Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.173
Reaction score
139.675
Δεν θα αγοράσουν ποτέ κάποιο φυσικό μέσο.
Δεν παίζει αυτό.

Έχω ήδη μπόλικα αγορασμενα, ενώ ο ντιμιφουτ πάνω από 200, τα περισσότερα εκ των οποίων βρίσκονται σε σκληρό στο σέρβερ μου..

Και με download βρίσκεις πάρα πολλά, τι λέμε τώρα, έχει υλικό και στα άλλα 2 ιμερσιβ φορμάτ πλην του Dolby Atmos.

Τα ιμερσιβ φορμάτ είναι τα εξής 4:

1. Dolby Atmos,
2. Auro-3D,
3. DTS:X (+ IMAX Enhanced),
4. MPEG-H 3D Audio.

Ένα σωστά στημένο σεταπ, θα πρέπει να τα παίζει όλα.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.342
Reaction score
31.316
Έγραψα..
Αν το ψάχνει κάποιος θα στήσει κάτι που να τον καλύπτει. Οι υπόλοιποι είναι καλυμμένοι με το Αtmos κατά την άποψη μου. Δεν θα αγοράσουν ποτέ κάποιο φυσικό μέσο. Τους καλύπτει το Αpple Music που έχει Atmos, και οι Streaming υπηρεσίες ταινιών.
Εσύ δεν είσαι "οι υπόλοιποι". Ούτε ο Dimi, ούτε εγώ και πάρα πολλοί εδώ.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.173
Reaction score
139.675
Εντάξει, αυτά που συζητάμε εδώ, δεν αφορούν την συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου, που θα βολευτεί με μια ιμερσιβ ηχόμπαρα έως σόνος.

Άλλωστε το λεβελ 1 αφορά το βασικό 3.1.2 σεταπ, και αυτό θα είναι το σεταπ της συντριπτικής πλειοψηφίας (ή/και με μικράκια λιλιπούτεια δορυφορίδια πίσω):

1000008655.png


Εδώ συζητάμε "σοβαρά" πράγματα, για "σοβαρά" σεταπ, που δεν θα απασχολήσουν την εν λόγω συντριπτική πλειοψηφία ποτέ των ποτών.

Εδώ παίζουμε μπάλα σε λεβελ 3, προσπαθώντας για λεβελ 4 όπου μας "παίρνει":

1000008656.png


Εδώ συζητάμε για waveforming στο μπάσο, για την αιχμή του δόρατος..

Πουθενά και κανένας δεν άνοιξε θρεντ για ηχομπαρες.
Κι όμως, αυτό θα απασχολήσει την συντριπτική πλειοψηφία.

Ιδού η Ρόδος, ασχοληθείτε, ανοίξτε θρεντς.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.342
Reaction score
31.316
Αμ δε. Το σύστημα μου κόστισε πενταψήφιο νούμερο και δισκάκι αγόρασα πριν δύο μήνες μετά από μια δεκαετία και βάλε. Και αυτό επειδή κάποιες σειρές τις πέταξαν από τις πλατφόρμες. Άλλοι που ξέρω με ακριβότερα συστήματα δεν έχουν καν player. Streaming και άγιος ο θεός. Οι κατηγορίες πελατών είναι πολλές. Άλλος αγοράζει 85άρα 8Κ για να βλέπει τηλεόραση, και άλλος 50άρα 4Κ για τα 4 μέτρα απόσταση.
Στο επόμενο σύστημα μου που θα είναι immersive 4K, άσχετα του πόσο θα κοστίσει, θα έχω Apple Music και τα άλλα για ταινίες. Αγορά μόνο αν μας αρέσει κάτι πάρα πολύ. Δηλαδή να είναι καλή ταινία και μόνο. Δεν αγόρασα και ούτε πρόκειται ποτέ να αγοράσω ταινία ή μουσική επειδή είχε καλό ήχο.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.173
Reaction score
139.675
Τέλος πάντων, η κουβέντα πάλι ξεφεύγει πολύ του τίτλου του θρεντ.

Πως το γυρνάς από δω από κει, εκεί που λέμε για πολλαπλά σαμπ (λεβελ 3/4) το γυρνάς στο τι δισκάκια και πόσα θα πάρεις.😁🤣

Μα ήδη ο τίτλος του θρεντ και η πορεία της συζήτησης ακόμα και προ λίγου, θα έπρεπε να σε βγάλει εκτός των ενδιαφερόντων σου, σιγά μη στήσεις 4-αδα σαμπ. 😎🤪😁🤣

Το θέμα της απόκρισης εκεί κάτω, είναι θέμα σοβαρών σεταπ, των λίγων, όχι της πλειοψηφίας, ούτε των τυπικών χαϊεντάδων.

Όπως και ο χώρος.

Πάμε άλλη μια, διάβασε (εάν μπορείς) και τέρμα κάτω τι λέει:

1000008656.png
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.342
Reaction score
31.316
Διάβασε πως ξεκίνησε για να καταλάβεις πως κατέληξε.
σιγά μη στήσεις 4-αδα σαμπ. 😎🤪😁🤣
Επειδή έτσι και αλλιώς τα Subs θα είναι το πολύ 10" (ο χώρος δεν χρειάζεται μεγαλύτερο), ποτέ μη λες ποτέ. 8-)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.173
Reaction score
139.675
Οκ, λεβελ 3 και 4 κοιτάμε, το recommended:

1000008658.png


Με προσοχή διαβάζουμε το κίτρινο πλαίσιο στην αρχή. 😎

Και επιστροφή στα σαμπ, όπου οι απαιτήσεις είναι σαφείς όσον αφορά το max SPL στη θέση ακρόασης, μετά το calibration πάντα.

