλώς να έρχονται, το θέμα είναι να μην... πηγαίνουν και αδιάβαστοι.:sneaky:
 
Last edited:

Ndis

Titika
Μηνύματα
1.925
Reaction score
4.755
Ζούμε ήδη τις μέρες που η μεσαία ηχομπάρα της sennheiser (στο 1.5κ) μπορει να υποστηρίξει μέχρι 4 σαμπς
H μεσαία και η μεγάλη σονος παραμένουν στα 2 σαμπς και σε στα 2 surround. Η επόμενη γενιά θα αυξήσει το πλήθος αμφότερων σε 4 (ίσως και παραπάνω). Ολα τα παραπάνω, χωρις καβλώδια, χωρις φέρετρα στο σαλόνι, με την αισθητική συγκατάθεση της συζύγου και με συνολικό κόστος μεταξύ 3-4κ.

Ναι ασφαλώς θα μπορουσε να φτιαχτεί σύστημα με λιγότερα το οποίο θα έκανε το α , θα έκανε το β κλπ κλπ

Στο σαλόνι ευχαριστώ, αλλά δε θέλω τέτοιο σύστημα. Μια χαρά ειναι το σονος, οχι το μελλοντικό, (που θα είναι πολλές χαρές μαζί ) αλλά το υφιστάμενο.

Σε dedicated χώρο και με γεμάτο πορτοφόλι αλλάζει το παραμύθι, μονο καφρίλες θα έκανα, θα γέμιζα τον 32αρη τρινοφ με κανάλια και θα είχα τουλάχιστον δύο σαμπς μόνο για τον κvλο!
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.093
Reaction score
30.518
NXT panel
Τι γίνεται σήμερα με αυτά? Είχα ρωτήσει στο φόρουμ πριν 2,3 χρόνια μα η ερώτηση πέρασε απαρατήρητη.
Αρχές 80ς είχαν παρουσιαστεί ως εξαιρετικά ελπιδοφόρα. Λίγο μετά εγώ έχασα επαφή με το χόμπυ, όπως έχω ξαναπεί, για πολλά χρόνια. Κάπου μεταξύ 1997-2000, αν θυμάμαι καλά, είχα διαβάσει κάτι σχετικό στην Καθημερινή και έκτοτε σιωπή. Είχα γκουγκλάρει πριν 2,3 χρόνια και είχα βρει ελάχιστες αναφορές, σχεδόν μονάχα διαφημίσεις για ηχεία τουτού.
Για πες λοιπόν.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.253
Reaction score
137.892
Η αποδοχή του ιμερσιβ φορμάτ, σημαίνει για τη βιομηχανία των ηχείων αποδοχή της αναγκαιότητας του .1 καναλιού και bass management.

Το σχεδιαστικό ξαλάφρωμα των ηχείων από τις 2 πρώτες οκτάβες, που πάσχιζαν να τις κουκουλώσουν όπως όπως μέχρι τώρα, οδηγεί σε διαφορετική εξέλιξη των μεγαφώνων και της καμπίνας.

Νομίζω πως η Νιούμαν στα νέα μικρά της ηχεία, αυτό μας δείχνει.

Πρακτικά αυτό σημαίνει πως θα μπορέσουν μικρότερης διαμέτρου γουφερ, βελτιστοποιημένα για το πιο περιορισμένο φάσμα που τους αναλογεί, να καλύψουν αξιοπρεπώς οικιακούς χώρους, χωρίς να χρειάζεται τις γνωστές γκουμούτσες του παρελθόντος.

Αυτό βέβαια ήδη το πετυχαίνουμε με ένα 8" δορυφόρο κι επαρκή σαμπ, αλλά τώρα δε χρησιμοποιείται (γιατί δεν υπάρχει, τουλάχιστον σε ευρεία κλίμακα) βελτιστοποιημένος δορυφόρος με απόκριση από 70 κύκλους και πάνω, όλοι παλεύουν να θεωρηθούν αν είναι δυνατόν πλήρους φάσματος.

