Featured Πώς στήνουμε σωστά ένα σύστημα;


Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.143
Reaction score
21.656
Δεν μπορώ πάντως να φανταστώ κάποιον να χαίρεται σε (όποια κατηγορία κι αν ανήκει) αν αποδειχτεί πως δεν υπάρχουν μέθοδοι - μετρήσεις - οδός για καλύτερο αποτέλεσμα.. :idk:
Ακόμα κι αν ο ίδιος συνειδητά ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο δεν επιλέξει να τους ακολουθήσει είναι θετικό το να γνωρίζει πως υπάρχει τρόπος.. ;)
10χρονα είμαστε?
 





Μηνύματα
4.965
Reaction score
8.796
7. Επιλογή ηχειων. Συνοπτικά θα έλεγα πως η βασική προτεραιότητα στην επιλογή ηχειων θα έπρεπε να είναι η ικανότητα τους να αποδίδουν τις χαμηλές συχνότητες. Νο bass no party.
Βέβαια το καλό στην υπόθεση αυτή είναι ότι ένα ηχείο μπορεί να συνδυαστεί με κάποιο υπογουφερ. Το ζητούμενο βέβαια δεν είναι μόνον να κατεβαίνει χαμηλά αλλά να μπορεί παράλληλα να αποδώσει όλες τις συχνότητες σε επαρκή στάθμη ακρόασης με χαμηλές τιμές παραμόρφωσης.
Επομένως μόνον ένα ηχείο ή ένας συνδυασμός δορυφόρων και υπογουφερ που μπορεί να παίξει όλο το εύρος των συχνοτήτων και μάλιστα δυνατά χωρίς παραμορφώσεις θα έμπαινε για μένα στην λιστα επιλογής.
Από κει και πέρα θα ήταν προτιμότερη μια ομαλή διασπορά του ηχείου εκτός αξονα αν και θα πρέπει να τονιστεί πως σε ένα φροντισμένο χώρο δεν είναι τόσο κρίσιμη όσο σε έναν χώρο αφροντιστο γεμάτο ανακλάσεις. Σε κάθε περίπτωση όμως ανεξαρτήτως χώρου ένα ηχείου με ομαλή διασπορά θα ήταν προτιμητέο.
Επίσης μια ευρεία διασπορά στον οριζόντιο άξονα χωρίς ισχυρή κατευθυντικοτητα στις υψηλές συχνότητες θα ήταν προτιμητεα δίνοντας μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων στο sweet spot.
Αρχιτεκτονική χρονικής ευθυγράμμισης των μεγαφώνων θα έπρεπε να προτιμηθεί έτσι ώστε να φθάνει ο ήχος για όλο το φάσμα των συχνοτήτων την ίδια στιγμή στον ακροατή.
Το διάγραμμα απόκρισης συχνότητας εχει και αυτό την σημασία του αλλά πλέον είναι κάτι που μπορούν να επιτύχουν αρκετοί κατασκευαστές και δεν θα επέλεγα ποτέ ένα ηχείο με βάση αυτό και μόνον το χαρακτηριστικό.
Φυσικά θα απέφευγα ηχεία που εμφανίζουν έντονες αποκλίσεις.
Επομένως για δεδομένη θέση ακρόασης θα επέλεγα ένα ηχειο που μπορεί να αποδώσει τις χαμηλές συχνότητες σε δυνατές εντάσεις χωρίς ιδιαίτερη παραμορφωση, που έχει μια διασπορά στον οριζόντιο άξονα με σχετικό εύρος, δεν εμφανίζει μεγάλες αποκλίσεις στο διάγραμμα απόκρισης συχνότητας, τα μεγάφωνα είναι χρονικά ευθυγραμμισμένα ενώ προτιμητεα θα ήταν και μια ομαλή διασπορά οφ αξις.

