Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
6.019
Reaction score
12.846
Για κυκλοφορία στο κέντρο της Αθήνας μια χαρά είναι, από κει και πέρα σε ανοιχτές λεωφόρους τύπου Κύμης, Κηφισίας, Συγγρού κ.λ.π. θεωρώ ότι είναι επικίνδυνο να βρίσκεται κανείς σε ένα τέτοιο όχημα, δεν μιλάω για παραλιακή ή Κηφισό…
Εξαρτάται από το timing. Κατά τις ώρες αιχμής, τα 45km/h θεωρούνται ιλιγγιώδης ταχύτητα, ακόμα και στις αναφερόμενες (οκ, εκτός ίσως της Συγγρού).
 


TGD

Μηνύματα
9.138
Reaction score
9.147
Άμα το τιγκαρεις 100% θα βγάλει τη διαδρομή που λες, αλλά θα φτάσεις με την ψυχή στο στόμα, με τη μπαταρία πρακτικά άδεια, θα την φθείρεις με τέτοια χρήση, και σε ακραίες θερμοκρασίες δεν θα σου φτάσει.
Ακριβώς. Και περιγράφω ακριβώς τι θέλω. Το Leaf δεν μου κάνει, είναι μακρύ για καθημερινή χρήση στις σύντομες διαδρομές μέσα στην πόλη.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.456
Reaction score
86.633
Ακριβώς. Και περιγράφω ακριβώς τι θέλω. Το Leaf δεν μου κάνει, είναι μακρύ για καθημερινή χρήση στις σύντομες διαδρομές μέσα στην πόλη.
Πάρε δυο
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.253
Reaction score
139.829
Όσον αφορά τη χωρητικότητα μπαταρίας αναλόγως χρήσης, σύμφωνα τουλάχιστον με την εμπειρία μου ως τώρα (~70.000km με EV) είναι η εξής:

Για αυτοκίνητο αποκλειστικά για την πόλη, είναι μια χαρά μπαταρία 25-35 kWh.

Όχι κάτω από 25. Το θεωρώ σχεδόν άχρηστο, παρά μόνον για κάνα μικρό νησί ή για πολύ πολύ μικρές ανάγκες καθημερινής μετακίνησης (25-50 km).

Το ανωτέρω, μπορεί να κάνει και μικρές εξορμήσεις εκτός πόλης, αλλά θα πρέπει να κινείται με χαμηλές ταχύτητες (80-90 km/h).

Η ταχύτητα (ισχύς) φόρτισης σε αυτά τα αυτοκίνητα, λόγω μικρής μπαταρίας, είναι περιορισμένη.

Για αυτοκίνητο μικτής χρήσης, για πόλη και μεσαίων αποστάσεων ταξίδια, είναι μια χαρά μπαταρία 45-65 kWh.
WLTP 400-450 km.


Τέτοιο είναι το iD.3 που έχω με την 58-αρα, τέτοια χωρητικότητα έχουν αρκετά EV, από το Κόνα με την 62-αρα μέχρι ένα σωρό, όπως και τα μικρής μπαταρίας Τέσλα 3/Υ.

Με μικρή προσπάθεια οικονομίας, κάνει το Θεσσαλονίκη Βόλος χωρίς στάση φόρτισης. Στο κάτω κάτω της γραφής, μια μικρή στάση φόρτισης δεν είναι δα θέμα, και στο κάτω κάτω της γραφής είναι συνυφασμένη η στάση φόρτισης με την ηλεκτροκίνηση. Με προγραμματισμό φορτίσεων, πας όπου θες, και μεγάλα ταξίδια στο εξωτερικό είναι εφικτά.

Λόγω μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίας, έχουν αυξημένες ταχύτητες φόρτισης σε σχέση με την προηγούμενη κατηγορία.

