Tesla

Μηνύματα
6.978
Reaction score
5.521
Και μέχρι να μάθεις τα όριά σου ή του οχήματός σου, θα έχεις περάσει αμέτρητες καταστάσεις με αγωνία "τώρα μην κολλήσω", "τώρα μη μου φύγει", "τώρα πρέπει να βάλω αλυσίδες". Όλα αυτά πώς είναι part of the fun δεν καταλαβαίνω.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.053
Reaction score
30.993
Μα δεν χρειάζεται να τις μάθεις στο 100%. Και στο 70% να φτάσεις και στο 80% πάλι μια χαρά θα περάσεις. Τώρα αν δεν το βλέπεις ή δεν καταλαβαίνεις ότι "μέχρι εδώ είσαι", ε τι να πω, κάτσε σπίτι.

Προσωπικά δεν έχω συναντήσει κανένα πρόβλημα. Ούτε με χιονολάστιχα, ούτε με τεσσάρων εποχών, ούτε με αλυσίδες. Την προηγούμενη βδομάδα έβαλα καινούργια τεσσάρων εποχών. Τα ίδια με τα προηγούμενα. GoodYear Vector 4 Seasons Gen3
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.563
Reaction score
138.539
Μια φορά φοβήθηκα πραγματικά στο δρόμο, όταν χιόνιζε (αρκετά "γερά") και διέσχιζα την ... Αλβανία και "Βόρειο Μακεδονία" (Σκόπια)! 🤪🤣😜😁

Φοβήθηκα γιατί αν συνέβαινε κάτι, κυρίως κάποιο τροχαίο, θα έμπλεκα άγρια σε τέτοια χώρα, οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν καλύπτουν τίποτα.

Άσε που δεν έχουν υποδομές, ούτε σοβαρούς δρόμους ούτε εκχιονιστικά, τίποτα, τουλάχιστον όταν πήγα γω από κει, ήταν σε ημιάγρια κατάσταση (πιθανώς πάνε πάνω από 15 χρόνια).

Μετά, το να βλέπεις χιονισμένη τη Λουμπλιάνα ας πούμε, είναι all the money, ενώ ο εορταστικός στολισμός τέτοιων πόλεων τις μέρες των Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, ξεπερνάει κάθε φαντασία, όπως και στο Κόμο στη Ιταλία, και σε άλλα μέρη βέβαια, της πολιτισμένης Ευρώπης.

Έκτοτε, δεν ξαναπατησα ποτέ τις "ρόδες μου" σε Αλβανία ή Σκόπια, αυτές οι χώρες έχουν φύγει από το δικό μου χάρτη, πλέον οδικά η άνοδος (και κάθοδος) στην Ευρώπη γίνεται στάνταρ από Βουλγαρία - Σερβία, και μετά είτε Κροατία - Σλοβενία, είτε Ουγγαρία - Αυστρία.

Από αυτές τις χώρες, δεν έχεις τίποτα να φοβηθείς, ακόμα και μέσα σε χιονιά, καλύτερα από μας είναι!
Και μέχρι να μάθεις τα όριά σου ή του οχήματός σου, θα έχεις περάσει αμέτρητες καταστάσεις με αγωνία "τώρα μην κολλήσω", "τώρα μη μου φύγει",
Υπερβολικός όπως πάντα..🤣😜😁

Δοκιμάζεις με ασφάλεια πχ σε μια ανηφόρα ρε φίλε, βλέπεις πως γλυστράει, άμα δεν ανεβαίνει βάζεις όπισθεν, βλέπεις πως σταματάει και τι γίνεται εάν σταματήσεις, σιγά τα ωα. Μαθαίνεις πως θα ανέβεις, και ομοίως πως θα κατέβεις, πως μειώνεις ταχύτητα, πχ δεν παίζει να πλακωνεσαι στα φρένα, βρίσκεις ένα άνετο χιονισμένο πάρκινγκ να κάνεις λίγο παιχνίδι, να δεις πως στρίβει και πως σταματάει.

Οκ, θέλει προσοχή, κι αν νιώσεις πως δεν το'χεις, αναστροφή και πίσω.

Όπως όλα τα "επικίνδυνα σπορ", πχ αναρρίχηση, ορειβασία, πτήσεις με ανεμοπλάνα ή άλλες χαρές της ζωής, άμα σ'αρέσουν, μαθαίνεις.