Αυτή η εξέλιξη θα μπορέσει να δώσει πολύ μικρού όγκου δορυφόρους, που να στέκονται επάξια σε οικιακούς χώρους, όπως ήδη κάνουν λύσεις τύπου σονος με τα συνοδευτικά τους σαμπ, χωρίς να χρειάζεται πολλά πολλά ούτε στην ηχητική περιποίηση του χώρου, ούτε στην αισθητική επιβάρυνση αυτού με γκουμούτσες.

Στην παρούσα φάση υπάρχουν οικιακές εγκαταστάσεις με ηχεία πίσω από την οθόνη μεγαλύτερα ή όμοια με αυτά που χρησιμοποιούνται στους μεγάλους κινηματογράφους, και όμοια σαραουντ. Πήγα πχ να δω στο village στο cosmos μια ταινία στην Dolby Atmos αίθουσα, και τα σαραουντ που είχε κει, ήταν μάλλον μικρότερα από αρκετά οικιακά σεταπ που έχω δει.

Δεν είναι λίγοι αυτοί που επιλέγουν από την professional PA γκάμα της JBL, ηχεία για το home cinema, και το ξέρετε αυτό.

Η ευρείας κλίμακας διάδοση του ιμερσιβ φορμάτ στο σπίτι, θα οδηγήσει σε εξελιγμένες και εξειδικευμένες λύσεις αποκλειστικά για αυτή τη χρήση.

Προς ώρας, χρησιμοποιούμε κατά βάση ηχεία που μπορούν να σταθούν μόνα τους στην δικαναλη αναπαραγωγή, για ένα ιμερσιβ οικιακό σεταπ.

Αυτό γίνεται, διότι οι λίγες διαθέσιμες έτοιμες λύσεις για τέτοια ιμερσιβ σεταπ, είναι από χαμηλού κύρους εμπορικές φίρμες σε μαγαζιά τύπου κοτσοβολου, κυμαίνονται σε πολύ χαμηλό κοστολογιο, κι είναι ανάξιες για σοβαρό αποτέλεσμα.

Αυτό λοιπόν θα αλλάξει.

Απ'αυτην την εξέλιξη, όντως τα σημερινά ιμερσιβ σεταπ που έχουν στηθεί με όλες τις διατυπώσεις, οδεύουν προς το θάνατο. Γιατί είναι "παλιακά", συνδεδεμένα με το παρελθόν, και χρησιμοποιούν ηχεία συμβατά με το παλιό καλό δικαναλο.



ΥΓ. Περιμένουμε λοιπόν ο κάθε Αμίρ, να βγάζει σπινοραμα ηχείων από τους 70 κύκλους και πάνω, κι η κάθε Νιούμαν να παρέχει στο ίδιο φάσμα (>70Hz) το max SPL διάγραμμα σε 1/3% THD.

