Ηχεία δορυφόροι

Μηνύματα
3.047
Reaction score
4.624
Σύμφωνα με τα γραφόμενα κάποιων στο avsite όλα τα ηχεία θεωρούνται δορυφόροι και πρέπει να συνοδεύονται από sub/s, ακόμα και μεγάλα δαπεδου.
Στην αγορά θεωρούνται αυτά που είναι μικρά και πωλούνται πακέτο με sub.
Υπάρχουν βέβαια και μικρά που πωλούνται μόνα τους.
Ασχετα με την χρήση (audio-home cinema) ποιές θεωρείτε ότι πρέπει να είναι οι προδιαγραφές για να θεωρηθεί ένα ηχείο "πλήρους φάσματος";
 



Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.212
Reaction score
21.869
Όχι μωρέ μια χαρά..

Υπάρχουν (λογικά) ηχεία που παίζουν μια χαρά και δίχως sub.
Δεν θα πιάσουν υποθέτω το solid χαμηλό που μπορεί να δώσουν τα sub αλλά με ένα ικανό ηχείο και φροντίδα ίσως δεν σου λείπουν πολλά για να ψάχνεσαι..
Τα sub βέβαια θα κάνουν το χαμηλό μπετόν αρμέ :p και με φροντίδα - σωστή τοποθέτηση - ρύθμιση θα γεμίσουν ''τρύπες'' δίνοντας ένα περαιτέρω αίσθημα πληρότητας.

Αλλά έχουν συζητηθεί αυτά και σε άλλα νήματα.. ;)

Τι ψάχνουμε? 8-)
 

Μηνύματα
3.047
Reaction score
4.624
Να διευκρινιστεί ακριβώς ο χαρακτηρισμός.
Πχ αυτά σύμφωνα με κάποιους είναι δορυφόροι.
25-40 kHz
 


Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.212
Reaction score
21.869
Δεν ξέρω με πόσα db κάτω παίζουν αυτά στα 25Hz αλλά anyway η εύκολη δική μου απάντηση είναι πως αν κάποιος ψάχνει αυτό..

θα κάνουν το χαμηλό μπετόν αρμέ :p και με φροντίδα - σωστή τοποθέτηση - ρύθμιση θα γεμίσουν ''τρύπες'' δίνοντας ένα περαιτέρω αίσθημα πληρότητας.
..ναι ίσως τα βλέπει ως ''δορυφόρους'' (με την έννοια πως έχει αποδεχτεί - ορίσει τα sub ως αναγκαία συνθήκη για το παραπάνω επιθυμητό αποτέλεσμα) ;)
 

Μηνύματα
3.047
Reaction score
4.624
Δεν ξέρω με πόσα db κάτω παίζουν αυτά στα 25Hz αλλά anyway η εύκολη δική μου απάντηση είναι πως αν κάποιος ψάχνει αυτό..



..ναι ίσως τα βλέπει ως ''δορυφόρους'' (με την έννοια πως έχει αποδεχτεί - ορίσει τα sub ως αναγκαία συνθήκη για το παραπάνω επιθυμητό αποτέλεσμα) ;)
Άρα λαμβάνουμε υπόψιν και τον συνδυασμό χώρου/θέση ακρόασης.
 


K

kimon

Guest
Ρέ σε τί ψείρες και σχολαστικούς έχουμε πέσει! Δηλαδή λέμε και μια μαλ... εν τη ρύμη του λόγου (περισσότερες λέμε, αλλά τέλος πάντων) και αμέσως να πιαστείτε από αυτό!
Μιλώντας σοβαρά, εάν μας ενδιαφέρει η ακρόαση κυρίως ακουστικών οργάνων (και δεν είμαστε φανατικοί του εκκλησιαστικού οργάνου, το οποίο ξεκινά από τα 16 Χέρτζ), τότε κάτω από τα 40 Χερτζ υπάρχουν μόνο τρεις νότες του πιάνου, οπότε ένα ηχείο με F3 40 Χέρτζ επαρκεί θαυμάσια, ανάλογα βέβαια και με τις στάθμες που ζητάμε.
 

