Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.771
Reaction score
58.715
παω να αγοράσω κάνα μανταλάκι,.. :geek:
Προτιμότερο ... συνδετήρα . :roflmao:
Ναι βρε, niche γράφεται η λέξη αλλά προφέρεται ως "neesh" - αυτό τουλάχιστον μου έβγαλε το google, δες εδώ:


Δεν υπάρχει λέξη neesh στα αγγλικά, και το "νις" το έγραψα εγώ πρόχειρα ως παράδειγμα του πως θα το πρόφερε κανείς, βέβαια τραβιέται πολύ το "ι" και το "ς" είναι πιο παχύ. Δεν γνωρίζω φυσικά την ετυμολογία της λέξης ούτε αν είναι γαλλικής, γερμανικής ή κινεζικής προέλευσης, φιλόλογος δεν είμαι ούτε ήθελα να σου κάνω τον έξυπνο, απλώς μου φάνηκε αστεία και ενδιαφέρουσα συνάμα η αθέλητη εμφάνιση του ονόματος του Νίτσε (από σπόντα μέσω λανθασμένης προφοράς μίας λέξης) σε μία συζήτηση που έξαφνα πήρε τροπή γύρω από την αλήθεια και τη γνώση κ.λπ.!



Φαντάσου δηλαδή να ήθελες να γίνεις και αγοραίος!

Δεν ισχυρίζομαι ότι "οποιαδήποτε πτυχή της καθημερινής μας ζωής μπορεί να αναχθεί σε φιλοσοφικές έννοιες" (ούτε μου περνάει από το μυαλό τι θα μπορούσε να σημαίνει κάτι τέτοιο, έτσι διατυπωμένο) παρά ότι η "επιστήμη", τουλάχιστον στην στερεοτυπική και αφυδατωμένη παράσταση της που έχει ο μέσος φιλοσοφικά απαίδευτος άνθρωπος, δεν μπορεί να αποτελεί τη μόνη πηγή πρόσκτησης γνώσης, ούτε καν για τα ζητήματα του audio - και εντέλει δεν έχουν βρεθεί ακόμα επιστημονικά σχήματα που να είναι αρκετά robust ώστε να εμπνέουν τέτοιο ζήλο και ενθουσιασμό όπως αυτόν που βλέπουμε εδώ.

Διότι θα πρέπει να έχεις μία ολική θεωρία μετάβασης από το αντικειμενικό, aka "μετρήσεις" (απόκριση συχνοτήτων, παραμορφώσεις, οφ άξις συμπεριφορά μπλα μπλα) στο υποκειμενικό (προτιμήσεις προς τη μία ή την άλλη πλευρά εξαρτώμενες από τις ιδιαιτερότητες της ανθρώπινης ακοής, που όμως είναι σε μεγάλο βαθμό κοινωνικά και ιστορικά καθορισμένες και όχι άχρονα, υπεριστορικά, a priori δεδομένα όπως φαντάζεται ή θα ήθελε ένας ορισμένος επιστημονικός/τεχνοκρατικός θετικισμός). Εδώ έγκειται όλη η δυσκολία, και εδώ θα χρειαζόταν τα επιστημονικά ευρήματα να συμπληρωθούν με έναν υποκειμενισμό που όμως δεν πρέπει να συγχέεται μονίμως με τον μπαμπούλα του "χαβά της πσωλής του καθενός" (για να χρησιμοποιήσω και εγώ μία δημοφιλή στο φόρουμ αγοραία έκφραση) και που εντέλει θα πρέπει να του αναγνωριστούν ορισμένα όρια και ιστορικά πλαίσια και όχι να αντιμετωπίζεται ως μία πανανθρωπίνη διαχρονική σταθερά.