8. Ενίσχυση. Σαν γενικό κανόνα θα επέλεγα τον ενισχυτή εκείνον που μπορεί να οδηγήσει άνετα τα ηχεία μου χωρίς να τερματίζει πριν τα ίδια τα ηχεία παραδώσουν πνεύμα.
Δεν θα ασχοληθώ με τις διάφορες τάξεις, δεν είμαι άλλωστε ειδικός στο θέμα, ούτε και με νούμερα ισχύος watt αφού όλα τα ηχεία δεν έχουν τις ίδιες απαιτήσεις αλλά σε γενικές γραμμές θα επέλεγα έναν ισχυρό ενισχυτή, όχι τίποτα ολιγοβατα ψοφίμια που κυκλοφορούν στην αγορά, που να μπορεί να οδηγήσει πλήθος ηχειων για διάφορες αποστάσεις ακρόασης και επίπεδα παθητικής φροντίδας. Κατά προτίμηση τελικούς ενισχυτές που προσφέρουν ευελιξία και απόδοση.

9. Χρησιμοποιούμε λογισμικά ισοστάθμισης μόνον όταν έχουμε ολοκληρώσει και κυρίως ασχοληθεί με όλα τα προηγούμενα στάδια. :tongue:
 



Μηνύματα
4.965
Reaction score
8.796
10. Λογισμικό ισοστάθμισης και καμπύλη στόχος.
Η επιτυχία στην ισοστάθμιση θα ελεγα πως εξαρτάται από 2 παράγοντες. Απ το λογισμικό το ίδιο, δηλαδη πόσο εξελιγμένο είναι αλλά και από τον εκάστοτε χρήστη και το υπόβαθρο που έχει. Προσωπικά δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα αλλά μου ρχεται πάντα στο μυαλό η απάντηση ενός επαγγελματία όταν κάποιος πελάτης διαπίστωσε πως με την χρήση ενός λογισμικού αυτόματης ισοστάθμισης και κατά την ενσωμάτωση υπογουφερ δεν έμεινε ευχαριστημένος απ το αποτέλεσμα.
Μα φυσικά του απάντησε πως να σ αρέσει το αποτέλεσμα αφού αυτό που εγώ καταφέρνω με 3 φίλτρα αυτό το λογισμικό χρησιμοποιησε 32 φίλτρα για να το φέρει στα ίσα του.
Συνεπώς ο χρήστης θα πρέπει να έχει γνώση επί του θέματος και επιπλέον τα κατάλληλα εργαλεία. Πάντως δεν έχει κανένα νόημα να προσπαθεί κάποιος να σιδερωσει πράγματα που πρακτικά δεν ακούγονται.
Η καμπύλη στόχος είναι όπως λένε και κάποιοι το κερασάκι στην τούρτα. Αν υπάρχει τούρτα το βάζουμε και αυτό :biggrin:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.448
Reaction score
57.264
Στο Β' μέρος από το στήσιμο 5ιντσων μετά το σενάριο του steadyshot θα δούμε τον τρόπο που θ'ακολουθούσε ο υποφαινόμενος , σταθερά στο ίδιο δωμάτιο... Μπορεί ο σωστός σχεδιασμός setup να περνά από στιβαρότερα main, ζητούμενο όμως παραμένει το πώς να διαχειριστούμε σωστότερα ό,τι θα είχαμε διαθέσιμο :

DSC03570.JPG


Ο πιο σίγουρος τρόπος ώστε τα τυπικά 5ιντσα ηχεία βάσης να μη βγάζουν κενό ενέργειας στην τρίτη οκτάβα είναι αφενός μεν η ακρόαση υπό συνθήκες nearfield , αφετέρου δε να μπλοκαριστεί η ανάκλαση από το δάπεδο. Όποιος θέλει να κρίνει τα δικά του μικρά ηχεία βάσης υπό αξιόπιστες συνθήκες πρέπει να τηρήσει αυτούς τους δύο όρους. Στο συγκεκριμένο setup αυτό επιτυγχάνεται υπό την εικονιζόμενη διάταξη με το MLP στο αριστερό προσκέφαλο του κρεβατιού όπως βλέπουμε τη φωτογραφία.

