Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.589
Reaction score
30.492
Το R5 είναι πανέμορφο στα μάτια μου. Με ωραία χρώματα (εκτός το πράσινο), και με φανταστικό εσωτερικό, το οποίο έρχεται και σε 120 χρωματικούς συνδιασμούς.

Έχει αντλία θερμότητας ως standard σε όλα τα μοντέλα. Αυτό σημαίνει πως κατά 99% έχει και active cooling system στην μπαταρία υψηλής τάσης. Τεράστιο πλεονέκτημα. Έχει brake by wire που είναι ο τέλειος συνδυασμός για regen. Έχει σύστημα ανάρτησης που βρίσκεις στο c-segment. Έτσι λένε τουλάχιστον οι δημοσιογράφοι. Από ότι καταλαβαίνω έχει V2L standard σε όλα τα μοντέλα, και V2G στα μεγαλύτερα ή κατά παραγγελία. Έχει standard δύο οθόνες σε κάθε έκδοση, με την βασική να έχει 7” αντί για 10". Τα άλλα έχουν 10" + 10". Έχει ηχομόνωση ακόμα και στο παρμπρίζ. Την βασική έκδοση δεν την περιμένω κάτω από 28.000€ (προ επιδότησης) στην Ελλάδα, αν δει κανείς τι γίνεται και στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας σε σχέση με την Γαλλία. Επίσης δεν είμαι καθόλου βέβαιος πως θα έρθει η βασική έκδοση στην Ελλάδα. Το Megane e-Tech 40kW ας πούμε δεν έρχεται. Φέρνουν μόνο την 60kW με αντλία, ενώ υπάρχουν και χωρίς αντλία. Ίσως γίνει το ίδιο και με το R5, και δούμε μόνο τα μεγαλύτερα μοντέλα. Την τιμή με την 52αρα μπαταρία θα την μάθουμε κατά Σεπτέμβριο που θα αρχίσουν οι πωλήσεις στη Γαλλία.

Τώρα όσο αφορά το μικρό που δεν έχει DC (μένει να το δούμε αυτό καθώς άλλος σε video λέει πως το μοτέρ είναι ίδιο σε όλα τα μοντέλα και ο περιορισμός γίνεται με software). Καλό θα ήταν να είχε βέβαια, αλλά με 40kW μπαταρία δεν πας πουθενά εκτός πόλης. Οπότε τριφασικό 11kW είναι μια χαρά. Εξαρτάται που μένεις, τι χρήση θα κάνεις κλπ. Η καθημερινή χρήση μέσα στην πόλη δεν υπερβαίνει τα 50χλμ. Υπάρχουν δεδομένα για αυτά, και προφανώς τα έχουν λάβει υπόψη.

Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, pick your poison. R5 με αντλία και ενεργό σύστημα ελέγχου θερμοκρασίας της μπαταρίας χωρίς DC, ή e:C3 με DC αλλά χωρίς αντλία και ενεργό σύστημα ελέγχου; Ίδια τιμή θα έχουν στην Ελλάδα.

Επίσης, το R5 ΔΕΝ είναι όχημα για ταξίδια. Λίγο έξω από το νόμο θα πας και μέχρι εκεί. Είναι εντελώς άστοχη και χωρίς λόγο αυτή η κουβέντα. Θα πει τώρα κάποιος ότι με τα ίδια παίρνεις θερμικό που κάνει ταξίδια. Διαφορετικοί πελάτες. Ο ένας θέλει ταξίδια, ο άλλος ηλεκτρικό. Απλά πράγματα.
 
Last edited:

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.754
Reaction score
42.923
Λάθος, εδώ πας , βλέπεις 2 ταινίες καπάκι και αυτό ακόμη θα φορτίζει! Άσε που θα καταλάβουν ότι λείπεις και θα σου φάνε το καλώδιο! Σπάσιμο απίστευτο!!!! Οπότε ετοιμάστε συν 5000 για μεγαλύτερη μπαταρία.
Μιλάμε για αυτοκίνητο πόλης, δεν θα το πάρει κανένας που δεν έχει ήδη χώρο πάρκινγκ και μπορεί να το φορτίζει στο σπίτι του, όχι μόνο αυτό αλλά οποιοδήποτε άλλο. Του είναι αδιάφορο, άντε μη σημαντικό, αν δεν έχει ταχεία φόρτιση που θα τη χρειαστεί σε ταξίδι που θα θέλει να κάνει σύντομη στάση.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.589
Reaction score
30.492
By the way, το αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2024 είναι ηλεκτρικό, το Renault Scenic e-Tech.
 

