Tesla (απο 1/1/23)



rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.822
Reaction score
95.786
Τώρα τι να πιστέψεις;


Αυτά:


ή αυτό:
 


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.710
Reaction score
9.408
Τώρα τι να πιστέψεις;


Αυτά:


ή αυτό:
Ο συντάκτης του τελευταίου άρθρου έχει λανθασμένα γράψει για το Tesla 3 ότι είναι το least malfunctioning model, αντί most. Μπορεί να είναι εκ παραδρομής, μπορεί να μην έχει καταλάβει καλά -αν κρίνουμε από τον τίτλο που έβαλε στο άρθρο- ή μπορεί απλά να έμαθε αγγλικά μαζί με κάποιον πρώην πρωθυπουργό. :biggrin:
Σίγουρα όμως το Tesla είναι το μοντέλο που "κόπηκε" στην τριετία κυκλοφορίας από γερμανικό ΚΤΕΟ περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο, ακόμα κι από τα Dacia που παραδοσιακά κέρδιζαν αυτήν την... περίοπτη θέση τα τελευταία χρόνια.

Ωστόσο, αυτό μόνο η μια όψη του θέματος.
Προφανώς είναι αλήθεια ότι η Tesla πρέπει να ενισχύσει τα ψαλίδια για να αντισταθμίσει τις καταπονήσεις από το αυξημένο βάρος του ηλεκτρικού οχήματος -και δεν αποκλείεται να το έχει ήδη κάνει στο ανανεωμένο Highland που περιλαμβάνει βελτιώσεις και στην ανάρτηση.
Προφανώς είναι επίσης ακριβές ότι οι δισκόπλακες των ηλεκτρικών πιάνουν -εκτός από αράχνες- και σκουριά, καθώς χρησιμοποιούνται ελάχιστα. Αυτό φυσικά επιδεινώνεται δραματικά σε χώρες όπως η Γερμανία, όπου το χειμώνα ρίχνουν συνεχώς στους δρόμους αλάτι για τον πάγο. Δεν ξέρω για τη Γερμανία, αλλά στις ΗΠΑ -όπου επίσης χρησιμοποιούν αλάτι- προβλέπεται συντήρηση και λίπανση των δισκόπλακων σε ετήσια βάση για τα Tesla.
Μια απλή προσθήκη στο λογισμικό του οχήματος όπου πχ να ορίζει ότι στα πρώτα φρεναρίσματα κάθε διαδρομής θα χρησιμοποιούνται λίγο τα φρένα, θα καθάριζε τις δισκόπλακες και τα υλικά τριβής και θα βελτίωνε την κατάσταση (πιθανόν καθιστώντας περιττή τη συντήρηση σε χώρες όπου δε χρησιμοποιείται αλάτι).

Κάτι που μας οδηγεί στην άλλη όψη.
Το γεγονός ότι τα Tesla 3 κόπηκαν περισσότερο από τα άλλα μοντέλα στο ΚΤΕΟ, δε σημαίνει απαραίτητα κι ότι χαλάνε περισσότερο: η Tesla έχει καθιερώσει από το 2019 την πολιτική των μη-καθορισμένων διαστημάτων συντήρησης, με τον υπολογιστή να κάνει διάγνωση και να ορίζει ενέργειες μόνο όταν χρειάζονται. Μηχανικά υποσυστήματα όπως ελαφρά στραβωμένο ψαλίδι ή σκουριασμένη δισκόπλακα είναι πολύ δύσκολο να ελεγχθούν από το σύστημα αυτοδιάγνωσης και μοιραία θα εντοπιστούν μόνο στο ΚΤΕΟ. Αντίθετα, άλλες μάρκες επιβάλλουν -με το αζημίωτο- ετήσιο σέρβις όπου τέτοια προβλήματα θα εντοπιστούν νωρίτερα, οπότε το όχημα θα πάει επισκευασμένο και θα περάσει το ΚΤΕΟ στην τριετία.