Οι δε υποσημειώσεις, είναι κανόνες.
Πχ
Additional SPL capability to allow for EQ..


ΥΓ. Πολύ καλό διάβασμα θέλει το εν λόγω pdf, τα λέει όλα. Σωστά. Από τους τοπ...
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.342
Reaction score
31.316
Οκ, λεβελ 3 και 4 κοιτάμε, το recommended:

View attachment 305565

Με προσοχή διαβάζουμε το κίτρινο πλαίσιο στην αρχή. 😎

Και επιστροφή στα σαμπ, όπου οι απαιτήσεις είναι σαφείς όσον αφορά το max SPL στη θέση ακρόασης, μετά το calibration πάντα.

Οι δε υποσημειώσεις, είναι κανόνες.
Πχ
Additional SPL capability to allow for EQ..


ΥΓ. Πολύ καλό διάβασμα θέλει το εν λόγω pdf, τα λέει όλα. Σωστά. Από τους τοπ...
Ευχαριστώ για την ανάρτηση. Όταν έρθει η ώρα θα τα φτιάξει ο Ζαπάντης άριστα. 8-)
 


Μηνύματα
16.773
Reaction score
19.763
Όπου "αλήθεια" = "η φυσκότητα της ακρόασης"
Ορμώμενος απο το πόστ και περισσότερο απο την έκφραση σου αυτή << Όπου "αλήθεια" = "η φυσκότητα της ακρόασης">> αλλά και απατώντας και στον @Faidros Barlas που αναφέρει κάποια πράγματα που αφορά την "αλήθεια" και το audio (μόνο για αυτό - για τα άλλα, δεν έχω κάνει ακόμη όπως ανέφερα κάποια αλίευση να δω εάν μπορώ να βρώ κάτι που να σχετίζεται άμεσα και πρακτικά με το audio που είναι και το ενδιαφέρον των πιο πολλών στο site - εννοώ την πρακτικότητα του στη προεκιμένη), έχω να πω κάποια πράγματα.

Διευκρινήσεις :

Το ποστ σου Flash απλώς το αρπάζω σαν ευκαιρία. Αυτά που θα πω δεν αφορούν αυτό καθαυτό το πόστ αλλά όλους που εξέφρασαν κάπιες παρατρήσεις σε αυτά που εγράφησαν πάνω στο θέμα ανά όλες τις εποχές και τώρα ορμώμενοι για άλλη μια φορά απο αυτά που έγραψε ο Chrihat.

Μάλιστα το πόστ σου δεν το κατάλαβα καν, ούτε την σημασία του και τι ήθελε να καταδείξει, ούτε τα quotes που έκανες ιδίως στα λεγομένα του Ντιμιφούτ. Τa δύο quotes που έκανες του Chrishat πάλι δεν κατάλαβα. Μαλλον θέλεις να κατδείξεις κάποια ααυνέπεια στον λόγο του ; Δεν είμαι σίγουρος ότι υπάρχει μαι τέτοια ασυνέπεια. Υπάρχει πιθανόν λόγω των ορισμών που χρησιμοποιεί όπως "αλήθεια" και "φυσικότητα". Αλλά είναι όροι που χρησιμοποιεί ο κόσμος για να περιγράψει τα του audio και μπορεί να αναγκάζεται να τα χρησιμοποιήσει είτε επειδή ο άνθρωπος θέλει να επικοινωνήσει στην ίδια γλώσσα αυτήν, είτε επειδή δεν ξέρει καλά πως να μεταδώει την γνώση του. Δεν σημαίνει και πολυ δύκλο να πιστέψω ότι στην ουσία και κατά βάθος δεν ξέρει την πραγματική σημασία (στην πράξη) όλων αυτών λέξεων που χρησιμοποιεί. Το ίδιο και η λέξη ΜΟΥΣΙΚΗ που χρησιμοποίησε και έτυχε απο ότι βλέπω μετά λύπης μου, λοιδορία και χλευασμό και απο ανθρώπους που δεν το περίμενα.

Ουσία :

Τώρα όσον αφορά τις έννοιες και την σημασία τους για το audio αλλά και την επιστήμη γενικότερα. (εξαιρουμένης της φιλοσοφίας, μια και είστε λέμε τώρα όλοι επιστήμονες ή εάν όχι καταλαβαίνετε το jargon της :

Η επιστήμη έχει συγκεκριμένο jargon που κάθε κλάδος που χρησιμοποιεί. Είναι διαφορετικός. Πρέπει να το γνωρίζεις. Δεν μπορείς να λές ότι θές. Η συνεννόηση μεταξύ κλάδων δύσκολή και η αδυναμία της επιστήμης. Πλέον τείνει να διορθωθεί με ευρείες συνεργασίας μεταξυ κλάδων και ορισμού κοινού ή μάλλον εκτεταμένου jargon Στην συγκεκριμένη περίπτωση τις λέξεις ¨αληθεια¨και "φυσικότητα" δεν θα τις βρείτε σε papers των θετικών επιστημών ή πολυ σπάνια και όταν τις βρείτε θα έξασφαλίζει ο συγγραφέας τους να ξεκαθαρίζει τι ακριβώς εννοεί. Συνήθως γίνεται αναφορά στην φιλοσοφική τους έννοια αλλά μπορεί κα να καθοριστεί απο τον ίδιο μια άλλη σημασία.

