Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
16.575
Reaction score
23.515
Η shell επενδύει στο βιομεθανιο, με δεδομένο το υπάρχον δίκτυο διανομής και δυνατότητα λειτουργίας της βιομηχανίας με το παραδοσιακό φυσικό αέριο, θα είναι το καύσιμο του μέλλοντος με σχεδόν μηδενικό αποτύπωμα αερίων θερμοκηπίου και δυνατότητα business as usual για πάρα πολλές εφαρμογές.
Γιατί και το ρεύμα της μπαταρίας κάπως πρέπει να παραχθεί.
 


Μηνύματα
6.862
Reaction score
5.405
Μου θυμίζει το μότο των ΨΕΚ:
«Δεν είμαι κατά των εμβολίων, αλλά σίγουρα έχουν δοκιμαστεί;» :)

Τόσο λατρεύει κι ο petrolhead Mr. Bean τα ηλεκτρικά :)
 

Μηνύματα
7.475
Reaction score
1.560
Η shell επενδύει στο βιομεθανιο, με δεδομένο το υπάρχον δίκτυο διανομής και δυνατότητα λειτουργίας της βιομηχανίας με το παραδοσιακό φυσικό αέριο, θα είναι το καύσιμο του μέλλοντος με σχεδόν μηδενικό αποτύπωμα αερίων θερμοκηπίου και δυνατότητα business as usual για πάρα πολλές εφαρμογές.
Γιατί και το ρεύμα της μπαταρίας κάπως πρέπει να παραχθεί.
Σύμφωνα με το ΕΣΕΚ (Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα) σήμερα η Ελλάδα έχει εγκατεστημένη ηλεκτρική ισχύ περίπου 100 MWel σταθμών βιοαερίου και στοχεύει για το 2030 να έχει 300 MWel. Αν υποθέσουμε ότι το συνολικό δυναμικό της εγχώριας παραγωγής θα ήταν της τάξης των 500 MWel (δεν θα το εξαντλήσουμε κιόλας μέχρι το 2030, αλλά οι εγκαταστάσεις που έχουν καλό δυναμικό θα αξιοποιηθούν σχεδόν στο σύνολό τους, καθώς επιδοτούνται αγρίως), αυτό σημαίνει παραγωγή βιομεθανίου της τάξης των 10 θερμικών Τεραβατωρών ετησίως. (500/0,4 που είναι ο βαθμός απόδοσης της ηλεκτροπαραγωγής από βιοαέριο επί περίπου 8.000 ώρες λειτουργίας ετησίως).

10 θερμικές Τεραβατώρες είναι το ενεργειακό περιεχόμενο περίπου 700.000 μετρικών τόνων υγρών καυσίμων (ας πούμε βενζίνης για ευκολία υπολογισμών).

Η Ελλάδα καταναλώνει σε ετήσια βάση 7 εκ. μετρικούς τόνους πετρελαιοειδών, άρα το σύνολο της παραγωγής βιομεθανίου θα αρκούσε για περίπου το 10% των σημερινών μας αναγκών σε υγρά καύσιμα.

Αντίστοιχα είναι τα μεγέθη και για το φυσικό αέριο, θα μπορούσαμε να παράγουμε ανανεώσιμο βιομεθάνιο ίσο με περίπου το 10% της ετήσιας κατανάλωσης στην Ελλάδα (και περίπου ίσης ποσότητας με την ετήσια κατανάλωση φυσικού αερίου για θέρμανση, το 90% είναι για ηλεκτροπαραγωγή).

Το ΥΠΕΝ σκέφτεται να επιδοτήσει την παραγωγή βιομεθανίου με περίπου 100€ τη MWh, δηλαδή το ετήσιο δυναμικό της χώρας θα κόστιζε περίπου 1 δις.

Δηλαδή η παραγωγή του βιομεθανίου θα αντιστοιχούσε σε κόστος παραγωγής της τάξης του 1+ €/λίτρο (1 λίτρο βενζίνης = 0,0095 MWh), το οποίο νομίζω ότι βγαίνει κάπου διπλάσιο του κόστους διύλισης.

