Featured Πώς στήνουμε σωστά ένα σύστημα;

Μηνύματα
4.960
Reaction score
8.785
Στο Β' μέρος από το στήσιμο 5ιντσων μετά το σενάριο του steadyshot θα δούμε τον τρόπο που θ'ακολουθούσε ο υποφαινόμενος , σταθερά στο ίδιο δωμάτιο... Μπορεί ο σωστός σχεδιασμός setup να περνά από στιβαρότερα main, ζητούμενο όμως παραμένει το πώς να διαχειριστούμε σωστότερα ό,τι θα είχαμε διαθέσιμο :

View attachment 318661

Ο πιο σίγουρος τρόπος ώστε τα τυπικά 5ιντσα ηχεία βάσης να μη βγάζουν κενό ενέργειας στην τρίτη οκτάβα είναι αφενός μεν η ακρόαση υπό συνθήκες nearfield , αφετέρου δε να μπλοκαριστεί η ανάκλαση από το δάπεδο. Όποιος θέλει να κρίνει τα δικά του μικρά ηχεία βάσης υπό αξιόπιστες συνθήκες πρέπει να τηρήσει αυτούς τους δύο όρους. Στο συγκεκριμένο setup αυτό επιτυγχάνεται υπό την εικονιζόμενη διάταξη με το MLP στο αριστερό προσκέφαλο του κρεβατιού όπως βλέπουμε τη φωτογραφία.

Παρατηρούμε επίσης ότι κοντινά στο MLP κρίθηκε η βέλτιστη τοποθεσία για ένα τεμάχιο sub για το οποίο θα δούμε στη συνέχεια. Τα main δεν είναι υψιπερατά κροσαρισμένα, συμβιβασμός που γίνεται αποδεκτός χάρη στη μικρότερη απόσταση ακρόασης. Οι σωλήνες bass reflex είναι τώρα ελεύθεροι, αφού με την εφαρμογή σχετικού φίλτρου από το rePhase θα ευθυγραμμίζεται χρονικά η εξαγόμενη από εκείνους ενέργεια χαμηλών.

Τέλος παρατηρούμε διάταξη crossfired με toeing-in 45 μοιρών ως προς την κεντρική θέση. Κάτι τέτοιο κρίνεται άκρως απαραίτητο υπό συνθήκες nearfield , αφενός μεν επειδή όσο κονταίνει η απόσταση ακρόασης οι συνήθεις κινήσεις της κεφαλής συνεπάγονται μεγαλύτερες αποκλίσεις από τον κεντρικό άξονα των επιμέρους καναλιών αφετέρου δε επειδή έτσι διαμορφώνεται ευνοϊκότερο μοτίβο πρώτων ανακλάσεων δεδομένης της απουσίας πάνελ ακουστικής φροντίδας.

Όπως φαίνεται στο παρακάτω spectrogram με τα main μόνα τους όχι μόνο προκύπτει σφριγηλή η τρίτη οκτάβα αλλά και η ζώνη από 50 Hz και άνω :
View attachment 318664
View attachment 318676

Πάμε κατόπιν στη συμπλήρωση του κάτω άκρου με το sub... H σύνδεση είναι τυπική από απλή προενισχυτική έξοδο με το βαθυπερατό φίλτρο στα 40 Hz από το ίδιο το sub. Επιτυγχάνεται πολύ καλή ευθυγράμμιση χάρη στο φίλτρο από το rePhase το οποίο μπορεί μεν ν'αφορούσε στη ζώνη του bass reflex αλλά η επίδρασή του δεν κάνει διακρίσεις ισχύουσα αυτομάτως και σε οποιαδήποτε κατώτερη ζώνη ως προς την επιλεγείσα συχνότητα όπου θα κείται ο συντονισμός του bass reflex... Βλέπουμε παρακάτω την απόκριση με τη φάση για τη ζώνη 20-200 Hz καθώς και το αντίστοιχο spectrogram :
View attachment 318673
View attachment 318674

Τόσο απλά και τακτοποιημένα και χωρίς το παραμικρό φίλτρο EQ . Όπως έχει αναφερθεί και σε περασμένα νήματα η οριστική επιβεβαίωση έρχεται διαπιστώνοντας πόσο τονικά ισορροπημένο ακούγεται το setup... εκτός δωματίου από την ανοικτή πόρτα.