Φυσικά δεν αναφέρομαι στις ευαισθησίες και τις...αναισθησίες του ανθρώπινου αυτιού σε ορισμένες συχνότητες (με τα γνωστά πινακάκια με τα φον που ο αγαπητός costas ear ποστάρει σε κάθε ευκαιρία), που και αυτές άλλωστε δεν δόθηκαν άπαξ στο είδος μας αλλά αποτελούν προϊόν μίας μακράς εξελικτικής διαδικασίας που ήταν εν πολλοίς τυχαία και προέκυψε κατά συμβεβηκός και όχι κατά αναγκαιότητα - αλλά αναφέρομαι στις προτιμήσεις γύρω από τη μουσική, στο γούστο που καλλιεργείται μέσα σε μία συγκεκριμένη κοινωνία, στην προτίμηση για "χορταστικό χαμηλό" που διαφέρει όχι μόνο από άνθρωπο σε άνθρωπο σε μία δοσμένη κοινωνία αλλά και στη διαχρονία της ιστορίας, διαφορετικά οφείλουμε να παραδεχθούμε το παράλογο ο άνθρωπος των σπηλαίων και ο σύγχρονος γκατζετάκιας οντιοφίλ να έχουν το ίδιο ακριβώς γούστο, τόσο βάρβαρο όσο τα ήθη του πρώτου, τόσο εκλεπτυσμένο όσο επιτρέπει η τρυφηλότητα της ζωής του δεύτερου!

Έτσι, το περίφημο paper του Sean Olive από το μακρινό 2004 και το τότε συνέδριο της AES [A Multiple Regression Model for Predicting Loudspeaker Preference Using Objective Measurements] έχει γίνει το νέο ευαγγέλιο ορισμένων και ανατρέχουν σε αυτό ακόμα και όταν παραδέχονται τους περιορισμούς του, τους οποίους προς τιμήν του αναγνωρίζει και ο ίδιος ο Olive στην εργασία του. Αυτό που ήταν λοιπόν μόνο η αρχή (και θα έπρεπε να ακολουθήσουν και άλλοι, να γίνει peer review, να επαναληφθεί δεκάδες και εκατοντάδες φορές το ίδιο πράγμα με άλλους συμμετέχοντες, σε άλλες χώρες, με άλλα test tracks κ.λπ. ώστε να φανεί μήπως απεικονίζει περισσότερο η εργασία τα συγκεκριμένα γούστα μερίδας ακροατών στις ΗΠΑ σε μια ορισμένη περίοδο και δεν είναι καμία συμπαντική σταθερά όπως λανθασμένα κατάλαβαν κάποιοι), εδώ πέρα παρουσιάζεται σαν να είναι η τελευταία λέξη της επιστήμης, "τα λέει ο μπαρμπά Τουλ στο βιβλίο του, πάρτο και θα σου λυθούν όλες σου οι απορίες"! Και αν τολμήσεις να ψελλίσεις και κάτι αρχίζει το κάζο με τις λάμπες, τις λόλες και τα καβλώδια που τα έχουν κατουρήσει παρθένες εσκιμώες από τη γη του πυρός!

Και αυτά τα λένε γιατροί άνθρωποι που καήκαν δεκαετίες πριν, βάφοντας κατά δήλωση τους τα cd με πράσινο μαρκαδόρο μπας και καθαρίσει η μεσαία περιοχή! Έτσι τους καταλαβαίνω, όταν έχεις καεί στο παρελθόν, λογικό να επιδεικνύεις ύστερα υπέρμετρο ζήλο προς την αντίθετη κατεύθυνση, να όμως που μία τέτοια στάση τελικά καταλήγει να "καίει" νεοεισερχόμενους στο σήμερα αφού δημιουργεί unreasonable expectations (τα ψιλά γράμματα περί ορθής ενσωμάτωσης των σαμπ και δυσκολίας που αυτή εμπεριέχει δεν τα διαβάζει κανείς, τουλάχιστο όχι έγκαιρα αλλά κατόπιν εορτής και αφού έχει ξοδέψει 3 μηνιάτικα).

Πάντως, αν οι πεινασμένοι δεν αναμενόταν να φιλοσοφούν, ούτε να εντρυφήσουν στις αρετές του immersive audio θα περίμενε κανείς. ;)
Δεν προτίθεμαι ν'αντιταχθώ στη γλαφυρή περιγραφικότητα όσων προβάλλετε αλλά ούτε και να παρασυρθώ από αυτήν.
 

