Πυρκαγιές, πλημμύρες, φυσικές καταστροφές

ika

News
Μηνύματα
16.726
Reaction score
15.374
Το σύστημα που ανοίγει το πιλοτίριο και εκτοξεύονται προς τα πάνω οι πιλότοι ώστε να σωθούν δια αέρος (αλεξίπτωτο)
με τους κινητήρες πάνω δεξιά & αριστερά κοντά στην άτρακτο, είναι δυνατόν να έχει τέτοιο?
 

Μηνύματα
23.216
Reaction score
17.392
Από πότε έχουν τέτοια αεροπλάνα σύστημα εκτίναξης και το λέει στο άρθρο; Στα μαχητικά έχουν...
 

billpeppas

A/V Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.189
Reaction score
7.360
με τους κινητήρες πάνω δεξιά & αριστερά είναι δυνατόν να έχει τέτοιο?
Δεν ξέρω.
Νομίζω πάντως πως κανένα από τα Canadair δεν φέρει pilot ejection system.
Δεν είναι δηλαδή το συγκεκριμένο που έπεσε δίχως το σύστημα ενώ τα άλλα το έχουν.
 

Μηνύματα
16.968
Reaction score
24.176
ας το πει κάποιος που το γνωρίζει καλύτερα αλλά εκτινασσόμενα καθίσματα έχουν μόνο τα μαχητικά, ούτε καν όλα ΄τα στρατιωτικά (πχ μεταγωγικά, ασεπε κλπ ούτε για αστείο) δεν καταλαβαίνω καν το λόγο για τον οποίο γίνεται αναφορά. σε αυτό.
πολύ κρίμα, χάσαμε δύο χειριστές σήμερα που μας είχαν προσφέρει πολλά και δεν θα αναπληρωθούν εύκολα.
 



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.383
Reaction score
31.359
📢 Η ανακοίνωση του ΓΕΑ για την συντριβή του καναντέρ .

Ένα καναντέρ με πλήρωμα δύο Ιπταμένους της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης (ηλικίας 26 και 34 ετών), κατέπεσε στις 14:52 κατά τη διάρκεια αεροπυρόσβεσης στον Πλατανιστό Ευβοίας. Πρόκειται για παλαιό αεροπλάνο τύπου CL-215, ηλικίας άνω των 45 ετών, από τα πρώτα του τύπου που είχε προμηθευτεί η Πολεμική Αεροπορία.

«Την Τρίτη 25 Ιουλίου 2023 και ώρα 15:05 αεροσκάφος τύπου CL-215, με πλήρωμα δύο Ιπταμένους, της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης, κατέπεσε κατά τη διάρκεια αεροπυρόσβεσης στον Πλατανιστό Ευβοίας.

Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας – διάσωσης για τους δύο Ιπταμένους. Στην περιοχή έχουν σπεύσει 1 ελικόπτερο Super Puma και 1 ελικόπτερο ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς και 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού.

Σμήναρχος (Ι) Σωτήριος Μαγκώτσιος

Εκπρόσωπος Τύπου ΓΕΑ»
 

ika

News
Μηνύματα
16.726
Reaction score
15.374
Πόσο ακόμα θα μαυρίσει η ψυχη μας; :frown:
υπομονή όσο είμαστε σε πόλεμο,
υπομονή όσο υπάρχουν πλεονάσματα αλλά δεν αγοράζονται αεροπλάνα, ασθενοφόρα, λεωφορεία κοκ κοκ...
 
Last edited:

Μηνύματα
689
Reaction score
860
Πόσο ακόμα θα μαυρίσει η ψυχη μας; :frown:
Δυστυχώς φεύγουν χρήσιμοι άνθρωποι που δίνουν τις ζωές τους για να καλύψουν τις μεγάλες ελλείψεις και μένουν πίσω οι άχρηστοι... Κρίμα στα παλληκάρια κουράγιο στις οικογένειες τους😥
 

Μηνύματα
7.557
Reaction score
1.738
Κρίμα για τα παιδιά που χάθηκαν στο καθήκον.

