Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...


Μηνύματα
16.773
Reaction score
19.763
γιατι δε γράφεσαι σε κανένα φιλοσοφικό φόρουμ , να ξεκουραστείς λίγο?🙃
Γιατί αυτοί ξέρουν απείρως περισσότερα και αυτά που λέω εξάλλου δεν είναι φιλοσοφία. Εσείς νομίζετε ότι είναι. :D
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.771
Reaction score
58.715
ελα ρε μπουτια...παιζ και χωρις sub....μην τρελαθουμε

μια χαρα τα λεει ο ανθρωπος....
Πολλά μοντέλα main ηχείων μπορεί ν'ακούγονται μια χαρά απουσία sub... Το έχω δοκιμάσει με δικά μου , ειδικά με τα Ta'us που είναι εγκατεστημένα σα να ήταν τα ίδια sub.... Tουλάχιστον μέχρις ότου να βάλεις απαιτητικό πρόγραμμα ανεβάζοντας τη στάθμη ακρόασης στην τυπική αναφοράς...

Έτερο παράδειγμα τα Grimm που είχαμε κάποτε ακούσει σκέτα κατά την πρεμιέρα τους στην Ελλάδα. Όταν όμως στην έκθεση τον επόμενο χρόνο ο ChrisHat τα εγκατέστησε με τα δικά τους ενσωματωμένα sub και μάλιστα σε μικρό δωμάτιο έκανε επίδειξη εντυπωσιακού και συνάμα πειστικού ακροάματος.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.773
Reaction score
19.763
Πολλά μοντέλα main ηχείων μπορεί ν'ακούγονται μια χαρά απουσία sub... Το έχω δοκιμάσει με δικά μου , ειδικά με τα Ta'us που είναι εγκατεστημένα σα να ήταν τα ίδια sub.... Tουλάχιστον μέχρις ότου να βάλεις απαιτητικό πρόγραμμα ανεβάζοντας τη στάθμη ακρόασης στην τυπική αναφοράς...
Αρχίζω να πιστεύω ότι δεν είναι τόσο το απαιτητικό πρόγραμμα .... αλλά το απαιτητκό του ιδιοκτήτη τους. :D Λιτός only in name μου φαίνεται είσαι. :D

Υ.Γ. : Τελικά νίτσε το λέγαμε (λέγεται) ή νίτζςςς ή νιτσσς ; :D
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.176
Reaction score
21.825
Το μόνο ''αρνητικό'' που βρίσκω στη χρήση sub είναι οι μετρήσεις- ρυθμίσεις (βάσανα) που θεωρούνται αναγκαίες καθώς είμαι άστατος (παλιο)χαρακτήρας και μετακινώ πράγματα συχνά.. :biggrin:
Στην αρχή πραπάτ'σα αλλά τώρα ''ακούγεται'' το μασίνι (στο γραφείο, τα καθιστικά είναι ζόρικα) χωρίς πολλά βάσανα..
Όχι σωστά, απλά οκ για τις απαιτήσεις μου (καλύτερα από πριν χωρίς τη χρήση sub πάντως καθώς έχω μικρά ηχεία).
Αλλά το ίδιο πρόβλημα (με τις αναγκαιότητες) αντιμετωπίζω και σε άλλα, όπως π.χ. που πρέπει συνέχειια να τρώω για να μένω όρθιος.. :tongue:

Το πρώτο το προσπερνάμε πάντως αν θέλουμε χωρίς να απασχολεί ιδιαίτερα.. ;)


Το άλλο.. :whistling:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.771
Reaction score
58.715
Αρχίζω να πιστεύω ότι δεν είναι τόσο το απαιτητικό πρόγραμμα .... αλλά το απαιτητκό του ιδιοκτήτη τους. :D Λιτός only in name μου φαίνεται είσαι. :D