Μηνύματα
3.047
Reaction score
4.624
Λογικά θεωρώ.. πάντα? :idk:
Οπότε αν έχουμε ηχεία που κατεβαίνουν στα 15 hz αλλά λόγω χώρου στην mlp δεν ακούμε κάτω από 30 τι κάνουμε; φτιάχνουμε τον χώρο ή αγοράζουμε sub;
Και πως θεωρούμαι τα ηχεία; full range ή όχι;
 

Μηνύματα
1.425
Reaction score
2.161
για πολλά χρόνια μέλος του site, ήμουν της άποψης ότι τα σαμπς είναι μόνο για χομ σίνεμα και όσους θέλουν να κάνουν φασαρία

άλλαξα άποψη όταν αγόρασα δοκιμαστικά (από το πολύ μπλα μπλα εδώ) ηχεία γραφείου με σαμπ.
Η μουσική που άκουγα μέχρι τότε με τα ηχεία δαπέδου ήταν λειψή, παρότι η μουσική που ακούω δεν έχει ιδιαίτερο χαμηλό συνήθως ούτε είμαι φαν του πολύ χαμηλού που δεν το θέλω δυνατό

Προσπαθώντας να στήσω τα επόμενα ηχεία, δυσκολεύομαι να βρω θέση που να μην υπάρχουν ακυρώσεις στην 3η οκτάβα και για τα δύο ταυτόχρονα και να σχηματίζεται ισόπλευρο τρίγωνο. Στη συνέχεια βάζεις το σαμπ στη θέση ακρόασης, και πας μία βόλτα στο δωμάτιο και σε πολλές θέσεις δεν ακούς απολύτως τίποτα λόγω ακυρώσεων, αλλά απολύτως τίποτα.

Πιστεύω πλέον ότι ότι και ηχεία να έχεις, θέλεις οπωσδήποτε σαμπ για να ακούς αυτά που δεν μπορούν να παίξουν τα ηχεία δορυφόροι, είτε λόγω μεγέθους είτε λόγω θέσης και ακυρώσεων.

Ο μόνος λόγος να μην πάρεις σαμπ είναι αν είσαι σε διαμέρισμα και ακούς δυνατά, για να μην ενοχλείς τους γείτονες. Προσωπικά δεν έχω θέμα αλλά ακούω σχετικά nearfield οπότε μικρότερεσ στάθμες για το χώρο.

Τώρα για άλλης φιλοσοφίας ηχεία σαν τα magnepan παραπάνω δεν γνωρίζω, αλλά για κλασσικά ηχεία, ακόμη και genelec με 12άρι γούφερ, πιστεύω θες και σαμπ για τον παραπάνω λόγο.


(Χωρίς να γνωρίζω και πολλά, οπότε τα παραπάνω τα λαμβάνετε υπόψιν με επιφύλαξη :p )
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.212
Reaction score
21.869
Οπότε αν έχουμε ηχεία που κατεβαίνουν στα 15 hz αλλά λόγω χώρου στην mlp δεν ακούμε κάτω από 30 τι κάνουμε; φτιάχνουμε τον χώρο ή αγοράζουμε sub;
Και πως θεωρούμαι τα ηχεία; full range ή όχι;
Κοίτα όσο αφορά εμένα τουλάχιστον αυτά είναι ακραία σενάρια για ν' ασχοληθώ περισσότερο όπως λέει κι ο kimon παραπάνω.
Όσο αφορά μια ''γενική εικόνα'' εγώ έχω καταλάβει τα παραπάνω που σου έγραψα..
Τώρα σε βαθειά τεχνικά δεν μπαίνω διότι απλά δεν ξέρω να απαντήσω.. :tongue:
Θεωρώ πως δόθηκε μια εκκίνηση (οι πρώτες σκέψεις).

Τώρα υποθέτω θα μπουν και οι ''καμμένοι'' (με την καλή έννοια), θα αρχίσετε να ανεβάζετε pdf όλοι μαζί και θα καούμε όλοιιιι.. :party:
 

Μηνύματα
13.963
Reaction score
11.651
Τώρα για άλλης φιλοσοφίας ηχεία σαν τα magnepan παραπάνω δεν γνωρίζω,
Δεν απαντώ σε εσένα προσωπικά, αλλά στο nimaτοθέτη.

Όταν τα εξηγούσε ο @costas EAR για τους κόμβους πίεσης και τους κόμβους ταχύτητας, κάποιοι δεν παρακολουθούσατε το μάθημα! :p
 

Μηνύματα
3.047
Reaction score
4.624
για πολλά χρόνια μέλος του site, ήμουν της άποψης ότι τα σαμπς είναι μόνο για χομ σίνεμα και όσους θέλουν να κάνουν φασαρία

άλλαξα άποψη όταν αγόρασα δοκιμαστικά (από το πολύ μπλα μπλα εδώ) ηχεία γραφείου με σαμπ.
Η μουσική που άκουγα μέχρι τότε με τα ηχεία δαπέδου ήταν λειψή, παρότι η μουσική που ακούω δεν έχει ιδιαίτερο χαμηλό συνήθως ούτε είμαι φαν του πολύ χαμηλού που δεν το θέλω δυνατό

Προσπαθώντας να στήσω τα επόμενα ηχεία, δυσκολεύομαι να βρω θέση που να μην υπάρχουν ακυρώσεις στην 3η οκτάβα και για τα δύο ταυτόχρονα και να σχηματίζεται ισόπλευρο τρίγωνο. Στη συνέχεια βάζεις το σαμπ στη θέση ακρόασης, και πας μία βόλτα στο δωμάτιο και σε πολλές θέσεις δεν ακούς απολύτως τίποτα λόγω ακυρώσεων, αλλά απολύτως τίποτα.