Εξαίρεση αποτελεί εδώ η Τέσλα, γιατί η μικρή μπαταρία που βάζει στα πιο φτηνά 3/Υ είναι έτσι κατασκευασμένη ώστε και να φορτίζει με πολύ υψηλή ισχύ φόρτισης (250kW), αλλά και να χρησιμοποιείται μέχρι 100% συνεχώς, χωρίς φθορά. Σε συνδυασμό με την εξαιρετική αεροδυναμική σχεδίαση αυτών των αυτοκινήτων, έχουμε εδώ μια λύση ικανή και για μεγάλα ταξίδια χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς.

Για αυτοκίνητο για μεγάλων αποστάσεων ταξίδια, χρειάζεται μπαταρία 80-100 kWh.
WLTP>500km


Εδώ ανήκουν οι 77-αρες του group vag, τα LR Τέσλα, και γενικώς τα μεγάλης χωρητικότητας και υψηλού WLTP ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Με αυτά θα κάνεις και μεγάλα ταξίδια, φυσικά με στάσεις φόρτισης, αλλά και με υψηλές ταχύτητες φόρτισης, όπου η 800 V αρχιτεκτονική έχει το προβάδισμα (20%-80% σε 15').
As good as it gets, για αυτή τη χρήση.

😎





ΥΓ.

Το Leaf δεν μου κάνει, είναι μακρύ για καθημερινή χρήση στις σύντομες διαδρομές μέσα στην πόλη.
Δεν υπάρχει (προς ώρας) αυτοκίνητο μικρότερο του iD.3/Leaf (με την 44-αρα μπαταρία) με το WLTP αυτών των 2. Μήκος 4,3μ.

Θα υπάρξει σύντομα, αλλά δεν θα είναι φτηνότερο αυτών των 2, διότι κάποια που αναμένονται λίαν συντόμως (mini, smart, κλπ) θα είναι ακριβότερα από αυτά τα 2.

Πιθανώς να υπάρξει λύση στα 25 χιλιάρικα, τη μέρα που θα κυκλοφορήσει το Tesla model 2.
Πιθανώς το 2024, του χρόνου.

Βεβαίως θα έρθουν τέτοιες επιλογές σχετικά σύντομα, μόνον από Κίνα.

Από παραδοσιακό Ευρωπαίο κατασκευαστή, πιθανώς το 2028.

Προς ώρας, ως οικονομική πρόταση, θα πρότεινα μεταχειρισμένο iD.3 με τη μικρή μπαταρία. Υπερτερεί του leaf επειδή έχει καθαρόαιμη ηλεκτρική πλατφόρμα (δεν έχει τούνελ στα πόδια των πίσω επιβατών), έχει πίσω κίνηση, έχει πολύ πολύ μικρό κύκλο στροφής (σα το up), και καλύτερο infotainment. Θα αρχίσουν να κυκλοφορούν μεταχειρισμένα από Γερμανία σε πολύ καλές τιμές.
 
Last edited:

TGD

Μηνύματα
9.138
Reaction score
9.147
Πάρε δυο
Μπα. η μαούνα μού κάνει για τις μακρινές διαδρομές, δεν πρόκειται να κάνει ποτέ απόσβεση με τη χρήση που έχει. Φέτος προβλέπω να φτάσω απόσταση ρεκόρ: 13k χιλιόμετρα, μπορεί και 15!
 

Μηνύματα
7.557
Reaction score
1.738
Η κατανάλωση στα 130 εξαρτάται από την αεροδυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες, το οποίο είναι ανάλογο του συντελεστή οπισθέλκουσας και του εμβαδού της πρόσθιας επιφάνειας.

Τιπ: Ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας είναι ευκολότερο να επιτευχθεί σε μεγάλου μήκους αυτοκίνητα, παρά σε μικρά.

Τέλος πάντων, ένα μικρό αυτοκίνητο που κυρίως χαρακτηρίζεται ως "πόλης", συνήθως έχει κακή αεροδυναμική σχεδίαση, πράγμα που σημαίνει πως σε υψηλές ταχύτητες κίνησης θα εμφανίζει υψηλότερη κατανάλωση από πολύ μεγαλύτερα αυτοκίνητα, σχεδιασμένα κατά κύριο λόγο για ταξίδια σε αυτοκινητόδρομους.
Ακριβώς επειδή ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι η μία παράμετρος που επηρεάζει, δεν παίζει ΤΟΣΟ μεγάλο ρόλο, ειδικά αν μιλάμε για μικρότερα αυτοκίνητα που έχουν μικρότερη μετωπική επιφάνεια.