Ούτε εδω για το audio είναι βοηθητικές σε αυτό που ζητάτε να βγάλετε κάποια άκρη και σας ενδιαφέρει τους περισσότερους.

Αυτό που σας ενδιαφέρει εσάς είναι πολύ απλό και ακόμη και στο πρακτικό του μέρος τα έχετε κατά την γνωμη μου μπερδέψει.

Αντί λοιπόν του όρου αλήθεια και φυσικότητα προτείνω την λέξη πραγματικότητα. Και για αυτήν ισχύουν τα παραπάνω που είπα αλλά λιγότερο και επίσης είναι μια λέξη που ο απλός άνθρωπος έχει πιο καλά στο μυαλό του.

Πραγματικότητα λοιπόν στο audio δεν υπάρχει. Να εξηγήσω γιατί. Είναι γνωστό σε όλους τους έμπειρους μηχανικούς ήχου, κλπ όλους που ασχολούνται με το δημιουργικό κομμάτι της ηχογράφησης, μίξης, παραγωγής ότι πραγματικότητα δενν υπάρχει. Όσον αφορά τα "δικά" μας των οντιοφίλ (πως να τους πω όλους μέσα) που μιλάνε για πιστή αναπαραγωγή, κατά την γνώμη δεν υπάρχει ούτε αυτό, αλλά άς δεχθώ ότι υπάρχει για να αποφύγω το αιώνιο αυτό ζήτημα και τις τριβές του. Λοιπόν... και να υπάρχει, εάν είναι να αναπαραγάγει ένα δημιούργημα που δε΄ υπάρχει - και εαν και καταφέρω να στο αποδείξω λογικά, πράγμα που θα επιχειρήσω παρακάτω - σημαίνει λογικά ότι αυτό που θα ανπαράγει πάλι δεν είναι η πραγματικότητα και ας κάνει όποια πιστή ανπαραγωγή θέλει.

Λοιπόν συνεχίζοντας : Αυτό που ακούς είναι ένα δημιούργημα του μηχανικού και παραγωγού. Δεν είναι πραγματικότητα. Μια ντράμς ή ένα π.χ. grand πιάνο σαν καλά παραδείγματα που κάνουν μπάμ (εάν και ισχύει για όλα τα όργανα πλέον) όταν το ακούσεις απο μια απάοσταση έστω και 3 μέτρων έχουν ακόμη έναν έντονο και δυνατό χαρακτήρα (και σε level) που μόλις πάς να το ηχογραφήσεις για να το κάνειw δίσκο αυτό θα ακουστεί απόμακρο, χωρίς ζωή και δύναμη αλλά και level (db) και θα χάσει πολύ μεγάλο μέρος απο τα παραπανω χαρακτηριστικά. Οπότε το κάνεις close mic'd. Ποιά είναι η παραγματικότητα ; Να το ακούς σε μια αίθουσα (και ας αφήσουμε και το περιβάλλον και να μείνουμε μόνο στην απόσταση) απο απόσταση 15 μέτρων ; Απο απόσταση 3 μέτρων σε ένα μικρό venue ; Να το κάνεις παραγωγή με close mic'd και πόσο κοντά ; Να τα βάλεις μέσα όπως κάνουν στις σύγχρονες ηχογραφήσεις στο πιάνο ; Τίποτε απο όλα. Συνειδητοποιείς γρήγορα σαν μηχανικός ήχου ότι ούτε η λέξη πραγματικότητα υπάρχει. Υπάρχει μόνο αυτό που θα κατεφέρεις σαν μηχανικός, παραγωγός να βγάλεις απο τα ηχεία. Αυτό να είναι κάτι που προκαλεί ευχαρίστηση, ευφορία, ικανοποίηση, να σου ¨ακούγεται" καλά και να το "νοιώθεις" καλά και το ίδιο και οι άλλοι. Εάν δεις και η δουλειά του Τούλ για παράδειγμα αυτό προσπαθεί να ικανοποιήσει και χρησιμοποιεί ως αρχική της υπόθεση. Εδω μπορώ να παρατηρήσω και να περιπλέξω ακόμη τα πράγματα ότι η "ευχαρίστηση" δεν είναι κατ΄ ανάγκη πραγματικότητα ούτε απαραίτητη προυπόθεση φιλοσοφικά αλλά και με ψυχιατρικές και ψυχολογικές έρευνες η απαραίτητη ή σημαντική παράμετρος για να συλλάβει και να βιώσει ο άνθρωπος την πραγματικότητα (την πραγματική πραγματικόττα τώρα εννοώ, αυτήν την επιστήμης όπως την ξέρουμε, όχι την φιλοσοφική έννοια της). Μάλιστα το αντίθετο ισχύει. Αλλά να μην το περιπλέξω. Να μείνουμε στα απλά και τεχνικά.

Αυτή η μουσική αίσθηση, δημιουργία, που θα προκαλέσει λοιπόν την "ευχαρίστηση" , όχι την πραγματικότητα .... είναι η δουλειά, τέχνη, του μηχανικού και η ΟΛΗ ουσία της. Αυτή είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για να είναι μια εγγραφή καλή και να ευχαριστεί. Ακόμη και να συγκινεί όατν πετύχει. Η τεχνολογία είναι ένα απλό δευτερεύον εργαλείο στο κυνήγι της δημιουργίας αυτής της αίσθησης. Αλλάζει κατα καιρούς και απλώς ο μηχανικός πρεπει να την μάθει και να δεί ποιά είναι τα κατά της , ποιά τα καλά της και να βρεί δημιουργικές φόρμες να κάνει χρήση των μεν και δε για να καταλήξει σε αυτό αποτέλεσμα. Αλλά πρέπει να ξέρει το αποιτέλεσμα που κυνηγάει απο πρίν. Αυτό γίνεται με εμπειρία.