Ο δε λόγος που δεν θα διατηρηθεί έτσι είναι ότι ήδη υπάρχουν εγκατεστημένα άλλα μεγαλύτερα ηχεία υπό διαφορετικούς όρους ακρόασης, ενώ ο ίδιος έχω εγκαταλείψει την παραμονή πάνω σε ενδειγμένη κεντρική θέση κατά την ακρόαση συστημάτων.
Ετσι όπως το βλέπω εκμεταλλεύεσαι τον μικρό όγκο του δωματίου, την δομική σύσταση των τοιχωμάτων και την απόσταση των ηχειων και της θέσης ακρόασης απ αυτά, συν το γεγονός ότι τα μιντγουφερ βρίσκονται σε μικρή απόσταση για να βγάλεις ενέργεια χωρίς κενά όπως λες στην 3η οκτάβα.
Αναρωτιέμαι όμως εάν το περιβόητο σπεκτρο δίνει πληροφορίες για την ποιότητα αυτής της ενέργειας.
Θέλω να πω, αυτή η ενέργεια δεν θα ήταν καλύτερο να προέρχεται από την άμεση του ηχείου και σε μικρότερο βαθμό απ το δωμάτιο?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.419
Reaction score
57.145
Ετσι όπως το βλέπω εκμεταλλεύεσαι τον μικρό όγκο του δωματίου, την δομική σύσταση των τοιχωμάτων και την απόσταση των ηχειων και της θέσης ακρόασης απ αυτά, συν το γεγονός ότι τα μιντγουφερ βρίσκονται σε μικρή απόσταση για να βγάλεις ενέργεια χωρίς κενά όπως λες στην 3η οκτάβα.
Αναρωτιέμαι όμως εάν το περιβόητο σπεκτρο δίνει πληροφορίες για την ποιότητα αυτής της ενέργειας.
Θέλω να πω, αυτή η ενέργεια δεν θα ήταν καλύτερο να προέρχεται από την άμεση του ηχείου και σε μικρότερο βαθμό απ το δωμάτιο?
Σε απόσταση ακρόασης 140 - 150 cm λαμβάνεται εκ των πραγμάτων σημαντικό ποσοστό άμεσης ηχητικής ενέργειας. Μετρούμενα υπό nearfield συνθήκες και με επάρκεια οδήγησης από πλευράς ενισχυτή τα Vecteur ουδέποτε εμφανίζουν υποχωρήσεις ενέργειας σε τρίτη και τέταρτη οκτάβα.
 

