Η σημασία της Κλασικής Μουσικής στην εποχή μας.


Μηνύματα
7.704
Reaction score
6.433
Για να δούμε τι κάνει και ο Honeck και η WDR.



O Honeck έχει ήδη ηχογραφήσει με την Pittsburgh Symphony Orchestra, σε υποδειγματικά SACD στην Αμερικανική Reference Recordings, την 4η και την 9η Συμφωνίες του συνθέτη σε λίαν εντυπωσιακές ερμηνείες.
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
O Honeck έχει ήδη ηχογραφήσει με την Pittsburgh Symphony Orchestra, σε υποδειγματικά SACD στην Αμερικανική Reference Recordings, την 4η και την 9η Συμφωνίες του συνθέτη σε λίαν εντυπωσιακές ερμηνείες.
Χαίρομαι αλλά και εκπλήσομαι μαζί πολύ που ικανοποιείσαι τόσο εύκολα. Σε πειράζω λίγο για να σε τσιγκλίσω. 😍

Κοίτα τώρα μιλας για την εννάτη. Κάθε μια είναι διαφορετική περίπτωση. Κατά τη γνώμη μου όλες οι εκτελέσεις της εννάτης οι καλές είναι προπολεμικές ή λίγο μετά τον πόλεμο. Δεν ξέρω εάν φταίει οι καινούγριες τακτικές ηχογράφησης αλλά δεν είναι μόνο αυτό αλλά κάτι συμβαίνει και στην εκτέλεση και κατανόηση του έργου απο εκτελεστές αλλά και μαέστρους.

Αυτές είναι μερικές άξιες λόγου άλλες φορές με χειρότερη ηχογράφηση αλλά με καλύτερη εκτέλεση και vice versa.
Sigmund von Hausegger
Abendroth
Knappertsbusch
E. Jochum
G.L Jochum
Serge Celibidache
Abbado
Oswald Kabasta

αλλά και διάφορες live απο radios κλπ.

Ξεχωρίζουν του Kabasta και του Celibidache.
 

Μηνύματα
7.704
Reaction score
6.433
Χαίρομαι αλλά και εκπλήσομαι μαζί πολύ που ικανοποιείσαι τόσο εύκολα. Σε πειράζω λίγο για να σε τσιγκλίσω. 😍

Κοίτα τώρα μιλας για την εννάτη. Κάθε μια είναι διαφορετική περίπτωση. Κατά τη γνώμη μου όλες οι εκτελέσεις της εννάτης οι καλές είναι προπολεμικές ή λίγο μετά τον πόλεμο. Δεν ξέρω εάν φταίει οι καινούγριες τακτικές ηχογράφησης αλλά δεν είναι μόνο αυτό αλλά κάτι συμβαίνει και στην εκτέλεση και κατανόηση του έργου απο εκτελεστές αλλά και μαέστρους.

Αυτές είναι μερικές άξιες λόγου άλλες φορές με χειρότερη ηχογράφηση αλλά με καλύτερη εκτέλεση και vice versa.
Sigmund von Hausegger
Abendroth
Knappertsbusch
E. Jochum
G.L Jochum
Serge Celibidache
Abbado
Oswald Kabasta

αλλά και διάφορες live απο radios κλπ.