¨Οσον αφορά το ΜΟΥΣΙΚΗ που είπε ο άνθρωπος και να μην τον μεταφράζω αλλά επειδή καταλαβαίνω τι εννοεί και χρησιμοποιεί jargon της δουλειάς του και που εσείς όλοι παρεξηγείτε, δεν είναι τίποτε άλλο απο αυτό της μουσικής ισορροπίας (όρο πιου χρησιμοποίησα και εγώ για τσ συστήματα αναπαραγωγής). Αυτή έρχεται από την γνώση όλων των παραπάνω που αναφέρω αλλά και απο μια αίσθηση της μουσικής που αναπτύσεις με βίωμα και πως αυτή "λειτουργεί¨στον ψυχισμό, ευχαρίστηση, ευφορία, ένταση, άγχος , φόβου και 1002 άλλα inate χαρακτηριστικά που έχει ο άνθρωπος στο να τα αναγνωρίζει και που ο παραγωγός πρέπει να τα αναγνωρίζει πρώτα για να σου τα εντάξει στην ηχογράφηση και μίξη. Δεν έχει σχέση κατ' ανάγκη με το φάσμα. Το φάσμα το κάνει απλώς καλύτερο σαν βίωμα και πιο εύκολο να έχει αντίκτυπο. Επίσης και ο τελικός αποδέκτης πρέπει να τα ξέρει για να τα αναλύσει (όχι κατ΄ανάγκη για να τα αισθανεθέι, αυτό ας το θεωρήσουμε ίδιο για όλους εάν και επηρρεάζεται απο όλους τους πράγοντες που κατά καιρους έχουν επισημανθεί απο πολλούς). Τώρα για άρρωστες και ψυχοπαθολογικές καταστάσεις να μη μιλήοσυμε και δεν ξέρω κιόλας.

Τώρα οι νέοι "παραγωγοί" της κρεβατοκάμαρας αλλά και των νέων studio σχεδιασμένα και εγκλωβισμένα στην νέα τεχνολογία και των απείρων δυνατοτήτων που τους παρέχει η οποια εξέλιξη της τεχνολογίας (αλλά και μειονεκτημάτων) και το DAW καλά είναι που ενημερώνονται για τις τεχνικές δυνατότητες που τους προσφέρει αλλά και ευκολία για να φτάσουν στο αναφερόμενο επιδιωκόμενο αποτέλεσμα αλλά ..... εγκλωβίζονται και χάνουν τον χρόνο τους με κάθε τι που βλέπουν στο ινετρνετ απο γκουρού που έχουν υποτίθεται matserd τη χρήση τους - εαν και τα αποτελέσματα μαθαίνουν γρήγορα εφαρμόζοντας τα ότι είναι με πολυ μεγάλο variation και πολλές φορές αντικρουόμενα και μένουν να απορούν γιατί δεν βγαίνει αξιολογη μίξη - και χάνουν την ουσία που είναι πως να πετύχουν μουσική ισορροπία στη μίξη (αυτό που λένε αυτοί ΜΟΥΣΙΚΗ). Η μουσική βέβαια είναι ένα ακόμη μεγαλύτερο κεφάλαιο για ανάλυση. Μιλάμε για την μουσική όπως αυτή μπορεί να αναπαραχθεί μέσω αυτής της διαδικασίας. ¨Οχι την μουσική που μπορεί να ξέρει ο μουσικός. Μόνο την αποτύπωση μέρους της και αυτό at best.

Τα παραπάνω ως ένα βαθμό αφορούν και εφαρμόζονται και στη αναπαραγωγή και σχεδιασμό των συστημάτων μηχανημάτων για αναπαραγωγή. Απλώς δεν τα λένε. Τι να σας πεί ο άλλος δηλαδή.; Χαζός είναι να μπλέξει και να χάσει πελατειά είτε την Α είτε την Β ; Αλλά όπως είπα και να μην το δέχτειτε αυτό που λέω ... δεν αλλάξει την λογική ανάλυση ότι αφου είναι έτσι περίπου είναι τα πράγματα στην ηχογραφηση, παραγωγή κλπ που ανεφερα.... αυτο που θα ακούσεις δεν είναι πραγματικότητα. Τώρα τα άλλα που λέτε εσείς ... είναι αμπεολοφιλοσοφίες και wishful thinking για το ρόλο διαφόρων παραγόντων. Τα κίνητρα του καθένα δεν τα εξετάζω. Είδες τι ωραία δύναμη είναι η λογική ; χα χα Και δεν έχει και καμιά σχέση και με το σεβασμό παρεμπιπτόντως. Ο λογικός θα σεβαστεί τον λογικό και ο παράλογος θα σεβαστεί τον παράλογο.