Μηνύματα
16.774
Reaction score
19.764
Ναι βρε, niche γράφεται η λέξη αλλά προφέρεται ως "neesh" - αυτό τουλάχιστον μου έβγαλε το google, δες εδώ:


Δεν υπάρχει λέξη neesh στα αγγλικά, και το "νις" το έγραψα εγώ πρόχειρα ως παράδειγμα του πως θα το πρόφερε κανείς, βέβαια τραβιέται πολύ το "ι" και το "ς" είναι πιο παχύ. Δεν γνωρίζω φυσικά την ετυμολογία της λέξης ούτε αν είναι γαλλικής, γερμανικής ή κινεζικής προέλευσης, φιλόλογος δεν είμαι ούτε ήθελα να σου κάνω τον έξυπνο, απλώς μου φάνηκε αστεία και ενδιαφέρουσα συνάμα η αθέλητη εμφάνιση του ονόματος του Νίτσε (από σπόντα μέσω λανθασμένης προφοράς μίας λέξης) σε μία συζήτηση που έξαφνα πήρε τροπή γύρω από την αλήθεια και τη γνώση κ.λπ.!



Φαντάσου δηλαδή να ήθελες να γίνεις και αγοραίος!

Δεν ισχυρίζομαι ότι "οποιαδήποτε πτυχή της καθημερινής μας ζωής μπορεί να αναχθεί σε φιλοσοφικές έννοιες" (ούτε μου περνάει από το μυαλό τι θα μπορούσε να σημαίνει κάτι τέτοιο, έτσι διατυπωμένο) παρά ότι η "επιστήμη", τουλάχιστον στην στερεοτυπική και αφυδατωμένη παράσταση της που έχει ο μέσος φιλοσοφικά απαίδευτος άνθρωπος, δεν μπορεί να αποτελεί τη μόνη πηγή πρόσκτησης γνώσης, ούτε καν για τα ζητήματα του audio - και εντέλει δεν έχουν βρεθεί ακόμα επιστημονικά σχήματα που να είναι αρκετά robust ώστε να εμπνέουν τέτοιο ζήλο και ενθουσιασμό όπως αυτόν που βλέπουμε εδώ.

Διότι θα πρέπει να έχεις μία ολική θεωρία μετάβασης από το αντικειμενικό, aka "μετρήσεις" (απόκριση συχνοτήτων, παραμορφώσεις, οφ άξις συμπεριφορά μπλα μπλα) στο υποκειμενικό (προτιμήσεις προς τη μία ή την άλλη πλευρά εξαρτώμενες από τις ιδιαιτερότητες της ανθρώπινης ακοής, που όμως είναι σε μεγάλο βαθμό κοινωνικά και ιστορικά καθορισμένες και όχι άχρονα, υπεριστορικά, a priori δεδομένα όπως φαντάζεται ή θα ήθελε ένας ορισμένος επιστημονικός/τεχνοκρατικός θετικισμός). Εδώ έγκειται όλη η δυσκολία, και εδώ θα χρειαζόταν τα επιστημονικά ευρήματα να συμπληρωθούν με έναν υποκειμενισμό που όμως δεν πρέπει να συγχέεται μονίμως με τον μπαμπούλα του "χαβά της πσωλής του καθενός" (για να χρησιμοποιήσω και εγώ μία δημοφιλή στο φόρουμ αγοραία έκφραση) και που εντέλει θα πρέπει να του αναγνωριστούν ορισμένα όρια και ιστορικά πλαίσια και όχι να αντιμετωπίζεται ως μία πανανθρωπίνη διαχρονική σταθερά.