Η κουβέντα ως συνήθως στην Ελλάδα γίνεται για το λάθος θέμα. Μας αρέσει να βρίσκουμε ένα μαγικό κάτι, που αν το είχαμε όλα θα ήταν καλά, αλλά δεν το έχουμε, επειδή είναι κακή η κυβέρνηση ή δεν μας αφήνουν κάποιοι να το αποκτήσουμε, άρα η κουβέντα θα περιστρέφεται γύρω από το κάτι και το πως θα το αποκτήσουμε, αντί να περιστρέφεται γύρω από το πραγματικό πρόβλημα.

Στην κρίση ήταν το Νομισματοκοπείο, που δεν έκοβε χρήμα.

Στον κορωνοϊό ήταν οι ΜΕΘ, που δεν είχαμε αρκετές επειδή η κυβέρνηση ήθελε να πάρει Rafale.

Στις πυρκαγιές είναι τα εναέρια μέσα, που δεν έχουμε αρκετά (παρότι έχουμε πολλά) επειδή η κυβέρνηση πήρε Rafale.

Όσο πίσω πάμε στην πρόσφατη ελληνική ιστορία, θα υπάρχει και ένα αντίστοιχο κάτι, σε κάθε αντίστοιχο πρόβλημα.

Στις πυρκαγιές λοιπόν το κάτι είναι το πόσα canadair πετάνε, λες και η λύση για την κατάσβεση δασικής πυρκαγιάς είναι η αεροπυρόσβεση και όχι απλά ένα εργαλείο στη μάχη της κατάσβεσης.

Στην πράξη νομίζω ότι αν ένας εξωτερικός παρατηρητής παρακολουθήσει με λίγη προσοχή την εξέλιξη των πυρκαγιών στην Ελλάδα θα καταλήξει στο ότι το κύριο πρόβλημα με τις δασικές πυρκαγιές είναι ότι είναι πάρα πολύ μεγάλη η καύσιμη ύλη, επειδή τα ελληνικά δάση, είτε περιαστικά, είτε στη μέση του πουθενά είναι έρημα από την ανθρώπινη δραστηριότητα που θα ζει από αυτά και θα μειώνει την καύσιμη ύλη με την δραστηριότητα αυτή. Είτε πρόκειται για υλοτομία, είτε για τη συλλογή της ρητίνης, είτε για κτηνοτροφία, είτε απλώς για κίνηση εντός των δασών που θα οδηγεί σε κάποιο βαθμό καθαρίσματός τους από νεκρά - πεσμένα δέντρα, είτε οτιδήποτε άλλο.

Όταν λοιπόν ξεσπάει κάποια πυρκαγιά (κάτι που με καιρικές συνθήκες παρατεταμένων ημερών καύσωνα, ξηρασία και ανέμους θα είναι ολοένα και πιο εύκολο να συμβεί) αυτή εντέλει θα σβήνει μόνη της, όταν θα τελειώνει η καύσιμη ύλη και η ανθρώπινη υπερπροσπάθεια κατάσβεσης θα είναι στην πράξη μάταιη σε ότι αφορά την κατάσβεση της πυρκαγιάς (όχι βέβαια μάταιη για να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος για εκκενώσεις ή δημιουργία αντιπυρικών ζωνών κλπ.).

Αν με κάποιον τρόπο μειωθεί η καύσιμη ύλη, τότε η διαχείριση και έλεγχος της φωτιάς θα είναι και ευκολότερος.

Οπότε νομίζω ότι η κύρια προσπάθεια σε βάθος χρόνου θα έπρεπε να κατευθυνθεί ακριβώς στη μείωση της καύσιμης ύλης, ώστε να αραιώσουν τα δάση, τουλάχιστον όσα είναι κοντά σε οικισμούς.