Παρατηρούμε επίσης ότι κοντινά στο MLP κρίθηκε η βέλτιστη τοποθεσία για ένα τεμάχιο sub για το οποίο θα δούμε στη συνέχεια. Τα main δεν είναι υψιπερατά κροσαρισμένα, συμβιβασμός που γίνεται αποδεκτός χάρη στη μικρότερη απόσταση ακρόασης. Οι σωλήνες bass reflex είναι τώρα ελεύθεροι, αφού με την εφαρμογή σχετικού φίλτρου από το rePhase θα ευθυγραμμίζεται χρονικά η εξαγόμενη από εκείνους ενέργεια χαμηλών.

Τέλος παρατηρούμε διάταξη crossfired με toeing-in 45 μοιρών ως προς την κεντρική θέση. Κάτι τέτοιο κρίνεται άκρως απαραίτητο υπό συνθήκες nearfield , αφενός μεν επειδή όσο κονταίνει η απόσταση ακρόασης οι συνήθεις κινήσεις της κεφαλής συνεπάγονται μεγαλύτερες αποκλίσεις από τον κεντρικό άξονα των επιμέρους καναλιών αφετέρου δε επειδή έτσι διαμορφώνεται ευνοϊκότερο μοτίβο πρώτων ανακλάσεων δεδομένης της απουσίας πάνελ ακουστικής φροντίδας.

Όπως φαίνεται στο παρακάτω spectrogram με τα main μόνα τους όχι μόνο προκύπτει σφριγηλή η τρίτη οκτάβα αλλά και η ζώνη από 50 Hz και άνω :
Vecteur nearfield br.png

Vecteur br nearfield FR & phase.png


Πάμε κατόπιν στη συμπλήρωση του κάτω άκρου με το sub... H σύνδεση είναι τυπική από απλή προενισχυτική έξοδο με το βαθυπερατό φίλτρο στα 40 Hz από το ίδιο το sub. Επιτυγχάνεται πολύ καλή ευθυγράμμιση χάρη στο φίλτρο από το rePhase το οποίο μπορεί μεν ν'αφορούσε στη ζώνη του bass reflex αλλά η επίδρασή του δεν κάνει διακρίσεις ισχύουσα αυτομάτως και σε οποιαδήποτε κατώτερη ζώνη ως προς την επιλεγείσα συχνότητα όπου θα κείται ο συντονισμός του bass reflex... Βλέπουμε παρακάτω την απόκριση με τη φάση για τη ζώνη 20-200 Hz καθώς και το αντίστοιχο spectrogram :
Vecteur + sub FR & phase.png

Vecteur + sub.png


Τόσο απλά και τακτοποιημένα και χωρίς το παραμικρό φίλτρο EQ . Όπως έχει αναφερθεί και σε περασμένα νήματα η οριστική επιβεβαίωση έρχεται διαπιστώνοντας πόσο τονικά ισορροπημένο ακούγεται το setup... εκτός δωματίου από την ανοικτή πόρτα.

Ο δε λόγος που δεν θα διατηρηθεί έτσι είναι ότι ήδη υπάρχουν εγκατεστημένα άλλα μεγαλύτερα ηχεία υπό διαφορετικούς όρους ακρόασης, ενώ ο ίδιος έχω εγκαταλείψει την παραμονή πάνω σε ενδειγμένη κεντρική θέση κατά την ακρόαση συστημάτων.
 
Last edited:






Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.001
Reaction score
30.143
Στο Β' μέρος από το στήσιμο 5ιντσων μετά το σενάριο του steadyshot θα δούμε τον τρόπο που θ'ακολουθούσε ο υποφαινόμενος , σταθερά στο ίδιο δωμάτιο... Μπορεί ο σωστός σχεδιασμός setup να περνά από στιβαρότερα main, ζητούμενο όμως παραμένει το πώς να διαχειριστούμε σωστότερα ό,τι θα είχαμε διαθέσιμο :

View attachment 318661

Ο πιο σίγουρος τρόπος ώστε τα τυπικά 5ιντσα ηχεία βάσης να μη βγάζουν κενό ενέργειας στην τρίτη οκτάβα είναι αφενός μεν η ακρόαση υπό συνθήκες nearfield , αφετέρου δε να μπλοκαριστεί η ανάκλαση από το δάπεδο. Όποιος θέλει να κρίνει τα δικά του μικρά ηχεία βάσης υπό αξιόπιστες συνθήκες πρέπει να τηρήσει αυτούς τους δύο όρους. Στο συγκεκριμένο setup αυτό επιτυγχάνεται υπό την εικονιζόμενη διάταξη με το MLP στο αριστερό προσκέφαλο του κρεβατιού όπως βλέπουμε τη φωτογραφία.

