Tesla

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.447
Δεν είναι πλήρης ο τρόπος. Ένα μέτριο σε στήσιμο αλλά γρήγορο αυτοκίνητο μπορεί να κάνει ίδιο χρόνο μ' ένα πολύ αργότερο αλλά τέλειο σε στήσιμο.

Εξαίρεση συνήθως το φρενάρισμα, του οποίου οι επιδόσεις πριν υπερθερμανθούν τα φρένα εξαρτώνται σε τεράστιο βαθμό απο τα λάστιχα.
Πολύ σωστή παρατήρηση. Δεν είναι πλήρης ο τρόπος. Αυτό ακριβώς υπονοώ με το παρακάτω τσιφ :

"Αυτοκίνητο με σούπερ 0-400 και χάλια χρόνο πίστας είναι χειρότερο από αυτοκίνητο με χειρότερο 0-400 και συμπαθητικό χρόνο πίστας"

Συνεπώς, τα EVs είναι ακόμη χειρότερα δυναμικά από ότι λέει ο χρόνος πίστας. Γιατί είναι πολύ γρήγορα στην επιτάχυνση και προφανώς αργά στις στροφές ή/και στην επιβράδυνση για να έχουν μέτριους χρόνους πίστας. Δε βγαίνουν τα νούμερα αλλιώς.

Αλλά μπορεί να υπάρχει μία συνωμοσία, να βάζουν τους οδηγούς των EVs να μη στρίβουν το τιμόνι γρήγορα ή να μην πατάνε το γκάζι ή το φρένο όταν μπαίνουν στην πίστα. Ή να τσεκάρει η tesla με το gps ότι είναι στο ring και να ρίχνει την ιπποδύναμη. Γιατί ως γνωστόν τα EVs δε φθάνουν για όλους. Το βρήκα symos;
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.219
Reaction score
139.756
Χωρίς να αλλάζει τίποτα από όσα υποστηρίζω, θα ήθελα απλώς να συμπληρώσω πως ο χρόνος του model 3 performance στην εν λόγω πίστα είναι από το 2019 και έγινε από ερασιτέχνη που δεν είχε προετοιμάσει καθόλου το αυτοκίνητο.

Στο βίντεο απο το οποίο προέρχεται ο χρόνος λέει ότι δεν είχε καν track mode. Εντάξει, είναι στα όρια του αστείου. Οι πραγματικές δυνατότητες του αυτοκινήτου αυτού στη σημερινή έκδοση και με track mode, είναι με βεβαιότητα πολύ καλύτερες.

Επιπλέον ο χρόνος έγινε με άλλα αυτοκίνητα στην πίστα, όχι μόνο του για βέλτιστα αποτελέσματα. Εδώ είναι η πηγή που δίνει το Wikipedia:



Όσο για τα ελαστικά, γίνονται μεγάλες υποχωρήσεις στις επιδόσεις στα EV, χάριν της ησυχίας κατά την κύλιση, αλλά και της αυτονομίας, και υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού για αυτές τις παραμέτρους.

Η αυτονομία δε, που σημαίνει χαμηλές τριβές με το οδόστρωμα, έρχεται σε άμεση αντίθεση με υψηλές επιδόσεις. Δυστυχώς..

Λόγω αυξημένου βάρους και λόγω της υψηλής σημασίας που δίνεται στην αυτονομία, τα ελαστικά στα EV έχουν περίεργες διαστάσεις (δες του iD.3) με αποτέλεσμα να μη βρίσκεις καν αντίστοιχα καλά ελαστικά, κι αν βρεις, να μη μπορείς να κάτσεις μέσα στο αυτοκίνητο από τη φασαρία που κάνουν, διότι όταν εκλείψουν όλοι οι άλλοι θόρυβοι, τότε ο θόρυβος του ελαστικού γιγαντώνεται και ενοχλεί τρομερά πολύ.

Έχουμε περιστατικά από παιδιά με Τέσλα περφορμανς που έβαλαν σοβαρά ελαστικά για γρήγορη οδήγηση, ακριβά βεβαίως, και δε μπόρεσαν να τα κρατήσουν ούτε μήνα, τους τρέλανε η φασαρία.
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.679
Reaction score
8.321
Αυτό ακριβώς λέω τσιφ! Ποιό είναι καλύτερο, το γρήγορο με το μέτριο στήσιμο ή το αργό με το τέλειο στήσιμο;

"Αυτοκίνητο με σούπερ 0-400 και χάλια χρόνο πίστας είναι χειρότερο από αυτοκίνητο με χειρότερο 0-400 και συμπαθητικό χρόνο πίστας"
Μόνο που ο τσιφ δεν είπε αυτό. Είπε ότι το αυτοκίνητο με σούπερ 0-400 μπορεί να έχει τον ίδιο χρόνο πίστας με ένα με χειρότερο 0-400 αλλά καλύτερο στήσιμο.