Περιμένουμε λοιπόν να καταργηθεί ο όρος "ηχείο" και να αντικατασταθεί από τον όρο "δορυφόρος" στην βιομηχανία του όντιο και στη συνείδηση του κόσμου, ώστε και μεις να μην χρησιμοποιούμε "ηχεία" στη θέση "δορυφόρων". 😎
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
...
Στην παρούσα φάση υπάρχουν οικιακές εγκαταστάσεις με ηχεία πίσω από την οθόνη μεγαλύτερα ή όμοια με αυτά που χρησιμοποιούνται στους μεγάλους κινηματογράφους, και όμοια σαραουντ. Πήγα πχ να δω στο village στο cosmos μια ταινία στην Dolby Atmos αίθουσα, και τα σαραουντ που είχε κει, ήταν μάλλον μικρότερα από αρκετά οικιακά σεταπ που έχω δει.
...
Πόσο ήταν το πλήθος των surround ηχείων για την κάλυψη της αίθουσας ;
Τι γίνεται σήμερα με αυτά? Είχα ρωτήσει στο φόρουμ πριν 2,3 χρόνια μα η ερώτηση πέρασε απαρατήρητη.
Αρχές 80ς είχαν παρουσιαστεί ως εξαιρετικά ελπιδοφόρα. Λίγο μετά εγώ έχασα επαφή με το χόμπυ, όπως έχω ξαναπεί, για πολλά χρόνια. Κάπου μεταξύ 1997-2000, αν θυμάμαι καλά, είχα διαβάσει κάτι σχετικό στην Καθημερινή και έκτοτε σιωπή. Είχα γκουγκλάρει πριν 2,3 χρόνια και είχα βρει ελάχιστες αναφορές, σχεδόν μονάχα διαφημίσεις για ηχεία τουτού.
Για πες λοιπόν.
Φρέσκο και λαχταριστό...
"...One can easily imagine displays serving as multimodal interfaces through which virtual environments are created by combining spatial audio and haptic feedback with visual displays."
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.837
Reaction score
84.898
Οι μελέτες για τα πολλαπλά σαμπς είναι ελεύθερα διαθέσιμες στο διαδίκτυο.
Έχουμε βάλει πολλές φορές λινκς, και τις έχουμε αναλύσει διεξοδικά. Αναφέρονται και διαστάσεις.

Επίσης έχουμε βάλει τις μελέτες του επίτιμου προέδρου της AES, του γνωστού…με πλήρεις μετρήσεις.

Έχει διακινηθεί παρατύπως (δυστυχώς ή ευτυχώς) και το πλήρες pdf του βιβλίου, που έχει όλες τις μετρήσεις, και όλα τα λινκ όλων των σχετικών εργασιών. Σε οικιακούς χώρους.

Καθίστε να διαβάσετε, και μην γράφετε μπούρδες.

Ευχαριστώ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.253
Reaction score
137.892
Πόσο ήταν το πλήθος των surround ηχείων για την κάλυψη της αίθουσας ;
Πολλά. Γύρω στα 10 από κάθε μεριά.

PXL_20230326_164038864.jpg
PXL_20230326_164030541.jpg



Ένα σαραουντ ανά 2 ή το πολύ 2,5 μέτρα, σε όλο το μήκος της αίθουσας.

Προφανώς στενής διασποράς, τουλάχιστον στον οριζόντιο άξονα, λίαν κατευθυντικά.

Καθίστε να διαβάσετε, και μην γράφετε μπούρδες.
Πρώτα χρειάζεται διάβασμα για την κατανόηση του λόγου, και δη της αγγλικής γλώσσας, μη ξεχνιέσαι.
 