Ξεχωρίζουν του Kabasta και του Celibidache.
Ο Bruckner έχει πολύ πυκνή και στιβαρή ενορχήστρωση, ειδικά όσο προχωράμε προς τις τελευταίες του Συμφωνίες. Η σωστή και κατά το δυνατόν πλέον πειστική αναπαραγωγή μίας ηχογράφησης των έργων του είναι ένα...must. Επίσης, όταν μιλάμε για ηχογραφήσεις, στην ουσία μιλάμε για καλές, μέτριες ή κακές παραγωγές.
Ως εκ τούτου, η ικανοποίησή μου, σε μεγάλο βαθμό, εξαρτάται από το πόσο καλή είναι η παραγωγή της συγκεκριμένης ηχογράφησης, ώστε, στη συνέχεια, να κρίνω (και απολαύσω) τη σχετική ερμηνεία. Μία κακή παραγωγή έργων με ενορχηστρώσεις συνθετών όπως οι Bruckner, Mahler, Berlioz, Wagner, Ravel, Shostakovich κοκ. με εμποδίζει να προχωρήσω περαιτέρω, καθόσον, ούτως ή άλλως, οι ακροάσεις μου πραγματοποιούνται από hi-end σύστημα.
Πάντως, ούτως ή άλλως, υπάρχουν εξαιρετικές και καλά αναγνωρισμένες παραγωγές πιο σύγχρονων μαέστρων από αυτούς που ανέφερες...
Σε κανονικές παραγωγές CD, οι ερμηνείες των Günter Wand, Haitink, Karajan και προσφάτως και του Thielemann με τη Φιλαρμονική της Βιέννης (σε Sony) είναι a sort of reference. Των Haitink (Decca) & Karajan (DG) έχουν κυκλοφορήσει και σε Blu-ray audio.
Σε υψηλής ποίοτητας SACD οι παραγωγές των ερμηνειών των Van Zweden (αρχικά σε EXTON και στη συνέχεια σε Challenge), Blomstedt (σε Querstand), Simone Young (OEHMS) καθώς και ερμηνείες ορισμένων Συμφωνιών από τους Jansons, Rattle ή των Honeck και Asahina αποδίδουν πολύ πειστικά και αρκούντως πιστά τα δύσβατα ως προς την ενορήστρωση έργα του Bruckner.
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Ο Bruckner έχει πολύ πυκνή και στιβαρή ενορχήστρωση, ειδικά όσο προχωράμε προς τις τελευταίες του Συμφωνίες. Η σωστή και κατά το δυνατόν πλέον πειστική αναπαραγωγή μίας ηχογράφησης των έργων του είναι ένα...must. Επίσης, όταν μιλάμε για ηχογραφήσεις, στην ουσία μιλάμε για καλές, μέτριες ή κακές παραγωγές.
Ως εκ τούτου, η ικανοποίησή μου, σε μεγάλο βαθμό, εξαρτάται από το πόσο καλή είναι η παραγωγή της συγκεκριμένης ηχογράφησης, ώστε, στη συνέχεια, να κρίνω (και απολαύσω) τη σχετική ερμηνεία. Μία κακή παραγωγή έργων με ενορχηστρώσεις συνθετών όπως οι Bruckner, Mahler, Berlioz, Wagner, Ravel, Shostakovich κοκ. με εμποδίζει να προχωρήσω περαιτέρω, καθόσον, ούτως ή άλλως, οι ακροάσεις μου πραγματοποιούνται από hi-end σύστημα.
Πάντως, ούτως ή άλλως, υπάρχουν εξαιρετικές και καλά αναγνωρισμένες παραγωγές πιο σύγχρονων μαέστρων από αυτούς που ανέφερες...
Σε κανονικές παραγωγές CD, οι ερμηνείες των Günter Wand, Haitink, Karajan και προσφάτως και του Thielemann με τη Φιλαρμονική της Βιέννης (σε Sony) είναι a sort of reference. Των Haitink (Decca) & Karajan (DG) έχουν κυκλοφορήσει και σε Blu-ray audio.
Σε υψηλής ποίοτητας SACD οι παραγωγές των ερμηνειών των Van Zweden (αρχικά σε EXTON και στη συνέχεια σε Challenge), Blomstedt (σε Querstand), Simone Young (OEHMS) καθώς και ερμηνείες ορισμένων Συμφωνιών από τους Jansons, Rattle ή των Honeck και Asahina αποδίδουν πολύ πειστικά και αρκούντως πιστά τα δύσβατα ως προς την ενορήστρωση έργα του Bruckner.
Δεν είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα έτσι όπως τα θεωρείς. Αλλά είναι πολύ μεγάλη συζήτηση και εμπλέκεται και "ποιότητα" και τεχνικες ηχογράφησης. Ούτε σε αυτό με βρίσκεις σύμφωνο. Ο Bruckner για κάποιον περίεργο λόγο δεν απαιτεί καθαρότητα και λεπτομέρεια απο αυτήν τουλάχιστον που υπηρετείται απο τις συγχρονες τακτικές εγγραφής και πως αυτές γίνονται.

Στο θέμα εκτέλεση τώρα ο Haitink για παράδειγμα που είναι διάσημος για τον Bruckner οι εκτελέσεις του είναι βαρετές. Δεν γίνεται καλό tnaslate του. μηνυματος του Bruckner. Κάποιες άλλες απο αυτές που αναφέρεις είναι καλές και στα δύο επίπεδα.
 

Μηνύματα
7.704
Reaction score
6.433
Δεν είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα έτσι όπως τα θεωρείς. Αλλά είναι πολύ μεγάλη συζήτηση και εμπλέκεται και "ποιότητα" και τεχνικες ηχογράφησης. Ούτε σε αυτό με βρίσκεις σύμφωνο. Ο Bruckner για κάποιον περίεργο λόγο δεν απαιτεί καθαρότητα και λεπτομέρεια απο αυτήν τουλάχιστον που υπηρετείται απο τις συγχρονες τακτικές εγγραφής και πως αυτές γίνονται.