Οπότε εσύ κοιτώντας τους (ίδιους) χρόνους πίστας, τι κατάλαβες ακριβώς;

Αυτό σε απάντηση του ότι ο χρόνος πίστας "ποσοτικοποιεί με τον πιο αντιπροσωπευτικό και πλήρη τρόπο τη δυναμική συμπεριφορά ενός οχήματος στην άσφαλτο".

//edit: Συν την παράμετρο των φρένων, όπου ένα αυτοκίνητο μπορεί να έχει καλύτερη δυναμική συμπεριφορά αλλά τα φρένα του να μην αντέχουν το ίδιο σε συνθήκες πίστας, με αποτέλεσμα χειρότερο χρόνο. Κι από αυτό, τι συμπέρασμα βγάλαμε;
Αλλά μπορεί να υπάρχει μία συνωμοσία, να βάζουν τους οδηγούς των EVs να μη στρίβουν το τιμόνι γρήγορα ή να μην πατάνε το γκάζι ή το φρένο. Το βρήκα symos;
Δεν έχω να προσθέσω κάτι παραπάνω σε αυτό:

(και ότι πάλι EV θα αγόραζα, για τους λόγους που είπα)
 
Last edited:

TGD

Μηνύματα
9.093
Reaction score
9.112
- Η μεγάλη επιτάχυνση βοηθάει και στην πιο σβέλτη οδήγηση ασχέτως αν θα χρειαστεί να πάρεις τη στροφή λίγο πιο αργά. Και η επιτάχυνση αυτή είναι "φθηνή", μπορείς να πάρεις σχετικά εύκολα ένα EV με μεγαλύτερη ισχύ για να καλύψεις τη διαφορά.
Αυτό θα χαροποιούσε τη γυναίκα μου, γιατί μια ζωή με πρήζει ότι πάω αργά στις ευθείες και γρήγορα στις στροφές.
Που δηλαδή να μην οδηγούσα και την "μαούνα" και είχα κανένα σοβαρότερο χαμηλό αυτοκίνητο...
Εγώ το cruise control στην εθνική το έχω στο 135, ενώ εκείνη "δεν ξέρει να το χρησιμοποιεί και δεν θέλει να μάθει" και πατάει 150άρια για πλάκα. Θα είχε όμως πλάκα να την είχα πείσει πέρυσι για το ηλεκτρικό e-up και να έμενε από μπαταρία πριν φτάσει στα Τρίκαλα.

Άσχετο, αλλά είδατε ότι τα ηλεκτρικά citigo πωλούνται μεταχειρισμένα όσο κόστιζε με την επιδότηση το e-up;
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.447
Μόνο που ο τσιφ δεν είπε αυτό. Είπε ότι το αυτοκίνητο με σούπερ 0-400 μπορεί να έχει τον ίδιο χρόνο πίστας με ένα με χειρότερο 0-400 αλλά καλύτερο στήσιμο.

Οπότε εσύ κοιτώντας τους (ίδιους) χρόνους πίστας, τι κατάλαβες ακριβώς;

Αυτό σε απάντηση του ότι ο χρόνος πίστας "ποσοτικοποιεί με τον πιο αντιπροσωπευτικό και πλήρη τρόπο τη δυναμική συμπεριφορά ενός οχήματος στην άσφαλτο".

//edit: Συν την παράμετρο των φρένων, όπου ένα αυτοκίνητο μπορεί να έχει καλύτερη δυναμική συμπεριφορά αλλά τα φρένα του να μην αντέχουν το ίδιο σε συνθήκες πίστας, με αποτέλεσμα χειρότερο χρόνο. Κι από αυτό, τι συμπέρασμα βγάλαμε;


Δεν έχω να προσθέσω κάτι παραπάνω σε αυτό:



(και ότι πάλι EV θα αγόραζα, για τους λόγους που είπα)
Κατάλαβα το εξής απλό:

"το αυτοκίνητο με σούπερ 0-400 μπορεί να έχει τον ίδιο χρόνο πίστας με ένα με χειρότερο 0-400 αλλά καλύτερο στήσιμο."

Δηλαδή:

Αυτόκίνητο 1: Επιτάχυνση Α + (επιβράδυνση + στροφή) Β = Συνολικός χρόνος Γ
Αυτόκίνητο 2: Επιτάχυνση Α' + (επιβράδυνση + στροφή) Β' = Συνολικός χρόνος Γ

Αν Α'>Α => Β'<Β

Και από αυτό βγάζω το συμπέρασμα ότι το 2 είναι χειρότερο.

Άσχετο, αλλά είδατε ότι τα ηλεκτρικά citigo πωλούνται μεταχειρισμένα όσο κόστιζε με την επιδότηση το e-up;
Δυστυχώς το διαπίστωσα γιατί ήμουν και είμαι σε φάση αγοράς EV.
 
