Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.050
Reaction score
21.408
Και τι θελεις να πεις Αλεξη, τελος οι μετρησεις? Στα μπαζα?
Δεν νομίζω πως εννοούσε κάτι τέτοιο.. 8-)

Για ξανασκεψου το που θες να οδηγησεις την συζητηση
Το θέμα είναι αν υπάρχει πιθανότητα να έχει δίκιο σε αυτό που λέει για το φίλμ..;)

Διαφωνείς ?
Οκ..

Αν συμφωνείς όμως ή anyway αν έχεις αμφιβολία γιατί να απασχολεί το που θα οδηγηθεί η συζήτηση?

Θα έπρεπε αυτό να είναι αδιάφορο, ας πάει όπου θέλει.. :idk:

(Η τελική σκέψη - διατύπωση μου έκανε εντύπωση, γι΄αυτό ρωτάω)
 

Μηνύματα
4.957
Reaction score
4.147
Λες δηλαδη οτι αν βαλουμε ενα δικαναλο εργο και το παιξουμε σε ενα δικαναλο συστημα και σε ενα πολυκαναλο θα ακουστει καλυτερα στο πολυκαναλο ?

Αν απαντησεις ΝΑΙ, ανεφερε σε παρακαλω τους λογους.
Γραφτηκε κι αυτο τοσες πολλες φορες που παλι ειναι κουραστηκο να το επαναλαμβανουμε. Υπερβολικα πολλες φορες. Και οχι μονο για δικαναλικο εργο αλλα και για μονοφωνικο. Εστω για παραδειγμα οτι παιζει ενα μονο πιανο η μια κιθαρα πχ ακουστικη.

Για να ξαναεπαναλαβω αυτο που εχει γραφτει παμπολες φορες πρεπει πρωτα να μας πεις αυτα που εστηνες τα πολυκαναλα συστηματα πως επαιζαν τα δικαναλα εργα. Πως ηταν η σκηνη και που ηταν το πλεονεκτημα του στερεο. Μονο τοτε θα σ απαντησω γιατι εχει καταντησει πολυ κουραστικο και μαζοχιστικο.
 

Μηνύματα
4.957
Reaction score
4.147
Δεν νομίζω πως εννοούσε κάτι τέτοιο.. 8-)



Το θέμα είναι αν υπάρχει πιθανότητα να έχει δίκιο σε αυτό που λέει για το φίλμ..;)

Διαφωνείς ?
Οκ..

Αν συμφωνείς όμως ή anyway αν έχεις αμφιβολία γιατί να απασχολεί το που θα οδηγηθεί η συζήτηση?

Θα έπρεπε αυτό να είναι αδιάφορο, ας πάει όπου θέλει.. :idk:

(Η τελική σκέψη - διατύπωση μου έκανε εντύπωση, γι΄αυτό ρωτάω)
Θα στο πω οσο πιο απλα γινεται.

Παει καποιος στο πανεπιστημιο 5 χρονια, μαθαινει ενα σωρο πραγματα που στηριζονται σε πειραματα και επιστημονικα δεδομενα που περιλαμβανουν εξυπακουεται και υπερβολικα πολλες μετρησεις.

Βγαινει καποιος μαθητης και λεει κατι αναλογο μ αυτο που εγραψε ο Αλεξης για το φιλμ. Ξερεις τι θα του απαντησει ο καθηγητης ? (υποθεση δικη μου)

-"Πολυ απλα αυτο και να ισχυει ειναι ενα εκοτομυριοστο στην γνωση που σου παρεχουμε μεσα απ αυτα που διδασκουμε εδω μεσα. Αν θελεις να επιστρεψεις στην παλαιολιθικη εποχη των φιλμς καντο, αλλα ποσοι θα σ ακολουθησουν και ποσο μπροστα θα πας το μελον της φωτογραφιας υπο αυτο το πρισμα οταν βλεπεις τα πραγματα?"

Ειναι γεγονος οτι εξελιξη - προοδος μερικες φορες ειναι στενα συνυφασμενη και με την εμπορικη απηχηση. Καποιες φορες δεν ειναι ετοιμα καποια πραγματα για να δεχτουν μια κατα τα αλλα προοδο σε καποιο θεμα. Το SACD οταν ειχε κυκλοφορησει ειχε κανει παταγο για την ποιοτητα του. Δεν προχωρησε για αλλους λογους και οχι για το θεμα της ποιοτητας. Αυτο το εργο το εχουμε δει κι αλλες φορες σε αλλους τομεις.

Καποτε ειχε γραψει εδω ο Χατζησταμος για το πικαπ που εχει στο σπιτι οτι ακουγεται περιφημα. Ομως σε συνθηκες στουντιο υστερει εμφανως. Και ο λογος προφανης. Εκει (στουντιο) ο χωρος ειναι φροντισμενος και ενα σωρο πραγματα πανε με ακριβεια μοιρογνωμονιου.

Ισως γι αυτο και ο Cangaroo νομιζει οτι τα B&W που εχει οτι παιζουν καλα. Επειδη παιζουν στο σπιτι του! 😂 :roflmao:





Προφανως και αστειευομαι. Εφοσον αρεσουν στο ιδιο, εγω ειμαι με το μερος του.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.050
Reaction score
21.408
Θα στο πω οσο πιο απλα γινεται.

Παει καποιος στο πανεπιστημιο 5 χρονια, μαθαινει ενα σωρο πραγματα που στηριζονται σε πειραματα και επιστημονικα δεδομενα που περιλαμβανουν εξυπακουεται και υπερβολικα πολλες μετρησεις.

Βγαινει καποιος μαθητης και λεει κατι αναλογο μ αυτο που εγραψε ο Αλεξης για το φιλμ. Ξερεις τι θα του απαντησει ο καθηγητης ? (υποθεση δικη μου)

-"Πολυ απλα αυτο και να ισχυει ειναι ενα εκοτομυριοστο στην γνωση που σου παρεχουμε μεσα απ αυτα που διδασκουμε εδω μεσα. Αν θελεις να επιστρεψεις στην παλαιολιθικη εποχη των φιλμς καντο, αλλα ποσοι θα σ ακολουθησουν και ποσο μπροστα θα πας το μελον της φωτογραφιας υπο αυτο το πρισμα οταν βλεπεις τα πραγματα?"

Ειναι γεγονος οτι εξελιξη - προοδος μερικες φορες ειναι στενα συνυφασμενη και με την εμπορικη απηχηση. Καποιες φορες δεν ειναι ετοιμα καποια πραγματα για να δεχτουν μια κατα τα αλλα προοδο σε καποιο θεμα. Το SACD οταν ειχε κυκλοφορησει ειχε κανει παταγο για την ποιοτητα του. Δεν προχωρησε για αλλους λογους και οχι για το θεμα της ποιοτητας. Αυτο το εργο το εχουμε δει κι αλλες φορες σε αλλους τομεις.

Καποτε ειχε γραψει εδω ο Χατζησταμος για το πικαπ που εχει στο σπιτι οτι ακουγεται περιφημα. Ομως σε συνθηκες στουντιο υστερει εμφανως. Και ο λογος προφανης. Εκει (στουντιο) ο χωρος ειναι φροντισμενος και ενα σωρο πραγματα πανε με ακριβεια μοιρογνωμονιου.