Ένας τρόπος για αυτό θα ήταν η συστηματική αραίωση της πυκνότητας της βλάστησης στα δάση, με κόψιμο των γηρασμένων και νεκρών δέντρων, καθάρισμα του εδάφους από ξερόχορτα και ξερούς θάμνους, κλάδεμα των φύλλων των δέντρων, κλπ κλπ. Η βιομάζα που θα συλλέγεται θα μπορούσε να τροφοδοτεί σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από βιομάζα, οι οποίοι ούτως ή άλλως λειτουργούν με ισχυρή επιδότηση του παραγόμενου ηλεκτρισμού και με τα επιδοτούμενα αυτά έσοδα να πληρώνεται και το κόστος καθαρισμού - συλλογής - μεταφοράς της βιομάζας στο σταθμό. Πλέον αυτού, φυσικά και θα μπορούσε να ενθαρρύνεται η ρητίνευση, η κτηνοτροφία σε ώριμα δάση (σε νεαρά δάση τα κατσίκια θα έτρωγαν κάθε βλαστό και δεν θα φύτρωνε τίποτα), κλπ, κλπ.

Πλέον αυτών, θα πρέπει να επανασυσταθεί η δασική υπηρεσία και να υπάγεται στα κατά τόπους δασαρχεία αντί της πυροσβεστικής, ώστε η προσπάθεια κατάσβεσης και η πρόληψη να γίνεται από ανθρώπους εξειδικευμένους στις δασικές πυρκαγιές αλλά και με γνώση των δασών της περιοχής. Η δε πυροσβεστική θα μπορούσε να έχει ρόλο κυρίως στα όρια οικισμών και περιαστικών δασών, και όχι στον έλεγχο της επιχείρησης κατάσβεσης.

Τα δασαρχεία θα μπορούσαν να έχουν και έναν συντονιστικό ρόλο στον έλεγχο περιοχών τις επικίνδυνες ημέρες, με περιπολίες και ελέγχους σε όσους κινούνται προς και από τα δάση, τόσο για την παρεμπόδιση αποπειρών εμπρησμού (που δεν νομίζω να είναι η πλειοψηφία) όσο και για τον έλεγχο ασυνειδησίας στην οποία είμαστε εθισμένοι ως λαός, ώστε να μην τολμάει κανείς να ανάψει κάρβουνα, να κολλήσει σίδερα ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να οδηγήσει στο λαμπάδιασμα ολόκληρου δάσους από μία σπίθα.

Μιλώντας για εναέρια μέσα, θα έπρεπε να υπάρχει διαρκής περιπολία από αέρος, από μη επανδρωμένα αεροσκάφη τα οποία θα μπορούν να εντοπίζουν άμεσα περιοχές που έχουν πάρει φωτιά και να κατευθύνουν τις προσπάθειες κατάσβεσης εκεί όσο το δυνατόν ταχύτερα, προτού προλάβει και επεκταθεί η πυρκαγιά και καταστεί δυσχερής η κατάσβεσή της.