Last edited:


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.447
Χωρίς να αλλάζει τίποτα από όσα υποστηρίζω, θα ήθελα απλώς να συμπληρώσω πως ο χρόνος του model 3 performance στην εν λόγω πίστα είναι από το 2019 και έγινε από ερασιτέχνη που δεν είχε προετοιμάσει καθόλου το αυτοκίνητο.

Στο βίντεο απο το οποίο προέρχεται ο χρόνος λέει ότι δεν είχε καν track mode. Εντάξει, είναι στα όρια του αστείου. Οι πραγματικές δυνατότητες του αυτοκινήτου αυτού στη σημερινή έκδοση και με track mode, είναι με βεβαιότητα πολύ καλύτερες.

Επιπλέον ο χρόνος έγινε με άλλα αυτοκίνητα στην πίστα, όχι μόνο του για βέλτιστα αποτελέσματα. Εδώ είναι η πηγή που δίνει το Wikipedia:



Όσο για τα ελαστικά, γίνονται μεγάλες υποχωρήσεις στις επιδόσεις στα EV, χάριν της ησυχίας κατά την κύλιση, αλλά και της αυτονομίας, και υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού για αυτές τις παραμέτρους.

Η αυτονομία δε, που σημαίνει χαμηλές τριβές με το οδόστρωμα, έρχεται σε άμεση αντίθεση με υψηλές επιδόσεις. Δυστυχώς..

Λόγω αυξημένου βάρους και λόγω της υψηλής σημασίας που δίνεται στην αυτονομία, τα ελαστικά στα EV έχουν περίεργες διαστάσεις (δες του iD.3) με αποτέλεσμα να μη βρίσκεις καν αντίστοιχα καλά ελαστικά, κι αν βρεις, να μη μπορείς να κάτσεις μέσα στο αυτοκίνητο από τη φασαρία που κάνουν, διότι όταν εκλείψουν όλοι οι άλλοι θόρυβοι, τότε ο θόρυβος του ελαστικού γιγαντώνεται και ενοχλεί τρομερά πολύ.

Έχουμε περιστατικά από παιδιά με Τέσλα περφορμανς που έβαλαν σοβαρά ελαστικά για γρήγορη οδήγηση, ακριβά βεβαίως, και δε μπόρεσαν να τα κρατήσουν ούτε μήνα, τους τρέλανε η φασαρία.
Διαβλέπω και εδώ τη συνομωσία που ανέφερα. Δε θέλουν τα EVs να γράφουν καλούς χρόνους στις πίστες γιατί δε φθάνουν για όλους. Ή επειδή δε βάζουν διαφήμιση. Ξέρω γω, δε τα μετράνε ρε παιδί μου σε πίστα, δε θέλουν!

Επίσης να αναφέρουμε ότι τα κορσάκια του 2008 και τα γκολφάκια του 1821 είχαν track mode και τα καλύτερα λάστιχα που κυκλοφορούσαν το ...2008, στανταρακι!

Επίσης, στανταράκι είχαν τρέξει σε άδεια πίστα με ούριο άνεμο και ιδανική θερμοκρασία.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.219
Reaction score
139.756
Δεν με αφορά όλο αυτό το παραμύθι με τις πίστες και δεν βρίσκω το λόγο να με ενδιαφέρει, ούτε συμφωνώ με τα σκεπτικά σας ούτε με τα συμπεράσματα που βγάζετε. 🤣😁🤪

Για να μπούμε στην λογική χρόνων σε πίστες, θεωρώ πως η σημαντικότερη παράμετρος είναι άλλη, κι όχι όλα αυτά που αραδιάζετε.

Ο καθένας μας ξέρει το αυτοκίνητό του, κι άμα πάρω γω το δικό σου δε μπορώ να πάω όσο γρήγορα πάω (σπίτι δουλειά) με το δικό σου, θα χρειαστώ χρόνο, υπάρχει μια καμπύλη εκμάθησης, που θα μου δώσει τη δυνατότητα σιγά σιγά να πιέσω περισσότερο το αυτοκίνητο και εμένα, για να στρίψω πχ σε μια κλειστή στροφή, και ξέρω πότε θα φύγει το δικό μου, και πως θα φύγει, το έχω δει καμιά 10-αρια φορές τελοσπαντων, έχω μάθει να το αντιμετωπίζω, εσύ που δε το οδηγείς το δικό μου, δε ξέρεις, αν πας να κάνεις αυτά που ξέρεις με το δικό σου, θα φας κάνα χριστιανό ή κάνα πεζοδρόμιο.

Οπότε οκ, ο καθένας ξέρει το αυτοκίνητό του, αλλά για τις τυπικές συνθήκες οδήγησης (σπίτι δουλειά).