Ισως γι αυτο και ο Cangaroo νομιζει οτι τα B&W που εχει οτι παιζουν καλα. Επειδη παιζουν στο σπιτι του! 😂 :roflmao:





Προφανως και αστειευομαι. Εφοσον αρεσουν στο ιδιο, εγω ειμαι με το μερος του.
Καλά όλ' αυτά αλλά η απορία μου ήταν γιατί να μην γίνει κουβέντα (που δεν κοστίζει κάτι) και γιατί να μας απασχολεί στο αν θα οδηγήσει κάπου ή όχι.. :idk:
Anyway, δεν στο λέω για ν' απαντήσεις ξανά, κατάλαβα νομίζω το point.. ;)
 


Μηνύματα
13.494
Reaction score
10.947
Μα καλά, δεν μπορεί ένας (cinéphile) άνθρωπος να κάτσει να δει 3 ταινίες στη σειρά (με διαλείμματα για φαγητό), λυσσάξατε!

Να συζητησω τι ακριβως ? Οτι ενα πολυκαναλο συστημα θα παιξει καλυτερα απο ενα δικαναλο ενα εργο που απευθυνεται για δικαναλο συστημα οπως τα περισσοτερα εργα που κυκλοφορουν ?

Πως θα γινει αυτο ? Βαζοντας το DSP του να μας παραμυθιαζει οτι ακουμε μεσα σε μια εκκλησια ή σε ενα σταδιο. Να βαλω και εναν φιλο να βηχει πισω μου την ωρα που ακουω ?
Διαβάζοντας το παραπάνω μου έγιξε ξεκάθαρο κάτι. Φίλε @cangaroo μήπως αυτά που έχεις ακούσει είναι τα εφέ κάποιων πολυκάναλων ενισχυτών περασμένων δεκαετιών που είχαν εφέ "stadium", "cathedral", "underwater", "tube" και άλλα τέτοια χαζά που έχουν και τα pc; Αν ναι, φυσικά και δε σου άρεσαν, γιατί είναι βλακείες. Το upmixing δικάναλου σε πολυκάναλο που λέμε εδώ είναι κάτι τελείως διαφορετικό και ακούγεται πιο φυσικό.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.445
Reaction score
83.774
Υπάρχουν πολλές στρεβλώσεις στο παρελθόν του πολυκάναλου, που για κάποιον που τις έζησε μπορεί να τον έπεισαν πως δεν αξίζει. Αναφέρω μερικές, με σχετική σειρά σπουδαιότητας:
  • Τα formats για πολλά χρόνια ήταν compressed, lossy.
  • Τα software ισοστάθμισης ήταν πολύ μέτρια, πολλές φορές χαλούσαν αντί να βελτιώνουν το αποτέλεσμα.
  • Τα συστήματα αποτελούνταν από δυο μεγάλα ηχεία, ένα μικρό κεντρικό όχι απαραίτητα σχετικό με τα L-R, και δυο ηχεία-τρανζιστοράκια για surrounds, πολλές φορές περισσεύματα από κάποιο φτηνοσύστημα. Οι θέσεις κεντρικού και surrounds επίσης ήταν κακές, πχ μέσα σε ράφια επίπλων.
  • Πολλοί AV ενισχυτές ήταν κακοί, σχεδόν σε όλα τα χαρακτηριστικά τους
  • Κάποιες ηχογραφήσεις μουσικής που κυκλοφορούσαν είχαν σκοπό τον εντυπωσιασμό και όχι την ποιότητα.
Όσοι περάσαμε από τις αρχές του πολυκάναλου τα θυμόμαστε, κάποιοι κάνουν κάποια λάθη ακόμα και σήμερα, χαρακτηριστικά τα πολύ μικρά κεντρικά δίπλα σε τεράστια LR.
Πράγματι τότε το δικάναλο ήταν πιο απολαυστικό, πως να μην είναι;
 

Faidros Barlas

Φρομ δε ρίβερ του δε ση
Μηνύματα
871
Reaction score
1.666
Διαβάστε τα λινκς, θα σας βοηθήσουν να επιστρέψετε στην πραγματικότητα:

Παραθέτω το ένα και μοναδικό σχόλιο στο ενδιαφέρον αυτό άρθρο, διότι φωτίζει μία παράμετρο που παραβλέπεται εντελώς και δεν την βλέπω να συζητείται γενικά:

3D music can definitely replace stereo one day, not because it is better, but because we just have to shake things up as part of an evolutionary process of change. As a music professional, I honestly don't see how stereo is outdated and am perfectly fine with this format still. I've listened to quite a bit of 3D tracks and as this article mentioned, is just a gimmick. Whether or not this will replace or when it will depends on multiple factors; principally the way music is produced. If we're talking about straight up standard arrangement music, 3D isn't adding much. Perhaps we have to design an all new way of making music that warrants the actual sounds traversing our head with a purpose, i.e: Ambient music, Experimental music or Video Games.

3D music can replace stereo one day. But it could be just because market forces has found a way to better monetize than the current status quo, rather than creators finding new ways to create better art. Or it could exist in parallel with stereo?

Η τελευταία υπογραμμισμένη πρόταση είναι το κλειδί για μένα, δηλαδή το ερώτημα αν πίσω από το μάρκετινγκ και τους ισχυρούς παίκτες που διεκδικούν αυξημένο μερίδιο σε μια αγορά που έχει ήδη υποστεί απανωτές κρίσεις μετά το 2000, υπάρχει τελικά και κάτι στις πολυκάναλες μίξεις, στο 3D, στο Dolby Atmos, που αυξάνει τα εκφραστικά μέσα των δημιουργών, που θα συνέβαλε ποσοτικά και ποιοτικά σε μία αναβάθμιση της καλλιτεχνικής έκφρασης και εμπλουτισμό των μέσων της.

Και αυτό μας φέρνει στο κάτωθι σχόλιο:

Βγαινει καποιος μαθητης και λεει κατι αναλογο μ αυτο που εγραψε ο Αλεξης για το φιλμ. Ξερεις τι θα του απαντησει ο καθηγητης ? (υποθεση δικη μου)

-"Πολυ απλα αυτο και να ισχυει ειναι ενα εκοτομυριοστο στην γνωση που σου παρεχουμε μεσα απ αυτα που διδασκουμε εδω μεσα. Αν θελεις να επιστρεψεις στην παλαιολιθικη εποχη των φιλμς καντο, αλλα ποσοι θα σ ακολουθησουν και ποσο μπροστα θα πας το μελον της φωτογραφιας υπο αυτο το πρισμα οταν βλεπεις τα πραγματα?"
Όπου εδώ το ζήτημα είναι ότι στην τέχνη όπως και στην ιστορία δεν υπάρχει πρόοδος, εν αντιθέσει με την τεχνολογία (η ιδέα μίας γραμμικής ιστορικής προόδου είναι παλιά και ενταφιάστηκε οριστικά τον 20ο αιώνα για διάφορους λόγους που δεν είναι της παρούσης), και άρα μιά χαρά τέχνη μπορείς να κάνεις το 2024 με ένα "παλαιολιθικό" μέσο όπως τα φιλμς και πράγματι αυτό συμβαίνει. Μάλιστα παρατηρούμε αναβιώσεις ορισμένων παλιακών μέσων όπως το Super 8 όπου έχει γεμίσει ο τόπος βιντεοκλιπ που ξεχειλίζουν από τη "νοσταλγική" αύρα που αποπνέει το εν λόγω μέσο. Ή ροκ μπάντες που παίζουν με όργανα και εξοπλισμό του '70 αναζητώντας τον παλιό καλό Σαμπαθικό ήχο (βλ. π.χ. τους Σουηδούς Witchcraft για να φέρω ένα μόνο παράδειγμα).

