- Μηνύματα
- 4.960
- Reaction score
- 8.785
Ετσι όπως το βλέπω εκμεταλλεύεσαι τον μικρό όγκο του δωματίου, την δομική σύσταση των τοιχωμάτων και την απόσταση των ηχειων και της θέσης ακρόασης απ αυτά, συν το γεγονός ότι τα μιντγουφερ βρίσκονται σε μικρή απόσταση για να βγάλεις ενέργεια χωρίς κενά όπως λες στην 3η οκτάβα.Στο Β' μέρος από το στήσιμο 5ιντσων μετά το σενάριο του steadyshot θα δούμε τον τρόπο που θ'ακολουθούσε ο υποφαινόμενος , σταθερά στο ίδιο δωμάτιο... Μπορεί ο σωστός σχεδιασμός setup να περνά από στιβαρότερα main, ζητούμενο όμως παραμένει το πώς να διαχειριστούμε σωστότερα ό,τι θα είχαμε διαθέσιμο :
View attachment 318661
Ο πιο σίγουρος τρόπος ώστε τα τυπικά 5ιντσα ηχεία βάσης να μη βγάζουν κενό ενέργειας στην τρίτη οκτάβα είναι αφενός μεν η ακρόαση υπό συνθήκες nearfield , αφετέρου δε να μπλοκαριστεί η ανάκλαση από το δάπεδο. Όποιος θέλει να κρίνει τα δικά του μικρά ηχεία βάσης υπό αξιόπιστες συνθήκες πρέπει να τηρήσει αυτούς τους δύο όρους. Στο συγκεκριμένο setup αυτό επιτυγχάνεται υπό την εικονιζόμενη διάταξη με το MLP στο αριστερό προσκέφαλο του κρεβατιού όπως βλέπουμε τη φωτογραφία.
Παρατηρούμε επίσης ότι κοντινά στο MLP κρίθηκε η βέλτιστη τοποθεσία για ένα τεμάχιο sub για το οποίο θα δούμε στη συνέχεια. Τα main δεν είναι υψιπερατά κροσαρισμένα, συμβιβασμός που γίνεται αποδεκτός χάρη στη μικρότερη απόσταση ακρόασης. Οι σωλήνες bass reflex είναι τώρα ελεύθεροι, αφού με την εφαρμογή σχετικού φίλτρου από το rePhase θα ευθυγραμμίζεται χρονικά η εξαγόμενη από εκείνους ενέργεια χαμηλών.
Τέλος παρατηρούμε διάταξη crossfired με toeing-in 45 μοιρών ως προς την κεντρική θέση. Κάτι τέτοιο κρίνεται άκρως απαραίτητο υπό συνθήκες nearfield , αφενός μεν επειδή όσο κονταίνει η απόσταση ακρόασης οι συνήθεις κινήσεις της κεφαλής συνεπάγονται μεγαλύτερες αποκλίσεις από τον κεντρικό άξονα των επιμέρους καναλιών αφετέρου δε επειδή έτσι διαμορφώνεται ευνοϊκότερο μοτίβο πρώτων ανακλάσεων δεδομένης της απουσίας πάνελ ακουστικής φροντίδας.
Όπως φαίνεται στο παρακάτω spectrogram με τα main μόνα τους όχι μόνο προκύπτει σφριγηλή η τρίτη οκτάβα αλλά και η ζώνη από 50 Hz και άνω :
View attachment 318664
View attachment 318676
Πάμε κατόπιν στη συμπλήρωση του κάτω άκρου με το sub... H σύνδεση είναι τυπική από απλή προενισχυτική έξοδο με το βαθυπερατό φίλτρο στα 40 Hz από το ίδιο το sub. Επιτυγχάνεται πολύ καλή ευθυγράμμιση χάρη στο φίλτρο από το rePhase το οποίο μπορεί μεν ν'αφορούσε στη ζώνη του bass reflex αλλά η επίδρασή του δεν κάνει διακρίσεις ισχύουσα αυτομάτως και σε οποιαδήποτε κατώτερη ζώνη ως προς την επιλεγείσα συχνότητα όπου θα κείται ο συντονισμός του bass reflex... Βλέπουμε παρακάτω την απόκριση με τη φάση για τη ζώνη 20-200 Hz καθώς και το αντίστοιχο spectrogram :
View attachment 318673
View attachment 318674
Τόσο απλά και τακτοποιημένα και χωρίς το παραμικρό φίλτρο EQ . Όπως έχει αναφερθεί και σε περασμένα νήματα η οριστική επιβεβαίωση έρχεται διαπιστώνοντας πόσο τονικά ισορροπημένο ακούγεται το setup... εκτός δωματίου από την ανοικτή πόρτα.
Ο δε λόγος που δεν θα διατηρηθεί έτσι είναι ότι ήδη υπάρχουν εγκατεστημένα άλλα μεγαλύτερα ηχεία υπό διαφορετικούς όρους ακρόασης, ενώ ο ίδιος έχω εγκαταλείψει την παραμονή πάνω σε ενδειγμένη κεντρική θέση κατά την ακρόαση συστημάτων.
Αναρωτιέμαι όμως εάν το περιβόητο σπεκτρο δίνει πληροφορίες για την ποιότητα αυτής της ενέργειας.
Θέλω να πω, αυτή η ενέργεια δεν θα ήταν καλύτερο να προέρχεται από την άμεση του ηχείου και σε μικρότερο βαθμό απ το δωμάτιο?