Όσον αφορά πίστα και αγωνιστική οδήγηση, κανένας μας δε ξέρει το αυτοκίνητό του, με μόνη εξαίρεση κάποιον που συχνά πυκνά μπαίνει σε πίστες, κι έχει πιέσει σταδιακά όλο και περισσότερο το αυτοκίνητό του, και έχει πιέσει και τον εαυτό του, και έχει μάθει τα χούγια του, και έχει μάθει τρόπον τινά να οδηγεί αγωνιστικά, και οκ, αυτός κάτι ξέρει.

Οι υπόλοιποι, δεν ξέρουμε ούτε το αυτοκίνητό μας τι σκατα κάνει, και άμα μπω πχ εγώ κι εσύ στην πίστα θα κάνουμε μισή ώρα τη διαδρομή που άλλοι κάνουν σε 6 λεπτά, ακόμα και με το νεβερα, κι άμα πάμε να κάνουμε και πολύ τους μάγκες με τη μία, θα φάμε τις λαμαρίνες ολόβε.

Η αγωνιστική οδήγηση είναι ένα άλλο ζώο σε σχέση με την φυσιολογική οδήγηση σε δημόσιους δρόμους, κι απαιτεί δεξιότητες που ου δεν έρχονται με τη θεία επιφοίτηση, θέλουν μαθήματα και εξάσκηση, και δε σε σώνει να έχεις μάθει να κάνεις ντριφτινγκ, θέλει να μάθεις πολλά, οπότε όλα αυτά χρυσά και καλά αλλά μακριά απ' τον κωλο μας και τα ενδιαφέροντά μας (εκτός όπως είπα εάν έχεις ήδη χόμπι τις πίστες).

Πέραν αυτού, οι πίστες έχουν ωραίο οδόστρωμα, πιάνει καλά, και βλέπεις ένα αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται πολύ διαφορετικά από όσο ξέρεις στο γυαλί δρόμο που έχουμε δω Ελλάδα. Πάμε εξωτερικό, κι είναι σα να βάλαμε 3 κατηγορίες καλύτερα ελαστικά, ξαφνικά πιάνει καλά το λάστιχο που δε μας άρεζε ως χθες. Πάνε σε ελληνικό δρόμο γυαλί να πάρεις στροφή όπως σε πίστα, να γελάσουμε ολ τουγκεδερ, πίστες και κολοκυθάκια γεμιστά, μόνο τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ότι καταφέρουν.

Τα υπόλοιπα τα ακούω βερεσέ, που να χτυπιεστε όλοι μαζί, δυναμική συμπεριφορά και φούτσες μπλου.

Ανάθεμα κι αν ξέρετε εδώ μέσα οι 99 στους 100 πως διάτανο συμπεριφέρεται το ΙΧ σας σε τέρμα φρενάρισμα σε υψηλές ταχύτητες, ποιος από σας το έχει δοκιμάσει κατ'επαναληψιν στα 120, στα 140, στα 160 και στα 200 και παραπάνω αν πάει παραπάνω, ώστε να μάθει πως σκατά φρεναρει εκεί πάνω και τι πρέπει να κάνει άμα του συμβεί. Μάλλον κανένας, κι άμα του συμβεί τότε θα δει για πρώτη φορά στη ζωή του τι κάνει το φρένο εκεί πάνω.

Πίστες. Αστείο μου φαίνεται. Μόνο στις πίτσες λέω ναι, στα υπόλοιπα τσου.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.085
Reaction score
28.390
Συ δλδ ξέρς ;
Εχς βάλει το ev σου σε πίστα ; πότε ; που ;
Στο Αιγίνιο στας Σέρρας ;
Εμείς εδώ άμα λάχει έχουμε και τα Μέγαρα . Με μέτρια ποιότητα ασφάλτου.
Εχω βάλει και το αυτοκίνητο και την μηχανή .
Φυτίλια τα λάστιχα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.219
Reaction score
139.756
Επίσης να αναφέρουμε ότι τα κορσάκια του 2008 και τα γκολφάκια του 1821 είχαν track mode και τα καλύτερα λάστιχα που κυκλοφορούσαν το ...2008, στανταρακι!
Δεν με νοιάζει για τα κορσάκια, ούτε για τα γκολφάκια το τι modes έχουν, μπορεί και να έχουν, μη το γελάς καθόλου.

Για το Τέσλα όμως, που έχει 2 κινητήρες και πολύ ιδιαίτερες δυνατότητες στα ηλεκτρονικά βοηθήματα, έχει μεγάλη διαφορά το track mode, αλλάζει εντελώς η δυνατότητα χρήσης του αυτοκινήτου, και έχει σοβαρές δυνατότητες παραμετροποίησης της συμπεριφοράς του.