Πιστεύω πλέον ότι ότι και ηχεία να έχεις, θέλεις οπωσδήποτε σαμπ για να ακούς αυτά που δεν μπορούν να παίξουν τα ηχεία δορυφόροι, είτε λόγω μεγέθους είτε λόγω θέσης και ακυρώσεων.

Ο μόνος λόγος να μην πάρεις σαμπ είναι αν είσαι σε διαμέρισμα και ακούς δυνατά, για να μην ενοχλείς τους γείτονες. Προσωπικά δεν έχω θέμα αλλά ακούω σχετικά nearfield οπότε μικρότερεσ στάθμες για το χώρο.

Τώρα για άλλης φιλοσοφίας ηχεία σαν τα magnepan παραπάνω δεν γνωρίζω, αλλά για κλασσικά ηχεία, ακόμη και genelec με 12άρι γούφερ, πιστεύω θες και σαμπ για τον παραπάνω λόγο.


(Χωρίς να γνωρίζω και πολλά, οπότε τα παραπάνω τα λαμβάνετε υπόψιν με επιφύλαξη :p )
Λογικά τα ανωτέρω.
Οπότε λαμβάνοντας υπόψιν και τις συνθήκες ακρόασης όλα θεωρούνται δορυφόροι.
Δεν απαντώ σε εσένα προσωπικά, αλλά στο nimaτοθέτη.

Όταν τα εξηγούσε ο @costas EAR για τους κόμβους πίεσης και τους κόμβους ταχύτητας, κάποιοι δεν παρακολουθούσατε το μάθημα! :p
Αυτά είναι γραμμένα και με καλύτερη ανάλυση εδώ και 40+ χρόνια στον Ελληνικό ή ξένο τύπο. Σιγά μην περιμέναμε την όποια ανάλυση εδώ για να τα μάθουμε.
Το ίδιο ισχύει για τα sub. Γνωστή η χρησιμότητα τους από παλιά.
Αυτό που γράφεται μόνο εδώ είναι ότι όλα τα ηχεία θεωρούνται δορυφόροι.
 
Last edited:

K

kimon

Guest
Ας δούμε ένα παράδειγμα τέτοιου ηχείου:
Με βάση το παραπάνω μεγάφωνο (δώστε προσοχή στις μετρήσεις -όχι δηλώσεις του κατασκευαστή) μπορούμε να φτειάξουμε ένα τρίδρομο ηχείο ανάκλασης χαμηλών μικρού σχετικά όγκου (13 με 18 λίτρα, σχόλια και πληροφορίες εδώ και εδώ) το οποίο θα δίνει εξαιρετικό μπάσο για τον όγκο του (συχνότητα αποκοπής -3 db τουλάχιστον 40 Χερτζ σε εντάσεις των 100 db και παραπάνω).
Οπωσδήποτε όμως κάποιος που αρέσκεται σε εντάσεις πολύ πάνω των 100 db και στο μπάσο των συνθετητών θα πρέπει να κρίνει (δηλαδή να υπολογίσει) μόνος του, ανάλογα και με τον χώρο του.
 

Μηνύματα
3.047
Reaction score
4.624
Υπάρχουν πολλά αξιόλογα μεγάφωνα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε kit projects. Και σε αυτήν την περίπτωση όμως θεωρώ ότι πρέπει να ξεφύγουμε από την παγίδα της θεώρησης όλων των ηχείων με τον χαρακτηρισμό δορυφόροι.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.371
Reaction score
141.949
25-40 kHz
αν έχουμε ηχεία που κατεβαίνουν στα 15 hz
Δείχνεις σα να μην έχεις καταλάβει ούτε τα βασικά, τα στοιχειώδη.

Σημασία δεν έχει η ονομαστική τιμή "25Hz" που αποτελεί το κάτω όριο απόκρισης του δορυφόρου σου.

Σημασία έχει μόνον η δυνατότητα για max SPL σε κείνη τη συχνότητα.

Για να παίξεις μουσική σε χαλαρή στάθμη αναφοράς, χρειάζεται να φτάνει στιγμιαίες κορυφές στα 105 dB SPL στο κάτω όριο της απόκρισης.

Πάμε 37η φορά:

Screenshot_20230421-160510~2.png


Το 13" γουφερ στο δορυφόρο, φτάνει τα 105 dB SPL στους 30 κύκλους σε απόσταση ακρόασης 1μ.