Μηνύματα
4.997
Reaction score
8.864
Το παρόν νήμα δεν πραγματεύεται τόσο την επικράτηση format όπως το Atmos όσο την υποχώρηση σε βάθος χρόνου των κλασσικών immersive setup. H ίδια η αναγνώριση της πραγματικότητας δεν θα έπρεπε να συγχύζει οποιαδήποτε μερίδα καταναλωτών...
Η πραγματικότητα αναγνωρίζεται πρωτίστως από τους υπεύθυνους πολυκαναλικων μιξεων διότι τους ενδιαφέρει πως ακούγεται το τελικό προϊόν σε διαφορετικά σεταπ. Ήδη λαμβάνεται υπόψιν αυτή η τάση των καταναλωτών.
Κανεις δεν πιστεύει ότι το ορθόδοξο πολυκαναλο θα γίνει μαινστριμ αλλά αυτό δεν σημαίνει αυτόματα και παρακμή διότι για να παρακμασει κάτι πρέπει πρώτα να ακμασει :biggrin:
Που βλέπεις σύγχυση και εκνευρισμό δεν καταλαβαίνω, επειδή δεν συμφωνώ με την άποψη σου? :D
Πιο πιθανό βλέπω στο μέλλον να κινείται ο καταναλωτής στο σπίτι προς ένα ορθόδοξο σεταπ με έξυπνα και βολικά υπογουφερ και δορυφορακια που θα τα κάνουν όλα σε κινηματογραφο και μουσική και θα συμφέρουν.
Αυτά που δεν την βγάλαν καθαρή και άρχιζαν να παρακμαζουν εδώ και πολλά χρόνια είναι κάτι παραδοσιακά σεταπ χαλιενταδων με ηχεία γκουμουτσες, λάμπες και ένα ρακ γεμάτο σκραπ😃 η χαρά του παλιατζη
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Η πραγματικότητα αναγνωρίζεται πρωτίστως από τους υπεύθυνους πολυκαναλικων μιξεων διότι τους ενδιαφέρει πως ακούγεται το τελικό προϊόν σε διαφορετικά σεταπ. Ήδη λαμβάνεται υπόψιν αυτή η τάση των καταναλωτών.
Κανεις δεν πιστεύει ότι το ορθόδοξο πολυκαναλο θα γίνει μαινστριμ αλλά αυτό δεν σημαίνει αυτόματα και παρακμή διότι για να παρακμασει κάτι πρέπει πρώτα να ακμασει :biggrin:
Που βλέπεις σύγχυση και εκνευρισμό δεν καταλαβαίνω, επειδή δεν συμφωνώ με την άποψη σου? :D
Πιο πιθανό βλέπω στο μέλλον να κινείται ο καταναλωτής στο σπίτι προς ένα ορθόδοξο σεταπ με έξυπνα και βολικά υπογουφερ και δορυφορακια που θα τα κάνουν όλα σε κινηματογραφο και μουσική και θα συμφέρουν.
Αυτά που δεν την βγάλαν καθαρή και άρχιζαν να παρακμαζουν εδώ και πολλά χρόνια είναι κάτι παραδοσιακά σεταπ χαλιενταδων με ηχεία γκουμουτσες, λάμπες και ένα ρακ γεμάτο σκραπ😃 η χαρά του παλιατζη
Ορίστε, παραδέχεσαι εδώ νηφάλια ότι το περιεχόμενο σε αρκετές σύγχρονες immersive παραγωγές αναμένεται να δρομολογείται με κύριο γνώμονα το πώς θ'ακούγονταν αυτές από setup κατώτερα των ορθόδοξων.
Κάτι ανάλογο συνέβαινε και με τις mainstream δικαναλικές μίξεις που στόχευαν κυρίως σε ακρόαση από ηχοσυστήματα αυτοκινήτου, ραδιοφωνάκια, ακουστικά και mini-compact οικιακά ηχοσυστήματα. Δεν θέλω καν να σκέφτομαι πόση δυναμική συμπίεση θα ενσωματώνεται στα πολύτιμα για την χωρική πληροφορία περιφερικά κανάλια ή πόσα φωνητικά θα έρχονται ΄΄από το πουθενά΄΄.

Η δε κατάληξη της ανάρτησης είμαι βέβαιος ότι δεν αποτελεί προϊόν σύγχυσης. Είναι γνωστή η προδιάθεση απέναντι στη συμπαθή τάξη των δικαναλικών με setup όπως εκείνα που αναφέρεις.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.253
Reaction score
137.892
Δεν θέλω καν να σκέφτομαι πόση δυναμική συμπίεση θα ενσωματώνεται στα πολύτιμα για την χωρική πληροφορία περιφερικά κανάλια
Όχι, δε χρειάζεται.

Είναι θέμα του εκάστοτε προσεσορα να δώσει στο κάθε περιφερικό κανάλι αυτό που μπορεί να βγει, χωρίς να απαιτείται κανενός είδους δυναμική συμπίεση στο μαστερινγκ.