Track mode το λένε, αυτό είναι για πίστα, τα άλλα δεν είναι. Τι α κάεις;

Ξέρουμε από πρώτο χέρι δοκιμή που έγινε από άνθρωπο του αντικειμένου, από οδηγό αγώνων εδώ στην Ελλάδα, ο οποίος πήρε το Υ περφορμανς ενός φίλου μου, με τρακ μόουντ, και πήγαν δοκιμή σε επαρχιακό δρόμο, σε δρόμο που τον ξέρει απ'εξω κι ανακατωτά (είναι γνωστή διαδρομή σε αγώνες), οπότε ξέρει πως να μπει και πως να βγει σε κάθε στροφή και τι έχει μετά, τι στροφή έρχεται, κλπ κλπ κλπ, και ξέρει να οδηγεί κιόλας, βασικό. (Εμείς δε ξέρουμε).

Αυτός λοιπόν, πίεζε σιγά σιγά όλο και περισσότερο το αυτοκίνητο, αξιολόγησε πλήρως το track mode κι άλλαξε ρυθμίσεις κατά το δοκούν, μέχρι που πήγε πραγματικά σα να ήταν σε αγώνες, και είπε στο τέλος πως του άρεσε το όχημα, του άφησε ιδιαίτερα θετική εντύπωση, είπε πως πάει αναπάντεχα καλά (ήταν πολύ αρνητικά προκατειλημμένος από πριν), δεν περίμενε κάτι τέτοιο.

Οι άλλοι μέσα στο αυτοκίνητο; ένας φρέσκος κι ένας παλιός οδηγός Τέσλα, που το είχε ήδη 2 χρόνια και πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα. Το λοιπόν, ο ένας ούρλιαζε, θα πεθάνουμε και τέτοια, κι ο άλλος έκανε εμετό, πιο κίτρινος κι από λεμόνι 🍋 εξήλθε του Υ. Κανένας από τους δυο τους δε φανταζόταν ποτέ ότι μπορεί να πάει έτσι το Υ περφορμανς, και φυσικά και οι δύο είναι βέβαιοι (τον κόβουν φέτες) ότι ποτέ δε θα το οδηγήσουν έτσι, σε καμία περίπτωση, δε μπορούν, δε ξέρουν, δε θα μάθουν, αυτά τα κάνουν αποκλειστικά και μόνον οδηγοί αγώνων, για αυτούς ναι, είναι χρήσιμοι οι χρόνοι πίστας, για τους άλλους, είναι χρήσιμο να έχει εσωτερική επένδυση ηχοαπορρόφησης το ελαστικό, και καμιά φορά στην ευθεία να πιάνουν 250 με την ψυχή στο στόμα μη πεταχτεί κάνα αγριογούρουνο ή άλλο ζώο (σαν αυτούς). 🤣😁🤪

Παίρνουν βέβαια μια στροφή γρήγορα, λες και κάτι πέτυχαν. Α, να φύγει λίγο ο κωλος ξερωγω. Σπουδαίο. Άμα έχει εσάκι μετά, μη τον είδατε τον παναή, κι άμα βγει κάνα αγριογούρουνο (ή άλλο όμοιο ζώο) ζωή σε λόγου μας. Και όποιος τρακάρει απ'αυτούς, πάντα κάποιος άλλος τους φταίει. Που έκανε 7 φορές ντελαπαρισμα το αυτοκίνητό τους, άλλος τους φταίει. Ο Μητσοτάκης. Ε, ποιος άλλος. Οκ, πλήρωνε τώρα. 🤣😁🤪

Το πιο ανώδυνο που ξέρω να κάνουν, που τους αρέσει και προφέρει ευχαρίστηση λένε, είτε με Τέσλα είτε με άλλα ζώα (στο Τέσλα μόνο με track mode) είναι να κάνουν drifting σε πίστα, κατά προτίμηση βρεγμένη, να μη τρων τα λάστιχα εύκολα. Με γεια τους με χαρά τους, ότι γουστάρει καθένας. Με ένα άλφα Ρομέο παλιό, πιο εύκολα πάντως κάνεις drifting και πιο φτηνά τα λάστιχα. 🤪😁🤣

(Εγώ δε πληρώνω λάστιχα για πίστα, μόνο πίτσα 🍕 πληρώνω).
 