Το βλέπω και το βλέπω και σκέφτομαι ότι παραείναι καλό για να είναι αληθινό και ειλικρινά πιθανότερο βρίσκω να μου έφυγε κανένα μηδενικό σε κάποιον υπολογισμό.

Στην πράξη το βιομεθάνιο είναι εξαιρετικά χρήσιμο ως υποκατάστατο του ορυκτού φυσικού αερίου και η παραγωγή του είναι σε κόστος ανταγωνιστική των τιμών του 2022 και περίπου 2-3 φορές μεγαλύτερη του κόστους του φυσικού αερίου υπό φυσιολογικές συνθήκες (δηλαδή προ του 2020) και δεν νομίζω ότι προκρίνεται η χρήση του για τις μεταφορές.

Και ξεκάθαρα δεν αξίζει να το παράγεις, να το καις επιτόπου και να το κάνεις ηλεκτρισμό, όπως κάνουμε σήμερα στις υφιστάμενες μονάδες.

Πάντως σε συνδυασμό με την παραγωγή υδρογόνου (το οποίο επίσης μπορεί να εγχύεται στο σύστημα φυσικού αερίου, αρκεί αυτό να δεχθεί σημαντικές και ακριβές αναβαθμίσεις για την εξάλειψη του κινδύνου διαρροών που στο υδρογόνο είναι πολύ μεγαλύτερες και πιο επικίνδυνες του φυσικού αερίου) και τις δυνατότητες παραγωγής πράσινης αμμωνίας (από το παραγόμενο υδρογόνο) η οποία προτείνεται για ναυτιλιακό καύσιμο το οποίο θα παράγεται από το πράσινο υδρογόνο, είναι σαφές ότι ένα ικανό μέρος των ετήσιων εισαγωγών της χώρας σε πετρελαιοειδή μπορεί να υποκατασταθεί. Το υπόλοιπο θα πρέπει να εξηλεκτριστεί και κακά τα ψέματα, δεν υπάρχει καταλληλότερο πεδίο εξηλεκτρισμού από τις αστικές μετακινήσεις.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.576
Reaction score
98.649
Μου θυμίζει το μότο των ΨΕΚ:
«Δεν είμαι κατά των εμβολίων, αλλά σίγουρα έχουν δοκιμαστεί;» :)

Τόσο λατρεύει κι ο petrolhead Mr. Bean τα ηλεκτρικά :)

Μόνο που ο Mr Bean "εμβολιάστηκε"...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.023
Κατά φωνή που λένε


Θέλει λίγο χρόνο ακόμα, να ενσωματωθούν αυτές οι εξελισσόμενες τεχνολογίες στα αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Η πορεία είναι προδιαγεγραμμένη, αναμφίβολα.

Αλλά θέλει ακόμα χρόνο. 😎

Τώρα μεις, για να κινούμαστε στην πόλη ή για να κάνουμε το ταξίδι μας, καθένας με το σκεπτικό του και ανάλογα με το πορτοφόλι του.

Καλώς ή κακώς, τα ice είναι ακόμα η πλειοψηφία των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, και ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν φτάνουν για όλους, ακόμα κι αν όλοι ήθελαν ένα EV τώρα, και είχαν και λεφτά για να το πάρουν (ούτε το ένα ισχύει, ούτε το άλλο).
 

TGD

Μηνύματα
8.622
Reaction score
8.642
Οπότε ακούω για μεθάνιο και αμμωνία σκέφτομαι ότι το πρώτο είναι χειρότερο από το CO2 ως αέριο θερμοκηπίου και η δεύτερη ιδιαίτερα επικίνδυνη αφού το ελάχιστο adblue που καταναλώνουν κάποια ντήζελ θεωρείται επιβάρυνση στην υγεία των αστών.