Υ.Γ. : Τελικά νίτσε το λέγαμε (λέγεται) ή νίτζςςς ή νιτσσς ; :D
Τότε το παρόν forum βρίθει από μέλη ακόμα πιο απαιτητικά από τον υποφαινόμενο... Ο ίδιος υποκαθιστώ την έλλειψη σε διάφορα μέσα με εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης...Εκτός όσων απολαμβάνουν περισσότερα έχουμε και πολλούς που αναρωτώνται σοβαρά πάνω στην ενσωμάτωση sub και για το δικό τους setup. Οι περισσότεροι θέλουν να έχουν setup πλούσιο και με υγιή απόκριση στο κάτω άκρο του φάσματος... Έχεις προφανώς πέσει σε... subοφωλιά. :roflmao:
 

Μηνύματα
5.085
Reaction score
9.042
Ότι έγραψα ισχύει αγαπητέ ΝΚ. Σε προκαλώ να μου ξαναβάλεις ότι θες για να συγκρίνω. Δεν κάνω πλάκα με αυτά..
Τα σέβη μου :hi:
πως το λενε εκεινο με τον τσοπανη και την γκλιτσα? :D

Ε ναι λοιπον ηρθε η στιγμη που ολοι περιμενατε. Καλη η θεωρια αλλα πρεπει να επαληθευεται στην πραξη κατα την ακροαση μουσικης. Οριστε λοιπον , σας εχω το απολυτο τεστ, ηχεια δαπεδου χωρις την προσθηκη και με την προσθηκη σαμπ:D
2 τραγουδια οπου σε καθε ενα απ αυτα παιζουν τα ιδια ηχεια πρωτα χωρις και μετα με σαμπ
08:00 - 11:05 & 13:52 - 16:58
 

Μηνύματα
16.773
Reaction score
19.763
Τότε το παρόν forum βρίθει από μέλη ακόμα πιο απαιτητικά από τον υποφαινόμενο... Ο ίδιος υποκαθιστώ την έλλειψη σε διάφορα μέσα με εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης...Εκτός όσων απολαμβάνουν περισσότερα έχουμε και πολλούς που αναρωτώνται σοβαρά πάνω στην ενσωμάτωση sub και για το δικό τους setup. Οι περισσότεροι θέλουν να έχουν setup πλούσιο και με υγιή απόκριση στο κάτω άκρο του φάσματος... Έχεις προφανώς πέσει σε... subοφωλιά. :roflmao:
Σωστά, οι άλλοι είναι όλοι τρελοί για δέσιμο. Εσύ μιλιέσαι και λίγο βρε παιδάκι μου. :D :D
πως το λενε εκεινο με τον τσοπανη και την γκλιτσα? :D

Ε ναι λοιπον ηρθε η στιγμη που ολοι περιμενατε. Καλη η θεωρια αλλα πρεπει να επαληθευεται στην πραξη κατα την ακροαση μουσικης. Οριστε λοιπον , σας εχω το απολυτο τεστ, ηχεια δαπεδου χωρις την προσθηκη και με την προσθηκη σαμπ:D
2 τραγουδια οπου σε καθε ενα απ αυτα παιζουν τα ιδια ηχεια πρωτα χωρις και μετα με σαμπ
08:00 - 11:05 & 13:52 - 16:58
Ααααα, δεν ξέρουμε τι ρυθμίσεις έχουν γίνει. :D:D:D
Το μόνο ''αρνητικό'' που βρίσκω στη χρήση sub είναι οι μετρήσεις- ρυθμίσεις (βάσανα) που θεωρούνται αναγκαίες καθώς είμαι άστατος (παλιο)χαρακτήρας και μετακινώ πράγματα συχνά.. :biggrin:
Στην αρχή πραπάτ'σα αλλά τώρα ''ακούγεται'' το μασίνι (στο γραφείο, τα καθιστικά είναι ζόρικα) χωρίς πολλά βάσανα..
Όχι σωστά, απλά οκ για τις απαιτήσεις μου (καλύτερα από πριν χωρίς τη χρήση sub πάντως καθώς έχω μικρά ηχεία).
Αλλά το ίδιο πρόβλημα (με τις αναγκαιότητες) αντιμετωπίζω και σε άλλα, όπως π.χ. που πρέπει συνέχειια να τρώω για να μένω όρθιος.. :tongue:

Το πρώτο το προσπερνάμε πάντως αν θέλουμε χωρίς να απασχολεί ιδιαίτερα.. ;)


Το άλλο.. :whistling:
Με κουράσανε Δημήτρη μου, με τις φιλοσοφικές τους αηδίες. Πρέπει να κάνω 20 αστεία για να συνέλθω. Πάω για καφέ. Α, ξέχασα τον έκοψα και αυτόν. Παω να κάνω σοκολάτα κρύα , με παγάκια στο μίξερ με γάλα και σαντιγύ. Καλαμάκια πλαστικά φυσικά. :D :D
 
Last edited:

Μηνύματα
2.756
Reaction score
4.166
πως το λενε εκεινο με τον τσοπανη και την γκλιτσα? :D

Ε ναι λοιπον ηρθε η στιγμη που ολοι περιμενατε. Καλη η θεωρια αλλα πρεπει να επαληθευεται στην πραξη κατα την ακροαση μουσικης. Οριστε λοιπον , σας εχω το απολυτο τεστ, ηχεια δαπεδου χωρις την προσθηκη και με την προσθηκη σαμπ:D
2 τραγουδια οπου σε καθε ενα απ αυτα παιζουν τα ιδια ηχεια πρωτα χωρις και μετα με σαμπ
08:00 - 11:05 & 13:52 - 16:58
Όχι άλλο κάρβουνο (Γερμανούς).
Νομίζω ότι μας βριζουν. :D

Δεν μπήκα στον κόπο να το δω όλο. Θεωρώ ότι θα παιζουν καλύτερα με sub.

Next please
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.176
Reaction score
21.825
Όχι άλλο κάρβουνο (Γερμανούς).
Νομίζω ότι μας βριζουν. :D

Δεν μπήκα στον κόπο να το δω όλο. Θεωρώ ότι θα παιζουν καλύτερα με sub.

Next please
hqdefault-1-e1592016311304.jpg


'ντωμεταξύ δεν αντέχω καθόλου αυτό το 3-5% head bob των audiophile..
Ή δώσε πόνο ή μην κουνιέσαι καθόλου βρε κρύε.. :biggrin:
 
Last edited:


Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.176
Reaction score
21.825
Όχι 'νταξ δεν έχω θέμα αν το ''κοινό'' είναι cool ή κάποιος τύπος σε μπαράκι το κάνει έτσι.. :idk:
Αλλά ανεβάζεις μεγάλης διάρκειας βίντεο με τη μουτσούνα σου live feed συνέχεια βρε κρύε και είσαι έτσι..?
Μην μας την δείχνεις καθόλου βρε παιδίμ' :rolleyes: ή κάνε πως μιλάς με τον δίπλα, παίξε λίγο γκολφ ώσπου να τελειώσει το κομμάτ' something..
 

Μηνύματα
13.805
Reaction score
11.436
πως το λενε εκεινο με τον τσοπανη και την γκλιτσα? :D

Ε ναι λοιπον ηρθε η στιγμη που ολοι περιμενατε. Καλη η θεωρια αλλα πρεπει να επαληθευεται στην πραξη κατα την ακροαση μουσικης. Οριστε λοιπον , σας εχω το απολυτο τεστ, ηχεια δαπεδου χωρις την προσθηκη και με την προσθηκη σαμπ:D
2 τραγουδια οπου σε καθε ενα απ αυτα παιζουν τα ιδια ηχεια πρωτα χωρις και μετα με σαμπ
08:00 - 11:05 & 13:52 - 16:58
Το ίδιο τραγούδι έχω ακούσει απο cd και από youtube. Στο youtube τα μπάσα ήταν απαλά και αναιμικά. Πώς μπορείτε να κρίνετε setup από το youtube; Εγω δεν το εμπιστεύομαι.
 


Faidros Barlas

Φρομ δε ρίβερ του δε ση
Μηνύματα
916
Reaction score
1.759
Σχέση με τον Νίτσε δεν μου πήγε στο μυαλό κάν ότι μπορεί κάποιος να κάνει τέτοιο συχετισμό.