Μηνύματα
480
Reaction score
133
Πάνε σε ελληνικό δρόμο γυαλί να πάρεις στροφή όπως σε πίστα, να γελάσουμε ολ τουγκεδερ, πίστες και κολοκυθάκια γεμιστά, μόνο τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ότι καταφέρουν.
Μείωση της πρόσφυσης υπάρχει σίγουρα, αλλά ένα αυτοκίνητο με καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά θα διατηρήσει υψηλότερα όρια πρόσφυσης από ένα με χαμηλότερα και στον δρόμο γυαλί, κατ' αναλογία πάντα.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.440
Reaction score
86.565
Επιπλέον των ανωτέρω, έχω τις αμφιβολίες μου κατά πόσον πριν από 4 χρόνια υπήρχε εξοικείωση με τον τρόπο οδήγησης σε πίστα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Υποθέτω πως θα υπάρχουν σημαντικές διαφορές τεχνικής στην αγωνιστική οδήγηση μεταξύ θερμικών και ηλεκτρικών, και το learning curve θα θέλει δουλειά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.219
Reaction score
139.756
Συ δλδ ξέρς ;
Όχι.

Εχς βάλει το ev σου σε πίστα ; πότε ; που ;
Όχι, δε μπήκα πίστα με EV.

Κανένα "δικό μου" EV δεν έχει track mode ή κάτι ανάλογο, και δεν αφήνουν τα ηλεκτρονικά να κάνεις τίποτα, ούτε ντριφτινγκ, καθόλου, το κόβουν.

Όταν θα ψοφήσουν τα καλοκαιρινά λάστιχα που φοράω, θέλω να κατέβω Αθήνα να κάνω κάτι μαθήματα οδήγησης σε πίστα, που έχω μιλήσει με κάποιον δάσκαλο, και να δω εκ του ασφαλούς πως σκατά μαζεύεται η βάρκα (φέρι μπόουτ το λέει, ή βαπόρι) άμα γλιστράει σε βρεγμένο, γιατί μια φορά που μου'φυγε το iD.3 δεν μπορούσα με τίποτα να το μαζέψω, έκανε τα δικά του μονάχο του, και γκάζι που πατούσα, τζάμπα κι αδίκως.


Φυτίλια τα λάστιχα.
Να, αυτά δε μπορώ.

Τα'χα πληρώσει μια φορά παλιά στην πίστα των Σερρών, κι ακόμα το φυσάω και δε κρυώνει.

Η μλκια είναι πως εκεί ήμουν βέβαιος πως έμαθα πως διάτανο φρενάρει το ζώο, και κόντεψα να στουκαρω πάνω στο δρόμο τον φυσιολογικό, γιατί στον φυσιολογικό δρόμο λίγο πριν μπεις περιφερειακή οδό, στο δρόμο Χαλκιδικής πες, τα λάστιχα δεν πιάσαν κιχ, άλλο τι έκαναν στην πίστα. Εντελώς διαφορετικό οδόστρωμα, εντελώς άλλο αυτοκίνητο..
Μείωση της πρόσφυσης υπάρχει σίγουρα, αλλά ένα αυτοκίνητο με καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά θα διατηρήσει υψηλότερα όρια πρόσφυσης από ένα με χαμηλότερα και στον δρόμο γυαλί, κατ' αναλογία πάντα.
Μη το λες.

Σε χαμηλές καθημερινές ταχύτητες, 50-70 πες, εκεί που το "καλύτερο" μου τα έκανε μαντάρα στον φυσιολογικό δρόμο (τσουλήθρα, δε μαζευόταν η μπαλαρίνα) με τα σούπερ ντουπερ πανάκριβα φαρδιά λάστιχα, ένα μικρό σάξο 1,100 με κάτι λιλιπούτεια μισλεν μαλακά βρακιά, μια χαρά έπιανε, καλύτερα μπορούσα να πάω, έγερνε έγερνε, αλλά εκεί, βεντούζα.

Μπορεί να μη ζεσταίνονταν τα σκληρά λάστιχα του άλλου, δεν έχει σημασία. Σημασία έχει πως ένα αυτοκίνητο καλύτερο σε όλα, δεν είδα, αλλά από την άλλη δεν έπαιζα και με πόρσε, λίγα τα λεφτά.

Σε υψηλές ταχύτητες, οκ, άλλαζε το παραμύθι, άσε που το καρουδότσουφλο δεν ανέβαζε τίποτα τρομερό, αλλά όταν ανέβαζε, ήταν φύλλο και φτερό, πρακτικά επικίνδυνο.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.680
Reaction score
148
Παλια, θυμαμαι στα τεστ του ειδικου τυπου, χωριζαν ενεργητικη και παθητικη ασφαλεια αυτοκινητου και εβγαζαν καποια συμπερασματα.
Π.χ κριτικη/τεστ σε ανατησεις, σε φρενα, σε τιμονι, ημιξονια, ακρομπαρα, λαστιχα κτλ κτλ οπως ερχοταν απο την αντιπροσωπεια.
Οσοι υποστηριζουν την αξια της συγκεκριμενης πιστας του Νυρμπουνγκρινγ αναφερονται -θεωρω- στην ενεργητικη ασφαλεια του καθε αυτοκινητου, που εχει -η θα επρεπε να εχει- και την μεγαλυτερη σημασια στην επιλογη του.
Γι αυτο γινεται μνεια σε αυτοκινητα παραγωγης χωρις -αμαν και τι- μετατροπες.
Γι αυτο γινεται αναφορα στη συγκεκριμενη πιστα 20 χλμ και οχι στις αγωνιστικες 3-5 χλμ, που εννοειται ειναι αλλο φρουτο.