Τίποτα από τα παραπάνω δεν σχετίζεται με το πόσα canadair έχουμε ή πότε θα μπορέσουμε να φέρουμε κι άλλα.
δεν είναι υπαρκτό, δεν πωλείται, δεν υπάρχουν σχέδια, δεν υπάρχει γραμμή παραγωγής , δεν υπάρχει τίποτα.
υπάρχει δυνητικό ενδιαφέρον από την "κατασκευάστρια" εταιρία και τους πελάτες - ανάμεσά τους η χώρα μας- στο οποίο ΟΤΑΝ καταλήξουν σε μία ΑΡΧΙΚΗ συμφωνία, τότε μόνο θα ξεκινήσει η εξέλιξη και ο σχεδιασμός, ώστε να τιμολογηθεί και να γίνουν οι τελικές συμφωνίες με πραγματικές τιμές και χρόνους παράδοσης.
δεν ξέρω πως ο μητσοτάκης πετά πυροτεχνήματα για αγορά 10 τμχ με αρχή παράδοσης το 26 καθώς δεν εξαρτάται μόνο απο μας, αλλά ακόμα και να είναι αληθές μιλάμε για παραδόσεις 5 τμχ τον χρόνο και δεν θα είναι απαραίτητα τα δικά μας μόνο πρώτα επειδή έτσι , θα πρέπει να παραδοθούν κάποια και σε άλλους.
άρα στην καλύτερη θα δούμε 10 dhc515 να παραδίδονται μεταξύ 2026 και 2028 - χωρίς να είναι επιχειρησιακά έτοιμα σε λιγότερο από 6 μήνες μετά την παραλαβή τους καθώς η ΠΑ ακολουθεί το δικό της (και διεθνές βασικά) πρωτόκολλο εισαγωγής τύπου σε υπηρεσία που ξεκινάει από την εκπαίδευση και συνεχίζεται με δοκιμές σε σενάρια. Δεν πρόκειται να παραλάβουμε αεροσκάφος τον Μάρτιο και να πετάξει σε πυρκαγιά τον Αύγουστο ακόμα και ενα είναι το τελευταίο διαθέσιμο πτητικό μέσο αν δεν έχει ολοκληρωθεί η εισαγωγή του τύπου. Δεν στέλνεις 35+εκ υλικό και τον - ανυπολόγιστης αξίας - χειριστή του στο άγνωστο με κίνδυνο να τους χάσεις και τους δύο.

το βασικότερο πρόβλημα είναι η επάνδρωση. η ΠΑ που επιχειρεί με τα μέσα πυρόσβεσης δεν βρίσκει εύκολα ούτε τεχνικούς ούτε χειριστές καθώς όλο και λιγότεροι νέοι επιλέγουν τις στρατιωτικές σχολές κάθε χρόνο.

τα διαθέσιμα προς κατασκευή και αγορά υδροπλάνα με ρόλο πυρόσβεσης είναι απολύτως μετρημένα τα εξής 2
οι εκδόσεις του AT802 fireboss που είναι αεροσκάφος σχετικά ευρείας παραγωγής καθώς χαίρει ζήτησης σαν ψεκαστικό με τον fireboss ρόλο να αποτελεί πακέτο μετατροπής. και το 4κινητήριο shinmaywa το οποίο είναι υδροπλάνο με έκδοση πυροσβεστικού - στα σχέδια , δεν έχει παραχθεί στην πράξη - και δυνατότητες ανώτερες των Canadair στην προνομοιακή - και θεωρητική καθώς δεν έχει εξαχθεί ποτέ από την Ιαπωνία - τιμή των 100+ εκατομμυρίων τμχ

όλοι οι υπόλοιποι τύποι πτητικών μέσων που χρησιμοποιούνται στην δασοπυρόσβεση αποτελούν μετατροπές πολιτικών εκδόσεων του παρελθόντος, μη εμπορικά διαθέσιμες οι περισσότερες και φυσικά αφήνουμε εκτός τα 5-6 αεροσκάφη που δεν έχουν δυνατότητα ανεφοδιασμού στη θάλασσα παραμόνο σε αεροδρόμια (δηλαδή να δεσμεύσεις αεροδιάδρομο πολιτικού αεροδρομίου καλοκαιριάτικα με προσ/απογειώσεις στην διάρκεια της μέρας ανα 5λεπτο για να ανεφοδιαστεί ένα 737 σε έκδοση δασοπυρόσβεσης, ανέκδοτο) οπότε πρακτικά οι ρίψεις που μπορεί να κάνει σε μία μέρα θα είναι το πολύ 4 (και αν).
Δεν έχουμε ακόμα αποκλείσει τους τύπους των αεριωθούμενων που δεν μπορούν να επιχειρήσουν σε χαμηλά ύψη με χαμηλές ταχύτητες, αυτών που δεν μπορούν να επιχειρήσουν σε ορεινό έδαφος (με τις ιδιαιτερότητες που αυτό δημιουργεί στο πεδίο ροής) κλπ κλπ κλπ.