Μερικά συμπεράσματα:
  • Απαραίτητο είναι να κρατάμε επαφή με το συνεργείο, όπως κάναμε με το θερμικό αυτοκίνητο, ακόμα κι αν το ηλεκτρικό μας "δε χρειάζεται συντήρηση".
  • Τα πράγματα είναι πολύ ρευστά ακόμα σχετικά με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο και πιθανότατα θα παραμείνουν έτσι, λόγω της ραγδαίας εξέλιξης τόσο στον ηλεκτρομηχανολογικό τομέα όσο και στο λογισμικό. Πχ το Model 3 έχει υποστεί τόσες αλλαγές από το αρχικό μοντέλο μέχρι το Highland που ότι ισχύει για το πρώτο, πιθανό να μην ισχύει για το δεύτερο.
  • Οι κυρίαρχοι αυτή τη στιγμή και στο προσεχές μέλλον είναι η Tesla και οι κινέζοι. Αμφότεροι δίνουν έμφαση στην ποσότητα και τη συμπίεση κόστους παραγωγής, όχι στην ποιότητα. Μοιραία θα συμπαρασύρουν σε σημαντικό βαθμό και τους υπόλοιπους κατασκευαστές που προσπαθούν να τους ανταγωνιστούν. Αυτό κάνει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ένα καινοτόμο προϊόν με δυσανάλογα μεγάλο κόστος και τεχνολογικό ρίσκο, σε μια αναλογία που εξαρτάται από τον κατασκευαστή. Ανεξαρτήτως κατασκευαστή πάντως, λόγω της ραγδαίας εξέλιξης υπάρχει επίσης το θέμα της τεχνολογικής παλαίωσης που θα γίνει ταχύτερα από το χρόνο ζωής του οχήματος.
  • Τα πράγματα έχουν συνήθως περισσότερες από μία όψεις...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.337
Reaction score
128.511
Μια απλή προσθήκη στο λογισμικό του οχήματος όπου πχ να ορίζει ότι στα πρώτα φρεναρίσματα κάθε διαδρομής θα χρησιμοποιούνται λίγο τα φρένα, θα καθάριζε τις δισκόπλακες και τα υλικά τριβής και θα βελτίωνε την κατάσταση
Δεν το γνωρίζεις (λογικό) αλλά αυτό που λες υπάρχει ήδη στο λογισμικό της Τέσλα, απλώς δεν εφαρμόζεται σε κάθε διαδρομή, αλλά μια στις τόσες. 😂🤣😁

Ταυτόχρονα, επειδή έχω πλύνει στο σπίτι με το πιεστικό μου το Τέσλα μαζί με το φολγκζβάγκεν, είδα με τα ματάκια μου τα μπιρμπιλωτά να σκουριάζει σε ντετέ η δισκοπλακα του φολγκζβάγκεν, ενώ του Τέσλα γυάλιζε επιδεικτικά. 😎

Τουτέστιν, έχει ήδη αλλάξει τις δισκοπλακες από τότε που λέγανε περί σκουριάς, και έχει ήδη προσθέσει ανάλογο σοφτγουερ. 👋

Τες πα, πάμε στα νέα της ημέρας, δια στόματος ελον μασκ, σε συνέντευξη με τον μουνρο, νέα για το αναμενόμενο μοντελ 2:

We’re working on a low cost EV that will be made in very high volume. I review the production line plans every week….

The revolution in manufacture that will be represented by that car will blow people's mind. (!)

It's not like any car production that anyone has ever seen; (!)

It's a level on production technology that is far advanced than any automotive production plant on earth. (!)
 

D

Deleted member 50795

Guest
Για να ρωτήσω τους Teslaκηδες , πόσο χρεώνει η Tesla στους ταχύ φορτιστές της στο οδικό δίκτυο και εντός πόλης όπου υπάρχουν?
Το τζάμπα νομίζω τέλος ή κάνω λάθος?

είναι όλοι ίδιοι ή υπάρχουν διαφορετικής δυναμικότητας-φόρτισης?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.337
Reaction score
128.511
Στις 2 πόλεις (Αθήνα και Λάρισσα) φορτίζεις σε 250-αρη με 255 kW να βλέπεις στο κοντέρ, με 39 λεπτά η κιλοβατώρα: (εκτός ωρών αιχμής, 4-8 το απόγευμα)

1000009664.png


1000009661.png
1000009662.png
1000009663.png
1000009660.png
 

D

Deleted member 50795

Guest
Η χρέωση δηλαδή εξαρτάται από την ώρα φόρτισης.
αυτά στα βγάζει το software real-time ε? (διαθεσιμότητα σταθμών)
ωραίος..
αυτό το idle fees , σε τι ανταποκρίνεται?
 
Last edited by a moderator:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.337
Reaction score
128.511
Τι πληρώνεις αν αφήσεις το αυτοκίνητο στον φορτιστή ενώ έχει τελειώσει η φόρτιση.
Συνδυάζεται με το εάν είναι όλοι οι φορτιστές κουμπωμενοι σε αυτοκίνητα. Δηλαδή, καταλαβαίνει εάν τυχόν εξ'αιτιας σου, κάποιος περιμένει χωρίς να μπορεί να κουμπώσει.

