Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


Μηνύματα
1.005
Reaction score
2.811
Αφήνω αυτό εδώ για καληνύχτα (Ελλάδα).

1000 votes μέχρι τώρα.

View attachment 290713
Ανοίχτε το λινκ για να γνωρίσετε ποιοι ψηφίζουν:

Δυσαριθμησία: Τα χαρακτηριστικά και η αντιμετώπισή της

Ενδεικτικά:
– Δυσκολία στην κατανόηση προμαθηματικών εννοιών (μεγέθη, ποσότητες, σύγκριση, παρελθόν-μέλλον)
– Δυσκολία στην αντιστοίχιση αριθμού και ποσότητας.
– Μεγάλη δυσκολία στην κατανόηση και την ορθή χρήση των χρημάτων.
– Χρειάζεται πολύ χρόνο για να απαντήσει ακόμα και σε μια απλή πράξη.

Κλπ, κλπ, κλπ :biggrin::biggrin::biggrin:


Τι στο καλό, δε μπορεί απλά πράγματα να λογαριάσει ο κόσμος; Το καταλαβαίνω 100% να θεωρείται ακόμη πολύ υψηλό το κόστος απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά το κόστος χρήσης ;;;
"Έλεος ρε φίλε", που μου λέει κι η κόρη μου μόλις ρωτήσω αν διάβασε τα μαθήματα της :mad:.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.746
Reaction score
42.905
Αλήθεια, πως το υπολογίζετε το κόστος χρήσης ενός ηλεκτρικού; μιλάτε για το κόστος κίνησης ανά χιλιόμετρο ή βάνετε και άλλα μέσα όπως συντήρηση, ασφάλεια, κόστος απόσβεσης, υπολειμματική αξία; έχετε κανά παραδειγματάκι με νούμερα;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.564
Reaction score
30.464
Σχεδόν 2000 votes, δεν έχει αλλάξει τίποτα.

Το 93% πιστεύει πως το ηλεκτρικό είναι το ακριβότερο όλων στο κόστος χρήσης.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.549
Reaction score
98.527
Αλήθεια, πως το υπολογίζετε το κόστος χρήσης ενός ηλεκτρικού; μιλάτε για το κόστος κίνησης ανά χιλιόμετρο ή βάνετε και άλλα μέσα όπως συντήρηση, ασφάλεια, κόστος απόσβεσης, υπολειμματική αξία; έχετε κανά παραδειγματάκι με νούμερα;
Θα με ενδιέφερε κι εμένα.

Για παράδειγμα, στα ηλεκτρικά θεωρώ τη μικτή ασφάλιση απολύτως απαραίτητη, καθώς μια ζημιά των 2-3 χιλιάδων ευρώ σε συμβατικό, θα μπορούσε άνετα να ξεπεράσει -σε αντίστοιχη ζημιά- τις 20-30 χιλιάδες σε ηλεκτρικό, ενώ πλήρως επισκευάσιμες -έστω και ακριβές- ζημιές σε συμβατικό, είναι εντελώς ασύμφορες σε ηλεκτρικό, οπότε πάει για σκραπ ή ανταλλακτικά...

Αυτή τη στιγμή είμαι η χαρά της ασφαλιστικής, γιατί πληρώνω χωρίς να τους έχω χρεώσει ποτέ τίποτα. Από την άλλη τα 365€ ετήσια ασφάλιση για το 1800άρι cc 13ετίας, με απ' όλα :biggrin: πλην μικτής, δεν τα λες και πολλά.

Βασική μου απορία είναι το κόστος χρήσης, άρα καύσιμα (ή κόστος φόρτισης), σέρβις, ασφάλεια, τέλη. Προβλέπω ετήσια μικτή με κόστος (πολύ?) άνω του χιλιάρικου, οπότε πάει μία η άλλη με το ετήσιο σέρβις+ ασφάλεια+τέλη του συμβατικού. Μην πω και παραπάνω...
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.545
Reaction score
84.033
Να μην συγκρίνουμε όμως ασφάλειες από μεταχειρισμένα δεκαετίας αυτοκίνητα με την ασφάλεια του καινούργιου ηλεκτρικού.