Την λέξη neesh (νις) δεν την γνωρίζω.

Η λέξη είναι (και την ξέρω ) niche και την χρησιμοποιώ με την έννοια της εξειδίκευσης. Η προφορά του είναι όπως μπορείς και να δεις στο λίνκ μου λίγο περίεργη να αποδοθέι κάτι μεταξύ νιτς και βαριού νιζζ. Οι ¨Αγγλοι δεν θυμάμαι (ξέρω) πως το προφέρουν. Πάντως όχι νις ... δεν είναι ακριβώς νις.

Το Ελληνιικό νίτσε που αποφάσισα για πιο μεγάλη κατανόηση να γράψω αλλά προοφάνως σου δημιούργησε κάποιο πρόβλημα, το έγραψα γιατί η γενιά μου τουλάχιστον έτσι το χρησιμοποιούσε και το πρόφερε και ήταν έτσι γνωστό και κατανοητό στην κοινωνία. Δεν ξέρω εάν η προφορά αυτή βγαινει απο την Αγγλική. Μπορεί να είναι απο γερμανικά , γαλλικά ή άλλη γλώσσα μέσα απο την οποία πέρασε η προφορά της έτσι στην Ελληνική. Συμβαίνει συχνά με πολλές λέξεις καθώς πολλοί στην Ελληνική κοινωνία είναι σπουδαγμένα εκεί, ιδίως σε αυτους τους κλάδους. Μπορεί να ήταν και νιτς βέβαια, δεν θυμάμαι πάνε πολλά χρόνια που έχω ακούσει κάποιον να την προφέρει ελληνιστί αλλά και εγώ να την προφέρω σε κάποια συζήτηση ώστε να με διορθώσουν ή να μου υπενθυμίσουν πως καθιιερώθηκε να προφέρεται στα Ελληνικά έτσι.
Ναι βρε, niche γράφεται η λέξη αλλά προφέρεται ως "neesh" - αυτό τουλάχιστον μου έβγαλε το google, δες εδώ:


Δεν υπάρχει λέξη neesh στα αγγλικά, και το "νις" το έγραψα εγώ πρόχειρα ως παράδειγμα του πως θα το πρόφερε κανείς, βέβαια τραβιέται πολύ το "ι" και το "ς" είναι πιο παχύ. Δεν γνωρίζω φυσικά την ετυμολογία της λέξης ούτε αν είναι γαλλικής, γερμανικής ή κινεζικής προέλευσης, φιλόλογος δεν είμαι ούτε ήθελα να σου κάνω τον έξυπνο, απλώς μου φάνηκε αστεία και ενδιαφέρουσα συνάμα η αθέλητη εμφάνιση του ονόματος του Νίτσε (από σπόντα μέσω λανθασμένης προφοράς μίας λέξης) σε μία συζήτηση που έξαφνα πήρε τροπή γύρω από την αλήθεια και τη γνώση κ.λπ.!

Αν ήθελα να γίνω αγοραίος θα μπορούσα να βάλω ένα ποιητικό σχόλιο του στυλ ΄΄ Νίτσε μου Νίτσε με τις μπλε τις πίτσαι΄΄ , αλλά δεν διαφωνώ στη βάση των επιχειρημάτων. Δεν αμφιβάλλω ότι οποιαδήποτε πτυχή στην καθημερινή μας δραστηριότητα μπορεί ν'αναχθεί σε φιλοσοφικές έννοιες. Η εξερεύνηση βεβαίως ανάλογων εννοιών ακόμα και σε τεχνικά ζητήματα audio προϋποθέτει να έχουμε πρώτα ικανοποιήσει κάποιες ανάγκες απαραίτητες . Οι αρχαίοι μας πρόγονοι που θεμελίωσαν τη Φιλοσοφία κατανοούσαν επίσης ότι δεν γίνεται οι πεινασμένοι να φιλοσοφούν.