Παρατηρούμε επίσης ότι κοντινά στο MLP κρίθηκε η βέλτιστη τοποθεσία για ένα τεμάχιο sub για το οποίο θα δούμε στη συνέχεια. Τα main δεν είναι υψιπερατά κροσαρισμένα, συμβιβασμός που γίνεται αποδεκτός με γνώμονα τις χάρη στη μικρότερη απόσταση ακρόασης. Οι σωλήνες bass reflex είναι τώρα ελεύθεροι, αφού με την εφαρμογή σχετικού φίλτρου από το rePhase θα ευθυγραμμίζεται χρονικά η εξαγόμενη από εκείνους ενέργεια χαμηλών.

Τέλος παρατηρούμε διάταξη crossfired με toeing-in 45 μοιρών ως προς την κεντρική θέση. Κάτι τέτοιο κρίνεται άκρως απαραίτητο υπό συνθήκες nearfield , αφενός μεν επειδή όσο κονταίνει η απόσταση ακρόασης οι συνήθεις κινήσεις της κεφαλής συνεπάγονται μεγαλύτερες αποκλίσεις από τον κεντρικό άξονα των επιμέρους καναλιών αφετέρου δε επειδή έτσι διαμορφώνεται ευνοϊκότερο μοτίβο πρώτων ανακλάσεων δεδομένης της απουσίας πάνελ ακουστικής φροντίδας.

Όπως φαίνεται στο παρακάτω spectrogram με τα main μόνα τους όχι μόνο προκύπτει σφριγηλή η τρίτη οκτάβα αλλά και η ζώνη από 50 Hz και άνω :
View attachment 318664
View attachment 318676

Πάμε κατόπιν στη συμπλήρωση του κάτω άκρου με το sub... H σύνδεση είναι τυπική από απλή προενισχυτική έξοδο με το βαθυπερατό φίλτρο στα 40 Hz από το ίδιο το sub. Επιτυγχάνεται πολύ καλή ευθυγράμμιση χάρη στο φίλτρο από το rePhase το οποίο μπορεί μεν ν'αφορούσε στη ζώνη του bass reflex αλλά η επίδρασή του δεν κάνει διακρίσεις ισχύουσα αυτομάτως και σε οποιαδήποτε κατώτερη ζώνη ως προς την επιλεγείσα συχνότητα όπου θα κείται ο συντονισμός του bass reflex... Βλέπουμε παρακάτω την απόκριση με τη φάση για τη ζώνη 20-200 Hz καθώς και το αντίστοιχο spectrogram :
View attachment 318673
View attachment 318674

Τόσο απλά και τακτοποιημένα και χωρίς το παραμικρό φίλτρο EQ . Όπως έχει αναφερθεί και σε περασμένα νήματα η οριστική επιβεβαίωση έρχεται διαπιστώνοντας πόσο τονικά ισορροπημένο ακούγεται το setup... εκτός δωματίου από την ανοικτή πόρτα.

Ο δε λόγος που δεν θα διατηρηθεί έτσι είναι ότι ήδη υπάρχουν εγκατεστημένα άλλα μεγαλύτερα ηχεία υπό διαφορετικούς όρους ακρόασης, ενώ ο ίδιος έχω εγκαταλείψει την παραμονή πάνω σε ενδειγμένη κεντρική θέση κατά την ακρόαση συστημάτων.
Τέτοια καλοπιάσματα προς τη Φύση μού θυμίζουν το γνωστό