Στο θέμα εκτέλεση τώρα ο Haitink για παράδειγμα που είναι διάσημος για τον Bruckner οι εκτελέσεις του είναι βαρετές. Δεν γίνεται καλό tnaslate του. μηνυματος του Bruckner. Κάποιες άλλες απο αυτές που αναφέρεις είναι καλές και στα δύο επίπεδα.
Μία Συμφωνία, όπως η 9η, του συνθέτη απαιτεί μία Ορχήστρα με 3 Φλάουτα, 3 Όμποε, 3 Κλαρινέτα, 2 Φαγκότα και ένα Κοντραφαγκότο, 8 Κόρνα (!), 3 Τρομπέτες, 3 Τρομπόνια, μία Κοντρατούμπα, Τύμπανα και...massive strings. Με τέτοια ενορχήστρωση δεν απαιτείται καθαρότητα και προσοχή στην απόδοση της κάθε λεπτομέρειας στην αναπαραγωγή της αρκετά απαιτητικής αρμονίας και της κατά το δυνατόν αληθοφανούς παρουσίας του μουσικού "όγκου" της πυκνής ενορχήστρωσης?..
Οι Συμφωνίες του Bruckner συχνά αποκαλούνται...the cathedrals γιατί ο όγκος και το εύρος της ενορχήστρωσης, in real terms, δίδουν αυτήν την εικόνα συν το πολύ αυστηρό υλικό της σύνθεσης. Όσο πιο αναλυτική και με ικανό εύρος στα dynamics είναι η ηχογράφηση με αντίστοιχα υψηλής ανάλυσης και ανάλογων επιδόσεων σύστημα αναπαραγωγής τόσο πιο κοντά μπορεί να βρεθεί ο ακροατής στο δύσβατο έργο του συνθέτη.
Ο Haitink δεν έχει τύχει των ηχογραφήσεων που θα τον τιμούσαν πραγματικά στις παραγωγές της Philips. Πιο πρόσφατα, η BR Klassik (η εταιρεία της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας) έχει αρχίσει και παρουσιάζει νεώτερες ηχογραφήσεις του μαέστρου (ήδη τις 5η, 6η, 7η & 8h), όπου μπορεί να διακρίνει κανείς τι διαφορά μπορεί να κάνει και η καλύτερη παραγωγή...
Τέλος πάντων, ας μην επεκταθούμε περισσότερο...Ο καθένας μπορεί να είναι ευχαριστημένος με όποιον τρόπο θεωρεί ότι του είναι ΟΚ...
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Μία Συμφωνία, όπως η 9η, του συνθέτη απαιτεί μία Ορχήστρα με 3 Φλάουτα, 3 Όμποε, 3 Κλαρινέτα, 2 Φαγκότα και ένα Κοντραφαγκότο, 8 Κόρνα (!), 3 Τρομπέτες, 3 Τρομπόνια, μία Κοντρατούμπα, Τύμπανα και...massive strings. Με τέτοια ενορχήστρωση δεν απαιτείται καθαρότητα και προσοχή στην απόδοση της κάθε λεπτομέρειας στην αναπαραγωγή της αρκετά απαιτητικής αρμονίας και της κατά το δυνατόν αληθοφανούς παρουσίας του μουσικού "όγκου" της πυκνής ενορχήστρωσης?..
Οι Συμφωνίες του Bruckner συχνά αποκαλούνται...the cathedrals γιατί ο όγκος και το εύρος της ενορχήστρωσης, in real terms, δίδουν αυτήν την εικόνα συν το πολύ αυστηρό υλικό της σύνθεσης. Όσο πιο αναλυτική και με ικανό εύρος στα dynamics είναι η ηχογράφηση με αντίστοιχα υψηλής ανάλυσης και ανάλογων επιδόσεων σύστημα αναπαραγωγής τόσο πιο κοντά μπορεί να βρεθεί ο ακροατής στο δύσβατο έργο του συνθέτη.
Ο Haitink δεν έχει τύχει των ηχογραφήσεων που θα τον τιμούσαν πραγματικά στις παραγωγές της Philips. Πιο πρόσφατα, η BR Klassik (η εταιρεία της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας) έχει αρχίσει και παρουσιάζει νεώτερες ηχογραφήσεις του μαέστρου (ήδη τις 5η, 6η, 7η & 8h), όπου μπορεί να διακρίνει κανείς τι διαφορά μπορεί να κάνει και η καλύτερη παραγωγή...
Τέλος πάντων, ας μην επεκταθούμε περισσότερο...Ο καθένας μπορεί να είναι ευχαριστημένος με όποιον τρόπο θεωρεί ότι του είναι ΟΚ...
Επειδή το θέμα το οδηγείς πρός το τεχνικό του μέρος περισσότερο ενώ εγω ήθελα να κάνω μια γενικη αναφορά σχετιζόμενη με τον Bruckner plus τεχνικό μέρος αυτής για να πιθανολογήσω κάποιες αποτυχημένες κατά τη γνώμη μου εκτελέσεις πέραν των άλλων λόγων και αιτιών που ανέφερα, να σου απαντήσω : Το close miking των σύγχρονων ηχογραφήσεων απο και στο οποίο αποδίδεις και έχεις μάθει να αποδίδεις την όποια αναγκαία "λεπτομέρεια" που απαιτείται όπως αναφέρεις (μιλάμε για αναπαραγωγή πάντα όχι για live και μάλιστα ούτε καν για live εκτελέσεις της εννάτης που πάντα είναι καλύτερες και περισσότερο ικανές να αποδώσουν τον όγκο που απαιτεί η συμφωνία και που φυσικά έχεις δίκιο σε αυτό) αντίθετα μειώνουν τον όγκο άσχετα τι σύστημα έχεις (καλό ή κακό). Μάλιστα σε καλό θα ήταν πιο εύκολο να κατανοήσεις σε τι ακριβώς αναφέρομαι. Εσύ έχεις καλό σύστημα αλλά οι λόγοι που δεν το κατανοείς είναι άλλοι. Μπορώ να τους φανταστώ όπως μπορώ να φανταστώ πολλά για πολλούς που περιγράφουν ή μάλλον δεν περιγράφουν σωστά κάποια ακούσματα και ας θεωρούν ότι έχουν το καλύτερο σύστημα απο όλους (δεν αναφέρομαι σε εσένα). Εσένα απλώς τα γράφω γιατί πιστεύω ότι έχεις τον κατάλληλο χαρακτήρα για να ακούσεις μια αιρετική φωνή (την δική μου καθώς σε αυτά που λές το 99 % των audio people θα συμφωνούσαν μαζί σου) αλλά ίσως και το ένστικτο ποιού το λόγο να εμπιστευτείς τουλάχιστον για περαιτέρω δική σου διερεύνηση , εάν κάτι τέτοιο πιθανόν να σε ενδιέφερε.