Μηνύματα
6.861
Reaction score
5.402
Γυρνάς άδειος από κάπου, σε παίρνουν τηλ για μια δουλειά στα 30χλμ, + τον γυρισμό 60, τι κάνεις;

Του λες στάσου να φορτίσω μια ώρα κάπου σε AC και μετά ξεκινάω;

Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα. Πόλης-ξεπόλης, το DC χρειάζεται.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.589
Reaction score
30.492
Ναι το DC χρειάζεται, αλλά σε αυτά τα μοντέλα, ποτέ δεν φεύγεις από το σπίτι με την μπαταρία στο 50%. Κάθε μέρα θα φεύγεις με 80%. Για την περίπτωση που κάτι χρειαστεί. Δεν είναι καθόλου μπελάς να κουμπώνει κάθε βράδυ ώστε να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο την επόμενη μέρα.

Προσωπικά αυτό θα κάνω όταν έρθει η ώρα.

Είναι λάθος να κρίνουμε ένα όχημα των 40kW με την ίδια λογική που κρίνουμε ένα των 50kW, ή των 60kW.
 

TGD

Μηνύματα
8.607
Reaction score
8.630
Περίμενα οι 4Τ να ξέρουν ότι αυτές οι πόρτες λέγονται ψαλίδια κι όχι φτερά γλάρου.
Α, στο MG πάει αυτό.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.870
Reaction score
136.952
Γυρνάς άδειος από κάπου, σε παίρνουν τηλ για μια δουλειά στα 30χλμ, + τον γυρισμό 60, τι κάνεις;

Του λες στάσου να φορτίσω μια ώρα κάπου σε AC και μετά ξεκινάω;

Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα. Πόλης-ξεπόλης, το DC χρειάζεται.
Έτσι για το χαβαλε:

60 χλμ (δηλαδή απ'άκρη σ'άκρη κι εκτός πόλης, δηλαδή από Καλοχώρι μέχρι Τρίλοφο να φεύγεις για Χαλκιδική): 😁🤪😜🤪😁

1000010681.png


εντός πόλης, πες με μέση κατανάλωση 16kWh/100km (μπορείς και με 12), σημαίνει 9,6 kWh.

Με 20% αν είναι το iD.3 με την 58-αρα, έχει 11,6kWh διαθέσιμες.

Άσε που δεν υπάρχει τέτοια απόσταση στην πόλη μας, αλλά και να υπάρχει, ακόμα και στην περίπτωση που έφτασε στο "αμήν" για επείγουσα φόρτιση που λένε (20% μπαταρίας), τα βγάζει για πλάκα τα 60 και τα 70 χλμ ένα iD.3, δε θες να μάθεις τι βγάζει το Τέσλα με 12 και 11 κατανάλωση (χαλαρά μέσα στη πόλη).

Σε DC θες 5 λεπτά για αυτά τα χιλιόμετρα, σε AC θες 45' πες, αν είναι στο 0% η μπαταρία, πράμα αδύνατο.

Άσε μας κουκλίτσα μου. 😜🤪😁


Πάμε σε κάτι ακόμα πιο αστείο:


Μέχρι να χαλάσουν οι μπαταρίες μας, θα έχουμε πεθάνει, κι αυτοί τις θέλουν ήδη.

Ρε θα έρθουν κάνα βράδυ να μας πάρουν τις μπαταρίες οι φαταούλες. 😜🤪😁
 
Last edited:

Μηνύματα
6.861
Reaction score
5.402
E, κι εγώ 45kWh έχω.

Δεν το έχω στο 80 κάθε πρωί, ντε και καλά.
Θα τύχει να είναι και 60 και 50 και 40.

Θα τύχει να πάει κάπου η γυναίκα, κι ενώ ήξερα ότι είμαι 50 και τελικά να ξεκινάω με 30.
Περνάω από ένα γρήγορο DC να συμπληρώσω 10 λεπτάκια φόρτιση, κι έφυγα να κάνω τη δουλειά μου.