Αυτό το νήμα έχει πρακτική αξία, δεν πάει να διδάξει πώς να συλλαμβάνει καθένας μας το μεγαλείο της Μουσικής που εδρεύει στις μεσαίες οκτάβες. Δείχνει την ανάγκη να είμαστε ΄΄χορτάτοι΄΄ ως προς τη βάση του ακουστού φάσματος ώστε να βρισκόμαστε κατόπιν υπό ευνοϊκή συνθήκη για να εντρυφήσει καθένας μας απρόσκοπτα και όπως θα επιθυμούσε με την ιδιοσυγκρασία τη δική του και του setup στις ανώτερες οκτάβες.
Φαντάσου δηλαδή να ήθελες να γίνεις και αγοραίος!

Δεν ισχυρίζομαι ότι "οποιαδήποτε πτυχή της καθημερινής μας ζωής μπορεί να αναχθεί σε φιλοσοφικές έννοιες" (ούτε μου περνάει από το μυαλό τι θα μπορούσε να σημαίνει κάτι τέτοιο, έτσι διατυπωμένο) παρά ότι η "επιστήμη", τουλάχιστον στην στερεοτυπική και αφυδατωμένη παράσταση της που έχει ο μέσος φιλοσοφικά απαίδευτος άνθρωπος, δεν μπορεί να αποτελεί τη μόνη πηγή πρόσκτησης γνώσης, ούτε καν για τα ζητήματα του audio - και εντέλει δεν έχουν βρεθεί ακόμα επιστημονικά σχήματα που να είναι αρκετά robust ώστε να εμπνέουν τέτοιο ζήλο και ενθουσιασμό όπως αυτόν που βλέπουμε εδώ.

Διότι θα πρέπει να έχεις μία ολική θεωρία μετάβασης από το αντικειμενικό, aka "μετρήσεις" (απόκριση συχνοτήτων, παραμορφώσεις, οφ άξις συμπεριφορά μπλα μπλα) στο υποκειμενικό (προτιμήσεις προς τη μία ή την άλλη πλευρά εξαρτώμενες από τις ιδιαιτερότητες της ανθρώπινης ακοής, που όμως είναι σε μεγάλο βαθμό κοινωνικά και ιστορικά καθορισμένες και όχι άχρονα, υπεριστορικά, a priori δεδομένα όπως φαντάζεται ή θα ήθελε ένας ορισμένος επιστημονικός/τεχνοκρατικός θετικισμός). Εδώ έγκειται όλη η δυσκολία, και εδώ θα χρειαζόταν τα επιστημονικά ευρήματα να συμπληρωθούν με έναν υποκειμενισμό που όμως δεν πρέπει να συγχέεται μονίμως με τον μπαμπούλα του "χαβά της πσωλής του καθενός" (για να χρησιμοποιήσω και εγώ μία δημοφιλή στο φόρουμ αγοραία έκφραση) και που εντέλει θα πρέπει να του αναγνωριστούν ορισμένα όρια και ιστορικά πλαίσια και όχι να αντιμετωπίζεται ως μία πανανθρωπίνη διαχρονική σταθερά.

Φυσικά δεν αναφέρομαι στις ευαισθησίες και τις...αναισθησίες του ανθρώπινου αυτιού σε ορισμένες συχνότητες (με τα γνωστά πινακάκια με τα φον που ο αγαπητός costas ear ποστάρει σε κάθε ευκαιρία), που και αυτές άλλωστε δεν δόθηκαν άπαξ στο είδος μας αλλά αποτελούν προϊόν μίας μακράς εξελικτικής διαδικασίας που ήταν εν πολλοίς τυχαία και προέκυψε κατά συμβεβηκός και όχι κατά αναγκαιότητα - αλλά αναφέρομαι στις προτιμήσεις γύρω από τη μουσική, στο γούστο που καλλιεργείται μέσα σε μία συγκεκριμένη κοινωνία, στην προτίμηση για "χορταστικό χαμηλό" που διαφέρει όχι μόνο από άνθρωπο σε άνθρωπο σε μία δοσμένη κοινωνία αλλά και στη διαχρονία της ιστορίας, διαφορετικά οφείλουμε να παραδεχθούμε το παράλογο ο άνθρωπος των σπηλαίων και ο σύγχρονος γκατζετάκιας οντιοφίλ να έχουν το ίδιο ακριβώς γούστο, τόσο βάρβαρο όσο τα ήθη του πρώτου, τόσο εκλεπτυσμένο όσο επιτρέπει η τρυφηλότητα της ζωής του δεύτερου!