Όσον αφορά τα δυναμικά συμφωνούμε, δεν τέθηκε τέτοιο θέμα. Περισσότερο στον Bruckner είναι η αντήχηση που πρέπει να είναι μεγάλη και για αυτό χρειάζεται ειδικός χώρος όπως ανέφερα με μεγάλο decay time. Και για αυτό διαβάζεις ότι χαρακτηρίζονται και cathedrals. Όχι για το λόγο που πιθανώς καταλαβαίνεις ή καταλαβαίνουν αυτοί που το αναφέρουν. Δεδομένου του παραπάνω καταλαβαίνεις ότι δεν είναι δυνατόν να αποδωθεί σωστά γιατί το μεγαλύτερο μέρος των συγχρονων αιθούσων έχουν - όπως ανέφερα και στο πάνω πόστ - fast decay. Καλά για άλλου είδους συνθέσεις αλλά όχι για Bruckner. Αυτό σε συνδυασμό με την τεχνική close miking είναι ο θάνατος του. Και αυτά είναι μόνο το τεχνικό μέρος των δυσκολιών. Πιθανόν να σου ήταν πιο εύκολο να καταλάβεις έαν δεν είχες μόνο ένα format digital ή μάλλον δεν άκουγες μόνο συγχρονες ηχογραφήσεις γιατί στο μυαλό σου αλλά και όλων των audio people θεωρούνται "ανώτερες".

Δεν γράφω άλλα γιατί οι αντιδράσεις θα έρθουν απο άλλους και θα αφορούν τεχνικά θέματα και όχι την ουσία. Εγώ να σου ανοίξω μια οπτική προσπαθώ και μόνο επειδή είσαι εσύ και σε εκτιμώ αλλά και την αγάπη σου και αγώνα σου για την κλασική. Πάντως να περιορίζεις και ειδικά στην κλασική τα ακούσματά σου σε μόνο ένα format ή σε μόνο νέες εγγραφές που είναι ¨δέμενες" αναγκαστικά με αυτό στο βωμό μια τεχνικής αρτιότητας ή ανωτερότητας (ή οποία μάλιστα δεν υφισταται) αλλά και για λόγους εκτελέσεων .... δεν είναι τόσο καλό πράγμα για εσένα κατά την γνώμη μου. Π,χ, και του Haitink που ανέφερες εάν κρίνoυμε απο τις παλιές εγγραφές της εταιρίας στα 90's που και αυτές ήταν direct to disk δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο. Βέβαια τι processing μπορεί να έχει φάει του 2019 δεν γνωρίζω, δεν το έχω σε LP, θετικό ίσως σημάδι που έχουν μια τεχνική μικροφώνου με ένα μικρόφωνο για να πιάσουν σωστά τον όγκο αλλά όχι και το decay που έτσι και αλλιώς του Βερολίνου η αίθουσα πάλι δεν έχει. Ι΄σως και για αυτό σου αρέσει (τεχνικά μιλώντας , η ηχογράφηση). Πάντως εδώ έχω πρόβλημα με την εκτέλεσή του όπως σου είπα. Αλλά όπως λές και εσύ ... ο καθένας μπορεί να είναι ευχαριστημένος με όποιον τρόπο θεωρεί ότι του είναι ΟΚ...