Πιο επικίνδυνο από όλα αυτά είναι να κυκλοφορείς με μοτοσυκλέτα στην Ελλάδα, τι συζητάμε τώρα, τα τροχαία ατυχήματα μιλάνε από μόνα τους, αλλά συ μηχανή έχεις, εκεί δεν κάνεις πίσω! 🤣🤪😜😁

Πιστεύω πως άμα σ'αρέσει η οδήγηση, το χιόνι έχει πολύ ωραίο χαβαλε, προσωπικά απωθημένο το έχω να κάνω οδηγικές βόλτες σε καμιά παγωμένη λίμνη στις βόρειες χώρες, όσοι φίλοι μου έχουν πάει το έχουν καταφχαριστηθεί! Θα δω εάν το καταφέρω του χρόνου..
 
Last edited:

Μηνύματα
6.978
Reaction score
5.521
Για μεγάλη διαδρομή, μια φορά έκανα τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη με πυκνή χιονόπτωση, μου βγήκε η πίστη και η ψυχή μου πήγε στην Κούλουρη.

Βροχή/πάγος/χιόνι μου επιβαρύνουν την οδήγηση. Δεν μπορώ να φανταστώ περίπτωση να μου προσφέρουν οδηγική χαρά. Ίσως μόνο σε περίπτωση λιακάδας, με απόλυτα στεγνό δρόμο, όπου γύρω-γύρω ακόμη έχει χιόνι, ώστε να απολαμβάνω το χιονισμένο τοπίο.

Ναι, και με μηχανή μ' έπιασε μια φορά πυκνή χιονόπτωση από Χαλκιδική-Θεσσαλονίκη, έφτασα οριακά από πείσμα και μόνο, κάνοντας 8αράκια και με μισάνοιχτο τζάμι του κράνους, για να μπορώ να βλέπω. Καμία ευχαρίστηση βέβαια, ούτε συγκίνηση, ούτε αδρεναλίνη. Σκέτη ταλαιπωρία.

Να φύγω από το σπίτι μου το Σαββατοκύριακο, και να πάρω τα βουνά επί τούτου, για να ζήσω την οδήγηση στο χιόνι, όχι, δεν το κάνω. Δεν βρίσκω καμία χαρά σε κάτι τέτοιο.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.053
Reaction score
30.993
Η οδήγηση στη βροχή έχει άλλες χάρες. Προσωπικά μου αρέσει ακόμα και με μηχανή. Δεν έχω πρόβλημα. Ακόμα και τη μέρα, ο καθρεφτισμός του περιβάλλοντα χώρου δημιουργεί μια πολύ ωραία εικόνα. Για το βράδυ δεν το συζητώ καν. Άσε τα Χριστούγεννα. Μαγικό.

Καμία επιβάρυνση, μόνο απόλαυση.
 

Μηνύματα
6.978
Reaction score
5.521
Μια φορά σ’ ένα εστιατόριο είχε χαθεί το βλέμμα μου έξω από το παράθυρο σε μια γραφική πλατεία με πλακόστρωτο μετά από βροχή.
- Τι κοιτάς εκεί; με ρωτάει η δικιά μου
- Πώς καθρεφτίζονται τα φώτα της πλατείας στο πλακόστρωτο, της απαντάω
- Α, είσαι πολύ κούκου τελικά εσύ, μου λέει!

Φαντάσου τώρα τι θα μου σύρει αν της πω με το που πιάνει μια μπόρα ότι παίρνω τη μηχανή για βόλτα για να δω καθρεπτισμούς. :)

Ή αντίστοιχα τώρα με τον παγετό ότι παίρνω το αμάξι να μάθω τα όριά του σε ολισθηρούς δρόμους με πάγο και χιόνι :)
 