Αυτά τα ολίγα. Κουράστηκα χα χα. Θα κάνω δέκα ημέρες αστεισμού γαι να ισορροπήσω τώρα ... και θα φάω μπάν απο το πολύ πάθος μου. χα χα. Όχι εντάξει θα το ρυθμίσω. 2-3 πόστ με Σώτο και θα έρθω στα ίσια μου. χα χα
 
Last edited:

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.176
Reaction score
21.825
Ορμώμενος απο το πόστ και περισσότερο απο την έκφραση σου αυτή << Όπου "αλήθεια" = "η φυσκότητα της ακρόασης">> αλλά και απατώντας και στον @Faidros Barlas που αναφέρει κάποια πράγματα που αφορά την "αλήθεια" και το audio (μόνο για αυτό - για τα άλλα, δεν έχω κάνει ακόμη όπως ανέφερα κάποια αλίευση να δω εάν μπορώ να βρώ κάτι που να σχετίζεται άμεσα και πρακτικά με το audio που είναι και το ενδιαφέρον των πιο πολλών στο site - εννοώ την πρακτικότητα του στη προεκιμένη), έχω να πω κάποια πράγματα.

Διευκρινήσεις :

Το ποστ σου Flash απλώς το αρπάζω σαν ευκαιρία. Αυτά που θα πω δεν αφορούν αυτό καθαυτό το πόστ αλλά όλους που εξέφρασαν κάπιες παρατρήσεις σε αυτά που εγράφησαν πάνω στο θέμα ανά όλες τις εποχές και τώρα ορμώμενοι για άλλη μια φορά απο αυτά που έγραψε ο Chrihat.

Μάλιστα το πόστ σου δεν το κατάλαβα καν, ούτε την σημασία του και τι ήθελε να καταδείξει, ούτε τα quotes που έκανες ιδίως στα λεγομένα του Ντιμιφούτ. Τa δύο quotes που έκανες του Chrishat πάλι δεν κατάλαβα. Μαλλον θέλεις να κατδείξεις κάποια ααυνέπεια στον λόγο του ; Δεν είμαι σίγουρος ότι υπάρχει μαι τέτοια ασυνέπεια. Υπάρχει πιθανόν λόγω των ορισμών που χρησιμοποιεί όπως "αλήθεια" και "φυσικότητα". Αλλά είναι όροι που χρησιμοποιεί ο κόσμος για να περιγράψει τα του audio και μπορεί να αναγκάζεται να τα χρησιμοποιήσει είτε επειδή ο άνθρωπος θέλει να επικοινωνήσει στην ίδια γλώσσα αυτήν, είτε επειδή δεν ξέρει καλά πως να μεταδώει την γνώση του. Δεν σημαίνει και πολυ δύκλο να πιστέψω ότι στην ουσία και κατά βάθος δεν ξέρει την πραγματική σημασία (στην πράξη) όλων αυτών λέξεων που χρησιμοποιεί. Το ίδιο και η λέξη ΜΟΥΣΙΚΗ που χρησιμοποίησε και έτυχε απο ότι βλέπω μετά λύπης μου, λοιδορία και χλευασμό και απο ανθρώπους που δεν το περίμενα.

Ουσία :

Τώρα όσον αφορά τις έννοιες και την σημασία τους για το audio αλλά και την επιστήμη γενικότερα. (εξαιρουμένης της φιλοσοφίας, μια και είστε λέμε τώρα όλοι επιστήμονες ή εάν όχι καταλαβαίνετε το jargon της :

Η επιστήμη έχει συγκεκριμένο jargon που κάθε κλάδος που χρησιμοποιεί. Είναι διαφορετικός. Πρέπει να το γνωρίζεις. Δεν μπορείς να λές ότι θές. Η συνεννόηση μεταξύ κλάδων δύσκολή και η αδυναμία της επιστήμης. Πλέον τείνει να διορθωθεί με ευρείες συνεργασίας μεταξυ κλάδων και ορισμού κοινού ή μάλλον εκτεταμένου jargon Στην συγκεκριμένη περίπτωση τις λέξεις ¨αληθεια¨και "φυσικότητα" δεν θα τις βρείτε σε papers των θετικών επιστημών ή πολυ σπάνια και όταν τις βρείτε θα έξασφαλίζει ο συγγραφέας τους να ξεκαθαρίζει τι ακριβώς εννοεί. Συνήθως γίνεται αναφορά στην φιλοσοφική τους έννοια αλλά μπορεί κα να καθοριστεί απο τον ίδιο μια άλλη σημασία.

Ούτε εδω για το audio είναι βοηθητικές σε αυτό που ζητάτε να βγάλετε κάποια άκρη και σας ενδιαφέρει τους περισσότερους.

Αυτό που σας ενδιαφέρει εσάς είναι πολύ απλό και ακόμη και στο πρακτικό του μέρος τα έχετε κατά την γνωμη μου μπερδέψει.

Αντί λοιπόν του όρου αλήθεια και φυσικότητα προτείνω την λέξη πραγματικότητα. Και για αυτήν ισχύουν τα παραπάνω που είπα αλλά λιγότερο και επίσης είναι μια λέξη που ο απλός άνθρωπος έχει πιο καλά στο μυαλό του.

Πραγματικότητα λοιπόν στο audio δεν υπάρχει. Να εξηγήσω γιατί. Είναι γνωστό σε όλους τους έμπειρους μηχανικούς ήχου, κλπ όλους που ασχολούνται με το δημιουργικό κομμάτι της ηχογράφησης, μίξης, παραγωγής ότι πραγματικότητα δενν υπάρχει. Όσον αφορά τα "δικά" μας των οντιοφίλ (πως να τους πω όλους μέσα) που μιλάνε για πιστή αναπαραγωγή, κατά την γνώμη δεν υπάρχει ούτε αυτό, αλλά άς δεχθώ ότι υπάρχει για να αποφύγω το αιώνιο αυτό ζήτημα και τις τριβές του. Λοιπόν... και να υπάρχει, εάν είναι να αναπαραγάγει ένα δημιούργημα που δε΄ υπάρχει - και εαν και καταφέρω να στο αποδείξω λογικά, πράγμα που θα επιχειρήσω παρακάτω - σημαίνει λογικά ότι αυτό που θα ανπαράγει πάλι δεν είναι η πραγματικότητα και ας κάνει όποια πιστή ανπαραγωγή θέλει.