όσο για τα ελικόπτερα εκεί μιλάμε για κουκιά μετρημένα επίσης
υπάρχουν τα "ericsson" που αποτελούν μετατροπές βαριών μεταγωγικών ελικοπτέρων της εποχής του βιετνάμ , σε πολλαπλών ειδών μεταφορείς (εξού και skycranes) , οπότε θεωρητικά υπάρχει δυνατότητα παραγωγής εφόσον βρίσκονται τα ch53 του παρελθόντος σε επισκευάσιμη μορφή και οι πολιτικές εκδόσεις του s70 (τύπος γνωστός στο πολεμικό ναυτικό) , ένα πλήρως υποστηρίξιμο πτητικό μέσο με δυνατότητα βραδινής πτήσης , όχι όμως απαραίτητα ικανής πυρόσβεσης γιατί το μεγάλο contrast μεταξύ φλόγας, καπνού και σκοταδιού θέτει σοβαρούς περιορισμούς ασφαλείας στην επιχείρηση.
απο κει και πέρα υπάρχουν συλλογές αεροπυρόσβεσης που μπορούν -και πρέπει -να μπουν στα υπάρχοντα s70 και ch47 και τέλος τίποτα άλλο.
Χωρίς να γνωρίζω ο ίδιος, λαμβάνοντας υπόψιν όσα έχει κατά καιρούς γράψει η Πτήση σχετικά (είχε πληθώρα άρθρων το καλοκαίρι του 2021 με αφορμή τις πυρκαγιές στη Βαρυμπόμπη και την Εύβοια), ιδανική λύση για τις ελληνικές ανάγκες φαντάζει η προμήθεια αριθμού S70 με ειδικές συλλογές ρίψης νερού, οι οποίες έχουν τεράστιες ποσότητες νερού (μεγαλύτερες από Canadair!!!) και CH47 τα οποία είναι αντίστοιχης εποχής εισαγωγής σε υπηρεσία και δυνατοτήτων με τα Ericson. Και οι δύο τύποι ήδη υπηρετούν στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς τυχόν προμήθεια αφορά πολιτική προστασία μπορεί να γίνει με συντριπτική χρηματοδότηση από την ΕΕ (νομίζω ακόμη και 100% για την Ελλάδα, σε άλλες χώρες έως και 90%) ενώ χρηματοδότηση από την ΕΕ μπορεί να γίνεται και για τις δαπάνες χρήσης και συντήρησης, αρκεί τα μέσα να μην ανήκουν στην ΠΑ αλλά σε κάποιον φορέα Πολιτικής Προστασίας. Ενώ και οι δύο τύποι εκσυγχρονίζονται και αναβαθμίζονται διαρκώς και είναι ακόμη και σήμερα σε υπηρεσία, με αποτέλεσμα να είναι πιο άμεση τυχόν προμήθειά τους από ότι τα Canadair τα οποία ένας Θεός ξέρει πότε θα δούμε. Canadair κατά βάση θα πρέπει να πάρουμε για αντικατάσταση των αρχαίων και εμβολοφόρων CL215 και στη συνέχεια βλέπουμε για τυχόν αύξηση του αριθμού τους.
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.383
Reaction score
31.359
Κατεσταμένη κατοικία στα Καλύβια από την πρόσφατη πυρκαγιά. Η οικογένεια έχει δύο αγόρια 6 και 12 ετών. Δεν έχει μείνει τίποτα. Δεν ξέρω λεπτομέρειες. Θα πάω από εκεί να αφήσω κάποια ρούχα. Όποιος θέλει να βοηθήσει με κάποιο τρόπο τα πράγματα συγκεντρώνονται στο ζαχαροπλαστείο Poeme Patisserie στη Λ. Καλυβίων 78.