Μην παιρνεις αμυντική στάση εγώ για να βοηθήσω τα λέω. Δεν κάνω κόντρες με ανθρώπους που διαβλέπω ότι δεν έχουν κακή ή περίεργη πρόθεση που πηγάζει απο άλλες καταστάσεις εσωτερικές ή εξωτερικές τους.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.994
Reaction score
4.704
Πυκνη η γραφη του Bruckner,
πυκνες και πολυ ενδιαφερουσες και οι σκεψεις του thva.
Υπαρχουν και λειτουργουν πολλοι παραγοντες τεχνολογικοι και αλλοι,
δυσκολα ομως θα βγουν τεκμηριωμενα συμπερασματα γενικης αποδοχης.
Ολα αναγονται στο τι εισπραττει ο καθενας στο τελος.
 

Μηνύματα
7.704
Reaction score
6.433
Επειδή το θέμα το οδηγείς πρός το τεχνικό του μέρος περισσότερο ενώ εγω ήθελα να κάνω μια γενικη αναφορά σχετιζόμενη με τον Bruckner plus τεχνικό μέρος αυτής για να πιθανολογήσω κάποιες αποτυχημένες κατά τη γνώμη μου εκτελέσεις πέραν των άλλων λόγων και αιτιών που ανέφερα, να σου απαντήσω : Το close miking των σύγχρονων ηχογραφήσεων απο και στο οποίο αποδίδεις και έχεις μάθει να αποδίδεις την όποια αναγκαία "λεπτομέρεια" που απαιτείται όπως αναφέρεις (μιλάμε για αναπαραγωγή πάντα όχι για live και μάλιστα ούτε καν για live εκτελέσεις της εννάτης που πάντα είναι καλύτερες και περισσότερο ικανές να αποδώσουν τον όγκο που απαιτεί η συμφωνία και που φυσικά έχεις δίκιο σε αυτό) αντίθετα μειώνουν τον όγκο άσχετα τι σύστημα έχεις (καλό ή κακό). Μάλιστα σε καλό θα ήταν πιο εύκολο να κατανοήσεις σε τι ακριβώς αναφέρομαι. Εσύ έχεις καλό σύστημα αλλά οι λόγοι που δεν το κατανοείς είναι άλλοι. Μπορώ να τους φανταστώ όπως μπορώ να φανταστώ πολλά για πολλούς που περιγράφουν ή μάλλον δεν περιγράφουν σωστά κάποια ακούσματα και ας θεωρούν ότι έχουν το καλύτερο σύστημα απο όλους (δεν αναφέρομαι σε εσένα). Εσένα απλώς τα γράφω γιατί πιστεύω ότι έχεις τον κατάλληλο χαρακτήρα για να ακούσεις μια αιρετική φωνή (την δική μου καθώς σε αυτά που λές το 99 % των audio people θα συμφωνούσαν μαζί σου) αλλά ίσως και το ένστικτο ποιού το λόγο να εμπιστευτείς τουλάχιστον για περαιτέρω δική σου διερεύνηση , εάν κάτι τέτοιο πιθανόν να σε ενδιέφερε.

Όσον αφορά τα δυναμικά συμφωνούμε, δεν τέθηκε τέτοιο θέμα. Περισσότερο στον Bruckner είναι η αντήχηση που πρέπει να είναι μεγάλη και για αυτό χρειάζεται ειδικός χώρος όπως ανέφερα με μεγάλο decay time. Και για αυτό διαβάζεις ότι χαρακτηρίζονται και cathedrals. Όχι για το λόγο που πιθανώς καταλαβαίνεις ή καταλαβαίνουν αυτοί που το αναφέρουν. Δεδομένου του παραπάνω καταλαβαίνεις ότι δεν είναι δυνατόν να αποδωθεί σωστά γιατί το μεγαλύτερο μέρος των συγχρονων αιθούσων έχουν - όπως ανέφερα και στο πάνω πόστ - fast decay. Καλά για άλλου είδους συνθέσεις αλλά όχι για Bruckner. Αυτό σε συνδυασμό με την τεχνική close miking είναι ο θάνατος του. Και αυτά είναι μόνο το τεχνικό μέρος των δυσκολιών. Πιθανόν να σου ήταν πιο εύκολο να καταλάβεις έαν δεν είχες μόνο ένα format digital ή μάλλον δεν άκουγες μόνο συγχρονες ηχογραφήσεις γιατί στο μυαλό σου αλλά και όλων των audio people θεωρούνται "ανώτερες".