Έτσι, το περίφημο paper του Sean Olive από το μακρινό 2004 και το τότε συνέδριο της AES [A Multiple Regression Model for Predicting Loudspeaker Preference Using Objective Measurements] έχει γίνει το νέο ευαγγέλιο ορισμένων και ανατρέχουν σε αυτό ακόμα και όταν παραδέχονται τους περιορισμούς του, τους οποίους προς τιμήν του αναγνωρίζει και ο ίδιος ο Olive στην εργασία του. Αυτό που ήταν λοιπόν μόνο η αρχή (και θα έπρεπε να ακολουθήσουν και άλλοι, να γίνει peer review, να επαναληφθεί δεκάδες και εκατοντάδες φορές το ίδιο πράγμα με άλλους συμμετέχοντες, σε άλλες χώρες, με άλλα test tracks κ.λπ. ώστε να φανεί μήπως απεικονίζει περισσότερο η εργασία τα συγκεκριμένα γούστα μερίδας ακροατών στις ΗΠΑ σε μια ορισμένη περίοδο και δεν είναι καμία συμπαντική σταθερά όπως λανθασμένα κατάλαβαν κάποιοι), εδώ πέρα παρουσιάζεται σαν να είναι η τελευταία λέξη της επιστήμης, "τα λέει ο μπαρμπά Τουλ στο βιβλίο του, πάρτο και θα σου λυθούν όλες σου οι απορίες"! Και αν τολμήσεις να ψελλίσεις και κάτι αρχίζει το κάζο με τις λάμπες, τις λόλες και τα καβλώδια που τα έχουν κατουρήσει παρθένες εσκιμώες από τη γη του πυρός!

Και αυτά τα λένε γιατροί άνθρωποι που καήκαν δεκαετίες πριν, βάφοντας κατά δήλωση τους τα cd με πράσινο μαρκαδόρο μπας και καθαρίσει η μεσαία περιοχή! Έτσι τους καταλαβαίνω, όταν έχεις καεί στο παρελθόν, λογικό να επιδεικνύεις ύστερα υπέρμετρο ζήλο προς την αντίθετη κατεύθυνση, να όμως που μία τέτοια στάση τελικά καταλήγει να "καίει" νεοεισερχόμενους στο σήμερα αφού δημιουργεί unreasonable expectations (τα ψιλά γράμματα περί ορθής ενσωμάτωσης των σαμπ και δυσκολίας που αυτή εμπεριέχει δεν τα διαβάζει κανείς, τουλάχιστο όχι έγκαιρα αλλά κατόπιν εορτής και αφού έχει ξοδέψει 3 μηνιάτικα).

Πάντως, αν οι πεινασμένοι δεν αναμενόταν να φιλοσοφούν, ούτε να εντρυφήσουν στις αρετές του immersive audio θα περίμενε κανείς. ;)
 


Μηνύματα
16.773
Reaction score
19.763
Ναι βρε, niche γράφεται η λέξη αλλά προφέρεται ως "neesh" - αυτό τουλάχιστον μου έβγαλε το google, δες εδώ:


Δεν υπάρχει λέξη neesh στα αγγλικά, και το "νις" το έγραψα εγώ πρόχειρα ως παράδειγμα του πως θα το πρόφερε κανείς, βέβαια τραβιέται πολύ το "ι" και το "ς" είναι πιο παχύ. Δεν γνωρίζω φυσικά την ετυμολογία της λέξης ούτε αν είναι γαλλικής, γερμανικής ή κινεζικής προέλευσης, φιλόλογος δεν είμαι ούτε ήθελα να σου κάνω τον έξυπνο, απλώς μου φάνηκε αστεία και ενδιαφέρουσα συνάμα η αθέλητη εμφάνιση του ονόματος του Νίτσε (από σπόντα μέσω λανθασμένης προφοράς μίας λέξης) σε μία συζήτηση που έξαφνα πήρε τροπή γύρω από την αλήθεια και τη γνώση κ.λπ.!