Αν έχει άδειους φορτιστές δίπλα σου, έστω και έναν, δεν ρίχνει idle fees όσο κι αν το αφήσεις. Δοκιμασμένα.
 


Μηνύματα
458
Reaction score
99
Αφήνεις δηλ. τη γυναίκα στο κάρο τσίλιες και σύ πας για καφέ…🙃
Δεν χρειάζεται, σε ενημερώνει η εφαρμογή:
The Tesla app allows owners to remotely monitor their vehicle, alerting them when their charge is nearly complete and again once it reaches the charge threshold.
Συνδυάζεται με το εάν είναι όλοι οι φορτιστές κουμπωμενοι σε αυτοκίνητα. Δηλαδή, καταλαβαίνει εάν τυχόν εξ'αιτιας σου, κάποιος περιμένει χωρίς να μπορεί να κουμπώσει.

Αν έχει άδειους φορτιστές δίπλα σου, έστω και έναν, δεν ρίχνει idle fees όσο κι αν το αφήσεις. Δοκιμασμένα.
Πιο συγκεκριμένα:
Idle fees only apply when a Supercharger station is at 50% capacity or more. Idle fees double when the station is at 100% capacity.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.337
Reaction score
128.511
Μια ρύθμιση που μπορείς να κάνεις στο σοφτγουερ του Τέσλα είναι αυτή:

1000009665.jpg


Που κάνει το προφανές, μιμείται με τα φυσικά φρένα το regenerative breaking:

<<When it’s cold or battery is fully charged regenerative braking is limited and you loose the sense of slowing when you lift your foot off the accelerator. You’re essentially free-wheeling.

If you flip that switch the computer will apply the friction brakes for you to simulate the sensation you normally get when regen is working.>>

Οπότε, μόνο του "καθαρίζει" τους δίσκους.

Βεβαίως, εάν δε το "τικαρεις" το ανωτέρω, θα κληθείς εσύ να πατήσεις φρένο, αφού δεν θα δουλεύει το regenerative breaking.

Το "κόλπο" που κάνει η Τέσλα, είναι να "ακυρώνει" ανά κάποια διαστήματα (αναλόγως χρήσης των φυσικών φρένων) το regenerative breaking στην εκκίνηση μιας διαδρομής (οπότε και ανάβει ενδεικτική λυχνία) ώστε να υποχρεωθεί ο οδηγός να πατήσει φρένα εάν δε πατάει ποτέ, πράγμα που βεβαίως το ελέγχει το αυτοκίνητο (μου έχει τύχει 2 φορές ως τώρα να βγάλει τέτοια ένδειξη).

Η ένδειξη είναι αυτή:

1000009577.jpg


Και φεύγει σε κάνα δεκάλεπτο, αφού πατήσεις λιγάκι τα φρένα.

Στην ανωτέρω φωτογραφία, ούτε κρύο είχε, ούτε φουλ γεμάτη (>96%) μπαταρία δεν είχα.

Λιακαδαρα, με 77% η μπαταρία, και στο auto pilot το όχημα:

1000009573.jpg

Δεν παίζεται στο σοφτγουερ η Τέσλα.
Προσομοίωση regenerative breaking με φυσικά φρένα θες; πάρε.😎
 
Last edited:




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.337
Reaction score
128.511
Το νέο μοντελ 3, όταν κυκλοφορήσει, θα αξίζει να το δεις, αλλά και να το οδηγήσεις.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.778
Reaction score
81.318
Μπήκα σε ταξί Model 3. Δεν μπορώ να πω πως ενθουσιάστηκα. ΟΚ αλλά όχι εξαιρετικό.
Το νέο μοντελ 3, όταν κυκλοφορήσει, θα αξίζει να το δεις, αλλά και να το οδηγήσεις.
Δηλαδή, δεν ξέρω…δεν ψήθηκα. Δεν ένιωσα την στιβαρότητα της Mercedes. Ωραίο γκάτζετ η μεγάλη οθόνη αν σου αρέσουν αυτά, εντάξει η αίσθηση του δρόμου, κάπως σαν να είμαι μέσα στο ID3 ένιωσα. Όχι παραπάνω. Λίγο ξενέρωσα.
Και πίσω μου φάνηκε στριμωγμένο. Όχι πως με νοιάζει βέβαια, εγώ μπροστά θα κάθομαι.
Ας δούμε και το καινούργιο τι θα πει.
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.318
Μηνύματα
2.897.162
Members
38.027
Νεότερο μέλος
d tv
Top