Π.χ. το e up έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,32 (που δεν είναι καθόλου άσχημο, ειδικά για τόσο μικρό όχημα), σε αντίθεση π.χ. με το id3 που έχει 0,267, αλλά έχει μετωπική επιφάνεια 2,07 τ.μ. έναντι 2,36 τ.μ. (που μου φαίνεται πολύ μικρή διαφορά δεδομένων των διαφορών στις διαστάσεις των οχημάτων), με αποτέλεσμα η συνολική αεροδυναμική αντίσταση στο e up να είναι λιγότερο από 6% μεγαλύτερη του id3. Υπόψιν ότι η αεροδυναμική αντίσταση είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας, έτσι π.χ. στα 50 μπορεί να είναι αμελητέα και στα δύο οχήματα, αλλά στα 100 θα είναι τετραπλάσια της αντίστασης στα 50. Αλλά στο e up θα παραμένει πάντα 5,9% μεγαλύτερη της αντίστασης του id3 στην ίδια ταχύτητα.

Και φυσικά 6% μεγαλύτερη αεροδυναμική αντίσταση δεν σημαίνει 6% μεγαλύτερη κατανάλωση. Την αντίσταση κίνησης του αυτοκινήτου επηρεάζουν εκτός της αεροδυναμικής αντίστασης και η αντίσταση κύλισης (έχει να κάνει κυρίως με τα ελαστικά) και το βάρος του με δύο τρόπους: Μεγαλύτερο βάρος σημαίνει μεγαλύτερη κατανάλωση για επιτάχυνση στην ευθεία, αλλά και αντίσταση στην κίνηση σε ανωφέρειες.

Φυσικά, ακριβώς λόγω του τετραγώνου της συμβολής της ταχύτητας στην αντίσταση κίνησης, στον αυτοκινητόδρομο κύριο ρόλο παίζει η αεροδυναμική αντίσταση, άρα εκεί η διαφορά θα προσεγγίζει αυτό το 6%. 6% δηλαδή με την ίδια υπολειπόμενη ενέργεια στην μπαταρία αντί να βγάλει 100 χλμ, όπως το id3 θα βγάλει 94.
Για κυκλοφορία στο κέντρο της Αθήνας μια χαρά είναι, από κει και πέρα σε ανοιχτές λεωφόρους τύπου Κύμης, Κηφισίας, Συγγρού κ.λ.π. θεωρώ ότι είναι επικίνδυνο να βρίσκεται κανείς σε ένα τέτοιο όχημα, δεν μιλάω για παραλιακή ή Κηφισό…
Θα διαφωνήσω. Στο κέντρο της Αθήνας, όπου όλοι οδηγούν σαν τρελοί, η ζημιά μπορεί να γίνει και σε χαμηλές ταχύτητες, όπου άλλωστε γίνονται τα περισσότερα ατυχήματα. Εκεί η διαφορά ανάμεσα σε ένα παιχνίδι σαν το αμι και ένα αυτοκίνητο μπορεί να είναι σωτήρια.