Φαντάσου δηλαδή να ήθελες να γίνεις και αγοραίος!

Δεν ισχυρίζομαι ότι "οποιαδήποτε πτυχή της καθημερινής μας ζωής μπορεί να αναχθεί σε φιλοσοφικές έννοιες" (ούτε μου περνάει από το μυαλό τι θα μπορούσε να σημαίνει κάτι τέτοιο, έτσι διατυπωμένο) παρά ότι η "επιστήμη", τουλάχιστον στην στερεοτυπική και αφυδατωμένη παράσταση της που έχει ο μέσος φιλοσοφικά απαίδευτος άνθρωπος, δεν μπορεί να αποτελεί τη μόνη πηγή πρόσκτησης γνώσης, ούτε καν για τα ζητήματα του audio - και εντέλει δεν έχουν βρεθεί ακόμα επιστημονικά σχήματα που να είναι αρκετά robust ώστε να εμπνέουν τέτοιο ζήλο και ενθουσιασμό όπως αυτόν που βλέπουμε εδώ.

Διότι θα πρέπει να έχεις μία ολική θεωρία μετάβασης από το αντικειμενικό, aka "μετρήσεις" (απόκριση συχνοτήτων, παραμορφώσεις, οφ άξις συμπεριφορά μπλα μπλα) στο υποκειμενικό (προτιμήσεις προς τη μία ή την άλλη πλευρά εξαρτώμενες από τις ιδιαιτερότητες της ανθρώπινης ακοής, που όμως είναι σε μεγάλο βαθμό κοινωνικά και ιστορικά καθορισμένες και όχι άχρονα, υπεριστορικά, a priori δεδομένα όπως φαντάζεται ή θα ήθελε ένας ορισμένος επιστημονικός/τεχνοκρατικός θετικισμός). Εδώ έγκειται όλη η δυσκολία, και εδώ θα χρειαζόταν τα επιστημονικά ευρήματα να συμπληρωθούν με έναν υποκειμενισμό που όμως δεν πρέπει να συγχέεται μονίμως με τον μπαμπούλα του "χαβά της πσωλής του καθενός" (για να χρησιμοποιήσω και εγώ μία δημοφιλή στο φόρουμ αγοραία έκφραση) και που εντέλει θα πρέπει να του αναγνωριστούν ορισμένα όρια και ιστορικά πλαίσια και όχι να αντιμετωπίζεται ως μία πανανθρωπίνη διαχρονική σταθερά.

Φυσικά δεν αναφέρομαι στις ευαισθησίες και τις...αναισθησίες του ανθρώπινου αυτιού σε ορισμένες συχνότητες (με τα γνωστά πινακάκια με τα φον που ο αγαπητός costas ear ποστάρει σε κάθε ευκαιρία), που και αυτές άλλωστε δεν δόθηκαν άπαξ στο είδος μας αλλά αποτελούν προϊόν μίας μακράς εξελικτικής διαδικασίας που ήταν εν πολλοίς τυχαία και προέκυψε κατά συμβεβηκός και όχι κατά αναγκαιότητα - αλλά αναφέρομαι στις προτιμήσεις γύρω από τη μουσική, στο γούστο που καλλιεργείται μέσα σε μία συγκεκριμένη κοινωνία, στην προτίμηση για "χορταστικό χαμηλό" που διαφέρει όχι μόνο από άνθρωπο σε άνθρωπο σε μία δοσμένη κοινωνία αλλά και στη διαχρονία της ιστορίας, διαφορετικά οφείλουμε να παραδεχθούμε το παράλογο ο άνθρωπος των σπηλαίων και ο σύγχρονος γκατζετάκιας οντιοφίλ να έχουν το ίδιο ακριβώς γούστο, τόσο βάρβαρο όσο τα ήθη του πρώτου, τόσο εκλεπτυσμένο όσο επιτρέπει η τρυφηλότητα της ζωής του δεύτερου!