Άρα, όσο παλαιολιθικά και πρωτόγονα και αν είναι τα υλικά/τεχνολογικά μέσα που χρησιμοποιεί ένας δημιουργός, τα εκφραστικά του μέσα και το τελικό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα δεν είναι απαραιτήτως τέτοια αφού είναι εγγενώς μη εντάξιμα σε μία γραμμική προοπτική της προόδου (το αν είναι ανέμπνευστα ή στερούνται πρωτοτυπίας είναι άλλο ζήτημα και πάντως δεν κρίνεται από αυτή την παράμετρο).

Τώρα, τι σχέση έχουν όλα αυτά με την οικιακή αναπαραγωγή και τους κανόνες αυτής; Έχουν στον βαθμό στον οποίο θα ήταν κανείς περισσότερο θετικά διακείμενος απέναντι στο πολυκάναλο αν η επικράτηση του είχε ως συνέπεια και ένα μπουστάρισμα της καλλιτεχνικής παραγωγής ώστε να βγούμε και εμείς ως ακροατές κερδισμένοι από αυτό. Αν είναι να ανακυκλώνονται ξανά και ξανά τα ίδια δεινοσαυρικά αλμπουμς και να ακούσουμε σε χιλιοστή πολυκάναλη (up!)μίξη το Dark Side των Φλόυντ, ε δε λέει! Στα games και σε ορισμένα είδη όπως το ambient έχει δίκιο ο φίλος σχολιαστής που παρέθεσα που αναφέρει ότι μπορεί να έχει περισσότερο ψωμί και νόημα το immersive και η ηχοσφαίρα. Ίδωμεν..

Πάντως και κυρίαρχο εμπορικά να γίνει το πολυκάναλο σε 20 χρόνια, δεν θα είναι με τη μορφή των 13 τεμαχίων Neumann, 7 υποβαθύφωνων και ενός Τρίνοφ σε dedicated χώρο, that's for sure. Μάλλον με τη μορφή μίας ηχομπάρας Σόνος θα είναι του χιλιάρικου και αν, ό,τι και αν αυτό σημαίνει.

Παρατηρώ με ενδιαφέρον και περιέργεια την σύμπλευση σου με την πολυκαναλική φράξια, αγαπητέ Δεκέμβριε, καθότι είναι εμφανές ότι οι μουσικές και κοινωνικο-πολιτισμικές σου προσλαμβάνουσες είναι εντελώς διαφορετικές από αυτές των εδώ εκφραστών της - ίσως είναι περίπτωση εφαρμογής του "ο εχθρός του εχθρού μου (χαιεντάδων) είναι φίλος μου" αλλά δεν νομίζω ότι δίνεις στην πραγματικότητα δεκάρα για όλα αυτά (που τα χρησιμοποιείς μάλλον προσχηματικά για να πεις τα δικά σου!) και εξάλλου τι να το κάνεις το πολυκάναλο αν ακούς αυτές τις psychobilly death-punk lo-fi μουσικές; Crass και Cramps σε πολυκάναλο upmix, να μία πρόταση!
 
Last edited:

kalitsouni

Ακουστικά
Μηνύματα
3.447
Reaction score
10.116
Όπου εδώ το ζήτημα είναι ότι στην τέχνη όπως και στην ιστορία δεν υπάρχει πρόοδος, εν αντιθέσει με την τεχνολογία (η ιδέα μίας γραμμικής ιστορικής προόδου είναι παλιά και ενταφιάστηκε οριστικά τον 20ο αιώνα για διάφορους λόγους που δεν είναι της παρούσης), και άρα μιά χαρά τέχνη μπορείς να κάνεις το 2024 με ένα "παλαιολιθικό" μέσο όπως τα φιλμς και πράγματι αυτό συμβαίνει. Μάλιστα παρατηρούμε αναβιώσεις ορισμένων παλιακών μέσων όπως το Super 8 όπου έχει γεμίσει ο τόπος βιντεοκλιπ που ξεχειλίζουν από τη "νοσταλγική" αύρα που αποπνέει το εν λόγω μέσο. Ή ροκ μπάντες που παίζουν με όργανα και εξοπλισμό του '70 αναζητώντας τον παλιό καλό Σαμπαθικό ήχο (βλ. π.χ. τους Σουηδούς Witchcraft για να φέρω ένα μόνο παράδειγμα).
Είσαι εσφαλμένος σε σημείο αηδίας. Δες πότε ξεκίνησε το θέατρο και τι έγινε με τον κινηματογράφο. (ομιλούσες ταινίες κανείς?). Και τότε ούρλιαζαν διάφοροι οπισθοδρομικοί που δεν καταλάβαιναν και θα έχανε λέει την τάδε αρετή ο βουβός κλπ. Έλεος!!!

Όχι μόνο υπάρχει πρόοδος στην τέχνη αλλά κάθε τεχνολογική εξέλιξη έχει δώσει νέες ολόκληρες μορφές τέχνης. Δεν χρειάζεται να πεθάνουν τα παλιά για να πάμε μπρος. Ο πιανίστας μπορεί να συνυπάρχει με τον DAW συνθέτη ή ακόμη καλύτερα οι 2 τους να συνεργάζονται.

Έ κάτι τέτοιο είναι το πολυκάναλο. Στην αρχή είχαμε ένα σημείο. Και πάλι καλά λέγαμε που είχαμε αυτό το θαύμα το "wireless" (όπως έλεγαν αρχικά στις ΗΠΑ το ράδιο). Το ένα σημείο έγινε δύο και αποκτήσαμε το stereo. Και άρχισαν τα πράγματα να πηγαίνουν αριστερά δεξιά. Και μείναμε!

Ε εδώ σου λέει τώρα πάμε στο χώρο. 17 ηχεία σου λέει ο άλλος. Δεν θέλετε ρε λαμόγια να την ζήσετε αυτή την εμπειρία;
Και κόλησες Φαιδρέ στους Floyd... Ποιος νοιάζεται για το αν γίνει ποτέ μιξ πολυκάναλο σωστό για floyd?
Πες ότι βαρέσαμε reset και φτιάξαμε για τη μουσική ότι ήταν ο κινηματογράφος για το θέατρο!

Εμείς όλοι εδώ που γράφουμε και διαβάζουμε στο φόρουμ σε 30 χρόνια θα είμαστε νεκροί. Τότε οι floyd θα είναι για λίγους ψαγμένους εκτός του mainstream. Θα είναι οι ήρωες του stereo όπως ο τσάπλιν του βωβού. Αλλά δεν θα υπάρχει "βωβός" πλέον. Θα ζήσουμε από την αρχή μια αναγένηση με νέα μουσικά ρεύματα που δεν μπορούμε να φανταστούμε τώρα.

Σας τα λέω όλα αυτά γιατί μόλις γύρισα από το 2053 με τη χρονομηχανή μου και μιλάμε είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα.