Φυσικά δεν αναφέρομαι στις ευαισθησίες και τις...αναισθησίες του ανθρώπινου αυτιού σε ορισμένες συχνότητες (με τα γνωστά πινακάκια με τα φον που ο αγαπητός costas ear ποστάρει σε κάθε ευκαιρία), που και αυτές άλλωστε δεν δόθηκαν άπαξ στο είδος μας αλλά αποτελούν προϊόν μίας μακράς εξελικτικής διαδικασίας που ήταν εν πολλοίς τυχαία και προέκυψε κατά συμβεβηκός και όχι κατά αναγκαιότητα - αλλά αναφέρομαι στις προτιμήσεις γύρω από τη μουσική, στο γούστο που καλλιεργείται μέσα σε μία συγκεκριμένη κοινωνία, στην προτίμηση για "χορταστικό χαμηλό" που διαφέρει όχι μόνο από άνθρωπο σε άνθρωπο σε μία δοσμένη κοινωνία αλλά και στη διαχρονία της ιστορίας, διαφορετικά οφείλουμε να παραδεχθούμε το παράλογο ο άνθρωπος των σπηλαίων και ο σύγχρονος γκατζετάκιας οντιοφίλ να έχουν το ίδιο ακριβώς γούστο, τόσο βάρβαρο όσο τα ήθη του πρώτου, τόσο εκλεπτυσμένο όσο επιτρέπει η τρυφηλότητα της ζωής του δεύτερου!

Έτσι, το περίφημο paper του Sean Olive από το μακρινό 2004 και το τότε συνέδριο της AES [A Multiple Regression Model for Predicting Loudspeaker Preference Using Objective Measurements] έχει γίνει το νέο ευαγγέλιο ορισμένων και ανατρέχουν σε αυτό ακόμα και όταν παραδέχονται τους περιορισμούς του, τους οποίους προς τιμήν του αναγνωρίζει και ο ίδιος ο Olive στην εργασία του. Αυτό που ήταν λοιπόν μόνο η αρχή (και θα έπρεπε να ακολουθήσουν και άλλοι, να γίνει peer review, να επαναληφθεί δεκάδες και εκατοντάδες φορές το ίδιο πράγμα με άλλους συμμετέχοντες, σε άλλες χώρες, με άλλα test tracks κ.λπ. ώστε να φανεί μήπως απεικονίζει περισσότερο η εργασία τα συγκεκριμένα γούστα μερίδας ακροατών στις ΗΠΑ σε μια ορισμένη περίοδο και δεν είναι καμία συμπαντική σταθερά όπως λανθασμένα κατάλαβαν κάποιοι), εδώ πέρα παρουσιάζεται σαν να είναι η τελευταία λέξη της επιστήμης, "τα λέει ο μπαρμπά Τουλ στο βιβλίο του, πάρτο και θα σου λυθούν όλες σου οι απορίες"! Και αν τολμήσεις να ψελλίσεις και κάτι αρχίζει το κάζο με τις λάμπες, τις λόλες και τα καβλώδια που τα έχουν κατουρήσει παρθένες εσκιμώες από τη γη του πυρός!

Και αυτά τα λένε γιατροί άνθρωποι που καήκαν δεκαετίες πριν, βάφοντας κατά δήλωση τους τα cd με πράσινο μαρκαδόρο μπας και καθαρίσει η μεσαία περιοχή! Έτσι τους καταλαβαίνω, όταν έχεις καεί στο παρελθόν, λογικό να επιδεικνύεις ύστερα υπέρμετρο ζήλο προς την αντίθετη κατεύθυνση, να όμως που μία τέτοια στάση τελικά καταλήγει να "καίει" νεοεισερχόμενους στο σήμερα αφού δημιουργεί unreasonable expectations (τα ψιλά γράμματα περί ορθής ενσωμάτωσης των σαμπ και δυσκολίας που αυτή εμπεριέχει δεν τα διαβάζει κανείς, τουλάχιστο όχι έγκαιρα αλλά κατόπιν εορτής και αφού έχει ξοδέψει 3 μηνιάτικα).

Πάντως, αν οι πεινασμένοι δεν αναμενόταν να φιλοσοφούν, ούτε να εντρυφήσουν στις αρετές του immersive audio θα περίμενε κανείς. ;)
Ποιά peer reviews ; :D:D

Εδώ σοβαρές εργασίες και δέχομαι εγώ π.χ. 30-50 προσκλήσεις απο editor ενός journal και πες κάνω ένα στο τόσο. Κάθεται κανένας ή έχει το χρόνο να κάνει recreation των πειραμάτων και των data ; Καλή τη πίστη δέχεσαι ότι ο συνάδελφος δεν τα έχει παραπαιήσει ή έχει κάνει καλή δουλειά.. Ελέγχεις τα διαγράμματα και εάν αντιστοιχούν με το κείμενο, τους λογικούς ισχυρισμούς και συμπεράσματα , ρίχνεις και μια ματιά, σιγά μην τα διαβάσεις όλα, στα references ... και τέλος. Η πραγμαικότητα της επιστήμης. Και σιγά μην ασχοληθείς και με papers εκτός της ειδικότητας σου.