Έτσι, το περίφημο paper του Sean Olive από το μακρινό 2004 και το τότε συνέδριο της AES [A Multiple Regression Model for Predicting Loudspeaker Preference Using Objective Measurements] έχει γίνει το νέο ευαγγέλιο ορισμένων και ανατρέχουν σε αυτό ακόμα και όταν παραδέχονται τους περιορισμούς του, τους οποίους προς τιμήν του αναγνωρίζει και ο ίδιος ο Olive στην εργασία του. Αυτό που ήταν λοιπόν μόνο η αρχή (και θα έπρεπε να ακολουθήσουν και άλλοι, να γίνει peer review, να επαναληφθεί δεκάδες και εκατοντάδες φορές το ίδιο πράγμα με άλλους συμμετέχοντες, σε άλλες χώρες, με άλλα test tracks κ.λπ. ώστε να φανεί μήπως απεικονίζει περισσότερο η εργασία τα συγκεκριμένα γούστα μερίδας ακροατών στις ΗΠΑ σε μια ορισμένη περίοδο και δεν είναι καμία συμπαντική σταθερά όπως λανθασμένα κατάλαβαν κάποιοι), εδώ πέρα παρουσιάζεται σαν να είναι η τελευταία λέξη της επιστήμης, "τα λέει ο μπαρμπά Τουλ στο βιβλίο του, πάρτο και θα σου λυθούν όλες σου οι απορίες"! Και αν τολμήσεις να ψελλίσεις και κάτι αρχίζει το κάζο με τις λάμπες, τις λόλες και τα καβλώδια που τα έχουν κατουρήσει παρθένες εσκιμώες από τη γη του πυρός!

Και αυτά τα λένε γιατροί άνθρωποι που καήκαν δεκαετίες πριν, βάφοντας κατά δήλωση τους τα cd με πράσινο μαρκαδόρο μπας και καθαρίσει η μεσαία περιοχή! Έτσι τους καταλαβαίνω, όταν έχεις καεί στο παρελθόν, λογικό να επιδεικνύεις ύστερα υπέρμετρο ζήλο προς την αντίθετη κατεύθυνση, να όμως που μία τέτοια στάση τελικά καταλήγει να "καίει" νεοεισερχόμενους στο σήμερα αφού δημιουργεί unreasonable expectations (τα ψιλά γράμματα περί ορθής ενσωμάτωσης των σαμπ και δυσκολίας που αυτή εμπεριέχει δεν τα διαβάζει κανείς, τουλάχιστο όχι έγκαιρα αλλά κατόπιν εορτής και αφού έχει ξοδέψει 3 μηνιάτικα).

Πάντως, αν οι πεινασμένοι δεν αναμενόταν να φιλοσοφούν, ούτε να εντρυφήσουν στις αρετές του immersive audio θα περίμενε κανείς. ;)
Ναι μπορεί σου λέω και να το λέγαμε και λάθος εμείς παλιά στην εποχή μου. Δεν έχουμε και την ίδια μόρφωση με τους νέους. Οι νέοι είναι πιο έξυπνοι. Εγώ έχω κάψει και τα μισά εγκεφαλικά μου κύτταρα, μην περιμένεις και πολλά.

Ξέρεις κυκλοφορούσαν πολλές εκφράσεις στα Ελληνικά έτσι λάθος απο αυτί σε αυτί, σπασμένο τηλέφωνο. Αλλά ξέρεις τι σημαίνει στην γλωσσολογία αυτό. Καθιερώνεται το λάθος στην κοινωνία και άρα αυτό γίνεται σωστό και αποδεκτό.

:D :D
 





Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.291
Μηνύματα
2.970.682
Members
38.293
Νεότερο μέλος
Μάρη Τ.
Top