- Μηνύματα
- 17.759
- Reaction score
- 58.668
Σαφώς και δεν ανακοινώνουν τέτοιες μετρήσεις , οι εταιρείες αλλά και οι εκάστοτε χαιεντάδες.
Φυσικά λοιπόν κάποια μεγάφωνα μετά από κάποιες ώρες αναπαραγωγής σε υψηλές στάθμες μα παρουσιάζουν φαινόμενα κόπωσης , μειωμένης στάθμης , μειωμένου ελέγχου , και διάφορα άλλα.
Γι αυτόν ακριβώς τον λόγο , εγώ αναζητώ και επιθυμώ ευαίσθητα μεγάφωνα.
Η υψηλή ευαισθησία είναι πρωταρχικός παράγων. Ολοι οι άλλοι έπονται .
Ορίστε, άρα πρέπει να υπερτερούν τουλάχιστον απ'όσα Focal για να βγάλουν στοιχειώδη ευαισθησία χρησιμοποιούν ηλεκτρομαγνήτες και τα συναφή... Ας το λέμε, μην το κρύβουμε.Τα προσωπικά μου ηχεία , έχουν ευαισθησία 95 db /w/m
Είναι αρκετά εύκολα στην οδήγησή τους , όχι γιατί έχω ενεργό κροςς , αλλά γιατί τα μεγάφωνα που χρησιμοποιώ είναι πολύ καλής ποιότητας .
Το ενεργό κρόςς απλά βοηθάει στο να ξεφοτώσω τους ενισχυτές από το περίσσειο φορτίο .
Ας προσπεράσουμε το ότι έχεις ξοδέψει δεκάδες παραγράφους για να περιγράψεις τα ηχεία σου χωρίς να λες ποιο μοντέλο είναι...Συνέχεια λόγω περιορισμού λέξεων .... πιο ενδιαφέρουσα τεχνικά.
--------------
Άλλο θέμα είναι το imd που ανέφερες αλλά όχι μόνο στα κροσόβερ σημεία που το αυτί έχει μεγάλη ευαισθησία αλλά όπως ανέφερα και εγώ σε όλο τον αριθμό και ένταση (level) των αρμονικών αυτών ξεχωριστά , όπως επίσης και τον συνδυασμό τους, τον αριθμό τους , το είδος τους, την ένταση τους , τον συσχετισμό τους αλλά και την κλίση με την οποία αυτές σβήνουν. Το THD χωρίς τις συχχνότητες και τις φάσεις για να βγάλει κάποιος το imd δεν λέει τίποτε σαν νούμερο και δεν υπάρχει και υποκειμενικός συσχετισμός συμφωνα με όλες τις έρευνες απο παλιά κιόλας γνωστά αυτά (1980-85 ?). ¨Εχω βάλει κα βίντεο κατά καιρούς απο μεγάλους του χώρου που το επισημαίνουν. Ακόμη και αυτό το imd εκφραζόμενο μόνο με ένα νούμερο δεν λέει πολλά. Πρέπει να δεις την διάταξη, structure, είδος για κάθε αρμονική και να να το κανείς weighted και με την ένταση της καθεμιάς ή τουλάχιστον ανά μπάντες (χαμηλά, μεσαία, υψηλά). Αυτά ισχύουν και τα "έμαθα" απο τις λάμπες. Και αυτό το έχω αναφέρει στο νήμα του Bhutia που ασχολείται με τις λάμπες. Ισχύουν και για τα ηχεία. Μάλιστα ο τρόπος που το distortion λειτουργει στις λάμπες αλλά και η σχέση του με την αύξηση της έντασης είναι ο ίδιος με των ηχείων.
Πέρα απο αυτό έχει να κάνει και με την αντίληψη του αυτιού και πως αντιλαμβάνεται το linearity αλλά και το non-linearity των αντιστοίχων παραμορφώσεων σε υψηλές και χαμηλές στάθμες. Δεν το αντιλαμβάνεται ίδια. Εδω δεν υπάρχουν εργασίες για τις linear. ϊσως μυστικές των εταιριών όπως είπα, μη ανακοινώσιμες για ευνόητους λόγους ανταγωνισμού κλπ. Αλλού μπορεί να είναι και αποτέλεσμα εμπειρίας και παρατήρησης των κατασκευαστών.