Κατά τη διάρκεια του απαραίτητου αυτοματοποιημένου calibration, αυτές οι πληροφορίες αποτυπώνονται επαρκώς στον προσεσορα.

Η δυναμική συμπίεση που γινόταν τότε, ήταν στα πλαίσια μιας άλλης εποχής, όπου η αναπαραγωγή δεν συμβαδιζε με ενσωματωμένο dsp στο τελικό στάδιο χρήσης.

Πλέον, ακόμα και με πολύ απαιτητικό υλικό στο αυθεντικό μαστερινγκ, η αναπαραγωγή από ηχόμπαρες και σονος και δεξερωγωτι άλλο, δεν προδίδει ούτε υπερβαίνει τις δυνατότητες του αναπαραγωγέα.

Ο πόλεμος της δυναμικής συμπίεσης έχει λήξει.

Η χρήση ιμερσιβ φορμάτ, σε συνδυασμό με τις νόρμες εξομάλυνσης που πλέον τηρούνται, έβαλαν τα προβλήματα δυναμικής συμπίεσης στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

Ακόμα και τα ενσωματωμένα πολλαπλά ηχεία συν "σαμπ" στην τηλεόρασή μου, που υποστηρίζουν αναπαραγωγή Dolby Atmos, έχουν λογισμικό αυτόματης ισοστάθμισης και δεν πτοούνται ακόμα και σε χορταστικές στάθμες (για τηλεόραση) ακόμα και σε λίαν απαιτητικές ταινίες του Χόλυγουντ. 😎

Ακόμα και το πολυκάναλο σεταπ του ΙΧ μου (έχει και κεντρικό ηχείο άκουσον άκουσον), δεν πτοείται από αναπαραγωγή λίαν απαιτητικών (στο μπάσο και μιντ μπας) γνωστών κομματιών στο τινταλ, κομμάτια που σε τυπικά δικαναλα σεταπ μπορούν να κάνουν "κομμάτια" τα γουφερ τροφαντων ηχείων του ενδόξου Χάι Ενδ παρελθόντος, αλλά και να φέρουν σε δύσκολη θέση ισχυρά σαμπ. 😎
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.253
Reaction score
137.892
ή πόσα φωνητικά θα έρχονται ΄΄από το πουθενά΄΄
Αυτό έγκειται στην ευχέρεια και δημιουργικότητα καλλιτεχνών και μαστεραδων, και δεν έχει σχέση με αυτό καθεαυτό το φορμάτ.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.144
Reaction score
42.228
... εδω θαβουμε το ιμερσιβ ?! αγαπω ει βι σαit <3
...να συμπληρωσω (για την πληροτητα του σχολιασμου) ... και βεβαια, αν δεν μπορεις να το θαπσεις μη μπαινεις καν στο κοπο να το "εξαγορασεις" (η χρηση της λεξεις ειναι εσφαλμενη, αλλα ας αποδωθει ως νοημα περα απο λεξεις) 8-)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.253
Reaction score
137.892
Εντυπωσιακή είναι και η έλλειψη ενοχλητικής παραμόρφωσης σε υπέρβαση του volume σε τέτοιες σύγχρονες λύσεις, καθώς χρησιμοποιείται (στο ενσωματωμένο dsp) λύση περιορισμού της ισχύος και προστασίας των μεγαφώνων από φαινόμενα ψαλιδισμου και λοιπών προβλημάτων του ενδόξου παρελθόντος.

Δηλαδή "παντοφλιά" που ακούγαμε παλιά από τα γουφερ, δεν μπορείς πλέον να ακούσεις, όσο και να το προσπαθήσεις. Πόσο μάλλον να κάψεις μεγάφωνο ή άλλα προβλήματα του ίδιου ενδόξου παρελθόντος.
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.835
Μηνύματα
2.953.520
Members
38.246
Νεότερο μέλος
TimoleonTimoleon
Top