Λοιπόν συνεχίζοντας : Αυτό που ακούς είναι ένα δημιούργημα του μηχανικού και παραγωγού. Δεν είναι πραγματικότητα. Μια ντράμς ή ένα π.χ. grand πιάνο σαν καλά παραδείγματα που κάνουν μπάμ (εάν και ισχύει για όλα τα όργανα πλέον) όταν το ακούσεις απο μια απάοσταση έστω και 3 μέτρων έχουν ακόμη έναν έντονο και δυνατό χαρακτήρα (και σε level) που μόλις πάς να το ηχογραφήσεις για να το κάνειw δίσκο αυτό θα ακουστεί απόμακρο, χωρίς ζωή και δύναμη αλλά και level (db) και θα χάσει πολύ μεγάλο μέρος απο τα παραπανω χαρακτηριστικά. Οπότε το κάνεις close mic'd. Ποιά είναι η παραγματικότητα ; Να το ακούς σε μια αίθουσα (και ας αφήσουμε και το περιβάλλον και να μείνουμε μόνο στην απόσταση) απο απόσταση 15 μέτρων ; Απο απόσταση 3 μέτρων σε ένα μικρό venue ; Να το κάνεις παραγωγή με close mic'd και πόσο κοντά ; Να τα βάλεις μέσα όπως κάνουν στις σύγχρονες ηχογραφήσεις στο πιάνο ; Τίποτε απο όλα. Συνειδητοποιείς γρήγορα σαν μηχανικός ήχου ότι ούτε η λέξη πραγματικότητα υπάρχει. Υπάρχει μόνο αυτό που θα κατεφέρεις σαν μηχανικός, παραγωγός να βγάλεις απο τα ηχεία. Αυτό να είναι κάτι που προκαλεί ευχαρίστηση, ευφορία, ικανοποίηση, να σου ¨ακούγεται" καλά και να το "νοιώθεις" καλά και το ίδιο και οι άλλοι. Εάν δεις και η δουλειά του Τούλ για παράδειγμα αυτό προσπαθεί να ικανοποιήσει και χρησιμοποιεί ως αρχική της υπόθεση. Εδω μπορώ να παρατηρήσω και να περιπλέξω ακόμη τα πράγματα ότι η "ευχαρίστηση" δεν είναι κατ΄ ανάγκη πραγματικότητα ούτε απαραίτητη προυπόθεση φιλοσοφικά αλλά και με ψυχιατρικές και ψυχολογικές έρευνες η απαραίτητη ή σημαντική παράμετρος για να συλλάβει και να βιώσει ο άνθρωπος την πραγματικότητα (την πραγματική πραγματικόττα τώρα εννοώ, αυτήν την επιστήμης όπως την ξέρουμε, όχι την φιλοσοφική έννοια της). Μάλιστα το αντίθετο ισχύει. Αλλά να μην το περιπλέξω. Να μείνουμε στα απλά και τεχνικά.

Αυτή η μουσική αίσθηση, δημιουργία, που θα προκαλέσει λοιπόν την "ευχαρίστηση" , όχι την πραγματικότητα .... είναι η δουλειά, τέχνη, του μηχανικού και η ΟΛΗ ουσία της. Αυτή είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για να είναι μια εγγραφή καλή και να ευχαριστεί. Ακόμη και να συγκινεί όατν πετύχει. Η τεχνολογία είναι ένα απλό δευτερεύον εργαλείο στο κυνήγι της δημιουργίας αυτής της αίσθησης. Αλλάζει κατα καιρούς και απλώς ο μηχανικός πρεπει να την μάθει και να δεί ποιά είναι τα κατά της , ποιά τα καλά της και να βρεί δημιουργικές φόρμες να κάνει χρήση των μεν και δε για να καταλήξει σε αυτό αποτέλεσμα. Αλλά πρέπει να ξέρει το αποιτέλεσμα που κυνηγάει απο πρίν. Αυτό γίνεται με εμπειρία.

¨Οσον αφορά το ΜΟΥΣΙΚΗ που είπε ο άνθρωπος και να μην τον μεταφράζω αλλά επειδή καταλαβαίνω τι εννοεί και χρησιμοποιεί jargon της δουλειάς του και που εσείς όλοι παρεξηγείτε, δεν είναι τίποτε άλλο απο αυτό της μουσικής ισορροπίας (όρο πιου χρησιμοποίησα και εγώ για τσ συστήματα αναπαραγωγής). Αυτή έρχεται από την γνώση όλων των παραπάνω που αναφέρω αλλά και απο μια αίσθηση της μουσικής που αναπτύσεις με βίωμα και πως αυτή "λειτουργεί¨στον ψυχισμό, ευχαρίστηση, ευφορία, ένταση, άγχος , φόβου και 1002 άλλα inate χαρακτηριστικά που έχει ο άνθρωπος στο να τα αναγνωρίζει και που ο παραγωγός πρέπει να τα αναγνωρίζει πρώτα για να σου τα εντάξει στην ηχογράφηση και μίξη. Δεν έχει σχέση κατ' ανάγκη με το φάσμα. Το φάσμα το κάνει απλώς καλύτερο σαν βίωμα και πιο εύκολο να έχει αντίκτυπο. Επίσης και ο τελικός αποδέκτης πρέπει να τα ξέρει για να τα αναλύσει (όχι κατ΄ανάγκη για να τα αισθανεθέι, αυτό ας το θεωρήσουμε ίδιο για όλους εάν και επηρρεάζεται απο όλους τους πράγοντες που κατά καιρους έχουν επισημανθεί απο πολλούς). Τώρα για άρρωστες και ψυχοπαθολογικές καταστάσεις να μη μιλήοσυμε και δεν ξέρω κιόλας.