Μηνύματα
4.960
Reaction score
8.785
Σε απόσταση ακρόασης 140 - 150 cm λαμβάνεται εκ των πραγμάτων σημαντικό ποσοστό άμεσης ηχητικής ενέργειας. Μετρούμενα υπό nearfield συνθήκες και με επάρκεια οδήγησης από πλευράς ενισχυτή τα Vecteur ουδέποτε εμφανίζουν υποχωρήσεις ενέργειας σε τρίτη και τέταρτη οκτάβα.
Σε πιστεύω :)
Το σκεπτικό μου έχει να κάνει με τον δρόμο που ακολουθεί κάνεις για να φτάσει στο ίδιο αποτέλεσμα.
Πραγματικά το σπεκτρο είναι πολύ καλό αλλά δεν λέει όλη την αλήθεια.
Ένα ίδιο σπεκτρο θα μπορούσε να πετύχει κανείς σε μεγαλύτερο δωμάτιο με μεγαλύτερα ηχεία σε διαφορετικές θέσεις και το αποτέλεσμα δεν θα ακουγόταν ίδιο. Σωστό σκεπτικό γενικά βρίσκω την επιλογή στιβαρων ηχειων σε συνδυασμό με προσπάθεια όσο τον δυνατόν μικρότερης συμμετοχής του δωματίου και όχι την επιλογή μικρών ηχειων και προσπάθειας να βάλουμε τον χώρο όσο γίνεται στο παιχνίδι για να πάρουμε την ενέργεια που επιθυμούμε.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.118
Reaction score
21.593
Σε πιστεύω :)
Το σκεπτικό μου έχει να κάνει με τον δρόμο που ακολουθεί κάνεις για να φτάσει στο ίδιο αποτέλεσμα.
Πραγματικά το σπεκτρο είναι πολύ καλό αλλά δεν λέει όλη την αλήθεια.
Ένα ίδιο σπεκτρο θα μπορούσε να πετύχει κανείς σε μεγαλύτερο δωμάτιο με μεγαλύτερα ηχεία σε διαφορετικές θέσεις και το αποτέλεσμα δεν θα ακουγόταν ίδιο. Σωστό σκεπτικό γενικά βρίσκω την επιλογή στιβαρων ηχειων σε συνδυασμό με προσπάθεια όσο τον δυνατόν μικρότερης συμμετοχής του δωματίου και όχι την επιλογή μικρών ηχειων και προσπάθειας να βάλουμε τον χώρο όσο γίνεται στο παιχνίδι για να πάρουμε την ενέργεια που επιθυμούμε.
Μπορεί ο σωστός σχεδιασμός setup να περνά από στιβαρότερα main, ζητούμενο όμως παραμένει το πώς να διαχειριστούμε σωστότερα ό,τι θα είχαμε διαθέσιμο :
Έχει διευκρινιστεί αυτό.. ;)
 

Μηνύματα
4.960
Reaction score
8.785
Έχει διευκρινιστεί αυτό.. ;)
Τώρα γιατί με μπριζωνεις? :biggrin:
Δεν αποτελεί σωστή πρακτική να προσπαθείς να πάρεις την ενέργεια που λείπει απ τα ηχεία μέσω της συμμετοχής του χώρου.
Η ποσότητα μπορεί να είναι στο τέλος ίδια αλλά η ποιότητα διαφέρει.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.118
Reaction score
21.593
Τώρα γιατί με μπριζωνεις? :biggrin:
Δεν αποτελεί σωστή πρακτική να προσπαθείς να πάρεις την ενέργεια που λείπει απ τα ηχεία μέσω της συμμετοχής του χώρου.
Η ποσότητα μπορεί να είναι στο τέλος ίδια αλλά η ποιότητα διαφέρει.
Ποιός σε μπριζώνει ωρέ μόνιμα μπριζωμένε? :tongue:
Απλά σου έγραψα πως έχει αναφέρει τον λόγο που το κάνει.. :rolleyes:

ΑγιαΖμό θέμε.. :cry:
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.080
Reaction score
41.998
εξασθενει, νομος της φθηνουσας πορειας...ειναι και ενα τραγουδι απο τις μπλε ορχιδεες.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.419
Reaction score
57.145
Τώρα γιατί με μπριζωνεις? :biggrin:
Δεν αποτελεί σωστή πρακτική να προσπαθείς να πάρεις την ενέργεια που λείπει απ τα ηχεία μέσω της συμμετοχής του χώρου.
Η ποσότητα μπορεί να είναι στο τέλος ίδια αλλά η ποιότητα διαφέρει.
Στο αντίθετο στοχεύω, να μειώνω τη συμμετοχή του χώρου στην ενέργεια που λαμβάνεται απευθείας από τα ηχεία. Σε αυτό το πλαίσιο αφέθηκαν ελεύθεροι και οι σωλήνες bass reflex...
Καλώς ή κακώς στις τέσσαρες πρώτες οκτάβες η συμμετοχή του χώρου είναι αναπόσπαστη εφόσον δεν θα είναι εγκατεστημένο το setup υπό ανηχοϊκή συνθήκη.