:D:D
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.771
Reaction score
58.715
Bad.. bad Bhutia.. :(
Δέχομαι οποιοδήποτε σχόλιο, αλλά πρέπει να παρατίθεται στο QUOTE η διορθωμένη φράση ή τουλάχιστον να μη βιαζόμαστε κατά την ανταπόκριση.
 

Μηνύματα
16.774
Reaction score
19.764
αυτός πρέπει να τα είχε κάψει όλα. 🙃
Αυτός τα ανακάλυψε στην ουσία βρε συ. Και πως λειτουργούν κιόλας και δημιουργούν την πραγματικότητα και το εγώ και τον εαυτό. Και μόνο με την φαντασία του και φιλοσοφία, χωρίς μετρήσεις που ακόμη δεν τις έχουμε. Αυτόν προσπάθουν σαν υπόθεση ακόμη οι επστήμονες να επιβεβαιώσουν ή διαψεύσουν.

:D
 



Μηνύματα
5.086
Reaction score
9.045
Το ίδιο τραγούδι έχω ακούσει απο cd και από youtube. Στο youtube τα μπάσα ήταν απαλά και αναιμικά. Πώς μπορείτε να κρίνετε setup από το youtube; Εγω δεν το εμπιστεύομαι.
Εδώ άλλοι κρίνουν σεταπ από την τιμή του :sneaky: :biggrin:
Σπάνια ακούω από youtube αλλά στο παραπάνω βίντεο ακούγεται η διαφορά.
Έχει και σύγκριση spotify vs tidal:sneaky:
Α και λαμπάτο vs τρανζίστορ :biggrin:
Θα ανοίξω τοπικ να τα βάλω όλα
 


Μηνύματα
16.774
Reaction score
19.764
Εδώ άλλοι κρίνουν σεταπ από την τιμή του :sneaky: :biggrin:
Σπάνια ακούω από youtube αλλά στο παραπάνω βίντεο ακούγεται η διαφορά.
Έχει και σύγκριση spotify vs tidal:sneaky:
Α και λαμπάτο vs τρανζίστορ :biggrin:
Θα ανοίξω τοπικ να τα βάλω όλα
Πάνκ να βάλεις Ν.Κ. Να δούμε ποιός θα βρεί διαφορές και κυρίως στα μεσαία. :D :D Εγώ θα βρώ να ξέρεις. :D
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.406
Reaction score
86.486
Έτερο παράδειγμα τα Grimm που είχαμε κάποτε ακούσει σκέτα κατά την πρεμιέρα τους στην Ελλάδα. Όταν όμως στην έκθεση τον επόμενο χρόνο ο ChrisHat τα εγκατέστησε με τα δικά τους ενσωματωμένα sub και μάλιστα σε μικρό δωμάτιο έκανε επίδειξη εντυπωσιακού και συνάμα πειστικού ακροάματος.
:lolsign:
 

Μηνύματα
691
Reaction score
1.300
Mια απορία που είχα καιρό για τα subwoofer , μιας και το νήμα είναι ενεργό θα ρωτήσω.
Eδώ στο site , στα forum του εξωτερικού και παντού λυσσάμε για τους δορυφόρους για τις αποκρίσεις τους , για τους συντονισμούς τους , για τις παραμορφώσεις τους κτλ , κτλ τα περνάμε από κόσκινο .
Με τα subwoofer για ποιο λόγο ασχολούμαστε κατά 90 % στο μέγεθος , στα watt , στα max spl και στον αριθμό τους ;
Γιατί δεν δίνουμε προσοχή ας πούμε στο thd ; Προσωπικά κάτω από τα 90Hz δεν έχω ιδέα τι από αυτά που βλέπω ακούγονται και τι όχι.
Δεν υπάρχει αρκετό υλικό , σκεφτείτε και μόνοι σας πόσες εκτενείς μετρήσεις έχουμε δει εδώ μέσα για ηχεία και πόσες για sub.
Πόσο thd γίνεται αντιληπτό στα 20Hz , πόσο στα 45 ;
Eαν βάλω το umic στο 1m από το sub και μετρήσω με ένταση ας πούμε 90db τι διαφορές θα δω στα 60hz σε ένα SVS του χιλιάρικου σε ένα Neuman στα 2Κ και σε ένα Polk του 500 άρικου ;
 