ΥΓ. Ναι στο 2053 είναι ακόμη ο Μητσοτάκης πρωθυπουργός.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.011
Reaction score
41.804
Παρατηρώ με ενδιαφέρον και περιέργεια την σύμπλευση σου με την πολυκαναλική φράξια, αγαπητέ Δεκέμβριε, καθότι είναι εμφανές ότι οι μουσικές και κοινωνικο-πολιτισμικές σου προσλαμβάνουσες είναι εντελώς διαφορετικές από αυτές των εδώ εκφραστών της - ίσως είναι περίπτωση εφαρμογής του "ο εχθρός του εχθρού μου (χαιεντάδων) είναι φίλος μου" αλλά δεν νομίζω ότι δίνεις στην πραγματικότητα δεκάρα για όλα αυτά (που τα χρησιμοποιείς μάλλον προσχηματικά για να πεις τα δικά σου!) και εξάλλου τι να το κάνεις το πολυκάναλο αν ακούς αυτές τις psychobilly death-punk lo-fi μουσικές; Crass και Cramps σε πολυκάναλο upmix, να μία πρόταση!
..και ο ιδιος απορώ συχνα με το εαυτο μου / σχετικα με το φορουμ (αλλα ειναι κατι που θα ανακαλυψω τους λόγους στο μελλον) , η προσέγγιση στο immersive ειναι πιο κοντα στη δικια μου νεαταρνταλικη(πιθανως) προσέγγιση. Κυρίως εναντι των παροπιδων που φενεται να τοποθετουν οι "χαλιενταδες" (χωρις να αναφερομαι σε μελη του φόρουμ), που δεν τους βρισκω εχθρους, καθοτι δεν εχουν κατι (πνευματικης) αξιας ως αντικειμενο εριδος..
Παραφραζοντας ..do they owe us an upmix ? 😇😎 ..bikini girls with machine subs.. 🙉🙊🙈
 

Faidros Barlas

Φρομ δε ρίβερ του δε ση
Μηνύματα
871
Reaction score
1.666
Είσαι εσφαλμένος σε σημείο αηδίας. Δες πότε ξεκίνησε το θέατρο και τι έγινε με τον κινηματογράφο. (ομιλούσες ταινίες κανείς?). Και τότε ούρλιαζαν διάφοροι οπισθοδρομικοί που δεν καταλάβαιναν και θα έχανε λέει την τάδε αρετή ο βουβός κλπ. Έλεος!!!
Δεν χρειάζεται να "φωνάζεις" καταρχάς (αυτή την αίσθηση μου αφήνει το ύφος και ο τρόπος γραφής σου) ούτε να επιδίδεσαι σε χαρακτηρισμούς περί "αηδίας" και "οπισθοδρομικών". Νηφάλια και ψύχραιμα έγραψα ό,τι έγραψα χωρίς να προσβάλλω κανέναν και χωρίς να "ουρλιάζω".

Πρόοδος δεν υπάρχει στην τέχνη υπό την έννοια που υπάρχει στη τεχνολογία, όπου το κάθε νεότερο προϊόν κάνει ό,τι έκανε το προηγούμενο αλλά καλύτερα ή κάνει πολύ περισσότερα πράγματα απ' ό,τι αυτό ή κάνει τα ίδια αλλά at a fraction of the cost κ.ο.κ. Εξού και τα τεχνολογικά προϊόντα γίνονται παρωχημένα πολύ γρήγορα, δες τα κινητά, τους υπολογιστές, τις CPU, αν και κάποια παραμένουν relevant για περισσότερο καιρό απ' ό,τι άλλα ανάλογα με το είδος (π.χ. στα ηχεία η πρόοδος είναι πιο αργή και οι τεχνολογικές καινοτομίες πιο αραιές, έχω την αίσθηση). Ύστερα, πρέπει να διακρίνουμε τις πραγματικές τεχνολογικές τομές/καινοτομίες από marketing gimmicks που μόνο σκοπό έχουν να σου ρίχνουν ολοένα το τυράκι της "αναβάθμισης".

Σε αντίθεση λοιπόν με αυτά, δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί σοβαρά ότι ο Πικάσο είναι "καλύτερος", "βελτιωμένος", ότι τέλος πάντων η καλλιτεχνική του δημιουργία συνιστά μία πρόοδο (δεν ξέρω καν τι θα σήμαινε κάτι τέτοιο) έναντι π.χ. του έργου του Ντα Βίντσι ή της Φλαμανδικής ζωγραφικής. Όπως δε θεωρείς ότι ένα έργο 2500 χρόνων που κοσμεί την Ακρόπολη είναι ξεπερασμένο ή υστερεί σε τιποτα από μοντέρνα αρχιτεκτονικά οικοδομήματα, το αντίθετο μάλιστα το consensus είναι ότι αποτελεί το διαχρονικό πρότυπο, το μέτρο με το οποίο θα κριθούν όλα τα υπόλοιπα και τα μεταγενέστερα. Μάλιστα το συνηθέστερο είναι να υπάρχει ένας άκριτος θαυμασμός οτιδήποτε παλαιού και μία καταρχήν αρνητική προκατάληψη προς τη μοντέρνα τέχνη που γίνεται αντιληπτή ως φτωχότερη, πιο επιδερμική, ακόμα και ως "εκφυλισμένη" στην πιο εξτρεμιστική εκδοχή (βλ. την έκθεση Entartete Kunst που διοργάνωσαν οι ναζί στο Μόναχο το '37).

Ακόμα και το θέατρο στο οποίο αναφέρεσαι, αν δεχτούμε τις απαρχές του στην κλασική αρχαιότητα, πάλι έρχεται προς επίρρωση όσων λέω, δηλαδή δεν θεωρούμε το αρχαίο δράμα όσο πρωτόγονο, πρωτόλειο ή ως οπισθοδρομικό έναντι της σύγχρονης θεατρικής δραματουργίας, αλλά όλα, παλιά, νέα και μελλούμενα έργα στέκουν δίπλα δίπλα χωρίς ιεράρχηση στη βάση μίας ιδέας της ιστορικής προόδου (το ότι υφίσταται μία εσωτερική ιεραρχία π.χ. σε υψηλή και ευτελή ή pop τέχνη είναι άλλο ζήτημα).

Στον κινηματογράφο το ίδιο, η έλευση του ήχου ήταν σημαντικότατη τεχνολογική καινοτομία, πλην όμως όπως υπάρχουν αριστουργήματα του βωβού που στέκουν επάξια ακόμη και σήμερα, έτσι υπάρχουν και σημερινά σκουπίδια που το ότι τυγχάνει να αξιοποιούν τα πιο εξελιγμένα τεχνολογικά μέσα δεν τους προσδίδει αυτόματα κάποιο artistic merit. Έτσι και στη ζωγραφική η εφεύρεση της προοπτικής από τον Μπρουνελέσκι δεν καθιστά αυτόματα τις εικαστικές δημιουργίες από κει και ύστερα ανώτερες από αυτές που προηγήθηκαν κ.ο.κ. You get the picture.

Να και ένα ωραίο κείμενο πάνω στο θέμα αυτό.


Όχι μόνο υπάρχει πρόοδος στην τέχνη αλλά κάθε τεχνολογική εξέλιξη έχει δώσει νέες ολόκληρες μορφές τέχνης. Δεν χρειάζεται να πεθάνουν τα παλιά για να πάμε μπρος. Ο πιανίστας μπορεί να συνυπάρχει με τον DAW συνθέτη ή ακόμη καλύτερα οι 2 τους να συνεργάζονται.
Αυτό είναι σωστό, πράγματι νέες τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν νέα εκφραστικά μέσα, νέες μορφές τέχνης όπως λες. Έτσι δημιουργήθηκε ο κινηματογράφος, έτσι η φωτογραφία πριν από αυτόν, έτσι η ηλεκτρονική μουσική και πάει λέγοντας. Αλλά πάλι το point που σου διαφεύγει είναι ότι οι Tangerine Dream δεν είναι ανώτεροι ούτε συνιστούν πρόοδο έναντι της μουσικής του Μπαχ και του Μότσαρτ μόνο και μόνο στη βάση του ότι αξιοποιούν τεχνολογικές καινοτομίες που οι άλλοι δεν είχαν καν στη διάθεση τους. Το δε πάντρεμα του παλιού με το νέο δεν αποφέρει πάντα γόνιμους και επιτυχείς καρπούς (επειδή λες καλύτερα να συνεργάζονται οι 2 τους), είναι πάντα ζητούμενο και κρίνεται κάθε φορά εκ νέου.