Το καινούργιο συγκρίνεται μόνο με καινούργιο, αντίστοιχης κατηγορίας και δυνατοτήτων.

Και μετά αφαιρέστε και τα τέλη κυκλοφορίας.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.564
Reaction score
30.464
Το βασικό είναι πόσα χλμ γίνονται ετησίως και που γίνεται η φόρτιση. Είναι γνωστό πως αν φορτίζεις μόνο έξω, από θέμα κατανάλωσης είναι σχεδόν μια η άλλη με ICE. Ίσως να βγουν μια η άλλη και στα υπόλοιπα καθώς στο ένα δεν έχεις services αλλά έχεις μικτή και ακριβά ελαστικά και στο άλλο έχεις services αλλά δεν έχεις μικτή. Πάει ανάλογα και το όχημα.

Στην οικιακή φόρτιση όταν ξεκινάς από 1,7€-2€/100χλμ, και αυτά μειώνονται και ένα 10%-20% από το regen ξεκινάς με 10 γκολ από τα αποδυτήρια. Κάτοχος ηλεκτρικού eUP τα έβαλε κάτω σε excel για 2 χρόνια και του βγήκε τελικό κόστος χρήσης 4€/100χλμ, όταν μόνο η κατανάλωση ήταν 1.5€/100χλμ αν θυμάμαι καλά. Όλα μέσα. Οικιακή φόρτιση, services, ασφάλεια - όχι μικτή, ελαστικά. Αποκλειστική χρήση εντός πόλεως, λίγα χλμ.

Για την δική μου περίπτωση με οικιακή φόρτιση και 25.000χλμ ετησίως, που τα έχω υπολογίσει όλα, το ηλεκτρικό είναι μονόδρομος, ακόμα και με μικτή.

Ο υποψήφιος αγοραστής ηλεκτρικού που δεν έχει τρόπο φόρτισης στην οικία του (ενοίκιο, απουσία parking) μπορεί να βρει άλλους τρόπους να το ισοφαρίσει. Μπορεί να μπει σε μια ενεργειακή κοινότητα και να μηδενίσει από ένα σημείο και μετά το κόστος ενέργειας της οικίας. Μπορεί να μπει σε κάποιο πρόγραμμα φωτοβολταϊκών τύπου Elpedison. Το ετήσιο όφελος θα πλησιάζει ή και θα ξεπερνά τα 1000€, ανάλογα την οικία και την επένδυση, οπότε από ένα σημείο και μετά αυτά τα χρήματα ίσως να ήταν και τα ετήσια καύσιμα (KWh). Ανάλογα με τα ετήσια χλμ πάντα.

Είμαι βέβαιος πως η συντριπτική πλειοψηφία του 93% έχει υπολογίσει και τα "20.000€ - 30.000€ για αλλαγή μπαταρίας κάθε 100.000χλμ", όπως τα διαβάζουμε σε κάθε ανάρτηση για ηλεκτρικό όχημα στα social media. Η ίδια καραμέλα, κάθε μέρα.
 
Last edited:


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.491
Reaction score
7.875
Προβλέπω ετήσια μικτή με κόστος (πολύ?) άνω του χιλιάρικου, οπότε πάει μία η άλλη με το ετήσιο σέρβις+ ασφάλεια+τέλη του συμβατικού. Μην πω και παραπάνω...
Να συμπληρώσω κι εγώ 2 πράγματα σε όσα είπαν οι παραπάνω.

Πρώτον, όπως έχω γράψει ήδη 3-4 φορές, προσωπικά έχω κάνει μεικτή ασφάλιση στην Allianz και πληρώνω κάτω από 1.000€, έχοντας αυξήσει απλά την απαλλαγή. Η διαφορά με την απλή δεν θυμάμαι πόσο ήταν ακριβώς, αλλά σίγουρα δεν κάλυπτε τέλη και σέρβις.