Αν δεν έχεις προβλήματα ακυρώσεων στο χώρο σου, μια χαρά θα ακούς από 30 κύκλους και πάνω, αν έχεις 13" γουφερ στο δορυφόρο σου και κάθεσαι στο 1μ από αυτόν.

Με 6 dB room gain (ας υποθέσουμε δάπεδο και πίσω τοίχο κολλητά) έχεις στάθμη αναφοράς και στα 2μ απόσταση ακρόασης, χωρίς σαμπ, απλώς χάνεις τη μισή πρώτη οκτάβα.

Δεν είναι ότι δε βγάζει την μισή πρώτη οκτάβα το 13"-αρι, είναι ότι δε φτάνει η στάθμη του.

Πιο ψηλά, στους 100 κύκλους, το 13-αρι βγάζει τόνους φασαρίας, όση θες.

Τι να το κάνεις; Χωρίς ισορροπία χαμηλά, θα ακούγεται λειψό. Λίγο λειψό, πολύ λειψό, δεν έχει νόημα, λειψό είναι.

Βάλε σαμπ λοιπόν, ή πάρε σκέτο ηχείο χωρίς σαμπ που να μπορεί να βγάλει 105 dB SPL στους 20 κύκλους, που βεβαίως είναι εφικτό, είτε με διπλά 12-αρια, είτε με 6 τεμάχια 8", ή διπλά 10"-αρια συν ένα 8-αρι.

Στάθμη θες εκεί κάτω, όχι ονομαστική απόκριση.

Το θηριώδες 420 ας πούμε, της Νιούμαν, που βγάζει τρομακτική ποσότητα μπάσου, κοίτα:

1682110884207.png


Στα 4 μέτρα απόσταση ακρόασης, είναι κάτω από 100 dB SPL @50Hz @3%THD.

Πέραν των ορίων γραμμικής λειτουργίας (10% THD) θα φτάσει 108dB/50 Hz, άρα θα έχει ικανή στάθμη από 30-35 κύκλους.

Θέλει σαμπ.. φυσικό είναι, ένα 10"αρι..
Δε φτάνει ένα 10-αρι δεν. Όπως είπα, με δύο 10-αρια κει κάτω, αρχίζει να γίνεται δουλειά, αρκεί να έχουν περιορισμένο εύρος λειτουργίας.

Με δύο 10-αρια είναι το μεγάλο σαμπ της Νιούμαν.
Δύο τέτοια έχω.
Και δυο της τζενελεκ έχω, με δύο 12-αρια έκαστο.
Πιο δυνατά τα τζενελεκ. Δεν θέλει συζήτηση..
Όλα μαζί; Φτάνουν. Μια χαρά φτάνουν.

Πάρε ηχείο με δύο 12-αρια, δύο 10-αρια και ένα 8-αρι, και μιντ και Τουίτερ. Οκ, μη παίρνεις σαμπ. Δε χρειάζεται, αρκεί να μην έχεις ακυρώσεις. Αν έχεις, πάρε σαμπ. Δε παλεύονται αλλιώς.

Οι στάθμες είναι το πρόβλημα λέμε, η απόκριση υπάρχει και στο 4"-αρακι, απλώς είναι σε τέτοια στάθμη, που βρίσκεται κάτω από την ουδο ακοής.
 
Last edited:

Μηνύματα
3.047
Reaction score
4.624
Αν προσέξεις την ροή του θέματος θα καταλάβεις ότι..
-δεν τα γράφω για εμένα, τις παραμέτρους που αναφέρεις τις γνωρίζω εδώ και δεκαετίες,
-το πάω σταδιακά, όλο και προσθέτω κάτι στην εξίσωση,
-την χρήση sub την αφήνω απ' έξω γιατί άλλο είναι το θέμα με βάση τον τίτλο.
Σκοπος μου είναι να μην χρησιμοποιούμε τον όρο δορυφόροι για όλα τα ηχεία.
Όπως σωστά έγραψες περί 105 db spl / 1m.
Από την αλλη όπως σωστά έγραψες επίσης δεν αρκεί η ανάγνωση των specs για να βγάλουμε συμπέρασμα αλλά τα χαρακτηριστικά πάνε περίπάτο αν ο χώρος δεν.
Συνοψίζοντας σύμφωνα με όσα έγραψες δεν υπάρχουν must specs σύμφωνα με τα οποία ένα ηχείο θεωρείται επαρκές από μόνο του αλλά υπάρχουν points κάποια εκ των οποίων φαίνονται στο 1ο διάγραμμα που εβαλες τα οποία μας δείχνουν την πραγματική εικόνα.
Για την ταμπακιέρα καλά πάμε..
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.092
Μηνύματα
3.000.871
Members
38.409
Νεότερο μέλος
Lp's21
Top