Σίγουρα έχουν θετικό ενεργειακό αποτύπωμα;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.023
100 ναυτικά μίλια βγάζει, με μπαταρίες!

 

Μηνύματα
16.575
Reaction score
23.515
Το βιομεθανιο και η βιομεθανολη είναι τα μελλοντικά καύσιμα της ναυτιλίας για μετά το 2040 και μέχρι τον πλήρη εξηλεκτρισμό (όταν θα βγω στη σύνταξη) , η ναυτιλία βέβαια σαν καταναλωτής καυσίμων είναι μικρός παίχτης ωστόσο η shell το βλέπει σαν διέξοδο για τις ερχόμενες δεκαετίες καθώς τα ορυκτά καύσιμα έχουν ημερομηνία λήξης κοντινή στις περισσότερες εφαρμογές στις ανεπτυγμένες τουλάχιστον χώρες (που είναι και οι μεγαλύτεροι καταναλωτές)
Η αμμωνία είναι ανέκδοτο πλέον , ούτε μηχανή υπάρχει ακόμα ούτε ουσιαστική διάθεση να παραχθεί. Επιπλέον στον πλήρη κύκλο ζωής της (well to wake) δεν είναι μέχρι στιγμής carbon neutral και δεν προβλέπεται να γίνει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.023
Ταξινομήθηκαν 105 Τesla τον Ιουνιο του 2023
(80 Model Y, 20 Model 3, 5 Model X)

για τα υπολοιπα στατιστικά: https://www.evstats.gr/

Ενδιαφέρον έχει πως πάει το ετήσιο σκορ στην Ελλάδα:

1000005873.png


Πάμε για 3-πλασιες πωλήσεις BEV σε σχέση με πέρσι!
 
Last edited:

Μηνύματα
6.862
Reaction score
5.405
Επισης ουτε ενα ηλεκτρικο δεν ειδα που να κανει τουλαχιστον μακρινη διαδρομη (ξεχωριζουν απο τα… μπαγκαζια 😼) πχ γερμανια τουρκια, βελγιο ελλαδα κτλ..
Ανάλογα πού συχνάζεις. Μπροστά σου ή στα βενζινάδικα μπορεί να μην έτυχε να δεις. Στους φορτιστές όμως θα δεις. (duh!)

8EF500CC-58EC-4CAE-8C93-EF8DC30E96E6.jpeg


Προχτές μέχρι και διδυμάκι πέτυχα δίπλα μου, που κατέβηκε από Trier, Γερμανία (2150χλμ).
Με το ταπεινής αυτονομίας eC4 μάλιστα, που σημαίνει ότι φόρτισε 10 φορές μέχρι να φτάσει εδώ.
Όλα γίνονται. Θετική προδιάθεση να υπάρχει.
 



Μηνύματα
6.862
Reaction score
5.405
Και χρόνος για ταξίδια.
ένας, δύο χρόνοι, όσοι χρειαστούν
Εννοείται, 3 μέρες θέλει ένα τέτοιο ταξίδι 2150χλμ με χαμηλής αυτονομίας αμάξι μαζί με τις καθυστερήσεις στα σύνορα.
Αλλά ότι γίνεται, γίνεται.

Με μεγαλύτερης αυτονομίας αμάξι θα καλυφθεί η διαδρομή σε 2 μέρες.
Ο καθένας κρίνει για τον εαυτό του αν θέλει να κουβαλάει μεγαλύτερη μπαταρία για τις υπόλοιπες 364 μέρες του χρόνου, για να μη θυσιάσει 1 μέρα ακόμα τη μια φορά που θα κατέβει διακοπές Ελλάδα.

Ή αν αυτή η 1 μέρα έξτρα 1 φορά τον χρόνο είναι λόγος να μη χαίρεται τη χρήση ηλεκτρικού όλο τον υπόλοιπο χρόνο και να μένει στο πετρέλαιο.
 
Last edited:


Μηνύματα
6.862
Reaction score
5.405
Γελοιότητες.