Μηνύματα
1.689
Reaction score
2.412
Το χιόνι στην φωτογραφία παραπάνω δε δικαιολογεί να έχουν μείνει τα αυτοκίνητα . Φταίνε ξεκάθαρα οι οδηγοί, είτε γιατί δεν έχουν επιλέξει τα κατάλληλα ελαστικά είτε γιατί δεν ξέρουν να κουμαντάρουν το αυτοκίνητό τους σε τέτοιες συνθήκες.
Επιτρέψτε μου μιας και είμαι γέννημα θρέμμα 3-5 πηγαδιών να σας συμβουλέψω, μόνο εάν είναι αναγκαίο κινούμαστε σε χιονισμένο δρόμο, ειδάλλως το αποφεύγουμε. Ούτε να διανοηθείτε να θεωρήσετε τεστάροντας σε ένα χιονισμένο πάρκο το αυτοκίνητο , πως ξέρετε τα όριά του.
Ο χιονισμένος δρόμος μίας συγκεκριμένης διαδρομής δεν διασχίζεται πάντα με τον ίδιο οδηγικό τρόπο, το πάχος του χιονιού σε συνδυασμό με την χαμηλή θερμοκρασία επηρεάζει την πρόσφυση . Για αυτό και ποτέ δεν πρόκειται να μάθετε τα όρια του οχήματός σας . Το ότι αύριο θα βγάλετε μία ανηφόρα στις 10:00 το πρωί, δεν σημαίνει πως θα μπορέσετε να το κάνετε την επομένη και στην ίδια ακριβώς ώρα. Αν κάποιος έχει τύχει σε δρόμο γυαλί και θεώρησε πως οδηγεί με ασφάλεια, πλανήθηκε οικτρά.
Έχω τύχει σε άπειρες καταστάσεις με suv , Jeep, με ελαστικά χιονιού, τρακτερωτά κλπ που βρέθηκαν με άσχημο τρόπο στο χαντάκι.

Επίσης σημαντικό, πάντα να έχετε στο μυαλό σας πως μπορεί να απαιτηθεί να σταματήσετε στα επόμενα 5 μέτρα, ίσως γιατί κάποιος που τόσο τον κόβει προσπάθησε να διασχίσει τον δρόμο θεωρώντας πως σας προλαβαίνει , αλλά γλιστρά στην συνέχεια στο κέντρο του δρόμου και δεν μπορεί να σηκωθεί . Η γιατί μία αλεπού πετάχτηκε μπροστά σας στο βουνό , ή γιατί μετά την επόμενη τυφλή στροφή, κάποιου του έχει γυρίσει το αυτοκίνητο κάθετα !
Σπάνιες καταστάσεις ε ; Και όμως .........

Κάποτε με καινούργια χιονολάστιχα και 3 εκ χιόνι σταμάτησα να βάλω αλυσίδες πριν από μία κατηφόρα, πολλοί απόρησαν προσπερνώντας με , πέρασα αρκετούς από αυτούς μετά από δύο στροφές με ζικ ζακ μιας και είχε μετατραπεί σε πίστα συγκρουόμενων ο δρόμος, λογικό όταν στο καντράν έλεγε -12 .
Την επομένη έμαθα πως ένας έχασε τον έλεγχο και οι επόμενοι απλά δεν μπόρεσαν να σταματήσουν.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.563
Reaction score
138.539
Το χιόνι στην φωτογραφία παραπάνω δε δικαιολογεί να έχουν μείνει τα αυτοκίνητα . Φταίνε ξεκάθαρα οι οδηγοί, είτε γιατί δεν έχουν επιλέξει τα κατάλληλα ελαστικά είτε γιατί δεν ξέρουν να κουμαντάρουν το αυτοκίνητό τους σε τέτοιες συνθήκες.
Επιτρέψτε μου μιας και είμαι γέννημα θρέμμα 3-5 πηγαδιών να σας συμβουλέψω, μόνο εάν είναι αναγκαίο κινούμαστε σε χιονισμένο δρόμο, ειδάλλως το αποφεύγουμε. Ούτε να διανοηθείτε να θεωρήσετε τεστάροντας σε ένα χιονισμένο πάρκο το αυτοκίνητο , πως ξέρετε τα όριά του.
Ο χιονισμένος δρόμος μίας συγκεκριμένης διαδρομής δεν διασχίζεται πάντα με τον ίδιο οδηγικό τρόπο, το πάχος του χιονιού σε συνδυασμό με την χαμηλή θερμοκρασία επηρεάζει την πρόσφυση . Για αυτό και ποτέ δεν πρόκειται να μάθετε τα όρια του οχήματός σας . Το ότι αύριο θα βγάλετε μία ανηφόρα στις 10:00 το πρωί, δεν σημαίνει πως θα μπορέσετε να το κάνετε την επομένη και στην ίδια ακριβώς ώρα. Αν κάποιος έχει τύχει σε δρόμο γυαλί και θεώρησε πως οδηγεί με ασφάλεια, πλανήθηκε οικτρά.
Έχω τύχει σε άπειρες καταστάσεις με suv , Jeep, με ελαστικά χιονιού, τρακτερωτά κλπ που βρέθηκαν με άσχημο τρόπο στο χαντάκι.