Δεν ξέρω λοιπόν γιατί εξανίστασαι και μπόρεσες να διαστρεβλώσεις τόσο χονδροειδώς τα γραφόμενα μου, σαν να είχα αρνηθεί την δημιουργία νέων καλλιτεχνικών ειδών και μορφών λόγω της τεχνολογίας (ή την παραπέρα ανάπτυξη των ήδη υπαρχόντων επί της ιδίας βάσεως), ενώ εγώ αναφέρομαι στην εγγενή καλλιτεχνική αξία η οποία αν και λαμβάνει ασφαλώς χώρα εντός της ιστορίας, πάντως δεν μπορεί να υπαχθεί στον θεμελιώδη μύθο της νεωτερικότητας που δεν είναι άλλος από αυτόν της γραμμικής προόδου.

Έ κάτι τέτοιο είναι το πολυκάναλο. Στην αρχή είχαμε ένα σημείο. Και πάλι καλά λέγαμε που είχαμε αυτό το θαύμα το "wireless" (όπως έλεγαν αρχικά στις ΗΠΑ το ράδιο). Το ένα σημείο έγινε δύο και αποκτήσαμε το stereo. Και άρχισαν τα πράγματα να πηγαίνουν αριστερά δεξιά. Και μείναμε!

Ε εδώ σου λέει τώρα πάμε στο χώρο. 17 ηχεία σου λέει ο άλλος. Δεν θέλετε ρε λαμόγια να την ζήσετε αυτή την εμπειρία;
Και κόλησες Φαιδρέ στους Floyd... Ποιος νοιάζεται για το αν γίνει ποτέ μιξ πολυκάναλο σωστό για floyd?
Πες ότι βαρέσαμε reset και φτιάξαμε για τη μουσική ότι ήταν ο κινηματογράφος για το θέατρο!

Εμείς όλοι εδώ που γράφουμε και διαβάζουμε στο φόρουμ σε 30 χρόνια θα είμαστε νεκροί. Τότε οι floyd θα είναι για λίγους ψαγμένους εκτός του mainstream. Θα είναι οι ήρωες του stereo όπως ο τσάπλιν του βωβού. Αλλά δεν θα υπάρχει "βωβός" πλέον. Θα ζήσουμε από την αρχή μια αναγένηση με νέα μουσικά ρεύματα που δεν μπορούμε να φανταστούμε τώρα.

Σας τα λέω όλα αυτά γιατί μόλις γύρισα από το 2053 με τη χρονομηχανή μου και μιλάμε είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα.

ΥΓ. Ναι στο 2053 είναι ακόμη ο Μητσοτάκης πρωθυπουργός.
Ο κινηματογράφος δεν είναι πρόοδος έναντι του θεάτρου, μάλιστα είναι και ανιστόρητο να θεωρείται απλή μετεξέλιξη του ενώ εξαρχής ήταν μία εντελώς νέα μορφή τέχνης που υπό μία έννοια αποτελεί συμπύκνωση/συνδυασμό όλων των άλλων (το περίφημο βαγκνερικό Gesamtkunstwerk, το ολικό έργο τέχνης). Δίπλα δίπλα στέκουν ακόμα και τώρα και το καθένα τραβάει το δρόμο, όταν δεν τέμνονται οι πορείες τους.

Τώρα, για όλα τα υπόλοιπα που λες, δεν έχω λόγο να διαφωνήσω ότι μπορεί να συμβεί έτσι, μακάρι η αισιοδοξία και ο ενθουσιασμός σου να επιβεβαιωθούν από την ιστορική εξέλιξη. Ωστόσο η τεχνολογία έχει και μία σκοτεινή πλευρά που θα μετρίαζε κάπως τον τόσο οπτιμισμό.

Ακόμα δε περισσότερο θα τον μετρίαζε το γεγονός ότι ο Μητσοτάκης παραμένει πρωθυπουργός 30 χρόνια μετά! :p

Μήπως δοκίμαζες με την χρονομηχανή να πήγαινες πίσω στο χρόνο καλύτερα, μπορεί να διαπίστωνες ότι και αν γίναμε απείρως πιο προηγμένοι τεχνολογικά, πάντως λιγότερο βάρβαροι και μικρόνοοι δεν γίναμε..
 
Last edited:

Μηνύματα
4.957
Reaction score
4.147
Την περιοδο που ειχα το στερεο κι εγω οπως ολος ο καλος υπολοιπος κοσμος εντυπωσιαζομουν οταν ενας τραγουδιστης (και οχι μονο) ακουγοταν στο κεντρο, αναμεσα στα δυο ηχεια χωρις ομως να υπαρχει ηχειο. Δεν ηταν και λιγες φορες που πηγαινα αναμεσα στα δυο ηχεια ακριβως στο κεντρο να δω πως ακουγεται εκει κατι που στην ουσια δεν υπαρχει, που ομως ηταν ακομη πιο εντυπωσιακο το ακουσμα. Θα μπορουσε να πει καποιος τι τα θες τα δυο ηχεια, βαλε ενα κεντρικο και θα ειναι καλυτερα για τετοιες ακροασεις. Πιστευει ομως κανεις οτι οντως θα ηταν καλυτερα?

Στο νημα που παρουσιαζεται το ηχοσυστημα του Κωστα EAR, εχει γραφτει κατ επαναληψη οτι οποιος επισκεφτεται το σπιτι του (και δεν ειναι καθολου λιγοι) οι ακροασεις ξεκινανε καπως ετσι....Βαζει φωνες. Ναι, θα βαλει μια φωνη αλλα και περισσοτερες. Οπως ο ιδιος λεει για ν αξιολογησει ο ακροατης κατι διαφορετικο το πιο ευκολο και απλο που μπορει να κανει ειναι ν ακουσει φωνες γιατι ειναι το πιο οικειο στ αυτι του ακροατη. Δηλαδη πας για ν ακουσεις κατι εντυπωσιακο και δεν ξεκιναει με Pink Floyd η Kraftwerk αλλα με μια φωνη.

Και τι γινεται λοιπον? Ξαφνικα ο ακροατης παει να στησει αυτι σ ενα-ενα τα ηχεια, γιατι δεν μπορει να καταλαβει πως αυτο που ειναι εξαιρετικο κι εχει απιστευτη απεικονιση κι ακουγεται μονο στο κεντρο της σκηνης ακριβως απεναντι του, ερχεται απ ολα τα ηχεια χωρις αυτο να το καταλαβαινεις. Κι ομως λεει, παιζουν ολα τα ηχεια!! Κι ολα μαζι προσθετουν κατι τις στο τελικο αποτελεσμα. ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΝ! Δεκαεξι ηχεια ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΝ ηχητικα για ν ακουσθει κατι ΜΟΝΟ στο κεντρο της σκηνης.

Ας υποθεσουμε οτι δεν βαλαμε κεντρικο ηχειο. Δεκαπεντε ηχεια θα κανανε την ιδια δουλεια, θα προσεθεταν κατι για ν ακουσθει ενα ΝΟΗΤΟ αυτη την φορα αποτελεσμα απο ΦΑΝΤΟΜ ηχειο στο κεντρο της σκηνης. Και να ειστε σιγουροι οτι αν βγαζαμε τα 15 ηχεια και κρατουσαμε μονο το κεντρικο ηχειο, αυτο που δημιουργουν το φαντομ ηχειο (τα 15 ηχεια) θα ακουγονταν καλυτερα.