Τώρα οι νέοι "παραγωγοί" της κρεβατοκάμαρας αλλά και των νέων studio σχεδιασμένα και εγκλωβισμένα στην νέα τεχνολογία και των απείρων δυνατοτήτων που τους παρέχει η οποια εξέλιξη της τεχνολογίας (αλλά και μειονεκτημάτων) και το DAW καλά είναι που ενημερώνονται για τις τεχνικές δυνατότητες που τους προσφέρει αλλά και ευκολία για να φτάσουν στο αναφερόμενο επιδιωκόμενο αποτέλεσμα αλλά ..... εγκλωβίζονται και χάνουν τον χρόνο τους με κάθε τι που βλέπουν στο ινετρνετ απο γκουρού που έχουν υποτίθεται matserd τη χρήση τους - εαν και τα αποτελέσματα μαθαίνουν γρήγορα εφαρμόζοντας τα ότι είναι με πολυ μεγάλο variation και πολλές φορές αντικρουόμενα και μένουν να απορούν γιατί δεν βγαίνει αξιολογη μίξη - και χάνουν την ουσία που είναι πως να πετύχουν μουσική ισορροπία στη μίξη (αυτό που λένε αυτοί ΜΟΥΣΙΚΗ). Η μουσική βέβαια είναι ένα ακόμη μεγαλύτερο κεφάλαιο για ανάλυση. Μιλάμε για την μουσική όπως αυτή μπορεί να αναπαραχθεί μέσω αυτής της διαδικασίας. ¨Οχι την μουσική που μπορεί να ξέρει ο μουσικός. Μόνο την αποτύπωση μέρους της και αυτό at best.

Τα παραπάνω ως ένα βαθμό αφορούν και εφαρμόζονται και στη αναπαραγωγή και σχεδιασμό των συστημάτων μηχανημάτων για αναπαραγωγή. Απλώς δεν τα λένε. Τι να σας πεί ο άλλος δηλαδή.; Χαζός είναι να μπλέξει και να χάσει πελατειά είτε την Α είτε την Β ; Αλλά όπως είπα και να μην το δέχτειτε αυτό που λέω ... δεν αλλάξει την λογική ανάλυση ότι αφου είναι έτσι περίπου είναι τα πράγματα στην ηχογραφηση, παραγωγή κλπ που ανεφερα.... αυτο που θα ακούσεις δεν είναι πραγματικότητα. Τώρα τα άλλα που λέτε εσείς ... είναι αμπεολοφιλοσοφίες και wishful thinking για το ρόλο διαφόρων παραγόντων. Τα κίνητρα του καθένα δεν τα εξετάζω. Είδες τι ωραία δύναμη είναι η λογική ; χα χα Και δεν έχει και καμιά σχέση και με το σεβασμό παρεμπιπτόντως. Ο λογικός θα σεβαστεί τον λογικό και ο παράλογος θα σεβαστεί τον παράλογο.

Αυτά τα ολίγα. Κουράστηκα χα χα. Θα κάνω δέκα ημέρες αστεισμού γαι να ισορροπήσω τώρα ... και θα φάω μπάν απο το πολύ πάθος μου. χα χα. Όχι εντάξει θα το ρυθμίσω. 2-3 πόστ με Σώτο και θα έρθω στα ίσια μου. χα χα


Θα μπω στον κόπο καμμιά μέρα και θα εκτυπώσω ότι σεντόνι έχεις γράψει βρε κιορατά.. 8-)
Θα στα στείλω να δω αν μπορείς να τα διαβάσεις με άνεση..
Έτσι για να δεις τη ''γλύκα.'' :biggrin:
Θα σε χρεώσω και 0,25 per page.. (ή δίνεις 50 ευρά και ''καθαρίζεις..'' :tongue:)

Κρύο πιάτο.. :smoke:
 

Μηνύματα
16.773
Reaction score
19.763
Θα μπω στον κόπο καμμιά μέρα και θα εκτυπώσω ότι σεντόνι έχεις γράψει βρε κιορατά.. 8-)
Θα στα στείλω να δω αν μπορείς να τα διαβάσεις με άνεση..
Έτσι για να δεις τη ''γλύκα.'' :biggrin:
Θα σε χρεώσω και 0,25 per page.. :rolleyes:

Κρύο πιάτο.. :smoke:
Ελα ρε ... αυτό ήταν εύκολο, παραμυθάκι, το πρόσεξα και λίγο. Πάλι δεν μπορείς ; Ξαναγυρνάμε στα "αστεία" μας. :D :D 😍 Πιο απλά να γραψω δε γίνεται χα χα. Ήδη ντρέπομαι που γράφω έτσι απλά. Δεν έχω γνώσεις στο θέμα.
 