Επίσης σημαντικό, πάντα να έχετε στο μυαλό σας πως μπορεί να απαιτηθεί να σταματήσετε στα επόμενα 5 μέτρα, ίσως γιατί κάποιος που τόσο τον κόβει προσπάθησε να διασχίσει τον δρόμο θεωρώντας πως σας προλαβαίνει , αλλά γλιστρά στην συνέχεια στο κέντρο του δρόμου και δεν μπορεί να σηκωθεί . Η γιατί μία αλεπού πετάχτηκε μπροστά σας στο βουνό , ή γιατί μετά την επόμενη τυφλή στροφή, κάποιου του έχει γυρίσει το αυτοκίνητο κάθετα !
Σπάνιες καταστάσεις ε ; Και όμως .........

Κάποτε με καινούργια χιονολάστιχα και 3 εκ χιόνι σταμάτησα να βάλω αλυσίδες πριν από μία κατηφόρα, πολλοί απόρησαν προσπερνώντας με , πέρασα αρκετούς από αυτούς μετά από δύο στροφές με ζικ ζακ μιας και είχε μετατραπεί σε πίστα συγκρουόμενων ο δρόμος, λογικό όταν στο καντράν έλεγε -12 .
Την επομένη έμαθα πως ένας έχασε τον έλεγχο και οι επόμενοι απλά δεν μπόρεσαν να σταματήσουν.
👍👍👍👍

Να τονίσω το -12°C που λες, θέλει έξτρα προσοχή σε τόσο χαμηλές θερμοκρασίες.
Σκληραίνουν όλα τα ελαστικά, και οι δυνατότητες πρόσφυσης μειώνονται δραματικά.

Εγώ χθες έβλεπα ..2°C! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.053
Reaction score
30.993
Με -12° θεωρώ πως δεν δουλεύει κανένα λάστιχο στην Ελλάδα. Μόνο με αλυσίδες. Έχω οδηγήσει μέχρι -25°, αλλά εκεί ήταν Ρωσία που τα λάστιχα έχουν καρφιά. Κανένα θέμα.
 

Μηνύματα
16.820
Reaction score
23.883
Διαφωνώ , έχω οδηγήσει μεχρι -25 με απλά χειμερινά στην Πολωνία χωρίς καρφιά κλπ.
Είναι μια χαρά. Άμα είναι και ψοφίμι ταμαξ (πουντο του 00 με 60 άλογα πχ) ούτε σπιναρει
 
Last edited by a moderator:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.563
Reaction score
138.539
Πολύ μεγάλη διευκόλυνση πάντως στο χιόνι, είναι το regenerative breaking στα EV.

Γενικώς στα ice το φρενάρισμα στο χιόνι είναι ένα πρόβλημα, σίγουρα προτιμότερο είναι να μειώνεις ταχύτητα κατεβάζοντας ταχύτητα και ελέγχοντας το γκάζι, αλλά σα το regenerative breaking δεν έχει.
 

Μηνύματα
1.689
Reaction score
2.412
Διαφωνώ , έχω οδηγήσει μεχρι -25 με απλά χειμερινά στην Πολωνία χωρίς καρφιά κλπ.
Είναι μια χαρά. Άμα είναι και ψοφίμι ταμαξ (που το του 00 με 60 άλογα πχ) ούτε σπιναρει

Ο φίλος φαντάζομαι συμπληρώνει το σχόλιό μου για οδήγηση σε χιονισμένο δρόμο με -12 .
 

Μηνύματα
3.451
Reaction score
11.452
Με -12° θεωρώ πως δεν δουλεύει κανένα λάστιχο στην Ελλάδα. Μόνο με αλυσίδες. Έχω οδηγήσει μέχρι -25°, αλλά εκεί ήταν Ρωσία που τα λάστιχα έχουν καρφιά. Κανένα θέμα.
Κερδάω :party:

εχω πάει για δουλειά το 1998 στο Τιουμέν στη Σιβηρία…. -35 ….. γατάκια …. Αυτό είναι κρύο , ούτε ψιλό, ούτε χοντρό κρύο ….. ΚΡΥΟ λέμε.
κανενας δε φορούσε αλυσίδες , ούτε ένας για δείγμα , συνδυασμός ελαστικού και εμπειρίας.