Την απαλλαγή την αύξησα γιατί δεν με ενδιαφέρει να με πληρώσει η ασφάλεια για τα απλά "fender benders", γιατί δεν κάνω ούτως ή άλλως και αααααν κάποια φορά συμβεί οκ, τα έχω γλιτώσει στο ενδιάμεσο από το χαμηλότερο ασφάλιστρο. Τη μεικτή τη θες για τη ζημιά που δεν θα είναι 2 χιλιάρικα αλλά 20 ή και ολική. Είτε επειδή είναι μεγάλη, είτε επειδή... ηλεκτρικό.

Ακόμα όμως και μια η άλλη να βγαίνει σε σχέση με το συμβατικό, μην ξεχνάμε πως στη μία περίπτωση έχουμε μεικτή ασφάλιση για ένα ακριβό όχημα και στην άλλη όχι. Υπάρχει κανείς που προτιμάει να δίνει το χιλιάρικο σε σέρβις αντί να το δίνει σε μεικτή και να έχει το κεφάλι του ήσυχο; Δεν ξέρω για σας, αλλά εγώ αν αγόραζα όχημα τόσο μεγάλης αξίας, ακόμα και συμβατικό αν ήταν, θα ήθελα να έχω μεικτή. Τα τελευταία 20 χρόνια δεν έχω ούτε ένα τρακάρισμα, αλλά ΑΝ σπάσει ο διάολος το ποδάρι του και με μια στραβοτιμονιά γίνουν τα 50-60-100 χιλιάρικα βίδες; Τι θα λες μετά, "μα μου έβγαινε μια η άλλη";

Οπότε προσωπικά, παρόλο που δεν είχα ξανακάνει στη ζωή μου μεικτή και όπως είπα δεν τρακάρω κιόλας, αν έπαιρνα ίδιας αξίας όχημα πάλι θα προτιμούσα 100% τη μεικτή.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
Αν πάρεις ένα αυτοκίνητο αξίας στα 50 χιλιάρικα ή στα 150 χιλιάρικα, και δε το κάνεις μικτή ασφάλιση, ασχέτως εάν είναι ice, bev, PHEV κλπ), είσαι πολύ μάγκας, εγώ σε πάω.

Αν έχεις αυτοκίνητο αξίας 3 χιλιάρικων και το κάνεις μικτή ασφάλιση, είσαι ακόμα πιο μάγκας, ρισπεκτ.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
Φωτιά 🔥 στα σαββατόβραδααααα...
δεν λένε πώς
Λένε κι άλλα, πχ πως η γη είναι επίπεδη.
Πολλά λένε, άστα άστα..
 


gonis

Luger
Μηνύματα
4.406
Reaction score
12.058
Έ-ε-έρχεται!

View attachment 290742

Με το καλό το στέρεο;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
Πολύ μαρέσνε, τα Cupra πωσταλέν !!!
Για όλους έχει ο μπαχτσές.

Και ειδικά για τους ταρίφες, η αρμονία της αισθητικής με υπέρτατη έκφραση στο οκτάβια. ❤
 

Μηνύματα
474
Reaction score
124
Να μην συγκρίνουμε όμως ασφάλειες από μεταχειρισμένα δεκαετίας αυτοκίνητα με την ασφάλεια του καινούργιου ηλεκτρικού.

Το καινούργιο συγκρίνεται μόνο με καινούργιο, αντίστοιχης κατηγορίας και δυνατοτήτων.

Και μετά αφαιρέστε και τα τέλη κυκλοφορίας.
Καλά, περίμενε 1-2 χρόνια. Προς το παρόν τα κόστη των ασφαλιστικών από τα ηλεκτρικά είναι χαμηλά, οπότε το αυξημένο ρίσκο δεν αντικατοπτρίζεται στα ασφάλιστρα. Σε βάθος χρόνου όμως βλέπω τις μικτές για ηλεκτρικά να παίρνουν την ανιούσα.
 