Κι αυτό το καημένο σαν παραμορφωμένος κύκλος είναι :roflmao:… το κοιτάς και δεν ξέρεις ποιο είναι το μπροστά κ ποιο το πίσω
Επίτηδες, είναι το ίδιο κομμάτι μπρος πίσω, ακριβώς για μείωση του κόστους παραγωγής. Όπως και οι πόρτες, είναι το ίδιο ανταλλακτικό αριστερά - δεξιά. Μέρος του ιδιοφυούς σχεδιασμού.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.397
Reaction score
31.384
ΕΛΛΑΔΑ - Ταξινομήσεις BEVs - Μάϊος 2023

TESLA MODEL Y 188
VOLVO XC40 (BEVs‐PHEVs) 99
VOLKSWAGEN ID.3 74
TESLA MODEL 3 52
OPEL MOKKA 49
FIAT 500 40
PEUGEOT 2008 24
MERCEDES EQA 22
VOLVO C40 22
MERCEDES EQB 19
VOLKSWAGEN ID.4 17
CITROEN/DS C4 17
MINI MINI 17
BMW i4 16
BMW iX1 16
SMART FORTWO 11
FORD MUSTANG MACH‐E 9
OPEL CORSA 8
AUDI Q4 8
CUPRA BORN 7
HYUNDAI IONIQ 5 6
BMW iX3 6
SKODA ENYAQ iV 4
BYD ATTO 3 4
BMW iX 4
VOLKSWAGEN ID.BUZZ 3
PORSCHE TAYCAN 3
VOLKSWAGEN UP! 3
PEUGEOT 208 3
NISSAN LEAF 3
KIA EV6 3
CITROEN/DS C4 X 2
CITROEN/DS DS3 2
LEXUS RZ‐SERIES 2
TESLA MODEL X 2
MERCEDES EQC 2
MERCEDES EQE 2
HONDA E 2
VOLKSWAGEN ID.5 1
HYUNDAI KONA 1
NISSAN ARIYA 1
KIA NIRO 1
 
Last edited:



Μηνύματα
6.999
Reaction score
5.550
Μου άρεσε αυτό: "Εγώ είπα τι θέλω". :roflmao:

Κι εγώ θέλω ένα τέτοιο, δηλαδή:
Μικρό, 3,50μ για μέσα στην πόλη, βολίδα στην εθνική ώστε να τρέχω ασυγκράτητος και να καλύπτω ξέγνοιαστα απόσταση 150χλμ με υψηλή ταχύτητα >130χλμ/ώρα, οπότε να έχει μεγάλη μπαταρία τουλάχιστον 60kWh, ώστε να κάνει την παραπάνω διαδρομή στο 20-80% soc και να κάνει και κάτω από 20 χιλιάρικα.
Α, ξέχασα, να είναι απαραίτητα ευρωπαϊκό, αλλά και υπερκόσμημα σχεδιασμού μέσα κι έξω, ώστε να καλύπτει και τις υψηλές απαιτήσεις αισθητικής του alexis.
Πού παραγγέλνω; Δεν χρειάζεται καν να το δω.
 

TGD

Μηνύματα
9.138
Reaction score
9.147
Καλά, όχι και κόσμημα σχεδιασμού το eUp. Ούτε σοβαρό εξοπλισμό έχει.
Αλλά θα μου αρκούσε αν είχε ένα βήμα μεγαλύτερη μπαταρία. Με το αντίστοιχο βενζίνης πας κι έρχεσαι Τρίκαλα - Βόλος και περισσεύει. Εμένα μου αρκεί η μπαταρία oneway.

Και 130 μόνο στο Βελεστίνο - Λάρισα. Συνήθως θέλω 1 και 20 από σπίτι σε σπίτι, λίγο πάνω από 130 km.
A
Μπράβο η Volvo
Εμένα με εκπλήσσει πόσο λιγότερα Born πωλούνται από iD3. Ενώ το Born είναι ομορφότερο κι ετοιμοπαραδοτο.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.456
Reaction score
86.633
Εμένα με εκπλήσσει πόσο λιγότερα Born πωλούνται από iD3. Ενώ το Born είναι ομορφότερο κι ετοιμοπαραδοτο.
Δεν ξέρω αν το έχω ξαναγράψει:

Όταν παρήγγειλα το ID3, λίγες μέρες μετά μου έκαναν κάποια νούμερα με τα extra που είχα βάλει, και καλά πως ίσως δεν μπορούν να μπουν γιατί άλλαξε η γραμμή παραγωγής κτλ κτλ κτλ.