Και μπορει εκει η οδηγηση να γινεται στα -οποια- ορια, αλλα δειχνει και το περιθωριο ασφαλειας που θα εχει ο καθε αμπαλος, οταν ηθελημενα η αθελητα υπερβει καποια ορια (τα δικα του κυριως και οχι του αυτοκινητου τοσο... η και της φυσικης).
 

Μηνύματα
1.332
Reaction score
2.007
αυτό,
ταχύτεροι χρόνοι στην πίστα, σημαίνει δυνατότητα να πάρεις τις στροφές με μεγαλύτερη ταχύτητα,
και για τον καθημερινό οδηγό περισσότερα περιθώρια να το σώσει όταν κατά λάθος μπει στη στροφή με πρισσότερα, ή φρενάρει ξεφνικά στη στροφή ενώ στρίβει κλπ

σε γενικές γραμμές και χωρίς να πιάσουμε υποπεριπτώσεις (πχ στήσιμο για αγώνες, αλλά δύσκολο για τον άσχετο)

δύο αυτοκίνητα ίδιας ιπποδύναμης (ροπής, βάρους κλπ εννοείται) αυτό που είναι πιο αργό στην πίστα απλά δεν μπορεί να στρίψει τόσο γρήγορα

αν αυτοκίνητο μεγαλύτερης ιπποδύναμης είναι πιο αργό από μικρότερης, απλά η διαφορά τους στις στροφές είναι ακόμη μεγαλύτερη υπέρ του "αργού"
 

Μηνύματα
16.965
Reaction score
24.168
Ο καθημερινός οδηγός δεν θα επωφεληθεί από τις απόλυτες επιδόσεις σε πίστα.
Αυτές έρχονται από ικανούς οδηγούς που δεν τους ενδιαφέρει η αίσθηση κλπ και οδηγούν ψυχρά λογικά.
Ο καθημερινός οδηγός θα επωφεληθεί από πεζά πραμματα όπως η προοδευτικότητα των αντιστάσεων που θα τον αποτρέψει να κινηθεί κοντά στα όρια του αυτοκίνητου και να μείνει ασφαλής σε περίπτωση ανάγκης.
Οι πίστες και τα γυρολόγια δεν είναι για τους καθημερινούς οδηγούς και ένα αυτοκίνητο με υψηλα επίπεδα πρόσφυσης παραδόξως δεν θα είναι απαραίτητα ασφαλέστερο για τους μέτριους χρήστες.
 

Μηνύματα
7.557
Reaction score
1.737
Ηλεκτρικό δεν έχω οδηγήσει, σε πίστα δεν έχω οδηγήσει, αλλά βάσει λογικής, οι δυόμιση τόνοι ενός model s plaid, ή οι δύο τόνοι ενός 3p θα είναι σε τεράστιο ποσοστό τους μοιρασμένοι στο δάπεδο, κάτω ακόμη και από το επίπεδο της πλύμνης των τροχών, κάτι το οποίο θα πρέπει να οδηγεί σε αμελητέες έως ανύπαρκτες κλίσεις (πιθανώς ακόμη και αντίστροφες κλίσεις, αν το βάρος κάτω από το επίπεδο του άξονα των τροχών είναι μεγαλύτερο από το βάρος πάνω από τον άξονα των τροχών) και μεταφορές βάρους στις στροφές, ενώ αντίστοιχα θα πρέπει να είναι και κοντά στο (όχι ιδανικό) 50/50 και η κατανομή βάρους εμπρός πίσω.

Προφανώς η αδράνεια παίζει το ρόλο της και θα προκαλεί καθυστερήσεις στην είσοδο στη στροφή, να έχουμε υπόψιν μας όμως ότι τα πολυτελή σπορ σεντάν επιδόσεων (π.χ. οι AMG Mercedes, οι M BMW, τα S και RS Audi έως και οι Bentley) δεν ζυγίζουν πολύ λιγότερο από τους δύο - δυόμιση τόνους των γρήγορων Tesla.

Βάσει λογικής το S Plaid θα πρέπει με τα σωστά ελαστικά να έχει εξαιρετικά καλύτερο κράτημα στο δρόμο από μία M5 π.χ., ενώ το λογισμικό θα πρέπει να μπορεί να διαχειριστεί πολύ καλύτερα το πως μοιράζει την ροπή εμπρός πίσω σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης θερμικού, όσο εξελιγμένο να είναι και αυτό, και επιπλέον το plaid έχει και σύστημα Torque Vectoring, δηλαδή μπορεί και στρίβει με το μοίρασμα της ροπής στους τροχούς και όχι απλά με το τιμόνι.