Μηνύματα
1.005
Reaction score
2.811
Ακολουθούν προσωπικές απόψεις και εμπειρίες, οπότε αξιολογήστε ανάλογα 🖐 :

Αρχικά, σε αντίθεση ίσως με άλλους φίλους εδώ (φαλακρούς και μη!), τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή δε θα σκεφτόμουν με τίποτα αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου χωρίς δυνατότητα οικιακής - ιδιωτικής φόρτισης. Καλά και χρυσά τα BEV, αλλά με το κόστος και τη μανούρα φόρτισης , από μένα είναι όχι :tongue:.

Απ' εκεί και πέρα, προσωπικά έκανα μεικτή ασφάλεια με 827€ (τιμή ομολογουμένως χαμηλή σε σχέση με άλλες προσφορές), ενώ με 34€ ασφάλισα την απαλλαγή της ασφάλειας (καλό , ε; 👆).
Λαμβάνοντας υπ' όψιν πως μια ικανοποιητική απλή ασφάλεια του προηγούμενου 1800 κ.ε. οχήματος (16ετίας όμως) κόστιζε περί τα 350€, αν θυμάμαι καλά, προκύπτει μια διαφορά περί τα 550 - 600€.
Αν υπολογίσουμε όμως τα τέλη κυκλοφορίας θα δούμε πως κάποιο κέρδος προκύπτει από εκεί. Εγώ συγκεκριμένα έδινα 320€ τα τελευταία χρόνια. Προφανώς ένα σύγχρονο θερμικό όχημα θα πληρώνει λιγότερα, πάλι όμως κάτι θα κοστίζει.

Από εκεί και πέρα, στο κόστος ενέργειας η διαφορά είναι χαοτική. Με το Volvo μου , που καίει ρεύμα όσο 2 Tesla,πανάθεμα το σκασμένο, και υπολογίζοντας τις τιμές βενζίνης - ρεύματος το τελευταίο 3μηνο που το κινώ, "κερδίζω" το λιγότερο 10€/ 100 Χμ σε σχέση με το προηγούμενο όχημα. Άρα σε 3000 Χμ που έχω κάνει , έχω ήδη μια διαφορά τουλάχιστον 3000 χ 10/100 = 300€ από την ενέργεια. Συνυπολογίζοντας τέλη κυκλοφορίας και απλή ασφάλεια παλιού οχήματος, έχω ήδη σχεδόν καλύψει τη διαφορά στις τιμές ασφάλειας. Όσο περισσότερα Χμ κάνω πλέον, τόσο μεγαλύτερο το όφελος.
Προφανώς αντίστοιχα ισχύουν για service. Για ελαστικά δε γνωρίζω. Ελπίζω όμως πως με τη χρήση που θα κάνω για ν' αλλάξω ελαστικά, θα είμαι ήδη κερδισμένος...
 


Μηνύματα
1.005
Reaction score
2.811
Πολύ καλό!

Γιαααα δώσε πληροφορίες!
Δώσε βάση:

Έχω απαλλαγή 600€. Αν πάθω ζημιά μέχρι 600€, παίρνω τα 3️⃣ και απ' τα δυο συμβόλαια.
Αν έχω πχ 1000€ ζημιά, η μεικτή ασφάλεια θα καλύψει 400€ (1000€ μείον τα 600Ε€ της απαλλαγής), ενώ η ασφάλεια της απαλλαγής θα καλύψει τα 600€ της απαλλαγής.

Δηλαδή με λίγα λόγια, γιατί με μπέρδεψα κι εμένα μ' αυτό που έγραψα 🤪 , η ασφάλεια απαλλαγής καλύπτει πλήρως το ποσό της απαλλαγής (έχει όριο βέβαια, νομίζω 1500€), μόνο όταν η συνολική ζημιά ξεπερνάει το ποσό αυτό.
Για το κόστος που έχει βέβαια, συμφέρει.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.558
Μηνύματα
2.944.227
Members
38.197
Νεότερο μέλος
YiorgosM
Top