Τα ηχεία που σου είπα ότι και αυτά μπορεί να προκαλέσουν τέτοια φαινόμενα ξέρω μόνο - θα υπαρχουν και άλλοι λόγοι - ότι προκαλείται απο το gap στο πηνίο. Ρυθμίζουν όλα τα παραπάνω περί έντασης και αρμονικό περιεχόμενο αλλά και δυνατότητα να παίζουν υψηλά αλλά και χαμηλά χωρίς παραμόρφωση imd. Πολλοί κατασκευαστές επειδή το έχουν δείξει έρευνες αυτό το distortion το εισάγουν ή το αφήνουν επίτηδες καθώς με την αύξηση της έντασης α) αρέσει β) δεν φάινεται βαρετό γ) είναι υποκειμενικά συχετισμένο με την ένταση καθώς αφήνει στον ακροατή την άισθηση ότι παίζει δυνατότερα και δ) εσένα και εμένα μας αρέσει αυτό ... να ανοίγουμε δηλαδή ένταση και να μην ακούμε παραμόρφωση ... αλλά αμά δείς έχουν δίκιο ... είναι σαν να μην ακούμε καλά και να "χορταίνουμε" έναταση ε) μπορεί βάβαια οι συμμετέχοντες την έρευνα να έχουν συνηθίσει τόσα χρόνια αυτό απο το audio και το αυτί αυτό να θεωρεί καλό και reference ήχο. Αυτό πρέπει να το ανακαλύψει ο καθένας για τον εαυτό του με εμπειρία σε ακροάσεις αλλά και σαν κριτήριο για να το αναγνωρίζει πρώτα απο όλα.
Αλλά θέματα όπως group delay και non mimimum phase φαινόμενα δεν έχουν ερευνηθεί καθόλου αλλά είναι πολυ πιθανό παρόλο που θεωρούνται linear και λογικά (ηλεκτρολογικά) να μην προβλημάτισαν μέχρι τώρα καθώς σου λέει ο επιστήμονας είναι linear και έτσι ακολουθούν την ένταση άρα δεν υπάρχει πρόβλημα εκεί ... υπάρχει πιθανότητα το αυτί σε υψηλές εντάσεις να είναι το ίδιο non linear. ¨Ωπα της ... την φάγαμε χα χα. Πρόβλημα gorup delay στα χαμηλά ΟΚ μάλλον δεν υφίσταται.
Άλλο θέμα είναι το masking (του αυτιού) που ανέφερα και που στις υψηλές στάθμες είναι μεγαλύτερο και κρύβει τον κακό συσχετσιμό, κλίση αλλά και κατανομή και σβήσιμο των περιττών κυρίως ενοχλητικών αρμονικών που είπα παραπάνω αλλά και στα προηγούμενα πόστ μου. Στις χαμηλές εντάσεις όμως το πρόβλημα εμφανίζεται και υπάρχει. Αυτά είναι ερευνημένα απο παλιά και επιβεβαιωμένα. Κανένας δεν ασχολείται όμως και με αυτά (απο την κοινότητα). Υπάρχουν τρόποι να αντιμετωπιστουν, πολλοί κατασκευαστές τους γνωρίζουν , ακόμη και προγράμματα υπάρχουν. Αλλά καλύτερα να γίνεται με τον κλασικό σχεδιασμό του ηχείου. Κάποιοι κατασκευαστες δεν ασχολούνται και ας είναι και μεγάλα ονόματα και ακριβά ηχεία. Για αυτό βλέπεις αυτές τις αντίθετες απόψεις , γκρίνιες , κόντρες, αξιολογήσεις σε σχέση με την τιμή κλπ στις κοινότητες του audio που προσπαθούν να βγάλουν άκρη και δεν μπορούν γιατί σου λέω η βιομηχανία του audio και όταν κάτι βελτιώνει σε ένα προιόν της ή δεν το λέει ή λέει ότι η βελτίωση ισχύει για άλλους λόγους απο αυτούς που πραγματικά οφείλεται ή εφαρμόζουν. Επίσης μπορεί να βελτιωσεις το THD στα νούμερα αλλά εάν δεν έχεις φροντίσει αυτά που λέω ... το ηχείο να παίζει χειρότερα. Γίνεται και αυτό και δεν είναι βουντού ή είναι τρελοί οι "υποκειμενικοι" τη κρίση τους άνθρωποι που τους κοροιδεύουν οι δήθεν αντικειμενικοί. Εάν οι αρμονικές σου και όλα τα παραπάνω είναι εντάξει τότε μόνο θα δείς βελτίωση με την νουμερική πτώση του THD ή IMD.
¨Αλλο πάλι είναι το difraction και την μετατροπή της θερμότητας στις ακμές που ανέφερα ώς την ιδανική και ισορροπημένου αποτελέσματος , απορρόφηση αλλά στα ηχεία δημιουργεί group delay. Στις διατάξεις π.χ. του Κου Χρήστου ή γενικώς για παθητική φροντίδα χρησιμοποιούμενο ... πάλι δημιουργεί αλλά θεωρούμε ότι γίνεται και επιτελείται απορρόφηση και δεν δημιουργεί πρόβλημα στα διαδιδόμενα κύματα ήχου εντός του χώρου ακρόασης. Σάμπως οι "διαχυτές" τι κάνουν ; ....αλλά σε φάση. Ανάλογα πάλι τον σκοπό σου και το δωμάτιο σου, το you are therε ,το they are here κλπ κλπ που και αυτά τα ανέφερα.