Στις πολυκαναλες μιξεις συμβαινει οτι και στο στερεο. Ακους αυτο που σου δινει και με οποιο τροπο θελει, αυτος που εχει κανει την τεχνικη επεξεργασια του αλμπουμ. Δεν αποκλειεται να εχουμε και καποια κακη δουλεια με κακο αποτελεσμα. Το ιδιο δεν γινεται αλλωστε και στο στερεο? Εναποκειται σε σενα να πεις οτι το αποτελεσμα μ αρεσει η οχι.

Εχουμε συνηθισει σε καποια στερεοτυπα που προσωπικα ειχα παντα τις εντσασεις μου. Δηλαδη η φωνη ν ακουγεται στο κεντρο της σκηνης, η σολο κιθαρα αριστερα η ντραμς δεξια (μην δινεται σημασια το αν εχω γραψει σωστα το αριστερα - δεξια). Ωραια. Παμε να το αναλυσουμε αυτο ποσο σωστο ειναι.

Ειμαστε λοιπον σε μια live συναυλια, και βλεπουμε τον τραγουδιστη να φευγει απ το ενα μερος της σκηνης στο αλλο, να πηγαινει διπλα στον κιθαριστα να του ξυνει τ αυτι ενω τραγουδαει, μετα πηγαινει απ την αλλη μερια που ειναι ο μπασιστας και να τραγουδαει εκει και στην συνεχεια να σαλταρει και να περιφερεται αναμεσα στο κοινο . Τι γινεται λοιπον αν θελουμε να εχουμε ρεαλιστικη απεικονιση της πραγματικοτητας? Αυτο αλλωστε δεν ειναι το ζητουμενο τις πιστης αναπαραγωγης ενος ηχοσυστηματος?

Ο οπαδος του στερεο θα τσιριζει, "θελω τον τραγουδιστη στο κεντρο - οτιδηποτε αλλο ειναι λαθος!!" Ναι αλλα ο τραγουδιστης ειναι τωρα τερμα δεξια, απ εκει τραγουδαει του φωναζει ο πολυκανολος οπαδος. Κι επιμενει ο οπαδος του στερεο, φωναξτε τον τραγουδιστη να τσακιστει και να παει στη θεση του!! Θα μου πειτε αστεια πραγματα. Κι ομως αυτο ειναι η πραγματικοτητα. Ο δογματισμος στο μεγαλειο του. Γι αυτο λεω το γνωστο..."Τα παντα ρει!"

Ας μου πουν οι οπαδοι του στερεο οταν βλεπουν μια συναυλια σε blue ray κι εχουμε το παραπανω γεγονος, με ορχηστρα 7μελη και αλλαζουν θεση πανω στη σκηνη οι καλλιτεχνες, πως αυτο απεικονιζεται στο δικο τους στερεο μηχανημα ηχητικα. Δηλαδη νιωθουν την κινηση επι σκηνης των καλλιτεχνων? Συνηθως αυτο γινεται απο τραγουδιστη, σολο κιθαρα η μπασιστα. Ο ντραμιστας ο φουκαρας ισως ειναι ο μοναδικος καρφωμενος στο ιδιο μερος.

Για μενα προσωπικα, οι φιλοι που με διαβαζουν γνωριζουν οτι το πολυκαναλο συστημα το εχτισα με σταδιακη προσθηκη μοναδων. Εφτασα στο 7.1 σ ενα χωρο 20 τ.μ. Καθε προσθηκη που γινοταν την διαφορά στο τελικο αποτελεσμα την καταλαβαινες αμεσως.

Οταν λοιπον πηγα την τελευταια φορα για ακροαση στον Κωστα, ειχα μια εκ των προτερων ψευδαισθηση, οτι πλεον τα δυο συστηματα θ ακουγοταν περιπου το ιδιο.

Βαζοντας λοιπον γνωστα κομματια να παιξουν, καταλαβαινα οτι δεν ηταν το ιδιο και φυσικα αυτο που ακουγα στου Κωστα ηταν καλυτερο απ το δικο μου. Προσπαθουσα να εστιασω που ηταν η ουσιαστικη διαφορα.
Δεν χρειαστηκε πολυ ωρα. Καταλαβαινα οτι την διαφορα την εκαναν τα ηχεια οροφης. Κι απο κει που θεωρουσα οτι θα μπορουσα να αποφυγω αυτη την αγορα, μιας και δεν πολυκαιγομαι για τον κινηματογραφο, δυστυχως εβγαλα το συμπερασμα οτι πρεπει να παω και σε οροφης ηχεια με αρνητικο συνεπακολουθο ν αλλωξω και τον επεξεργαστη ο οποιος υποστηριζει μεχρι οκτω καναλια. Μεγαλες αγορες και πολλα λεφτα.

Δεν καιγομαι ομως. Οποτε γινει, μεχρι τοτε απολαμβανουμε αυτο που εχουμε. Προς το παρων χτιζω λιμνη στην αυλη μου, για ψαρια!! Μαντεψτε ποιος μου δινει τεχνικες συμβουλες :roflmao:😂
Την αγαπη μου και την καλημερα μου σε ολους!
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.409
Reaction score
30.265
Και τι θελεις να πεις Αλεξη,
Ότι δεν υπάρχουν τρόποι να τα μετρήσεις όλα. Δεν υπάρχει τρόπος να μάθεις την πλήρη αλήθεια. Δεν υπάρχουν τρόποι για να μετρηθούν όλες τις διαφορές, όλα τα δεδομένα, οι παράμετροι που κάνουν το κάθε αποτέλεσμα μοναδικό. Είτε είναι εικόνα είτε ήχος.

Και ναι, το ανθρώπινο μάτι μπορεί να διακρίνει πράγματα που δεν βλέπει κανένα λογισμικό, ακόμα. Ίσως στο μέλλον να βγει και να δώσει αυτό το κάτι παραπάνω στο ψηφιακό αρχείο. Μέχρι σήμερα όμως, δεν.

Άκου τώρα και το παρακάτω για να καταλάβεις τις δυνατότητες του ανθρώπου. Ο Γρηγόρης Αρβανίτης είναι Colorist. Είναι γιός του Γιώργου Αρβανίτη, και πρώην συνάδελφος. Ο Γιώργος Αρβανίτης ήταν φωτογράφος σε πάρα πολλές ταινίες του Φίνου. Και οι δύο πλέον ζουν στο Παρίσι. Ο πατέρας εδώ και 30 χρόνια, καθώς βαρέθηκε την Ελληνική κατάντια. Έφτασε μέχρι και στο board των φωτογράφων του Γαλλικού κινηματογράφου.
Κάναμε color grading που λες σε μια ταινία, 4Κ, τότε, το 2009. Μας έβγαλε κάποια frames για να τα στείλω στο διευθυντή φωτογραφίας που ήταν στο εξωτερικό για άλλη δουλεία. Κατεβήκαμε στο γραφείο μου να κάνουμε ένα brake. Έπαιζε η τηλεόραση, και μου λέει "πως βλέπεις ρε μ..... αυτή την εικόνα. Είσαι και της δουλειάς χαχαχα". Πήρε ένα frame από την ταινία και το έβαλε στην TV. Και σε 5΄ είχα μπροστά μου αυτό που έβλεπα στην αίθουσα του color grading με τον προβολέα των 100.000 ευρώ. Έκανε calibration με τα μάτια. Και εγώ και ένας άλλος παραγωγός μείναμε μαλ.....ς. Και ένας γνωστός σκηνοθέτης της εποχής. Δεν ξέρω αν ήταν άριστο, ήταν όμως τόσο κοντά που έμενες άφωνος.
 