Προχθές ενώ πήγαινα σε μια δουλειά έπρεπε απροσδόκητα να γυρίσω πίσω, + 50χλμ δηλαδή, κι ήμουν άδειος.
Με 3% γύρισα σπίτι, αλλά χωρίς άγχος. Στην ανάγκη θα σταματούσα σε DC έξω να συμπληρώσω λίγο για να φτάσω με μια μικρή καθυστέρηση.

Θέλω να πω, ότι συμβαίνουν καταστάσεις. Το DC είναι απαραίτητο για γρήγορο συμπλήρωμα.
Μάλιστα είναι πιο σημαντικό στις μικρές μπαταρίες, γιατί εκείνες είναι που το 20-80% είναι περιορισμένο και ανά πάσα στιγμή μπορεί να χρειαστεί να συμπληρώσεις.

Αν είχα αυτονομία 400 και 500χλμ, χαίρω πολύ, ποτέ δεν θα χρειαζόμουν DC. Μόνο σε μακρινά ταξίδια. Όταν δηλαδή δεν θα κοιμόμουν σπίτι μου. Οπουδήποτε αλλού, θα με έβγαζε να γυρίσω με τόσο μεγάλη αυτονομία.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.589
Reaction score
30.492
Η μπαταρία των 40kW κάνει 300χλμ. Το χειμώνα θα κάνει 200χλμ, μιας και έχει και αντλία. Με σωστή χρήση 20%-80% η πραγματική εμβέλεια θα είναι 120χλμ. Ο μέσος όρος χρήσης στην πόλη θα έλεγε ότι θέλει φόρτιση κάθε δύο μέρες. Φορτίζεις κάθε μέρα και έχεις άλλα τόσα. Δεν είναι πρόβλημα.

Προσωπικά, και το μικρό να έπαιρνα που έχει μόνο AC δεν θα φόρτιζα ποτέ έξω. Δεν θα χρειαζόταν. Αλλά τι συζητάμε τώρα, στην Ελλάδα είμαστε. Τα +200 χιλιομετράκια σε καθημερινή βάση τα έχει για πλάκα το R5.

Καλό είναι να υπάρχει, αλλά δεν είναι deal breaker για όχημα πόλης.
 

Μηνύματα
6.861
Reaction score
5.402
Θεωρητικά έτσι είναι. Αν στρατιώτης κάθε βράδυ το φορτίζεις μέχρι 80, κι εφόσον δεν έχεις αναπάντεχες μεγαλύτερες διαδρομές, μπορεί και ποτέ να μη χρειαστείς DC.

Αν όμως το χρειαστείς, σου λέω, είναι μεγάλη πίκρα να το καρφώνεις στο ΑC επειδή δεν έχεις άλλη επιλογή.

Για μένα deal-breaker έκδοση χωρίς DC, ακόμα και για δεύτερο αμάξι.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.589
Reaction score
30.492
Ειδικά στα μικρά οχήματα, η παρουσία αντλίας είναι σημαντικότερη από το DC, όσο αφορά το SoH. Η μικρή χωρητικότητα θα θέλει καθημερινή φόρτιση, οπότε η διατήρηση της μπαταρίας σε σωστή θερμοκρασία θα εξασφαλίσει την καλή λειτουργία της, δηλαδή την μακροημέρευση της.

Το DC μειώνει την ζωή της. Η αντλία φροντίζει να "ζήσει" όσο περισσότερο γίνεται. Το δεύτερο είναι σημαντικότερο από το πρώτο, και μεταξύ των δύο, επιλέγω αντλία.

Άποψη μου.

Edit: θα σκεφτόμουν διαφορετικά αν άλλαζα όχημα κάθε 6-7 χρόνια.
 