Ξανά, βάσει λογικής, αυτό πρέπει να το καθιστά ικανό να ξεπερνάει κάθε θερμικό αντίστοιχου μεγέθους / βάρους.

Πάντα βάσει λογικής, κάποιος που αγοράζει ένα πολυτελές σεντάν πύραυλο τέτοιων διαστάσεων και βάρους, δεν το κάνει για να σπάσει τα χρονόμετρα στην πίστα, ούτε για να σκίσει το αμάξι στο στροφιλίκι, αλλά κυρίως για να μπορεί να ταξιδεύει μεγάλες αποστάσεις με μεγάλες ταχύτητες ξεκούραστα και να απολαμβάνει μια στο τόσο και το τρελό γκάζι. Κατά κύριο λόγο πάντως είναι αμάξια για την Autobahn, που μπορούν να μπούνε και στην πίστα χωρίς ντροπή, και όχι το αντίθετο. Αυτές οι συνθήκες μάλλον λειτουργούν υπέρ του Tesla και όχι κατά.

Κύριο μειονέκτημα που μπορώ να σκεφτώ, είναι το ότι αντί για το γουργουρητό ενός V8 θα ακούγεται η βαβούρα των ελαστικών, κάτι όχι ευχάριστο.

Παρεμπιπτόντως κατά γενικη ομολογία των ειδικών συντακτών η τρέλα με το Nurburgring έχει χαλάσει τα αυτοκίνητα καθώς στη μανία των κατασκευαστών για μείωση των χρόνων και αξιοποίηση της φήμης και του κύρους του καλού χρόνου (πόσο μάλλον του ρεκόρ) στο γύρο της "πράσινης κόλασης" τους έχει οδηγήσει στο να στήνουν τα αυτοκίνητά τους πιο σκληρά από όσο χρειάζεται, με λιγότερο ομαλή απόκριση και πολύ λιγότερο άνετα.
 

Μηνύματα
1.332
Reaction score
2.007
οκ, ας το πω αλλοιώς,

ας αφήσουμε το αυτοκίνητο με το αγωνιστικό στήσιμο και δύσκολο για εμένα τον καθημερινό οδηγό, αν και πιο γρήγορο στις στροφές,

ας πάρουμε δύο ίδιας ιπποδύναμης αυτοκίνητα με προοδευτικότητα, μαλακά και εύκολα για τον καθημερινό οδηγό, που συγχωρούν λάθη,
και πάλι αυτό που μπορεί να πάει με μεγαλύτερη ταχύτητα στις στροφές (=καλύτερος χρόνος στην πίστα) έχει περιθώριο να σώσει περισσότερες καταστάσεις
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.447
Όπως και να το πεις αγαπητέ, ο καθεις θα καταλάβει αυτό που θέλει.

Μπλέκοντας στη συζήτηση αλλά χαρακτηριστικά όπως η προοδευτικότητα αντιδράσεων, η άνεση, το κόστος, η οικολογία, ο καιρός, ο νέος πρόεδρος του συριζα, η γκομενα του ιδιοκτήτη και τα προσόντα της, το τι είπε ο μάκης ο σουγιάς που τ οδήγησε το ρημάδι, και ότι βολεύει τον καθένα γενικά. Όλα στο μίξερ επειδή μας βολεύει.

Λες και τους είπε κανείς να ψωνισουν κοιτάζοντας μόνο τους χρονους πίστας και να προσέξουν να ψωνίσουν απο τα γρήγορα στην πιστα αυτά που είναι τα πιο κούτσουρα, τα πιο χαλια σε όλα τα αλλά κριτήρια.

Έξτρα μπόνους αν είσαι μπατίρης και τώρα δεν οδηγείς ή οδηγείς το λαντα του παπού σου. Τότε να δεις ποσό καλυτεροτερο γίνεται το ev αυτομάτως.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.557
Reaction score
1.737
Έξτρα μπόνους αν είσαι μπατίρης και τώρα δεν οδηγείς ή οδηγείς το λαντα του παπού σου. Τότε να δεις ποσό καλυτεροτερο γίνεται το ev αυτομάτως.
Εγώ είμαι αυτός.

Πάντως αν μου καθόταν το λαχείο, θα έπαιρνα ένα απλό Model 3 για την οικογένεια και ένα ωραίο μεταχειρισμένο θερμικό για εμένα. Το πρώτο για την πόλη και τα ταξίδια, το δεύτερο για όταν θα πήγαινα βόλτα μόνος μου.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.319
Μηνύματα
2.971.541
Members
38.299
Νεότερο μέλος
ngk-lighting
Top