Υπάρχουν και εύκολοι, πεζοί και βαρετοί λόγοι όπως η κατανόηση του σπινοράματος να ανταποκριθεί σε ένα δωματιο που έχει δεχθει φροτνίδα και ιδίως επιλεκτική ώστε αυττή να εξυπηρετεί κάποιους σκοπούς και γουστο ή αντίληψη για καλύτερο ήχο που έχει ο ακροατής και έχει αποφασίσει απο ανάγκη , περιορισμό ή επιλογή να κάνει ως παθητική φροντίδα στο δωμάτιο του. Το σπινόραμα είναι σωστή μέθοδος μέτρησης αλλά η ανάλυση των δεδομένων με τις παραδοχές και συνθήκες που αυτό γίνεται δεν είναι πάρα πολύ χρήσιμη (ακόμη και σε ανηχοικό θάλαμο) το δωμάτιο στο οποίο γίνεται έχει άλλη περιποίηση απο αυτήν που θα επιλέξεις εσύ ή θα είσαι αναγκασμένος να κάνεις στο δικό σου. Και αυτό ακόμη , δεν συζητείται επαρκώς ή/και λανθασμένα μεταφραζόμενο απο κάποιους. Αλλος επίσης πιθανός λόγος μπορεί να είναι το πολικό διάγραμμα του ηχείου που σε κάποιες κοντινες μεταξύ των συχνότητες εκπέμπει σε διαφορετικές γωνίες. Στα του δωματίου ανήκει και άλλο παραληφθεν : ότι η ένταση που λαμβάνει το αυτί απο κάποιες ανακλάσεις που δείχνει π.χ.το σπινόραμα και εσύ τις έχει σκοτώσει στον χώρο σου, γαιτί είχες την δυνατότητα και καλά έκανες και κανονικά θα συνέβαλλαν στην ένταση αυτών ... ένα τουίτερ που είναι τονισμένο στο FR θα κάτσει μια χαρά για να αναπληρώσεις την χωρικότητα αλλά και πληροφορία και ένταση. Τώρα θα μου πείς χάνεις την διάχυση αλλά η διάχυση στον μικρό χώρο όλοι ξέρουμε ότι δεν υφίσταται αλλά και μπορεί να επιτευχεθεί απο τα υπόλοιπα τνω 5 δις ανακλάσεων και άς έχεις εξαφανίσει εσύ τις πρώτες ή και άλλες που θα είναι 3 δις σε αριθμώ χα χα. Τι λίγο πνιγμένος , τι πολύ πνιγμένος όταν μιλάμε για πέρα απο την κριτική απόσταση ακρόασης που όλοι στο κάτω κάτω είμαστε. ¨Ασε που είπαμε είναι και θέμα προσωπικής επιλογής για να έχεις καλύτερο imaging και όχι χωρικότητα. Ανάλογα εάν ακούς και πιο πολύ κλασική ή κομμάτια με πολυ χωρική πληροφορία ή εάν ακούς στουντιακές παραγωγές ή μικρά σύνολα. Δεν μπορείς να τα έχεις όλα. Όποιος αφήνει τέτοια εντύπωση ...κακώς την αφήνει. Τώρα το πολυκάναλο μπορεί να είναι η καλύτερη λύση σε όλα αυτά όπως λέει και ο Ear, αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει αποδεκτό ποτέ απο τον νορμάλ κόαμο αυτό. Τα έχω πεί και στο θέμα της έκθεσης. Για αυτό και όλοι επιμένουν ακόμη στο στέρεο και δεν καταλαβαίνεται γιατί. Πάντα στέρεο θα είναι το HI End, Hi Fi πως το λένε , ότι τέλος πάντων εννοούνε.
Θέματα όπως το IMD και η θερμική καταπόνηση έχουν θιγεί σε κάθε κατάλληλη περίσταση στο παρόν forum. Παρομοίως περί διάχυσης και περίθλασης...
Ως προς τη διάχυση σχολιάζω ότι υφίσταται με κατάλληλες διατάξεις ακόμα και σε πολύ μικρά δωμάτια. Οι μικρές διαστάσεις δεν αποκλείουν τη διάχυση, μονάχα μειώνουν το βαθμό προσέγγισης στο απόλυτο - και ανέφικτο - πρότυπο του ΄΄τέλειου πεδίου διάχυσης΄΄. Από τις διαχυτικές διατάξεις οι μεν συμβατικές διασκορπίζουν ηχητική ενέργεια προς πολλαπλές διευθύνσεις οι δε τύπου Schroeder επιπλέον στο πεδίο του χρόνου.
Ως προς τα φαινόμενα περίθλασης σχολιάζω ότι δόκιμος απώτερος σκοπός δεν είναι ο εκμηδενισμός τους αλλά η διεύρυνσή τους προς πληθώρα διευθύνσεων κατά τρόπον ώστε να μην υπερτερούν σε ενέργεια μεμονωμένες συνιστώσες που θα γίνονταν έτσι διακριτές.