Ήμουν έτοιμος να ακυρώσω, και πήγα και είδα το Born που είχε πρωτοέρθει. Πιο ωραίο, πράγματι, και σε χρώματα και σε ζάντες, καθίσματα, και κάποιες διαφορές στο εσωτερικό αλλά και στα φρένα. Και έβγαινε και φτηνότερο με τα extra που ήθελα. Τελικά η VW συμφώνησε να προχωρήσει με την κατασκευή όπως την είχα ζητήσει, και εγώ το σκέφτηκα λίγο, και τελικά αποφάσισα να πάρω το VW με κύριο κριτήριο την πιθανή ευκολότερη/καλύτερη μεταπώληση.

Τώρα, σχεδόν ένα χρόνο μετά, προτιμώ το VW. Είναι πιο κλασικό, λιγότερο in your face. Δεν το μετάνιωσα. Βλέπω κάθε μέρα ένα Born στο parking του νοσοκομείου, και πλέον μου αρέσει λιγότερο απο πέρσι.
 


Μηνύματα
481
Reaction score
137
Προς ώρας, ως οικονομική πρόταση, θα πρότεινα μεταχειρισμένο iD.3 με τη μικρή μπαταρία.
Όσο υπάρχει η επιδότηση μόνο για καινούργια δεν βλέπω πώς συμφέρει να αγοράσει κανείς μεταχειρισμένο ηλεκτρικό.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.397
Reaction score
31.384
Πριν λίγο είδα ένα Ami στην Καλυβίων να πηγαίνει καρότσι καμιά δεκαριά οχήματα. Πίσω του είχε ένα θηρίο αγροτικό. Το πέρναγε από πάνω άνετα όμως.
:biggrin:

Ρε που πα με την κατσαρίδα σε δρόμο που πάνε με 80-100 :dance2:
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.691
Reaction score
8.342
Όσο υπάρχει η επιδότηση μόνο για καινούργια δεν βλέπω πώς συμφέρει να αγοράσει κανείς μεταχειρισμένο ηλεκτρικό.
Αν ένα καινούργιο κοστίζει π.χ. 50.000€ αρχική, οπότε με την επιδότηση το αγοράζει ο οποιοσδήποτε με 43.000 (ή όσο είναι πλέον η επιδότηση), αν την άλλη μέρα το πουλήσεις ως μεταχειρισμένο θα το πουλήσεις =< 43.000€. Η επιδότηση διαμορφώνει προφανώς και την τιμή μεταπώλησης ως μεταχειρισμένο.

Τώρα από εξωτερικό εκεί υπεισέρχονται και άλλοι παράγοντες, αλλά (ως κάποιος που αγόρασε μεταχειρισμένο ηλεκτρικό από το εξωτερικό) μπορώ να σου βεβαιώσω πως υπό συνθήκες και πάλι μπορεί να συμφέρει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.253
Reaction score
139.829
Ψάξτε, σκάει μύτη που και που ένα iD.3 με μικρή μπαταρία, σε κόστος <30.

Φεύγει σε ντετέ. Αυτό είναι το μόνο "πρόβλημα".
 

Μηνύματα
481
Reaction score
137
Τέτοια ναι, αλλά το λέω γιατί είχα δει ουκ ολίγες αγγελίες με τιμή μεταχειρισμένου άνω της τιμής καινούργιου μείον επιδότηση.
 

Μηνύματα
1.018
Reaction score
2.874
Τώρα, σχεδόν ένα χρόνο μετά, προτιμώ το VW. Είναι πιο κλασικό, λιγότερο in your face. Δεν το μετάνιωσα. Βλέπω κάθε μέρα ένα Born στο parking του νοσοκομείου, και πλέον μου αρέσει λιγότερο απο πέρσι.
Αυτό ίδιο είναι μπάρμπα, εσύ γέρασες! Ααααχ, να 'ταν τα νιάτα δυο φορές.... :biggrin:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.357
Μηνύματα
2.972.770
Members
38.301
Νεότερο μέλος
antavent
Top