 

Μηνύματα
656
Reaction score
333
Μαύρη Τετάρτη.Τα παιδιά ,οι πιλότοι υπερέβαλαν εαυτούς όπως κάνουν πάντα ολοι τους.Δυστυχως όπως είδατε όλοι στο βίντεο το φτερό βρήκε στο δέντρο , έφυγε ο ένας πλωτήρας και τα υπόλοιπα ήταν θέμα χρόνου και βαρύτητας.Στην προκειμένη περίπτωση και καινούργιο Καντέρ να ήταν το ίδιο αποτέλεσμα θα είχαμε.Γενικα τώρα βεβαίως και πρέπει να ανανεωθεί ο στόλος των πυροσβεστικών αεροπλάνων, αλλά δυστυχώς όταν υπάρχουν πολλές μέρες φωτιές τότε η κούραση και καταπόνηση μέσων και ανθρώπων είναι μεγάλη.Και πάλι καλά που έχουμε πολύ λίγα ατυχήματα και αυτό οφείλεται στην ικανότητα και αντοχή εναέριου και επίγειου προσωπικού.
 

Μηνύματα
4.186
Reaction score
3.672
υπομονή όσο είμαστε σε πόλεμο,
υπομονή όσο υπάρχουν πλεονάσματα αλλά δεν αγοράζονται αεροπλάνα, ασθενοφόρα, λεωφορεία κοκ κοκ...
Και ποιος θα τα οδηγήσει ρε θείο. Πόσους ξέρεις να θέλουν να γίνουν τραυματιοφορεις, οδηγοί ασθενοφόρων και πιλοτοι πυροσβεστικων?
 

ika

News
Μηνύματα
16.726
Reaction score
15.374
Και ποιος θα τα οδηγήσει ρε θείο. Πόσους ξέρεις να θέλουν να γίνουν τραυματιοφορεις, οδηγοί ασθενοφόρων και πιλοτοι πυροσβεστικων?
Τώρα το καταλαβα γιατί δεν αγοράζουμε.
Για να μην σαπίζουν στις αποθήκες, αρχίσει το πλιάτσικο και πάνε χαμένα τα λεφτά των φορολογούμενων.
 


billpeppas

A/V Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.189
Reaction score
7.360
Και ποιος θα τα οδηγήσει ρε θείο. Πόσους ξέρεις να θέλουν να γίνουν τραυματιοφορεις, οδηγοί ασθενοφόρων και πιλοτοι πυροσβεστικων?
Λίγοι (?( και αρχιδάτοι σαν τους 2 που χαθήκανε άδικα σήμερα στην προσπάθεια να σώσουν περιουσίες του απλού κοσμάκη και τον φυσικό πλούτο της πατρίδας τους.

Σε αντίθεση με τους πολλούς και ανάξιους που κάθονται στην βουλή και τα ξύνουν (βασικά, και σήμερα σε στιγμιότυπο που είδα, ήταν λίγοι μέσα, έχουν άλλες καλύτερες δουλειές να κάνουν οι κατάκοποι!).

Για το τομάρι τον αναπληρωτή δεν ξέρω και γω τι υπουργείου που βγήκε και είπε ευθαρσώς "δυστυχώς ή ευτυχώς η ζωή συνεχίζεται" για το θέμα του θανάτου των 2 πιλότων του Canadair... ντρέπεται η ντροπή για πάρτη σου ρε πίθηκε.
 


bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
16.516
Reaction score
50.312
Τα σκουλίκια έχουν γεμίσει το δίκτυο με τέτοια posts.

View attachment 300161
Είναι αυτό που έχω γράψει αρκετές φορές εδώ μέσα, οι άνθρωποι έχουμε πολύ κακία, όλοι προς όλους, χωρίς περιορισμούς...
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.343
Μηνύματα
2.972.113
Members
38.301
Νεότερο μέλος
antavent
Top