Μηνύματα
13.806
Reaction score
11.438
Όσο χαμηλώνει η συχνότητα, τόσο πιο αναίσθητο γίνεται το ακουστικό μας σύστημα στις παραμορφώσεις. Είναι ενδεικτικό ότι στα 20 Hz (αν θυμάμαι καλά τη συχνότητα) το αυτί μας δεν μπορεί να διακρίνει παραμόρφωση κάτω από 100% (διπλασιασμός συχνότητας). Όσο ανεβαίνει η συχνότητα, πέφτει η μέγιστη παραμόρφωση που γίνεται αντιληπτή. Για αυτό δεν ασχολούμαστε τόσο. Η απόκριση συχνότητας και η στάθμη είναι πολύ πιο σημαντικά στοιχεία και κοστίζουν τα περισσότερα χρήματα. Τώρα ο αριθμός των sub, φροντίζει για την ομαλή απόκριση συχνότητας και την αντιμετώπιση των ιδιοσυντονισμών του χώρου.
 

Μηνύματα
16.774
Reaction score
19.764
ο μπουτχιας, την έχει μεγάλη την προσφορά, μην τον ζηλεύετε εσείς ...
Και να που κατέληξε με την προσφορά του. Τον έχετε τρελάνει τον άνθρωπο. Διάβαζα τα αρχικά του πόστ και ήταν μια χαρά. Τώρα τον έχετε κάνει να αποκτήσει μέχρι και τικ σαν τον Κων. Μητσοτάκη.

Εκτός ότι έχει αφήσει πίσω και σε τρίτη μοίρα την φιλοσοφική του εξέλιξη, όπως του προσάπτουν κάποιοι εδώ μέσα που θέλουν το κακό του, ονόματα δε λέμε.

:D :D
 


n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
6.008
Reaction score
12.821
Βάλτα δω παιδί μου, δε χρειάζεται άλλο θρεντ.

Μη φοβάσαι, θα τα σβήσουν όλα. 🤪😁
Ίσως μπορεί πιθανώς και μάλλον δει, αλλά δε βοηθάτε κι εσείς (γενικώς) τον φτωχό πλην τίμιο συντονιστή... 😔
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.771
Reaction score
58.715
Mια απορία που είχα καιρό για τα subwoofer , μιας και το νήμα είναι ενεργό θα ρωτήσω.
Eδώ στο site , στα forum του εξωτερικού και παντού λυσσάμε για τους δορυφόρους για τις αποκρίσεις τους , για τους συντονισμούς τους , για τις παραμορφώσεις τους κτλ , κτλ τα περνάμε από κόσκινο .
Με τα subwoofer για ποιο λόγο ασχολούμαστε κατά 90 % στο μέγεθος , στα watt , στα max spl και στον αριθμό τους ;
Γιατί δεν δίνουμε προσοχή ας πούμε στο thd ; Προσωπικά κάτω από τα 90Hz δεν έχω ιδέα τι από αυτά που βλέπω ακούγονται και τι όχι.
Δεν υπάρχει αρκετό υλικό , σκεφτείτε και μόνοι σας πόσες εκτενείς μετρήσεις έχουμε δει εδώ μέσα για ηχεία και πόσες για sub.
Πόσο thd γίνεται αντιληπτό στα 20Hz , πόσο στα 45 ;
Eαν βάλω το umic στο 1m από το sub και μετρήσω με ένταση ας πούμε 90db τι διαφορές θα δω στα 60hz σε ένα SVS του χιλιάρικου σε ένα Neuman στα 2Κ και σε ένα Polk του 500 άρικου ;
Ένα ασφαλές όριο για να θεωρούσαμε πως δεν θα γίνονταν οι αρμονικές παραμορφώσεις αντιληπτές είναι το 10 % THD για την προδιαγεγραμμένη μέγιστη ωφέλιμη στάθμη ή τη μετρούμενη ανά οκτάβα. Υπάρχουν βεβαίως κάτι εταιρείες που εκμεταλλεύονται την ευπιστία του κοινού προς τις επιστημονικές πρακτικές και κυκλοφορούν sub με προδιαγεγραμμένες τιμές στάθμης για THD τάξης 3% , αλλά δεν χρειάζεται να δίναμε σημασία σε τέτοιους ... θεομπαίχτες.