Μηνύματα
6.997
Reaction score
5.549
Το ερώτημα παραμένει:

Με ποια λογική αναιρεί το ένα το άλλο;

Η ύπαρξη και σωστή ενσωμάτωση σαμπ σε ένα σύστημα με ποια λογική μάς αποπροσανατολίζει από τη σπουδαιότητα της ίδιας της μουσικής;

Αν ήμουν moderator, μόνο τα αρχικά ποστ του bhutia θα άφηνα, με τις ερωτήσεις-απαντήσεις, όπως πολύ σωστά ξεκίνησε.

Η παρέμβαση δήθεν προβοκατόρων και αμπελοφιλοσόφων ουδεμία σχέση έχει με τη σπουδαιότητα ύπαρξης και σωστής ενσωμάτωσης σαμπ σε ένα σύστημα, που είναι και το θέμα του νήματος.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.773
Reaction score
19.763
Το ερώτημα παραμένει:

Με ποια λογική αναιρεί το ένα το άλλο;

Η ύπαρξη και σωστή ενσωμάτωση σαμπ σε ένα σύστημα με ποια λογική μας απροσανατολίζει από τη σπουδαιότητα της ίδιας της μουσικής;

Αν ήμουν moderator, μόνο τα αρχικά ποστ του bhutia θα άφηνα, με τις ερωτήσεις-απαντήσεις, όπως πολύ σωστά ξεκίνησε.

Η παρέμβαση δήθεν προβοκατόρων και αμπελοφιλοσόφων ουδεμία σχέση έχει με τη σπουδαιότητα ύπαρξης και σωστής ενσωμάτωσης σαμπ σε ένα σύστημα, που είναι και το θέμα του νήματος.
Δεν αναιρεί αλλά ούτε και καταστρεφεί. Ποιός υπονόησε κάτι τέτοιο ;

Ούτε απορποσανατολίζει η ενσωμάτωση , εάν γίνει βεβαια σωστά όπως τεχνικά έχει εξηγήσει και ο Bhutia kai o Ear αλλά και άλλοι άπειρες φορές.

Τα άλλα που λές, δεν εκφέρω άποψη, i call it as i see it... εάν είναι τίποτε που αφορά εμένα τουλάχιστον .... είναι κάποια μανία καταδίωξης και προβοκατόρων πως το λες και δεν με αφορουν. Εγώ είμαι ένας απλός άνθρωπος που λέει ο Bhutia που ακούω μουσική. Δεν ξέρω και κανέναν και δεν με ενδιαφέρει να γνωρίσω και κανέναν. Κανά δυο μόνο για να συζητήσω όχι audio θέματα αλλά άλλα. :D Πάω για φαί, πείνασα όπως λέει και ο Δεκέμβριος χα χα.
 

Μηνύματα
5.085
Reaction score
9.042
Η ύπαρξη και σωστή ενσωμάτωση σαμπ σε ένα σύστημα με ποια λογική μάς αποπροσανατολίζει από τη σπουδαιότητα της ίδιας της μουσικής;
Η συλλογιστική είναι απλή, για την απόλαυση της μουσικής δεν πρέπει να μας απασχολεί το τι γίνεται στις χαμηλές συχνότητες και ως εκ τούτου η κουβέντα για σαμπς είναι πλεονασμός.
Έλα όμως που για την απόλαυση της μουσικής τα μπάσα παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο. Και η ένταση επίσης.
Δλδ το επιχείρημα του Chris δεν ισχύει
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.173
Reaction score
139.675
Τώρα οι νέοι "παραγωγοί" της κρεβατοκάμαρας
Δεν είναι μόνον έτσι όπως τα παρουσιάζεις, αν και σίγουρα δεν θα λείψουν αυτά τα ευτράπελα.

Καταρχήν πολλά σύγχρονα μουσικά είδη δεν έχουν ούτε ένα φυσικό όργανο, ούτε για δείγμα. Δεν τίθεται καν θέμα τοποθέτησης μικροφώνου, δεν έχει μικρόφωνα, μόνο για φωνές, όπου λίγες είναι οι αλλαγές σε ιμερσιβ (αλλά υπάρχουν κι εκεί δημιουργικές δυνατότητες).

Στα περισσότερα μουσικά είδη, εμπλέκονται τόσα ηλεκτρικά όργανα, που στην ουσία η διαφορές μίξης μεταξύ δικαναλου και πολυκαναλου είναι πρακτικά μικρές, και το δεύτερο υπερέχει σε ποσότητα πληροφορίας όσον αφορά το 3D, αλλά και μεγαλύτερο δυναμικό εύρος (των αθροιζομενων πολλαπλών φυσικών steam).

Κατά δεύτερον, σε ορχηστρικά σύνολα φυσικών οργάνων (κυρίως κλασική και τζαζ) υπάρχει και εφαρμόζεται ενδεδειγμένος τρόπος ιμερσιβ ηχογράφησης, με πληθώρα μικροφώνων που στο κάτω layer σχηματίζουν κύκλο, όπως και στο πάνω, και πιάνουν με αυτόν τον τρόπο την συνολική ηχητική υπογραφή χώρου και ορχήστρας στο σημείο ηχογράφησης, που ξέρουν καλά ποιο είναι, και είναι εκεί που θα ακούσεις καλύτερα σε κάθε αίθουσα.

Αυτός ο τρόπος ηχογράφησης, μπορεί να μεταφέρει με περισσότερη "αλήθεια" από οποιονδήποτε άλλον, την "πραγματικότητα" του μουσικού γεγονότος.
 


Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.291
Μηνύματα
2.970.682
Members
38.293
Νεότερο μέλος
Μάρη Τ.
Top