Χάλια εν ολίγοις το κοστούμι, θέλει καμιά ντουζίνα μαζέματα
Πάει ο δικός μας στον ράφτη, αρχίζει αυτός τραβάει απο δω, τραβάει από κει, μετά από τρεις ώρες τού λέει:
Έκανα ό,τι μπορούσα, όμως δεν φτάνει. Πρέπει να κρατάς εκεί (κάτω από τον καβάλο) και εκεί (κάπου πίσω από την πλάτη). Α, ναι. Πιάσε και με τα δόντια σου το αριστερό πέτο, σήκωσε λίγο... λίγο ακόμα, όπα, εκεί!
Μέγκλα το κοστούμι.
Βγαίνει έτσι ο φίλος μας στον δρόμο, απέναντι νοσοκομείο πήγαιναν δύο μαθητευόμενοι γιατροί.
"Τί να έχει ο άνθρωπος?" Αρχίσαν να ανταλλάσσουν ιδέες για διαγνώσεις, επιχειρήματα, να διαφωνούν συνέχεια, ώσπου γυρίζει ο ένας και λέει:
"Είδες όμως κοστουμιά ο σακάτης?"
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.448
Reaction score
57.264
Τέτοια καλοπιάσματα προς τη Φύση μού θυμίζουν το γνωστό

Χάλια εν ολίγοις το κοστούμι, θέλει καμιά ντουζίνα μαζέματα
Πάει ο δικός μας στον ράφτη, αρχίζει αυτός τραβάει απο δω, τραβάει από κει, μετά από τρεις ώρες τού λέει:
Έκανα ό,τι μπορούσα, όμως δεν φτάνει. Πρέπει να κρατάς εκεί (κάτω από τον καβάλο) και εκεί (κάπου πίσω από την πλάτη). Α, ναι. Πιάσε και με τα δόντια σου το αριστερό πέτο, σήκωσε λίγο... λίγο ακόμα, όπα, εκεί!
Μέγκλα το κοστούμι.
Βγαίνει έτσι ο φίλος μας στον δρόμο, απέναντι νοσοκομείο πήγαιναν δύο μαθητευόμενοι γιατροί.
"Τί να έχει ο άνθρωπος?" Αρχίσαν να ανταλλάσσουν ιδέες για διαγνώσεις, επιχειρήματα, να διαφωνούν συνέχεια, ώσπου γυρίζει ο ένας και λέει:
"Είδες όμως κοστουμιά ο σακάτης?"
Έπιασες το πνεύμα του σεναρίου... Δηλαδή ότι το απαιτούμενο στήσιμο για να έπαιζαν χορταστικά τα 5ιντσα παραπέμπει σε μια σχέση άκρως απαιτητική ως προς τη συντήρησή της... Είναι θέμα χρόνου ν'αναρωτιέται ο εμπλεκόμενος σε οποιαδήποτε τέτοια σχέση με πρόσωπα ή πράγματα άμα αξίζει τόσο κόπο...
Διαστάσεις δωματίου και σύσταση των τοιχωματικων ορίων @Bhutia 🙂?
Έχουν αναφερθεί σε προηγούμενες παρουσιάσεις setup από το συγκεκριμένο δωμάτιο. Τυπικός οικιακός χώρος αλλά ψηλοτάβανος με ανένδοτα τοιχώματα και διαρρύθμιση (παχύ ανατομικό στρώμα στο κρεβάτι, παχιά κουρτίνα με μαξιλάρια στη μια πλευρά και αφανή κομότα στην άλλη γεμάτη με απορροφητικά υλικά) που κατεβάζει το RT... Το δε αφανές τοίχωμα αριστερά από το κρεβάτι όπως το βλέπουμε έχει σε όλη του σχεδόν την έκταση ντουλάπια κατειλημμένα από υλικά με άκρως απορροφητική δράση. Ακόμα και με αποσπασμένα τα προηγούμενα πάνελ ακουστικής φροντίδας από τα πλευρικά τοιχώματα οι τιμές στο RT δεν ξεπερνάνε τα 400 msec στη ζώνη άνω των 300 Hz.
RT60.png
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.819
Ευνοϊκό RT για τη ζώνη 80-280 Hz. 😎

Δίνει μια "ανάσα" στον δορυφόρο, εκεί που τη χρειάζεται.
 



Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.576
Μηνύματα
2.944.843
Members
38.199
Νεότερο μέλος
Alex Nik
Top