Οι δε υποχωρήσεις ενέργειας στη ζώνη τρίτης προς τέταρτη οκτάβα ισχύουν και για στιβαρά ηχεία βάσης με συμβατική αρχιτεκτονική και πολική απόκριση. Στο νήμα με τα λευκά HS8 επιδείχθηκε πρόσφατα τρόπος να υπερκεραζόταν ένα τέτοιο ελάττωμα. Έχω μια ιδέα να δείξουμε περαιτέρω κάποιον εναλλακτικό που μπορεί να τυγχάνει μεγαλύτερης αποδοχής... :wink:
 

Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.152
Στο αντίθετο στοχεύω, να μειώνω τη συμμετοχή του χώρου στην ενέργεια που λαμβάνεται απευθείας από τα ηχεία. Σε αυτό το πλαίσιο αφέθηκαν ελεύθεροι και οι σωλήνες bass reflex...
Καλώς ή κακώς στις τέσσαρες πρώτες οκτάβες η συμμετοχή του χώρου είναι αναπόσπαστη εφόσον δεν θα είναι εγκατεστημένο το setup υπό ανηχοϊκή συνθήκη.

Οι δε υποχωρήσεις ενέργειας στη ζώνη τρίτης προς τέταρτη οκτάβα ισχύουν και για στιβαρά ηχεία βάσης με συμβατική αρχιτεκτονική και πολική απόκριση. Στο νήμα με τα λευκά HS8 επιδείχθηκε πρόσφατα τρόπος να υπερκεραζόταν ένα τέτοιο ελάττωμα. Έχω μια ιδέα να δείξουμε περαιτέρω κάποιον εναλλακτικό που μπορεί να τυγχάνει μεγαλύτερης αποδοχής... :wink:
Εγώ μόνο μπροστά δεξιά γωνία έχω για sub ... Στη θέση ακρόασης όχι ..
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.419
Reaction score
57.145
Εγώ πάλι αναρωτιέμαι. Αν δεν είσαι επαγγελματίας τί νόημα έχει το nearfield αφού υπάρχουν τα ακουστικά?
Έχει νόημα για όποιον δεν θα ενθουσιαζόταν σε καμία περίπτωση με την ακρόαση μέσω ακουστικών. Όλα αυτά όμως ως υποθέσεις εργασίας αφού και ο ίδιος βαριέμαι πλέον να κάθομαι διαρκώς στην ίδια θέση ως απλός ακροατής setup.
Εγώ μόνο μπροστά δεξιά γωνία έχω για sub ... Στη θέση ακρόασης όχι ..
Δίπλα στη θέση ακρόασης κρίθηκε βέλτιστο και ύστερα από λήψεις για τη συγκεκριμένη περίπτωση... Δεν χρειάζεται να ισχύει σε όλες τις άλλες. Στη δική σου πάντως για μονό sub πρέπει να ψάξεις πρώτα για θέσεις πάνω στη μεσοκάθετο του διαστήματος ανάμεσα στα επιμέρους κανάλια.
 

Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.152
Έχει νόημα για όποιον δεν θα ενθουσιαζόταν σε καμία περίπτωση με την ακρόαση μέσω ακουστικών. Όλα αυτά όμως ως υποθέσεις εργασίας αφού και ο ίδιος βαριέμαι πλέον να κάθομαι διαρκώς στην ίδια θέση ως απλός ακροατής setup.

Δίπλα στη θέση ακρόασης κρίθηκε βέλτιστο και ύστερα από λήψεις για τη συγκεκριμένη περίπτωση... Δεν χρειάζεται να ισχύει σε όλες τις άλλες. Στη δική σου πάντως για μονό sub πρέπει να ψάξεις πρώτα για θέσεις πάνω στη μεσοκάθετο του διαστήματος ανάμεσα στα επιμέρους κανάλια.
Τουλάχιστον έχω μια θέση !
 