Στην πράξη μπορεί να μη γίνονται αντιληπτές και παραμορφώσεις τάξης 20% , αλλά πρέπει να έχουμε υπ'όψιν ότι όσο ανεβαίνουμε σε συχνότητα και σε τάξη αρμονικών η ακουστότητα για τις παρασιτικές συνιστώσες αυξάνεται κατακόρυφα σύμφωνα πάντα με το άλλο εύρημα που έγινε για να εγκλωβίζει κόσμο σε ψυχαναγκαστικές επιλογές, δηλαδή τις Καμπύλες Ισοδύναμης Ακουστότητας και σε συνδυασμό με σύζευξη των έκτοπων συνιστωσών προς ιδιορρυθμούς από τον χώρο.

Ας έχουμε επίσης υπ'όψιν ότι οι περισσότερες εταιρείες δεν προδιαγράφουν τα μοντέλα sub που κυκλοφορούν υπό αυστηρούς όρους επειδή οι τελευταίοι θα σήμαιναν μεγάλη πτώση στις ανώτατες στάθμες για την ωφέλιμη ζώνη απόκρισης. Επιπλέον ότι όσα μοντέλα sub είναι δομημένα κατά τρόπον ώστε να γίνεται εγγενές EQ μέσω DSP για προαγωγή στο κάτω όριο απόκρισης ενδέχεται να υποφέρουν περισσότερο ως προς τις τιμές THD.

Και να που κατέληξε με την προσφορά του. Τον έχετε τρελάνει τον άνθρωπο. Διάβαζα τα αρχικά του πόστ και ήταν μια χαρά. Τώρα τον έχετε κάνει να αποκτήσει μέχρι και τικ σαν τον Κων. Μητσοτάκη.

Εκτός ότι έχει αφήσει πίσω και σε τρίτη μοίρα την φιλοσοφική του εξέλιξη, όπως του προσάπτουν κάποιοι εδώ μέσα που θέλουν το κακό του, ονόματα δε λέμε.

:D :D
Ως πρακτικός χαρακτήρας επιλέγω μεν να μην εμπιστεύομαι τυφλά οποιαδήποτε πηγή γνώσης αλλά να βασίζομαι σε όσα δεδομένα θα με εξυπηρετούσαν σε καθημερινές δραστηριότητες. Κατά τη γνώμη μου τα επιστημονικά ευρήματα προσφέρουν σταθερή δυνατότητα να τα μεταχειριζόμαστε στο βαθμό που θα εξυπηρετούσαν καταστάσεις μέσα από βάσιμες σχέσεις αιτίου - αποτελέσματος αντί ο ενδιαφερόμενος να δρούσε υπό καθεστώς δεισιδαιμονίας . Πάντοτε υπάρχουν πράγματα που δεν γνωρίζουμε ακόμα , θα ήταν όμως παράλογο αυτό να μας απέτρεπε από την εφαρμογή όσων θα γνωρίζαμε μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Κάνοντας το συνήγορο του διαβόλου το ίδιο θα μπορούσαν να υποστηρίξουν και οι υποκειμενιστές, δηλαδή ότι χρησιμοποιούν όσα ξέρουν από τη δική τους εμπειρία και μόνο , με τη διαφορά ότι επιλέγουν συνειδητά ν'αγνοούν οτιδήποτε άλλο. Οπότε δεν διαφέρουν και πολύ απ'όσους θ'ανήγαν τις θετικές επιστήμες σε απόλυτη αυθεντία.
 