Μηνύματα
6.861
Reaction score
5.402
Με 1-2 φορές τον μήνα που τυχόν θα τύχει να φορτίσεις το αυτοκίνητο πόλης σε DC, δεν είναι δα και τόσο καταστροφικό.
Δηλαδή όσοι βγαίνουν εκτός πόλης τι κάνουν, δεν φορτίζουν σε DC;

Κι εδώ που τα λέμε, για 40kWh αμάξι μιλάμε, όχι για Ami.
Δεν θα βγει εκτός πόλης καθόλου στη ζωή του ένα R5;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.589
Reaction score
30.492
Η ζωή της μπαταρίας δεν φεύγει λόγω χιλιομέτρων μόνο. Κυρίως φεύγει λόγω της θερμοκρασίας λειτουργίας της. Για αυτό βλέπουμε διαφορετικά SoH σε οχήματα με περίπου ίδια χιλιόμετρα. Για αυτό βλέπουμε οχήματα με εκατοντάδες χιλιάδες χλμ σε ένα η δύο χρόνια και η μπαταρία να έχει άριστο SoH. Στην χημική αποθήκευση ενέργειας ισχύει το "use it or lose it", όπως έχει πει κάποιος γνώστης του θέματος.

Δεν είναι τυχαίο που το Model S γράφει εκατομμύρια χλμ. Έχει το καλύτερο active thermal system που διαθέτει η Tesla. Αν δει κάποιος τα videos του Munro θα καταλάβει. Model S & X κορυφή, ακολουθεί Υ, και μετά 3.
για Ami.
Δεν θα βγει εκτός πόλης καθόλου στη ζωή του ένα R5;
Θα φύγει το 52άρι. Το 40άρι και να φύγει θα είναι μαρτύριο ακόμα και με DC.
 

Μηνύματα
6.861
Reaction score
5.402
Οk, AC rules λοιπόν, τι να πω. Δεν περίμενα ότι θα κάναμε συζήτηση ποτέ για το αν χρειάζεται το DC ή όχι.

Το αντίστροφο πιο πολύ θα το περίμενα. Ότι τα 100kW είναι λίγα, και να φτάναμε να μιλάμε για 300kW.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.589
Reaction score
30.492
Δεν είπαμε ότι δεν χρειάζεται. Η ανάγκη για παρουσία DC εξαρτάται από τη χρήση. Η αντλία επιβάλλεται σε κάθε EV, IMHO.

Εξάλλου, δεν υπάρχει όχημα πόλης με ταχύτητα φόρτισης 300kW. Δεν χρειάζεται, και αν φτιαχτεί δεν θα είναι φθηνό.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.870
Reaction score
136.952
Αν είναι μόνον AC, τότε και με το νόμο το βαφτίζεις για "εντός πόλης" αποκλειστικά και μόνον.

Χωρίς DC, γίνεται απαγορευτική οποιαδήποτε φόρτιση καθ' οδόν. Τέλος.

Με DC, ακόμα και με 40-αρα, πας και Χαλκιδική.
Άντε και Βέροια.

Αυτά. Δεν είναι δύσκολο..
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.589
Reaction score
30.492
Batteries and autonomy
  • 40 kWh battery, WLTP mixed autonomy 300 km
  • 52 kWh battery, WLTP mixed autonomy 400 km
Engines
  • 70 kW / 95 hp, 40 kWh battery, 11 kW AC charging.
  • 90 kW / 120 hp, 40 kWh battery, bidirectional charging. AC 11 kW, DC 80 kW.
  • 110 kW / 150 hp, 52 kWh battery, bidirectional charging. AC 11 kW, DC 100 kW
Όπως φαίνεται θα υπάρχουν δύο μοντέλα με την μικρή μπαταρία, και ένα με την μεγάλη. Θα υπάρχει και DC στην 40άρα, αλλά όχι στο βασικό μοντέλο. V2L & V2G δεν έχει μόνο το βασικό μοντέλο. Στα άλλα δύο είναι standard.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.870
Reaction score
136.952
Ε, το βασικό μοντέλο (40-αρα) με 95 άλογα και 0-100 σε 12" και χωρίς πολλά πολλά στον εξοπλισμό, παίζει να βγει στα 25-28 χιλιάρικα από ότι κατάλαβα.

Εξαιρετικό για πόλης.
Κατά τη γνώμη μου, καλύτερο του Χόντα.
Πισοκινητο θα είναι; Ξέρεις;
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.597
Μηνύματα
2.945.526
Members
38.204
Νεότερο μέλος
john-john
Top