Attachments


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.419
Reaction score
57.145
Τουλάχιστον έχω μια θέση !
Η εικονιζόμενη διαρρύθμιση κανονικά ΄΄παρακαλάει΄΄ για κεντρική θέση ακρόασης κοντινή προς τα ηχεία και με το τραπεζάκι να μην παρεμβάλλεται στο στερεοφωνικό τρίγωνο δημιουργώντας έκτοπες ανακλάσεις που θολώνουν περαιτέρω το ακρόαμα. Υποθέτω κιόλας ότι δεν υπάρχει επί του παρόντος προοπτική τοποθέτησης πάνω σε δικές τους βάσεις αντί πάνω στο έπιπλο. Πιθανή τοποθεσία επί της μεσοκαθέτου θα μπορούσε να βρίσκεται μέχρι και... κάτω από το τραπεζάκι.
 

Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.152
Η εικονιζόμενη διαρρύθμιση κανονικά ΄΄παρακαλάει΄΄ για κεντρική θέση ακρόασης κοντινή προς τα ηχεία και με το τραπεζάκι να μην παρεμβάλλεται στο στερεοφωνικό τρίγωνο δημιουργώντας έκτοπες ανακλάσεις που θολώνουν περαιτέρω το ακρόαμα. Υποθέτω κιόλας ότι δεν υπάρχει επί του παρόντος προοπτική τοποθέτησης πάνω σε δικές τους βάσεις αντί πάνω στο έπιπλο. Πιθανή τοποθεσία επί της μεσοκαθέτου θα μπορούσε να βρίσκεται μέχρι και... κάτω από το τραπεζάκι.
Ένα ακόμα μειονέκτημα είναι ότι από το αριστερό ηχείο ο τοίχος βρίσκεται 2.7μ μακριά.

Το βράδυ θα δοκιμάσω να πάω πιο εκεί το τραπεζάκι γιατί ήδη με κοιτάνε περίεργα 😂
Και να δοκιμάσω αντί να ακούω στα 2,6μ να πάω στα 1,8 μ φέρνοντας πιο κοντά μια καρέκλα.

Έχω δώσει μια λύση για τη μείωση ανακλάσεων με μια ελαφριά κλίση προς τα πάνω και το αφρώδες υλικό που τοποθετήθηκε κάτω από τα ηχεία δε μείωσε καθόλου το μπάσο αντιθέτως πρόσθεσε καθαρότητα .

Στην πράξη όμως όπως είμαι τώρα αν καθίσω στο τρίγωνο έχω την αίσθηση ότι δε μου λείπει τίποτα .
 


Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.152
Ένα επιπλέον πρόβλημα της συγκεκριμένης θέσης ακρόασης είναι η εγγύτητα με τον τοίχο πίσω της.
Αυτό δημιουργεί έναν τόνο προβλήματα.
Διάβασα ότι υπερτονίζει κάποιες χαμηλές , αλλά δεν ακούω κάποιο Μπουμαρισμα-συντονισμό. Δεν έχω μετρήσει με sine sweep ακόμα την καινούρια τοποθεσία
 

Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.152
Έκανα 4 μετρήσεις. Αυτό είναι με το μικρόφωνο του iPhone όμως.