Δεν γράφω άλλα γιατί οι αντιδράσεις θα έρθουν απο άλλους και θα αφορούν τεχνικά θέματα και όχι την ουσία. Εγώ να σου ανοίξω μια οπτική προσπαθώ και μόνο επειδή είσαι εσύ και σε εκτιμώ αλλά και την αγάπη σου και αγώνα σου για την κλασική. Πάντως να περιορίζεις και ειδικά στην κλασική τα ακούσματά σου σε μόνο ένα format ή σε μόνο νέες εγγραφές που είναι ¨δέμενες" αναγκαστικά με αυτό στο βωμό μια τεχνικής αρτιότητας ή ανωτερότητας (ή οποία μάλιστα δεν υφισταται) αλλά και για λόγους εκτελέσεων .... δεν είναι τόσο καλό πράγμα για εσένα κατά την γνώμη μου. Π,χ, και του Haitink που ανέφερες εάν κρίνoυμε απο τις παλιές εγγραφές της εταιρίας στα 90's που και αυτές ήταν direct to disk δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο. Βέβαια τι processing μπορεί να έχει φάει του 2019 δεν γνωρίζω, δεν το έχω σε LP, θετικό ίσως σημάδι που έχουν μια τεχνική μικροφώνου με ένα μικρόφωνο για να πιάσουν σωστά τον όγκο αλλά όχι και το decay που έτσι και αλλιώς του Βερολίνου η αίθουσα πάλι δεν έχει. Ι΄σως και για αυτό σου αρέσει (τεχνικά μιλώντας , η ηχογράφηση). Πάντως εδώ έχω πρόβλημα με την εκτέλεσή του όπως σου είπα. Αλλά όπως λές και εσύ ... ο καθένας μπορεί να είναι ευχαριστημένος με όποιον τρόπο θεωρεί ότι του είναι ΟΚ...

Μην παιρνεις αμυντική στάση εγώ για να βοηθήσω τα λέω. Δεν κάνω κόντρες με ανθρώπους που διαβλέπω ότι δεν έχουν κακή ή περίεργη πρόθεση που πηγάζει απο άλλες καταστάσεις εσωτερικές ή εξωτερικές τους.
Ευχαριστώ θερμά για την ειλικρινή αυτή προσπάθειά σου να μου καταστήσεις κατανοητή τη θέση στις διάφορες πτυχές του ζητήματος Bruckner και των σχετικών ηχογραφήσεων των Συμφωνιών του.
Δεν προτίθεμαι να απαντήσω σε κάθε πτυχή της ανάρτησής σου...ούτε πρόκειται να "αμυνθώ", πολλώ μάλλον να..."επιτεθώ". Μερικές σύντομες παρατηρήσεις:
- Οι σύγχρονες audiophile παραγωγές (όχι μόνον των έργων του Bruckner) καθώς και τα hi-end μέσα αναπαραγωγής έχουν αντιμετωπίσει, σε ικανό βαθμό και με αρκετή σχετική conitionality ως προς τον κατάλληλο χώρο και την ορθή χρήση των εμπλεκομένων μηχανημάτων, τα ζητήματα της πειστικής ως προς τον σχετικό χώρο ακρόασης αίσθησης του sound stage, την καθαρή ανάλυση και της πλέον πυκνής ενορχήστρωσης και κυρίως την πλέον φυσική αναπαραγωγή του τόνου του μουσικού έργου (Der Ton macht die Musik = Ο τόνος κάνει τη μουσική).
- Είχα την τύχη να παρακολουθήσω συναυλίες Συμφωνιών του Bruckner (στο Βερολίνο). Ανάλογα με τη θέση που είχα καταφέρει να έχω, οι ηχητικές εντυπώσεις ήταν εξαιρετικά σχετικές...
- Οι Συμφωνίες του Bruckner χαρακτηρίζονται από το θεματικό υλικό τους που συχνά είναι δομημένο σε τεράστιες ηχητικές ενότητες, μεγάλης διάρκειας περάσματα μουσικής έντασης, τολμηρούς χρωματισμούς, χρήση από αρκετά περίπλοκες φούγκες και χορικά, ώστε να δημιουργείται μία ασυνήθιστα ογκώδης μουσική δομή, που έκανε αρκετούς μουσικοκριτικούς να τις χαρακτηρίσουν..."cathedrals of sound".
Πυκνη η γραφη του Bruckner,
πυκνες και πολυ ενδιαφερουσες και οι σκεψεις του thva.
Υπαρχουν και λειτουργουν πολλοι παραγοντες τεχνολογικοι και αλλοι,
δυσκολα ομως θα βγουν τεκμηριωμενα συμπερασματα γενικης αποδοχης.
Ολα αναγονται στο τι εισπραττει ο καθενας στο τελος.
Πολύ σωστά! Όταν, ανάλογα με το που κάθεται ο κάθε ακροατής ακόμα και σε μία ζωντανή συναυλία, έχει και μία λίαν σχετική ηχητική αντίληψη του έργου που παίζεται, σίγουρα..."δύσκολα θα βγουν τεκμηριωμένα συμπεράσματα γενικής αποδοχής".
Και, φυσικά, σε ό,τι αφορά στην αναπαραγωγή ηχογραφημένου υλικού..."όλα ανάγονται στο τι εισπράττει ο καθένας στο τέλος"...σε σχέση με τον χώρο του και τα μέσα που χρησιμοποιεί για την ακρόαση...
 