παρεμπιπτόντως , μεγάλη εντύπωση μου έκανε ο οδηγός μας, είχε ένα vhf με το οποίο ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΑ άναβε τη μηχανή, άνοιγε ασφάλειες των πορτών για να μπούμε , άναβε το καλοριφέρ για να ειναι ζεστό το αμάξι , όντας κλειδωμένο και αυτά σε μεγάλη απόσταση , χωρίς καν οπτική επαφή.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.053
Reaction score
30.993
Όταν το λάστιχο πατήσει καθαρό πάγο καληνύχτα. Αν είσαι και σε ανηφόρα - κατηφόρα κάνε το σταυρό σου. Αν πάνω στον πάγο υπάρχει χιόνι δεν υπάρχει θέμα, εφόσον πάντα έχεις κατάλληλα ελαστικά.
Εξαρτάται και από τις συνθήκες της στιγμής. Αν είναι πολύ πρωινές ώρες ή βράδυ, θερμοκρασία, κλίση οδοστρώματος, αν έχει χιόνι το βράδυ ή όχι, αν έχει πατηθεί κ.α.
κανενας δε φορούσε αλυσίδες , ούτε ένας για δείγμα , συνδυασμός ελαστικού και εμπειρίας.
Όταν τους είπα ότι βάζουμε αλυσίδες δεν κατάλαβαν τι εννοώ. Όταν τους έδειξα φωτογραφίες πέθαναν στα γέλια.
 

Μηνύματα
3.451
Reaction score
11.452
Ύπουλο πράγμα ο πάγος κάτω απο φρέσκια χιονοστρωση ;)
Οδηγάω μεγάλα 4χ4 απο το 1992 και μεγάλου κυβισμού , με κοντές σχεσεις, δεξερωγωτι διαφορικά, έχω περπατήσει σχεδόν όλους τους δασικούς δρόμους της χώρας, πλην Θράκης κ Πελοποννήσου , με ή χωρίς αλυσίδες (ΒΤ απο Styer - προσαρμοσμένες - γαλβανιζέ 40 κιλά ) ε …. Έχω ξεφτιλιστεί απο κάτι φιατακια πάντα κ σουζουκι τζιμνι με χιονολαστιχα :thumbsup::headbang::cry:
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.053
Reaction score
30.993
Κερδάω :party:

εχω πάει για δουλειά το 1998 στο Τιουμέν στη Σιβηρία…. -35 ….. γατάκια
Έχω οδηγήσει με -25°. Έχω κάτσει έξω με -33°, με μάζεψε η γυναίκα. Μια ηλιόλουστη μέρα είχε -33° και λέω πάμε βόλτα. 😋
Μου λέει "αν αρχίζεις να αισθάνεσαι κάτι σε μύτη, χέρια ή αυτιά μου λες γιατί πρέπει να φύγουμε". Μιάμιση ώρα άντεξα. Καλά είναι. Εκείνη μεγάλωσε σε με τέτοιες θερμοκρασίες.

Αλλά νταξ, πάλι κερδάς. 😅
 


Μηνύματα
16.820
Reaction score
23.883
Έχω ξεφτιλιστεί απο κάτι φιατακια πάντα κ σουζουκι τζιμνι με χιονολαστιχα
έχουν κάψει πολύ κόσμο αυτοί να ξες.
και καλά το ζούκι πες έχει μια ιστορία στην 4κίνηση με αρκετά μοντέλα.
το γμπάντα; να είσαι με κλαιν μαιν 150000 τζιπς να σταματάς απο το γλίστρημα , να κλεινεις τον δρόμο για να μανουβράρεις και να έρχεται η πορδή σε ανηφόρα, το μισό εκτός δρόμου για να περάσει από το κλαιν μαιν που έχει κλείσει το πέρασμα και χρουχρουχρου να ανεβαίνει σα να είχε λιακάδα
 




ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.049
Μηνύματα
2.960.524
Members
38.286
Νεότερο μέλος
JohnnyDD
Top