Ούρλιαζε ο μικρός από δίπλα οποτε μάλλον άκυρες οι ψιλές χαχα. Θα βρω κάποια στιγμή χρόνο
 

Attachments

Last edited:

Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.152
Εκτός αν οι υψηλές είναι απόρροια από τις ανακλασεις από το τραπεζάκι. Θα ξαναμετρησω πιο καλά
 

Μηνύματα
4.960
Reaction score
8.785
Στο αντίθετο στοχεύω, να μειώνω τη συμμετοχή του χώρου στην ενέργεια που λαμβάνεται απευθείας από τα ηχεία. Σε αυτό το πλαίσιο αφέθηκαν ελεύθεροι και οι σωλήνες bass reflex...
Καλώς ή κακώς στις τέσσαρες πρώτες οκτάβες η συμμετοχή του χώρου είναι αναπόσπαστη εφόσον δεν θα είναι εγκατεστημένο το setup υπό ανηχοϊκή συνθήκη.

Οι δε υποχωρήσεις ενέργειας στη ζώνη τρίτης προς τέταρτη οκτάβα ισχύουν και για στιβαρά ηχεία βάσης με συμβατική αρχιτεκτονική και πολική απόκριση. Στο νήμα με τα λευκά HS8 επιδείχθηκε πρόσφατα τρόπος να υπερκεραζόταν ένα τέτοιο ελάττωμα. Έχω μια ιδέα να δείξουμε περαιτέρω κάποιον εναλλακτικό που μπορεί να τυγχάνει μεγαλύτερης αποδοχής... :wink:
Η συμμετοχή του χώρου αν δεν κάνω λάθος ορίζεται από την συχνότητα Schröder, αυξάνοντας τον όγκο του δωματίου μετατοπιζεται και η συχνότητα αυτή προς τα κάτω.
Το κρίσιμο είναι ότι οι ανωμαλίες στην τρίτη και τέταρτη οκτάβα μπορούν να εξομαλυνθουν με τοποθέτηση πάνελ παθητικής φροντίδας.
Θέλουμε μια τοποθέτηση που να τυγχάνει μεγαλύτερης αποδοχής. :)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.419
Reaction score
57.145
Η συμμετοχή του χώρου αν δεν κάνω λάθος ορίζεται από την συχνότητα Schröder, αυξάνοντας τον όγκο του δωματίου μετατοπιζεται και η συχνότητα αυτή προς τα κάτω.
Το κρίσιμο είναι ότι οι ανωμαλίες στην τρίτη και τέταρτη οκτάβα μπορούν να εξομαλυνθουν με τοποθέτηση πάνελ παθητικής φροντίδας.
Θέλουμε μια τοποθέτηση που να τυγχάνει μεγαλύτερης αποδοχής. :)
Το δωμάτιο έχει μικρές διαστάσεις, δεν είναι dedicated και διαφοροποιείται η ακουστική συμπεριφορά σε σχέση με τη σαλοτραπεζαρία που έχω δείξει σε άλλα setup. Σε αυτό το δωμάτιο η ζώνη Schroeder εκτείνεται μεν σε ανώτερη συχνότητα αλλά η υποχώρηση στην τρίτη οκτάβα για ηχεία βάσης με συμβατική αρχιτεκτονική θα ίσχυε σε οποιονδήποτε τυπικό οικιακό χώρο και δικαναλικό setup με τις διατάξεις που θα το διευθετούσαν αφενός μεν ν'απαιτούσαν διόλου ευκαταφρόνητο βάθος αφετέρου δε να ήταν... επιδαπέδιες .

Θα επιδειχθεί εναλλακτικό σενάριο στησίματος με τα λευκά HS8 σε μικρό δωμάτιο κρατώντας σταθερά υπ'όψιν ότι όπως και με τα ίδια τα ηχεία του setup η ορθότητα στησίματος έγκειται στο να διαρρυθμίζουμε υπό όρους καθημερινής διαβίωσης όποιο τυπικό δωμάτιο θα έχουμε διαθέσιμο αντί να περιμέναμε ως εκ θαύματος εγκατάσταση σε ιδεώδεις χώρους ή εκτεταμένες προσθήκες διατάξεων που θα αλλοίωναν τη λειτουργικότητα κι αισθητική.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.530
Μηνύματα
2.943.133
Members
38.194
Νεότερο μέλος
led106
Top