Last edited:

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Ευχαριστώ θερμά για την ειλικρινή αυτή προσπάθειά σου να μου καταστήσεις κατανοητή τη θέση στις διάφορες πτυχές του ζητήματος Bruckner και των σχετικών ηχογραφήσεων των Συμφωνιών του.
Δεν προτίθεμαι να απαντήσω σε κάθε πτυχή της ανάρτησής σου...ούτε πρόκειται να "αμυνθώ", πολλώ μάλλον να..."επιτεθώ". Μερικές σύντομες παρατηρήσεις:
- Οι σύγχρονες audiophile παραγωγές (όχι μόνον των έργων του Bruckner) καθώς και τα hi-end μέσα αναπαραγωγής έχουν αντιμετωπίσει, σε ικανό βαθμό και με αρκετή σχετική conitionality ως προς τον κατάλληλο χώρο και την ορθή χρήση των εμπλεκομένων μηχανημάτων, τα ζητήματα της πειστικής ως προς τον σχετικό χώρο ακρόασης αίσθησης του sound stage, την καθαρή ανάλυση και της πλέον πυκνής ενορχήστρωσης και κυρίως την πλέον φυσική αναπαραγωγή του τόνου του μουσικού έργου (Der Ton macht die Musik = Ο τόνος κάνει τη μουσική).
- Είχα την τύχη να παρακολουθήσω συναυλίες Συμφωνιών του Bruckner (στο Βερολίνο). Ανάλογα με τη θέση που είχα καταφέρει να έχω, οι ηχητικές εντυπώσεις ήταν εξαιρετικά σχετικές...
- Οι Συμφωνίες του Bruckner χαρακτηρίζονται από το θεματικό υλικό τους που συχνά είναι δομημένο σε τεράστιες ηχητικές ενότητες, μεγάλης διάρκειας περάσματα μουσικής έντασης, τολμηρούς χρωματισμούς, χρήση από αρκετά περίπλοκες φούγκες και χορικά, ώστε να δημιουργείται μία ασυνήθιστα ογκώδης μουσική δομή, που έκανε αρκετούς μουσικοκριτικούς να τις χαρακτηρίσουν..."cathedrals of sound".

Πολύ σωστά! Όταν, ανάλογα με το που κάθεται ο κάθε ακροατής ακόμα και σε μία ζωντανή συναυλία, έχει και μία λίαν σχετική ηχητική αντίληψη του έργου που παίζεται, σίγουρα..."δύσκολα θα βγουν τεκμηριωμένα συμπεράσματα γενικής αποδοχής".
Και, φυσικά, σε ό,τι αφορά στην αναπαραγωγή ηχογραφημένου υλικού..."όλα ανάγονται στο τι εισπράττει ο καθένας στο τέλος"...σε σχέση με τον χώρο του και τα μέσα που χρησιμοποιεί για την ακρόαση...
Ο Bruckner μόνο σε cathedrals ή σε ανοιχτό χώρο θα ακουστεί όπως ο ίδιος intented.
 

TGD

Μηνύματα
8.742
Reaction score
8.764
Πώς συνδυάζεις την υψηλή αντήχηση των καθεδρικών με την ανύπαρκτη αντήχηση του ανοιχτού χώρου;
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Πώς συνδυάζεις την υψηλή αντήχηση των καθεδρικών με την ανύπαρκτη αντήχηση του ανοιχτού χώρου;
Δεν το συνδυάζω. Απλώς λέω ή το ένα ή μετά πιθανόν το άλλο. Πάντως όχι σε κλειστή αίθουσα με fast decay. Επίσης ο ανοιχτός χώρος δεν είναι το ίδιο με έναν κλειστό που θα είχε π.χ. μηδένικη αντήχηση ούτε και εάν γίνει με ενίσχυση ακολουθούνται απο τους μηχανικούς ήχου ίδιες τεχνικές.
 