Σιγά τα δεσμά του καλωδίου φόρτισης.
Πιο απελευθερωμένος και αυτόνομος δεν έχω νιώσει στην αυτοκινητιστική μου ζωή από τότε που πήρα ηλεκτρικό.

Παλιά ονειρευόμουν να υπήρχε τρόπος να γεμίζω το αμάξι με φυσικό αέριο από την παροχή του σπιτιού.
Μετά ήρθε το ηλεκτρικό κι επιτέλους η αγαλλίαση. Ούτε βενζίνες, ούτε λάδια, ούτε θόρυβος, ούτε βρώμα από καυσαέρια. Φορτίζω όπου κι όποτε θέλω, είτε ενώ κοιμάμαι είτε δωρεάν ενώ ψωνίζω.
Πολιτισμός.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.576
Reaction score
98.649
Φορτίζω όπου κι όποτε θέλω, είτε ενώ κοιμάμαι είτε δωρεάν ενώ ψωνίζω.
Δεν είναι για όλους. Κάνε μια βόλτα από τα κέντρα των μεγαλουπόλεων, και όχι μόνο, και πες στους κατοίκους τους για την...ελευθερία των ηλεκτρικών.

Μετά τρέχα, γιατί θα σε πάρουν με τις πέτρες. :laugh:
 

Μηνύματα
6.862
Reaction score
5.405
Έχει απαντηθεί αυτό.

Δεν είναι η κατοχή ηλεκτρικού αυτοκινήτου το μεγάλο πρόβλημα όσων μένουν σε πυκνοκατοικημένες περιοχές χωρίς πάρκινγκ, αλλά η ίδια η έλλειψη πάρκινγκ.

Να ψάχνεις 1 ώρα να βρεις θέση να παρκάρεις κάθε βράδυ, αυτός είναι ο πραγματικός εφιάλτης,
όχι η φόρτιση σε δημόσιο φορτιστή επειδή δεν μπορείς να φορτίσεις σπίτι.

Ή να αποφεύγεις μετακινήσεις μόνο και μόνο για να μην ξεπαρκάρεις και χάσεις τη θέση.

Ενώ η φόρτιση προγραμματίζεται εύκολα. Ακόμα και χωρίς δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι. Θα πας να ψωνίσεις, θα φορτίσεις εκεί. Συμπλήρωμα σε ταχυφορτιστές 10-20 λεπτά 1-2 φορές τη βδομάδα και είσαι έτοιμος. Σιγά το πράμα.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.023
Γυρνάει η γυναίκα μου όλη την πόλη με το iD.3 και γω ομοίως με το μοντελ Υ.

Ελευθερία από τα βενζινάδικα. :party:

Ότι και να λέτε, μεγάλη υπόθεση είναι. Μια στις τόσες, φορτίζει το ένα, και μια το άλλο, κάποιο βράδυ.

Πολύ ωραία πράματα.

Και καμιά βόλτα για φαϊ στο Cosmos, φορτίζουν και τα δύο για κάποιες μέρες.

Πολύ πλάκα! 😂😁🤪
 

Μηνύματα
6.862
Reaction score
5.405
Με τα μυαλά που έχω τώρα, μετά από 14 μήνες συμβίωσης με ηλεκτρικό, πραγματικά δεν θα είχα κανέναν ενδοιασμό να ξαναεπέλεγα ηλεκτρικό, ακόμα και χωρίς δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι.

Θα φόρτιζα όσο ψώνιζα. Είναι αστείο πώς το μεγαλοποιούμε σαν τεράστιο πρόβλημα το θέμα της φόρτισης.

Τα μισά χλμ ούτως ή άλλως με φορτίσεις έξω τα έχω κάνει. Άνετα θα μπορούσα και όλα έξω να τα κάνω. Πολύ άνετα.
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.620
Μηνύματα
2.946.425
Members
38.210
Νεότερο μέλος
Aris29
Top