Μηνύματα
455
Reaction score
1.569
Γραφτηκε κι αυτο τοσες πολλες φορες που παλι ειναι κουραστηκο να το επαναλαμβανουμε. Υπερβολικα πολλες φορες. Και οχι μονο για δικαναλικο εργο αλλα και για μονοφωνικο. Εστω για παραδειγμα οτι παιζει ενα μονο πιανο η μια κιθαρα πχ ακουστικη.

Για να ξαναεπαναλαβω αυτο που εχει γραφτει παμπολες φορες πρεπει πρωτα να μας πεις αυτα που εστηνες τα πολυκαναλα συστηματα πως επαιζαν τα δικαναλα εργα. Πως ηταν η σκηνη και που ηταν το πλεονεκτημα του στερεο. Μονο τοτε θα σ απαντησω γιατι εχει καταντησει πολυ κουραστικο και μαζοχιστικο.
Σου ειπα και πριν να μετρας τα λογια σου.

Επειδη μερικοι εχετε μονοπωλησει την λεξη εξελιξη και εχοντας ενα πολυκαναλο θεωρειτε τους εαυτους σας θεους του Ολυμπου ακουσε vastsar για να τελειωνουμε.

Οταν ξεκινησαν οι 32 bit επεξεργαστες εγω ετρεχα με 2 x 64 bit Alpha σε μηχανημα της DEC (Digital), τοτε οι μνημες της Digital κοστιζαν 300.000 δρχ τα 16 Mbytes και καρτες γραφικων της 3D Labs που κοστιζαν οσο μισο αυτοκινητο η μια και αυτα γιατι ετρεχα πολυ βαρια 3D προγραμματα.

Δεν θα ηταν σκοπιμο αλλα ουτε και χρειαζεται να σου πω σε τι συστημα τρεχω τωρα :)

Ρωτησες πως εστηνα ενα συστημα και στο απαντησα, σου ανεφερα τα προγραμματα, μερος του hardware που χρησιμοποιουσα κλπ

Με τον ιδιο τροπο εστηνα πχ και μια συναυλια οπως ακομα και σημερα ελεγχεται ο ηχος σε σπουδαιες συναυλιες.

Την μουσικη τους λοιπον την ακουγαν απο τα δυο μπροστινα και το sub αν τα μπροστινα ηταν 'μικρα' και τις ταινιες τους με ολα μαζι. Οταν εβλεπαν μια ταινια ο ηχος ηταν μια εμπειρια, βρισκοσουν πραγματικα μεσα στο εργο, συμμετειχες.

Η αφεντια μου ακουει με εναν προ και τελικο Michi της Rotel, δυο B&W 801 series III, ενα CD Sony X303 ES και ενα DAT Technics SV-DA10 και ολα αυτα μου δινουν μια στεροφωνικη εικονα που δεν ξερω αν εχεις ακουσει ποτε σου αλλα ουτε και με ενδιαφερει.

Δεν χρειαζεται λοιπον να μου απαντησεις !
 

Μηνύματα
4.957
Reaction score
4.147
Μηπως αυτο λεγεται σε πολυ απλα Ελληνικα "εμπειρια?"

Θα προσθεσω σ αυτο που λες οτι για παραδειγμα οι πολυ απ τους παλιους μπουζουκζηδες (και οχι μονο) ηταν αυτοδιδακτοι. Υπαρχουν ανθρωποι καταπληκτικοι μουσικοι στο ειδος τους. Ομως αυτο σημαινει οτι θα μεινουμε σ εκεινα τα χρονια και δεν θα δημιουργησουμε σχολες κιθαρας πιανου κλπ κλπ?

Θα σου πω οτι και στο δικο μου εππαγγελματικο χωρο υπαρχουν καποια πραγματα που καποιος χωρος να τα διδαχτει θα τα μαθει απο μονος του. Αλλα σε 5-10 χρονια. Ενω αν του τα δειξεις τα μαθαινει σε 3 λεπτα! Αυτος που θα μαθει σε 5 χρονια θα του μεινουν περισσοτερο στο μυαλο, αλλα ειλικρινα αξιζει τον κοπο?
Σου ειπα και πριν να μετρας τα λογια σου.

Επειδη μερικοι εχετε μονοπωλησει την λεξη εξελιξη και εχοντας ενα πολυκαναλο θεωρειτε τους εαυτους σας θεους του Ολυμπου ακουσε vastsar για να τελειωνουμε.
Αν θελεις να μιλαμε πολιτισμενα (νομιζω οτι ημουν πολυ προσεκτικος στο υφος γραφης μου και πολυ σεβαστο απεναντι σου) θα πρεπει ν αλλαξεις τον τροπο που απευθυνεσαι απεναντι μου. Μ αυτο το υφος δεν προκειται να μπω σε διαλογους μαζι σου. Μεινε στις αποψεις σου και ως εκει.
 

TGD

Μηνύματα
8.539
Reaction score
8.532
Εμείς όλοι εδώ που γράφουμε και διαβάζουμε στο φόρουμ σε 30 χρόνια θα είμαστε νεκροί. Τότε οι floyd θα είναι για λίγους ψαγμένους εκτός του mainstream. Θα είναι οι ήρωες του stereo όπως ο τσάπλιν του βωβού.
Όχι κι έτσι. Θα είναι οι πρωτοπόροι του πολυκάναλου.
Και ναι, το ανθρώπινο μάτι μπορεί να διακρίνει πράγματα που δεν βλέπει κανένα λογισμικό, ακόμα. Ίσως στο μέλλον να βγει και να δώσει αυτό το κάτι παραπάνω στο ψηφιακό αρχείο. Μέχρι σήμερα όμως, δεν.
Το χειρότερο με το θέμα της εικόνας είναι ότι η τεχνική έχει επισκιάσει την πραγματικότητα. Κοιτάξτε τα χρώματα σε οποιαδήποτε τηλεόραση και συγκρίνετέ τα με τα χρώματα που βλέπετε έξω από το παράθυρο. Είναι τελείως ψεύτικα. Τα υπερκορεσμένα χρώματα με την υψηλή αντίθεση απλά δεν υπάρχουν στην φύση.
 

Μηνύματα
242
Reaction score
336
Επειδη μερικοι εχετε μονοπωλησει την λεξη εξελιξη και εχοντας ενα πολυκαναλο θεωρειτε τους εαυτους σας θεους του Ολυμπου ακουσε vastsar για να τελειωνουμε.
Θα έχεις προσέξει ότι όλες οι τεχνολογικές εξελίξεις στο hi fi βρίσκουν εφαρμογή σχεδόν αποκλειστικά στην Θεσσαλονίκη.
Αυτό και μόνο το γεγονός απαντάει σε πολλά ερωτηματικά :roflmao:
 