Μηνύματα
7.704
Reaction score
6.433
Χάρις στην Κλασική Μουσική παιδεία και τεχνική ακόμη και τα πιο τετριμμένα τραγουδάκια μπορούν να καταστούν πηγή για έμπνευση αρτιστικής διασκέδασης και εμπνευσμένης ευθυμίας όπως η εξαίρετη βιολονίστα Janine Jansen και Φινλανδός μαέστρος Sakari Oramo καταδεικνύουν στη διασκευή της...Cucaracha...
To περίφημο Κουαρτέτο Εγχόρδων Ebene, πέρα από το Κλασικό ρεπερτόριο που υπηρετούν με μεγάλη πίστη και επιτυχία, επιδίδονται και στη..."μεταμόρφωση" ποπ τραγουδιών (και όχι μόνον) σε πολύ καλλιτεχνικές και αρκούντως απαιτητικές διασκευές όπως στο "Come Together" των Beatles.
Και εδώ έχουμε την απόλυτη μεταμόρφωση του πλέον trivial but very entertaining "Tico Tico" σε εξαίρετη διασκευή για Συμφωνική Ορχήστρα και δη τη Φιλαρμονική του Βερολίνου υπό τη διεύθυνση ενός πολύ jovial Barenboim, καταδεικνύοντας πως και το πιο απλό και ταπεινό τραγουδάκι μπορεί να καταστεί highly artistic and enjoyable entertainment!
 
Last edited:


Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Ημέρα της γυναίκας σήμερα. Χρόνια Πολλά στις γυναίκες του site και ενδεχόμενα αναγνώστριες του νήματος σου.



Soon after, Smyth composed her most famous, "The March of the Women" (1911) to words by Cicely Hamilton. The text was used to inspire women to unite and free themselves from patriarchal rule.[21] This eventually became the anthem of the WSPU and the suffragette movement.

Χρωστάω κάτι piano κοντσέρτα αλλά δεν πρόκανα Prince.
 

Μηνύματα
7.704
Reaction score
6.433
Για την Ημέρα της Γυναίκας, από την πλευρά μου, παραθέτω αυτήν την υπέροχα εκλεπτυσμένη και εξαιρετικά αισθαντική αργή κίνηση από το πρώτο Τρίο για Πιάνο, Op. 33 σε Μι ύφεση μείζονα, της σπουδαίας, αν και όχι τόσο όσο της αξίζει, σχετικά προσφάτως αναγνωρισμένης Γαλλίδας συνθέτη Louise Farrenc.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.704
Reaction score
6.433
Ο εξαίρετος και ευρηματικά διασκεδαστικός όποτε ήθελε Maestro Rossini έγραψε, όταν ήταν νέος, 6 Σονάτες για ένα περίεργα δομημένο Κουαρτέτο Εγχόρδων, ήτοι δύο βιολιά, ένα τσέλο και ένα Κοντραμπάσο! Τα έργα αυτά λέγονται Σονάτες, αποτελούνται από τρεις κινήσεις (γρήγορη, αργή, γρήγορη) και το πλέον ενδιαφέρον...οι τέσσερις μουσικοί έχουν σολιστικά μέρη εξαίρετης αλλά και λίαν ευχάριστης δεξιοτεχνίας, ειδικά στα δύο βιολιά όπου έχουν ισότιμα σολιστικά μέρη.
Εδώ έχουμε την 3η Σονάτα (σε Ντο μείζονα) περίφημα ερμηνευμένη από τέσσερις θαυμάσιους σολίστ με εξάρχουσα την εγνωσμένη Λετονή βιολονίστρια Baiba Skride.
Virtuosic Entertainment par excellence!
 
Last edited:

Μηνύματα
7.704
Reaction score
6.433
Μόλις διάβασα για την απώλεια ενός ακόμη θρύλου της Μουσικής, την εκδημία του ιδιαίτερου αλλά εξαίρετου Ιταλού πιανίστα Maurizio Pollini.
Δεν ήταν από τους πλέον αγαπητούς σε όλους αλλά η λάμψη, το ταλέντο και ο εμπνευσμένος τρόπος στις ερμηνείες του ήσαν πάντα σεβαστές και αξιοπρόσεκτες.
Εδώ ενά μικρό δείγμα της μοναδικής του αξίας και της σημασίας που μπορούσε να δώσει από το πιο μικρό εώς το μεγαλύτερο έργο κάθε σπουδαίου συνθέτη...
 

TGD

Μηνύματα
8.742
Reaction score
8.764
Εγώ οφείλω στο Pollini τη γνωριμία μου με τους σύγχρονους συνθέτες χάρη σε έναν 5πλο δίσκο της DG που περιελάμβανε αυτό:
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.828
Μηνύματα
2.953.172
Members
38.243
Νεότερο μέλος
desmios2025
Top