Μηνύματα
16.774
Reaction score
19.764
Οι περιττής τάξης αρμονικές παραμόρφωσης των sub αρέσουν στους ροκάδες. :D

Ωραίο πόστ για τα sub. @Bhutia Και τα αλλά καλά τα λες.

Ποιά θεωρείς την πιο χρήσιμη προδιαγραφή που θα άξιζε να αναζητήσει κάποιος ή/και που θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνουν οι εταιρίες ; Το Qts ;
 
Last edited:

Μηνύματα
13.806
Reaction score
11.438
"The noise or distortion test signal consisted of pure tones at fixed frequencies of 20 Hz, 40 Hz, 80, 120, 160, 200, 240 Hz and so on up to a high-frequency limit of 10 kHz."

"Data were recorded for each listener and each test frequency for both of the musical selections and plotted on a graph. Figure 1 shows the final average result for all 24 listeners."



"Even at much higher frequencies, 5 kHz for example, the distortion tone had to be raised to an average of just 30 dB below the music level (about 3% distortion) before listeners could hear it along with the music."

και:
"In fact, the noise tones at 20 Hz and 40 Hz had to be increased to levels louder than the music itself before we even noticed them"

"Στην πραγματικότητα οι τόνοι στα 20 Hz και 40 Hz έπρεπε να αυξηθούν σε ένταση πιο δυνατά από την ίδια τη μουσική για να τους αντιληφθούμε"

Επίσης:
"At 40 Hz, listeners accepted 100% distortion before they complained "

Από εδώ:

 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.771
Reaction score
58.715
Οι περιττής τάξης αρμονικές παραμόρφωσης των sub αρέσουν στους ροκάδες. :D

Ωραίο πόστ για τα sub. @Bhutia Και τα αλλά καλά τα λες.

Ποιά θεωρείς την πιο χρήσιμη προδιαγραφή που θα άξιζε να αναζητήσει κάποιος ή/και που θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνουν οι εταιρίες ; Το Qts ;
Το Qts αναφέρεται στο ίδιο το μεγάφωνο... Το Qtc είναι που αναφέρεται στο ηχειακό σύστημα ως σύνολο αλλά και αυτό δεν φτάνει από μόνο του. Πρέπει η ποιότητα κατασκευής να είναι αρκετά υψηλή ώστε ν'αντέχει σε θερμικές καταπονήσεις και όσο μεγαλύτερες διαστάσεις για δεδομένη υψηλή ποιότητα τόσο το καλύτερο.
"The noise or distortion test signal consisted of pure tones at fixed frequencies of 20 Hz, 40 Hz, 80, 120, 160, 200, 240 Hz and so on up to a high-frequency limit of 10 kHz."

"Data were recorded for each listener and each test frequency for both of the musical selections and plotted on a graph. Figure 1 shows the final average result for all 24 listeners."



"Even at much higher frequencies, 5 kHz for example, the distortion tone had to be raised to an average of just 30 dB below the music level (about 3% distortion) before listeners could hear it along with the music."

και:
"In fact, the noise tones at 20 Hz and 40 Hz had to be increased to levels louder than the music itself before we even noticed them"

"Στην πραγματικότητα οι τόνοι στα 20 Hz και 40 Hz έπρεπε να αυξηθούν σε ένταση πιο δυνατά από την ίδια τη μουσική για να τους αντιληφθούμε"

Επίσης:
"At 40 Hz, listeners accepted 100% distortion before they complained "

Από εδώ:

Έξοχα... Δεν μας περιγράφει όμως τι γίνεται σε περίπτωση όπου κάποια αρμονική από παραμόρφωση στις πρώτες οκτάβες θα συνέπιπτε με συνιστώσα από ιδιορρυθμό δωματίου παρατεινόμενη έτσι στο πεδίο του χρόνου ή θα έκανε διακριτή τη θέση του sub εφόσον θα ήταν ανώτερης τάξης με ανάλογη αύξηση κατευθυντικότητας κατά την εκπομπή της...
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.293
Μηνύματα
2.970.768
Members
38.294
Νεότερο μέλος
Desmios1924
Top