Μηνύματα
1.969
Reaction score
4.656
Άκου τώρα και το παρακάτω για να καταλάβεις τις δυνατότητες του ανθρώπου. Ο Γρηγόρης Αρβανίτης είναι Colorist. Είναι γιός του Γιώργου Αρβανίτη, και πρώην συνάδελφος. Ο Γιώργος Αρβανίτης ήταν φωτογράφος σε πάρα πολλές ταινίες του Φίνου. Και οι δύο πλέον ζουν στο Παρίσι. Ο πατέρας εδώ και 30 χρόνια, καθώς βαρέθηκε την Ελληνική κατάντια. Έφτασε μέχρι και στο board των φωτογράφων του Γαλλικού κινηματογράφου.
Κάναμε color grading που λες σε μια ταινία, 4Κ, τότε, το 2009. Μας έβγαλε κάποια frames για να τα στείλω στο διευθυντή φωτογραφίας που ήταν στο εξωτερικό για άλλη δουλεία. Κατεβήκαμε στο γραφείο μου να κάνουμε ένα brake. Έπαιζε η τηλεόραση, και μου λέει "πως βλέπεις ρε μ..... αυτή την εικόνα. Είσαι και της δουλειάς χαχαχα". Πήρε ένα frame από την ταινία και το έβαλε στην TV. Και σε 5΄ είχα μπροστά μου αυτό που έβλεπα στην αίθουσα του color grading με τον προβολέα των 100.000 ευρώ. Έκανε calibration με τα μάτια. Και εγώ και ένας άλλος παραγωγός μείναμε μαλ.....ς. Και ένας γνωστός σκηνοθέτης της εποχής. Δεν ξέρω αν ήταν άριστο, ήταν όμως τόσο κοντά που έμενες άφωνος.
Ωραιο περιστατικο.
Πιθανως στην κοινη αντιληψη ειναι πιο αποδεκτη
η αυθεντια ματιου-εγκεφαλου στις εικαστικες τεχνες
απ'οτι η αυθεντια αυτιου-εγκεφαλου σε θεματα ηχου.
Ως εαν το αυτι να ηταν πιο αναξιοπιστο.
Οι μηχανικοι ηχου βεβαια διαφωνουν.
Να ειναι επειδη η τεχνολογια μετρησεων στον ηχο ειναι πιο εξελιγμενη;
 

Μηνύματα
455
Reaction score
1.569
Θα πω μια ιστορια και για να ελαφρυνει το κλιμα αλλα και για αλλους λογους ....

Καποτε σε ενα σεμιναριο της Lyric ειπα κατι και μετα απο λιγο ο Θειος Κακαδελης που ειχε ελθει στην Ελλαδα μου εκανε νοημα να βγουμε απο την αιθουσα.

Εκει γνωρισα λοιπον αυτον τον απλο ανθρωπο που ειχε την Lyric της Νεας Υορκης και που ο ειδικος τυπος αποκαλουσε 'Πατριαρχη του High End' και δικαιως οπως θα δειτε πιο κατω.

Αφου ειπαμε τα: Απο που εισαι ? Α εχω ελθει κλπ μπηκαμε σε θεματα ηχου.

Με ρωταει λοιπον: Δεν μου λες, αν ελθει ενα ζευγαρι και θελει ενα ηχητικο συστημα απο ποιον ξεκινας ?

Του απανταω: Απο τον αντρα συνηθως, φροντιζω να μαθω τα αρχικα οπως το ειδος της μουσικης που ακουει και εν γενει τις απαιτησεις του οπως και της συζηγου.

Μου λεει: Λαθος, πιανεις την γυναικα αγκαζε και αφου την πας μπροστα στα ηχεια την ρωτας ποια της αρεσουν και μετα ρωτας τον συζηγο τα υπολοιπα και φροντιζεις να καλυψεις τις αναγκες τους.

Εγω μου λεει ξεκινησα φτιαχνοντας επενδυσεις για τηλεορασεις ετσι ωστε να κρυβονται στον χωρο και σιγα σιγα προχωρησα, αυτην την στιγμη η Lyric στην Νεα Υορκη εχει 7 studios και οτι καλυτερο κυκλοφορει παγκοσμια, φαντασου οτι τα μεγαλα Genesis μονο η Lyric μπορει να τα πουλησει και κανενας αλλος.

Τον ρωτησα λοιπον να μου πει την ιστορια με τον Mark Levinson, πως εγινε συνεταιρος του κλπ.

Μια μερα μου λεει ερχεται ενας υπαλληλος και μου λεει: Ειναι ενας κατω με εναν ενισχυτη που εφτιαξε ο ιδιος και θελει να τον ακουσετε, κοιταζω απο το monitor μου λεει και βλεπω εναν μαλλια. Πες του να ανεβει ειπα.

Ανεβηκε λοιπον ο 'μαλλιας' με τον ενισχυτη παραμασχαλα πηγαμε σε ενα απο τα studios και τον συνδεσαμε.

Δεν πιστευα τα αυτια μου, ισως και να δακρυσα, τον κοιταξα καλα καλα και τον ξαναρωταω: Εσυ τον εφτιαξες ? Ναι μου λεει εκεινος ντροπαλα.

Την αλλη μερα συζητησαμε πως θα ηθελα να φτιαξουμε μια εταιρεια με εκεινον να φτιαχνει τον ενισχυτη αυτον και εγω να τον πουλαω.

Σε μια εβδομαδα ειχα βρει τον χωρο ειχα προμηθευτει εξοπλισμο HP που ηταν και πανακριβος και εβγαλα αγγελια για μερικους τεχνικους.

ΑΑΑΑ! Μου λεει, Εγω θελω να τους φτιαχνω με τα χερια μου και απο την αρχη μεχρι το τελος. Οταν ειδε τον εξοπλισμο γυαλισαν τα ματια του και με τα πολλα δεχτηκε να υπαρχουν τεχνικοι και εκεινος να κανει ερευνα και σχεδιασμο νεων ενισχυτων.

Ξαφνου στην πορτα της αιθουσας του σεμιναριου εμφανιστηκε ο ανηψιος Κακαδελης της εδω Lyric λεγοντας: Το συνεδριο ειναι εδω μεσα και οχι στο σαλονι και τοτε παρατηρησα πως πολλοι ειχαν καθησει γυρω σε μενα και τον Κακαδελη.

Ντραπηκα και μπηκα μεσα στην αιθουσα οπως και οι αλλοι, μετα απο λιγο βεβαια παλι ο θειος με πηρε και βγηκαμε εξω με τον ανηψιο να μας κοιταζει περιεργα.

Απο τοτε οποτε βρισκομαστε πιαναμε την κουβεντα για διαφορα θεματα και οχι μονο για τον ηχο.

Αυτος λοιπον ηταν ο Ελληνας Πατριαρχης του High End (οπως τον ελεγαν) ενας απλος, εξυπνος ανθρωπος, που δεν το επαιζε ξερολας παρ' οτι μετοχος της Harman group, συνεταιρος και αυτος που ανεδειξε τον Mark Levinson.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.898
Reaction score
8.646
Να διευκρινήσουμε πάντως πως η κουβέντα δεν αφορά γενικά το πολυκάναλο αλλά το 3D -Audio.
Περι αυτού πρόκειται. Το πρόβλημα το έθεσε σωστά ένας μηχανικός ήχου, μπορεί κανείς να συζητά ώρες για το νέο αυτό φορμάτ αλλά μια ακρόαση ολίγων λεπτών αρκεί για να κατανοήσει για ποιο πράγμα ακριβώς μιλάμε.
Πάντως δεν καταλαβαίνω το σκεπτικο ορισμένων, συμμετέχουν τόσοι άνθρωποι για να δώσουν στον κόσμο ένα αφύσικο αποτέλεσμα που ακούγεται χειρότερα απ το δικάναλο και απαιτεί μάλιστα περισσότερα ηχεία?
Ο κόσμος άλλωστε που εχει πολυκάναλο μπορεί να κάνει στο σπίτι του ότι ώρα θέλει μια σύγκριση.
Βέβαια η κουβέντα εδώ μέσα δεν μου προκαλεί καθόλου εντύπωση, όταν ο άλλος δεν μπορεί να διαχειριστεί την προσθήκη ενός υπογούφερ στο ηχοσύστημά του, πως να διαχειριστεί το πολυκάναλο ως ιδέα?
Αν παρατηρήσετε θα δείτε ότι αυτοί οι άνθρώποι έχουν την τάση να κοιτούν συνέχεια στο παρελθόν, εξού και η συνεχής αναφορά σε αυτό:)
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.338
Μηνύματα
2.937.317
Members
38.172
Νεότερο μέλος
GBOUGAS
Top